القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر والنمر البارت الثامن عشر 18بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصقر والنمر البارت الثامن عشر 18بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية الصقر والنمر البارت الثامن عشر 18بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية الصقر والنمر البارت الثامن عشر 18بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


١٨


حمزه بيقول لا هى خليها تنقى براحتها وكمان انت تساعدها


ريان: لا ياعم الشبكه هى اللى هتلبسها مش انا


حمزه فى سره لا ماهو انت هتلبس، الاساور، الحديديه ان شآء آلَلَهّ 


ريان: بتقول حاجه  يا هندسه 


حمزه: انا لا خالص ربنا يسعدكم 


ريان: يارب اختك تستاهل كل خير  وهى عوض ربنا ليا

حمزه شلوه من قدامى هيشلنى محمد شاف حمزه هيتعصب بيقوله ماتيجى كده يامعلم نشوف هاله والبنات نقوا اييه


ريان: لا ياابونسب هما مع بعض ممكن هاله تتضايق


محمد: تضتيق ليه انت عريسها وكل كام يوم  وتعملوا الخطوبه وفيهااييه لما تتشاركوا فى الرأى 


ريان: انت رايك كده


محمد: اه انا ومروه كل حاجه كنا بتعملها مع بعض  ولازم كل.واحد ياخدرائيه  فى اى حاجه تخص عش الزوجيه يالا ياراجل ودخلوا وحمزه دخل وراهم وريان وقف جنب هاله بس هى عملت مسافه مابينهم ومامته شافت اعجبت بيها وكمان هى لابسه محترم جدا مش الايام دى البنت بتعمل فرح العمده فى وشها


ريان: مفيش حاجه عجبتك ياست البنات 


حمزه: اهو هنبدا  سهوكه ومحن يارب ارحمنى 


محمد: ماتهدى ياعم اهييه هانت وهنخلص


حمزه: يارب، انا حاسس ان هشيل المراره بغد ام القضيه دى


محمد بضحك حاسس مش متاكد يابنى انت شويه وهتطلغ نار من ودانك


حمزه: ماهو انت مش شايف  البيه جايب، كمية اطقم الماظ  اه ابن التيت كله من اعضاء ولادنا بس نهايته قربت وانا هخلص عليه هو ابن خالته


محمد: لا ابن خالته ده بتاع لينا وانا 


حمزه: ماشي تعالي نقرب نشوف عم المسهوك بيقولها اييه وحمزه قرب من لينا حبييتي نفيتى حاجه ولا مش عاجبك حاجه


لينا بالعكس كلهم احلى من البعض هو ده اللى محيرنى 


ريان: يبقى خلاص  ميلاد لفهم كلهم لست البنات 


لينا: لا لا ده كده كتيير، خلاص انا اخدت ده


ريان: قولتلك لفهم كلهم مغيش حاجه تغلى على ست البنات كلهم زغرطوا يابنات وبنات الخاره زغرطوا وحمزه وهدير ومحمد  باركولها وكمان خديجة بتقولها مبروك ياحبيبتي  وبتحضنها شعللى اكتر 


لينا: من عيونى وسلمت على مامة ريان بتقولها مبروك ياعروسة ابنى 


لينا: الله يبارك في حضرتك ياطنط وكانت ماسكه طقم من الاطقم بتقولها ده هديه منى ليكى


. مامة ريان: لا طبعاً  دى هدية ريان ليكى اخد منها ازاى


لينا: بتاعتى ولا مش بتاعتى  ولو لبتاعتى ليا الحق  


مامة ريان: بتاعتك ولبكى حق التصرف فيها


. لينا: طيب ابقلبها منى ولا مش معتبرانى بنتك 


مامة ريان: ياخبر لا طبعا انتى دخلتي قلبي من اول مره شوفتك فيها شوفت فيكي بنتى اللى ربنا استرد امانته


لينا: الله يرحمها انفضلى وباست راسها وبعدين بتقولهم اييه رايكم ننزل اى مكان نتعشى فيه ونقضى باقى اليوم مع بعض 


خديجه: انا معاكي انا بقالى كتيير مخرجتش  ومامة ريان وانا معاكى وهدير ولينا وانتوا يابنات الكل وافق وريان شزفوا المكان اللى تحبوا ترحوا فيه  وامرك ينفذ


لينا: ميرسى يامعلم 


حمزه: شوف ازاى لينا ليها فى السهوكه وبتكلم بصوت هادى لا كده كتير انا مش هستحمل 


حمزه: بيقولها خليها يوم تانى احنا  بكره عندنا شغل


لينا بسهوكه. لا يابييه بكره الجمعه يعنى السهره صباحى يالا شكرا ياعمو الجواهرجى وخدت منه الاطقم وبتديهم لريان 


ريان: اييه ده بتديهملى ليه


لينا: اومال انا هعمل بيهم اييه مش المفروض تجيبهم لما نعمل تلشبكه

. خديجه: ياحبيبتي العروسه هى اللى بتاخد الشبكة  ولما تيجي  الخطوبه  مامتها بتبقى شيلاها وتديها للعريس، يالبسهالها او اى حد يلبسها للعروسه 


مامة ريان بتقولها بسهوله كده تديله شبكتك 


لينا: وفيها اييه ياطنط انا هاامن على نفسي معاه مش هامن على شوية الماظ انا حياتي اهم 


ريان: كل يوم بثبتيلى ان انتى عوض ربنا ليا  ربنا يديمك نعمه فى حياتى 


حمزه: الهى نخلص منك ومن حياتك دى يابعيد ياواد استرجل 


لينا بسهوكه ويديمك ليا ويالا بقى علشان نلحق الليله من اولها  وخرجوا  وقضوا اليوم. مع بعض  وحمزه كان شايط  من لينا وريان  ولينا كل شويه  تضحك وتهزر وخديجه وهدير معاها على الخط وحمزه بيقوله عارف يامحمد ان مااقتلت اختك انهارده مبقاش ابن السيوفى


محمد: ياعم تقتل اختك بتعمل شغلها هى بتضحك وتهزر مش لازم تبين له ان هى مبسوطه وفرحانه بيه ده جيلها شبكة، 3مليون ج


حمزه: ماكله من دم الفلابه


محمد: ماهو علشان  كده هى لازم تسبك. الدور علشان لو شك واحد فى المسه ميبقاش موجود انت ناسى الداهيه جاى وده مش بيشك فى اللى قدامه ده بيشك فى صوابع ايده ولو شك فيه ممكن يقطعه 


حمزه: انا زهقت ممكن تقولهم يالا ورانا شغل الصبح 


محمد: اوك يابنات يالا كده كفاية  ورانا شغل الصبح


ريان: شغل ياهندسه ده بكره الجمعه


حمزه: اه بس للاسف معندناش، اجازه فى مشروع لازم نسلمه قبل نهاية الشهر  وطيعا علشان نبقي فاضين لحفلة الخطوبه 


ريان: تمام باهندسه وقاموا واينا بتقولها اينك مفرق الجماعات 


خديجه ابنى بقى شبه التنين ودانه قربت تطلع منها نار


لينا: هو من ساعة ماعرفته هو كده 


خديجه: يابت عيب ده ابنى مين التنين ده قمر ومز فى نفسه 


لينا: القرد فى عين 


خديجه: يالهوووووى حمزه السيوفى يتقال عليه قرد امشى يابت انا رجعت فى كلامه وهجوزها واحده طيبه مش كل مره تضربه تحت الحزام 


لينا: ياريت ايدى على كتفك وانا هساعدك تشوفيله عروسه تليق بيه اما انا مش بتاعة جوازاول ما اخلص القضيه هقول يافكيك 


ريان: يالا ياست البنات ولينا بتقوله هو انت روحت فين كده


ريان: كنت بوصيلك على احلى صينية كنافه بالمانجه انا عرفت  من مدام مروه انك بتحبيها وجبت لماما كمان بريد بللفيت ولمدام مروه بالمكسرات والبشمهندس عادل بسبوبسه بالقشطه   والبشمهندس سمير كنافه ساده 


ليناليه كل ده يعني ماهو احنا اكلنا كل حاجه  مش لازم تكلف نفسك 


ريان: وانا بكلف نفسي لحد غريب انتى هتبقى مراتى وكل حياتى 


لينا: عملت نفسها مكسوفه وبتقوله طيب اقزل اييه بعد كل الكلام الحلو ده 


ريان: متقوليش حاجه اهم حاجه ان هو وصلك معناه


حمزه: اه وبعدين الفقره دى هتخلص امتى عمى عبدالحليم والست شاديه 


ريان بضحك اييه ياهندسه غيران ولااييه


حمزه: اغير اييه ياعم انا عايز انام وانا عارف  مدام فيها كلام حلو  يبقى نقعد للصبح


لينابضحكه استفزازيه هو انت تكرهى ياابيه ان اكون مبسوطه 


حمزه؛ لا طبعاً ياقلب ابيه بس بقول نخلى حبه للخطوبه وحبه للحواز


ريان: لا الكلام كتيير مابيخلص


حمزه: ماشي ياعم يالا بقى وحمزه مشى وبيقول ياساتر، بنى ادم لزج سمغ وحده من وراه بتقوله المعلم ده يتحط على الجرح يطيب اصلك متعرفش هو  بيعمل اييه مع اى. حد بيحتاجه المغلم ريان عنده حنينه لو اتعوزعت على الناس هتكفى وتفيض


حمزه: ومالك  بتكلمى كده عليه 


البنا: ها مفيش بس حبيت اقولك اصلى شيفاك متحغز عليه


حمزه: انا لا متحفز ولاجاحه بس عاوزه ارجع البيت  ارتاح ورانا شغل وهما ييبقوا يكملوا وصلة الحب


البنت: ربنا يسعدهم ومشبت من قدامه واحده صحبتها بتقولها كنت واقفه معاه بتقوليله اييه يابوسى


بوسى: مقلتش حاجه يامنى بقوله ان المعلم يتحط على الجرح يطيب 


منى: حبيبتي ريان طول عمره بيعاملك زى اخته عمره ماقالك حاجه  ولا وعدتك بحاجه


بوسى: عارفة ومش بايدى


منى: عارفه ياحبيبتي ربنا يبرد قلبك وياختى الواد بركوته هيموت عليكى 


بوسى: بركوته مين ياختى لا ربنا يسعده بعيد عنى 


منى: يابت خدى اللى يحبك ومتخديش اللى تحبيه


بوسى: لا انا لو محبتش مش عاوزه اتجوز


منى: موكوسه ياريت اللى بحبه يحس بيا


بوسى: علشان عيل اهبل


منى: هو مين


بوسى: ابن خالتك ياقطه انتى يابت اختى طول عمرنا فى ضهر، بعض وانا مش بشوف عنيكى وانتى هتموتى عليه  


منى: هو لدرجادى انا مفضوحه


بوسى الحب مش عيب العيب ان احنا بنحب ناس غلط اقولك اديله الطناش وشوفوا هو هيجيلك ازاى بس اسمعي كلام اختك


منى: يااختى هو بيخبك انتى


بوسى: لا ياهبله هو بس علشان انتى راميه نفسك  ابعدى وشوفى هو هيدور، عليكى ازاى


منى تفتكرى


بوسى: جربى ولو خصل المراد من رب العباد ليا الحلاوه


منى خضنتها ربنا يخليكي ليا يااختى انتى مرايتى وسندى وضهرى


بوسى وانتى قلب اختك ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا  ريان يابنات يالا علشان الكل ركب والحجه بتقول بوسى ومنى مش موجدين وانتوا هنا عاملين تحضنوا فى بعض 


بوسى: ابدا والله انت عارف منى دى مش صحبتي  دى اختى


ريان: ربنا يخليكم لبعض يالا يابنات وركبوا وصلوا لبيوتهم ولينا طلعت واول مادخلت حمزه بيقولها ربنا يخليك ليا يامعلم اييه يااختى  عماله تسهوكى يعنى طلعتي ليكى فى سهوكة البنات اهووو


لينا: وانت مالك اصلا  ليا ولا ماليش ووبقولك اييه خليك فى حالك ودخلت وقفلت الباب وراها 


تكملة الروايه اضغط هناااااااا

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله هنا👈( الصقر والنمر

تعليقات

التنقل السريع