رواية وحش الصعيد البارت الاول والثاني بقلم حور حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية وحش الصعيد البارت الاول والثاني بقلم حور حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية وحش الصعيد البارت الاول والثاني بقلم حور حمدان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
بابا انت أخدني علي فين
الصعيد ياروح بابا
ليه يا بابا
جدك عاوز يشوفك يا بنتي وانا كمان عاوز اشوف ابويا
قالت بإبتسامة تمام
وصلوو وقف العربيه قدام قصر كبير وبص لحور اللي قاعدة جنبه وقال انزلي يا حور
قالت حور وهيا بتنزل حاضر يا بابا
قال هشام في باله والله ياحور يابنتي انتي صعبانه عليا علي الي هتشوفيه في البيت دا ربنا يسترها عليكي انا مليش غيرك
نزلت حور وكان في راج وست واقفين في انتظارهم
سلم هشام علي اخوة اللي اسمو هيثم
قال هيثم ليك وحشة والله يا اخوى
ضحك هشام وقال يابني اتكلم عدل
في الوقت دا كانت حور سلمت علي اماني مرات هيثم واخدتها اماني ودخلت القصر
حور وهيا بتبص لاماني بإبتسامة صافيه ممكن تقوليلي الاوضه بتاعتي فين
قالت اماني اطلعي علي السلم وامشي في الاتجاه الشمال وامشي علطول اول اوضه هتلاقيها في وشك دى الاوضه بتاعتك
قالت حور تمام
طلعت حور بس مشيت في الاتجاه اليمين ودخلت اول اوضه
لقت الاوضه جزء لونه ابيض وجزء لونه اسود وهيا بتبص في الاوضه لحظت كدا دولاب صغير ومحطوط فيه مسد*سات كتيرة وقنا*بل بردو بدأت تترعش من الخوف ولسا جايه تخرج خبطت في واحد اول ما بصت عليه تنحت
قالت بصوت كلو خوف ووجع ان انتت اي جابك هنا
قالها بصوت عالي براا اطلعي برا ومشفش وشك طول ما انا في البيت دا انتي سامعه
عيطت حور بقهرة وطلعت تجري
قفل الباب وقال وهوا بيقعد علي السرير وحيات امي لندمك واعرفك ازاى بكل بجاحه تيجي بيتي يا بنت هشام الشرقاوي
ولحد هنا واستنوني في الجزء التاني عارفه ان الجزء صغنن بس قولت اخد رائيكم
#كاتبه_المستقبل
#حور_حمدان
#الجزء_الاول
طلعت حور تجري وهيا بتعيط خرجت برا القصر وقعدت في الجنيه تعيط بقهرة من اسلوب مازن معاها قعدت تكلم نفسها وتقول ازاى يكلمني كدا ازاى اهون عليه مسحت دموعها وقامت وراحت الاوضه بتاعتها
اما عند مازن كان قاعد بيفكر فيها بس قاطع تفكيرة دا لما قال ورحمت امي يا حور يا بنت هشام الشرقاوى لاندمك علي كسرة قلبي هندمك علي كل حاجه عملتيها فيا وعلي استغلالك ليا بس سكت لما سمع صويت حور
قام خرج والقصر كلو اتلم عند الاوضه بتاعت حور بس مكانوش عرفين يدخلو كانت حور قافله علي نفسها من جوا
هشام بزعيق انت واقف كدا ليه يا مازن اكسر الباب
مازن ببرود وهوا بيكسر الباب طيب
الباب اتفتح
قال هشام بصدمه حور انتي بتعملي اي اي موقفك علي صور البلكونه كدا
حور بعياط وصريخ تت تعباان كانت بتقول كدا وهيا بترجع لورا وللحظه كانت هتقع بس
لحقها مازن لما مسك ايدها وشدها
قال مازن انتي هتستعبطي يابنت عمي فين التعبان دا مفيش حاجه في الاوضه
حور بخوف والله والله كان فيه تعبان انا شوفته
قال مازن وهوا بيخرج محتاجه تروحي لدكتور عيون وبطلي تعملي دوشه وخرج
هشام وهوا بيحض حور انتي كويسه يا حور
حور بخوف اة اه كويسه
هيثم وهوا بيطبطب عليها دا اهم حاجه
قالت حور ممكن تخرجو برا الاوضه عاوزة ارتاح شويه
خرج هشام وهيثم من الاوضه
قفلت حور علي نفسها وقعدت تعيط
مازن وهوا بيدخل في غرفه من غرف القصر فتح الباب ودخل وحط ايدة في جيبه وقال ورد اي خلاكي تعملي كدا في حور
ورد وهيا بتجري عليه مازن انا معملتش حاجه اناا
مسكها من شعر*ها وقال انتي تخر*صي خالص مسمعش صوتك عينك لو بصت علي حور تاني انا هعميهالك انتي سامعه
قالت ورد بزعيق لا مش سامعه انت بتعاملني كدا ليه عشان حبيبت القلب انت ناسي اني مراتك ولا اي يا مازن
سابها مازن من دون ما يجاوب عليها وخرج
مازن وهوا نازل علي السلم
الجد. مازن
مازن. نعم يا جدو
نادى علي حور وتعالو عاوزكم
مازن.. حاضر
طلع مازن وخبط علي حور بس اتصدم لما فتحت حور الباب وكانت......
ولحد هنا واستنوني في البارت التالت وعاوزة اعرف رائيكم في الاحداث وكمان تفاعلكم جوا قلبي
تكملة الروايه بعد الانضمام من هنااااااااااااا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
#كاتبه_المستقبل
#حور_حمدان
#وحش_الصعيد
#البارت_التاني
جميلة جدا كملوا
ردحذفجميلة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا
ردحذفتم
ردحذف