القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عيون قلبي البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 6_7_8_9_10بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية عيون قلبي البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 6_7_8_9_10بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية عيون قلبي البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 6_7_8_9_10بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية عيون قلبي البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 6_7_8_9_10بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




عيون قلبى 🦋

Part 6 

صلى على النبى بس الاول واذكر الله 🤎

على بصوت عالى وصدمة شديدة: بتقولى ايه

عايدة بعصبية : ايوا زى ما بقولك كدا شغالة جرسونة فى نادى وابوها كان سواق تاكسي ابنك عايز يف..ضحنا فى وسط الناس شوفلك حل مع ابنك دا عشان خلاص الواحد جاب اخره منه

على : اقفلى دلوقتي وانا هتكلم معاه

ادم كان سايق عربيته ورايح الشركة وكان قاعد بيفتكر اللى عين عملته وبيبتسم وبيحس بحاجات لاول مرة يحسها وفجأة فونه رن

ادم بعصبية: الو 

على : انت فين 

ادم : رايح الشركة

على بعصبية: طب تعال البيت دلوقتي عايزك 

ادم بعصبية: عايز ايه

على : اما تيجى هتعرف

عين كانت قاعدة فى المطبخ بتاكل

ادم بعصبية وصوت عالى: انتى ايه اللى مقعدك هنا وانتوا ازاى تخلوها تدخل المطبخ هو انا مش منبه عليكوا يا به..ايم

عين : انا اللى دخلت وأصرت انى اعمل الأكل هم ملهمش دعوة 

ادم وهو بيبص لعين: تعالى عايزاك

عين بخوف وهى ماشية وراه  : ربنا يستر 

ادم راح الريسبشن

عين بخوف : نعم 

ادم راح عندها وقر..ب جامد جدا منها 

ادم بحنية : متخافيش انا مش هعملك حاجه

عين اتوترت جدا من قربه ومعرفتش ترد

ادم : بصى لو كنت سمحتلك انبارح انك تدخلى المطبخ فدا عشان مكنش حد من الخدم صاحى لكن أدام هم صاحين اما تعوزى حاجه تطلبيها منهم عشان انتى هنا ست البيت فاهمنى

ادم بحنية : مبترديش ليه

عين اتوترت جدا وعض..ة بسنانها على شفايفها

ادم وقتها مقدرش يتحكم فى نفسه وقب..لها بحنية وعين تجاوبت معاه

ندى وقتها كانت جاية واتعصبت جدا اما شفتهم و و قعت الفازة اللى كانت على التربيزة قدامها 

وقتها عين بعدت عن ادم 

ادم : فيه حاجه يا ندى

ندى وكان باين عليها مضايقة جدا  : خالو مستنيك فى اوضة المكتب هو و ماما 

ادم : تمام روحى انتى وانا جاى وراكى 

ندى بغيظ : تمام

ادم بحنية : المرة الجاية لو لاقيتك واقفة فى المطبخ هيبقى ليا تصرف تانى معاكي تمام 

عين : تمام

اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🦋🤎

ادم ببرود : دا ايه التجمع دا اكيد بتتفقوا على حد 

على : اقدر اعرف ايه اللى انت هب.بته دا 

ادم ببرود وهو بيعقد : عملت ايه

عايدة بعصبية: البنت اللى انت اتجوزتها دى انتى عايز تف..ضحنا جايب حتة بت جرسونة وتخليها تشيل اسمك واسم عيلة النويرى

ادم بعصبية شديدة وهو بيقوم : دى مراتى ولما تكونى بتتكلمى عن مراتى بعد كدا تتكلمى بأدب ومش هى بس اى حد فيكوا هيتكلم عن مراتى بطريقة مش كويسه سواء فى وجودى أو غيابى ميبقاش يزعل من تصرفى

على بعصبية : البنت دى انت لازم تطلقها فورا

ادم : ههه ضحكتنى بجد يظهر أن العشم زايد اوى يا على يا نويرى لدرجة انك تدخل فى حياتى اوى كدا وبلاش تحلم احلام اكبر منك 

ادم بسخرية: بتهيألى كدا قولتوا كل اللى عايزين تقولوه وسمعتوا ردى عن اذنكوا بقى عشان عندى شغل ومش فاضيلكوا 

وبعد كدا سابهم ومشى 

عند عين كانت قاعدة على تربيزة السفرة وبتاكل وكانت عاملة زى الاطفال

ادم ببأتسامة : مبتعمليش اى حاجه في حياتك غير انك بتاكلى 

عين : هتبصلى في اللقمة اللى باكلها ولا ايه 

ادم مسك المنديل وبيمسح الاكل اللى على هدومها

ادم ببأتسامة: لو مقعد طفله تاكل مش هتعمل كدا

عين ببراءة: اسفة 

ادم : هب..لة انا هروح الشركة عايزة اى حاجه

عين : امم 

ادم بحنية : عايزة ايه 

عين : ممكن تجبلى شكولاتة لانى الصراحة دورت فى التلاجة وملقتش

ادم بضحك : ما هو الناس اللى هنا كبار عشان كدا مبنجبش شكولاتات احنا بس حاضر يستى هجبيلك معايا وانا جاى حاجه تانية 

عين : لا شكرا 

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم 🤎

فى الشركة عند ادم 

عمر : معقول يا آدم اتجوزتها عشان تضايق ابوك 

ادم : ايوا انا اعمل اى حاجه عشان اشوفه حزين ومضايق قدامى

عمر : طب وهى ذنبها ايه

ادم : هى اللى طلعت قدامى وقتها بقى

عمر : ايوا يا آدم بس احنا مش متعودين أننا نستغل الناس بالطريقة دى

ادم: انا مأذتهاش ولا حتى ل..مستها وهى هتطلع من دا كله مش خسرانة حاجة متخافش انى عمرى ما هأذيها

عمر : اتمنى كدا فعلا يا آدم طب وعرفت ميار

ادم : لا 

عمر : خايف على زعلها

ادم: لا عادى ميار زيها زى اللى قبلها بالظبط انا خايف لو عرفت تأذى عين

عمر بخبث: طب وخايف على عين اوى كدا ليه 

ادم : عادى بس عشان هى ملهاش ذنب 

عمر بخبث : بجد يعنى هو دا السبب وبس

ادم : اه ومفيش حاجه من اللى فى دماغك يا عمر 

عمر بخبث : هو انا قولت حاجه يبنى بس الصراحه عين قمر 

ادم بعصبية شديدة وغيرة : عمر 

عمر : خلاص فيه ايه انت هتيجى تضربنى ولا ايه بس انت متأكد أن مفيش حاجه من اللى بفكر فيها برضوا

ادم : امشى يا عمر من هنا و روح على شغلك 

الباب خبط 

نوران : ادم بيه فيه واحدة برا عايزة حضرتك

ادم : مين 

يتبع........

متنسوش ماما من دعواتكم


#يارا_عبدالعزيز



عيون قلبى 🦋

Part 7 

صلى على النبي بس الاول واذكر الله

ادم : مين 

نوران: بتقول اسمها ميار

ميار : يعنى هو انا لازم استأذن الاول عشان ادخل اشوفك يا آدم 

ادم بعصبية: روحى على شغلك يا نوران

نوران بصتلها بأستغراب

ادم بصوت عالى: ما قولتلك روحى على شغلك

نوران خرجت وهى مرعوبة من تحول ادم 

ميار راحت عند ادم وقر..بت منه 

عمر : طب استأذن انا بقى

ادم : استنى يا عمر هى هتمشى دلوقتي 

ادم بصوت عالى: انتى ازاى تيجى هنا

ميار : هو انت مستعر منى لدرجة دى

ادم وهو بيش..دها من شعر..ها : بقولك ايه انا مش فاضى لشغل الست..ات دا اتظبطى كدا بدل ما حقيقى هوريكى ادم عمرك ما شفتيه 

عمر وهو بيبعده عنها: خلاص يا آدم هى هتمشى دلوقتي لو سمحتى ممكن بس تروحى دلوقتي

ميار خرجت من خوفها منه وهى بتعيط

عمر : اهدى مفيش حاجه حصلت تستاهل كل دا

ادم: لو سمحت يا عمر سبنى دلوقتي

عمر : لحد امتى ماضيك هيفضل مسيطر عليك يا آدم 

ادم بصوت عالى: اسكت يا عمر وامشى

عمر : حاضر بس حاول تهدى 

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم 🤎

عند عين 

عين بخوف : طب مش بترد ليه طيب الساعة بقيت اتنين بليل ولسه مجاش

وبعدها سمعت صوت الزمرة بتاعت عربيته

عين بفرحة وهى بتبص من البلكونة: جيه الحمد لله 

ادم وقتها كان جاى سك..ران جدا 

عين : ادم انت اتأخرت كدا ليه

ادم : هاا انتى ايه اللى مصحيكى لحد دلوقتي

عين : هو انت سكران

ادم : لا انا مش سكران ههههه انا متقل فى الش..رب بس 

وكان لسه هيقع بس عين مسكته

عين : حاسب انا هحضرلك الحمام عشان تاخد دش وتفوق

ادم وهو يد..فن را..سه فى رقبتها : لا انا مش عايز افوق حلوة اوى ريحة الفروالة دى

عين بتوتر : ممكن تبعد لو سمحت 

ادم بحنية: لا مش باعد خلينى كدا

ادم بحنية : عينيكى حلوة اوى اسم على مسمى 

ادم وهو بي..بص على ش..فايفها : و 

عين : لو سمحت ابعد انت مش فى وعيك

ادم تجاهلها وقب..لها بحنية عين فى الاول حاولت تبعد بس ادم مس..ك ايدها وبعد كدا لاقيت نفسها بتتجاوب معاه

ادم وهو بي..حضنها وبحنية : انتى وحشتينى اوى انهاردة 

عين بتوهان : بجد لو كنت وحشتك كنت جيت البيت بدرى ومتأخرتش كل دا ممكن بقى تسيبنى وتدخل تاخد شاور عشان تفوق عبال ما انزل احضر الاكل انت اكيد مأكلتش لحد دلوقتي

ادم : خليكى معايا متمشيش

عين : هاجى تانى 

ادم : لا انا هنام تعالى

واخد عين ونايمها فى حض.. نه وناموا هم الاتنين 

فى الفجر 

عين صحيت عشان تصلى ولقيت نفسها نايمة فى حض'ن ادم وبصتله وافتكرت كل حاجه حصلت وابتسمت 

ادم وهو بيصحى : اه هى الساعه كام

عين : الفجر بيأذن

ادم وهو بيمسك دماغه: اه 

عين بخوف ادم لاحظه: مالك

ادم : دماغى وجعانى بس شويه انا هاخد مسكن

عين : لا المسكنات غلط تعال نصلى الفجر وانا هنزل اعملك اكل و كوبايه شاى تظبطلك دماغك 

ادم ببأتسامة:تمام

وصلوا مع بعض الفجر جماعة وكلوا مع بعض وناموا 

اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🦋🤎

فى الصباح عين صحيت ولقيت ادم بيلبس هدومه

عين : لسه دماغك بتوجعك

ادم : لا الحمد لله بقيت كويس شكرا يا عين 

عين بضحك : على ايه دا انت حتى فى مقام جوزى

ادم : هههههه ماش يستى يلا ننزل نفطر

عين : انزل انت وانا شوية وجاية وراك

ادم: تمام

عين قامت اتوضت وصليت ولبست ونزلت تحت

وكانت لسه جاية تدخل اوضة السفرة

على : استنى عندك 

يتبع

متنسوش ماما من دعواتكم

#يارا_عبدالعزيز


عيون قلبى 🦋

Part 8

صلى على النبى بس الاول واذكر الله

على : استنى عندك بنت السواق تعقد فى المطبخ مكانك مش هنا يا شاطرة

عين بزعل: حضرتك معاك حق عن اذنكوا

ادم : استنى يا عين 

وقام مسك ايديها وشدلها الكرسي: اتفضلى

عين وهى بتبص على آدم : ادم

ادم : عيونه

ادم وهو بيبص على ابوه: عين هتعقد تاكل ديما مكان ما جوزها موجود واللى مش عاجباه يتفضل هو

وراح وقف قدامه واتكلم بصوت عالى: اما بقى بالنسبة لبنت السواق مكانها فى المطبخ اللى اتقالت دى و رح'مة امى لو اتقال لمراتى اى كلمة مش كويسه تانى فى حقها لهتصرف تصرف مش هيعجبك ابدا يا على يا نويرى 

عين ببراءة : خلاص يا آدم محصلش حاجه

ادم: لا مش خلاص لازم يعرف انى مش كل مرة هعديها وانا مستعد استحمل اى حاجه الا الغلط فى مراتى 

على : تمام يا آدم بس خليك عارف انى استحالة اقبل بو'احدة زى د'ى تكون مرات ابنى الوحيد

وسابهم ومشى

عين : هو انت بتتعامل مع والدك كدا ليه

ادم : قولتلك متسأليش كتير وبطلى طيبة قلبك الزيادة دى وخدى حقك من اى حد يتكلم معاكي بالطريقة دى 

عين : تمام 

عين وهى بتزرر قميصه: انت ليه بتسيبه مفتوح من فوق اقفله

ادم وقتها قلبه دق جدا

ادم بيقر'بها جدا منه وبيقبل'ها وعين حاوطت بايدها على رق'بته 

ادم بعد اما حس انها محتاجه تتنفس

ادم ببأتسامة: نفسك قصير اوى على فكرة 

عين وط'يت وشها بخجل

ادم رفع وشها

عين : ممكن تسبنى عايزة اقوم 

ادم : انا مضايقك فى حاجة

عين : ايوا 

ادم : ودا من ايه

عين بدموع: هو انا ايه

ادم : مراتى

عين بعياط : طب وانت خلتنى مراتك ليه ايه السبب عشان تز'لنى وتك'سرنى صح 

ادم بحنية وهو بيمسح دموعها وبحنية : مين قال كدا

عين : ابعد عنى يا ادم

ادم : طب ممكن تبطلى هب'ل عشان تفكيرك كله غلط اصلا 

سميحه: عين هانم 

عين حاولت تبعد عن ادم بس مرضيش يسبيها

عين : نعم يا دادة

سميحه: محمود بيه اخو حضرتك برا

عين بفرحة شديدة: بجد انا جاية بسرعة

عين : ابعد بقى

ادم بفرحة لفرحتها: حاضر 

عين جريت على محمود وحضنته: محمود وحشتنى اوى

ادم وهو بياخدها من حضنه وبعصبية : ايه ياما ما خلاص 

محمود وهو بيسلم على آدم : ازيك يا ابو نسب قولتلى انك عايزنى فى موضوع مهم 

ادم : طب اقعد بس الاول بص يسيدى دى منحة قدرت اوفرهلك لكلية الطب البشري

محمود بفرحة وهو بيحضن ادم : بتهزر صح طب ازاى

ادم : عادى قدمت عليها وهم قبلوا

محمود بفرحة: مش عارف اقولك ايه الحمد لله شكرا يا آدم 

ادم : مفيش داعى للشكر انا معملتش حاجه و على فكرة انا لما اتكلمت معاك حسيت انك ميال اكتر للبشرى عن العلاج بتمنى اكون فهمت صح

محمود : لا عاش 

عين : مبارك يحبيبى

ادم اتنرفز : بالنسبة لورقك ابعتهولى وانا هقدملك فمتشيلش هم موضوع التقديم

محمود : مش عايز اتعبك معايا

ادم : ولا تعب ولا حاجه انا هخلى حد من اللى عندى هو اللى يقدمهم

عين بصت لى ادم بأعجاب كبير وكانت نفسها تجرى جوا حض'نه فى اللحظة دى وادم بصلها وابتسم 

وفجأة سمعوا صوت ازاز بيتكسر فوق

ادم طلع على فوق جرى وطلع وراه عين ومحمود 

ادم وهو بيفتح باب الاوضة

ادم بصدمة شديدة وخوف شديد: ..............

يتبع 

بارت كمان أهو فى نفس اليوم تفاعلات كتير بقى عشان انزل باللى بعده  ومتنسوش ماما من دعواتكم اهم حاجه


#يارا_عبدالعزيز



عيون قلبى 🦋

Part 9

صلى على النبى بس الاول واذكر الله

ادم بخوف وصدمة شديدة: فرح

ادم راح عندها وهو بيهز وشها: فرح فرح يحبيبتى ردى عليا

عين بخوف  : ادم ايدها بتنز'ف 

عين راحت على الدولاب وفتحته وطلعت منه اسكراف : احنا لازم نكتم النزيف دا 

ادم بخوف شديد: انا هرن على الاسعاف

وبعد شويه الاسعاف جت واخدت فرح المستشفى

فى المستشفى

على بخوف : ادم فرح مالها

ادم مرديش يرد عليه وبصله بعصبية شديدة

محمود: عين هى مين فرح دى

عين : مش عارفه 

على بصوت عالى: ما ترد عليا اختك مالها 

عين بصدمة وبصوت منخفض: اخته

ادم بصله بعصبية : اسكت متخلنيش ارتك'ب جريمة

وكان هيقع

عين بقلق: آدم ادم انت كويس تعال اقعد 

عين اخدته وقعدته على الكرسى

عين وهى بطبطب عليه: هتبقى كويسة باذن الله متخافش

ادم دخل جوا ح'ضنها وقعد يعيط: يا رب 

عايدة وندى جهم

عايدة: على طمنى على فرح

على : لسه جوا

ندى بصت على آدم ولقيته فى حض'ن عين واضايقت جدا وراحت عندهم

ندى وهى بتمسك ايده  : ادم انت كويس

عين وقتها اضايقت من حركتها جدا 

محمود : الدكتور خرج

ادم جرى عليه: اختى كويسة صح

الدكتور: هو مين وقفلها النزيف

عين بخوف : انا يا دكتور 

الدكتور: اهدى يا آدم بيه هى كويسة لولا انكم وقفتوا النزيف كان زمانها خسرت دم كتير ومكناش هنعرف نسيطر على الموقف 

الدكتور وهو بيبص على عين بأعجاب: اتصرفتى صح على فكرة

ادم وقتها اضايق جدا وغار

ادم بعصبية: ممكن نشوفها

الدكتور وهو بيبص على عين : مش كلكوا عشان متزحموش الاوضة

ادم وهو بيمس'كه من البالطو : لا دا انت ذودتها اوى ابقى فكر بس تبصلها تانى

الدكتور بخوف : انا اسف يا آدم بيه عن اذنكوا

على كان داخل لفرح 

ادم بصوت عالى وهو بيقف قدام الباب : انت رايح فين

على : داخل اشوف بنتى

ادم : هو انا اهب'ل عشان ارضى اخليك تشوفها خليك هنا وانا هدخل 

ادم وهو بيبص على عين : تعالى معايا 

عين : انا 

ادم : ايوا انتى 

ومسك ايدها: يلا 

ادم دخل هو وعين 

ادم وهو بيعقد قدام فرح على السرير: انتى كويسة يحبيبتى كدا يا فرح كدا عايزة توجعى قلب اخوكى عليكى

عين كانت واقفة على الباب

ادم : تعالى يا عين 

عين راحت عنده

ادم : اقدملك عين مراتى 

عين ببأتسامة: ازيك 

عين بضحك: على عيني انو بيقول مراتى الصراحة اخوكى لا يطا'ق مش عارفه انا مين دبيسنى التدبيسة دى

فرح بصتلها وابتسمت 

ادم بفرحة شديدة وهو بيحضنها : ايه دا انتى ابتسمتى

ادم وهو بيبص لعين : ابتسمت صح ولا انا بتخيل 

عين بفرحة: صح 

فى الڤيلا 

عين : دادة سميحه

سميحه: نعم يا هانم 

عين : لو سمحتى انقلى حاجات فرح الاوضة اللى جنب اوضة ادم 

على : يعنى ايه انتى هتقعدى بنتى على مزاجك استنى يا سميحه 

ادم : روحى يا سميحة نفذى اللى الهانم قالتلك عليه 

عايدة: انت هتخليها تمشى كلمتها على ابوك

ادم ببرود : اخرجى منها انتى يا عمتى 

عايدة: شوف ابنك يلا يا ندى 

ندى بعصبية: تمام

عين : تعالى يحبيبتى نعقد فى الجنينة شوية ايه رأيك

فرح هزت راسها بمعنى ماشى وادم كان فرحان جدا 

ادم : ممكن اقعد معاكوا 

عين : ايه رأيك يا فرح نقعده

فرح لاقيت نفسها بتحضن عين وقعدت تعيط فى حضنها

عين طبطبت عليها

ادم : اهدى يا فرح 

عين : سيبها تطلع كل اللى جواها 

عين وهى بتحاول تلطف الجو : هو تقريبا كدا انا حضنى بقى مسكن العياط بتاع عيلة النويرى اخوكى الصبح وانتى دلوقتي

فرح ضحكت : عسل اوى يا عين 

ادم جرى على فرح وحضنها: وحشنى صوتك اوى وفضلوا يعيطوا هم الاتنين

عين بضحك: دا ايه جو الدراما دا لا يجدعان كدا هعيط يرضيكوا اعيط يعنى

وقعدوا مع بعض وكان الجو مليان بهزار عين 

فرح : طب عن اذنكوا بقى انا طالعة ارتاح شوية 

عين : اجاى معاكى 

فرح : لا خليكى انا هطلع

ادم قعد قدام عين على الارض ومسك أيدها : مفيش اى كلمة شكر توافى اللى انتى عملتيه انهاردة

عين وهى بتقومه: انت جوزى ودا كله من حقوقك عليا وحمد الله  على سلامتها 

ادم حض'نها وقب'لها  

ادم وهو دا'فن رأسه فى رقبتها: انا بعشقك يا عين 

يتبع 

تفاعلات كتير ومتنسوش ماما من دعواتكم


#يارا_عبدالعزيز


عيون قلبى 🦋

Part 10 

صلى على النبى بس الاول واذكر الله 

ادم وهو بيد'فن راسه فى رقبتها: انا بعشقك يا عين

عين بصدمة وفرحه فى نفس الوقت : هاا

ادم وهو بيبصلها و بحنية: بعشقك يا عين مش عارف ازاى حصل دا ومش عارف ازاى قلبى حب اصلا بعد ما كنت مقتنع اقتناع تام ان مفيش حاجه اسمها حب بس فى النهاية انتى انتصرتى وخليتنى اعشق هاا ساكتة ليه

عين : مش عارفه اقول ايه انا اتفجأت

ادم بحنية : انا عارف انى ممكن اكون صدمتك بكلامى لانى انا نفسى مصدوم وصدقينى انا مقولتش كدا الا اما اتأكدت من مشاعرى ناحيتك طب انتى حاسة بى ايه دلوقتي

عين : مبسوطة

ادم بفرحة: بجد بصى انا مش طالب منك تقولى اى حاجه دلوقتي اما تتأكدى من اللى انتى حاسه ابقى قوليلى تمام

عين وهى بتحض'نه : تمام 

عند عايدة وندى

ندى وهى بتكس'ر كل حاجه قدامها 

عايدة بعصبية : اهدى هتستفدى ايه من كل اللى انتى بتعمليه دا 

ندى بعياط : كانت فى حضنه ودخلها معاه عند فرح طلعتلى منين البت دى 

فون عايدة رن 

عايدة: الو 

نوران: الو يهانم فيه حاجه حصلت كدا حضرتك لازم تعرفيها

عايدة: ايه هى 

نوران حكت لها موضوع ميار اما جت لى ادم الشركة

نوران: انا قدرت اخاد منها رقمها 

عايدة: طب ابعتيه

نوران: تمام بس فين حلاوتى

عايدة : ابعتى الرقم وانا هظبطك

ندى : يا ترى مين دى 

عايدة بخبث : اكيد واحدة من اللى ادم مظ'بط معاهم بس اكيد هتفيدنا كتير

ندى : بتفكرى فى ايه 

عايدة: اعرف هى مين بس الأول 

عايدة: الو ايوا ميار معايا

ميار: ايوا انا مين انتى

عايدة: تقدرى تقولى اللى هتشيل الغشوة اللى على عينكى 

ميار : انا مش فاهمه حاجه

عايدة: قابلنى بكرة فى ***** وهتفهمى كل حاجه

ميار : تمام 

عايدة بخبث وش'ر : ابتدا العد التنازلي لخروجك من حياتنا ي بنت السواق 

عند عين وادم كانت الساعة واحدة بليل

ادم كان لسه راجع من الشغل وعين كانت واقفة بتحضر اكل فى المطبخ

ادم وهو بيحاوطها من ضه'رها : وحشتينى

عين : اتعشيت 

ادم وهو بيلفها ناحيته و بيق'بلها  : لا قولت اتعشى معاكى 

عين : ادم 

ادم وهو بيحط ايده على خدها: عيونه 

عين : انا كدا مش هعرف اعمل الأكل على فكرة اتفضل اطلع برا 

ادم : هساعدك 

عين : بجد طب اعمل السلطة

ادم : انا بهزر اكيد مش هحط ايدى فى حاجة

عين وهى بتحاوط رق'بته وبدلع : يلا بقى يا دومى 

ادم بتوهان فيها وكان لسه هيقرب من شف'ايفها بس عين صدته بأيدها

عين : يلا بقى بص اداى كل المكونات ما عليك غير انك هتخرط وبس 

ادم : انتى عارفة لو حد شافانى وانا كدا هيقولوا ايه 

عين : هيقولوا ايه يعنى 

ادم : انتى متخيلة يعنى ايه ادم النويرى واقف بيعمل السلطة

عين بضحك : طب والله عسل 

ادم بتوهان فى ضحكتها  : اضحكى يختى اضحكى

ادم وهو بي'فك زراير قميصه

عين بتوتر  : انت بتعمل ايه

ادم وهو بيقر'ب اكتر 

ادم بحنية وهو محاو'ط عين وبيمد ايده وبياخد طبق السلطة: متقلقيش يحبيبى انا هاخد الطبق بس

عين قلبها دق جدا من قربه 

ادم وهو بيهمس جنب ودنها: انا عمرى ما هع'مل حاجه الا اما تكونى راضية الاول 

عين بتوتر  : طب ايه لازمتها تقل'ع القميص 

ادم بضحك  : عشان اعرف اعمل السلطة ومفيش حاجه تقع على الهدوم 

عين : طب وبتضحك على ايه 

ادم ببأتسامة: على شكلك والتوتر دا 

وبدأوا يعملوا الاكل وياكلوا مع بعض 

فى الصباح

ادم وعين نزلوا مع بعض

ادم : دا السفرة منورة بوجودك يا فرح 

فرح : تسلم يحبيبى

على بفرحة : مش هقدر اوصفلك فرحتى بوجودك معانا

فرح بصتله بزعل

على : شكرا يا عين فرحة خفت بفضلك 

عين : الشكر لله وحده يا عمو انا معملتش حاجه 

على : انا اسف يبنتى انا فهمتك غلط 

عين : من غير ما تعتذر يا عمو انا مش زعلانة منك 

فى المساء

ادم جيه من الشركة بدرى عشان يعقد مع عين وفرح

الجرس رن

ميار: مساء الخير

ادم بصدمة: انتى 

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

زوروا قناتنا على التليجرام هتنزل عليها الروايات كامله من هنااااااااا

الرواية كامله هنا👈 (عيون قلبي) 


تعليقات

التنقل السريع