القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 25بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)

 رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 25بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله) 





رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 25بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله) 



💥البارت الخامس والعشرون 💥

💥روايه الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي المنقبه💥

💥 بقلمي مني عبدالعزيز💥

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

طلب أمير من الجميع الاجتماع لأمر هام.

الجد :خير يا أمير ايه الأمر الخطير ال جمعنا عشانه كلنا 

أمير : خير يا بابا بس فين سيف وأميرة منزلوش من

 شقتهم ليه.

بو سه :اروح اناديهم يابابي .

أمير:لا انتي بالذات متقميش من جنبي هنا ولما

 أقول متتحركيش يبق متتحركيش .

سندس :أنا اطلع يا بابا.

أمير:وانتي زيك زي بوسه من غير حركه .

الجد:هو فيه إيه معاقبهم ليه ...عادي يأأمير هي

 اول مره ح الضابط شريف يعمل فيها مشعلاتي

 وينصرب ما مثله كتير قبل كده.

شريف :اهلا بقذف الجبهات لا والف لا انا دلوقتي

 في السليم ولا ايه يا أمير ياخويا .

أمير:وهو ينظر إلي بوسه :مش لما أتأكد أن مفيش

 فلاشيه مستخبيه كده ولا كده في مدليه حد وسيف

 يتفتش تفتيش ذاتي.

شريف :لا سيف أنا اضمنه لأن أنا عامل حسابي

 ومقلبه قبل كده .

بوسه :امته دي الفلاشات بيتعتك انت بالذات 

سيف ميعرفش عنها حاجه أنا مش هبيه  (خيبة)افتح 

عين الياجل (الراجل ) ال حيتي. (حيلتي

أمير: بوسه اتعدلي كده إيه الراجل اللي حلتك

 لا يا ماما مفيش في حياتك انتي وأخواتك راجل غيري مفهوم الكلام ولا لا وهو ينظر لفؤاد بعين.. كفايه ناس .

الجد :هو ابو البنات كده يا ميرو يخلف ويربي ويجي 

بعدها ابن الحلال وياخد ها علي الجاهز.

أمير:بمناسبه ابن الحلال في بكرة أن شاء الله عرسين 

هيجوا يتقدموا لزمزم وسندس.

زمزم :بخضه فهي تعرف أن احمد هو المفروض يتقدم لكن حسب كلام ابوها فإن المتقدم شخص أخر.. زمزم بابي بس أنا مش بفكر في الارتباط دلوقتي.

أمير: ليه مش بتفكري علي العموم هم جين تعارف هم وأهلهم لكن لو معجبونيش أنا وجدكم هنرفض طبعا.

رقيه: لم تقل قبل ذلك عن هؤلاء الرجال المتقدمون

 للزواج بإبنتيا .

أمير: أنا مكنتش هوافق يجوا يتقدموا اصلا بس في

 ظروف حصلت أجبرتني إني أوافق هحكيلك عليها

 اإنتي وبابا في المكتب .

فؤاد: أسمائهم إيه ياعمي ونعمل عنهم تحريات ونشوفهم

 قبل ما يدخلوا بتنا.

أمير: متقلقش يافؤش الس يفه  لكل واحد فيهم من 

علتهم عندي فوق من نص ساعه البركه في جدك اللواء

 سعيد الخطيب فخر الدخليه .

شريف :أبويا حبيبي أكيد هذا الأسد ا..

لم يكمل بعد مقاطعه الجميع له ... خلف شريف ال كان ضابط مكافحه قد الدنيا بقي ححااااااا ضابط شيف

 ضابط اداب.

شريف:ده انتم مزكرين يا ساتر بقا عليكم ابويا إيه

 وأنا ايه لياتيه صوت من خلفه .

سعيد:اتنين أنا وأنت إتنين مش يتقبلوا في حاجه

 غير الاسم وبس لا إنت شبهي ولا شبه إخواتك المقدم تامر والرائد ماجد انت لسه محلك سر بدال ما تترقي بتتجازا .

شريف:الله مش لازم حد في العيله يطلع فلته ويغزي

 العين من الحسد .

بوسه:اه فيته (فكرة ) وهي تقوم باحتضان الجدوسعيد. شكيك(شكلك ) جيت في يايه (ليلة )سوده جدوا وناناه كانوا متخيقين (متخانقين ) فالجينات السلبيه

 كيها (كلها)جات معاك.              

شريف:بقي كده يا هتلر أنا جيت في ليله سودة ... 

اومال انتي   جيتي   في ليله إيه اطران.

بوسه:في يايه (ليلة  ) فل شايف جميه(جميلة )  ودمي خفيف وزكيه وبيعب (وبلعب )  بيك زي الكويه(الكرة)

 الشياب.  (الشراب) 

شريف ونسيتي اهم حاجه : شيبر وأقطع وهتلر

 والأهم لدغه ومبوظه كل حروف اللغه .

رقيه:بوسه دي قطعه الشكولا ال في بيتنا والسكر

 الذي يحلي دنياتنا .. والعسل الذي ينعش صحتنا.

بوسه :شفت بقي أنا مامتي بتقوية (بتقول )

عييا (عليا  )إيه .. وانت باباك بيقول  عييك (عليك) ايه.

أمير :بس هو انتم هتردحوا لبعض .. خالينا في كلامنا .

المعاد بكرة الساعه سابعه بالليل .. الكل يكون جاهز

 من سته مفهوم ولا لا 

الجد: أن شاء الله يابني هنكون  جهزين ..اظن عارف

 لستت الاسئله بتاعت زمزم وكلنا عرفنها ..بس سندس مالهاش في الاسئله دي عملي اظن اختبار مرمته في الورشه.

أمير :متقلقش هو اتمرمت وال كان كان ..بعدين هفهمك .

الجد سعيد: وانت يا اخرت صبري هتفرحنا بيك إمته .

شريف : لما بوسه تكمل تمنتاشر سنه هجوزها أنا بحهز

 في شقتي وبكون نفسي علي ماتكمل تمنتاشر أكون

 عندي اتنين وتلاتين يبق كده ميه ميه .

بوسه:بخضه يايهوي (يالهوي )هو أنا مامتي دعيه

 عييا (عليا)اكجوزك(اتجوزك ) انت يبتاع يائيس(رئيس) المباحث . يا ءوالف ياء

سعيد: يا خبتك يا سعيد في ابنك حتي البنات الصغيرين رفضينك .

أمير: ربنا يكون في عونك يا جوز خالتي والاهبل

 ال بتعمله عشرين فلاشه يبق لازم يجلد في مدان عام .

قهقه الجميع معادا شريف الذي نهض غاضبا ماكله 

من هتلر منها لله. .. روكه السبب كانت مركزه قوي 

وهي حامل فيها في هتلر.

فجاءة وجد الجميع صوت خناق بصوت عالي 

وصريخ أميرة سيف سييييف .

دخل سيف حامل شنطه ملابسه ويدخل مسرعا جدوا 

أنا مسافرومش هرجع طول ما ماما رفضه ترجع لبابا 

انا تعبت من التشتت بنهم وبرده بعد معرفة الحقيقة 

إلا أنها معانده بقلنا أأكتر من خمس ساعات بنقنعها

 وهي رفضه .

الجد:فهمني بس وانا هوافق علي ال انت عوزة.

بوسه :يايهوي (يا لهوي ) يا سيف عاوز تسافر وتسبني

 بعد ما يفضت (رفضت ) كي (كل )العيسان (العرشان )  

ال اتقدموي عشانك وفي الأخيي( الاخر) عاوز تسبني وتسافر . ....شيف(شريف)  أأنت يسه(لسه) عاوز

 تكوزني(تجوزني  ) ..أنا موافقه بس بيشيط .(بشرط)

شريف: انت تؤمري يا ست العرايس .

بوسه : تكوز ني(تجوزني ) على طول مش لما

 اكمل ١٨ سنه هو ده شيطي.(شرطي)

سيف :كده يابوسه بتبعبني في أول مطب .

بوسه:يا انت ال ضعيف وبتهيب (وبتهرب)من

 المواجهه واتنزلت عني وهتسافي(وهتسافر) وتسبني .

الجد وأمير بغيظ من هؤالا الثلاثه الغير مسئولين ...بس منك ليه ليها ليه ايه الاستهتار بتعكم ده خالينا نكلم جد.

كا رم :خالي انا عاوز ارجع مراتي حرام عليها أنا تعبت 

أمير:كل حاجه تتاجل لحد ما معاد بكرة يخلص ونشوف مشكله سيف إيه وأميرة.

دخلت أميرة ..أميرة سيف بلاش تسافر وتسبني وكمان درستك كده بدمر مستقبللك .

سيف ؛:أنا قلت شروطي _

أميرة ده مش شرط انت بتلوي دراعي .

تكملة الرواية من هنااااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع