القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صراعات الحياة البارت 14_15_16بقلم يارا عبد العزيز




رواية صراعات الحياة البارت 14_15_16بقلم يارا عبد العزيز 




رواية صراعات الحياة البارت 14_15_16بقلم يارا عبد العزيز 



رواية صراعات الحياة ١٤



رواية صراعات الحياه الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا عبد السلام


رواية صراعات الحياه الفصل الرابع عشر 14



الفصل 14



زياد: يلا احنا يا ندى


ندى: طب ما تخلينا قاعدين شوية


زياد: هنروح مشوار مهم


ندى بقلق : تمام 


فى عربية زياد


ندى بتوتر: هو فيه حاجه 


زياد وهو بيمسك ايدها وبيتكلم بحنية مفرطة: هنروح بيت اهلى ماما عايزنا


ندى بخوف: هى عرفت


زياد: اه ومتخافيش انا معاكى


ندى: ربنا يستر


زياد: متخافيش


ندى: بحاول أهو


زياد: يلا وصلنا


ندى: هو انا لازم ادخل


زياد مسك ايدها بحب : يلا 





ندى: حاضر 


دخلوا الفيلا وكانوا سوسن وفاطمة قاعدين


فاطمه بسخرية: دا يا اهلا بابنى ومراته اللى اتجوزها من ورانا


سوسن فى نفسها: واخدة كتير من عاصم


فاطمه وهى بتبص لندى من تحت لفوق: هى دى بقى اللى اتجوزتها من ورانا


زياد: ايوا هى ندى مراتى


فاطمه بعصبية: مش مكسوف من نفسك


زياد باحترام: انا معملتش حاجه غلط عشان اتكسف انا اتجوزت على سنة الله ورسوله


فاطمه بغضب : وانا مش راضيه عن الجوزاة دى


زياد: وانا مبسوط جدا بيها


فاطمه بغضب: الجوازة دى مش هتكمل


زياد : المعنى


فاطمه: انت هطلقها ودلوقتي حالا


ندى بصتلها بصدمة من اللى قالته


زياد: مش هطلقها يا ماما انا مشفتش من ندى اى حاجه وحشة عشان اطلقها ولو طلقتها هبقى بظلمها


فاطمه: انتى بتعصى اوامرى يا زياد وعشان مين عشان حتة بت لا راحت ولا جت


زياد: انا عمرى ما رفضتلك طلب بس اللى انتى بتطلبيه دلوقتي صعب ومش هقدر انفذه 


فاطمه: خلاص اختار دلوقتي يا امك يا اللى انت جايبها وعاملها مراتك


زياد بعصبية : انتى ليه مصرة تصعبيها عليا ليه طول الوقت بتجبرينى على حاجات انا مش عايزاها ليه البنى ادمة الوحيدة اللى حبيتها وعشقتها من قلبى عايزينى ابعد عنها ليه عايزة توجعى قلبى اوى كدا


ندى وقتها بصتله بوجع و صدمة من اللى قاله 


فاطمه: انا قولت اللى عندى


زياد: وانا كمان قولت اللى عندى طلاق مش هطلق


فاطمه: يبقى انت اللى اخترت من دلوقتي لا انت ابنى ولا اعرفك


ندى بوجع وبكاء : لا يطنط ارجوكى 


فاطمه بمقاطعة وعصبية: انتى تخر سى خالص مش عايزة اسمع صوتك دلوقتي انتى كسبتى وخدتى ابنى منى عايزة ايه تانى


ندى كانت هتتكلم بس زياد بصلها فسكتت





زياد: يلا 


ندى: زياد


زياد بمقاطعة وصوت عالى ارعبها: بقولك يلا 


ندى بخوف و دموع : ماشى


صفاء: هى هتخرج امتى


يوسف: يومين وهتخرج باذن الله 


منار : طب والكلية


يوسف: بالنسبة لمحضراتى انا هبقى اشرحهالك بعدين وابقى خدى محاضرات باقى الدكاترة من زمايلك انا ممكن اشرحلك اى حاجه مش هتعرفى تفهميها لوحدك


منار : شكراً انا مش عايزة اتعب حضرتك


يوسف: قولتلك دا واجبى لو اى طالب هتصرف معاه بنفس الطريقة


منار بتوهان فيه : تمام


قد يعجبك ايضا



منذ عام


رواية عيون الصقر الفصل السادس 6 بقلم اسراء هاشم



منذ عام


رواية زوجة أخي الفصل السادس 6 بقلم نور وهبه



منذ عام


رواية عيون الصقر الفصل الخامس 5 بقلم اسراء هاشم


يوسف: عن اذنكوا


منار : اتفضل


منار فى نفسها: هو فيه قمر كدا


صفاء: مناار مناار روحتى فين


منار بتوهان: معاكى يا ماما 


زياد: ادخلى انتى


ندى: مش هتدخل معايا


زياد: لا هاجى على بليل


ندى: زياد هو انت زعلان منى


زياد بعصبية: وانا هزعل منك ليه ادخلى يا ندى


اتجمعت الدموع فى عيونها واتكلمت بصوت مخنوق: تمام


زياد: الو انت فين


سيف : فى الطريق رايح المستشفى عند يوسف مال صوتك حاجه حصلت ولا ايه


زياد: انا جيالكوا


سيف : تمام


يوسف راح قعد على مكتبه فى المستشفى


يوسف وهو بيسند ضهره على كرسى مكتبه: ليه حاسس انها مسؤولة منى وان من حقوقها عليا انى اعمل كل دا يوسف اعقل كدا واتحكم فى نفسك دى عيلة لسه ١٨ سنة فوق كدا 


سيف : بتكلم نفسك ولا ايه





يوسف: ايه اللى جابك هنا


سيف : مش عايز اقعد لوحدى واسيب نفسى لدماغى


يوسف: ومين سمعك 


زياد: عرفتوا اللى حصل امى وامكوا عارفوا انى اتجوزت ندى


يوسف: ايه مين قالهم


زياد: مش عارف امى عايزنى اطلق ندى


سيف : طب وهتعمل ايه


زياد: مش هطلقها طبعاً أنا بعشق ندى ومقدرش اعيش من غيرها


سيف وهو بيسند ضهره على الكرسي وبيرجع راسه لورا وبيسرح فى حياة : مفيش حاجه مبهدلنا غير الحب دا 


يوسف: معاك حق انا اللى شكلى داخل على دما.ر 


سيف و زياد بصوله


زياد: البنت اللى هى صاحبة ندى صح


يوسف: هو انا مف ضوح اوى كدا


زياد: الصراحة بصاتك ليها واقع واقع


يوسف: اعمل ايه يا جدعان دى اخدها اربيها دى ولا اعمل ايه


زياد: انا بقول نشيل قلوبنا دى بقى عشان احنا بنروح فى دا"هية


سيف : يعنى انا جاى عشان مسبش نفسى لدماغى تيجوا انتوا 


فضلوا قاعدين مع بعض لحد بليل وكل واحد اخد قرار انه هيواجه وان حبه وقلبه لازم ينتصروا على كل صعب


زياد دخل الاوضة لاقى ندى قاعدة على السرير بتعيط


زياد جرى عليها: مالك فيه ايه


ندى بشهقات: طلقنى


زياد بعصبية مفرطة: ايه اللى بتقوليه دا


ندى ببكاء: مفيش غير الحل دا انا مش عايزة يحصل مشكله ما بينك وما بين مامتك بسببى


زياد بحنية وهو بيمسح دموعها: بصيلى بصيلى يا ندى


ندى وقتها بصتله وعيونها كانت مليانة بالدموع


زياد: اهدى انا امى هعرف اتعامل معاها بطلى عياط وبعدين انتى شايفة انى هبقى مرتاح وانا بعيد عنك دا انا ام"وت يا ندى


ندى بطفولة و رقة : هو الكلام اللى قولته لمامتك دا صح





زياد: ايوا صح انا بعشقك والله العظيم بحبك اوى مش عارف حصل ازاى بالسرعة دى بس انا متأكد من مشاعرى ناحيتك 


ندى برقة: بجد


زياد: والله بجد


ندى حضنته بفرحة كبيرة : وانا كمان


زياد بلهفة: وانتى كمان ايه 


طلعت من حضنه وبصيت للأرض بخجل رفع وشها


زياد بلهفة وحنية : قولى يحبيبتى وانتى كمان ايه


ندى: وانا كمان بحبك


يتبع.....


   

البارت 15



زياد بفرحة شديدة : بجد يا ندى ودا من امتى

ندى بخجل: اما غيرت عليك من سارة

زياد بابتسامة: اللى هى اختى

ندى: ااه

زياد شالها ولف بيها

ندى بأببتسامة: زياد نزلنى

زياد بفرحة: انا اسعد انسان فى الدنيا

ندى: طب نزلنى بقى

نزلها بحب كبير ومسك ايدها بحنية

: تقبلى انك تكونى مراتى بجد مش بس على الورق

ندى هزت راسها بفرحة و دموع بمعنى ااه

: اكيد طبعاً

حضنته بحب كبير وفرحة: بحبك

زياد بحب : وانا بعشقك

طلعت من حضنه وهى بتبص للأرض بخجل رفع وشها لتتقابل عيونهم نظر لبعضهما بحب كبير ليقابلها زياد بحب ووو

: برن على حضرتك من الصبح وحضرتك مبترديش يا هانم

مجهول : ايه الجديد

: سوسن وفاطمة راحوا عملوا زيارة الصبح لواحد فى القناطر

مجهول : عرفت هو مين

: واحد اسمه محمود على اصله من الصعيد

مجهول باستغراب: الصعيد تمام اقفل انت دلوقتي

مجهول : الو تدبرلى زيارة لواحد اسمه محمود على فى سجن القناطر فى اسرع وقت

: تمام يا هانم

لفيت طريحتها ونزلت تفتح الباب

حياة : كابتن سيف

سيف : عايز اتكلم معاكى فى موضوع مهم

حياة : اتفضل

سيف: مش هدخلينى

حياة بصتله بأحراج: انا قاعدة لوحدى زى ما انت عارف

سيف بحب: متخافيش يا حياة انا عمرى ما هأذيكى

حياة : تمام اتفضل

سيف دخل وحياة دخلت وراه وفضلت فاتحة الباب

حياة : اتفضل انا سامعة حضرتك

سيف بأببتسامة: ممكن بلاش كابتن وحضرتك دى

حياة : اممم

سيف بحب كبير: انا بحبك

بصتله بصدمة كبيرة قلبها كان طاير من الفرحة بس عينها وقعت على الدبلة اللى فى ايده لتتحدث بجدية وعصبية

: ايه اللى انت بتقوله دا

سيف : بحبك يا حياة بحبك والله

حياة وهى بتبص على دبلته وبتتكلم بوجع: طب و دى

سيف بص على الدبلة اللى فى ايده: كنت فاكر انى بحبها لحد اما شوفتك وقتها عرفت ان مشاعرى من ناحيتها كانت مجرد اعجاب وتعود وان الحب الحقيقي حسيته معاكى انتى

حياة بعصبية: هو انت اصلا تعرفينى هو يوم اللى كانا فيه مع بعض

سيف : والله العظيم بحبك انا قاومت مشاعرى من ناحيتك كتير لكن مش عارف صورتك مش راضية تروح من بالى حتى وانا معاها بفكر فيكى انتى انتى وبس يا حياة

حياة بدموع : اطلع برا

سيف بصدمة: بتقولى ايه

حياة بعصبية وصوت عالى: زى ما سمعت ولا اقولك انا اللى همشى دا بيتك انت

سيف بغضب: ايه اللى انت بتقوليه دا

حياة ببكاء : اوعى تكون مفكر عشان انك دفعت فلوس عملية ماما الله يرحمها وانك قعدتنى فى بيتك يبقى كدا هتشترينى لا يا يكابتن انا مش كدا

سيف بصدمة: انتى بتقولى ايه انا استحالة افكر فيكى كدا انا بحبك وعايز اتجوزك

حياة بوجع : تتجوزينى ازاى وانت خاطب وعلى حد علمى ان فرحك قرب كمان ايه عايزنى ابقى الزوجة التانية

سيف : انتى هتبقى الاولى والاخيرة انا هتكلم مع سارة وهشرحلها الموضوع وهى اكيد هتفهم

حياة : انا اسفة يا سيف بيه حتى لو بحبك

سيف بمقاطعة: قولتى ايه قولتى انك بتحبينى صح

حياة : سبنى اكمل حتى لو بحبك انا استحالة اكون سبب فى وجع قلب واحدة تانية وانى اخاد منها حب حياتها

سيف : يعنى ايه

حياة : يعنى تنسانى يا سيف وانا همشى من هنا ومش هخليك تشوف وشى تانى روح اتجوز اللى بتحبك واللى من مستواك

سيف بعصبية: افهمى بقى انا مش عايز غيرك ومش هعرف انساكى ما هو لو اقدر انى انساكى ما كنت نسيتك لكن للأسف مش عارف

حياة بوجع: اديك قولت أهو للأسف لانك شايف ان موضوعنا دا غلط لو سمحت بلاش تصعبها عليا اكتر من كدا وامشى

سيف: انتى اللى بلاش توجعى قلبى واقبلى انا بجد محتاجك يا حياة ومش هبقى مبسوط وأنا مع غيرك انا لو اتجوزت سارة هبقى بد.مرها واد.مرك واد.مر نفسى

حياة : انت عايزنى اقولك ايه اقولك موافقة واكون سبب فى وجع قلبها انا مش كدا و عمرى ما هكون كدا اتعامل مع الموضوع كأنك معرفتنيش يا سيف كأنى مظهرتش فى حياتك اتفضل بقى لو سمحت

سيف بضعف : حياة

حياة بصتله بوجع

سيف : هتقدرى

حياة : انا اتعودت بقالى دلوقتي سنتين من ساعة ما شوفتك اول مرة وانت جاى المستشفى اللى شغالة فيها لواحد صاحبك وانا من وقتها بت.قطع لان قلبى حب حد مبيحبنيش

سيف : بس انا بحبك

حياة : بس مش هينفع ربنا يوفقك مع سارة هى كويسة وبتحبك بجد

سيف : مش هتبقى مبسوطة وانا معاها وقلبى معاكى

حياة : مع الوقت هتنسانى امشى بقى بالله عليك

سيف بعصبية: مش ماشى انا مش هقدر اعيش من غيرك افهمى بقى يلا هنتجوز دلوقتي

حياة بغضب : هو الجواز بالعافية قولتلك مش عايزاك

سيف : يعنى دا اخر كلام عندك

حياة : ااه

سيف : تمام

وسابها وخرج بعصبية شديدة

فى الصباح صحى لاقها نايمة فى حضنه بصلها بحب ليطبع قبلة صغيرة على خدها لتستيقظ ندى بخجل

زياد بأببتسامة وحنية : صباحية مباركة يا روحي

دفنت راسها فى صدره بخجل كبير ضحك عليها وعلى طفولتها

ندى: عايزة اروح لمنار اطمن عليها بعد الكلية ممكن

زياد: منار ايه وكلية ايه محدش فينا خارج انهاردة

ندى برقة : ليه بقى

زياد: عشان مش هينفع اخلى الرقة دى تبعد عنى ثانية واحدة

ندى بخجل: مش هنخرج خالص مثلا

زياد: لو اعرف مخرجكيش خالص وتفضلى طول الوقت معايا كنت عملت كدا

ندى: طب هقوم احضر الفطار

زياد وهو بيمسك ايدها: خليكى انا مش جعان

ندى : انا جعانة

زياد وهو بيمسك فيها بشدة : هنطلب اكل من برا خليكى بقى

لسه هيقرب منها فونه رن

ندى: زياد

زياد: اممم

ندى : فونك بيرن

زياد : يواه مين ابن الفصيلة دا

ندى : شوف مين

زياد: دا سيف

سيف : انت فين مجتش انهاردة ليه

زياد: انا مع ندى

سيف : ااه طب تمام انا بس كنت بطمن عليك

زياد: لا متخافش انا فل اوى

ندى بصتله بخجل وخدود حمرة

سيف : ربنا يهينك يسيدى

زياد: مال صوتك

سيف: مفيش يلا اسيبك انا

زياد: استنى يا سيف انت كويس

سيف : قولتلك انا تمام يا زياد يلا سلام

زياد: انت فى المديرية صح

سيف: اه

زياد: انا جيالك دلوقتي

سيف : خليك مع مراتك انا كويس

زياد: مش بمزاجك انا جاى يلا سلام

سيف : سلام

ندى : هتخرج

زياد: ااه

ندى : طب هروح انا الكلية بقى وهروح لمنار ماشى

زياد : هبقى أعدى عليكى اخدك من المستشفى تمام

ندى برقة: ماشى

زياد بتوهان وهو بيبلع ريقه: يبنتى بقى حرام عليكى

ندى : عملت ايه انا دلوقتي

زياد وهو بيقبل خدها : معملتيش حاجه يلا البسى عشان اوصلك

ندى بخجل : ماشى

يتبع ......



رواية صراعات الحياة ندي وسيف 16

 بقلم يارا عبد العزيز

فى المديرية

زياد: مالك فيه ايه

سيف : جيت برضوا

زياد: عايزنى اسمع صوتك حزين ومشوفش مالك يا سيف

سيف جرى عليه وحضنه بدموع

: تعبان اوى يا زياد حاسس انى ضايع ومش عارف اعمل ايه

زياد بحزن : ايه اللى حصل كلمت حياة

سيف طلع من حضنه واتكلم بحزن : يا ريت ما كنت اتكلمت معاها صعبت عليا الموضوع اكتر قالت مش هينفع عشان سارة

زياد : فاهمها ان سارة مش هتبقى مبسوطة كدا

سيف : قولتلها وبرضوا مفيش فايدة

زياد: يبقى تخلى سارة هى اللى تكلمها بنفسها

سيف بعصبية: انت بتقول ايه انا استحالة احط سارة فى وجع زى دا انا اصلا مش عارف اقولها ازاى

زياد بصله بأببتسامة اعجاب

: طب هتعمل ايه

سيف : هنسى

زياد: هتقدر

سيف : لا بس انا اكيد مش هغصبها على الجواز منى

زياد: طب اهدى وسيبها للنصيب كله هيتحل

سيف : يا رب بقولك سيبك منى مبروك يا عريس

زياد : مبروك ايه بقى انت خليت فيها مبروك فصلتنى يخربيتك

سيف : جت فى وقت مش مناسب شكلى

زياد : مكنتش ناوي اجاى انهاردة اصلا

سيف : طب احنا فيها امشى دلوقتي

زياد : هو سيادة اللوا هيسبنى امشى بعد ما جيت يلا انا على مكتبى لو احتاجت حاجه قول يا زياد بس

سيف : زياد

زياد بضحك: ايه لحقت تحتاج

سيف بضحك وهو بيحضنه: شكراً يا اخويا

زياد وهو بي.ضربه فى كتفه : بطل هبل يااض

فى المستشفى

صفاء: منار يحبيبتى انا رايحة مشوار كدا وراجعة على طول

منار : متتأخريش يماما

صفاء: حاضر يروح ماما

مسكت الكتاب وفضلت تذاكر

منار بغضب : مش فاهمة حاجه خالص

منار : ادخل

يوسف: مالك فيه ايه

منار بطفولة : مش فاهمة حاجه من اللى هنا

يوسف: اهدى وقوليلى عايزه تفهمى ايه

منار : مش عايزة اعطل حضرتك

يوسف: ولا عطلة ولا حاجه

بدأ يشرحلها منار كانت مركزة فيه وفى ملامحه ويوسف لاحظ

يوسف: احم فهمتى

منار بتوهان: ااه

يوسف: طب انا كنت بقول ايه

منار بأحراج: اممم

يوسف: ركزى معايا

منار بتوهان: ما مشكلتى انى مركزة معاك

بصلها بابتسامة وقلبه بدأ يدق بشدة

منار : هو انت ازاى قمر كدا يختاااى

يوسف بحب: دى عشان عيونك اللى شايفنى

منار : لا بجد انت قمر يلهوى بقى تقريبا انا اتفضحت صح

يوسف: هههههه اوى اوى يعنى

منار : يا أرض انشقى وابلعينى بقى

يوسف: انا ب

قاطعه خبط الباب ليتحدث بغضب

: ادخل

ندى : عاملة ايه دلوقتي

منار : مية فل وعشرة عشان شوفتك يا نودى بجد

ندى: قلب نودى انتى اصلا

يوسف: طب امشى انا بقى لو احتاجتى حاجه ابعتيلى

منار بتوهان: ماشى يا دكتور

ندى : منار منار

منار: نعم

ندى : انا هنا يبنتى

منار : ااه ما انا عارفه

ندى : دا انتى واقعة واقعة

منار: اصله وسيم

ندى بسخرية: اه

منار : وحلو اوى

ندى : وايه كمان

منار بأحراج: انتى بتجبينى فى الكلام

ندى : بجيبك ايه يبنتى دا انتى ناقص تقولى لكل اللى فى المستشفى

منار : شكلى بدأت احب ولا ايه

ندى : شكلك لا يحبيبتى انتى حبيتى فعلا

منار : طب اعمل ايه بقولك يا ندى

ندى : قولى يا منار

منار: هو مش يوسف دا يبقى ابن خالك جوزك

ندى: اه

منار: طب ما تسأليه كدا هو مرتبط ولا لا

ندى : وهيفيدك بى ايه يا فلحة

منار : عايزه اعرف بس

ندى : هحاول اسأله

فى السجن

دخل مكتب العميد لينصدم باللى شافه

صفاء: تعال يا محمود

محمود : صفاء هانم

صفاء: طلعت عارفنى اهو بس مش هطول عليك سوسن وفاطمة كانوا بيعملوا عندك ايه

محمود بتوتر : و هيكونوا بيعملوا ايه يعنى

صفاء: ٣ مليون جنيه

محمود : والمقابل

صفاء: تقولى كانوا هنا بيعملوا ايه والشيك اهو

جيه عشان ياخد الشيك بعدته عنه

صفاء : قول كانوا بيعملوا ايه

محمود : انا اللى كنت عايزاهم

صفاء: فى ايه

محمود : كنت عايز زياد ابن فاطمة هانم يطلقش ندى بنتى

صفاء بصدمة: ندى تبقى بنتك

محمود بتوتر: اه

صفاء: وليه عايزاه يطلق ندى

محمود : مش من مصلحتى ان ندى تبقى معاه

محمود بتفكير: بنتك اللى من عاصم الاميرى عايشة

صفاء بصدمة وفرحه ف نفس الوقت: بجد قولى فين فين بنتى وازاى وهم مفهمينى انهم قت..لوها

محمود : هقولك بس بشرط

صفاء: موافقة موافقة على اى حاجه تقولها بس قولى بنتى فين

محمود : اخرج من هنا ومعايا عشرة مليون جنيه وهقولك كل حاجه غير كدا مش هتكلم

صفاء بفرحة ولهفة: اوعدك انى هعمل اللى اقدر عليه عشان اخرجك بس قولى بنتى مين وفين

يتبع .......


#صراعات_الحياة

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع