القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر والنمر البارت التاسع عشر 19بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصقر والنمر البارت التاسع عشر 19بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية الصقر والنمر البارت التاسع عشر 19بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية الصقر والنمر البارت التاسع عشر 19بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




التاسع عشر


خرجت ديجا هى وهدير فى الشقه الموجود فيها حمزه ومحمد كانوا صاحين وبيعملوا هما رياضتهم كان على وشك الانتهاء منها فابغد وقت خلصوا 


خديجه: عاش يارجاله 


حمزه ومحمد: ابتسموا وبعدها محمد افتكر طردته من الشقه قام جرى على هدير وبيقولها بتطردينى من الشقه ياهدير


هدير وهى مستخبيه منه ورا خديجه بتقوله مش انا ياميدو دى ديجا ولى لى هما اللى قالولى 


محمد: والله وانتى زى الهبله عادي بتسمعى كلامهم


هدير: الله اومال اسمع كلامك يعنى احنا كنا ستات مع بغضينا ماكانش ينفع عزول


محمد: بقيت عزول دلوقتى ماشى خليكم معاهم خليهم ينفعوكى 


هدير: بقى كده ماشي ديجا  انا هفطر مع لى لى وخليه هو كمان يفطر مع نفسه


خديجه: يروحوا يجيبوا بس الفطار ونفطؤ احنا التلاته وهو وعو يفطروا مع بعض 


حمزه: بيقولها معلش مين ينزل يجيب الفطار


خديجه: انت او هو

حمزه: ولا انا ولاهو اللي  عايز يفطر ينزل يجيب 


خديجه: انت موافق على كلامه ده


محمد اماءه براسه وبيقولها اه وخديجه بتقوله تمام لينا سمعتهم نادت عليهم ديجا يادودو عتعالوا اتا خلاص تاديت على بركوته هو هيجيبلتا اخلى فطار 


وخديجه وهدير خرجوا وهدير بتقولها ابنك ده 


خديجه: حمار كبير عارفه هههههههه وخرجوا ومحمد هو انت يابنى مبتعلمش 


حمزه: ليه اتا انا عملت اييه   


محمد: يالهووووى على برودك يااخى 


حمزه: ليه مش هما عايزين يتعاملوا معانا ليه بقى  بيطلبوا  مننا حاجه 


محمد: بص انت الكلام  معاك  مالوش فايده انا هقوم انزل  اجيب فطار اعمل حسابك 


خمزه: اوك اعمل حسابي 


محمد: ماشى سمعوا خبط على الباب كان بركوته بيقولهم المعلم بيصبح عليكم ياهندسه وبيقولكم بالف هنا وشفا ومحمد  خدمن صينية الاكل وبيقوله تسلم يابركوته قوله ابشمهندس محمد بيقولك توشكر ياابونسب ونزل بركوته ومحمد دخل بصينيه المعلم ريان بيصبح وبيقولك بالف هنا  شفت الناس اللى بتفهم 


حمزه: ياعم بيفهم بيفهم انا واحد مبيفهمش مش عاجبك وعاجب اختك اتهنوا بيه


محمد: نتهنى بيه انت  مالك يابنى  هو ده مش شغل واختى بتعمل كده  علشان الشغل مش علشان حاجه تانيه 


حمزه: سيبك من الكلام ده انا نازل 


محمد: والقطار 


حمزه: كول انت بالف هنا انا نازل رايح للوا فاروق 


محمد: ليه فى جديد 


حمزه: مش عارف هروح واعرف فيه اييه 


محمد: اوك  وحمزه نزل ومحمد خد صينية الاكل ودخل الشقه التانيه  ولينا بتقوله ياعم هو انت اتطرد ولاايه


محمد: لا حمزه نزل  وانا معرفش افطر لوحدي قلت اجى افطر  معاكم 


هدير: تنور ياميدو


محمدبقرف انتى تعرفي تسكتى  خالص انا جاي افطر مع لينا وماما خديجه اما انتى مش عايز اسمع صوتك


هدير بمدت بوذ كده يا ميدو انا هيتقلى كده  انا زحلاته 


محمد: اتفقلى 


هدير: وربنا هما اللى قالولى 


محمد: وانتي زى الهبله بتسمعى كلامهم من غير تفكير  


هدير: كانوا هيطردونى من الشقه انام على السلم يعني 


محمد: لا تطردينى  عادى. 


هدير: طيب متزعلش منى  هيخسرونا بعض  


محمد: اه انت السبب وبطلى كلام عايز افطر


هدير زعلت من كلام محمد  وسكتت و لينا بتقوله ياعم مالك  داخل فيها كده ليه ماتهدى كده واقول هديت 


محمد: لينا لو سمحتي متدخليش ممكن  


خديجه: اييه يامحمد مالك قافش كده ليه  احنا كنا بنهزر  


محمد: لا ياامى معلش  هى لو طلبت منى وقالتلى روح  الشقه التانيه  كنت خرجت  من غير حوارات مش تخرجنى من اوضتى وبعد مااخرج تقولي روح هناك ينفع  


لينا: قولنا بتهزر 


محمد: اه ماشي  وقام من مكانه وقالهم اناداخل اشوف اييه الكلام اللى دار بين ريان ومامته 


لينا: عمر وكريم  بعتوا الكلام امه مفيش عليها اى كلام بالعكس دى بتحب البلد وباين ان هى متعرفش شغل ابنها 


محمد: انا كنت واثق فى ده هى غير اختها اللى ملت دماغ ابنها سم بس معرفتش تربى ابنها


لينا:  احنا هنربيه 


محمد: انا داخل  اكلمهم ولم تخلصوا تعالوا نكمل كلامنا جوه 


لينا: اوك بس هو فين حمزه راح فين 


محمد:راح للوت فاروق كان عايزه ميعرفش ليه


لينا: اوك ومحمد دخل وهدير ساكته وخديجه  بتقولها حقك عليا يابنتى انا السبب


هدير: لا ياامى مش  انتى محمد  بدا يتلكك ليا ولازم يبقي فيه  واقفه  زى مالينا قالتلى انا اللى واحده هبله انا اللى بجرى عليه  واصالحه وحياة اهله انا لازم اعلمه الادب واعرفه انا مين 


لينا: ايوه بقي  يادودو هو ده الكلام   


خديجه: بس ياحريقه متسمعيش كلامها دى هتضعيك


لينا: انا حريقه ياديجا  ازعل انا كده


خديجه: اه يالينا يابنتي مش لازم  اقف لخطيبى ولاجوزى على الواحده. 


لينا: ياديجا الرجاله متتعملش غير كده


خديجه: يابنتى  ليه كده  اللى يشوفك وانتى بتكلمى كده عنهم يقول ان انتى اخدتى اكبر خازوق


لينا: انا لا والله خالص بس اللى بشوفه ان احنا فى مجتمع كل حاجه متاحه للراجل يغلط اييه يعنى ده راجل يتجوز فيها اييه ده راجل وربنا محلله كده ويخون وايييه المشكله  هو راجل  كل حاجه تغتفر للراجل اما الست لا من اول غلطه بتعلق ليها المشانق  وليه ولا تتعب وليه وليه صح كلامى ولا  انا بقول كلام غلط


خديجه وهدير: كل كلامك صح . 


هدير: للاسف  كل كلامك صح  لاننا عايشين فى مجتمع ذكورى  


لينا: ماهو علشان كده  لازم  نغير الكلام ده  ونقف واقفه للمجتمع كله ونقولهم لا احنا زينا زيهم.  وقت الحساب عند ربنا  كلنا سواسيه   


خديجه: فى ده عندك حق وانا معاكي  فى كل ده  ومع التغييير. كمان لازم الناس تغير نظرتها ان دى ست وده راجل وكلنا عندالله سواسيه  فى الحساب والعقاب


لينا ومين يعرف ده الا لمايكون فى حلول جذريه وانا وانتى وغيرنا يتكلموا كده


هدير: طيب ماهو عندنا مجلس حقوق المراه


لينا بضحكه استهزائيه ده اسم بس ياماما روحى كده الاقسام ولا محاكم الاسره وانتى تشوفى كمية المهازل والعنف اللى بتعرضله الست 


خديجه: لااسف عندك حق. انا ايام ماكنت شغاله فى الجريده كنت بشوف بلاوى ولا الادهى من ده ان الام. تقول لبنتها عيشى ومتخربيش على نفسك علشان خاطر عيال ضل راجل ولا ضل حيطه 


لينا: والله ضل الحيطه ساعات احسن  والله 


هدير: فعلا شغلتنا دى ياما شفنا فيها والمجتمع بيجى عليها اتطلقت العيب فيها مفيش، اولاد بردوا العيب قيها جابت بنات العيب خدى من ده كتيير


خديجه بقولكم اييه انتى وهى قومى نشوف هنلبس اييه خلاص الوقت  قرب 


هدير: حمزه لسه مجاش 


خديجه: هتصل بيه واتصلت تليفونه مغلق  ده تليفونه مغلق  هتصل بفاروق اتصلت وقالها ده مشى من بدرى 


لينافاهمه. هو اصلا مش هيجى معانا حمزه وراها ومين قال ياعروسه اومال مين اللي  هيفرق الساقع حلاوة شرا الشبكه يالا ادخلوا البسوا عريس الغفله جاى


لينا: بتبصله بقرف ودخلت وهدير هى كمان ومامته تليفونك. مغلق ليه


حمزه: فصل شحن ودخلت حطيته على الشاحن وكنت جاى اقولكم اجهزوا علشان ريان اتصل بيا  وقالى ان هو جاى ياخدكم تشتروا الشبكة  مش  عارف هنخلص من المهزله دى


خديجه: هنخلص بس ياريت نهدى كده ونتعامل براحه 


حمزه:  انا لاهتعامل براحه  ولا بالقوى انا مش اتعامل من اساسه لينا ياريت  وكمان ماتجبش  اييه رايك 


حمزه باستفزاز لا ازاى اختى حبيبتي ولازم اكون معاها فى لحظات فرحها بسى ريان


ديجا: ابعدى ابنك عنى انا واحده مبسوطه ورابحه اشترى شبكتى مع المعلم رينو المز بتاعى 


خديجه فى سرها هتولع حمزه سمع كده مز بتاعك بقيتى بيئه ياصقر


لينا: مالكش فيه يانمر  وهدير خرجت بتقولهم  ريان رن على محمد هو تحت بيقولكم هو على وصول 


لينابدات تندن وتغيظ فى حمزه 


ماتزوقينى ياماما اوام يا ماما


 دا عريسى حياخدنى بالسلامة يا ماما


الكحل اكتر اكتر عشان عيوني تبقي جميله


 برموش كحيله


وشعري عاوزه يكون ضفاير حلوه طويله


بشريط مزوق ولونه يبروء


 دا عريسى حياخدنى بالسلامة يا ماما


سامعه؟ سامعه يا ماما


ديجا: يابت اتهدى هيولع فيكى 


لينا: ولا يقدر رينو  جه ونزلت طيران وخديجه بتضحك وحمزه بيقول محمد اقسم باالله لو اختك مبطلتش، مياصه هولع فيها هى ورينو بتاعها


هدير: براحتها يا نمر 

حمزه: محمد مشى مراتك من قدامى هى التانيه  


محمد: هدير لو سمحتي  انزلى وراهم وهى اماءت براسها وبتفوله حاضر  ونزلت ومحمد بيقوله اهدى شويه  ممكن  خلاص هانت وهنخلص من ام وجع الدماغ  ده. واسمع كلام  اللوا فاروق 


حمزه: حاضر ربنا يصبرنى  وانهارده يعدى على خير  اصل اللى اسمه ريان ده عليه سهوكه وعمال يدلع  فى الهانم وهى مبسوطه  بده


محمد بيضحك لا هو مش مسهوك هو بيعرف يتعامل مع الجنس اللطيف


حمزه: طيب بذمتك اختك ولا مراتك دوول جنس، لطيف


محمد بضحك الصراحه لا بس هو بقى شايفها جنس لطيف يالا ننزل عيب نسيبهم كده ونزلوا وحمزه ومحمد  سلموا عليه وعلى مامته وكذا بنت من الحاره جايين يفرحوا وهيصوا ليهم وهما بيشتروا الشبكه  سلموا عليهم واتوجهوا للجواهرجى وكان الجوهرجى مفضى المحل ليهم هما بس، وكان مجهز مجموعة اطقم ماس، والماظ وطبعا الكل انبهر وحمزه كان شايط وبيقوله ياابن التيتت كل ده من تجارة  الاعضاء وتجارة المخدرات دانت هتتفخ بس الصبر وريان بيقوله اييه هندسه بكلمك ومش بترد عليا


حمزه: اسف سرحت شويه  


ريان: طيب ادخل  اتفرج مع اختك حبيتك ساعدها فى تنقية شبكتها


حمزه: لاياعم هى هديتك ليها وهى تنقيها براحتها

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله هنا👈( الصقر والنمر)

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع