رواية طفله امتلكت النمر البارت الثالث والرابع 3_4بقلم بقلم ملك شكري
رواية طفله امتلكت النمر البارت الثالث والرابع 3_4
كامله وحصريه
روايه/طفله امتلكت النمر
الفصل/الثالث
بقلمي✍🏻/ملك شكري
نمر هو بيطبطب عليها: مالك ياحوري في اي متقلقنيش
حور بعياط وهي حضناه: انا انا صحيت لقيت النور كله مطفي والباب مقفول وانا قولتلك اني بخاف انام لوحدي
نمر بندم: انا اسف ياحوري والله نسيت حقك عليا اخر مره خلاص
زين بيبصله ببلاها: وربنا ياض انا شاكك فيك لا يطلعو بدلوك ولا حاجه من امتى وانت طيب كده متقلقنيييش
نمر: ما تتلم يالا
زين: انا مروح ياعم باي ياحور
رجع قبل ما يمشي وقال: اه صح انت ناسي انك هتسافر الصعيد بعد بكره
بقلمي✍🏻/ملك شكري
نمر: اوووف وقعت مني دي انا نسيت خالص
زين: يعني هتسافر ولا ايه
نمر: لا هسافر انا بقالي كتير مشوفتهومش
زين: ماشي يلا باي
مشي زين ونمر اخد حور وطلع عشان تنام
تاني يوم الصبح صحي نمر خد شاور ولبس قميص بدله سودا وقميص ابيض ورش برفانه ونزل للداده وقال: سميه انا رايح الشركه خلي حسك مع حور لما تصحى تفطر كويس وتقعدي معاها لحد ما ارجع انا مش هتأخر
سميه: حاضر من عنيا
مشي نمر وبعد شويه صحيت حور ونزلت على تحت ملقتش نمر ندهت عليه خرجتلها سميه من المطبخ ببتسامه: صباح الخير ياست البنات
حور ببرائه: صباح النور هو نمر فين حضرتك
سميه ببتسامه: نمر بيه في الشركه ياحبيبتي وقال مش هيتأخر وقالي خلي حور ياداده تاكل كويس لحد ما ارجع انا جهزت الفطار اقعدي ع السفره وانا دقيقه وهكون عندك
حور: حاضر
راحت حور قعدت على السفره وجت وراها سميه وقعدت فطرتها وفطرت معاها وخدتها طهرتلها الجرح الي ف راسها بعد كده طلعت حور غيرت هدومها ل فستان بناتي عسول اوي عليه نقش بسيط وشوز ابيض ولمت جزء بسيط من شعرها ونزلت على تحت عملتلها سميه هوت شوكليت وفتحتلها التلفزيون وسابتها ودخلت على المطبخ
عند نمر بعد وقت خلص شغله وخرج من الشركه طلع على محل العاب وهدايه وجاب شويه حاجات ورجع للبيت
بقلمي✍🏻/ملك شكري
دخل سمع ضحكات حور مع الكرتون ابتسم لا ارادي وراح ناحيتها بسعاده: روح قلبي الي وحشني الكام ساعه دول
حور قامت جريت حضنته: نمرر
نمر ببتسامه: عيون نمر عامله اي ياحوري
حور ابتسمت ببرائه وغمزاتها بانت: اقعد احكيلك
خدها نمر من ايدها وقعدو على الكنبه الي قدام التلفزيون
حور وهي بتعدلو على ايدها: صحيت وكلت وغيرت هدومي وطهرتلي الجرح هو وجعني شويه بس خف والداده عملتلي هوت شوكلت واتفرجت على الكرتون
نمر بفرحه: شطوره ياقلبي وعشان الشطاره دي انا جبتلك هديه وانا جاي
حور بفرحه: بجد
نمر طلعلها بوكس هدايه: كل ده عشان خاطر حوري بس
حور ابتدت تفتحو لقت فيه دبدوب باندا وسلسله عباره عن قلب بيتفتح وشوكلاتات كتير
حور قامت حضنته بفرحه: دول حلوين اوييي انا فرحانه جداا
نمر بادلها الحضن: روح قلبي مبسوط انهم عجبوكي يارب دايما فرحانه
نمر: انا هاخدك وننزل نحط صوره ف القلب ده اوكي
حور: اوكيي
بقلمي✍🏻/ملك شكري
طلع نمر ياخد شاور لما طلع الجناح طلع سلسله من جوا القميص مكانتش باينه وكان فيها مفتاح صغير وده المفتاح بتاع سلسله حور الي بيفتح القلب
خد شاور ونزل جهزو الغدا وقعدو يتغدو سوا خدها نمر وخرجو وراحو ل محل المجوهرات عشان يحط الصوره جوا السلسله وكانت صوره ليها وجمبها صوره ليه
خلص السلسله ولبسهلها وخرجو كلو ايس كريم واتصورو كتير اوي وكانت معظم الصور ضحكت حور تلقائيه وبريئه جدا ونمر كانت السعاده فعلا باينه عليه
روحو البيت وقالها نمر: احنا هنطلع ننام عشان بكره هنصحى بدري نروح ل اهلي ف البلد
حور: اي ده انت عندك اهل
نمر: اه عندي بابا وماما واخوات وعم ومرات عم وولاد عم هتحبيهم كلهم
حور نطت بسعاده: هيييه
طلعو فوق ونامو وحور كانت متحمسه جدا ل بكره متعرفش ايه الي مستنيها
يتبععععع.........
ياترا ايه الي مستنيكي هناك ياحور واي الي هيحصلك هيييح هنعرف البارت الجاي🦦😂
روايه/طفله امتلكت النمر
الفصل/الرابع
بقلمي✍🏻/ملك شكري
تاني يوم صحي نمر خد شاور وغير هدومه ف الدريسنج روم بعد كده خرج صحى حور
صحيت حور خدت شاور ولبست جاكيت بيسبول بينك ف ابيض وبنطلون شارليستون اسود وشوز ابيض وسيبت شعرها
خرجت ونمر مسك ايدها ونزلو على تحت فطرو وحطو الشنط في العربيه واتحركو ولان نمر متعود هو الي يسوق وهو رايح لاهله ف هو ساق وهي قعدت جمبه شغلت اغاني وابتدت ترقص وتعمل حركات مجنونه ونمر بيضحك عليها
نمر: قوليلي ياحوري
حور: ممم
نمر: اي مثلا الحاجات الي بتحبيها والحاجات الي بتخافي منها وكده
حور: مم انا عندي فوبيا من الاصوات العاليه واصوات الرعد وبخاف من الضلمه جدا وبحب الحيوانات اوي بحب الطيور زي العصافير وبحب الحيوانات زي الكلاب والقطط
نمر: ممم
بعد خمس ساعات كانو وصلو قدام قصر كبير وفخم جدا وكانت حور نايمه من ساعه تقريبا نمر نده ل عم فرج: خد الشنط دخلها جوا ياعم فرج خد الشنط ودخلها جوا
كريم والد نمر: فين نمر يافرج
فرج: جاي ياسعاده البيه
خرج فرج ودخل بعده نمر وهو شايل حور الي نايمه على كتفه
كريم بصدمه: مين دي يانمر
نمر بهدوء: هطلعها اوضتي وهحكيلكم كل حاجه
طلع نمر الجناح بتاعه حط فيه حور وباس راسها وقفل النور والباب ونزل لاهله
ناهد ام نمر: ممكن بقا تفهمنا
حكالهم نمر كل حاجه من اول يوم قابل في حور
كريم: يحبيبتي يابنتي هو في ناس بالجبروت ده ده مستحيل يكون ابوها
نمر: وده الي شاكك فيه يا بابا والله
ناهد بحنان: خلي بالك منها يانمر ولو عايز يحبيبي تسيبها معايا هنا تعيش معايا من عنيا يحبيبي انت عارف انا مش هأثر معاها
نمر ابتسم: طبعا عارف يا امي بس معلش مش هينفع اسيب حور انا اتعودت عليها وهي اتعودت عليا خلاص
بسمه بنت عمه بغيظ: مم طب واحنا مالنا نربي عيال الناس ليه ما كل واحد يلم عياله ف بيته ولا لو كل واحد قابل حد زيها هياخدو يعيش معاه
نمر زعق بطريقه خلت الكل يتنفض: بسمهه وربي يا بسمه كلمه كمان على حور وهتشوفي وش نمر التاني حور مش زي اي حد انتي فاهمه
عز اخو نمر: اهدا يانمر خلاص بسمه متقصدش
اسيل اخت نمر بمرح: خلاص يانمر لما حور تصحى هلعب معاها متحمسه اشوفها اوي اصل الي خلاك تتعود عليها بسرعه كده تبقا عسوله وتتحب
نمر ابتسم: طبعا يا لولو
فاروق عم نمر اتكلم بضيق متداري: ربنا يكرمك يبني ع الي بتعملو معاها
نمر ابتسمله بمجامله
قعد نمر معاهم بيتكلموا في امور كتير
عند حور فوق فضلت تتقلب يمين وشمال على السرير وهي بتحلم بكابوس وحش صحيت من اتنفضت من مكانها لقت مكان ضلمه هي مش عرفاه والباب مقفول جريت فتحت الباب ونزلت على تحت وهي بتنده بأسم نمر
نمر سمع صوتها قام وقف بسرعه لقاها نازله من فوق بتعيط وعرقانه جريت حضنته بسرعه وهي بتعيط: انت كنت فين وليه سبتني اء انا خ خوفت ا اوي
نمر وهو بيطبطب على شعرها بحنان: انا هنا انا موجود اهو متخافيش ياحوري انا مش هسيبك هش اهدي
حور ببكاء: هو انا فين
نمر: احنا وصلنا من بدري وحطيتك ف اوضتي فوق عشان كنتي نايمه
حور: انت عارف اني بخاف انام لوحدي وكمان قافل الباب ومفيش نور وانا حلمت ان بابا بيضربني وانا كنت بندهلك وانت واقف بعيد وبعدين مشيت
نمر وهو بيقعد وهي ف حضنه: ده مجرد حلم انا عمري ما هسيبك ابدا انتي عارفه ده كويس متخافيش تاني ابدا ياحور سمعاني
حور هزت راسها ب اه وهي بتشهق اثار دموعها وكل ده والعيله كلها بتبصله ببلاها وصدمه ازاي نمر الي عمره ما اتكلم بالهدوء ده يتكلم كده ومع عيله صغيره اصلا
نمر ببرود: مالكو بتبصولي كده ليه
كريم: ابدا يبني ربنا يهديك وتفضل على حالك ده
نمر فهم هما مستغربين ليه ف ضحك
عز بمرح: ونبي انت ضحكت بجد ده انا كنت فاكرك معندكش سنان عشان كده متضحكش
نمر ضحك: ليه ياض مش بني ادم
بسمه بغيظ: اي الدلع الماسخ ديه هي لحجت تتعود عليك من اربع ايام بلا دلع ماسخ
نمر زعق فيها بصوت خلاهم يتنفضو:بسمههه اخرسي انا مستحمل حركاتك من ساعه ما جيت اكراما ل عمي غير كده هنسى انك تقربيلي وهتشوفي الوش التاني واحذري انك تشوفيه
قطع كلامه فجأه وبص ل حور ناسي تماماً الي قالتلو عليه الصبح
*فلاش باك*
حور: انا عندي فوبيا من الاصوات العاليه بخاف منهم اوي
*باك*
بص ل حور لقاها منكمشه ف نفسها جامد ومش بتنطق
يتبععع..............
يخربيتك يانمر عملت ايه ف البت🙄 شكلنا داخلين على ايام سودا مع بسمه ولا اي🥲
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق