رواية درس يؤلم حقا البارت الثاني عشر 12بقلم ميرا ابو الخير
رواية درس يؤلم حقا البارت الثاني عشر 12
رواية درس يؤلم حقا البارت الثاني عشر 12كامله
ال12..
احمد بجمود: قصدي اعتبريني مت ف نظرك يا قمر.
قمر بصدمة: يعني ايه احمد انا خبيت عليك عشان...
احمد بغضب مقاطعا: اخرسي خالص ليه مقولتيش وليه خالتيني ارجعها ع ذمتي طلما هي كده.
قمر بحزن: عشان عيالها و عشان انت كنت حاسه انك لسه بتحبها.
احمد بعصبية: قولتلك مليون مرة بحبك انتي وهي صفحة وخلصت و ع فكرة هي مش حامل انتي يمكن سترتي عليها بس خونتي ثقتي لما خبيتي عليا.
قمر بصت للارض بحزن..
احمد بوجع: اثق فيكي ازاي وانتي بايدك رمتيني ف النار و خالتيني ارجع واحدة خاينة مرمطت شر''في ف الارض و رمت عيالها يلي انتي خايفه عليهم اوي كده.
قمر بدموع: متكبرش الموضوع ه...
احمد بغضب: مكبرش الموضوع تممم خشي الاوضة دي وانا هتخمد مع العيال.
داخل بغضب وهي دموعها نازلة: اسفه عشان خبيت انا فعلا غلطت انت ملكش ذنب بس كان قصدي خير يا احمد.
احمد قعد جنب عياله نايمين ودموعه نازلة: واحدة تخون جوزها والتانية تخبي كنتي مستنيه ايه يا قمر الله واعلم سهر ماشيه مع مين تاني اثق فيكم ازاي وانتو وجعتوا قلبي كده.
بقلم ميرا ابوالخير...
عند محمد.
حنان بابتسامة: هتعمل ايه دلوقتي.
محمد بهدؤء: ولا حاجه هطلبك من اهلك من الاول اي رايك.
حنان بضحك: اهلي بابا رمى طوبتي اصلا وصحاب غدارين.
محمد بحنان: انا كل حياتك و ع فكرة مبقاش ف خطر عليكي.
حنان بابتسامة: بجد ازاي.
محمد بفخر: ظابط بقا احم سابقا يعني 😂.
حنان بهدؤء: إن شاءلله تتغير وتبقا احسن.
محمد مسك ايديها: يلا نرجع بيتنا لانه انا تعبان.
حنان بحب: يلا.
بعد شوية حنان بتفتح الباب بتلاقي طفل صغير بيجري علي محمد: باببيييي.
حنان بصدمة: ب ايهه.
محمد شاله من الارض: انت ازاي جيت هنا وداخلت ازاي.
الطفل شاور علي بنت ما: انا جبته عشان تاخد بالك منه.
حنان بعدم فهم: ما تفهموني.
محمد بهدؤء: دي عائشة ودا جاسم ابنها او يعتبر ابني.
عائشة بضحك: حصل اسكتي دا ضاحك ع اكتر من عشر بنات ومخلفين كمان.
حنان.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سهر...
بتوصل البيت بتلاقي امها ع الارض بتتوجع بتجري عليها: حصل ايه.
امها بتعب: معرفش ستات جم ضر"بوني.
سهر بعدم فهم وسندتها: ستات ايه.
امها بوجع: معرفش ياختي المهم الممرضة نفذت ولا ايه.
سهر بجمود: لا لحقوها ف الوقت المناسب.
امها بغضب: نعمم ياختيي يعني ايه.
سهر بجمود: احمد طلقني تاني و بعد اذنك مش عاوزة الموضوع دا يتفتح.
امها بخبث: يبقا نرفع عليه قضية عشان حضانة العيال.
سهر بهدؤء: عملت كده عن اذنك.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم....
قمر بتحط الاكل واحمد باصص ف الصحن و وليد بص ليهم: بابا هو قمر هتجيب نونو.
احمد بهدؤء: ايوا.
قمر بتحاول تكلمه: وهيكون شبه بابا بالظبط.
احمد تجاهلها..
احمد بهدؤء: انا قايم اجهز واروح الشغل خدوا بالكم من بعض.
داخل الاوضة وقمر قامت داخلت وراه.
تيك توك تيك توك...
وليد بيفتح: نعم.
المحضر: فين استاذ احمد.
وليد بعدم فهم: ليه.
المحضر: نادي حد كبير عشان معايا ورق مهم لازم يستلمه.
وليد: طيب دقيقه.
عند سهر.
كانت بتكلم المحامي: انا عاوزة عيالي باي شكل.
المحامي: هتصرف متقلقيش.
قفلت معه بجمود: انت مبقتش حقي بس عيالي حقي يا احمد وهحسرك عليهم.
عند قمر...
احمد بيلبس القميص وهي باصه له بهدؤء: احمد ممكن تكلمني.
احمد بهدؤء: لا.
قمر بحزن: عشان خاطري.
احمد بوجع: وانا خاطري كان فين لما خبيتي عليا خاطري كان فين والمحروسة التانية ديرة ع حل شعرها خاطري كان فين وانا سالتك وحذرتك وكدبتي.
قمر بدموع: اسفة.
احمد قرب منها بغضب وقبلها بكل عصبية....
يتبع...
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق