رواية عشق الصخر البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم شيماء عصمت
رواية عشق الصخر البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم شيماء عصمت
الفصل 16 ❤🦋
عشق ببكاء: انا موجوعة ياصخر .. موجوعة اووي ومش عارفة اعمل ايه عشان ارتاح مش عارفة رغم كل اللي قالته بس مش عارفة اصفلها مش قادرة اسامحها مش عارفة والله ماعارفة ابعدني عنهم ياصخر .. خدني بعيد عن عنها مش عايزة حد يشوفني ولا عايزة اشوف حد .. خبيني منهم انا خايفة
صخر ضمها اكتر بحماية: حاضر ياروح صخر حاضر .. انا معاكي متخافيش .. مش هسمح لاي حد انه يأذيكي انا جانبك
خرجها من حضنه وحاوط وشها بايده وبحنو قال: ايه رايك نروح نقضي يومين تلاته في الشالية بتاعي فـ شرم تريحي فيهم اعصابك
عشق بصوت ضعيف: ياريت ياصخر .. ياريت
وفعلا في اليوم التالي صخر اخد عشق وراحوا شرم .. ودا طبعا بعد مااتكلم مع كريمة وفهمها ان عشق محتاجة تبعد شوية عشان نفسيتها تتحسن وتعرف تفكر في هدوء .. وراحوا شالية صخر اللي اقل ما يقال عنه انه روعة .. الجو عجب عشق جدا وخصوصا ان مفيش اي حد فـ المكان اللي هما فيه وهي في اشد الحاجة انها تكون لوحدها .. كل واحد فيهم بينام في اوضة لوحده بناءا على طلب عشق .. صخر وافق بس عشان حالتها النفسية والصحية مش اكتر بس دا ممنعهوش انه كل ليله يستناها لحد ما تنام ويدخل ينام جانبها ويصحى قبل ماهي تقوم من النوم ومن حسن حظه ان نومها تقييل جدا
الايام بتمر وصخر مهتم بادق التفاصيل الخاصة بـ عشق .. بداية من مساعدة ليها فتغير هدومها وسط احرجها وخجلها .. مرورا بتسريح شعرها واطعامها بايده ودا طبعا بسبب ايديها المكسورة .. جروحها قربت تختفي .. ويومين وتفك خياطة راسها .. صخر بيباشر شغله من خلال اللاب توب .. بيحاول يقضي اكبر وقت ممكن مع عشق ومبيتكلمش معاها في موضوع كريمة خالص منتظر هي اللي تبتدي
_________
في صباح يوم جديد ومشرق
عشق صحيت من النوم .. قامت من السرير بـأعجوبة .. خرجت من الاوضة وراحت ناحية المظبح لقت صخر موجود
صخر انتبه لوجودها وببتسامة حب قال: صباح الخير ياعشق
عشق بهدوء: صباح النور ياصخر .. بتعمل ايه ع الصبح كده
صخر: بحضر الفطار لست البنات كلهم
عشق بخجل حاولت تتداريه قالت بتريقه: وياترى طعمه زي كل يوم ولا اتعدل
صخر بثقه: لا اطمني هتاكلي صوابعك من حلاوته
ردت ببتسامه لطيفة: ربنا يستر
صخر وهو بيحط الاطباق على السفرة: بطلي لماضة وتعالي افطري
الوقت عدى وعشق وصخر خلصوا فطار
صخر بفضول سألها: ها! ايه رايك في الفطار
عشق : بصراحة ومن غير زعل .. صخر بصلها بتوتر وكانه تلميذ مستني نتيجة الامتحان ودا خلى عشق تكمل وهي تبتسم اكتر: يجنن ياصخر تسلم ايدك
صخر بغرور مصطنع: دي اقل حاجة عندي
عشق: لا والله
صخر: اه والله
بصوا لبعض بتحدي ومره واحدة انفجروا في الضحك .. صخر بصلها اووي وقال بحب: تدوم ضحكتك طول العمر ياعشقي
عشق بخجل وابتسامة صافية: بقالك كتير مقلتليش ياعشفي
صخر قرب منها اووي: لو مقلتهاش بلساني فـ قلبي دايما بيقولها
عشق بتوتر ذايد عن حده: صخرر
صخر هيام: عيونه
عشق بخجل: اتلم
صخر بتنهيده: اتلمينا .. ها عايزة تقولي ايه
عشق بتوتر: لحد امتى هتفضل هنا؟ هترجع الاقصر امتي
صخر مسك ايديها الاتنين وركز نظراته في عيونها وبحنان قال: انا مش هرجع الاقصر من غيرك ياعشق .. انتي شايفه نفسك مستعدة لرجوع القصر؟! انتي طول الوقت حابسه نفسك لاما في اوضتك او قاعدة على البحر! لوحدك متتكلميش حتى معايا! علطول سرحانه! هنرجع في الوقت اللي تكوني مستعده فيه ياعشق! مستعده بجد .. تمام
عشق بتنهيدة عالية وهي بتسحب ايدها من بين ايده وبتفكر فى حاجة : تمام
صخر: عندي ليكي سؤال وطلب
عشق بستغراب: خير .. ايه هما؟!
صخر: اولا السؤال .. انتي ليه وافقتي تيجي معايا هنا! ليه بتكلميني؟ ليه حتى بتبتسمي في وشي هل لانك سامحتيني او لاني كشخص مفرقش معاكي فـ اصلا مزعلتيش مني؟
عشق: مسمحتكش ياصخر بس في نفس الوقت معرفتش اخلي غيرك جانبي في الوقت دا او بمعنى اصح انا معنديش اصلا حد يقف جانبي فـ تقدر تقول استغليتك
صخر: زي ماانا استغليتك؟!!!
عشق: ليه بتقول كده؟ انت استغلتني ازاي
صخر: تفتكري انا اتجوزتك ليه ياعشق
عشق بتفكير: عشان تجمعني بالست اللي ربتك
صخر بتوضيح: الست دي تبقى مامتك ياعشق
عشق بمرارة: بأمارة ايه؟! ها تبقى امي بامارة ايه!! تقدر تقولي هي عملت ايه يحسسني انها امي فعلا!! انا سمعت الحكاية منها الله اعلم هي صادقة ولا لا .. اوك اتظلمت .. وبعدين!!! تخلت عني كان ممكن ببساطة ترفع قضية ضم ليا وكانت هتكسبها كان ممكن تبرا نفسها وتثبت لبابا انها مظلومة كان ممكن حاجات كتيرة اووي ياصخر بس هي معملتش اي حاجة من الحاجات دي! هي اتجوزت وخلفت وعاشت حايتها بالطول والعرض ونسيتني ببساطة نسيتي
صخر بتأكيد: هي فعلا نسيتك ياعشق
عشق بـ استغراب من رده: تقصد ايه؟!!
صخر: اقصد ان مامتك نسيتك فعلا ووحتى نسيت نفسها ببساطة فقدت الذاكرة ياعشق
عشق بصدمة: ايييه!! فقدت الذاكرة؟؟
صخر: ايوه ياعشق ماما كريمة كان عندها فقدان ذاكرة طويل المدى قعدت سنين كتيرة مش فاكره هي مين .. لو انتي متصورة انها اتجوزت والدي عشان تعيش حياتها وكل الكلام اللي انتي قولتية ده!! .. تبقى غلطانة .. بابا الله يرحمه اتجوزها عشان كلام الناس لان انا ووالدي كنا عايشين لوحدنا بعد ماامي الله يرحمها توفت وقتها مكناش اغنية زي دلوقتي كنا عايشين في حي الي حد ما شعبي الكلام ابتدأ يطلع على ماما كريمة وانتي عارفة اناس وكلمها بابا فهمها وشرحلها انهم لازم يتجوزوا ان شاالله على الورق وبس .. عشان كلام الناس مش اكتر
عشق: ازاي اتجوزت والدك وهي على ذمة بابا؟
صخر: ناصر عمران طلقها في نفس اللحظة اللي شافهما في الوضع اللي كانت فيه بسبب نريمان الـ*****
عشق بدموع: طب هي افتكرتني امتى؟ اقولي بصراحة ياصخر افتكرتني امتى
صخر بتنهيدة: ماما تقريبا عمرها مانسيتك ياعشق كانت دايما حزينة وحاسه ان في حاجة نقصاها صدقيني والله العظيم دايما كنتي في قلبها بس عقلها للاسف مش فاكرك .. افتكرتك بعقلها لما مريم دخلت 6ابتدائي وفي اول يوم تطلع من المدرسة كانت ماما مستنياها بره المدرسة
فلاش باك
مريم طلع من المدرسة بتجري ناحية كريمة ومش منتبه ابدا للعربيات .. وللاسف في عربية كانت هتخبطها بس كريمة جريت عليها وزقت مريم على الرصيف بس للاسف هي ملحقتش تبعد والعربية خبطتها ودماغها اتخبطت في الارض بقوة
باااك
صخر: ودناها المستشفى والدكتور طمنا عليها ودماغها اخدت غرزتين بسبب اصتدامها في الارض بقوة غير كده كانت بخير الحمدلله
قعدنا مستنينها لحد مافاقت بس مكنتش في حالتها الطبيعية ابداا
عشق بقلق: ايه اللي حصل
صخر: فاقت بتصرخ وبتنادي عليكي متتخيليش حالتها كانت عاملة ازاي وبعدين عرفنا ان الذاكرة رجعتلها .. بعد ما خرجنا من المستشفى صممت تروحلك بي والدي اقنعها تصبر لحد ماجرح دماغها يخف وبعد كده تعمل اللي هي عايزاه
عشق بوجع: بس مجتش ياصخر فات كتير ومجتش
صخر: دا لان بابا اتوفى بعد الحادثة بـ3 أيام
عشق بحزن: الله يرحمه
صخر:امين .. بعدها مريم تعبت جدا بسبب وفاة بابا وانا كنت اثبت نفسي في مجال رجال الاعمال وفكرت في فكره جوازي منك عشان اجمعك بـ ماما وسبب تاني احب احتفظ بيه لنفسي وانتي عارف الباقي
عشق حط دماغها بين ايديها: المفروض انا اعمل ايه دلوقتي ياصخر
صخر بمرح: تطلعي تغيري هدومك عشان خارجين
عشق بـ استغراب: دا بجد؟ خارجين فين!
صخر: السوبر ماركت عشان نجيب كل حاجة نقصانا وكفاية اكتئاب لحد كده .. وخدي بالك
عشق: ايه
صخر وهو بيحاوطها من خصرها: انا مبحبش الست النكدية هبص بره وهبهدلك
عشق برفعة حاجب: لا والله
صخر بحب: والله والله .. انتي حره بقى .. حافظي على جوزك واتلمي
عشق: طب تمام اووي .. ابعد كده وانت طابق على نفسي خنفتني ياشيخ
بعد عنها بذهول: الكلام ده ليا انا
عشق بتريقه وهي بتطلع اوضتها عشان تغير لبسها: لا لخيالك
صخر لنفسه بذهول: البت دي خطر!! كل شوية بحال لازم احرص منها
_________________^^
في قصر السيوفي فـ اوضة كريمة حابسه نفسها فيها ليل ونهار .. تقريبا مبتكلش الا بعد الحاح مرير من مريم .. دبلت وتعبت نفسيا وجسديا .. احساسها انها خسرت بنتها للمرة التانية قتلها .. فقدت الامل انها تعوض نفسها وتعوض عشق عن كل حاجة اتحرموا منها .. لسه فاكره اليوم اللي الذاكرة رجعتلها فيه .. فاكرة انهيارها لما افتكرت بنتها بنتها اللي ملحقتش حتى تضمها .. افتكرتها بس بعد ايه بعد! وبعد كام سنه .. كرهت ناصر واليوم اللي شافته فيه سواء هو او نريمان .. قاطع شورودها صوت خبط الباب
كريمة بصوت مبحوح: ادخل
دخلت مايا ومعاها صنية عليها الفطار وببتسامة جميلة: صباح الخير على احلى ام في الدنيا
كريمة بحنان: صباح الخير يانور عيني
مريم باستها من جبينها: الجميل هيفطر هنا ولا تحبي ننزل نفطر في الجنينة
كريمة بتعب: الجميل مش هتفطر خالص
مريم بزعل: ليه بس ياماما حضرتك مش شايفة بقيتي عاملة ازاي .. انا كده هضطر اتصل بصخر و اقولوا على اللي انتي بتعمليه ده
كريمة: انا مش صغيرة عشان اخاف من صخر يامريم وبعدين انتي وعديني مش هتقولي لصخر حاجة
مريم: بس ياامي
قاطعتها كريمة: مفيش بس اسمعب كلامي وريحي قلبي
مريم بمكر: يعني دا اخر كلام عندك تمام وانا كمان مش هاكل وادي قاعدة .. قالت اخر جملة وهي بتقعد جانبها على السرير
كريمة بتعب: اقومي يابنتي كلي
مريم بدرامة: ياناكل سوا يانجوووع سواا 😂
كريمة: طب هاتي الصنية دي وناكل هنا
مريم برفض: لا هناكل في الجنينة واساسا غلي مستنينا تحت
وفعلا كريمة نزلت مع مريم لـ جنينة القصر وقعدت تفطر مع علي ومريم
________________
بمرور الوقت عشق وصخر وصلوا السوبر ماركت وابتدوا يشتروا كل حاجة محتاجنها
عشق لاحظت شاب بيبصلها بنظرات غريبة ضايقتها ومركز معاها اوووي قالت بهمس: مجنون دا ولا ايه؟!
صخر: بتقولي حاجة
عشق بخضه: لا مفيش
صخر مسك ايديها الاتنين وبحنان قال: مالك ياعشق فيه حاجة مضيقاكي
عشق بأحراج وخجل: لا ابدا مفيش وسيب ايدي الناس بتبص علينا
صخر بص حواليا ولاحظ ان في شاب مركز معاها ودا ضايقة جداا وفكر يروح يشلوا عنية من مكانهم بس حاول يتحكم في اعصابه ورد على عشق وهو بيمسك ايديها بتملك: انتي مراتي علفكره وعادي امسك ايديك وكمل بمكر: او حاجات تانية
عشق بشهقة عالية: اه ياقليل الادب تقصد ايه
صخر ببراءة: اكيد اقصد شنطتك .. جاكتك ..قلمك .. كراستك.. انتي دماغك راحت فين! انا هبتدا اقلق منك
عشق بصتله بغيظ ومره واحده داست على رجله بكعب جزمتها .. صخر وشة احمر من الوجع بس حاول مايبينش وقرب منها وهمسلها في ودنها: حسابك لما نروح ياعشقي
بصتله بغرور: مبخفش منك علفكرة
صخر: غبية .. وغبية اووي كمان لازم تخافي وخصوصا من العقاب اللي بفكر اعاقبك بيه
عشق اتوترت بس حاولت ماتبينش: هنفضل واقفين كده روح يلا ادفع الحساب عايزة اروح
صخر: امرك ياعشق هانم امرك
صخر راح يدفع الحساب وعشق واقفة بعيد عنه بمسافة مش كبيرة واقفة بتفكر بقلق: ياترى صخر هايعقبها ازااي؟!!
قاطع شوردها حد خبط فيها بتبص لاقته نفس الشاب السمج اللي كان مركز معاها .. بصتله بغضب: مش تحاسب
الشاب ببحاجة: مكنتش اقصد ياقمر .. اتعرف بيكي
ملحقتش ترد عليه وكان في بوكس بيسلم على وش السمج اللي كان بيكمها .. واكيد صاحب البوكس كان صخر!!
صخر بغيرة وغضب وهو بيضربوا تاني: عشان تفتح المرة الجاية يا***** ودي عشان كلمتها ودي عشان قولتلها ياقمر .. ياو***** يابن**** .. كل كلمة بيقولها كانت مصحوبة بضربة ..
عشق بصريخ: كفاية ياصخر كفايةهيموت في ايدك
الناس اتلمت حواليه وبالعافية خلصوا الشاب من ايده
عشق قربت من صخر ومسكت ايده وبدموع قالت: بالله عليك كفاية ياصخر يلا نمشي ارجوك .. وحياتي عندك ياصخر خلينا نمشي
سمع كلامها بعد مالقاها خايفة والدموع مالية عنيها خرجوا من السوبر ماركت وصخر محاوط عشق بتملك لسه هيركبوا العربية بس فية صوت واحدة وقفهم: ضخوووورتي
عشق بصت بصدمة للبنت اللي قربت من صخر وحضنته: صخورررتي!!! بصت لصخر وبتريقة قالت: مين دي ياصخورتها
صخر بعد البنت عنه بشمئزاز حاول يدارية: دي تبقى دينا بنت عمي الله يرحمه .. ودي عشق مراتي
عشق بغيظ لنفسها: بنت عمه اااه وهي بنت عمه تحضنه بالشكل دا ليه لا وقدام مراته كمان اما قليله الادب صحيح .. بنات عايزة الحرق
دينا بمياعة وهي بتمسك ايد صخر : ازيك ياصخورتي وحشتني موت
عشق بنفاذ صبر: لا دي زودتها اووووي شدت صخر ناحيته وبعدت ايد دينا وببتسامة مستفزة بصت لدينا: سوري اصل انا وصخورتك مستعجلين باي باي
بصت لصخر المصدوم من تصرفها: مش يلا نمشي ولا الوقفة عجبتك
صخر ابتسم اووي: لا نمشي احسن .. وبلا مبالاه قال: باي يادينا
وركب هو وعشق العربية ومشيوا
دينا بغضب: ااه ياناري بقا البت دي تكلمني بالطريقة دي! انا مش عارفة عجبه البت دي في ايه؟! لا انا لا انتي ياعشق اما خليته يطردك بنفسه من قلب بيته مبقاش انا دينا السيوفي
____________
في عربية صخر ..
صخر مبتسم وبيصفر وعشق قاعدة هتموت من الغيظ
عشق: ممكن اعرف انت فرحان كده ليه اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش من كام دقيقة وانت بتضرب الشاب المسكين بكل همحية
صخر: اممممم شاب ومسكين لا وايه بضربة بهمجيه .. الشاب المسكين دا كان قاصد يخبطك انا شايفه بعيوني دا غير انه بيقولك ياقمر!! بيقول لمراتي انا كده
عشق بغيظ : وهو انا مش قمر ولا ايه؟ ولا انت بتعجبك الحاجات الملزقة وبس
صخر بتسليه: وهو فيه احلى من الحاجات الملزقه
عشق بغضب: تصدق بالله انت واحد قليل الادب وبنت عمك معندهاش ادب اصلا واقولك على حاجة طلقني ياصخر
17/18
الفصل 17 ❤🦋
❤❤❤
____________
عشق: ممكن اعرف انت فرحان كده ليه اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش من كام دقيقة وانت بتضرب الشاب المسكين بكل همحية
صخر: اممممم شاب ومسكين لا وايه بضربة بهمجيه .. الشاب المسكين دا كان قاصد يخبطك انا شايفه بعيوني دا غير انه بيقولك ياقمر!! بيقول لمراتي انا كده
عشق بغيظ : وهو انا مش قمر ولا ايه؟ ولا انت بتعجبك الحاجات الملزقة وبس
صخر بتسليه: وهو فيه احلى من الحاجات الملزقه
عشق بغضب: تصدق بالله انت واحد قليل الادب وبنت عمك معندهاش ادب اصلا واقولك على حاجة طلقني ياصخر
في نفس الوقت اللي نطقت فيه الكلمة دي كانوا وصلوا قدام الشالية نزلت من العربية بغضب ودخلت الشالية .. صخر نزل من العربية وشال الحاجة اللي اشتراها ودخل الشالية وحط الحاجة المطبخ وراح لعشق ومسكها من ايديها وبغضب قال:اقفي عندك وفهميني .. هي طلقني كلمة سهله على لسانك كده ليه؟!
عشق بغضب: ومتبقاش سلهة ليه ان شاء الله! متنساش احنا اتجوزنا ازاي ومتنساش ان انا مبحبكش ولا عمري هحبك وجوزنا دا فترة مؤقتة واول ما الست شهور ينتهوا هنطلق ياصخر فتتجاوزش حدودك
صخر: ما تجوزش حدودي!! هقلك كلمة قولتهالك قبل كده وخليها حلقة في ودنك طلاق انا مبطلقش ولاخر نفس فيا هتكوني مراتي وبتاعتي انا وبس
عشق بصريخ: انا مش مراتك ولا بتاعتك وعمرنا ماهنعيش زي اي اتنين متجوزبن انت قولت هنعيش مع بعض 6شهور ولو انا مرتحتش هنطلق وانا مش مستريحه ولا هرتاح طول مانا معاك .. وتقدر تروح للملزقه بتاعتك انما انا هطلقني .. افهم بقاا انا مبحبكش انا بحب سيـ
صخر بجنون كتم بوقها بأيده: متنطقيش كلمة انتي مش قدها ولا قد رده فعلي عليها ومتنسيش انك على زمة راجل .. راجل بجد وكل الهري اللي كنتي هتقوليه انا متاكد مليون فالمية انه مش حقيقي وهتحبيني ياعشق بمزاجك او غصب عنك هتحبيني زي مانا بحبك
عشق عيونها وسعت بصدمة!! هو فعلا صخر اعترافلها بحبه ليها؟!!
صخر بتاكيد وهو ملاحظ صدمتها: ايوه بحبك بحبك من اول يوم شفتك فيه مش من دلوقتي لا خالص .. من زمان .. من وانتي عيله بضفاير .. انتي واصلة جويا لمرحلة علي قد ماهو احساس على قد ماهو اقتناع انك حته مني .. انا بحبك بجد بصي بلاش بحبك دي عشان هبقى بظلم اي حاجة جويا بالكلمة دي
كلمة بحبك لا يمكن توصف مشاعري من ناحيتك ياعشقي .. انا استنيت كتير اووي عشان تكوني مراتي وبتاعتي وعندي استعداد استناكي تاني لحد ماتحبيني وهتحبيني
عشق: انت اكيد مجنون هتخليني اعيش معاك بالعافية ياصخر؟!! هتقبلها على نفسك؟!! نسيت وعدك ليا!!
صخر وهو بيبوسها من جبينها: ومين قالك اني نسيت وعدي ولا حتى هجبرك على حاجة بس في خلال الشهور الباقية مش هتقدري حتى تتنفسي من غيري
زقته بغيظ وبعند قالت: دا لما تشوف قفاك انا لا يمكن احبك لاني ببساطه بكرهك
صخر ببتسامة مستفزة: طب خلي بالك بقى للكره دا يتحول احب وانتي مش واخده بالك
عشق بغضب دبت الارض برجليها وطلعت على اوضتها ودا خلى صخر يبتسم اكتر واكتر
وبمرح قال: البت دي بتموت فيا .. اه والله!!
____________ صلوا على النبي
اما في اوضة عشق رايحة جاية بتوتر وعصبية وبتقول لنفسها: قال بيحبني قال هو في حد بيحب حد يعمل معاه اللي هو عامله معايا الكداب ده! بس لا يمكن احبه لا يمكن!! ان مكرهتكش في عشتك ياصخر مبقاش انا هخليك تلف حاولين نفسك زي الفرخة الدايخة لا وكمان انت اللي هتتحايل عليا عشان نطلق .. قال بيحبني قال مش كفاية قريبته الملزقه كانت بتحضنه ازاي .. انا غلطانة مان لازم اجبها من شعرها ازاي تعمل مع جوزي كده وانا واقفة اما بجحة بصحيح .. لا وصخر باشا واقف ولا على. باله
بغضب نزلت لصخر تاني اللي كان قاعد باريحيه بيتفرج على التليفزيون
عشق بغضب وحده: علفكره انت قليل الادب ازاي تسمح بالملزقه دي تحضنك بالطريقة دي ولا انت متعود على كده!! انا مش هسمحلك تهين كرامتي قدام حد .. وافتكر اني قدام الناس مراتك
صخر بصلها بهدوء ورجع يتابع التليفزيون ودا عصب عشق اكتر واكتر .. راحت قفلت التليفزيون ووقفت قدام صخر وبغضب قالت: انا بكلمك على فكره
صخر بصلها كتير بنظرات وترتها ومره واحده ساحبها قعدت على رجله .. عشق شهقت بصدمة وبصتله بزهول وصخر عمزلها بتسليه حاولت تقوم بس حرفيا كان محتفها بايديه
عشق بخجل وصدمة: صخر انت اتجننت سبني
صخر وهو بيدفن وشه في شعرها: لا مش هسيبك انا مستريح كده
عشق بخجل وارتباك: صخر بجد احترم نفسك وسبني عيب كده والله
صخر وهو بيمرمغ وشه في شعرها: انا مش محترم اساسا وبطلي كلام عايزة اقولك على حاجة مهمة
عشق بتوتر: حاجة مهمة! بخصوص ايه؟!
صخر بتنهيدة: الملزقه
عشق بغضب حاولت تقوم: عشان تعرف انك قاصد تضايقني
صخر بتسليه: هو انتي بتغيري عليا ولا ايه
عشق بذهول: ا ايه اغير عليك ومن ايه اصلا هي مين دي اللي اغير منها لا بقولك انت انسان مش طبيعي بجد والله
صخر: اتهدي بقا يابت واسمعيني
عشق بغيظ: اتهدينا اتفضل قول
صخر اخد نفس عميق وقال: دينا تبقى طلقتي
عشق قامت من حجرة زي الملدوغة وبصدمة قالت: مراتك
صخر وقف قصدها: مش مراتي طالقتي في فرق
عشق بدموع: في كام كدبة لسه مخبيهم ياصخر
صخر: انا مكدبتش عليكي ياعشق مكدبتش
عشق بصريخ: لا كدبت وكدبت كتير الاول في موضوع كريمة هانم ودلوقتي فالملزقة اللي طلعت طالقتك
صخر كان هيضحك من اخر جملة قالتها بس مسك نفسه: انا مكدبتش بردو لا ببساطة انتي مسالتنيش ونا مثلا جوابتك باجابة مش صحيحة فانا مكدبتش
عشق: عذر اقبح من ذنب .. مجرد انك تكون عارف حاجة ومخبي عليا ومستغفلني فانت كدا بتكدب وانا مراتك ومن حقي اعرف كل حاجة عنك
صخر بتسليه: مش على اساس عايزة تطلقي
عشق بغيظ: انت مستفز ياصخر مستفزززز
صخر ببرود: لسانك ده عايز يقطع من حته اصله طويل اووي
عشق: محدش يقدر على فكره
صخر بعبث: اعتبر دي دعوة صريحة منك اني ابوسك
عشق بصدمة: اقسم بالله انت مش طبيعي مش معقول كل كلامة وتصرفاتك بتوصلها لحتت منحرفة زيك .. قليل الادب
صخر: مش قولتلك انا متربش اصلا احفظيها بقى
عشق: محدش هيربيك غيري ياصخر ياانا ياانت
صخر وهو بيبوس خدودها: انتي طبعا ياجميل
عشق: عاااااااااا متلمسنيييييييييش يابارد واعمل حسابك بكره هنرجع القصر مستخيل اقعد لوحدي مع واحد متحرش زيك
قالت كلمها وطلعت اوضتها تجهز شنطتها للرجوع لقصر السيوفي
صخر بدهشة: انا متحرش 😳
______________
في قصر السيوفي
كريمة وعلي ومريم قاعدين مع بعض في جنينة القصر
كريمة بتعب: صخر مااتصلش بيك ياعلي وقالك هيرجع امتى؟!
علي بهدوء: من جهه انه كلمني فحنا كل يوم بنكلم بعض بخصوص الشغل بس مفتحش موضوع هيرجع امتي دا
كريمة بدموع: حتى لما بيكلمني مبيجبش سيرة رجعوهم ولا سيرة عشق اصلا .. ياترى هيرجعوا هنا تاني ولا لا
مريم وهي بطبط عليها: اكيد هيرجعوا هتلاقيه مستني عشق تهدى وتريح اعصبها وهيرجعوا علطول اطمني ياماما
علي: مريم معاها حق ياماما كريمة كلها وقت مش اكتر
كريمة: ان شاء الله انا هطلع استريح ف اوضتي شوية البيت بيتك ياعلي
مريم لسه هتعترض قاطعها علي: براحتك ياست الكل انا شوية وماشي
وفعلا كريمة طلعت اوضتها ومريم متبعاها بدموع قطع شوردها علي: هتعيطي ليه
مريم ببكاء: ماما بقت حابسه نفسها في اوضتها علطول وكل دا بسببي
علي: مش بسببك ولا حاجة انتي فعلا غلطتي لما اتسرعتي وخليتي عشق تعرف بطريقة مش ظريفة بس نيتك كانت خير ورده فعل عشق اعتقد كانت هتكون نفس اللي هي عملته .. هي عايزة وقتها وبكره ولا بعده هتلقيهم رجعوا .. بطلي عياط بقى وامسحي دموعك دي
______________
نريمان بصدمة: كريمة عايشة يامايا .. عايشة .. ومش بس كده لا دي تبقا مرات ابو صخر .. صخر السيوفي ممكن يكون عارف كل اللي حصل زمان اكيد مش هيسبني اكيد .. بس كريمة عايشة ازاي انا شوفتها بعيوني قاطعة النفس يالهوي لو كشف الحقيقة ناصر وقتها مش بعيد يقتلني اعمل ايه واتصرف ازاي انطقيييي انتي بارده كده ازاي
مايا بتفكير: اهدي يامامي عصبيتك دي مش هتفدنا بحاجة اهدي خلينا نلاقي حل في المصيبة دي
نريمان بشر: مفيش الا حل واحد
مايا بلهفة: ايه هو
نريمان بحقد: نقتل كريمة
مايا بزهق: طبعا لا .. لو فعلا صخر عارف كل حاجة مش هيشك غير فينا انت ايه رايك ياسيف
سيف بـ ابتسامة خبيثة: تعجبني دماغك يامايا .. بس انا عندي فكره هتعجبكم
نريمان بلهفه: ايه هي
سيف بشر: اقولكم
وحكالهم كل تفاصيل خطته
مايا بأعجاب: يخربيت تفكيرك .. سمم
سيف بغمزه: تلميذك
________________
صخر وعشق جهزوا شناطهم واستعدوا للعودة لقصر السيوفي .. طول الطريق وعشق متجاهله صخر تماما رغم انه طول الوقت بيشاكسها بس هي منفضاله وده غيظه جدااا بس بيحاول ميبينش
بمرور الوقت وصلوا قصر السيوفي ودخلوا البيت بس اتفاجئوا باللي شافوه
استوووووب انتهي
الفصل 18 ❤🦋
صخر وعشق جهزوا شنطهم واستعدوا للرجوع لقصر السيوفي .. طول الطريق وعشق متجاهله صخر تماما رغم انه طول الوقت بيشاكسها بس هي منفضاله وده غيظه جدااا بس بيحاول ميبينش
بمرور الوقت وصلوا قصر السيوفي ودخلوا البيت بس اتفاجئوا باللي شافوه
مريم وكريمة وعلي قاعدين فالصالون ومعاهم ..
عشق بسخرية: الحق الملزقه بتاعتك هنا .. مراتك
صخر: قصدك طالقتي
عشق: كله محصل بعضه ياملزق
صخر بتوعد: ملزق وقبل كده متحرش!! على العموم في اوضة تلمنا
وبصوت عالي قال: يا اهل الدار احنا رجعنا
اول واحده قامت كانت مريم اللي جريت حضنت صخر
مريم: وحشتني اوووي ياصخر اول مره تبعد عننا كل ده
صخر بهدوء وهو بيبادلها الحضن: اديني رجعت .. وانتي كمان وحشتنيني
كريمة وقفت مش عارفة تعمل ايه! بتبص على عشق بلهفة ام .. صخر قرب منها وباس ايديها وضمها: وحشتيني ياست الكل وهمسلها في ودنها .. عشق كويسة اطمني
كريمة بهمس ودموع بتلمع في عنيها: بجد هي كويسة ياصخر
صخر بهمس: زي القرده قدامك اهيه اطمني
قاطعهم صوت دينا: حمدلله على سلامتك ياصخر
صخر بصلها من فوق وتحت ومردش عليها ودا عصبها جداا
علي حضن صخر: عاش من شافك ياكبير حمدلله على السلامة
صخر: الله يسلمك .. ها الشغل عامل ايه
علي بمرح: كله تمام وراك رجاله ياجدع
صخر رتب على كتفه: عارف ومتاكد
علي: هروح انا بقى عشان الوقت اتاخر هعدي عليك بكره عشان نروح الشركة سوا ولا هتريح
صخر: لا هروح كفايه لحد كده
علي: تمام همشي انا بقى
عشق طول الوقت مركزه مع كريمة من جواها نفسها تروح تترمي في حضنها بس في حاجة منعاها .. الكل رحب بصخر بس محدش قلها كلمة حتى!! يمكن مش عارفين يفتحوا معاكي مواضيع بعد اللي حصل ياعشق!
قاطع شوردها صوت كريمة
كريمة بحنان: حمدالله على سلامتك ياعشق يارب تكوني بخير يابنتي
عشق بصت لصخر اللي كان قلقان من رد فعلها عشق بهدوء لصخر: انا هطلع استريح من السفر .. الطريق كان طويل وتعبنا عن اذنكم .. قالت كلمها وطلعت اوضتها علطول .. كريمة دموعها نزلت وحست ان عشق لا يمكن تسامحها
دينا قاطعت الصمت: هي ازاي متردش على طنط كريمة!! مراتك دي قليله الاد
قاطعها صخر بغضب: كلمة كمان وهقطعلك لسانك يادينا مش على اخر الزمن واحدة زايك هتنتقد مراتي .. وبعدين انتي هنا بتعملي ايه
دينا بغيظ واخراج من كلام صخر: جايه اقعد يومين في بيت عمي ولا هتطردني ياصخر
صخر بتاكيد: طبعا هطرتك انتي معندكيش دم انا مش قولتلك مش عايز اشوف وشك هنا تاني
كريمة بتعب: صخر عيب كده دينا مهما حصل هتفضل بنت عمك وتيجي فاي وقت
دينا ببكاء مصطنع: شوفتي ياطنط بكلمني ازاي وعشان مين
في الوقت دا عشق كانت نزله تجيب شنطة هدومها اللي نسيتها تحت وسمعت كلام دينا
دينا: واحده الله اعلم جايبها منين وعرفها ازاي واتجوزها في يوم وليله!! اكيد غلط معاها وعشان كده اتجوزها عشان يصلح غلطته و
قاطع كلمها كريمة اللي ضربتها بالقلم
كريمة بعنف: انا بنتي اشرف منك ومن الدنيا كلها ومسمحليش انك تفكري مجرد تفكير وحش عنها .. انا منستش كل اللي عملتيه زمان واحب افكرك اني اللي اقنعت صخر يتجوزك وانتي عارفة ليه وان كنت قولت تقعدي هنا ووافقت فده لانك بنت وانا عندي بنات واخاف عليهم بس انتي متستهليش اتفضلي روحي بيتك ومش عايزه اشوف وشك هنا تاني .. عشق ناصر عمران مرات صخر السيوفي هي صاحبت البيت ده واللي يدخل البيت ده لازم يحترمها غصب عن عنيه .. اتفضلي
قالت اخر كلمة وهي بتشورلها على الباب
دينا بحقد: تمن القلم ده هتدفعيه غالي اووي انتي وبنتك
صخر قرب ومسكها من شعرها بعنف: انتي لسه هتتكلمي اطلعي بره يا****** مشفش خلقتك هنا تاني
دينا مشيت وهي بتتوعد لصخر وعايلته
صخر شاف عشق اللي كانت واقفه على السلم وعنيها مدمعه
صخر: عشق ايه اللي نزلك ياحبيبتي
عشق بضعف وهي بتبص لكريمة: عايزة شنطة هدومي
صخر بحنيه: اطلعي انتي وانا هجبها واحصلك
صخر: ماما اطلعي استريحي شكلك تعبانه
كريمة بحزن: تصبحوا على خير
_________________
بعد عده ساعات في اوضة صخر وعشق
الاتنين كانوا نايمين ومش نايمين كل واحد فيهم باصص للسقف وبيفكر في حاجة
عشق قطعت الصمت: صخر
صخر بصلها: عيونه
عشق بعذاب: مش عارفة اسمحها يا صخر .. مش عارفة .. في حاجة جوايا بتمنعني .. في حاجز بيني وما بينها .. في صراع ما بين اتنين جوايا .. حد بيقولي سمحيها والتاني لا ما تسمحيهاش .. وانا في النص مش عارفة اعمل ايه .. عارف
صخر بحنان: ايه
عشق ببتسامة ضعيفة: كنت فرحانه اوووي من اللي هي عملته في دينا .. فرحانه لدرجة عمرك ما تتخيلها .. اني الاقي حد يدافع عني يكون في ضهري .. بس هي مش اي حد هي امـ .. قطعت كلامها ومقدرتش تقول (امي)
صخر حس بيها وطبطب عليها وبحنان قال: كل حاجة هتتصلح ياعشق وانا معاكي فاي قرار هتخديه بس ماما كريمة الدنيا جت عليها كتير .. متقسيش عليها ياعشق مهما كان دي امك .. الوقت اللي تحسي فيه انك سمحتيها بجد .. قربي منها واحده واحده حاولي تنسي وتنسيها كل اللي فات .. اعذريها وحطي نفسك مكانها .. فهماني ياعشقي
عشق وهي بتبصله بتركيز شديد: فهماك
صخر ببتسامة جميلة: طب بقولك ايه .. ايه رايك ماروحش الشركة بكره ونخرج نتفسح انا وانتي
عشق بسعادة وعيون بتلمع: بجد
صخر بحنان: وجد الجد كمان
عشق برجاء طفولي: ونروح الملاهي بليييز
صخر بضحكة سرقت قلبها: نروح الملاهي احنا عندنا كام عشق ياعني! يلا نامي بقا عشان نلحق اليوم بكره من اوله
___________________
في صباح اليوم التالي في قصر السيوفي .. الكل مجتمع على السفرة وبيفطروا في صمت قطعت الصمت ده سعدية اللي بلغت صخر ان علي مستنية برة
صخر بستغراب: وهو مدخلش ليه؟ استاذن من الكل: هروح اشوفه وراجع
صخر فعلا طلع لعلي وبحيرة قاله: مدخلتش ليه يابني
علي بهدوء: عادي ياصخر .. ها مش هتروح الشركة
صخر: بصراحة لا هاخد عشق ونخرج النهاردة انت عارف حالتها عامله ازاي وبالمرة هتفك الجبس .. قولي بقى انت فيك ايه شكلك مش عاجبني انت كويس مالك ياعلي
علي بتنهيدة: انا كويس ياصخر عايزك بس تفاتح مريم اني عايزة اخطبها وشوف رائيها وقولي
صخر: جبت اخرك صح
علي ببتسامة: بالظبط .. امشي انا بقا .. سلام
علي مشي وصخر رجع يفطر بص لمريم وبعدين لكريمة وبهدوء قال: علي طالب ايد مريم
مريم بصدمة: ايييه
صخر: مالك انصدمتي اووي كده ليه؟ انا لا يمكن اغصبك على حاجة لو موافقة يبقى ع البركة ولو لا يبقى مفيش نصيب ولا ايه رايك ياامي
كريمة بهدوء: كلامك صح ياصخر وكملت لمريم بحنان: مفيش حد هيجبرك على حاجة ياحبيبتي شوفي انتي عايزة ايه وانا معاكي
عشق بصتلها بحسرة ووجع وبصت للارض والكام طوبة اللي اتهدوا بينها وبين كريمة اتبنى غيرهم 100طوبة
صخر حس بيها مسك ايديها وضغط عليها وكأنه بيوسيها!!
_____________
عند ناصر عمران قاعد سرحان في جواه احساس ان مشتاق لعشق حساس مضايقه وكارهه .. ازاي يشتاق لبنت مش بنته ازاي!! اومال لو مكنش اتاكد بنفسه انها مش بنته؟!!
فلاش بااك
ناصر بكره وهو بيبص على عشق ميته من العياط الطفله اللي يادوب عمرها ايام: سكتيها بقى يا نريمان صدعت من زنهاا
نريمان: اعمل ايه يعني ياناصر البنت هتموت من الجوع
ناصر بحقد: تموت ولا تروح في ستين داهية
نريمان بمكر خفي: حرام عليك دي مهما كان بنتك من لحمك ودمك وملهاش ذنب في اللي عملته امها
ناصر بجنون: بنتي وانا ايه يـأكدلي انها بنتي؟!! الله اعلم امها ال***** بنت ال**** جابتها من مين
نريمان: فأيدك تعرف هي بنتك ولا لا
ناصر بلهفه: ازاي
نريمان: تعملها تحليل DNA ووقتها هتعرف هي بنتك ولا لا
ناصر فعلا راح وعمل التحليل .. ومن جواه كان عنده امل ان عشق تكون بنته بس الامل دا ادمر لما نتيجة التحليل ظهرت واكدت بـ نسبة 100% ان عشق مش بنته
بااااااك
ناصر لنفسه: فوق ياناصر فووق عشق مش بنتك اوعى تضعف لازم تنتقم منها منزاللي عامله جوزها فيك ومن اللي امهما عملته فيك زمان
______________
صخر اخد عشق وخرجها وفعلا وداها الملاهي عشق كانت زي الطفلة الصغيرة وفرحتها مش سايعاها
عشق بفرح وهي راكبة المرجيحة : صخر تعالى اركب معايا انت واقف كده ليه
صخر ببتسامة وهو بيصورها: لا انا مستريح كده
شدته من ايده: وحياتي ياصخر وحياتي تعال اتمرجح وبطل تصور فيا
سمع كلامها فعلا وبقي يلعب معاها 😂
الوقت عدى مابين لعب وجري بين عشق وصخر وفي اخر اليوم
عشق بجوع: صخر
صخر بضحك من شكلها: نعم
عشق: انا هموت من الجوع
صخر: ايوه عايزة ايه يعني؟
عشق بغيظ: يالهوي على الذكاء اللي بيوقع منك!! اكيد عايزة اكل يعني
صخر بتنهيدة: طب تعالي نروح مطعم ناكل ولا نروح احسن
عشق بتفكير: لا نروح احسن واقولك كمان انا اللي هعمل الاكل
صخر بدرامة: ليه يابنتي هتعملي كده انتي عايزة تموتيني بدري ليه
عشق بغيظ ضربته في صدره: علفكره انا بعمل اكل من حلاوته هتاكل صوابعك وراه
صخر وهو قاصد يضايقها: اما نشوف
_____________
بمرور الوقت كانوا وصلوا القصر والكل كان نايم وفعلا عشق دخلت تعمل الاكل وطلبت من صخر يستناها في الجنينة
عشق وهي بتشم ريحه الاكل: الله الله شيف يابت ياعشق دا صخر هيتهبل من حلاوة الاكل
اخدت الاكل وطلعت عند صخر
صخر ببتسامة: ايه دا لحقتي تخلصي؟! دا انتي بقالك يجي 10دقايق بس
عشق: نحن نختلف عن الاخرين
كشفت الاكل وكانت الصدمة
صخر بصدمة: ايييه دا
استوب انتهي البارت .. 🙂💔
تفتكروا صخر انصدم ليه؟ وياتري عشق فعلا مش بنت ناصر وفعلا كريمة خانته؟
_______★_______ يتبع
19/20
الفصل 19 ❤🦋
دمتم سالمين ❤❤
بمرور الوقت كانوا وصلوا القصر والكل كان نايم .. عشق دخلت تعمل الاكل وطلبت من صخر يستناها في الجنينة
عشق وهي بتشم ريحه الاكل: الله الله شيف يابت ياعشق دا صخر هيتهبل من حلاوة الاكل
اخدت الاكل وطلعت عند صخر
صخر ببتسامة: ايه دا لحقتي تخلصي؟! دا انتي بقالك يجي 10دقايق بس
عشق بمرح: نحن نختلف عن الاخرين .. وبقولك ايه خاف علي صوابعك لـ تاكلهم من جمال وحلاوة وطعامت الاكل
صخر: ياسيدي على التواضع
عشق بغرور مصطنع: دي اقل حاجة عندي
كشفت الاكل وهنا كانت الصدمة
صخر بصدمة: ايييه دا
عشق بفخر: اندومي
صخر: انـ ان ايه
عشق : اندومي انت فقدت النطق من جمال المنظر ولا ايه
صخر: لا وانتي الصادقة من بشاعة المنظر استغفر الله العظيم يارب ايه دا يابنتي
عشق بغيظ: اندومي ياصخر ايه متعرفهوش
صخر بتريقة: لا والله محطليش الشرف وشاور ع الاكل بتقزز: انما ايه الحاجات السودة اللي ع الوش دي .. الله الله وايه الاخضر دا كمان
عشق بتوضيح: الاسمر ده زعتر اما الاخضر دا فلفل اخضر مش محتاجة زكاء
صخر باستغراب : وانتي حطاهم ع الاندومي ليه
عشق وهي بتغرفله في الطبق: عشان دا التاتش بتاعي بس صدقني هتنبهر
صخر بشمئزاز حاول يداريه: انا مبهور فعلا .. وكمل بستغراب: ايه الكور البيضة دي كمان
عشق: يوووو بيض ياصخر بيييض
صخر بصدمة: يا ماشاء الله كل ده في الاندومي!!
عشق ادتله طبق واخدت طبق وابتدت تاكل بتلذذ .. بصت لصخر اللي بيبص لطبق بصه معجبتهاش
عشق: انت بتبص للطبق كده ليه خلي بالك دي نعمة ربنا .. دوق بس وانت هتتعيلي
صخر: والله العظيم خايف ادعي عليكي .. وبعدين انا عمري ما كلت الاندومي ده .. ايه رايك نسيب اللي انتي عملاه ده ونطلب دليفري
عشق سابت الاكل وبصتله بحزن: قول ان طبخي معجبكش بلاش حجج واعزار ياخسارة ياصخر ياالف خسارة داانا عملتلك الاكل ده من جوه قلبي دي تكون جزاتي!
صخر: ايه يابنتي الدراما دي كلها خلاص هاكل بس لو حصلي حاجة ذنبي في رقبتك
ابتدا ياكل في الاول كان مقروف بس بعد كده لقاه حلو فعلا وابتدا ياكل .. وبعد ماخلصوا
عشق بفضول: ها ايه رايك
صخر بجدية: بصراحة ومن غير زعل يجنن تسلم ايدك ياحبيبتي .. ختم كلامة وهو بيبوس ايديها
عشق بخجل: بجد عجبك
صخر بتاكيد: بجد عجبني رغم اني في الاول كنت
عشق كملت: مقروف منه صح .. بس دا يعلمك متحكمش على حاجة من غير ماتعرفها وتجربها
صخر وهو بيقوم وبيقومها معاه: عندك حق ياابله عشق يلا نطلع نام بقى لحد اليوم كان متعب
عشق: عندك حق
(اللي عايزة وصفه الاندومي تقولي فـ الكومنتات معاكم الشيف شيماء 😂😂❤)
وبجد انا بعمل الاندومي ده 🤭
وبناءا على طلب الجماهير الوصفة اهي 😂💃
بصي ياست البنات
1*اول حاجة بتجيبي فلفل اخضر وتقطعيه حلقات (لازم تكوني بتحبي الفلفل الاخضر 😂 لو مش بتحبيه ممكن نستغنى عنه عادي)
2*هاتي زعتر ناشف
3*بتغلي الماية عادي وقبل ماتحطي الاندومي بتحطي الفلفل الاخضر وبعدين الاندومي وقبل ما الاندومي يستوي بحاجة بسيطة تحطي توابل الاندومي تمام؟ تمام!! هيكون معاكوا بيض مسلوق تقشروا وتحطوه ياخد طعم الاندومي مش اكتر .. وقبل ما تطفي النار بسيكا بتروشي رشة زعتر بسيطة متكتريييش 😂 وطفي النار ودبيها بقا 😂😂 وبالف هنا ❤❤❤
__________________
صباحا في شركة السيوفي
علي وصخر وصلوا الشركة وقاعدين في مكتب صخر
صخر: انت مالك فيك ايه مش مظبوط من يوم حادثة عشق
علي بشرود: مريم
صخر باستغراب: مالها؟ انا قولتلها انك طالب ايديها ومستني ردها .. غيرو
علي: مريم في واد لافف عليها
صخر بغضب: انت اتجننت ياعلي انت بتقول ايه
علي بهدوء خارجي: زي ما سمعت ياصخر ومش هتصدق مين الواد ده
صخر: مين ابن ال*****
علي: سيف مهران
صخر بغضب حارق: ال**** ابن ال**** المرة اللي فاتت انت اللي نجته من تحت ايدي اما المرادي بموته ياعلي بموته
علي: وتفتكر لما تموته ايه اللي هيحصل! هتتسجن ومامتك مش هتستحمل ودا غير اللي هيحصل في عشق ومريم اهدي كده خلينا نعرف هنخلص من ازاي عشان البيه مش بيلف على مريم وبس
صخر بنفاذ صبر: اخلص ياعلي في ايه كمان
علي:البيه متفق مع نريمان ومايا زهران الله واعلم على ايه بس انا مش مستريح
صخر كان لسه هيرد بس قاطعه رنين تليفونه
صخر: انتي بتقولي ايه اهدي انا جايلك حالك
علي: في ايه ياصخر
صخر: امي وقعت من على السلم وعشق ودتها المستشفى
_____________
في المستشفى .. عشق قاعدة قدام سرير كريمة اللي نايمة من تاثير البنج
عشق للدكتور: هي حالته ايه يادكتور
الدكتور بعمليه: هي الحمدلله كويسة والواقعة جزعت رجليه مش اكتر دا غير ان حالتها النفسية سيئة جدا انصحكوا انكم تخلوا بالكم منها وبلاش تتعرض لاي زعل
قال كلامة وخرج .. وعشق انهارت في البكاء كل ماتفتكر منظر كريمة وهي بتقع على السلم قلبها ببوجعها اكتر .. بصت لكريمة وقالت بهمس: ماما .. ماما انتي سمعاني
كريمة فتحت عيونها وقفلتها كذا مره من تاثير النور وبتوهان قالت: انا فين
عشق: في المستشفى .. انتي كويسة
كريمة مسحت دموع عشق: انا كويسة متعيطيش
عشق عياطها ذاد وبقى شهقات عالية وقامت حضنت كريمة: كنت هخسرك من تاني .. المره دي مكنتش هستحمل .. انا بحبك اوي ياماما بحبك فوق ماتتخيلي .. طول عمري كنت بحلم بس اني اشوفك حتى لو مره واحده .. كنت زعلانه منك شوية بس عمري ماكرهتك .. انا ممكن اعمل اي حاجة عشان بس تكوني بخير
كريمة ببكاء: وانا كمان بحبك اووي يانور عيني البصه في وشك عندي بالدنيا واللي فيها .. روحي اترديتلي لما ضميتك ياعشق .. سامحيني يابنتي سامحيني علي بعدي عنك بس والله كان غصب عني سامحيني
عشق: مسمحاكي ياماما مسمحاكي
احم احم .. انتبهوا لصوت صخر
كريمة: تعال ياصخر واقف عندك ليه ياحبيبي
صخر ضمها وبحنان قال: انتي كويسة ياست الكل
كريمة: الحمدلله ياحبيبي اطمن
صخر: انتي كويسة ياعشق
عشق بضعف: الحمدلله
صخر: الدكتور قالكم ايه
عشق شرحتله حالت كريمة وبعد ما اطمنوا عليها روحوا
____________
الايام بتعدي وعشق مع كريمة طول الوقت قربوا من بعد اكتر وعلاقتهم اتحسنت اكتر واكتر .. حتى مريم وعشق علاقتهم بقت احسن مايكون
___________
صخر طلب من علي يخلي سيف تحت عينه دايما
___________
في مجهول دايما بيتصل بعشق .. ياترى بيتصل ليه؟!!
___________
مريم سيف بيلحقها فكل مكان بتروحوا وقررت انها تروح لعلي تقوله لانها خايفة تقول لصخر وهي ضامنه رده فعله
__________
نريمان ومايا وسيف لسه بيخططوا وناوين ع الشر
_________
في يوم علي كان في الشركة واتفاجئ بمريم طالبه تقابله دخلها مكتبه وطلبلها حاجة تشربها
علي بهدوء: مريم بقالك ساعة قاعدة بتاكلي في ضوافرك في ايه
مريم بتوتر: مفيش .. انا .. هقوم اروح .. عن اذنك
وقف قدامها مناعها تمشي: اكيد مش جيالي عشان تشربي عصير وتروحي فيكي ايه
مريم بخوف: هقولك بس متقولش لصخر
علي: مش هقوله
مريم: وعد
علي ببتسامة: وعد
مريم: في شاب ملاحقني في كل مكان سواء في المدرسة او الدروس وحتى النادي وبصراحة هو بيعاكسني بس انا والله مابرد عليه خالص حاسه انه ممكن يخطفني وخفت اقول لصخر
علي: وقولتلي انا ليه
مريم بزعل حاولت تداريه: اسفه لو ازعجتك
علي بتوضيح: مش دا قصدي يامريم انا عايزة اعرف ليه قولتيلي انا بالذات كان ممكن تقولي لماما كريمة او حتى لعشق ليه انا
مريم بخجل: عشان بثق فيك وعارفة انك مش هتخلي اي حد يأذيني
علي: ليه
مريم بخجل وارتباك: عشان بتحبني
علي بمشاكسة: وانتي بتحبيني
مريم بمكر طفولي: طبعا مش اخويا الكبير
علي: اخوكي الكبير تمام قومي اوصلك يااختي
مريم بصتله بغيظ وسكتت .. على ابتسم على طفولتها
_________^^
في قصر السيوفي في اوضة عشق وصخر
عشق: صخر
صخر: روحه
عشق: شكرا ياصخر
صخر باستغراب: على ايه
عشق بامتنان: علي اهتمامك بامي واختي .. على انك واقف جانبي .. على انك بتذاكرلي بعد مابترجع من الشركة وانت تعبان وهلكان .. شكرا عشان اتجوزتني .. اني اتجوزتك دي احسن حاجة حصلتلي في حياتي
صخر بذهول من كلامها: عشق انتي كويسة ولا انا بحلم ولا ايه
عشق قربت منه جدا وبصدق قالت: انت احسن حاجة حصلتلي في حياتي ياصخر .. انا عايزة افضل مراتك مش عايزة تطلقني ابدا .. انا بحبك
كفاية عليكم لحد كده 😂 التفاعل بتاعكم فظيع 🙂💔
تفتكروا رده فعل صخر هتكون ايه؟ وياتري مين اللي بيتصل على عشق دايما؟
الفصل 20 ❤🦋
في قصر السيوفي في اوضة عشق وصخر
عشق: صخر
صخر: روحه
عشق: شكرا ياصخر
صخر باستغراب: على ايه
عشق بامتنان: علي اهتمامك بامي واختي .. على انك واقف جانبي .. على انك بتذاكرلي بعد مابترجع من الشركة وانت تعبان وهلكان .. شكرا عشان اتجوزتني .. اني اتجوزتك دي احسن حاجة حصلتلي في حياتي
صخر بذهول من كلامها: عشق انتي كويسة ولا انا بحلم ولا ايه
عشق قربت منه جدا وبصدق قالت: انت احسن حاجة حصلتلي في حياتي ياصخر .. انا عايزة افضل مراتك مش عايزة تطلقني ابدا .. انا بحبك
صخر بتحذير: انا لو طلعت بحلم هزعل وهجيب ناس تزعل
عشق ضحكت برقه سرقت قلبه: انت مبتحلمش ياصخر .. انت صاحي
صخر: حاسس اني هبان اهبل اووي .. بس اقرصيني
عشق ارصته بعنف الي حد ما .. بس صخر متوجعش تقريبا .. فكره ان عشقه حبته لا وكمان اعترفت بالحب ده .. شيء كان يأس انه يحصل .. انتظر سنين عشان يسمع الكلمة دي ومنها هي بالذات .. ضمها بشوق .. بحب وبلهفه .. شالها ولف بيها .. بيضحك بصوته كله فرحان وسعيد مفيش كلمة توصف شعوره .. اخير بطل يلف بيها وقف وحاوط وشها بين ايديها وبحب العالم كله قال: انتي العشق ياعشق .. انتي نور عنيا .. نبض قلبي .. انتي كل حاجة واي حاجة .. بحمد ربنا الف مره انك موجوده فحياتي ومعايا وفحضني وتحت سقف بيتي .. انا بـ حـ بـ ك .. عارفة يعني ايه
عشق دموعها نزلت من قوة مشاعره: عارفة وفاهمة .. انا اتعلمت الحب منك ياصخر .. اتعلمته لما شوفتك بتعامل اختك ومامتك ازاي .. مامتك اللي هي مرات ابوك بس انت شايلها في عيونك .. اتعلمته من حنيتك عليا .. من حبك ليا .. من علاقتك بـ علي .. بأختصار انت الحب ياصخر
صخر دفن وشه في رقبتها واتنهد بصوت عالي وكأنه كان بيجري في طريق طويل مكنش باين له ملامح لكنه واخيرا وصل للنهاية السعيدة
عشق حاوطته باديها وبهمس قالت: سامحني لو زعلتك في يوم .. حتى لو بكلمة .. عمري ماقصدت ازعلك ابدا .. انا بس بحب اعاندك .. مش بيقولوا القط مبيحبش الا خناقه
صخر بمشاكسه: ههههه وياترى انا القط ولا خناقه
عشق ببتسامة: انت حبيبي
صخر: ياالله .. قوليها تاني
عشق بتهرب: هي ايه
صخر: حبيبي .. ياحبيبي ياحبيبي ياحبيبي
عشق: ههههه مالك قلبت على محمد رمضان كده ليه
صخر: يمكن اعجب
عشق بهيام: انت علطول عاجبني ياصخر
صخر: مش عارف اصدق ان اللي بيحصل دا بجد وخصوصا انك متغيرة بقالك يومين تلاته
عشق: قرصتك عشان تتاكد انك مبتحلمش اعمل ايه تاني
صخر: حبيني
عشق بخجل وارتباك بعدت عنه: يلا بقى عشان ننام الوقت اتاخر
صخر مسكها من ايديها وبص في عيونها اووي وكأنه بيدور على الصدق جواهم: في سؤال محيرني ومن غير ماتهربي .. ليه قولتيلي دلوقتي انك بتحبيني ياعشق .. في حاجة مخبيها عليا ..و ازاي عرفتي اصلا انك بتحبيني وامتى حبتيني
عشق بصدق: بعد ماعرف ان امي تبقى كريمة .. وجودك جانبي في الوقت ده غير نظرتي ليك تماما حسيت اني بحبك من وقتها اما ليه قولتلك دلوقتي فده عشان حسيت اني عايزة اقولها .. كده جاوبتك ننام بقا
صخر مسك ايديها: استني استني استني عندي ليكي هدية
عشق بستغراب: هدية! وبمناسبة ايه؟
صخر ببتسامه: اعتبريها هديه بمناسبة اعترافك بحبك ليا
عشق بهيام:ان كان كده ماشي
صخر اتجه للدولاب وخرج منه عليه وكانت فيها السلسلة .. وكانت عبارة عن سلسله بسيطة جدا فيها دلايه على شكل قلب .. لبسها لعشق .. وبحنان سال: عجبتك
عشق بحب: تجنن
صخر ببتسامة حنونه: ننام بقا
عشق: ننام
____________
في مكان مجهول بعيد عن قصر السيوفي .. في شقه على النيل .. كانت نايمة جانبة في وضع اقل ما يقال عنه انه وضع مخل ومخجل .. سالته بمكر
:يعني بكره اخر يوم في المهله اللي ادتهالها
_بالظبط كده
:طب لو منفذتش هتعمل ايه
_هتبقى هي اللي جابته لنفسها وساعتها هنفذ اللي هددتها بيه
:لسه نريمان ومايا فاهمين انك معاهم
_ بضحكة كلها شر: ههههه مشفتش اغبى من الاتنين دول .. ولا البت مايا دي .. هي فرسه صحيح بس بمخ عصفورة بس امها عقربة بصحيح
:المهم خلي عينك في وسط راسك لازم نخلص من عشق وفي اقرب وقت ممكن
_بفحيح قال: متقلقيش كل حاجة هتكون زي مااحنا عايزين بالظبط
_____________
اما في بيت ناصر عمران .. الكل مجتمعين بيتعشوا
ناصر بهدوء: نريمان ايه رايك نزور عشق بكره
نريمان بصت لمايا بتورتر ورجعت بصت لناصر: اشمعنى بكره يعني هو في حاجة حصلت وانا معرفش!
ناصر بستغراب: لا محصلش حاجة وبعدين مش اتفقنا ننتقم منهم ولا كان كلام وخلاص
نريمان بتوتر حاولت تتحكم فيه: ايوه هننتقم طبعا بس هنستفيد ايه لما نروحلهم
ناصر: عشان ننتقم لازم نقرب منهم ونعرف كل تفاصيل يومهم عشان نعرف نضرب ضربتنا
نريمان: بس ياناصر
قاطعها بعند وهو بيقوم: دا اخر كلام عندي هتيجي معايا اهلا وسهلا مش هتيجي يكون احسن بردو
قال كلامة وطلع اوضته .. مايا بتوتر: هنعمل ايه يامامي بكره اهم يوم .. لو اونكل ناصر شاف كريمة كل حاجة هتنتهي
نريمان بتفكير: بفكر احطله منوم بكره في الفطار وبكده امنعه من مرواحه لقصر السيوفي
مايا بفرحة: ايوه كده يامامي احب دماغك وهي شغاله
_____________
تاني يوم الصبح
كالعادة صحى الصبح بدري بص في الفون الساعة لسه 6:30 صباحا .. بص جانبه ملقاش عشق .. افتكر انها ممكن تكون في الحمام .. قام من على السرير واتجه للحمام خبط اكتر من مره بس محدش بيرد .. القلق اتمكن منه .. فتح الباب بس ملقاش عشق!! .. نزل بسرعة يدور عليها في القصر كله .. في المطبخ والجنينة .. مسبش مكان الا اما دور عليها فيه .. بس للاسف ملقهاش .. جري على اوضة كريمة وجواه امل تكون هناك .. خبط على الباب مره وراء مره لحد مافتحت كريمة
كريمة بنعاس: خير ياصخر بتخبط عليا بدري اووي كده ليه انت وعشق كويسين
صخر الدنيا لفت بيه عشق مش فالقصر كله .. معقول تكون مشيت ..طب مشيت ليه وازاي؟؟ .. مليون سؤال في دماغه ومش لاقي اجابه .. جري من غير مايرد وراح لحراس القصر ان كانوا شافوا عشق طلعت وكانت الاجابة لا .. ملقاش قدامه انه يراجع كاميرات المراقبة .. وخلال دقايق كان قاعد بيشوف شراط تسجيل الكاميرات في الكام ساعة اللي فاتوا .. مفيش دقايق وكان شايف عشق وهي بتخرج من الباب الخلفي للقصر .. لوحدها وبـ ارادتها!!
_____________
قبل الوقت دا بكام ساعة بس .. صحيت من النوم او بمعنى اصح كانت عامله نفسها نايمة .. بصت لصخر الي نايم جانبها وضممها بتملك .. قامت من غير متعمل اي صوت .. غيرت لبسها ومش بس طلعت بره غرفة نومها بل من القصر كله من الباب الخلفي
وحاليا بقلها كام ساعة ماشية في الشوارع ومش عارفة هي رايحة فين ولا بقت فين! دموعها بتنزل بدون اردتها مكنتش ابدا عايزة تسيب صخر وتمشي وخصوصا بالطريقة دي .. معقول بعد ماتحبه القدر يبعده عنها .. محستش بنفسها الى والدنيا بتلف بيها ووقعت اغمى عليها
_____________
بعد فترة متعرفش قد ايه .. فاقت بسبب رائحة نفاذة .. فتحت عيونها بالعافية اتفجئت بوش بنت قريب منها اووي .. قامت بسرعة مفزوعة
البنت بهدوء: اهدى متخافيش
عشق بخوف: انا فين وبشمئزاز قالت: وايه الريحة دي
البنت برفعة حاجب: انتي فين! فانتي بيتي اما بقا الريحة فـ دي ريحة ال**** ياحبيبتي .. ايه اول مره تشميها؟ 😏
عشق بأرتباك: مقصدش والله بس الريحة نفادة اووي
البنت بجدية: ولا يهمك قوليلي بقا ايه اللي جايبك هنا وعلى الصبح كده
عشق ببكاء: انا عايزة اروح
البنت وهي بطبطب عليها: انتي اسمك ايه طيب
عشق: عشق
البنت: عاشت الاسامي ياعشق .. اسمك حلو زيك
عشق: مرسي وانتي اسمك ايه
محسبتك (مسك)
عشق: اتشرفت بمعرفتك
مسك: الشرف ليا قوليلي بقا ايه اللي رماكي على هنا
عشق محستش بنفسها غير وهي بتحكلها كل حاجة عن حياتها .. يمكن ارتاحتلها او كانت محتاجة تتكلم مع اي حد .. ختمت كلامها وهي بتقول بدموع: كان لازم اسيب صخر وامشي من البيت زي ما الحيوان سيف ما طلب والا كان هيقول لـ بابا ان امي لسه عايشة
مسك بجدية: غلطانة ياعشق كان لازم تحكي لجوزك وتقدرية وزي ماعرفت ان جوزك واحد تقيل في البلد فاكيد كان هيقدر يحميكي من الواد الصايع ده .. وكمان زمان امك هتمود ياولداه من القلق عليكي
عشق بعند: لا انا مغلطتش انا كنت بحمي امي مش اكتر وبعدين انا قلت لماما اني هسيب البيت لفترة بسيطة وفهمتها كل حاجة
مسك: والله انتي بت خايبة ايه الهبل اللي انتي فيه دا .. ياختي استرجلي فنفسك شويه كده .. طول مانتي طرية كده هيكلوكي .. انشفي كده وروحي لجوزك واحكيله كل حاجة وهو هيقدر يتصرف
عشق: واضحي بامي يعني انا يستحيل اا
قاطع كلمها صوت كسر الباب الشقة اللي هي فيها .. واتفاجئت بصخر والحرس اللي معاه
مسك بردح : يالهووووووي انت مين ياجدع انت وهو وازاي تتجرء وتتخل بيتي كده طب ومن نبى النبي نبي لكون مصواته ولمى عليك امه لا اله الا الله
عشق برعب ورتباك: صخر
مسك سكتت وعرفت ان دا جوز عشق
صخر قرب من عشق ورفع ايده و استوب البارت خلص 😂🙂
تفتكروا رده فعل صخر هيعمل ايه؟ وياتري عشق غلطت بهروبها من البيت؟ وياتري صخر عرف مكانها ازاي؟ وياترى مين اللي كانوا في الشقة اللي ع النيل 🌚 ؟ وتفتكروا ناصر ناوي
تعليقات
إرسال تعليق