القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه جنه الفهد الفصل 6-7-8-9-10بقلم فاطمه (جديده وحصريه وكامله)

 

روايه جنه الفهد الفصل 6-7-8-9-10بقلم فاطمه (جديده وحصريه وكامله)





روايه جنه الفهد الفصل 6-7-8-9-10بقلم فاطمه (جديده وحصريه وكامله)



روايه جنه الفهد 

بارت 6

--------------------------------------------

رحمه..من هنا ورايح فهد هيكون ليا انا بي 

مصطفى..مظنش كده 

رحمه وسحر.. بصدمه بصوا وراهم لقوا مصطفى 

مصطفى..تفتكروا لو واحد مكانى ولقى اتنين عايزين يقتلوا اختوا ممكن يعمل فيهم ايه 

رحمه بتوتر..قتل ايه انت بتقول ايه 

مصطفى..بلاش الجو ده احسن 

سحر..بعصبيه اه احنا عملنا كده وقول للكل وشوف هما هيصدقوا مين 

مصطفى..بغرور عملت حسابى تب وبعد مايشوفوا الفديوا ده هيصدقوا مين 

سحر..بتوتر انت انت متعرفش انت بتتكلم وبتهدد مين 

مصطفى..بعصبيه اهدد مين يا حلوه انتى كنتى عايزه تقتلى اختى 

رحمه..ببكاء مصطنع احنا والله اسفين وهنمشى ومش هنيجى هنا تانى 

مصطفى..عارفين انا هسيبكوا المره دى بس عشان مش عايز مشاكل فى كتب كتاب اختى بس والله العظيم اذا حاولتوا بس او فكرتوا تعملولها حاجه لاكون قاتلكم ودلوقتى زى الشاطرين كده تمشوا من هنا احسن 

رحمه..حاضر حاضر هنمشى 

ريهام..فيه اى كل ده بتجيبوا العصير 

مصطفى..معلش بقى ياماما اصل انسه رحمه تعبت شويه وقالت عايزه تمشى 

ريهام..ليه كده بس 

سحر.. لأ احنا لازم نمشى 

ومصطفى وريهام خدوا الكاسات وطلعوا 

احمد..يلا بقى عشان نمشى 

محمد..خد جنه فى حضنه هتوحشينى اوى يا بنتى خلى بالك من نفسك 

مصطفى..لو عوزتى اى حاجه قوليلى بس 

ريم..فهد لو سمحت عايزه اقولك حاجه على جنب 

فهد..اكيد اتفضلى 

ريم..اولا خلى بالك من جنه ثانيا هى بصراحه كده جنه مش بتعرف تنام غير فى حضنى او فى حضن ماما ولازم حد يلعبلها بشعرها 

فهد..بضحك حاضر ياريم هخلى بالى منها 

احمد..يلا يا فهد

فهد..حاضر ياجدى 

احمد..انت وجنه اركبوا فى عربيتك واحنا هنيجى وراك 

وبعد ما وصلوا على البيت 

فهد..انا مش قادر طالع يلا يا جنه 

جنه..يلا فين 

فهد..عشان نطلع اوضتنا 

جنه..بصدمه اوضتنا 

فهد..اى ده لتكونى نسيتى انك بقيتى مراتى 

جنه..بس.....

رحمه..اى ده هى السنيوره مش عايزه تنام مع زوجها ولا اى 

جنه..ببرود لا ياروحى بس واحده بترخم على زوجها اطن انك مالكيش دخل وايه يا حبيبى 

فهد..بضحك بيحاول يخبيه صح ياروحى

جنه..يلا بقى عشان نطلع اوضتنا 

فهد..شالها ودلوقتى نطلع 

جنه..بهمس انت مجنون اى اللى انت عملته ده 

فهد..هششش اسكتى 

وطلعوا الاوضه وفهد نزلها 

فهد.. انا داخل اخد شاور ياريت متلعبيش فى حاجه وخد هدوم ودخل الحمام 

وجنه فضلت تلف فى الاوضه وتستكشف اللى فيها 

فهد طلع من الحمام ومش لابس غير بنطلون قطن اسود وشعره نازل على عينه وماسك الفوطه بينشف شعره 

جنه..بصدمه لفت وشها انت مجنون اى ده يلا روح البس اى حاجه 

فهد..ببرود بس انا بنام كده 

جنه..بس انت دلوقتى بقى معاك بنت فى الاوضه 

فهد..فرد نفسه على السرير ببرود وانا على م اتذكر ان البنت دى تبقى مراتى 

جنه..خلاص اسكت انا داخله اخد شاور 

ودخلت جنه الحمام واخدت شاور 

جنه.. لأ كده كتيير انا نسيت اجيب هدوم من البيت ومفيش هدوم هنا خالص 

جنه..يا فهد...فهد 

فهد..افندم 

جنه..بحرج بصراحه انا مجبتش هدوم معايا ومفيش هدوم هنا عشان كده روح قول لريم تجبلى بجامه من عندها 

فهد.. لأ طبعا مش هينفع كده هيشكوا فينا 

جنه..بعصبيه خفيفه وهعمل ايه انا يعنى 

فهد..ضحك عليها تب استنى خدى البسى التيشرت ده 

جنه.. طيب 

ولبسته وطلعت من الحمام بس كان كبيير عليها جدا مقارنه بجسم فهد كانت طالعه التيشرت فوق الركبه بشويه وشعرها الطويل لاخر خصرها البنى المبلل وشفتيها الكرزيتان وعيونها الزرقاء اللتى تشبه لون البحر 

فهد..فضل متنح فيها 

جنه..باحراج انت ليه باصصلى كده 

فهد..بعد ما خد باله لأ مفيش حاجه 

جنه..تب فين مجفف الشعر 

فهد..هتلاقيه فى الدرج هنا 

جنه..مسكت المجفف وقعدت قدام المرايا وفضلت تجفف شعرها وفهد مركز معاها 

جنه بعد ما خلصت 

فهد..هو انتى هتنامى بالعدسات دى 

جنه..باستغراب عدسات ايه انا مش لابسه عدسات 

فهد قام وقف قدامها وهى  بترجع لحد ما خبطت فى الحيطه 

جنه..انت بتقرب ليه ابعد كده 

فهد..عايز اتاكد انها مش عدسات وفضل مركز فى عنيها لحد ما تاه فيها ومره واحد خد جنه بقبله عميقه جعلته ينسى كل شىء ثم ابتعد عنها عندما أحس انها تحتاج الى الاكسجين 

جنه..فضلت بص ومبرقه وجريت منه جرى 

جنه انا عايزه انام هنام انا على الكنبه وانت نام على السرير 

فهد..راح شالها وحطها على السرير لأ انتى هتنامى على السرير 

جنه..بتوتر طب وانت 

فهد..ببرود على السرير 

جنه.. لأ انا هنام على الكنبه 

فهد..بعصبيه وصوت عالى الى حد ما انا قولت كلمتى وخلصنا 

جنه..بخوف حاضر ونامت على السرير وفهد نام جنبها وطفى النور 

جنه..فضلت تتقلب فى السرير كتيير جدآ 

فهد..عرف انها مش عارفه تنام زى ما ريم قالتله 

خدها فى حضنه وفضل يلعب فى شعرها 

جنه.. بتوتر انت بتعمل ايه 

فهد..هشس اسكتى عارف انك مبتعرفيش تنامى غير كده 

جنه..فى سرها هو عرف ازاى 

فهد..يلا نامى 

جنه..بحرج دفنت وشها فى صدره واستسلمت له ونامت

---------------------------------------------------------------

جماعه عايزه تفاعل


روايه جنه الفهد 

بارت 7

----------------------------------------------

ونيجى ليوم جديد 

جنه قامت لقت نفسها فى حضن فهد فضلت تحسس على بشرته وبعد كده طلعت على حواجبه فضلت تملس عليهم وبعد كده نزلت على شفايفه فضلت تملس عليهم وباسته 


جنه..يخربيت جمالك اللى يشوفك وانت نايم ميشوفش قله ادبك وانت صاحى وبعد كده فاقت على نفسها 

جنه..ايه اللى انا بقوله ده وبعد كده قامت دخلت الحمام تاخد شاور ومجرد ما جنه دخلت الحمام فهد فتح عينه 

فهد..بضحكه خفيفه والله العظيم هبله وفجأة لقى الباب بيخبط 

فهد..ثانيه واحده جاى 

الخدامه..فهد بيه احمد بيه بعت الهدوم دى لجنه هانم وبيقول انه مستنيكوا على الفطار 

فهد..قوليلوا شويه وجايين 

فهد خبط على باب الحمام 

جنه..نعم 

فهد..جدى بعتلك هدوم 

جنه..بفرحه شكرا اوى 

وطلعت من الحمام بالروب 

فهد..دخل عشان ياخد شاور 

لبست جنه الهدوم اللى كانت عباره عن فستان ازرق جميل وطرحه بيضاء وجزمه بيضاء

فهد طلع هو كمان من الحمام لقاها لبست فضل مركز فى جمالها 

جنه.. بحرج بصت فى الجهه التانيه 

فهد..استوعب اللى بيعمله بعد كده طلع ولبس بنطلون اسود وعليها تيشرت ابيض ولبس الجاكيت 

فهد..جنه يلا عشان جدى مستنى 

جنه رشت البرفيوم بسرعه وبتلبس العقد اللى جدها باعته 

جنه..بزهق والعقد مش عارفه تقفله مش وقتك بقى 

فهد.. بعصبية خفيفه جنه بسرعه بقى 

جنه ..والله العقد مش بيتقفل 

فهد..زفر بزهق وقرب منها مسك العقد وقفله وحط راسه على رقبتها يشم رائحة البرفيوم اللتى تفوح منها 

جنه..بحرج لو سمحت ابعد 

فهد..بحرج بعد عنها وقال انا اسف يلا عشان ننزل ومد ايده 

جنه.. لأ انا هعرف عادى انزل 

فهد..مش انتى قولتى جدى قايل نحاول نبين انه زواج حقيقي ومسك ايدها ونزلوا تحت تحت صدمتها 

فهد..صباح الخير 

الكل..صباح النور 

رحمه..بغل بعد ما شافت فهد ماسك ايد جنه مش هتطير يعنى يا فهد 

جنه..ببرود واستفزاز معلش يا حبيبتى اصل حبيبى فهد بيحبنى اوى لدرجه انه خايف يسيب ايدى 

رحمه..بصتلها بكره وسكتت 

احمد..اقعدوا افطروا يا ولاد

قعد كل من جنه وفهد 

سلمى..جنه يا بنتى عيزاكى فى موضوع بعد الفطار 

جنه..هزت راسها بالموافقه٩

نور..جدى انا خارجه النهارده مع ادم 

فهد..بغيره لأ ادم عنده شغل كتييير 

نور.. قالى انه هيخلص بدرى 

فهد.. لأ مفيش خروج 

نور بصت لجدها بحزن 

احمد.. لأ روحى يا بنتى ملكيش دعوه بيه 

فهد..بس يا جدى 

احمد..انت لو زعلتها تانى انت حر 

وخلصوا فطار وسلمى خدت جنه من ايدها على الاوضه 

سلمى..بصى يا بنتى انتى دلوقتى مرات ابنى يعنى زى نور وبقيتى خلاص من العيله 

جنه..ابتسمت لكلامها 

سلمى..خلعت الخاتم اللى كان فى ايدها وادته لجنه ده تلبسيه يا جنه وتحافظى عليه 

جنه..بس انا مش هينفع اخده ده بتاعك انتى 

سلمى.. لأ ده مش بتاعى ده انا خدته من حمانى يوم ما اتجوزت وحماتى خدته من حماتها ودلوقتى جه دورك 

جنه..ابتسمت ثم أمسكت الخاتم وارتدته 

بعد كده خرجوا الاتنين 

فهد..سلام يا جدى بقى عشان رايح الشركه 

احمد..بعصبيه شغل ايه النهارده انت مجنون 

فهد..اسف يا جدى بس ورايا شغل كتييىر 

احمد..يبقى تاخد مراتك معاك 

جنه وفهد بصوا لبعض 

فهد..حاضر ياجدى 

---------------------------------

اسفه يا جماعه مش هقدر اكتب اكتر من كده عشان بجد تعبانه اوى 

عايزه تفاعل بقى يا شباب


ونكمل يا شباب 

روايه جنه الفهد 

بارت 8

-------------------------------------------------------------

احمد.. بعصبيه يبقى تاخد مراتك معاك 

فهد..حاضر يا جدى 

جنه..بس يا جدوا انا مش عايزه اروح 

رحمه..بتكبر ليه يا قطه خايفه الموظفين يقولوا المستوى مش زى بعضه 

جنه..ببرود لأ يا روحي انا مبيهمنيش كلام حد انا بس مش عايزه اشغل جوزى وقره عينى بيا ولو بقيت قدام عينه مش هيركز كده فى الشغل 

نور.. بضحك على رحمه معاكى حق يا جنه 

رحمه..بكيد راحت جرى على اوضتها 

احمد..حتى بعد كل ده هتروحى معاه بردوا 

جنه..حاضر يا جدى 

ونروح عند رحمه 

رحمه..بصى يا ماما كلهم عليا كلهم حبوها من يوم واحد 

سحر..انتى اللى غبيه بتقعدى تبرطمى بالكلام فكرتيها هتسكت 

رحمه..بعصبيه ماما انتى معاها ولا معايا 

سحر..انا اكيد معاكى بس الموضوع ده محتاج عقل وانتى مبتفكريش فى اى حاجه بتعمليها وسابتها وطلعت 

رحمه..وحيات امى ما هسيبك 

عند جنه وفهد وهما فى العربيه 

جنه..ليه مقولتش لأ لجدك 

فهد..كنت عارف انه ادام قال كلمه مش هيتنازل عنها 

جنه..هزت راسها 

فهد..اه صحيح هو انتى بتتعاملى مع رحمه كده ليه 

جنه..متقوليش انك واقف فى صفها 

فهد..مش لازم اعرف الموضوع عشان اعرف انا فى صف مين 

جنه..بعصبيه خفيفه دى واحده مستفزه مفكره انى مش هعرف ارد على كلامها انا حتى لحد دلوقتى معرفش هى بتكرهنى ليه 

فهد..عشان بتحبنى 

جنه..بعصبيه بتحاول تخبيها ومتعرفش سببها وانت كمان بتحبها 

فهد.. لأ بصراحه انا مش بحبها لو كنت بحبها مكنتش اتجوزتك 

جنه..بس احنا كمان مش متجوزين عن حب ورغم كده وافقت 

فهد..الامر يختلف احنا متجوزين عشان حاجه معينه 

جنه.. هو انت عمرك ما فكرت فى الحب 

فهد..بصراحه انا من الناس اللى مش بيؤمنوا بالحب والكلام ده 

جنه.. بس فعلا الحب موجود والحب فعلاً شعور حلو 

فهد..حلو فى حاله واحده لما يكون حب من الطرفين 

جنه..معاك حق 

فهد..وصلنا ونزلوا من العربيه 

جنه..بصدمه وفضلت متنحه وهى بتقول كل دى شركه دى زى اللى فى المسلسلات 

فهد..تب مش هتدخلى 

جنه..بستوعاب جايه ثانيه واحده ودخلوا الشركه مع بعض وجنه محروجه وهى شايفه الموظفين كلهم بيسألوا مين دى وفهد بيه جايبها معاه ليه 

فهد بعد ما سمع الهمس بتاعهم وكلامهم على جنه 

فهد..مسك ايد جنه بقوه اقدملكم جنه هانم مراتى وكلامها يمشى زى كلامى وكل اللى تقولوا يتنفذ ومسمعش حد يفكر بس انه يقول عليها كلمه وكل واحد على شغله يلا 

بعد ما كل موظف راح على شغله 

جنه..وخدودها احمرت من الحرج خبطت فهد على صدره ايه اللى انت قولته ده 

فهد..وهو بيضحك على شكلها مش بعرفهم عليكى 

جنه لقت واجده جايه لابسه جيبه قصيره جدا وتشيرت قصير مبين بطنها ولابسه جزمه كعب عاليه وحاطه كيلوا مكياج على وشها 

جنه بسرعه حطت ايدها على عيون فهد وهى واقفه على صوابع رجليها عشان تطوله 

فهد..باستغراب فيه اى يا جنه 

جنه..مش هينفع تفتح عينك لو فتحتها هتاخد ذنوب كتيير

فهد..تب ابعدى بس عشان اعرف ايه الموضوع 

جنه..بعصبيه اوعى تتحرك او تفتح عينك 

جنه.. وهى بتقول للسكرتيره عايزه ايه 

السكرتيره واسمها داليا..عايزه فهد بيه يمضى على الاوراق دى 

جنه..وهى بتحذر فهد انها هتشيل ايديها واوعى يفتحها 

فهد..بضحك حاضر 

جنه.. خدت الاوراق منها بعصبيه وقالتلها متجيش بالبس ده تانى وتلبس حاجات محترمه 

فهد..وهو مغمض عينه اوامر جنه هانم تتنفذ 

داليا مشيت بعصبيه 

جنه..فتح عينك بقى 

فهد..بضحك عالى على شكلها وهى متعصبه 

جنه..بعصبيه اكتر انت بتضحك على ايه ما هو طبعاً المنظر عاجبك 

فهد..هو انا شفت حاجه اصلا 

جنه..ليه هو انت كنت عايز تشوف 

فهد..لا لا لأ طبعاً بس يلا عشان نطلع على المكتب عشان امضى على الاوراق 

وخد جنه وطلعوا اللى انصدمت من شكل المكتب والوسع بتاعه 

جنه..وهى بتلف فى الاوضه هو ده مكتبك 

فهد..اه عاجبك 

جنه..انت بتهزر دا يجنن وراحت قعدت على الكرسى بتاع المدير 

فهد..عالفكره ده كرسى المدير 

جنه..وانا مرات المدير 

فهد..وهو بيقرب عليها وحاوطها فى الكرسى تب بما انك مرات المدير مش المفروض تعملى اللى هو عايزه 

جنه..بتوتر وهى بتبص فى عيون فهد وهو وشه قريب من وشها جدا ولسه بيقرب اكتر لقى الباب بيتفتح 

*عارفه انى بكسر اللحظات الحلوه 😂

ادم..الظاهر انى جيت فى وقت غلط 

فهد..بعصبيه هو مش فيه زفت باب بتخبط عليه قبل ما تدخل انا مش عارف انا مشغلك هنا ليه وانا مبستفدش حاجه 

ادم..لسه هيتكلم لقى حمزه وعمر 

حمزه وعمر..السلام عليكم 

الكل..عليكم السلام 

حمزه..لما شاف جنه اهلا بيكى يا جنه هانم اقدملك نفسى انا حمزه وده ادم وده عمر 

جنه..بتوتر تشرفت بمعرفتكم 

عمر..احنا اكتر 

فهد..عايزين ايه 

عمر و حمزه وادم وفهد قعدوا على الكراسى اللى فى نص المكتب متجمعه حولين تربيزه كبيرة 

حمزه..فهد فيه اجتماع النهارده على الساعه عشره هيكون فيه يوسف بيه وابنه اسمه سيف 

ادم..بس بص يا فهد ابنه ده مش بيحضر اجتماعات غير قليل جدا وهتلاقيه بيعمل نفسه فاهم فى كل حاجه فا متهتمش لكلامه خالص 

فهد..تمام وخد الاوراق دى لداليا 

ادم..تمام وكلهم خرجوا 

جنه..يا فهد 

فهد..نعم 

جنه..هقولك على حاجه بس يا اه يا لأ 

فهد..قولى ياجنه 

جنه..بتوتر هو ينفع احضر الاجتماع معاكم 

فهد..باستغراب ليه 

جنه..بصراحه كده انا طول عمرى بشوف الاجتماعات فى التلفزيون وكده وطول عمرى نفسى احضر واحد 

فهد..تمام 

جنه.. بفرحه حضنت فهد بسرعه 

وبعد ما استوعبت اللى عملته بعدت بحرج وهى بتبص للارض ووشها جايب ألوان 

فهد..يااه كل الاحمرار ده من حضن بس عالفكره انا مكملتش كلامى 

جنه..باستغراب وهى بترفع وشها لوشه 

فهد..انا عندى شرط 

جنه..شرط ايه 

فهد..عايز بوسه بس مش من خدى عشان متضحكيش عليا من هنا قال وهو بيشاور على فمه 

جنه..بحرج وتوتر انت قليل الادب وابعد كده 

فهد..بمكر وهو عامل نفسه طالع ومديها ظهره خلاص انتى حره للاسف بقى حلمك مش هيتحقق 

ولسه بيفتح الباب 

جنه..بتردد استنى 

فهد لفلها وشه 

جنه..طيب انا موافقه بس المره دى بس 

فهد..بمكر اوكى 

وجنه قربت منه وهى متوتره جدا ووشها بقى زى الطماطم وحطت ايدها على عينه عشان مش عايزاه يشوفها وباسته قبله سطحيه ولسه هتبعد فهد شدها وفضل يبوس فيها وجنه مبرقه مش عارفه ايه اللى بيحصل لحد ما بعد عنها لما لقاها بتخبطه على صدره عشان تتنفس 

بعد عنها وهو عمال ينهج وهى كمان 

فهد..فضل باصصلها 

جنه..لفت وشها بسرعه 

فهد..بحرج من اللى عمله انا طالع عشان عايز ادم فى حاجه مهمه وبعد ما طلع من المكتب وهو بيكلم نفسه مستحيل تحبها مستحيل انت متجوزها عشان حاجه معينه 

جنه..بعد ما فهد طلع وهى بتخبط راسها بإيدها 

انا غبيه انا واحده غبيه ليه موقفتهوش ليه انا واحده متخلفه 

-------------------------------------------------------------



روايه جنه الفهد 

بارت 9

اسفه ياجماعه على التاخير جنه.. لأ انا لازم ارن على روان اشوف 

روان..الو ياجنه ازيك ياروحى وحشتينى 

جنه..وانت كمان وحشتينى رغم انى لسه سيباكى امبارح 

روان.. بضحك طبعاً لازم اوحشك هو انتى تقدرى تعيشى من غيرى 

جنه..بضحك لأ طبعاً.....روان انا عايزه اقولك على حاجه 

روان.. طبعاً يا روحي اتفضلى 

جنه..بصى انا حاسه ان فى حاجه غريبه بتحصل 

روان..حاجه ايه اللى غريبه

جنه..مش عارفه بس انا حاسه ان فهد بيتقرب منى 

روان..باستغراب بيقرب منك ازاى يعنى 

جنه.. بإحراج مش عارفه مره يبوسنى وشويه يحضنى وشويه يشم ريحتى ده حتى كمان طلع عارف ان انا مبعرفش انام غير لما حد يحضنى ويلعبلى في شعرى 

روان..بتريقه وايه كمان يا ست جنه 

جنه..عالفكره انا مش بهزر 

روان..بعصبيه جنه انتى مجنونه ولا جرى لعقلك حاجه انتى عارفه ان الجوازه دى مصلحه وعارفه ان كمان شهرين وهتنفصلوا وجايه عماله تقوليلى بيقرب منى لازم تمنعيه 

جنه..والله ياروان انا مش عارفه ايه اللى بيحصلى بس انا مبعرفش اتحرك 

روان..بهدوء بصى ياجنه انتى اختى وصحبتى ومستعده اعمل اى حاجه عشان ابسطك بس ياجنه انتى عارفه ان فهد مستحيل يحبك وعارفه انوا واخد الجواز ده مصلحه فا انتى حاولى تبعدى عنه عشان يا جنه انتى لو حبتيه صدقينى النهايه مش هتعجبك 

جنه..بحزن معاكى حق انا لازم ابعده عنى 

روان..اسفه يا جنه لو كنت جرحتك بس دى الحقيقه 

جنه..اكيد انا عمرى ما ازعل منك وسلميلى على ماما اسماء عايزه حاجه 

روان.. سلامتك يا روحي وخلى بالك من نفسك 

وقفلت جنه الموبايل وفضلت مركزه فى كلام روان لحد ما قطع سكوتها صوت الباب بينفتح 

الموظفه..لو سمحتى يا انسه جنه فهد بيه مستنى حضرتك فى اوضه الاجتماعات 

جنه.. تمام حاضر 

وبعد ما دخلوا اوضه الاجتماعات وهما فى منقشات كتيير وجنه باصه بانتباه للى بيحصل 

سيف..وهو قاعد مركز مع جنه وبيبصلها بصات مش كويسه 

سيف..فى وسط الإجتماع بص لجنه وضحك 

جنه..ضحكتله بدون ما تاخد بالها من العيون اللى بتراقبهم 

فهد..تمام وكده الاجتماع انتهى اتشرفت بمعرفتك يا.                  بيه وهو بيسلم عليه وسلم على سيف وفضل ماسك ايده جامد لحد ما كانت هتنكسر 

حمزه..ولاحظ فهد ومسك ايد سيف من فهد بصعوبه وانا كمان اتشرفت بمعرفتك 

وبعد ما الاجتماع انتهى وكله راح على مكتبه

جنه..بتعب ممزوج بسعاده ده كان اول اجتماع ليا فى حياتى وهو اجمل اجتماع رغم انى فى حاجات كتير مفهمتهاش 

فهد....وانا بردوا فى حاجات مفهمتهاش 

جنه..باستغراب ايه هى 

فهد.. بعصبيه زى مثلا ضحكتك انتى وسيف بيه وانتى لسه حتى متعرفيش اسمه 

جنه..باستغراب اكتر قصدك ايه بالكلام ده 

فهد..بعصبيه اقصد تعرفيه منين عشان تضحكيله ولا هو مين اصلا عشان تضحكيله 

جنه..بعصبيه انت اللى مين عشان تقولى الكلام ده انا اشرف بنت فى الدنيا والحمد لله متربيه احسن تربيه وواثقه فى اخلاقى اما خيالك المريض ده مليش دعوه بيه 

فهد..امال ايه تفسير الضحكه دى 

جنه..انا اقولك رغم انى مش مضطره بس هقول انا كنت بضحك بحسن نيه فكرته واحد من زمايلك عادى ومش فى بالى اى حاجه تانى حاجه انت ملكش تقولى اعملى ايه ومتعمليش ايه انا حره تطلع مين انت عشان تحاسبنى 

فهد..بضحك استهزاء انا بس مجرد جوزك 

جنه..على الورق بس احنا اللى بينا صفقه وبس وهتنتهى كمان شهرين 

------------------------------------------------------------



نكمل بقى 

روابه جنه الفهد 

بارت 10

جنه..مراتك على الورق بس وشهرين وهتطلقنى يعنى الكلام اللى بينا ازيك الله يسلمك وبس 

فهد..بعصبيه خلاص انتى عايزه تخليه كده انتى حره  ودلوقتى انا هبعتلك واحد من الحراس ياخدك للبيت وبردوا مفيش خروج ولا كلام مع حد لحد ما تطلقى 

جنه..انت ملكش دعوه بيا انا اعمل اللى انا عيزاه 

فهد..انا عمرى فى حياتى ما كنت بفكر فى الجواز انتى السبب فى ده كله انتى اللى جبتيلى المشاكل وابوكى هو كمان السبب ليه وافق بالجوازه دى عشان الفلوس كنتوا خدوها وسبونى فى حالى 

جنه..عارف انت واحد حقير انا ابويا اشيله على راسى  انت بقى اللى تروح تشوف ابوك لانه للاسف تربيته راحت على الفاضى 

فهد..بعصبيه شديده لدرجه جنه خافت منه انا سكت على كل الكلام اللى قولتيه لكن الراجل ده متنطقهوش على لسانك 

جنه..انا عمرى فى حياتى ما حد اهانى بس انت واحد وسخ 

فهد..انتى تحترمى نفسك ولسانك ميطاولش وفى الاخر انتى السبب فى ده كله 

جنه..لدرجه دى مش طايقنى دا حتى لسه ده تانى يوم فى جواز 

فهد..اظن انتى اللى قولتى انه جواز مصلحه 

وسابها ونزل 

جنه..لازم ده اللى يحصل لازم نعمل كده مش عايزه اتعلق بيه 

شويه ولقت الباب بيخبط 

الحارس..مدام جنه العربيه جاهزه لحضرتك 

جنه..بتنهيده حاضر

وهما فى الطريق 

جنه..بتوتر للسواق لو سمحت 

السواق..اومرى يا مدام 

جنه..هو انت تعرف حاجه عن والد فهد 

السواق..بتوتر شديد انا اسف يا مدام جنه بس مقدرش اتكلم فى الموضوع ده انا اسف جدا 

جنه..خلاص شكراً 

السواق..بتوتر بصى يا مدام جنه انا ممكن اساعدك انتى ممكن تروحى تسألى احمد بيه وهو هيحكيلك على الموضوع كله 

جنه.. شكراً جدا 

السواق..بس ارجوكى يا مدام جنه متجبيش سيره لفهد بيه انى انا قولتلك حاجه عشان ده ممكن يقتلنى اه وكمان يفضل انك متجبيش سيره قدام فهد بيه 

جنه..تمام 

السواق ..وصلنا يا جنه هانم 

جنه.. شكراً 

ونروح عند فهد 

فهد..لو سمحت يا حمزه عايزك فى موضوع 

حمزه.. اكيد 

بعد ما دخلوا مكتب فهد 

حمزه..هاا كنت عايز ايه 

فهد..عايزك تكلف حد يراقب جنه خطوه خطوه 

حمزه..انت اكيد اتجننت 

فهد..ببرود انا بتكلم بجد 

حمزه..تب وده عشان خايف عليها ولا عشان مفكر انها بتخونك 

فهد..ملكش دعوه اللى اقوله يتنفز وانت ساكت

حمزه ..انت حر بس بتمنى ميكونش اللى فى بالى 

فهد.............

ونروح عند جنه بعد ما غيرت هدومها ونزلت عند جدها 

جنه..ممكن ادخل 

احمد..اكيد اتفضلى 

جنه..لو سمحت يا جدى هو انا ممكن اسألك عن حاجه 

احمد..اكيد اتفضلى 

جنه..بحرج عايزه أسألك عن والد فهد وليه فهد مبيحبش حد يجيب اسمه قدامه 

احمد.. مين اللى قالك كده 

جنه..بصراحه كنت بتكلم انا وفعد ولما جبت سيره عمو اكرم اتعصب جدآ وقالى متكلمش فى الموضوع ده تانى 

احمد..انا هقولك كل حاجه فهد وهو صغير واخته نور كانت لسه صغيره خالص عمك اكرم سابهم وسافر 

جنه..باستغراب سافر ازاى وفين 

احمد..سافر ايطاليا بس مش عشان هو كان عايز كده بس وهو صغير كان هو مدير الشركه وعرف ان فى ناس من الشركه بيتاجروا في المخدرات ولما عرف بلغ عنهم وطبعاً خسروا  فلوس كتيير ولما عرفوا ان اكرم هو اللى بلغ عنهم حاولوا يقتلوه وبعدين خطفوا سلمى وساعتها ضربوها واذوها كتييير ومرجعتش غير بعد 18يوم رجعت وهى مفيهاش حته سليمه وعشان والد فهد مبعملش مشاكل تانى هرب والناس قالت عليه ده مات لحد ما فعلا الناس فكرت انه مات ومن ساعتها وفهد بيكره ابوه لانه مفكر انه السبب 

جنه..تب وفهد عارف ابوه هرب ليه اصلا  

احمد.. لأ فهد مش عارف السبب الرئيسى وعشان كده بيكره ابوه وهو عنده حاله نفسيه من ساعه اللى حصل عشان كده لما حد بيجيب اسم ابوه شريط ذاكرته بينعاد قدامه من ضرب امه وتعبها واختفء ابوه وامه عنه وكل ده 

جنه..تب هو الناس دى ما اتمسكتش 

احمد.. لأ اتمسكت من زمان بس ساعتها كان فهد كبر ولما ابوه حاول يرجع رفض بكل الطرق وقال ان هو لو رجع فهد هيمشى عشان كده ابوه مش راضى يرجع 

جنه..بس يا جدى فهد لازم يعرف الحقيقه 

احمد..حاولت كتيير بس هو مش بيرضى يسمع 

جنه..تب وهى ماما سلمى عارفه الحقيقه كامله 

احمد..اه عارفه الحقيقه كامله وحاولت هى كمان تكلم فهد اتضايق وقالها ان لو اكلمت تانى فى الموضوع ده هيسبيها ومش هتشوف وشه تانى تعرفى يا جنه ان فهد من ساعت ما كان صغير كده عمره ما عيط ولا مره ولا فرق معاه حد 

جنه..عشان كده فهد مبيثقش فى حد 

احمد.. لانه بيخاف يتعلق بحد جامد وبعد كده يسيبه ويمشى زى ابوه 

جنه.. بحزن عليه اسفه يا جدوا مكنتش اعرف ان فهد بيكره ابوه كده عشان كده قولت اسمه قدامه 

احمد..انا مش عايزك تعتزرى انا عايز حاجه واحده تخلى فهد يثق فيكى وتحاولى تعالجيه 

جنه..بصدمه انا 

احمد..انتى يا جنه اخر فرصه 

جنه..بس ياجدى احنا مش بنحب بعض انا وفهد احنا بس بنمثل قدام الكل زى ما قولتلنا 

احمد.. حتى لو بتمثلوا انا عايز التمثيل يبقى حقيقه وعارف انك تقدرى تعملى كده بس قررى الاول قبل ما

تخلى فهد يثق فيكى اوعى تسبيه وتمشى 

جنه..بحزن هحاول ودلوقتى انا طالعه عشان عايزه ارتاح شويه تصبح على خير يا جدوا 

احمد.. وانتى من اهلوا

طلعت وخدت شاور وغيرت هدومها لبيجامه كت لونها احمر غامق عليها ميكى ماوس وبنطلون اسود وحطت برفيوم ورمت جسمها على السرير وهى ماسكه الموبايل بتتصفح عليه ،،،،،الباب بيخبط 

جنه..ادخل 

فهد دخل بدون كلام وباصلها من فوق لتحت باعجاب بس منغير ما جنه تلاحظ جنه مهتمتش ليه دخل اخد شاور ولبس بنطلون قطن رمادى وبس مخصوص عشان يدايق جنه

جنه..بهمس بس فهد سمعها مش هنخلص النهارده 

فهد..بتقولى حاجه 

جنه..بصتله وهى بتحاول تتفادى النظر فى صدره العارى وعضلاته البارزه لأ انا بس بقول تلبس تيشرت احسن تاخد برد 

فهد..ببرود ملكيش دعوه اظن انك قولتى كل واحد براحته 

جنه.. شدت البطنيه بعصبيه ولفت وشها الناحيه التانيه 

فهد..شد هو كمان البطنيه ونام جنبها وجنه كل شويه عماله تتحرك 

فهد..ببرود عايز انام عشان يغيظها لأنه عارف انها مش هتعرف تنام غير لما يحضنها ويلعب فى شعرها 

جنه..هو انا مسكاك ما تنام 

فهد..بطلى حرك 

جنه.. فضلت مكانها متحركتش وهى باصه للسقف ومش عارفه تنام وهى كل شويه تبص على فهد لقته نايم بثبات 

جنه..انا زهقت وبصت على فهد اللى نايم وقالت اكيد مش هيحس ورفعت ذراعه ودخلت جو حضنه وصدره العريان و حطت ايده على راسها 

جنه..بهدوء ممزوج بساعده دلوقتى اعرف انام ولسه هتنام لقت صوت 

فهد..تب مش كنتى تقولى ان حضنى حلو 

جنه..وهى الدنيا كلها وقفت قدامها من الصدمة 

فهد..ايه القطه كلت لسانك 

جنه..بحرج حطت راسها فى صدره اكتر وفهد فضل يلعب فى شعرها 

جنه..بصوت مبحوح وهى خلاص هتروح فى النوم انت بارد اوى وذهبت فى ثبات عميق 

فهد..شدد عليها اوى وهو فرحان انها فى الاخر جتله

-----------------------------------------------------


تكملة الرواية من هنااااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع