القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية التحدي المستحيل الفصل العاشر 10 بقلم اسراء هاني شويخ




رواية التحدي المستحيل الفصل العاشر 10 بقلم اسراء هاني شويخ

رواية التحدي المستحيل البارت العاشر 10

رواية التحدي المستحيل الجزء العاشر 10 كامله وحصريه 




رواية التحدي المستحيل الفصل العاشر 10 بقلم اسراء هاني شويخ


رواية التحدي المستحيل الفصل العاشر 10



_ مش حارجع لو قتل.تني مستحيل ارجعلك طلقني


شادي : نفين انا بحبك اوي اوي مش قادر اعيش من غيرك


نفين : انسى كان في منه وخلص امشي طلقني والا حخلعك 


شادي : طيب شوفي دي 


اعطاها ورقة أمسكتها لتجدها وصلا لزوج امها الذي تحبه كوالدها .. بقيمة ٥٠ الف جنيه 


ابتلعت ريقها وهمست : ايه


شادي : ده شيك وعندي منه ٥ يعني ٢٥٠ الف جنيه اما بيته تهد عرضت على مصطفى باشا الدين رفض بالاول بس الحيت عليه وما صدقت يقولي بشرط امضيلك وصل وكدة ضمنت انك يوم ما تمشي 


نفين بضحك : حتهددني بيهم ههههه


شادي : انا مش عايز ده فرصة اخيرة


نفين : كل مالك بتثبتلي انك قذ..ر انا ازاي كنت عامية انت طول الوقت بتغلط ومجهز اللي يمنعني من اني اسيبك وكان في طريق اسهل من اني اخلف او يكون معاك وصولات ممكن تكسبني بكل سهولة.. تحترمني تقدرني تتقي ربنا فيا كنت حابقى عند رجلك 


ركع على ركبتيه وامسك يديها وهمس بدموع ورجاء : سامحيني فرصة اخيرة مش حبص بصة حتى لاي بنت 


نفين : ديل الكل.ب 





شادي  : لا المرة دي انا تبت وندمت خليكي معايا بحبك اوي 


نفين : حتى لو بجد ندمت مش حارجعلك .. انت كسرتني هدتني انا كرهت نفسي بسببك انا مش طايقاك 


شادي : حاولي .. والنبي 


نفين: لو خيروني بين الموت ورجوعي ليك حختار الموت


شادي بنفاذ صبر  " بس حتختاري بابا مصطفى مش كدة


نفين : أخرج بررة برررررة 


شادي : حامشي معاكي ليوم الخميس... وحسلمهم 


جلست تبكي لا تعرف ماذا تفعل فزوج والدتها عوضها عن والدها كان حنونا عليها كبناته واكثر 


في اليوم التالي أخبرتهم انها تصالحت مع زوجها وستعود اليه وارسلت له رسالة


" انا قولتلهم اني رجعت ليك بس انا حاختفي ومش حتلاقيني وان فكرت تسلم الوصولات حموت نفسي "


خبط هاتفه بالأرض وجلس على ركبتيه يبكي ان اضاع حب عمره 


لكنه بدأ بالبحث عنها كالمجنون 


شادي  : الاقيكي بس ومش حخرجك من حضني ابدا 



كان يجلس في بيته يتأمل صورتها على هاتفه قلبه يؤلمه منذ يومان عليها حتى دق بابه


قام بفتحه ليتفاجأ بحوريته بل نور عينيه 


عمر : نفين ايه المفاجأة الحلوة دي 


نفين بابتسامه: ينفع ادخل .. 


عمر : طبعا تفضلي 


قلبه يدق بسرعة حتى كاد يخرج ويحتضنه 


جلست واستمرت بالسكوت وعينيها مليئة بالدموع يتأملها فقط 


نفين : عمر انا عايز مساعدتك


عمر بانتباه: عينيا اكيد اتكلمي


نفين بدموع: انا عايزة ارفع قضية خلع 


نظر لها يستوعب ما سمع 


عمر: مش فاهم انتي قولتي ايه


نفين: عايزة اتطلق وهو رافض عايزة ارفع قضية خلع 


كأنه نسي معاني الكلمات لم يفهم من شدة سعادته يكذب نفسه ان ممكن حلمه يتحقق 


عمر  : مش فاهم برضو 


نفين بتعب : عمر في ايه ركز عايزة اتطلق 





عمر: احم ليه في سبب


نفين : بدون اسئلة او ابداء اسباب عايزة اتطلق


عمر " بسيطة نرفعها بكرة 


نفين: ومش عايزاه يعرف بده دلوقتي عايزة اتطلق بعدين اقولوا


عمر بعدم تصديق: مش بتحبي


نفين بضحكة سخرية  : احبه .. عمر انا وخواتي ما نعرفش حد وده دمرنا فلما جه شادي او غيرو سمعنا كلمة حلوة حسينا بحاجة عمرنا ما حسيناها بس اكتشفت اني عمري ما حبيته حبيبت الكلام اللي كان يقولوا ليا بس فراقوا ما اثرش انا ندمانة اني عرفته يوم واني تجوزت واحد زيه 


عمر : وده اللي قولته بس ماحدش سمعني 


نفين : ما حدش بيتعلم ببلاش 


عمر: وحتروحي لبابا هلا 


نفين : ينفع افضل هنا


عمر : هنا ؟؟ بس 


لو عايز تشوف البارت الجديد الرواية بتنزل ف موقع كيان الروايات 


اكتبوا ف بحث جوجل مدونه كيان الروايات وشوف الرواية حصري قبل اي مكان


نفين : انا واثقة فيك يا عمر


عمر بضحك: انا مش واثق بنفسي بحلاوة امك دي 


نفين بضحك : انا عشت معاك ٢١ سنة عمرك ما عملتلي حاجة 


عمر  : جيتي وانتي عندك ٣ سنين دخل بيتنا قمر يومها حسيتك بنتي كان عندي ٧ سنين بس حسيت بجد انك مسؤولة مني


نفين : كنت في ضهري دايما تذاكرني تخرجني تجبلي لبس كنت اخ وسند وضهر انت ليك عندي كتير يا عمر 


عمر : انت تستاهلي كل الخير اللي في الدنيا 


نفين : كنت تميزني عن خواتك ... كنت احس اني مهمة اكتر 


عمر : يمكن عشانك اول فرحة ما هو انتي بنتي الأولى والبنت الاولى دايما حبيبة ابوها 


نفين بدموع : عمر خليك جمبي دايما يا عمر 


عمر بحنان : لحد اخر يوم في عمري يا نفين 


نفين : طيب حعيش فين 


عمر : بصي في باب هنا بيقفل بيقسم الشقة نصين حيبقى عندك حمام وغرفة وصالة وعندي متلك بس المطبخ مشترك 


نفين  : حلو اوي انا حنام دلوقتي لاني تعبانة اوي


عمر: نامي وارتاحي وبكرة اخلص كل حاجة... اوعي تخافي وانا موجود 


ذهبت لغرفتها وبعد قليل دق عليها قبل ان تنام 


عمر : نيفو نمتي 


نفين: لسة 


عمر : طيب طلبت اكل حيوصل كمان عشر دقايق حتتغدى سوا 


نفين بحزن : مش جعانة يا عمر 


عمر  : انا جعان مش حاكل ان ما كلتيش .. عالعموم طلبت شاورما ان ما جتيش حاكلها لوحدي 


فتحت الباب بسرعة وهمست : لا حاجي





ليذهل من جمالها في بجامة بيتيه وشعرها منسدل على اخر ظهرها وعلى وجهها ... اصوات قلبه تسمع 


عمر بذهول  : بسم الله ماشاء الله 


نظرت لنفسها لتشهق بخجل وتغلق الباب بسرعة 


نفين : انا انا نسيت انا مش عايزة آكل


حاول استجماع نفسه وتمالك اعصابه ..


عمر : حجبلك وجبتك هنا .. انا اسف حانزل كمان شويا وجاي بالليل خودي راحتك 


&&&&&


خرجت مسرعة ليخرج خلفها امسك يدها وسار بها الى مكتبه واغلق الباب 


بدأ يمشي ذهابا  ايابا يحاول ان يتكلم بهدوء مع انه يود فتك رأسها 


تنظر للارض تحاول ان تمسك دموعها كم اشتاقت له كم تمنت احتضانه 


علي : في ايه يا رحمة ... اكتر من اسبوع بلف حوالين نفسي مش عارف اوصلك تختفي فجأة ليه انا زعلتك في ايه مش عايزة تكلميني .. انا عملت الاختبار ده مخصوص عشان اشوفك ولو ما كنتيش جيتي كنت حاجي البيت


نظرت له ليهمس باشتياق: ما هو مش عارف في ايه 


هبطت دموعها دون اي كلمة 


علي بحنان  : نفين بلاش تعيطي بس قوليلي في ايه يمكن الحل عندي 


رحمة: انا عايزة امشي 


فرك جبهته بعنف وهمس بهدوء : ما فيش خروج غير افهم يا رحمة 


رحمة بدموع : وانا مش عايزة اتكلم انا حرة  .. كنت بشتغل معاك ومش عايزة اكمل 


نظر لها طويلا وكز على اسنانه بغيظ وهمس وهو يحاول تمالك اعصابه : برضو عايز اعرف في ايه 


رحمة : ما فيش سبب ... بأثر على جامعتي


علي : عشان كدة ما بتجيش الجامعة 


رحمة  : يوووو مش عايزة اشتغل هو عافية 


علي بضيق  : ماشي يا رحمة براحتك اتفضلي امشي انا حاسس انك مش عايزة تشوفيني عشان كدة .. بس بلاش تسيبي جامعتك عشاني ممكن اغير انا ودكتور تاني ان مش عايزة تشوفيني


نظرت له بدموع وبكت بشدة وهي تضع يديها على وجهها لم تتحمل نبرة صوته وتحبه كثيرا ماذا عساها تفعل 


اقترل منها وازال يديها وهمس بحنان : اتكلمي يا رحمة عشان خاطري في ايه يمكن نلاقي الحل سوا 


اصبحت ترجف من شدة البكاء قلق عليها بشدة 


قام باجلاسها وطلب لها عصير وهو ينظر لها 


علي : هااا احسن


هزت راسها 





علي : مش حتقوليلي برضو في ايه 


رحمة: عايزة امشي عشان خاطري مش عايزة اتكلم 


علي بحنان: حاضر مش حضغط عليكي... بس بلاش نسيب جامعتنا تمام بلاش المركز بس تعالي الجامعة 


هزت راسها وما ان وصلت الباب حتى ناداها 


استدارت تنظر له وهو يتأملها همس دون وعي منه : كنتي وحشاني اوي 


لتركض للخارج بسرعة ودموعها تتطاير لانها لا تفهم شئ كل اهتمامه يدل على انه يحبها لماذا خطب اذا 


اذا كان هو نفسه لا يعرف ما الذي يحصل معه لماذا بعدها يهمه لماذا لا يريد ان يفارقها 


مر يومان كانا اجازة وهو يذهب للمركز يتمنى ان تعود للعمل معه 


هند : في كذا طالب لغو معانا 


علي باستغراب : ليه ايه اللي حصل


هند : سجلوا بمركز الرائد 


علي بضحك: هههه سابو السمري وراحوا للرائد ايه جاب لجاب 


هند : ما هو اصل ... اصل .. 


علي: ايه انتي عارفة في ايه 


هند : اصل رحمة بتشتغل هناك 


&&&& 


لو عايز تشوف البارت الجديد الرواية بتنزل ف موقع كيان الروايات 


اكتبوا ف بحث جوجل مدونه كيان الروايات وشوف الرواية حصري قبل اي مكان


زين ؛ هناء انا مش مراهق عايز اتعرف انا عايز ارتبط فيكي رسمي انا جاهز وعندي كل حاجة عايز اتقدم 


هناء بتوتر : خلينا نعدي السنة الاول 


زين بذهول : سنة ؟؟ مش الفصل ده انتي بتهرجي


هناء : طيب نخلص امتحانات وتخلص الفيلم ونفضى


زين : ايه دخل ده بده ... هناء انا عايز ابقى معاكي 


هناء : ما احنا مع بعض


زين : مش عايز ابقى خايف طول الوقت عليكي تتأخري تتعاقبي او اني بعمل حاجة غلط نفسي احضنك قدام الكل بدون خوف 


هناء: عشان خاطري هو شهر نعدي ونتفق 


زين بتنهيدة : ماشي شهر بس .. اخر يوم امتحان حتلاقيني عباب البيت 


هناء بابتسامه : ان شاء الله 


زين : حتيجي التصوير النهادرة 


هناء : معرفش انا خلصت تصميم الجزء الاول 


زين : خلاص بلاش تيجي هو مشهد حصوروا ونخلص بعدين تنزلي تتفقي عالباقي


هناء : ايه مش عايز تشوفني


زين : بقولك مش صابر وعايز اتقدم تقوليلي مش عايز تشوفني 


هناء: ماشي ... عايزة بيتزا


زين بابتسامه: والله العظيم أشري واجبلك كل البيتزا اللي بمصر


هناء : ربنا يخليك ليا ... طيب في مطعم جميل حيعجبك بس انا اللي عازماك 





زين : ماشي كلامك 


هناء: وانت اللي حتدفع 


زين : عازماني ازاي طيب 


هناء بغرور : مش كفاية انك جاي معايا شخصيا 


زين بابتسامه حب : اه طبعا بس ممكن طلب 


هناء بانتباه: شو


زين : ان جت معجبة حد يتصور بلاش تتضايقي والله العظيم زعلك بيوجع قلبي 


هناء بابتسامه: ححاول بس أتصور من بعيد 


هز رأسه وجلب طاقية ونظارة وارتداهم


هناء: ليه ده


زين : بصراحة مش ضامنك تيجي معجبة تعمل حاجة يتنكد عاللي جابوني افضل سنة اراضي 


ضحكت عليه بشدة وهمست : طيب يلا عشان جدو وحشني اوي


زين : يادي جدو انا حغير منه 


هناء: ايوة لازم تغير ده الحتة اللي جوة يا ابني 


زين بحب : ربنا يخليكو لبعض


وفي المساء بدا بالتصوير لكنها لم تحب ان تبقى في البيت فذهبت هناء كان زين يصور المشهد 


وهو ان يكون في السرير ومحت.ضن شهد ويقب.لها بشغف 


#يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

لتكملة الرواية عمل متابعه من هنااااااا 

الرواية كامله اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع