القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فهدي الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم إسراء


رواية فهدي الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم إسراء 





رواية فهدي الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم إسراء 


فهد : انا اللى هوريكي 

ورح البيت 

في صباح 

ساره : نغم نغم 

نغم : نعم 

ساره : يلا قومي علشان انا تروحي المدرسه 

نغم : لا مش عاوزه اروح 

ساره : لا من امتى بتقولي كده يلا 

نغم : انا عاوزه انوم سبني ي ماما 

ساره : طب انا هروح اشغل هسييبك لوحدك 

نغم : نعم لا طب انا هروح معاكي 

ساره : لا هتروحي مدرستك 

ساره غيرت لنغم ملابسها وعملت شعرها 

وخدتها ع مدرستها ورحت الشغل 

عند فهد صحى

لبس بدلته ورح علي الشركه 

السكرتيره : استاذ فهد 

فهد : نعم 

السركتيره : استاذ فهد ساره النهارده جات 

فهد : امتى 

السركتيره : بدري اوي 

فهد رح علي مكتبها 

فهد : لا كمان جايه النهارده برحتك بعد ما امبارح ما جيتي لا كمان تجي برحتك وتغيبي عن الشغل برحتك لا ي بنت ده شغل ومش لعبه 

ساره : بس انا قطتعها فهد بلا بس بلا زفت 

ساره : والله غصب عني غبت 

فهد. : وانا اعمل اي بصي لو عاوزه تعملي كده اطلعي من الشركه دي 

ساره : اقسم بالله غصب عني لو نا كده انا مكنتش هغيب 

فهد : بصي لو عملتي كده تاني انا اللى هطردك 

ساره : مش هعمل كده  

فهد : رح مكتبه 

ساره خلصت شغل 

ورحت علي المشفى 

ساره : ها ي دكتور 

الدكتور : انتي ليه جايه جايه علي اي 

ساره : طب لو اخدت العلاج او كده ممكن اتحسن 

دكتور : لا مضنش دي مرحله محدش يقدر يساعدك فيها وكم مره قلتلك متجش هنا تاني علاجك مش معانا يا هتموتي وخلاص 

ساره قامت من الكرسي وسط دموعه 

ساره : انت دكتور ازاي بدال تكبم بطريقه كويسه متخليش المريض يخاف وتدي امل حتى علي الفاضي انت ازاي كده خدت الشنطه بتاعته سلام 

ساره : وهي قاعده تعيط  

ساره : انا ازاي هسيب اهلي وازاي اسيب بنتي الصغيره 

طلعت فونها واتصلت علي اختها 

نور : الو مالك ي بنت 

ساره : مش قادره ي نور تعالي عدي معايا النهارده انا تعبانه اوي 

نور : خضتيني مالك  طيب  

ساره رحت البيت بصت علي بنتها اللى قاعده بتفرج علي التلفزون 

ساره : نغم تعالي 

نغم : نعم ي ماما 

ساره حضنتها وهي بتعيط (انا حاسه بسكي والله ) 

ساره : نغم اكلي كويس واهتمي بنفسك 

نغم : حاضر ليه بتقوليلي الكلام ده دلوقتي هو في اي 

ساره : مفيش تعالي خلي معايا نغم نامت وهب في حضنها 

ساره سمعت خبط علي الباب 

ساره فتحت الباب 

ساره : ادخلي 

نور : ها قوليلي ي خضتيني والله 

ساره وهي بتغمض  وفتحتها 

ساره : بص انا انا 

نور : انتي اي 

ساره : انا مريضه كانسر 

نور : و


فهدي 4 إسراء 

ساره : انا عندي كانسر 

نور وقعت منها كبابه من ايدها 

نور : ها وعملتي اي اكيد دلوقتي هتاخدي العلاج صح ولو محتاجه الفلوس قوليلي علشان اقدر اساعدك لازم تتعالجي 

ساره : اهدي انا انا انا 

نور : اي انتي اتكلمي س بنتي كل شويه انتي اي 

ساره : انا هموت ايامي قريبه اوي 

نور : انتي بتكلمي بجد اكيد بتهزري 

ساره  : دكتور قال كده خلاص 

نور : لا وحضنتها متقوليش كده لا 

ساره : انا علشان كده جبتك 

كانت بتبص علي نغم اللى نائمه 

ساره : انا عاوزاكي تاخدي نغم انا ممكن في اي وقت اموت 

نور : لا لا وتسيبني 

نور بتحضنها فيها : ليه ما قولتلي من الاول ليه 

ساره : معرفش بس انا خايفه علي نغم اللى هتكون من غيري معرفش انا بجد تعبانه اوي 

نور : طب ماما لازم اعرفها 

ومسكت فونها علشان تتصل عليها لكن ساره منعتها 

ساره : ماما عندها سكري ممكن تروح فيها بالله بلاش 

نور : لكن كده كده لازم تعرف 

ساره : بلاش بالله عليكي لو بتحبني 

نور : ماشي 

فهد (انسان طيب اوي عنده 22سنه عايش مع ابوه امه اخته الصغيره رغد مش عايشه معاهم عايشه معه عمته ) 

رغد : ماما انا عاوزه اشوف فهد 

فاطمه : هتشوفي ي قلبي 

رغد : لا انا عاوزه اروح النهارده اشوفه انا في حياتي ما شوفته لكن سمعت عنه انه يبقى ابن عمي الكبير 

فاطمه : يبقى لازم تعرفي 

رغد بستغراب : اعرف اي 

فاطمه : فهد ده مش ابن عمك 

رغد : اومال اي 

فاطمه : اخوكي 

رغد : اي 

فاطمه : اخوكي 

رغد : ازاي مش فاهمه 

فاطمه : بصي انتي لم كنتي عندك 9سنه لم مامتك اتوفت 

رغد : اي ازاي ماما اتوفت مش فاهمه امال انتي مين اي ده 

فاطمه : انا اللى ربيتك بعدها واخوكي فهد كان مع ابوه لم امك ماتت لانه كان شغال معه ابوه في شركه وهو عنده 16سنه وانتي اخدتك وربيتك 

رغد بعياط : وليه ما قولتيلي لا انا مش عاوزه اقعد معاكي طب 

فاطمه : اعمل اي خايفه تكرهني اهو انتي كبيرتي وقولت اقولك الحقيقه


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع