القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ندم العمر البارت الاول 1بقلم مريم محمد



رواية ندم العمر البارت الاول 1بقلم مريم محمد

رواية ندم العمر البارت الاول 1




رواية ندم العمر البارت الاول 1كامله وحصريه 


هو : اق*لعي 

هيا ببرود : و لو مقلع*تش 

هو بجرأه: هقل*عك انا 

هيا : هعملك الانت عايزه بس لو طلعت مش بن*ت تتطل*قني 

هو وقد نفذ صبره بس حاول يهدا عشان ميخوفهاش : مش هعملك ال في دماغك يا حبيبتي

هيا و اتنرفزت لماذا لا يغير هل بارد :و انا مش عايزاك انا يوم ما اتجوز اتجوز واحد من سني مش اكبر مني ب 12 سنه

هو ب كل بروود : انا طالع خمس دقائق هاجي تكوني جاهزه

هيا بخبث: حاضر 

طلع دون رد 

هيا : ولله لاخليك تقول حقي برقبتي يا مروان

بعد نص ساعه دخل مروان الغرفه

مروان : حياه يا حبيبتي دخل غرفة الملابس لم يجدها فيها راح طرق علي الحمام عدة طرقات لكن لم يجد أي صوت

فتح الباب وصدم عندما رأي

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في حته اول مره نروحها عند عائلة السيوفي

يعني اي اتجوز ياما ده حبيبي انا مش حبيب لبنت البندر هج*تلها و اشرب من دم*ها

امها : اسكتي يا بتي و انسيه هو مش ليكي و مش رايدك مروان بقا لحياه

هيا : يعني اي ياما مروان هيضيع مني

امها : يا بت بطني يا فاطمه افهمي بجا مروان خلاص اتجوز من دلوقتي مروان ابن عمك وبس و حياه بنت عمك و في نفس الوقت مرات مروان 

فاطمه : ماشي ياما 

اعرفكم على ابطالنا 

(حياه بنوته مرحه تحب الهزار و حنونه جدا و قلبها طيب في كلية هندسه عندها 19 سنه تاني سنه ليها في الكليه متوسطة الطول شعرها اصفر عيونها زرقه و شديدة البياض و شفايفها كريزيه جسمها حلو)

(مروان السيوفي عنده 31 سنه رجل اعمال يكون صاحب شركات السيوفي عيونه سوده ك الليل و شعره اسود ك الفحم طويل القامه و جدي جدا بس مع حياه بيحاول يكون هادي و مرح شويه)

نرجع لقصتنا وباقي الشخصيات هنعرفها بعدين

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

عند مروان في غرفة النوم فتح باب الحمام و صدم عندما رأي حياه مرميا علي الارض و حواليها د*م كتير بغزاره قرب منها بصدمه و لهفه شديده و شلها و حطها في البانيو و حاول يفوقها بس لا حياه لمن تنادي خدها ولبسها إسدال و طرحه و نيمها علي السرير و اتصل علي دكتورة عائلة السيوفي و بعد ربع ساعة كانت في الفيلا مروان دخلها غرفة النوم و الدكتوره كشفت و قالت للأسف المدام ف*قدت الج*نين

مروان بصدمه : اي هيا كانت حامل 

الدكتوره : ايوه يا باشا في الشهر التاني 

مروان : شكرا لحضرتك يا دكتوره تقدري تتفضلي مشيت الدكتوره 

و فضل مروان جنب حياه لحد ما فاقت 

حياه بخبث : اه هو حصل اي 

مروان ببرود : اصل حضرتك كنتي حامل يا هانم و قام بغضب صف*عها ب القل*م 

مروان : مين ابو الواد الكنتي حامل في 

حياه : ملكش دعوه طلقني و ابعد عني

مروان : ده بعينك و حياتك  معايا عذاب 

حياه : هنشوف يا مروان مين الحياته هتبقا عذاب بكرا تندم يابن السيوفي و الندم مش هيفيد بحاجه 

حس مروان أن قلبه وجعه و هيضعف طلع بره الغرفه بلا بره الفيلا ب اكملها 

عند حياه تذكرت قبل زواجها من مروان 

flash back

ابو حياه : يا حبيبت بابا مروان بيحبك و انتي بتحبيه مش موافقه ليه 

حياه بدموع : كان نفسي ماما تكون معايا لما اتجوز ليلة فرحي تكون جنبي و تخفف عليا من خوفي و التوتر 

ابوها : ربنا يرحمها و الحياه كده او كده هاتمشي ف مع مروان هتكون حلوه ده ابن عمك 

حياه : التشوفه يا بابا 

ورا الباب الغرفه كان في كل ما سمع الحديث 

هو : لا مستحيل هيا لو مش هتكون ليا مش هتبقا لغيري ولا انا ولاهو وعمل اتصال 

هو : الو ياباشا حضرت ليك بنت تمام يا باشا إلليله 

بعد وقت كانت حياه و ابوها نايمين في ثبات عميق 

دخل الغرفه خدر حياه و خدها و نزل بيها بره القصر 

بعد نص ساعه كانت تقف العربيه امام عماره فخمه 

رن رنه علي البص 

هو : الو ياباشا انا اهو وصلت و هطلع ليك البنت حلو اوي هتعجبك 

طلع وهو معاه حياه و دخل بيها غرفه من الغرف و طلع و شاف البص 

البص : تسلم يا زين 

زين : علي اي يا هالوك باشا و مشي و دخل هالوك الغرفه 

بعد ربع ساعه فاقت حياه 

حياه : انا فين 

هالوك : انتي معايا يا قمر قرب منها هالوك و ........

back

فاقت علي صوت مروان 

مروان : سرحانه في اي يا هانم ليكون في حبيب القلب 

حياه ببرود : هو في غيرو افكر في 

مروان مسكها من شعرها بغ*ضب : طب عرفيني مين يا روح ام*ك و انا اق*تله 

حياه بدموع : متجبش سيرت امي يا زب*اله 

صفع*ها مروان ب الق*لم 

الظاهر انك عايزه تتربي و انا الهربيكي اقول اي واحده رخيصه  و كانت حامل 

و سبها و طلع 

حياه بدموع و تتذكر من الماضي 

flash back 

حياه : الو يا دكتوره 

الدكتوره : ازيك يا حياه هانم عمله اي 

حياه : كويسه 

( ملحوظه دي دكتورة عائلة السيوفي)

حياه : عايزه منك طلب يا دكتوره 

الدكتوره : اتفضلي يا هانم طبعا 

حياه بكذب : هو في مشكله بيني انا و مروان ف انا عايزه حضرتك تيجي تقولي اني حامل هو هيتصل بيكي بعد شويه هكون انا في الحمام فقده الوعي 

الدكتوره : ازاي 

حياه : انا جايبه من الصيدليه سليك احمر و هعمل بي حاجه ال عليكي لما تيجي تقولي اني كنت حامل و فقدت الطفل

الدكتوره : تمام يا فندم 

 back

حياه : طلعت زب*اله اوي ولازم انت*قم منك يا مروان 

عند مروان : طب جبلي كل حاجه تخصه تمام اتنين الاسبوع الجاي الساعه اتنين بليل 

عند حياه 

تليفونها رن من رقم غريب: الو 

زين : المره دي نفدتي مني بس انتي متعرفيش هعمل اي و اي الجاي 

حياه : حرام عليك بقا انا بسببك مروان بقا يكرهني و فقدت اغلي شئ عندي بسببك يا زين 

زين: انتي السبب في كل ده كنتي تسمعي كلامي و تيجي معايا و انا ولله بحبك 

حياه : انت مش بتحبني انت مريض انا بكر*هك 

و في اللحظه دي دخل مروان و قفلت حياه السكه بسرعه 

حياه ب ارتباك و دموعها علي خدها : في حاجه 

مروان بسخريه : كنتي بتكلمي مين ليكون حبيب القلب ماسك عليكي حاجه 

حياه : حاجه متخصكش 

مروان بغضب : يابت اتكلمي عدل عشان انتي متعرفيش عقابي هيبقا اي 

حياه : ولا يفرق معايا وريني عقابك 

قرب منها مروان و قبلها من شف**ايفها بعن*ف لمدة دقائق وبعد 

مروان : ده بعد كده عقابي معاكي 

و طلع بره الغرفه 

حياه بدموع : بكر*هكك اوي يا مروان 

مروان كان عند الباب و سمع و دخل بغضب 

مروان : و انا كمان بكره*ك اكيد مش هحب واحده رخي*صه باعت نفسها

حياه : حرام عليك بقا انا بموت كل يوم مش كفايه هو وانت كمان وبدل ما تثق فيا و تقف معايا لا بتعمل العكس و المفروض احكيلك كل حاجه عشان تساعدني لكن دلوقتي فات الاوان و مش بحس معاك ب الامان احكيلك ازاي انا بقيت اكره*كك 

يا مروان اطلع بره و سيبني لوحدي بقا 

طلع مروان بره الغرفه دون كلام و هو يفكر في كلامها 

عند حياه : انا تعبت بقا يارب خدني و عايزه اروح ل ماما خدني و ريحني لي بيحصل معايا كده انا جبت اخري 

عند زين : تمام يا فندم اه الخطه ماشيه كويس لا ياباشا مش باظت هو في حاجات اتغيرت بس ظبطها قفل زين و هو حاسس بغضب 

رن تليفون زين 

زين : الو اي بتقول اي ده مروان لو عرف هيقت*لني و مش هلحق اعمل حاجه بعد السنين دي كلها 

تمام  سلام دلوقتي 

عند مروان ياترا اي معرفوش مخبياه يا حياه انا خلاص تعبت انا بحبك اوييي بس العملتيه غلط ميتغفرش حاجه ملكي و بتاعتي حد غيري حط ملكيته عليها انا تعبت اوي بجد انا مكسور 

عند ابو حياه ال هوا اسمو محمد 

محمد : ياترا عمله اي دلوقتي يا حياه ولله عملت كده بعد الحصل و كسرتيني قدام الكل 

كان نفسي تكدبي الكلام يا بنتي 

عند حياه طلعت بره غرفتها و دخلت تعمل اكل عشان مروان مهما كان جوزها حبيبها 

وصلت عربية مروان و دخل الفيلا شاف حياه بتعمل الاكل و شكلها حلو ب لبس البيت كانت لبسه شورت اسود و تيشيرت ابيض بنص كم 

مروان ......

#يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع