القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه جنه الفهد الفصل 11-12-13بقلم فاطمه (جديده وحصريه وكامله)

 


روايه جنه الفهد الفصل 11-12-13بقلم فاطمه (جديده وحصريه وكامله)






روايه جنه الفهد الفصل 11-12-13بقلم فاطمه (جديده وحصريه وكامله)


روايه جنه الفهد 

بارت 11

_____________________

ونيجى ليوم جديد جنه قامت لقت نفسها فى حضن فهد 

جنه..فضل مركزه فى ملامحه شويه بعد كده قامت خدت شاور واتوضت وصلت فرضها لقت فهد قام من النوم 

فهد..ببرود عكس اللى جواه صباح الخير 

جنه..ببرود صباح النور 

جهزوا ونزلوا عشان الفطار 

نروح بقى عند شمس 

شمس للشخص 

شمس..احنا لازم نعمل كل حاجه عشان فهد ده يموت 

شخص..اكيد يا شمس هانم 

شمس..******

ونروح عند اسره جنه 

ريهام..يلا يا ريم مش كل شويه يا بنتى هاجى اصحيكى 

ريم..يا ماما هى جنه مشيت تقومى مسكانى انا 

ريهام..قومى يا بت وبطلى لماضه 

وقعدوا يفطروا 

مصطفى..عن اذنكوا عشان متأخر على الشغل 

ريهام..مع السلامه يابنى ربنا يوقفلك ولاد الحلال 

محمد ..والله القعده ناقصه جنه 

ريم..بهزار يا بابا جنه لسه مكملتش يومين ووحشتك 

ريهام.. والله يا حاج هى وحشتنى انا كمان 

ريم..يبقى نروح نسلم عليها 

ريهام..والله فكره حلوه وبالمره نخدلها شويه حاجات معانا 

ريم..تب انا هروح اكلمها اقولها ان احنا هنروحلها باليل 

ريهام..طيب يابنتى بس قولى لروان كمان عشان تيجى معانا

ونروح عند جنه وفهد 

فهد راح على الشغل وجنه فضلت فى البيت فطرت وطلعت على اوضتها 

جنه لقت ريم بترن 

جنه..الو ازيك ياريم وحشتينى 

ريم..يابت انتى مكملتيش يومين وحشتك امتى 

جنه..تصدقى انا غلطانه 

ريم.. لأ خلاص ياستى وانتى كمان وحشانى 

جنه..ايوا كده بقولك ،،اخبار بابا وماما ايه ومصطفى 

ريم..كويسين الحمد لله كلهم بيسلموا عليكى ،،،،اه صحيح احنا جايين انهارده باليل عندك 

جنه..بفرحه بجد 

ريم..اه ماما قالت عايزه تسلم عليكى 

جنه..طيب يا روحى هستناكوا 

ريم..ان شاء الله مع السلامه 

وقفلوا وجنه نزلت عشان تقول لجدها 

جنه.. ممكن ادخل 

احمد..اتفضلى يا بنتى 

جنه..بصراحه يا جدوا ماما وبابا واخواتى جاين باليل عشان يسلموا عليا فحبيت ان انا اقولك الأول 

احمد.. دول ينوروا بس بقى رنى على فهد عشان ميتأخرش فى الشغل وبالمره يجيب زمايله عشان كلنا نكزن متجمعين 

جنه..بفرحه حاضر يا جدوا 

وهى طالعه على السلم 

رحمه..اقفى عندك 

جنه..بزهق افندم 

رحمه طلعتلها 

رحمه..متفكريش ان هعدى موضوع امبارح بالساهل 

جنه..اعلى ما عندك اعمليه 

رحمه..بعصبيه..بقى هى كده 

جنه..ببرود اكتر لو عايزه حاجه تانى قولى عشان انا مش فاضيه وصحيح مبشوفكيش بتروحى الشركه يعنى ولا ليكون فهد طردك 

رحمه..ببرود لأ انا اللى سبتها عشان مش عايزه المس مكان انتى كنتى فيه عشان بقرف منك 

جنه..باستفزاز. امممم يا حرام مش هتعرفى كده تلمسى فهودى حبيبى وكملت ببرود عشان انتى اصلا لو فكرتى تلمسيه بايدك انا هقطعها 

رحمه..انتى بتهددينى يا بت انتى 

جنه.. لأ بنورك يا قطه وسلام بقى عشان مش فاضيه وسابتها بتغلى وطلعت 

رحمه..والله لاوريكى يا بنت الشوارع انتى 

جنه فوق عيله رخمه 

ورنت على فهد 

فهد..افندم 

جنه..بعصبيه من طريقته انت بتتكلم كده ليه 

فهد..مش انتى عايزه كده رغم انى من امبارح وانا شايف غير كده 

جنه..بعدم فهم قصدك ايه 

فهد..وبيحاول يستفزها قصدى حضنى والعب فى شعرك ومتعرفيش تنامى من غيرى 

جنه..بمقاطعه وعصبيه بص بقى يا افندى انت انا مش دايبه فى هواك مثلا انا ممكن انام فى حضن اى حد عادى مجرد ما يعمل كده 

فهد..بعصبيه قصدك ايه بأى حد 

جنه..قصدى مثلاً ماما بابا اختى الحياه مش واقفه عليك يعنى بس عشان بقى مفيش لا بابا ولا ماما ولا اختى فبضطر اعمل كده 

فهد..ااااه تب بما ان الحياه مش واقفه عليا انا هنام لوحدى على الكنبه وانتى على السرير وهنشوف 

جنه..تمام واه صحيح بيقولك جدوا تيجى من الشغل بدرى انهارده عشان بابا وماما واخواتى جايين باليل وتعزم زمايلك عشان يبقى الكل متجمع 

فهد..تمام سلام وقفل فى وشها 

جنه..بعصبيه واحد مهزق 

نروح عند مصطفى بعد ما وصل الشركه 

مصطفى..السلام عليكم

ادم..عليكم السلام 

مصطفى..ايه ده مجتش من زمان الفرع ده يعنى 

ادم..فهد بعتنى عشان اطمن على شويه حاجات كده وماشى 

مصطفى..تمام 

شويه ومصطفى لقى ريم بترن 

مصطفى..الو 

ريم.. السلام عليكم 

مصطفى.. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

ريم..يا مصطفى بقولك احنا رايحين عند جنه انهارده باليل فتعالى بدرى 

مصطفى..بس انا مش هعرف اجى ورايا شغل كتيير 

ريم..خلاص انت حر هنروح انا وبابا وماما وروان 

مصطفى..بتوتر هى روان جايه 

ريم..اه ماما قالت هتيجى مصطفى.. وهو بيحاول يعمل نفسه مش مهتم خلاص ادام الكل رايح فهاجى انا كمان وخلاص 

ريم..بضحك عشان الكل بردوا ولا عشان روان 

مصطفى..بتهرب سلام بقى عشان ورايا شغل كتيير 

ريم رنت على روان كمان وقالتلها 

نروح عند فهد بعد ما خلصوا شغل وماشيين 

فهد..كلوا يجى دا امر من جدى 

حمزه..اكيد 

ادم..تمام 

عمرو..بس هروح اغير كده واستريح شويه واجى بس يا حمزه ابقى تعالى خدنى عشان العربيه بتاعتى باظت وانا جاى الصبح ولسه متصلحتش 

حمزه..اوكى 

وكل واحد راح على بيته وحمزه خد عمروا معاه عشان يمشوا 

عمروا بعد ما روح البيت وبينده على مريم 

¥للتزكير يا جماعه مريم اخت عمر عايشين لوحدهم بعد ماوالدتهم ووالدهم اتوفوا في حادث وهو اللى مربيها ¥

مريم..نعم 

عمروا جهزيلى هدوم عشان انا رايح عند فهد كلنا معزومين هناك 

مريم..طب ممكن اطلب منك طلب 

عمرو..وهو بيمسك خدودها انتى تؤمرى 

مريم.. ممكن اجى معاك 

عمرو..ليه 

مريم..بصراحه كده انا مش بطلع من البيت وانت طول النهار فى الشغل وبقعد فى البيت لوحدى عشان كده عايزه اغير جو 

عمرو..تمام روحى يلا البسى 

ونروح عند فهد 

فهد بعد ما سلم على امه وجده وطلع فوق 

جنه..ادخل 

فهد.. السلام عليكم 

جنه.. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

فهد..انا داخل اخد شاور هتلاقى الخدامه دلوقتى جايبه القميص بتاعى ابقى خديه منها 

جنه..بزهق تمام 

شويه والباب خبط 

جنه..ادخل 

الخدامه..جنه هانم ده قميص فهد بيه 

جنه..تمام اتفضلى انتى 

فهد بعد ماطلع وهو لابس بنطلون قطن بس عشان عارف انها بتدايق 

جنه..هو انا مش قلتلك ميت مره ابقى البس تيشرت وانت طالع 

فهد..انا حر انا بحب اقعد كده 

جنه..انت فعلاً واحد بارد ومستفز 

فهد..اظن البارد ده هو اللى كنتى نايمه فى حضنه امبارح وبردوا مكنتش لابس تيشرت 

جنه..بعصبيه خدت هدومها ودخلت الحمام عشان تغير 

فهد..بضحكه خبيثه انتى لسه شوفتى حاجه 

_________________________

تمام كده يا شباب بارت 11خلص عايزه تفاعل بقى ♥️


روايه جنه الفهد ♥️ 

بارت 12

___________________________________

جنه دخلت تاخد شاور وهى بتبرطم بالكلام واحد رخم ومستفز 

فهد.. باستفزاز سمعت عالفكره 

ونروح عند عمرو ومريم 

مريم..انا جهزت 

عمرو..ايه الحلاوه دى كلها 

مريم..تب يلا عشان منتأخرش 

عمرو.. لأ استنى عشان العربيه بتاعتى بتتصلح 

مريم..باستغراب تب وهنروح ازاى 

عمرو..حمزه هيجى ياخدنا 

شويه ولقى الجرس بيرن 

مريم..ثانيه واحده 

حمزه..ازيك يا مريوم عامله ايه 

مريم..ببتسامه الحمد لله 

عمروا..يلا يا حمزه 

وركبوا العربيه عمرو وحمزه قدام ومريم ورا وكل شويه حمزه يخطف نظره على مريم وهى منزله عنيها فى الارض من الإحراج 

عمروا..اه صحيح يا مريم فى عريس متقدملك هو شاب كويس وكان صديقى من ايام الجامعه 

حمزه..وقف العربيه بصدمه وهو بيحاول يدارى غضبه 

عمرو.. باستغراب وقف ليه 

حمزه..مهتمش لكلام عمر وفضل باصص على مريم 

عمروا..يا بنى انا بكلمك

حمزه..بهدوء مخيف مش هتتجوزه 

عمرو.. باستغراب حمزه قصدك ايه 

حمزه..بعد ما انتبه على نفسه ببتسامه مزيفه قصدى يعنى انها لسه صغيره وبتدرس وكده 

عمرو..معاك حق بس فى الاخر ده قرارها هيا 

مريم.. لأ انا مش موافقه لسه لما اخلص دراسه 

حمزه..بارتياح شغل العربيه ومشى 

ونروح عند اسره جنه وهما فى العربيه 

مصطفى.. كل شويه يبص على روان 

ريهام..لم عينك يا استاذ 

مصطفى..يا ماما انا بس مركز فى الطريق 

ريم..بتريقه انت هتقولى 

ونروح عند فهد وجنه 

جنه لبست فستان اسود هادى ولفت الحجاب وفهد لبس بنطلون اسود وقميص ابيض وفاتح اول تلات زراير 

جنه..هو انت هتنزل كده 

فهد..كده ازاى يعنى 

جنه..يعنى قصدى اقفل القميص شويه 

فهد..وهو بيقرب عليها لحد ما خبطت فى الدولاب وحاوطها بإيد واليد التانيه حوالين خصرها وهو بيقول غيرانه 

جنه.. بتوتر شديد وهى بتحاول متبصش فى عينه لو سمحت ابعد 

فهد..ولو مابعدتش 

جنه..زقته بسرعه وجريت بطل قله ادب 

فهد..بكره تقعى تحت ايدى 

جنه وهى واقفه قدام المرايا بتظبط نفسها 

جنه..صدقنى مش بالسهوله دى 

فهد..تب يلا عشان ننزل ونكمل تمثيل بقى يا قطه 

جنه..بص بقى يا استاذ فهد اولا احنا اه هنمثل بس مش كل شويه تتبارد وتقعد تلمسنى والكلام ده 

فهد..ببتسامه خبيثه اكيد طبعا وفى سره بقى هو انا اقدر افوت فرصه زى دى 

ونزلوا تحت والكل وصل وجنه سلمت على الكل وفهد كمان والكل قعد عشان يتعشا 

احمد..ياريت يا ولاد نتجمع كل يوم كده 

محمد..اخبارك ايه يا فهد يابنى انت وجنه 

فهد..وهو قاصد يستفز جنه وبيمسك ايديها ويحط ايده التانيه عل كتافها بخير يا عمى دا انا شايلها فى عينى 

جنه..ببتسامه بتحاول تدارى الغضب اللى جواها طبعاً 

جنه..بهمس فى ودن فهد شيل ايدك بدل ما اكسرها 

فهد..مش انتى قولتى نمثل 

جنه..بس قولت من غير لمس 

فهد..مليش دعوه بالكلام ده انا بحب اتقن الدور وبيمسك الاكل وبيأكلها اتفضلى ياروحى لازم تتغذى 

جنه..وهى عايزه تقوم تقتله بتاخد من ايده وبتاكل والكل باصين وبيضحكوا 

ريهام..ربنا يخليكوا لبعض يا ولاد 

فهد..ببتسامه خبيثه يارب يا خالتى 

سلمى..ان شاء الله ياولاد قريب كده اشيل ابنكم 

فهد..بس جنجون تحن وتشد حيلها كده

جنه.. وهى كانت هتولع من كتر الاحراج عن اذنكم هروح اغسل وشى وقامت من على السفره 

روان..يا بت اهدى مش كده خليكى جامده 

جنه طلعت على الاوضه وهى عماله تشتم فى فهد ولقت فهد طالع وراها فهد بعد مادخل الاوضه وهو بيبصلها وعمال يضحك على منظرها وهى هتموت من الغيظ فضلت تزق فيه وتخبط فى صدره انت مجنون ايه اللى انت عملته ده انت واحد مستفز وبارد وفهد مستسلم لها تماما لان ضرباتها بالنسبه ليه مش حاجه وفجأة وبدون مقدمات مسك وشها بين ايده وباسها قبله عنيفه وجنه مبرقه مش مستوعبه ايه اللى بيحصل فهد بعد عنها وهى لسه مصدومه ومبرقه 

فهد..وهو بيخبط على جبينها لأ فوقى كده يا روحى بقى كل ده من بوسه لسه قدامك كتيير وسابها ونزل وكل ده وجنه مصدومه من اللى عمله ومن بروده واستفزازه 

شويه ولقت روان طالعه 

روان..مالك يابنتى جدك بيسأل عليكى تحت كنتى بتعملى ايه ده كله 

جنه..بتوتر لا لا مفيش 

روان..باستفراب تب بلا عشان ننزل 

جنه..تمام ونزلوا وكل شويه فهد يبص على جنه ويضحك 

ادم..نور عايزك فى موضوع 

نور تمام وطلعوا بره 

ادم..نور عايز اخد رايك فى حاجه 

نور..ببراءه اتفضل 

ادم.. بمكر وبيحاول يعرف مشاهرها تجاهه بقولك يانور فى بنت انا معجب بيها وبحبها من زمان اوى وكل ما اشوفها بحس ان انا عايز احضنها وكده بس لسه معترفتش ليها بس مش عارف هى بتحبنى ولا لأ 

نور..والدموع اتجمعت فى عيونها عشان مفكراه بيتكلم على بنت تانيه آمال تعرف ايه عنها 

ادم..اعرف ان هيا بنت جميله وطيبه وبتخطف قلبى كل مره بشوفها بس مشكلتها حاجه واحده انها غبيه 

نور..وهى خلاص الدموع هتنزل من عنيها بس بتحاول تستجمع قوتها عشان متبانش انها بتحبه خلاص ادام بتحبها كل ده روح قولها وعن اذنك عشان عايزه امشى

ولسه نور بتمشى ومدياه ظهرها وهى هتعيط 

ادم..بصوت عالى مش بقولك غبيه بس لازم نمشى بنصيحتك واروح اقولها وجرى عليها ولفها ليه لقى دمعه نازله من عنيها 

ادم..بحزن عشان هو السبب فى دموعها تب بتعيطى ليه دلوقتى وهو بيمسح دموعها 

نور..انا مش بعيط دى فى حاجه بس دخلت فى عينى بس انت عالفكره غبى 

ادم..غبى ليه طيب 

نور..معرفش وابعد عشان عايزه امشى 

ادم..بحنيه نور انا بحبك 

نور..بصدمه ووشها بقى احمر ولا الطماطم هاااا قولت ايه 

آدم..بقول نور انا بحبك 

نور..تب والبنت التانيه 

آدم.. مفيش حد تانى انتى بس اللى بحبها وحضنها جامد وكأنها هتهرب منه 

نور..معملتش اى حاجه غير انها مصدومه انه حالا قال انه بيحبها 

آدم..بعد عنها وقال مش هتقوليها عايز اسمعها منك 

نور..بحرج تب بص الناحيه التانيه 

ادم..وهو مستغرب من تصرفها ليه 

نور..بص الناحيه التانيه وخلاص 

ادم..سمع كلامها ولف وشه 

نور..من وراه انا بحبك يا ادم 

ادم..لسه بيلف عشان يشوفها لقاها جريت على جوه 

ادم..وهو مش مصدق نفسه انها قالت كده وهو عمال يضحك على هبلها وانا بعشقك

ودخل هو مبسوط 

بعد مالكل خلص اكل وكلهم طلعوا فى الجنينه 

ومريم وريم اتعرفوا على بعض 

مريم..احنا كده بقينا صحاب 

ريم..اكيد 

عمرو..السلام عليكم 

مريم وريم.. عليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

مريم..اعرفكوا ريم عمرو اخويا عمروا ريم صديقتى لسه متعرفه عليها وتبقى اخت جنه 

عمروا..عارف 

مريم وريم..وهما بيبصولوا باستغراب 

عمروا.. قصدى يعنى انى شفتها فى كتب كتاب جنه وفهد 

مريم..اه تمام 

تب ممكن اقعد معاكم يعنى ده بعد ازنك طبعاً يا انسه ريم 

ريم..اه اكيد 

ونروح عند حمزه 

حمزه..السلام عليكم 

عمرو ومريم وريم وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

حمزه..لو سمحتى يا مريم عايزك فى موضوع  

مريم..تب عن اذنكوا ثانيه واحده 

ريم..اتفضلى 

وريم وعمروا فضلوا يتكلموا ويتعرفوا على بعض اكتر 

حمزه..بنبره هاديه بس جواها حزن شديد مريم انتى عايزه ايه 

مريم..بعدم فهم قصدك ايه 

حمزه..ليه بتعملى كده فيا 

مريم..حمزه انا مش فاهمه حاجه وضح كلامك 

حمزه..خلاص ولا تاخدى فى بالك 

مريم..تب كنتى عايزنى ليه 

حمزه..بقولك يا مريم هو انتى كان ممكن توافقى على العريس ده 

مريم..اكيد لأ لانى لسه بدرس 

حمزه..تب لو نفترض انك خلصتى دراسه تعملى ايه ساعتها 

مريم.. حسب الشاب اللى متقدملى كويس عارف ربنا بيحبنى 

حمزه..بغضب بيحاول يداريه يعنى لو حد ساعتها جه قالك بحبك هتوافقى 

مريم..ببرود وليه لأ 

حمزه..مريم متستغليش برودى 

مريم..انت مالك اتعصبت ولا كأنك هتقتلنى 

حمزه..وهو بيحاول يسترجع هدوءه انا قصدى مش معنى ان اى حد يقولك بحبك يبقى بيحبك فعلاً وتوافقى عليه بسهوله 

مريم..وهى بتخبط على كتفه تب ما تقول كده من بدرى 

حمزه..هو انتى عمرك حبيتى حد 

مريم..وهى بتبص فى عينه بحزن مش عارفه 

حمزه..ازاى مش عارفه 

مريم..قصدى انى ممكن اكون حبيت ومش واخده بالى بس كده كده مش هتفرك ادام الشخص ده مش بيحبنى 

حمزه..ليه بتقولى كده 

مريم..مش عارفه وخلاص بقى يا حمزه مش عايزه اتكلم فى الموضوع ده

حمزه..تمام 

روان..بقولك يا جنه بما ان الكل هنا ما تيجى نلعب صراحه وجرأه 

جنه..فكره حلوه يلا عشان ننادى على الكل والكل اتجمع 

ريهام..دى بتتلعب ازاى يا بنتى 

جنه..بصى يا ماما اول حاجه كله بيحلف انه يقول الحقيقه بعد كده بنلف الازازه دى واللى بتيجى عليه الازازه اى حد عايز يسأله اى حاجه بيسأله بس شخص واحد بس اللى بيسأله وسؤال واحد ولو مش عايز يجاوب بيضطر انه يختار جرأه وساعتها لازم ينفذ طلب 

الكل..تمام يلا نبدأ 

والكل بدأ يلعب وكاونوا فرحنين 

جنه..تمام الازازه جت على حمزه انا اللى هسألك 

جنه..هل فى حد هنا انت معجب بيه او بتحبه وانا اقصد بكده الحب اللى هو بين شاب وبنت 

حمزه..وهو بيبص على مريم بحزن بعد كده لف وشه لجنه اه فى بنت هنا بحبها 

فهد..بقى كده وتخبى عليا لازم تحكيلى الموضوع ده 

مريم..كانت بتبص على حمزه وهى وشها احمر عشان عرفت انها المقصوده بالكلام 

روان انا اللى هلف الازازه المره دى 

فهد..جنجون اللى هتتسأل 

نور..انا اللى هسألها 

نور..بتحبى فهد ولا لسه اعجاب 

جنه..بتوتر وهى بتبص على فهد اللى مستنى الاجابه 

جنه..هختار جرأه 

نور..بضحكه خبيثه يبقى تبوسى فهد من خده 

جنه.. بتوتر لأن الكل باصص عليها وفهد بيضحك ضحكه خبيثه 

فهد..يلا يا قطتى وبيديها خده باستفزاز 

جنه..بتوتر من الكل لانهم كلهم بيضحكوا ومستنين اللى هيحصل 

نور..يلا يا جنه الوقت بيضيع 

جنه..باست فهد بسرعه ولفت وشها 

فهد..بضحك على منظرها وبهمس مش بقولك لسه مشفتيش حاجه 

جنه..بتوتر يلا لفو الازازه 

ريهام..مصطفى ابنى انا بقى اللى هساله مين هى البنت اللى بتحبها فى البنات اللى هنا 

فهد.. لجنة امك دى طلعت بتعرف تلعب حلو لازم الواحد يعملها حساب 

جنه.. طبعا وانا بقى طالعه لماما 

مصطفى..بثقه بحب واحده بس فى كل حياتى وهى روان 

روان..وهى بتحاول تدارى وشها من كتر الاحراج 

ريم..دا انتوا طلعتو جامدين 

مصطفى..بس يا لمضه 

محمد..يلا يا ولاد كملوا 

جنه..الازازه جت على جدوا احمد انا اللى هسأله 

جنه..فى سرها لازم استغل الفرصه 

جنه..بقولك يا جدوا هل فى حاجه هنا عايز تحكيها لحد وهو مش سامح ليك وايه هى الحاجه دى 

احمد..بص لجنه وفهم هى قصدها ايه 

احمد..اه اكرم ابنى والد فهد كنت عايز اقول لفهد ان 

فهد..بمقاطعه وعصبيه شديده متكملش يا جدى لأنى مش هسمعك وخد الجاكت وركب العربيه ومشى 

ريهام..تب عن اذنكوا بقى عشان الوقت أتأخر ولازم نمشى 

جنه..اقعدى كمان شويه ياماما 

ريهام.. لأ احنا قعدنا كتيير هبقى اجيلك قريب وخلى بالك من نفسك ومن جوزك 

جنه..تمام ياماما وانتى كمان خلى بالك من نفسك وكلهم سلموا على بعض والكل مشى 

احمد..مش قولتلك يا بنتى مش هيسمع من حد 

سلمى..يلا يا بنتى اطلعى انتى نامى لأن هو مش هيجى دلوقتى 

جنه..تمام تصبحوا على خير 

سلمى..وانت من اهله 

وكل واحد طلع على اوضته 

نور..فرحانه لأن ادم اخيرا اعترف بحبه 

وسلمى بتفكر فى ابنها 

واحمد..بيفكر هيعمل ايه مع فهد وجنه سهرانه مش عارفه تنام 

جنه..بعد ما سمعت صوت العربيه قامت تشوفه لقته فهد 

جنه..وهى بتقول لنفسها مش هتروحيله لو هتفضلى صاحيه طول الليل مش هتروحيله 

جنه.. وقعدت على السرير بسرعه واتغطت وماسكه الموبايل 

جنه..ادخل 

فهد دخل وكانت ايده متعوره والقميص كله دم 

جنه..وهى بتقوم من على السرير بصدمه فى ايه ايه اللى عمل فيك كده 

فهد..وهو بيقلع الجاكيت ببرود مفيش حاجه ده بس اتعورت من الازاز 

جنه..انت شكلك اتجننت انت ايدك كلها دم وشدته وقعدته على السرير وجابت مايه وغسلت ايديه وجابت علبه الاسعافات 

جنه..استنى بقى عشان ده ممكن يوجعك شويه وحطت المعقم وفهد زى ما هو بكل برود وعينه على جنه وبس 

جنه..باستغراب في نفسها ده حتى متحركش 

فهد..ايه اللى مصحيكى 

جنه..عادى كنت قاعده على الموبايل 

جنه..بعد كده تاخد بالك من نفسك بلاش تهور 

فهد..وهو لسه عينه عليها خايفه عليا 

جنه.. اكيد انت اه بارد ومستفز ورخم بس فى الاخر انت جوزى 

فهد..وهو اول مره يحس ان فى حد مهتم بيه اوى كده رغم تصرفاته وقال لجنه بهدوء شكراً 

جنه..على ايه 

فهد..عشان اهتميتى بجرحى 

جنه.. لأ عادى ده واجبى وطلعتله هدوم بنطلون وتشيرت 

فهد..بس انتى عارفه انى مش بنام بتشيرت 

جنه.. لأ نام بيه 

فهد..انسى الكلام ده هاتى البنطلون 

جنه..ودلوقتى ترجع فهد اللى انا عرفاه 

فهد..خد هدومه وخد شاور ولبس بنطلون وطلع خد مخده وهو عيونه كلها حزن وراح نام على الكنبه 

فهد..ما تخفيش مش هعملك حاجه انا لسه عند وعدى من الصبح 

جنه نامت على السرير وهى كل شويه بتبصله وهو كل اللى بيعمله انه باصص فى السقف وعيونه كلها حزن 

جنه..بحزن عليه وهى هتعيط على شكله واصلا هى فعلاً مش عارفه تنام فعلاً 

فهد..قام ونام جنبها وحضنها 

جنه..ايه اللى جابك 

فهد..انا كمان بقيت مبعرفش انام غير كده 

جنه..معملتش حاجه غير انها بتبص عليه وعلى ملامحه الحزينه 

فهد حضنها جامد كأن حد هياخدها منه 

فهد..خليكى كده دايما 

جنه..بحزن على حالته مالك يا فهد 

فهد..هتصدقينى لو قلتلك مش عارف ودمعه نزلت من عينه 

جنه..وهى بتمسح دموعه انت بتعيط 

فهد دفن وشه فى رقبتها وهى حاسه بسخونه دموعه على رقبتها جنه كمان حضنته جامد وهى بتمشى ايدها على ضهره 

جنه..فى عقلها معقول فهد بيعيط ده اللى كنت فاكره انه مبيحسش اصلا معقول بيظهر ضعفه لدرجه دى 

فهد.. بصوت اجش نامى يا جنه متفكريش فى حاجه وشدد على حضنها جامد وهو لسه دافن وشه فى رقبتها وهى حضناه وناموا

_________________________



روايه جنه الفهد 

بارت 13

_____________________

ونيجى لتانى يوم جنه قامت لقت نفسها فى حضن فهد وهو لسه دافن وشه فى رقبتها 

جنه..بحرج قامت من جنبه وخدت شاور ولبست ولقت فهد لسه نايم 

جنه..يلا يا فهد اصحى 

فهد..خير فى اى 

جنه..يلا عشان الشغل وعشان جدك مستنينا تحت 

فهد..تمام وجهز ونزلوا يفطروا سوا 

احمد..انا اسف يا بنى على اللى حصل امبارح 

فهد..............

جنه..ببعض العصبيه فهد رد على جدك

فهد..جدى لو سمحت ما تحاولش تتكلم معايا فى الموضوع ده تانى 

احمد..بس يابنى 

فهد..بعصبيه على السفره وقام بسرعه طلع بره وجنه قامت بسرعه وراه 

جنه..فهد استنى 

فهد مردش وركب العربيه ولسه هيمشى لقل جنه فتحت الباب وركبت 

فهد.. انزلى 

جنه..ببرود مش هنزل 

فهد..خلاص انتى حره 

وفضلوا ماشيين 

جنه..انت رايح فين ده مش طريق الشركه 

فهد..ومين قالك ان انا رايح الشركه 

جنه..امال هتروح فين 

فهد..ضحك ضحكه خبيثه ومردش 

عند اسره جنه 

ريهام..ياريم 

ريم..نعم يا ماما 

ريهام..رنى على البت روان عشان عيزاها 

ريم..حاضر يا ماما 

روان..الو ازيك ياريمريم..الحمد لله بس كنت برن عليكى عشان ماما عيزاكى فى حاجه 

روان..اكيد 

ريم..خدى يا ماما الموبايل 

ريهام..بفرحه الو ازيك يا روان يا بنتى ايه اخبارك واخبار امك ايه 

روان..باستغراب الحمد لله 

ريهام.. احم احم بصى يا بنتى جهزى نفسك  عشان احنا هنيجى نطلب ايدك ان شاء الله بعد يومين 

روان..ومشاعرها كلها اتلخبطت من فرح لحب لصدمه 

ريهام..زى ما قولتلك وسلام بقى عشان ورايا شغل 

روان.. لسه هترد الخط قفل...بصدمه دى قفلت 

ريم..بفرحه بجد يا ماما ومصطفى عارف الكلام ده 

ريهام..امال هعمل كده بمزاجي هو لما رجعنا امبارح قالى ان هو عايز يطلب ايديها 

ريم..تمام انا هروح ارن على جنه 

ريم بترن لسه جنه هترد 

فهد خد الموبايل قفله وحطه جمبه 

جنه..بعصبيه انت مجنون هات الموبايل 

فهد...ببرود مش انتى اللى جيتى معايا يبقى انا حر اعمل اللى عايزه 

ريم..دى قافله موبايلها تب هرن على فهد بس لأ هتلاقيه فى الشغل وانا ممكن اعطله خلاص هبقى ارن عليها بعدين 

ونروح عند فهد وجنه 

فهد..انزلى 

جنه..نزلت من العربيه وهى مصدومه من الجمال اللى شيفاه شاليه على البحر وشجر وورد 

فهد..عجبك 

جنه..بانبهار ده تحفه 

فهد..تعالى عشان ندخل 

جنه..ندخل فين الناس اللى جوا ممكن يزعقوا 

فهد.. ومش قادر يكتم ضحكته مفيش ناس جوا ده الشاليه بتاعى 

جنه..بصدمه بتهزر 

فهد..يلا يا جنه الله ينصفك 

ودخل فهد ووراه جنه اللى كانت لسه مصدومه 

فهد..يلا يا جنتى بقى ادخلى اعملى حاجه ناكلها عشان ملحقتش اكل من الصبح 

جنه.. باستخفاف تب وهجيب حاجات منين اعمل بيها الاكل ومفيش حد عايش هنا 

فهد..ادخلى افتحى التلاجه وهتلاقى كل حاجه 

دخلت وجنه وفتحت التلاجه لقت فعلا خضروات وفاكهة ولحمه وكل حاجه والمطبخ جميل جدا ومطل على الصالون 

جنه..بهمس رغم ان فهد ده واحد مستفز ومغرور بس ذوقه حلو

فهد..عشان كدا اخترتك يا جمييل 

جنه..اتحرجت من كلامه وقالتله انت ايه اللى جابك 

فهد..اصلى قلت بدل ما اقعد لوحدى اجى اسعدك 

جنه..تمام عشان انا اصلا معرفش طريق الحاجات فى المطبخ وفضلوا يساعدوا بعض وهما فى قمه السعاده 

جنه..طلعت بتعرف تتطبخ حلو اوى 

فهد..اصل انا كنت باجى انام واقعد هنا كتيير فعشان كدا كنت بحضر كل حاجه لنفسى 

وخدوا الاكل وطلعوا على السفره 

فهد..تعالى اقعدى هنا جمبى 

جنه.. وبتقعد على الكرسى اللى قصاده لأ انا هبقى مرتاحه كدا 

فهد قام وشالها 

جنه..اععععععع بتعمل ايه انت اتجننت 

فهد..هششش مش عايز صوت وخدها وقعدها على رجله وحاوط خصرها بإيد والايد التانيه ماسك بيها المعلقه 

جنه..بحرج فهد ابعد لو سمحت 

فهد..بعدم اهتمام لكلامها واتكلم وهو بيحط المعلقه قصادها..كلى 

جنه.. وهى بتحاول تزق ايده بنرفزه ابعد يا فهد 

فهد..جنه انتى لو اتحركتى تانى ومكلتيش هأكلك انا بنفسى وبطريقه حلوه خالص وابتسم بخبث 

جنه..بخوف وفهمت قصده خلاص هاكل وبدأ يأكلها 

جنه..مسكت المعلقه وهى بتقول يلا كل 

فهد..باستغراب ده ايه ده 

جنه..بما ان حضرتك مشغول انك تأكلنى وانت مكلتش حاجه فقلت اكأكلك انا كمان وابتدوا ياكلوا وبعد ما خلصوا اكل 

جنه..يلا بقى سبنى عشان اقوم 

فهد..مش بالسهولة دى يا جنجون 

جنه..باستغراب قصدك ايه 

فهد..وهو بيشاور على خده يلا ياروحى بوسه واه صحيح متحاوليش تتكلمى لأن قبال اى كلمه فى بوسه 

جنه..ووشها احمر فى نفسها انا عارفه مجنون ويعملها 

فهد..بنفاذ صبر والتفكير عليه خمسه 

جنه..بدون تفكير ولسه هتبوس خده لقته لف وشه وباست شفته 

جنه.. بعدت بسرعه بحرج وقامت من على رجله وهى بتقول والله انت واحد قليل الأدب وسافل 

ولمت الصحون بسرعه دخلت على المطبخ تحت ضحكات فهد 

جنه..وهى بتغسل الصحون وبتشتم فيه واحد قليل الادب وسافل 

فهد..من جنب ودنها كل الشتيمه دى عشان بوسه 

جنه..لفت بخضه وهى حاطه ايديها على صدرها ومتعصبه حرام عليك يا اخى خضتنى 

فهد.. ببرود سلامتك من الخضه يا روحى 

جنه..لفت بغضب وبتكمل غسيل فى الصحون 

فهد..حاوط خصرها من ورا ودفن وشه فى رقبتها 

جنه..وهى بتحاول تبعده بس فهد اقوى منها ومسكها اكتر 

جنه..و لا بتحاول تتحكم في نفسها ومشاعرها اللى مش عيزاه يبعد عنها ويفضل حاضنها كده فهد لو سمحت ابعد 

فهد..بصوت مبحوح ولو مبعدتش 

جنه..مينفعش كده يا فهد ابعد لو سمحت 

فهد..بعد عنها وقال تمام انا هروح مشوار ساعه وجاى تانى 

جنه.. اى ده هو احنا مش هنروح البيت 

فهد.. لأ ياروحى لسه كمان يومين تلاته كده 

جنه..لسه هتتكلم لقته سابها ومشى 

ونروح عند شمس 

شمس..ها ايه اللى حصل 

الشاب.. انا كنت مراقبها وكنا هنفذ العمليه بس ركبت مع فهد العربيه 

شمس..بعصبيه وممشتوش وراهم ليه 

الشاب.. إحنا فعلاً عملنا كده بس كان فيه عربيات كتير وزحمه وبعدوا عننا 

شمس..بعصبيه انا عايزه البت دى بأى طريقه بس تكون عايشه


تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع