رواية درس يؤلم حقا البارت الثالث عشر 13بقلم ميرا ابو الخير
رواية درس يؤلم حقا البارت الثالث عشر 13
رواية درس يؤلم حقا البارت الثالث عشر 13كامله وحصريه
ال13
محمد بهدؤء: دي عائشة ودا جاسم ابنها او يعتبر ابني.
عائشة بضحك: حصل اسكتي دا ضاحك ع اكتر من عشر بنات ومخلفين كمان.
حنان بدوخة وصدمة: مراتك يعني انت فعلا مخلف وضاحك ع كل دول.
محمد بخبث: اه مالك زعلانة ليه.
عائشة: انتي مجرد جواز ورهان له ع فكرة هو مش بتاع جواز او الكلام دا.
حنان دموعها نازلة و محمد انفجر ف الضحك.
محمد بحنان: اهدي يا قلبي دا كله هزار دا ابن عائشة اختي ف الرضاعة وانا مسؤل عنه ومتعلق بيا.
عائشة بابتسامة: محمد اه بايظ بس مش للدرجة دي بردو و شكلكم بتحبوا بعض.. غمزت ليهم.
محمد بحب: حنان انا بحبك انتي يلا عشان.. طخخخخ كف بينزل ع وشه بيصدمهم.
حنان بغضب وشراسة: اياك تعمل فيا كده تاني اياااااكككك.
داخلت اوضتها بغضب و محمد وقف اتعصب عائشة بهدؤء: احم بصراحه شكلنا تقالنا عليها وهي يلي فيها مكفيها خش صالحها.
محمد بهدؤء: تمم خدي راحتك.
الطفل بحب: بابا هو بابا عز مش هييجي تاني.
بص لعائشة يلي عينها دمعت: لا يا حبيبي بابا ف الجنة.
باس دماغه بحنان وداخل يطمن ع حنان.
بقبم ميرا ابوالخير.
عند قمر..
قمر بدموع: اسفة.
احمد قرب منها بغضب وقبلها بكل عصبية لاقي وليد داخل.
وليد: كلم يا بابا عمو برا عاوزك.
احمد باستغراب: تمم جاي.
قمر بصت لاحمد يلي بص لها بتنهيدة وخرج.
قمر حطت ايديها ع بطنها: ربنا يستر من يلي جاي.
برا.
احمد: انت بتقول ايه.
المحضر: اتفضل امضي هنا يا فندم.
احمد بغضب مضي وقفل ف وشه قمر: ف ايه يا احمد.
احمد بغضب: الز"بالة رفعت قضية عشان تاخد العيال.
قمر بشهقة: ازاي.
احمد بغضب: كله بسببك انتي.
قمر بصدمة: بسببي انا يا احمد.
احمد بغضب: اه لولا انك خبيتي عليا حقيقتها مكنتش هرجعها تانييي ولل تتجرا تعمل كده او كنا اتزفتنا سافرنا.
مشي بغضب وقمر دموعها نازلة.
بعد شوية.
قمر قاعدة بتفكر تعمل ايه ووليد بيلعب مع اخوه قاعدة باصة ليهم بابتسامة حزينه قررت تعمل حاجه قامت لابست و هما جهزوا وراحوا دروسهم بصت ع الشقة بهدؤء ونزلت.
احمد راح مكتبه وكلم المحامي: هو دا وانا عاوز عيالي.
المحامي: القانون ف صفها.
احمد بغضب: ف صف مييين اتصرف عيالي لازم يبقوا معايا مش هسيبهم لوحده زيهاا.
المحامي: تمم حضرتك هتشهد بكلامك دا والاولاد تختار وسيب عليا الباقي.
احمد قفل معه ومضايق وحس انه زودها ع قمر قام يتصل عليها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند محمد.
حنان برفض: ترضا اعمل فيك كده.
محمد بتافف: يا ستي هزررر اصوت يعني.
حنان ضحكت: طيب.
محمد بتساؤل: هو ابوكي مسالش عليكي ليه.
حنان بحزن: ابويا طول عمره رمي طوبتي امي ماتت اتجوز ست كانت طيبة كان خمورجي خد كل دهبها وكان بيعملني معاملة مقولكش يعني جاه ف يوم مراته طلبت تطلق هو اضايق و ضربها وعمل معها البدع جابت اهلها وهما كمان مسكوه ردوا كل الضر"ب له وطلقوها من يومها وانا ديما ضر"ب زعيق اها"نة وكتير اوي.
محمد خدها ف حضنه: حقك عليا يا حبيبتي انا اوعدك هعوضك عن كل دا.
سمعوا صوت زعيق برا.
محمد خرج وهي معه.
حنان بصدمة: بابا.
بقلم ميرا ابوالخير.
احمد رجع البيت ملاقش قمر اتنهد بهدؤء واتصل عليها مبتردش بدء يقلق.
عند سهر.
سهر ببرود: اه وهكسب القضية.
امها بخبث: اي رايك تتجوزي المعلم سيد عنده فلوس زي الرز.
سهر بهدؤء: مش دلوقتي.
قاطعهم صوت خبط سهر قامت تفتح: قمر.
قمر بهدؤء: ازيك.
امها بصت ليها بخبث: جيتي لقدرك يا حلوة.
سهر ببرود: عاوزة ايه.
قمر بابتسامة: ممكن ادخل.
امها بمكر: تعالي يا حبيبتي تعاليي اوعي كده يا سهر اقفلي الباب وخشي.
سهر مستغربة امها.
قمر بهدؤء كانت هتتكلم حصل يلي مكنش متوقع.....
يتبع...
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق