القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت نوري البارت الخامس والسادس والسابع وعشرون 25_26_27 بقلم شيماء حماده


رواية انت نوري البارت الخامس والسادس والسابع وعشرون 25_26_27 بقلم شيماء حماده 



رواية انت نوري البارت الخامس والسادس والسابع وعشرون 25_26_27 بقلم شيماء حماده 



يحيى بيغمض عنيه بحيره وبيخد نفس وبيقول


يحيى : طيب هفكر بس يلا نروح لن معتش قادر على بعدك والله


فيروز بحب : بجد يايحيى. طب ليه عملت كده 


يحيى بصدق : مكنتش عايز اجرحك .وكمان مكنتش عايزك تشيلى مسؤوليه كبيره زى دى 


فيروز بدموع : بس كنت تعالى وكلمنى وانا مكنتش هعرضك فى حاجه ده انا بثق فيك اكتر من اى حد .ده انا مليش غيرك يايحيى


يحيى بيرجعها لحضنه : اهششش خلاص اوعدك مش هعمل حاجه تضيقك أو تزعلك تانى 


فيروز بتدفن وشها فى صدره وتخضنه اكتر 


يحيى بهزر : يخرب بيتك بوظتلى التشيرت 


فيروز بتضحك 


يحيى : ايوا كده خالى الدنيا تنور 


فيروز : طب يلا نمشي


يحيى بخبث : تؤ انا حسك زعلانه وانا عايز أصلحك 


فيروز ببراءة : لا مش زعلانه


يحيى بخبث : لا زعلانه حتى شوفى الدموع وبيميل يبوس خدها 


فيروز وشها بيحمر 


يحيى : وفى دموع هنا كمان وبيبوسها على الخد التانى وبيبص على شفايفها ويقول .وفى هنا كمان وبيوسها من شفايفها فيروز بتكون مستسلمه ليه تماماً حتى يذهبون فى عالمهم الخاص


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

عند محمد راشد بيرن على نور 


نور :الو 


محمد : عامله اى ياقلبي


نور : الحمدلله وانت 


محمد : الحمدلله.اى صوت الدوشه دى انتى بتعملى اى 


نور : محشى


محمد بصدمه : حد يعمل محشى الساعه 12 بليل


نور : اعمل اى ما انا جعانه 


محمد : كنتى اعملى سندوتش


نور والأكل فى بوقها : مش بيشبع 


محمد : امال انتى بتاكلى اى 


نور : سندوتش


محمد : امال بتعملى محشى ليه 


نور : ماهو تصبيره على ما المحشى يطيب 


محمد بيغير الموضوع : طب لبسه اى 


نور : عبايه 


محمد بقرف : عبايه 


نور : اه مال هعمل المحشي بى اى 


محمد : طب اكدبى عليه ياشيخة وقليلى لبسه كش ميوه و بكل بن كيك اى حاجه من الحاجات دي مش محشى 


نور والأكل فى بوقها : اكدب عليك يعني .اللى بيكدب بيروح النار 


محمد : النار اقفلى يانور اقفلى 

بيقفل فى وشها


محمد لنفسه : هو انا ادبست ولا اى 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

الصبح فى شقة فيروز


يحيى بيصحه على حركه فيروز على صدره


يحيى بنوم : صباح العسل 


فيروز : صباح الفل يا حبيبي


يحيى بخبث : اتصلحتى ولا عايزه أصلحك 


فيروز بضحك : لا اتصلحت اوى كمان 


يحيى : لا مش حاسس .انا لازم أصلحك تانى 


نسيبهم بقى علشان كده عيب  

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

عند فتون بتصحه من النوم على صوت خبط الباب 


فتون بنوم : مين 


رقيه : انا يافتون افتحى 


فتون بتروح تفتح 


رقيه : وبعدين معاكى يافتون هتفضلى كده كتير 


فتون : كده ازاى يعنى


رقيه : زعلانه وقفله على نفسك الباب من ساعة ما ادم ماشه 


فتون بتعيط : خايفه عليه اوى ياماما 


رقيه بتحضنها : وانا والله بس هنعمل اى مفيش فى ايدينا حاجه غير أن احنا ندعى ربنا يجيبه بسلامه 


فتون : يارب ياماما يارب 


رقيه : طب يلا روحي اتوضى وصلى وتعالى نقعد سوا شوايه 


فتون بابتسامه : حاضر 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

عند فيروز 


فيروز : يحيى انا مش هتصلح كده 


يحيى وهو دفن رأسه فى راقبتها : امال ازاى 


فيروز بتوتر : انك توافق على العمليه 


يحيى بيبعد بضيق 


فيروز : فى اى يايحيى انت وعدتنى انك تفكر


يحيى : طب قومى البسى خلينا نمشي


فيروز : طب انت زعلان 


يحيى بجدية : يلا يافيروز


فيروز بتدفن رأسها فى المخده وبتعيط


يحيى بيخد نفسه طويل وبيقرب منها 


يحيى بحنيه : بتعيطى ليه دلوقتي


فيروز : علشان انت زعلت


يحيى : مين قال انى زعلت انا بس مش عارفه اخد قرار حاسس انى عجز مش قدر اتخيل انى ممكن اخسرك 


فيروز : تفاءل ياحبيبى الرسول صلى الله عليه وسلم قال (فيما معنى الحديث) إننا لما بنتفاءل خير بنجده 


يحيى : عليه افضل الصلاه والسلام 


فيروز بحماس : ها قولت اى


يحيى بقتناع : هفكر 


فيروز بتعيط تانى 


يحيى بهزر : لا انتى شكلك عايزه تتصلحى تانى وانا مش قدك ياوليه


فيروز بضحك بدلع : وليه لا 


يحيى : اوبااا ده احنا اتطورنا اوى


فيروز : اتلم 


يحيى : طب يلا البسى 


فيروز بحماس : هنروح فين 


يحيى : هنروح عند الدكتور ونشوف لو نسبة نجاح العملية 60% هنجزف لو أقل من كده أنسى أنك تعمليها 


فيروز بفرحه : طب قرب كده 


يحيى  : ليه 


فيروز : قرب بس يحيى بيقرب عليها فيروز بتحرك أيدها لحد مبتوصل لخده وبتبوسه 


فيروز : شكرا يا حبيبي


يحيى بيكون مصدوم دى اول مره هى تعملها 


يحيى : انا بقول بلاش الدكتور انهارده 


فيروز : لا يلا قوم يلا 

(حاسه انى منحرفه سيكه 🙂😂)

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

عند الدكتور 


الدكتور بستغراب : دكتور يحيى اتفضل 


يحيى : عارف انك مستغراب بس مش هقدر اعمل العمليه دى انا فجتلك علشان انت اكتر واحد بثق فيك 


الدكتور : تحت امرك في اي وقت 


يحيى بيطلع فيروز وبيعمل مع الدكتور كل الإشاعات والتحليل وبيوريه التحليل القديمه 


الدكتور : ان شاءالله التحليل تطلع بكره


يحيى : معلش انا مستعجل وانا معاك طول اليوم ةهديك الفلوس اللى عايزها بس تطلع النهارده


الدكتور : مفيش مشكله تقدر استنا بره 


بعد مرور 14 ساعه من الانتظار بيدخلو لدكتور تانى 


الدكتور : طبعا انت عارف ان كل شيء قسما ونصيب وان الطب ده مجرد وصيله ومش هو الحل والحل فى اى ربنا 


يحيى بتوتر : انا عارف كل ده النسبه كام 


الدكتور  : نسبة نجاح 48% 


يحيى بيبان عليه الحزن وفيروز بتعيط فى صمت 


الدكتور : بس ممكن نطلب دكاتره من بره مصر وممكن كمان نجيب دكتور انس انت عارف قد اى هو شاطر وكل شىء فى ايد ربنا فى الاول والاخر 


يحيى مش بيرد 


فيروز : احنا موفقين نعمل العملية


يحيى بزعيق : عملية اى اللى تتعمل لا طبعا مستحيل اخاطر بحياتك 


فيروز : يحيى  علشان خاطري انا مش هعيش فى الضلمه دى طول حياتي


الدكتور بيطلع ويسبهم 


يحيى : انا قولت لا يافيروز


فيروز : يحيى والله انا زهقت ليلى زى نهارى النور قيد زى طافى كله اسود فى اسود حس بيا يايحيى 


يحيى : وانا مين يحس بيا ها مين يحس وبجع 


فيروز بترجى : طب بص احنا نروح ونصلى استخاره ولو فى خير اكيد ربنا هيوجهنا ليه ولو فى شر ربنا هيبعدنا عنه .سبها على الله يا يحيى 


يحيى : طيب يلا 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍


فى بيت الدمنهوري فى اوضة يحيى وفيروز


بيكونوا الاتنين بيصلم استخاره يحيى بيدعى ربنا يدله على الطريق الصح 


فيروز بتدعى ربنا ان يحيى يوافق وتعمل العمليه وتنجح 


يحيى بيخلص صلى ويمسك المصحف  يقرا سوره التوبه لحد موصل للايه دي  بسم الله الرحمن الرحيم  ‏{قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا وعَلَى اُللّهِ فَلْيَتَوَكَلِ الْمُؤَمِنُونَ }


بيسمع فيروز وهى بتدعى ربنا


فيروز : يارب انا نفسى أخرج من الضلمه دى انا راضيه بقسمتك ومتاكده ان ده خير وان انا لو مكنتش بشوف مكنش زماني مع يحيى دلوقتي يارب ونبى انا نفسى أسعده زى مافراحنى يارب سعدنى يارب 


يحيى بيفكر شويه وبعدين بيمسك التلفون وبيرن على الدكتور 


يحيى : 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

نهايه البارت 25 من روايه #انتَِ_نورى 


بقلمي #شيم

شويه تشجيع ياشباب علشان انزل البعده بسرعه



يحيى بيمسك التلفون وبيرن على الدكتور


يحيى : تمام احنا موفقين نعمل العملية


الدكتور : تمام تقدر تجى بكره تتحجز فى المستشفى والبعده نعمل العملية


يحيى : تمام وانا هرن على دكتور انس وانت شوف لو فى حد احسن هاته 


الدكتور : تمام 


بيقفل يحيى وبيدخل يلقى فيروز لسه بتدعى بيسبها وينزل المطبخ  رقيه بتشوفه


رقيه بجدية : بتعمل اى


يحيى : بشوف حاجه نكلها 


رقيه : اطلع وانا هجيب 


يحيى بيبوس أيدها : انتى لسه زعلانه ياست الكل


رقيه : اه ومتكلمنيش 


يحيى : بيحضنها  : هو انا اقدر مكلمش القمر ده . وبعدين خلاص انا صلحتها وهى مش زعلانه خلاص 


رقيه : علشان عبيطه . انا بجد مصدومه فيك يادكتور مش ده اللى ربيتك عليه 


يحيى بهزر : مخلاص بقى ياست الكل ولا انتى استحلاتى حضنى ولا اى


يحيى بيلقى قلم نزل على رأسه 


يحيى : اه ايدك تقيله يحاج 


رقيه : اخس عليك يا محمد


محمد : ابعد يلا عن مراتى ولا انت وحشك ضربى 


يحيى : وعلى اى خد ياعم مراتك وانا طلع لمراتى 


محمد : دلوقتي بقت مراتك 


يحيى بزهق : يوووه مكنتش غلطه 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

يحيى بيدخل عن فيروز بيلاقيها لسه بتدعي ربنا 


يحيى : انا كلمت الدكتور وحددت معاه ميعاد العمليه هتروحي بكره تتحجزي في المستشفى لحد تعمل العمليه وتصحى ان شاء الله 


فيروز بفرحه : بجد يا يحيى


يحيى : اه يا حبيبتي


فيروز بتسجد لربنا وتفضل تحمده


الباب بيخبط وبتدخل رقيه  بصينيه الاكل


رقيه : جبت لك اكل يا حبيبتي تلاقيكي ما اكلتيش من يوم ما مشيتي


فيروز  : لا يا ماما اكلت انا ويحيى بالليل


رقيه : وهو اكله بره ده اكل تعالي بس اكلك


يحيى : لا ياست الكل روحي شوفي جوزك وسبيلى انا مراتى 


رقيه : طيب يا اخويا انا غلطان وبتمشي وتسيبهم


فيروز : ما يصحش كده يا يحيى


يحيى : فكك وتعالى يلا علشان تكلى 


بعد الاكل 


يحيى : مفيش مكافاه ليا عشان وافقت انك تعملي العمليه


فيروز : اممم فيه 


يحيى : طب اى 


فيروز : قرب وبسته من خده 


يحيى : هو انا ابن اختك . متنفعش دى ياماما 


فيروز بخجل : امال عايز اى 


يحيى : من هنا وبيمسك أيدها وبيحتها على شفايفه


فيروز : اى لا 


يحيى بأسرار  : يلا 


فيروز بتقرب وتبوسه بخجل بس ثوانى ويحيى بيتولى هو الأمر ضيق

نسيبهم ونرجع كمان شويه (مش عارفه يحيى هو اللى بقى منحرف ولا انا 🙂😂) 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍


الصبح بتروح فيروز ويحيى اللى دكتور وبتعمل ب الفحصات وتجهيزات قبل العمليه 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

نور ومحمد فى مطعم


محمد تاكلى اى 

نور : بن كيك و لتيه 


محمد بسخرية : لتيه طب ما جيبلك شاى تحبسى بعد المحشي


نور بحرج : لا ما انا حبست البارح 


محمد  : طيب وبيطلب الاكل 


بعد الاكل


محمد : يلا علشان نجيب الفستان والبدله 


نور : يلا 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

بيوصل انس المستشفى


انس بهزر : انا جيت


يحيى بيقوم يسلم عليه  : نورة مصر كلها ياحبيبى


انس بمشاكسه : مين المزه دى 


فيروز بتتحرج 


يحيى بغيره : انننس الازم حودك 


انس بضحك : وانا امتى كان ليا حدود معاك يايويو 


يحيى : اتلم يلا 


انس بجدية مصطنعة : طيب يلا اتفضل اطلع بره علشان اشوف شغلى  


يحيى بيمسك من ليقته : شغل مين يلا هو احنا هنصيع علا بعض 


بتدخل المريضه  : دكتور ...وبتضحك على شكل انس 


انس بينزل ايد يحيى : برستجى ضع ياعم 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

بليل فى بيت الدمنهوري


ادم بيدخل الاوضه براحه بيلقى فتون نايمه حضنه صورته 


ادم : بيروح يبوسها على رأسها وبيروح  ياخد شور ويغير هدومه  


فتون بتحس بحركة فى الاوضه بتقوم مفجوعه 


فتون : ماما انتى هنا 


محدش بيرد بتمسك الكتاب وتلفه زى العصايه وتروح تشوف مين  بتفتح اوضه الملابس وبتلقى حد فيها بتخاف اوى بس بتشجع نفسها وبتجرى عليه وتضر"به بى الكتاب


ادم : اه وبيمسك أيدها اهدى دا انا 


فتون بحرج : ادم 


ادم بضحك  : اه ادم 


فتون : بتحضنه انت جيت امتى 


ادم : لسه جاى ياحبيبتي


فتون بدموع : طيب مصحتنيش ليه 


ادم بيمسك دموعها : محبتش اقلقك ياحبيبتي


فتون : قلق اى ده انا كنت هموت عليك


ادم بيبوسها من خدها : بعد الشر عليكى يا قلبى


فتون : وحشتنى اوووووووووى يادومى


ادم : قلب دومك وبعدين بيضحك  والله هبتى ضاعت


فتون بضحكة دلع : فدايه ولا اى ياحظابط


ادم وهو بيقلع القميص اللى هو اصلا مفتوح زرايره 


ادم : فداكى اى حاجه ياروحي


فتون : انت بتعمل اى 


ادم : اى مش بتقولى وحشتك 


فتون بهزار : مين انت محصلش وبتجرى 


ادم : لا دا انا لازم اشوف الموضوع ده بنفسى


فتون : اااى لا .وبتطلع تجرى


ادم : على اساس مش هعرف امسكك يعني وبيطلع يجرى وراها


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

الصبح فى المستشفى يحيى بيكون نايم جنب فيروز 

بيصحى على صوت خط الباب


يحيى بيقوم يفتح بيلقى انس 


انس : اى ساعه علشان تفتح


يحيى : لحظ انى كنت نايم


انس : لا ما انت مش نايم فى بيتكم دى مستشفى محترمه 


يحيى : امممم والمستشفى دى بتاعتي يعني اعمل اللي يعجبني في الوقت الوقت اليعجبنى


 فيروز بنوم : هو انتوا مش بتبطلوا خناق ابدا


انس : شوف اديك فضحتنا قدام المزه 


يحيى بغيره : انننس


انس : ياعم براحه ده انت شرقى اوى 


الباب بيخبط هو بيدخلوا  الممرضات علشان يجهزوا فيروز العمليه 

ويحيى وانس بيروحوا اوضه التعقيم عشان يجهزوا ويدخلوا العمليه 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فى اوضه العمليات والباب لدكتور تحضير ما يجي


فيروز بتوتر : يحيى 


يحيى  : نعم يا قلبى


فيروز : لو حصلى حاجه ما تنسانيش 


يحيى قلبه بيوجعه : اى لازمة الكلام ده


فيروز : ونبى تبقى تجى تزورني عشان هتوحشنى اوى 


يحيى بوجع : فيروز بطلي كلامك ده يا اما نطلع وبلها  العمليه دي 


فيروز بتمسك ايده  : لا طبعا انا ما صدقت وافقت


بيدخل دكتور البنج وبتبدا العملية


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍


عند فتون


ادم بيصحى فتون  : فتونى يابطه 


فتون بنوم : امم وتعطي وشها 


ادم بيشيل الغطا : يابت بطلى كسل الساعه بقت 10


فتون بتقوم بفزع : يالهوى انا نسيت فيروز


ادم بستغراب : مالها فيروز


فتون بقلق  : هتعمل العمليه النهارده يلا البس بسرعه لازم نروح اكيد اتاخرنا


ادم : طيب اهدى البسى وهنروح 


فتون بتطلع جرى على الحمام وبعدين بتفتكر أنها نست لبسها بتطلع جرى تاخده وتدخل تانى 


ادم : دا لو انا اللى فى العمليات مش هتخافى عليه كده 


فتون من الحمام : بعد الشر عليك 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فى مستشفى الدمنهوري 

بيكون الكل متجمع قدام باب اوضه العمليات اللي فيها فيروز محمد ورقيه وندى وعمر وايسل

و رقيه بتقرا في المصحف وبتدعى ليها 


بيدخل ادم ومعاه فتون اللي باين عليها القلق والتوتر


رقيه اول ما بتشوف ادم بتصدق وتقفل المصحف وتقوم تاخده بالحضن


رقيه : انت جيت امتى يا حبيبي 


ادم : بليل ياماما


رقيه : وما جتليش ليه اول ما وصلت ولا هي مراتك نسيتك امك


ادم : هو انا اقدر انساك يا ست الكل .انا بس جيت متاخر 


......

بعد مرور ثلاث ساعات من التوتر والقلق على جميع افراد عائله دمنهوري بيطلع يحيى من اوضه العمليات وهو باين عليه الارهاق


العيله كلها بتجري عليه طمنا يايحيى


يحيى برهاق : لحد دلوقتي الحاله مستقره هتتنقل قطعه عاديه وبعدين نستنى لما تفوق من البنج ونعرف نتيجه العمليه 


رقيه : ربنا يجيب العواقب سليمة


انس بيطلع ويحط ايديه على كتف يحيى وبيقول له روح يا يحيى ارتاح انت شكلك تعبت وكمان هي لسه قدامها شويه على ما تفوق من البنج 


يحيى كان لسه هيعترض  بس بيلاقي العيله كلها موافقه على كده وبيقول لهم 


يحيى : ماشي اول متفوق كلمنى 


انس : تمام 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

بعد وقت في الاوضه اللي فيها فيروز بيكون كله متجمع حواليها الا يحيى 


فيروز بتفوق واول اسم بتقوله هو يحيى


فتون بتنادي لانس بسرعه والدكاتره اللي كانوا معاه وبيجوا كلهموهم


انس نفق الشاش 


فيروز بقلق : يحيى فين 


انس : رنيت عليه وهو جى فى السكه 


فيروز : خلاص هستنا لما يجى


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

عند يحيى بيكون بيجبلها ورد الجوري اللى هى بتحبه 

انس بيرن عليه بياخد الورد ويطلع على المستشفى بسرعه 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

يحيى بيدخل الاوضه


ادم : ياعم الرومانسى بقى احنا جلجانين وانت رايح تجيب  ورد 


يحيى مش بيرد وبيروح يدي الورد لفيروز ويبوس ايديها وراسها ويقولها


يحيى : حمد لله على سلامتك يا روحي 


انس : يلا علشان نفق الشاش 


فيروز بتتوتر وتمسك ايد يحيى جامد يحيى بيطبطب عليها وبيديها الدعم وفى الحقيقة بيكون هو اللى محتاج حد يدعمه بيحس بيد بطبطب على كتفه بيبص يلقيه ادم بيبتسم ويرجع يبص لفيروز ويقول


يحيى :يلا 


انس : بيبدا يفوق الشاش وهو بيقول ان كل شيء قسمه ونصيب وعادي جدا اللي هي العمليه ما تنجحش من اول مره مش معنى كده اللي هي تياس ( وعسى ان تكرهه شيئا وهو خير لكم وعسى ان تحبوا شيئا وهو شر لكم) 


انس بيفك الشاش وبكون الكل متوتر متوتر  


فيروز بتفضل بصه لنقطة فى الفراغ وبعد كده بتنزل دموعها 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍


نهايه البارت 26 من روايه #انتَِ_نورى 


بقلمي #شيماء_حماده 



فيروز بتفضل بصه لنقطة فى الفراغ وبعد كده بتنزل دموعها 


يحيى بقلق : فيروز انتى شايفنى 


فيروز بفرحه بتهز رأسها بمعنى اه


فيروز بفرحه كبير : انا شايفه انا شايفه 


يحيى بسجد لربنا من الفرحه ويفضل يحمده وبعدها يقوم يخدها فى حضنه


الكل بيكون فرحان وبيحمد ربنا


فتون بتكون بتعيط من الفرحه


بيعدى وقت يحيى لسه حضن فيروز الدكاتره بتطلع وبعدهم محمد ورقيه ادم بيمسك فتون علشان يطلعها 


فتون : لا مش طلعه وبعدين بتبص ليحيى


فتون : ما كفايه بقى يايحيى عايزه اسلم على البت 


يحيى بيبصلها وبيص لادم ويقول : خد مراتك وطلع بره يادام 


ادم بيزق فتون : عجبك كده جبانا التهزيك أنفسنا 


فيروز بتبعد عن يحيى وبتشور لفتون وتفتح لها أيدها 


فتون بتجرى عليها وتحضنها وهى بتعيط من الفرحه فيروز بتمسح لها دموعها وتقولها 


فيروز :تعرفى ان الواد اللى وقف ده زوقه حلو اوووى 


فتون : ليه 


فيروز : علشان اختارك ياروحى 


فتون : ده انا المحظوظه


انس من وراها : اوبااا يابختك ياسى ادم 


فتون بتتكسف


انس : حمدالله على سلامتك يا انسه فيروز


يحيى بيبص لادم وبيقول هو شكله وحشه ضر " ب زمان 


ادم بيشمر ايده : انا بقول كده برضو


انس بخوف مصتنع : انتوا ناوين على اى 


ادم ويحيى وهما بيقربوا منه وفى صوت واحد : نرجع ايام الطفوله


انس: طفولت اى انا مش عايز اعرفكم اصلا وبيطلع يجرى وهما وراه 


فتون وفيروز بيضحكم عليهم 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فى مطعم


محمد قعد بزهق 


نور : اهدا يامحمد وان شاءالله خير


محمد : من يوم ما طلعت من المستشفى وانا بدور على شغل مش لقى 


نور : ماهو اكيد يامحمد مش هتلقى بسهوله كده 


محمد : طيب عامل اى قوليلى انتى 


نور : ولا حاجه روح صلى ودعى ربنا وكل شىء هيتحل 


محمد : طيب هتكلى اى 


نور : مش عايزه حاجه


محمد بعصبية : نور انا معايا فلوس تكفينى اعيش ملك مش معنى انى عايز اشتغل انى مش لقى اكل 


نور بتحول تهديه : ومين قال كده . انا بس عايزه محشى واكيد مفيش فى المطعم الحلو ده 


محمد : طب قومى 


نور : هنروح فين 


محمد :لما نوصل هتعرفى

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فى بيت الدمنهوري الكل بيكون متجمعين والكل فرحان بفيروز


ايسل : هو انتى بيقتى تشوفى خلاص


فيروز بفرحه : اه بقيت اشوف 


ايسل : طيب دول كام ✌️


عمر : عيب كده يايسل


فيروز : لا سبها وبتاخد ايسل على رجلها وتقولها دول ياستى 3 


ايسل : طب وكده 🤚 


فيروز : 5 


يحيى : كفايه كده بقى ياسوسو 


ايسل  : ماشى بس بشرط 


يحيى : قولى يالمضه 


ايسل : انام معاك انهارده 


يحيى : روحى لروحى يابت  وبيزقها 


ندى بهزر : اخس عليك يا يحيى متسيب البت تنام معاكم 


يحيى : لا مش بحب حد ينام جنبى 


عمر : امال فيروز بتنام فين 


يحيى : في حض. انت مال امك بتنام فين 


عمر بيقف بجديه مصتنعه : يلا يابت هتى بنتك ويلا ملناش مدخال للبيت ده تانى  انا تقل كرامتى فى البيت ده 


رقيه من المطبخ : استنا يا عمر عملتلك المكرونه بالبشاميل اللى بتحبها 


عمر بيقعد بسرعه : طب بسرعه يارواه علشان ورايا شغل 


الكل بيضحك عليه 


ادم : وانا اللى فكرة بقى عنك كرامه 


عمر :  ده بشمل يابه


رقيه : طب يلا الاكل جاهز


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فى مطعم في مكان شعبى 


نور : الله ده كل انواع المحشي هنا 


محمد : تحبى تاكلى اى 


نور :كلهم 


محمد بيبصلها من فوق لتحت  : بتودى الاكل ده فين 


نور : ما انا بروح الجم 


محمد : طيب كلى 


نور : حاضر وبتبدا تاكل وبجوع 


نور بفضول : محمد كنت .عايزه 


محمد : اى قولى 


نور : هتعزم فتون على الفرح 


محمد بيسكت شويه وبعدين بيقول : مش عارف 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

بليل على الكورنيش 

 

يحيى بقلق  : كافية عليكى كده انهارده انتى لسه تعبانه


فيروز : لا ونبى يا يحيى انا وحشتنى الاوان اوى 


يحيى : طب انا موحشتكيش 


فيروز بكسوف : ما انت معايا اهو 


يحيى بيقربها  : يعني موحشتكيش


فيروز بكسوف : يحيى عيب الناس


يحيى : ما انا بقول يلا نروح مش بتسمعى الكلام 


فيروز وشها بقى احمر من الكسوف


يحيى : والهوى الفراوله لامش هستحمل اكتر من كده وبيشدها وبيمشى


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

بليل فى بيت الدمنهوري 


البواب بيدخل 


البواب : فى حد عايزك يا سيد اللواء


محمد : متعرفش مين بس هو قال إنه طبع الست فتون 


ادم بستغراب وقلق فى نفس الوقت : طيب دخله بسرعه 


بيدخل محمد راشد  : السلام عليكم


ادم بغيره : طيب ياماما خدى فتون واطلعم 

رقيه بتاخد فتون اللى بيكون بين عليها التوتر وتطلع بره 


محمد باحترام : انا عارف ان وجودى غير مرحب فيه بس انا جي افتح صفحه جديده مع سيد النقيب بما أن تبقى جوز اختى 


ادم بضيق : والله دلوقتي بقت اختك 


محمد : اه طبعا انا بس مكنش عارف قمتها 


ادم بيضيق اكتر وبيمسكه من هدومه بعصبية


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فتون من على الباب بره : يالهوى يالهوى ياماما هيتخانقو 


رقيه : اهدى يابنتى أن شاءالله خير


فتو

ن : انا خايفه اوى يارب استر 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

محمد الدمنهوري : ااااادم نزل ايدك 


ادم بينزل ايده باحترام لولده بس من جوه نفسه يضربه 


محمد الدمنهوري : هتضر"به وهو فى نص بتنا هو ده الأصول اللى ربيتك عليها 


محمد راشد : لا خلاص يا سيدي اللواء انا بس كنت جى ادعيكم على فرحى الاسبوع الجاى 


محمد الدمنهورى : الف مبروك وان شاءالله هنجى وبص لادم وقال كلنا احنا فى الاخر عيله واحده 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

فتون وهى لسه وقفه على الباب بتحت أيدها على قلبها براحه : الحمدلله عدت على خير


رقيه : طب الحمد لله تعالى اقعدى علشان ادم لو شافك هيزعق 


فتون بتجرى وتقعد جنبها اول نبتقعد الباب بيتفتح وبيطلع ادم وبيقول بعصبية


ادم : فتتتتتتتون تعالى


فتون بتطلع وره على السلم وهى خايفه


فتون : مالك يادم 

مش بيرد عليها ومره واحده وبيشهد"ها ويقفل باب الشقه 


فتون :  براحه فى ا.... قبل متكامل بيكون بيبوسها بكل غيره وغضب بيعد لما بيحس أنها مش قادره تتنفس 


ادم بيرجع لعقله لما بيشوفها بتمسح الد"م اللى نازل من شفايفها بيقرب عليها بكل رقه وبيمسح لها دموعها 


ادم : فتون انا اسف .انا مش عارف عملت كده ازاى 


فتون مش بترد 


ادم : انا بس كنت غيرا والله عملت كده من غيرتى 


فتون بوجع مع حركة شفايفها : خ.خلاص عادى


ادم  : طب يلا علشان تنامى 


فتون : وانت 


ادم : لا مش هنام دلوقتي


فتون : ادم علفكره عادى ياحبيبى مش بتوجعنى 


ادم بيبصلها بندم وبيبوس رأسها وبيكمل بهزار  : طب قومى نامى يلا بدل متاكد بتوجعك ولا لا 


فتون : مش هنام من غيرك 


ادم بجدية : روحي نامى يافتون انا اصلا طلع 

وبيسبها ويطلع من الشقه 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

عند يحيى


يحيى : يلا يا حبيبتي علشان ننام 


فيروز : لا مش عايزه ننام 


يحيى  : يابنوتى الوقت اتاخر يلا انتى لازم ترتاحى 


فيروز بقلق : خايفه 


يحيى بيقوم من مكانه ويروح لها 


يحيى : خايفه من اى ياحبيبتي


فيروز :  خايفه اكون فى حلم واصحه منه خايفه اغمض عيني واستسلم لضمه مشوفش النور تانى انا مش خايفه انا مرعوبه


يحيى بتأثر بكلمها  : بس انتى مش فحلم ليه الخوف بقى 


فيروز : طيب اثبتلى 


يحيى بيقرصها 


فيروز اه بتقرصنى ليه 


يحيى مش قولتى اثبتلى 


فيروز : بس مش كده


يحيى بخبث : فى طريقه تانيه لو عايزه

 وبقرب علشان يبوسها فيروز بتطلع تجرى وهى بضحك وبتروح على السرير 

 فيروز بضحك : خلاص اتاكدت 

 ‏🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

 ‏نهايه البارت 27 من روايه #انتَِ_نورى

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

 


 ‏


تعليقات

التنقل السريع