القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الصعيد(ليس من حقي الحلم) الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم رنا احمد عماد

 رواية بنت الصعيد(ليس من حقي الحلم) الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم رنا احمد عماد 



رواية بنت الصعيد(ليس من حقي الحلم) الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم رنا احمد عماد 

الفصل الاول ....


في قصر الرشيدي .

في الصعيد ..

في جناح الحفيد الاكبر ل عائله الرشيدي مراد .


كان نايم في ثبات عميق فجاه رن تليفونه بغيظ شديد.


/اووووف واه عاد فيه ايه ي زفت .


علي صديقه بضحك /ههههه ايه ي مراد هو أنا كنت نايم في حضنك ولا ايه أنا كنت بكلمك علشان اقولك أن اللواء عايزنا في اجتماع بكره في الاداره .


مراد بزهق /حااضر هي أم الاداره دي مفيهاش حد غيرنا ولا ايه هشوفك بكره سلام.


*مراد الرشيدي ظابط شرطه شخصيه عصبيه جدا أيده دائما سابقه لسانه الكل بيعمله الف حساب .


///////////////////////.

في جناااح ملك ....


كانت قاعده علي سجاده الصلاه بتتدعي الله عز وجل أن يحميها هي واخوتها من ذلك الطار وتلك العدواه مع عائله الجبالي التي تتدفع وحدها تمنه فهي كانت امنيه حياتها أن تتدخل كليه الطب لكن لبعد المسافات وخوفهم عليها من ذلك الطار لتتخلا عن أحلامها لنتدخل معهد التمريض القريب من للقصر كانت تتحدث بدموع ومراره.


/يارب احميني أنا واهلي من الطار ده انا حاسه اني بسببه مش من حقي الحلم في أي حاجه يارب ساعدني يارب ساعدني لتغفا مكانها من شده ما الالم الذي تشعر به تلك الجميله البريئه .


******************

في جناح اسد أخيهم الاصغر .


كان يقف بعرق شديد بعدما أنها تتدريباته فهو لاعب محترف في الملاكمه شخصيه مرحه جدا فجاه خبط الباب ودخلت بنت جميله جدا بابتسامه رقيقه .


/العشاء ي اسد .


اسد بابتسامه ساحره/العفو ي روح اسد تعالي ادخلي .


رحمه بابتسامه عاشقه/مش هقدر ي اسد أنا بنت عمك وبس لحد مانتجوز .


اسد وهو يحتضنها بعشق /طب مانتي عارفه أن اخرتها جواز ولا انتي فاكره اني ممكن اي راجل يقدر يبصلك بس بعنيه انتي ملكي بتاعتي فاهمه .


رحمه بابتسامه عاشقه/فاهمه ي سيدي يلا أفطر بقا علشان توصلني الجامعه .


اسد بابتسامه وغمزه /امرك ي عسل.


*****************.

في جناح علي.

ابن عمهم وأخو رحمه ...


كان واقف امجد بطله ساحره وهو بيستعد للذهاب الي شركه الرشيدي فهو يعتبر المسؤل عنها شخصيه هادئه وخاطب ملك بنت عمه بيعشقها بجنون لكن ي ترا هي بتبادله نفس الشعور ؟؟؟.


********************.

في قصر عائله الجبالي...


كان نازل فهد بطلته القويه الثابته فعيناه دائما توحي بالقوه والثبات ليجلس بجانب جده ليتحدث عامر جده بغضب .


/فهد أنت فعلا دخلت صفقه الخشب الي داخلين فيها ولاد الرشيدي .


فهد بقوه وثبات/ايوه ي جدي تفتكر فيه حد عايز يدمرهم زي ولسه .


عامر بغضب /فهد الموضوع خلاص انتهاء هما قتلوا واحد من عندنا واحنا ردينا خلاص انساهم .


فهد بغضب جحيمي/انسا مين الي راح ده كان ابويا ابويا الي اتحرمت منه وانا عيل صغير واتيتمت انا واختي والي راح من عندهم ميسواش ضفر ابويا حتي واعا تفتكر ي جدي اني عائله الرشيدي في حالهم واولهم بنتهم هجيبها هنا تشتغل خدامه في البيت ده .


رقيه أخته بحزن/وتفتكر ده الحل هي دي الرجوله ي فهد .


فهد بغضب /طبعا لازم تتدافعي كل ده علشان حضره الظابط سي مراد مش كده بس خليكي عارفه كويس اوي أن الي بتفكري في مستحيل يحصل قسما بالله ادفنك بالحياه قبل ابن الرشيدي مايلمس منك شعره فاهمه .


رقيه بحده وعصبيه/طب طالما هي كده وانت عارف الموضوع يببقا موجوع ازي ليه عايز انت تعمل كده في ملك فكرك مراد ممكن يسكت .


فهد بنظره انتقام /غصبن عنه هيسكت ومش بس كده ده هيبوس رجلي كمان علشان استر علي أخته بعد الي هعمله فيها .


رقيه بدموع وصراخ/حرام عليك ي فهد ملك غلبانه وملهاش ذنب في أي حاجه وبعدين دي مخطوبه ل علي ابن عمها .


فهد بحده وعصبيه/علشان كده هضرب كل رجاله الرشيدي في مقتل واولهم مراد الرشيدي .


رقيه بحزن ويأس /أنا رايحه المستشفي.


*****************.

علي طاوله عائله الرشيدي..


كانوا قاعدين كلهم علي طاوله الطعام فجاه اتكلم عزت والدهم بجديه .


/مفيش فايده ي مراد مصمم علي انك تحاول تثبت أن عائله الجبالي مشيها مش مظبوط .


مراد بحده /جرا ايه ي بابا هو حضرتك بترقبني حتي شغلي بتعرفه .


عزت بحده /أنا مش هتهوه عنك ي ابن الجبالي أنا عارف انك مش هتسكت ي مراد عايز تخلص من رجالتهم علشان يخلالك الجو مع رقيه مش كده .


مراد بضيق /أنا بنفذ شغلي ي ابوي وبعدين الحب مش عيب ولا حرام .


ملك بحزن شديد/كويس انك عارف كده ي مراد امال ليه عايز تحرمني منه ومتخلنيش احس بيه ولا أعيشه .


مراد بحده /كلمه كمان وهديكي قلم علي وشك يظبطك انتي بتحبي علي انتوا من صغركم مع بعض عينيك مشافتش طول عمرها راجل غيره عارفه لو فتحتي بوقك قدامه ولو متعدلتيش معاه حسابك هيكون معايا أنا فاهمه .


علي بابتسامه ساحره /صباح الخير .


عزت بابتسامه /صباح الخير ي ولدي اقعد أفطر .


علي بابتسامه /معلش ي عمي علشان ملك متتاخرش يلا ي حبيبتي .


ملك بحزن شديد/يلا .


*******************.

في الخارج .


كانت ماشيه جنب بحزن وشرود .


علي بعشق وصوت حنون /حبيبتي كل سنه وانتي طيبه يا قمر.


ملك بحنق وضيق /بس ده لسه اسبوع ي علي .


علي بابتسامه ساحره/انتي عارفه اني بحب احتفل بيه بدري قبل اي حد أنا لسه فاكر وانا عندي خمس سنين وشايلك علي ايدي كده طول عمرك حته مني ي روحي أنا خلاص هفاتح عمي في ميعاد فرحنا .


ملك بحزن شديد /علي ممكن نمشي لاني فعلا هتاخر علي الجامعه .


علي بابتسامه/حاضر ي ست البنات يلا بينا .


******************

في شركه الجبالي.

مكتب فهد ..


كان قاعد بينابع بعض الملفات الهامه دخلت نيرمين السكرتيره بدلع ودلال .


/طلبتني ي سيد الرجاله.


فهد بابتسامه خبيثه/ايه الحلاوه دي ي بت .


جرت قعدت علي المكتب ومالت عليه بدلال .


/طبعا لازم اكون حلوه ده انا عشيقه الملك .


فهد بضحكه عاليه/ههههه والله ي بت أنا بستغربك اول مره الاقي واحده فرحانه انها مجرد عشيقه في السر .


نيرمين بعشق /أنا ي فهد أنا بعشقك ي فهد نفسي ابقا مرائتك .


فهد بغرور وثقه /عادي مش هتكوني اول ولا اخر واحده تعشق فهد الجبالي بس اللقب ده انسيه خالص مفيش واحده مهما أن كانت تستاهل فهد الجبالي .


نيرمين بغيظ شديد/ولا حتي بنت الرشيدي .


فهد بغضب جحيمي/دي الوحيده الي ممكن تنول الشرف ده مقابل اني اذلها هي واهلها وده هيحصل وقريب اوي .


******************.

في مكتب مراد .

في الاداره ..


كان جالس بشرد فجاه دخله العسكري وهو بيقوله أن فيه واحده منتقبه عايزه تقابله وافق بسرعه وهو قلبه بيرقص كالطبول وهو بيتمنا انها هي دخلت رقيه ورفعت النقاب وبصتله بكل حب وعشق .


مراد بعشق لا يوصف /حبيبتي معقول .


رقيه بدموع ولهفه /وحشتني ي مراد وحشتني اوي مكنش عندي حل غير كده علشان اقدر اشوفك خلاص قلبي مبقاش متحمل بعدك اكتر من كده ي مراد .


مراد وهو يقبل أيدها بعشق /روح قلب مراد أنا الي بتعذب إضعاف عذابك وانا مش قادر حتي اشوفك اول مره احس بالعجز كده نفسي اخدك في حضني اخبيكي عن الدنيا لو هتقوم حرب أنا جاهز ليها بس تكوني ليا في حضني .


رقيه بدموع /أن شاء الله ربنا هيحققلنا حلاله في اسرع وقت المهم طمني عليك ..


مراد بعشق /كنت من غير روح لحد ما شوفتك روحي رجعتلي من تاني بعشقك ي رقيه بعشقك وهاخدك غصبن عن عين اخوكي والدنياكلها .


*******************.

من أمام باب المعهد .


كانت واقفه ملك بضيق وهي مستنيه علي بأوامر من مراد فجاه لياتي ذلك الشاب سريعا بدرجاته الناريه ليخطف شنتطها لتصرخ بفزع شديد ليحاول الماره أن يمسكوا به لكن لا فائده لتبكي ملك بحرقه وهي تتذكر هاتفها وما عليه من صور شخصيه جدا لها.


/////////////////////////.

في قصر الرشيدي ..


كانت واقفه ملك بتبكي بحرقه وخوف فجاه دخل عزت بابتسامه.


/خلاص بقا ي حبيبتي مش مستاهل الي بتعمليه في نفسك ده ساعه واحده ويكون عندك احسن منه ده موبايل اي كلام .


علي بابتسامه/التليفون حضر ي مولاتي وبنفس رقم الخط القديم اتفضلي انتي عارفه مبقدرش اتحمل دموعك ابدا .


رحمه بابتسامه ساحره/ي سيدي ي سيدي ي بختك ي ستي ملك هتلاقي زي اخويا العسل ده فين .


اسد بابتسامه وهمس /لما نتجوز أنا وانتي ي عسل هدلعك .


ملك بدموع ومراره/عن اذنكم هطلع انام شويه .


****************.

في جناح ملك ...


كانت قاعده بدموع ورعب فجاه رن التليفون فتحت بترقب .


/مساء العسل ي عسل ايه الحلاوه دي بصراحه رقصك عجب صارروخ ونفسي ترقصيلي لوحدي.


ملك بدموع ومراره/انت مين .


فهد بنظره خبيثه/أنا الي روحك في أيديه قابلني بعد ساعه علي العنوان ده ي كده ي انتي عارفه الي هيحصل لو الحاجات دي انتشرت سلام ي حلوه  .


لترمي الهاتف أرضا وهي تبكي بحرقه ووجع .


*******************.

في ذلك المكان ...


كانت تقف ملك برعب شديد ليظهر أمامها بطلته القويه الثابته لتصعق مما تراه .


/فهد .


فهد بابتسامه خبيثه/اه فهد ي بنت الرشيدي مفاجاه صح بس ايه ي بت الجمدان ده .


ملك بدموع ووجع /فهد ارجوك اديني التليفون من فضلك .


فهد بابتسامه خبيثه/توتو كده بالساهل مش لازم نتفق الاول أنا مش طماع ليله معاكي قصاد التليفون بكل الي عليه.


ملك بصدمه قاتله /اييييييه .يتتتتتبع .


وحشتووووني اوووووي ♥️♥️♥️اسفه علي تأخيري هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘😘😘.


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥

ليس من حقي الحلم 💔💔💔.

رنا احمد عماد 🤭


بنت الصعيد 💔💔💔💔

ليس من حقي الحلم 💔💔💔

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️

الفصل الثاني ...


كانت واقفه ملك قدامه بصدمه عيون مليانه دموع بس فجاه وقفت ومش عايزه تنزل كانت بتبصله بصدمه لتتحدث اخيرا بحده وصراخ  .


/أنت باين عليك اتجننت رسمي ازي تفكر اني ممكن اوافق علي طلب حقير زي ده .


فهد بحده /صوتك ده لو علي عليا مراه تانيه هقطعه ومتنسيش أني فهد الجبالي فاهمه ولا لا ي بنت الرشيدي .


ملك بدموع ومراره/فهد ابوس يدك اعتبرني زي اختك ومتعملش فيا كده .


فهد بنظره خبيثه/توتو ليه عاد الدموع دي ده انتي عرفاني قلبي ضعيف وبصراحه لما شوفت صورك ورقصك بصراحه خلاص مش قادر وهي ليله معاكي والحوار ده يخلص   .


ملك بدموع وصراخ /انت عارف اني مستحيل اوافق علي كده ابدا اقتلني احسن ي فهد .


فهد بنظره خبيثه/مش حرام الجمال ده يروح كده بس أنا عندي حل تاني ايه رايك نتجوز .


ملك بصدمه /نتجوز.


فهد بسخريه /طالما مش عايزاه في الحرام يبقا في الحلال .


ملك بحزن شديد/معقول هتيجي تتطلبني من اهلي .


فهد بضحكه سخريه عاليه /هههههههه انتي بتحلمي ولا ايه ده مستحيل يحصل ابدا .


ملك باستغراب شديد/امال هتتجوزني ازي .


فهد بنظره خبيثه/عرفي ي حلوه في السر هسيبك لحد بكره تفكري وبعدها متلومنيش علي الي هعمله سلام ي قطه .


ملك بدموع ومراره /يارب يارب ساعدني بس أنا الي استاهل .


********************.

في فيلا الرشيدي ...


كان قاعد مراد بشرود فجاه دخلت ملك وباين عليها التعب الشديد قرب منها مراد ومسكها بحده.


/ي نهارك اسود انتي كنتي فين في الوقت ده .


ملك بدموع وارتباك /ايه ي مراد هتكسرلي ايدي كنت بتمشا شويه فيه ايه ي اخويا.


مراد بغضب جحيمي/في الوقت ده انتي اتجننتي ولا ايه.


عزت بحده /مراد ملك استأذنت مني وانا وفقت خلاص الموضوع انتهاء .


مراد بحده /ازي بس ي جدي مانت عارف الخطر الي حوالينا من عائله الجبالي.


عزت بجديه /اكيد أنا عارف ده ي مراد وكنت ممشي وراها حرس  .


علي بابتسامه/خلاص بقا ي مراد متنساش أنها هتبقى مرائتي وانا محدش يخوف روح قلبي كده .


مراد بغيظ شديد/براحتك ي اخويا بس هتفضل اختي ي اخويا .


رحمه بضحك /ههههه ماشيه معاكي ي ست ملك الكل واقف في ضهرك .


اسد بابتسامه وغمزه /وانت في قلبي ي عسل والله .


ملك بتعب شديد/بعد اذنكم أنا هطلع ارتاح شويه .


********************

في فيلا الجبالي ...

في المطبخ .


كانت واقفه رقيه بتعد الطعام دخل فهد بابتسامه واسعه .


/مساء النور ي اختي ي حبيبتي .


رقيه باستغراب شديد/ايه الروقان ده ي فهد فيه ايه.


فهد وهو يأكل التفاحه بتلذذ/ابدا مبسوط  ي رقيه واخيرا هحقق الي نفسي فيه وأجيب مناخير عائله الرشيدي الأرض .


رقيه بحده /فهد ابعد عن ملك ي فهد مدخلهاش في انتقامك دي بنت ي فهد فاهم .


فهد بنظره خبيثه/وهو ده المطلوب تصبحي علي خير ي اختي .


*********************.

في جناح اسد ...


كانت داخل بتعب شديد من التمرين اتفاجا ب رحمه وهي بتجهزله هدومه قرب منها بابتسامه ساحره.


/عمرك مهتنسي ابدا لازم تجهزي كل حاجه قبل ماتنامي كتير بحس اني ابنك ي رحمه .


رحمه بابتسامه عاشقه /طبعا ي روحي هو انا عندي أغلا منك ي روح قلبي خلاص هانت ي روحي اخلص بس البطوله دي وتبقي مرائتي ي روحي بحبك .


رحمه بابتسامه عاشقه/بعشقك ي روحي.


******////////////.

في جناح ملك ..


كانت قاعده بدموع ومراره.


/هتعملي ايه ي ملك في الوقعه دي روحك بقت في ايد فهد واخيرا خليتي ابن الجبالي يمسك عليكي ذله هتعملي ايه ده لو صوره واحده وقعت في ايد حد مش بعيد مراد يقتلني مفيش غير الحل ده وامري لله قويني يارب قويني .


/////////////////////////.

في الاداره .

في مكتب مراد .


كان قاعد مراد بيتابع بعض القضايا فجاه دخلت بنت جميله جدا لبسه شرطي .


/صباح الخير مراد الرشيدي.


مراد باستغراب شديد/ايوه انا مين حضرتك .


قعدت بكل ثقه وغرور /انا مران الاسيوطي رائد تحت التمرين وبصراحه طلبت اني اتندرب تحت ايدين حضرتك ده شرف ليا طبعا .


مراد بجديه /آسف بس أنا مش فاضي للتدريب حد حضرتك شوفي ظابط تاني .


مران مسكت أيده بكل ثقه /أنا ميتقليش لا ي سياده المقدم ها هنبدا شغل امتا .


********************.

في شركه الجبالي...

مكتب فهد..


قام من جنبها وهو بيبلبس قميصه قامت نيرمين واتكلمت بحده .


/انت بتقول ايه ي فهد هتتجوزها .


فهد بحده مسكها من شعرها /فهد انتي نسيتي نفسك ولا ايه ي روح امك أنتي مجرد واحده بفلوس شكلك اتهبلتي .


نيرمين بدموع واسف /أنا مقصدش بس انت عارف اني بحبك قد ايه.


فهد بنظره خبيثه/وايه الجديد مالكل بيحبني انتي مش اول واحده يلا قومي شوفي شغلك .


نيرمين بغيظ وتوعد لها /حاضر ي فهد بيه .


خرجت كانت واقفه ملك بدموع ومراره دخلت ل فهد الي اول مشافها ابتسم بغرور وثقه .


/ايه النور ده خير ي بنت الرشيدي.


ملك  بدموع ومراره ووجع /أنا موافقه ي فهد بس انا اضمن منين انك هتسلمني كل حاجه لما نتجوز.


فهد بابتسامه انتصار /اديكي قولتي بنفسك نتجوز ي عني هتكوني مراتي معقول افضح عرضي يلا ي حلوه  .


*****************.

في شقه فهد  ....


كانت تمضي علي وثيقه إعدامها كمان أطلقت عليها ليبتسم بنظره خبيثه.


/مبروك ي بنت الرشيدي.


ملك بدموع ومراره/عملت الي انت عايزه هات التلفون .


فهد بنظره خبيثه/ايه ي روحي دي ليله دخلتنا هو ده وقته الكلام ده.


ملك بدموع ووجع/ابوس ايدك ي فهد بلاش النهارده أنا فعلا مش قادره .


فهد بابتسامه/وماله ي روحي علشان تعرفي انتي غاليه عندي ازي بس التليفون هيفضل معايا انتي كده بقيتي مطمنه وهستنا بفارغ الصبر اليله الي هتكوني فيها مرائتي علي أقل من مهلك بس ده ميمنعش اني اخد تصبيره .


ليقبلها ليثبت لها ولذاته انها أصبحت ملكه بالفعل .


////////////////////////.

في فيلا الجبالي .


دخلت ملك بتعب ومراره ووجع يكفي العالم لتسمع صوت تلك الزعريظ لتقترب منها رحمه بابتسامه .


/نورتي ي عروستنا الحلوه مبروك ي ملك عمي حدد فرحك انتي وعلي الخميس الجاي .


لتسقط أرضا مغشيا عليها فماذا سيكون القادم 🔥🔥🔥🔥🔥🔥.


هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية بحبكم قد الدنيا ♥️♥️♥️♥️♥️


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️☺️


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥🔥

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔

الفصل الثالث...

في فيلا الرشيدي ..

في غرفه ملك ...


كانوا متجمعين حواليها بخوف شديد وقلق .


الدكتوره بجديه /واضح أن أعصابها تعبانه وتحت ضغط كبير ياريت حضراتكم تعرفوا مالها عن اذنكم .


رحمه بدموع /ي حبيبتي ي اختي يخربيت الامتحانات دي الي عملت فيكي كده .


اسد بحزن شديد/فعلا هي مضغوطه اوي من الامتحانات .


علي بعشق ورعب عليها /أن شاء الله أنا هبقي جنبها لما تفوق ومش هعرضها لاي ضغط خالص اهي بدأت تفوق .


عزت بجديه /يريت تسبونا لوحدنا شويه ي ولاد .


علي بقلق /طب نطمن عليها ي جدي .


عزت بحده /ياريت الي قولته يتنفذ من غير نقاش .


الكل خرج بسرعه وبصلها عزت بشك .


/فيه ايه ي ملك مالك .


ملك بارتباك شديد/مفيش ي جدي مضغوطه شويه من الامتحانات وكده .


عزت بجديه /بس الامتحانات بقالها فتره انتي مش مظبوطه اليومين دول .


ملك بوجع ومراره/صدقني ي جدي مفيش حاجه اطمن .


عزت بجديه /ماشي ي بنتي بس جهزي حالك فرحك انتي وابن عمك الاسبوع الي جاي .


ملك بدموع ومراره/ابوس ايدك ي جدي أجل الموضوع ده شويه لحد ماخد نفسي من الامتحانات وكده .


عزت بجديه/لما يجي مراد اخوكي ونتكلم ونشوف في الاول والاخر القرار قررنا الحريم ملهومش رأي في للحكايه دي .


خرج عزت فضلت ملك تبكي وتطلطم علي وجهها بخوف وحسره.


/اه ي مصيبتك ي ملك ي مصيبتك هتتجوزي كيف وانتي متجوزه .


********************.

في الاداره ..

في مكتب اللواء جمال .


مراد بغيظ شديد/أنا عايز اعرف ي سياده اللواء مين مران دي أنا مش فاضي اني ادرب حد وخصوصا أو كانت بنت ده مستحيل .


جمال بجديه /مفيش حاجه اسمها مستحيل ي سياده المقدم ده شغل ومش بس كده مران هتتطلع معاك مهمه لندن معاك انت هتحتاجها .


مراد بحده /هو فيه ايه ي سياده اللواء من امتا وانا بحتاج حد معايا وبنت كمان هو فيه ايه.


جمال بحده/فيه أن مران بنت العقيد ماهر الدميري ي عني منقدرش نقولها لا ابوها ياما خدم البلد ودي متجيش حاجه جمب خدمات ابوها وهي طلباك انت بالاسم ولازم تتعمل معاها كويس فاهم ي سياده المقدم .


مراد بغيظ شديد/فاهم .


*****************.

في شقه فهد .


كان قاعد بيشرب سيجارته ونيرمين في حضنه بدلع ودلال.


/شوفت علشان تعرف انك متقدرش تبعد عني ابدا برضه هفضل أنا حبيبه القلب مش البت الكيئبه دي .


فهد بحده /لو جبتي سيرتها بالطريقه دي تاني أنتي الجانيه علي نفسك فاهمه متنسيش أنها بقت مرات فهد الجبالي .


نيرمين بغيره /ي بختها .


فهد بنظره خبيثه/ي بت ده انا بدلعك اخر دلع ده هي هتشوف مني الي عمرها مشافته هوريها الويل بنت الرشيدي  .


****************.

في المطبخ .


كانت واقفه رحمه بتعد الطعام فجاه حضنها اسد بحنان من الخلف .


/حبيبه قلبي.


رحمه بارتباك شديد/اسد ي مصيبتي مالك واقف كده ليه .


اسد بابتسامه ساحره/ايه ي عسل هي اول مره احضنك ولا ايه.


رحمه بقلق بالغ/ايوه بس مش كده حد يشوفنا تبقي مصيبه .


اسد بضحك وغمزه /ههههه هو ده كل الي همك وانا الي فكرك مودبه .


رحمه بغيظ شديد/أنا مودبه غصبن عنك ويلا روح بقا ادرب وراك بطوله ي حضره الملاكم .


اسد بابتسامه ساحره/بقولك ايه ايه رايك لو نخلي فرحنا مع علي وملك .


رحمه بفرحه عارمه /بجد ينفع ي اسد بجد .


اسد وهو يقبل أيدها بحب /وليه لا ي روحي أنا خلاص مش قادر علي بعدك اكتر من كده .


*******************.

في جناح ملك ...


كانت قاعده بوجع ومراره فجاه تليفونها رن ردت بارتباك شديد.


/الو .


فهد بابتسامه خبيثه/مراتي حبيبتي عامله ايه.


ملك بقلق بالغ/نعم فيه ايه بتتصل في الوقت ده ليه ي فهد .


فهد بابتسامه ساحره/ياااه فهد تصدقي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده بصوتك شفايفك بصراحه جامده كفايه طعمها مش قادر أنساه .


ملك بدموع ومراره/اسكت بقا كل مابفتكر الي حصل بقول يارب اموت انا مش عارفه ايه الي جاي ولا عملت في نفسي كده ازي.


دخل فجاه علي رمت ملك التلفون ونست تقفله.


علي بابتسامه عاشقه/روح قلبي جبتلك الاكل وهاكلك بايدي زي مانتي متعوده هو أنا عندي أغلا منك ادلعه ي حبيبتي قاعده بشعرك كده ليه لفي عليها طرحه الجو التلج.


قفل فهد بعد ماسمع كل حاجه حس بنار جواه لدرجه انه كسر التلفون واتكلم بغضب .


/ماشي ي ملك ماشي ي بت الرشيدي واضح انك عايزه تتربي وانا بقا الي هربيكي .


****************

في جناح ملك .


كانت بتاكل من ايد علي بضيق شديد.


/كفايه كده ي علي انا مش قادره .


علي بابتسامه عاشقه /لا ي قمر المعلقه دي كمان حبيبتي انتي ضعفانه خالص وانا عايزك مربربه كده قبل الفرح ههههه .


ملك بحزن وسخرية وهمس /فرح .


مراد بابتسامه /ي سيدي ي سيدي علي الدلع ي سي علي طب خف دي اختي حبيبتي وبغير عليها .


علي بابتسامه/براحتك ي اخويا علي العموم ده كان زمان جدي خلاص حدد فرحنا الاسبوع الي جاي ي عني خلاص هتبقا مرائتي رسمي ومحدش هيقدر يتكلم خليك معاها بقا لما اودي الاكل ده وارجع .


ملك مسكت ايد مراد باحتياج شديد/مراد عايزه اتكلم معاك ضروري.


مراد بقلق بالغ/فيه ايه مالك .


ملك بدموع ووجع /أنا مش عايزه اتجوز ي مراد مش عايزه .


مراد باستغراب شديد/حابه ناجل الفرح ي عني.


ملك بدموع ووجع/أنا مش عايزه اتجوز علي ي مراد أنا من زمان بقولكم أن علي زي اخويا انتوا الي مصممين .


مراد بحده مسكها من شعرها /أنا قولتلك قبل كده لو سمعت الكلام ده هقطعالك لسانك فاهمه انتي وعلي مكتوبين لبعض من وانتوا صغيرين ودي كانت وصيه ابويا وعمي الله يرحمهم وحسك عينك اسمع الكلام ده تاني منك فاهمه .


ملك بدموع وقهره /مبحبوش حرام عليكم مش عايزاه .


مراد بغضب /بكره تحبيه بعد الجواز علي الله ي ملك تقويلي الكلام ده تاني فاهمه هتتجوزي علي ورجلك فوق رقابتك فاهمه .


///////////////////.

في جناح مراد ...


كان قاعد بيكلم مع رقيه .


رقيه بحزن شديد/وانت فاكر أن ده حاجه سهله عندي ده انا هفضل اموت من الغيره طول مانت مع البت دي .


مراد بابتسامه عاشقه /روح قلبي انتي أنا قلبي ده ملكك انتي مستحيل يكون ملك لغيرك ابدا ي روح قلبي.


رقيه بعشق /بتمنا اليوم الي هكون فيه مرائتك ي مراد قدام كل الناس.


مراد بابتسامه/انتي عارفه اني اقدر اعمل كده واخدك غصبن عنهم كلهم بس انتي أغلا من كده مستحيل ارخصك ابدا .


رقيه بعشق /بعشقك ي مراد بعشقك بس قولي حساك مش مرتاح فيه ايه.


مراد بقلق علي ملك/مش عارف ي رقيه البت ملك بقالها يومين مش مظبوطه شكلها مش مريحني .


رقيه بقلق وارتباك /ملك هيكون فيه ايه ي عني ي اسد تلاقيها الامتحانات .


اسد بجديه /ممكن ي روحي أنا هسيبك وانام علشان عندي شغل بدري تصبحي علي خير ي روحي .


رقيه بابتسامه /وانت من أهله ي روحي.


قفلت رقيه واتكلمت بحده .


/عملتها ي فهد وراحت ل غرفه فهد .


/////////

في جناح فهد ...


كان فهد في الحمام دخلت رقيه استغربت الورقه الي مرميه جنب ملابسه علي السرير فتحتها بفضول لتصرخ بدموع وقهره .


/عملتها ي فهد عملت الي في دماغك .


فهد بعصبيه /فيه ايه مالك .


رقيه بدموع ومراره وصراخ ي ورقه جواز عرفي بينك وبين ملك عملتها ي فهد فتحت بحور دم ملهاش اخر ي ابن ابوي .


فهد بنظره خبيثه/بالعكس أنا عملت الي المفروض يتعمل وبكره اجيبها هنا مجرد خدامه .


رقيه بدموع ومراره/ومن امتا انت بتنتقم من الحريم البت ملهاش ذنب في أي حاجه حرام عليك ي فهد .


فهد بغيظ شديد/بقولك ايه أنا مش طايق نفسي وعايز انام يلا روحي شوفي حالك .


رقيه بحده /همشي ي فهد بس افتكر انك فتحت بحور دم ملهاش اخر ي ابن ابوي .


*****//////////////.

من أمام المعهد .


كان واقف فهد بعربيته مستنيها علي نار خرجت وقف قصاده بحده وفتحلها باب العربيه واتكلم بعصبية.


/اركبي.


ملك بدموع وخوف /ابوس ايدك ي فهد علي جاي يخدني ومش عايزه فضائح .


فهد بغضب جحيمي/قولتلك اركبي بالزوق احسالك بدل ماطلع جناني عليكي .


ركبت ملك بدموع وخوف وطار فهد علي شقتهم.


من داخل الشقه .


مسكها فهد من دراعها بغضب جحيمي.


/ممكن اعرف ايه الي سمعته امنبارح ده البيه بياكلك بنفسه وشايف شعرك براحته ويترا شاف ايه كمان ولا خاد ايه تاني مانتي ملكيش راجل كيس جوافه أنا .


ملك بدموع ومراره/علي خطيبي وابن عمي .


فجاه صفعه قويه اطاحت بيها أرضا بصتله بصدمه .


/انت بتتضربني.


فهد بغضب جحيمي/واكسر عضمك كمان ولسانك ده لو جاب سيرته تاني هقطعلك لسانك سامعه .


ملك بدموع ومراره وهي حاسه انها رخيصه /انت فاكر أنها كده رجوله ي عني أنا عمري مافي حد مد أيده عليا دائما الي بيمد أيده بيبقا واحد ضعيف للاسف أنا مش شايفاك راجل ي فهد .


وكأنها ضغطت علي ذلك الزر ليمسكها بغضب جحيمي.


/أنا راجل غصبن عنك وعن عائلتك كلها وحالا هوريكي .


شالها ورماها علي السرير بغضب جحيمي.


ملك بدموع ورجاء /ابوس ايدك ي فهد متعملش فيا كده لا ي فهد لا .


فهد بحده /فات وقته الكلام ده انا هحاسبك علي كل الي قولتيه.


ليعتليها بغضب كانت تصرخ بدموع ورجاء لتصرخ صارخه هزت الأركان صرخه تعلن عن انتهاء كل شي أصبحت ليس لها حق في أي شي حتي الحلم 💔💔💔💔💔.


هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘😘.


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️☺️



بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️.

الفصل الرابع...


في شقه فهد ......


كان قاعد جنبها علي السرير بيبصلها بصدمه وترقب شكلها بقا عامل زي المومياء جسم من غير روح بتبص علي إثبات عفتها وشرفها بحسره وهي خلاص خسرت كل حاجه.


فهد بحده عكس القلق الي جواه/ايه مالك هتفضلي كده معلش هي اول مره كده صعبه بعد كده هتتعودي يلا قومي علشان اروحك ولا تحبي اخوكي يجي يستلمك كده .


ملك بنظره خاليه من اي مشاعر /طلقني ي فهد اظن كده خلاص عملت الي انت عايزه طلقني .


فهد بغضب /أنا لسه معملتش حاجه الي حصل ده بدايه جحيمك الي جاي كبير أوووي .


ملك بقوه وثبات/وانا خلاص مبقتش اخاف علي حاجه مبقتش ملك الي تعرفها الي كنت خايفه عليه خلاص خسرته شرفي ي فهد .


فهد مسكها من درعاها بعصبيه /بلاش طريقه الكلام دي معايا انتي مرائتي فاهمه ده حقي.


ملك بدموع ومراره وصراخ /حقك انك تتجوزني غصبن عني وكمان تغتصبني أنا بكرهك ي فهد بكرهك وبكره نفسي .


فهد بابتسامه خبيثه/ده علي اساس اني واقع فيكي ي بنت الرشيدي أنا عمري مكرهت حد قدكم واعملي حسابك أن الي حصل ده هيتكرر تاني وقت ما عوز فاهمه .


ملك بدموع ومراره/صدقني مش فارقه هلبس وننزل 


دخلت الحمام وهو متابع أثرها باهتمام غريب كأنه مخنوق من الي حصل مشاعر جاواه ملخبطه بس قررر ينسا كل حاجه ويفكر بس في انتقامه منها ي ترا هينجح 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔.


*****************.

في فيلا الرشيدي ..

في جناح مراد .....


كان واقف ليحضر شنتطه بضيق من السفر لتلك المهمه فهو لا يريد روان تلك الفتاه التي لم يرتاح لها ابدا .


عزت بابتسامه/خلاص مسافر ي سياده المقدم .


مراد بضيق شديد/ايوه ي جدي مهمه مش طايقها خالص ربنا يعديها علي خير .


ملك وهي باين عليها التعب الشديد/السلام عليكم.


مراد باستغراب /مالك شكلك تعبان كده ليه وعملتي ايه في الامتحان .


علي بحده/ملك انتي كنتي فين أنا روحتلك المعهد لقيتك مشيتي وتليفونك مقفول ممكن اعرف كنتي فين .


ملك بخوف شديد/معلش ي علي كنت مع واحده صاحبتي .


مراد مسكها بغضب /واحده صاحبتك فين ان شاء الله وازي تسيبي خطيبك كده من غير ماتقوليله انتي شكلك كده عايزه ربايه من اول وجديد .


عزت بغضب /جرا ايه انت وهو انتوا مش محترمين وجودي ولا ايه ابعدوا عنها هي مش في محاكمه .


مراد بضيق /جدي انت مدلعاها زياده عن اللزوم مش كده .


عزت بحده /دي حفيدتي وانا عارفها زين ولا ايه ي علي شكلك كده مش زي مكنت فاكر.


علي بأسف /تنقطع لساني ي جدي لو قصدي حاجه دي بنت عمي ورحي وقلبي انا بس قلقت عليها ده انا كنت هموت من خوفي .


ملك بدموع ومراره/انا اسفه ي علي بجد اسفه .


علي بابتسامه عاشقه/اسفه عليه ي نبض قلبي أنا الي آسف علي الي قولته بحبك جوي ي ملك .


ملك بهمس ومراره /بس أنا مستهلهش حبك ده ي علي انا خلاص مبقتش انفعك ولا انفع اي حد .


******************.

في شركه فهد ..


كان قاعد في مكتبه بغضب لانه عمال يرن عليها وهي مش بترد .


فهد بحده وغيظ /طيب ي بنت الرشيدي انتي الي ابتديتي والبادي اظلم .


نيرمين دخلت بدلع ودلال/ايه ي روحي مالك زعلان ليه كده .


فهد بغيظ شديد/خليكي في حالك ي بت انتي أنا مش ناقص .


نيرمين بغيظ شديد/هي بنت الرشيدي هتعكر مزاجك  ولا ايه ي سيد الرجاله انا لو منك اسك عليها .


فهد بغيظ شديد/هتجننن ليه بعد كل الي حصل مش قادر اصارحهم اني كسرتهم وذلتهم حاجه غريبه موقفاني اول مره احس الاحساس ده .


نيرمين بنظره خبيثه/أنا لو منك كفايه كده جيبها في فيلتك تحت رجليك علشان تخلص منها وترميها مش نافعه ل حاجه خالص .


فهد بنظره خبيثه/انا برضه بقول كده .


بس فجاه دخل عامر جده بغضب.


/اطلعي بره ي بت انتي.


جرت نيرمين برعب اتكلم عامر بحده .


/ايه الي عملته في بنت الرشيدي ي فهد .


فهد بحده /هي لحقت رقيه تقولك طبعا خايفه من رد فعل الباشا الي لو ماتت مش هتكون ليه ابدا .


عامر بغضب /بلاش كلمك الماسخ بتاع كل مره علشان تهرب من عملتك السوداء دي .


فهد بغضب /دي العمله الي هتجيب عائله الرشيدي الأرض أنا خلاص عملت الي عايزه.


عامر بحده /دخلت عليها ولا لا .


فهد بنظره خبيثه/طبعا حفيدك راجل .


عامر بحده /اخص عليك دي تربيتي فيك ي فهد بس اعمل حسابك أن بنت الرشيدي هتعيش في فيلا الجبالي ملكه مش جاريه زي مانت فاكر فاهم .


خرج عامر وساب فهد هيتجنن من كلامه هو قصده ايه من كلامه .


*******************.

في جنينه فيلا الرشيدي ...


كانت قاعده ملك بوجه شاحب قرب منها علي بابتسامه عاشقه.


/ايه ي روحي مالك فيكي ايه .


ملك بدموع ومراره/علي ممكن اتكلم معاك وتوعدني انك تسمعني .


علي بجديه /اكيد ي ملك اتكلمي .


ملك بدموع ومراره/أنا بحبك زي اخويا مراد ي علي انا عارفه أنه كلامي صعب بس هي دي الحقيقه انا اتكلمت كتير مع مراد بس هو دائما كان بيفرض عليا أنا اسفه اني بقولك الكلام ده ي علي بس هي دي الحقيقه .


علي ابتسم بمراره /متقوليش حاجه ي ملك أنا كنت دائما حاسس بكده بس كنت بكدب نفسي ي بت عمي أنا عمري محبيت حد قدك بس أنا يهمني راحتك .


ملك بابتسامه/شكرا جدا ي علي طب هنقولهم ايه .


علي بابتسامه حزينه /متقلقيش ي ملك أنا الي هتصرف ومستعد اتحمل اي حاجه علشانك .


ملك بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي علي .


********************.

في لندن .

في شقه مراد ومران .


كانت واقفه مران بابتسامه ساحره .


/أنا متحمسه اوي المهمه .


مراد ببرود /ربنا يسهل .


مران بزهق /اووووف انت هتفضل كده فوكها شويه مش كده .


مراد بحده /بقولك ايه احنا مش جاين هما نتساهر ده شغل وانا عمري مفشلت في مهمه قبل كده مش هقبل بغلطه واحده فاهمه .


مران بابتسامه ساحره /فاهمه ي سيدي اطمن ممكن سعادتك بقا تعزمني علي العشاء لاني جعانه اووووي .


مراد بغيظ شديد/امري لله يلا .


مران بابتسامه وسعاده /يالا .


*********************.

في المعهد ...


كانت قاعده بشرود فجاه لقت فهد قدامها بغضب شديد علي وجه.


/ممكن اعرف انتي مبترديش علي تلفوناتي ليه .


ملك ببرود شديد /عادي مش فاضيه .


فهد بغيظ شديد/بلاش طريقتك دي معايا انتي عارفه عواقبها كويس .


ملك بابتسامه وسخريه /أعلا ما في خيلك اركبه ي ابن الجبالي أنا مبقتش بخاف علي حاجه وعلي فكره علي ابن عمي ارجل راجل في الدنيا لما صارحته اني مش عايزاه بعد ي عني خلاص مبقاش عندي حاجه تمسكني منها ي ابن الجبالي والي عندك اعمله .


فهد بحده /اعملي حسابك ي بنت الرشيدي انك هتيجي فيلا الجبالي تعيشي فيها خدامه ويريت تعرفي اخوكي  .


مشي فهد وعلي وجهها كره كبير ليه بيزيد كل يوم بس فجاه اتفاجات بكده عامر .


ملك بصدمه /عامر بيه .


عامر بابتسامه حانيه /اولا قوليلي ي جدي ملك ي بنتي فهد حكالي علي كل حاجه.


ملك بصدمه قاتله/حضرتك قصدك ايه بالظبط .


عامر بابتسامه/اهدي ي ضنايا متخافيش أنا مستحيل اذيكي وخليكي عارفه انك هتكوني ملكه عائله الجبالي امسكي الاوراق دي .


ملك بصدمه /ايه الاوراق دي 


عامر بابتسامه خبيثه/الاوراق دي الي هتربي فهد ده بيع وشراء مني ليكي بكل أملاك عائله الجبالي انتي بقيتي الكل في الكل ي ملك فهد الجبالي انتي الي هتربيه ي ملك ....

يتتتتتبع .


هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘😘.


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥🔥.

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد 🤭


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️.

الفصل الخامس ..


في المعهد الخاص ب ملك ..


كانت قاعده ملك بصدمه قاتله من الي بتسمعه لتردد بارتباك .


/حضرتك بتقول ايه ي جدو .


عامر بابتسامه/الي سمعتيه ي ملك انتي هتعيشي ملكه في فيلا الجبالي هتكوني سيده القصر زي ما بيقولوا كده فهد بيحبك ي ملك .


ملك بصدمه وسخريه /انت بتقول ايه ي جدي ده دمرني ودمر حياتي .


عامر بابتسامه/امسكي الورقه دي وانتي هتعرفي كلامي .


ملك بصدمه /ورقه جواز رسمي بيني وبين فهد .


عامر بابتسامه حانيه/ايوه فهد لما كتبتوا الورقه العرفي وثقها علي ايد مأذون رسمي ي عني انتي كده بقيتي مرات فهد الجبالي رسمي علي ايد مأذون مش عرفي ي بنتي .


ملك بصدمه قاتله/امال ليه عمل فيا كل ده الي بيحب حد يعمل فيه كده مش مصدقه .


عامر بجديه /الشخصيه الي زي شخصيه فهد تعمل كده لانه مغرور وعنيد مش سهل يعلن لواحده أنها امتلكت قلبه وخصوصا لو الواحده دي بنت اكتر أعداءه انتي ناسيه العداوه الي بين العائلتين فهد عمل كل ده وهو بيحاول يقنع نفسه أنه بينتقم منك ومن جدك واخوكي تقدري تقوليلي هو ليه لحد دلوقتي محاولش يعرف جدك أو اخوكي لانه اذيتك بتعتبر اذيته قلبه بيتوجع عليكي .


ملك بدموع ومراره/انا اسفه ي جدي أنا مستحيل اقبل بالخطه دي أنا بكره فهد من كل قلبي.


عامر بجديه /أنا عارف أن الي عمله فهد مش سهل بس ادي لنفسك فرصه بس ده بعد ماتغيريه وتخليه هو بنفسه الي يصرخ بحبك بإعلا صوت انت عمرك محبيتي علي ي ملك لاكن واثق أن رغم كل الي حصل قلبك ممكن يتفتح للفهد انتي كل حاجه في ايدك .


ملك بجديه /حضرتك مش خايف أن اخود كل حاجه فعلا ومنفذش خططك .


عامر بابتسامه/أنا عمري الفلوس مكانت بتفرق معايا وانا واثق انك مستحيل تعملي كده وعلي فكره ده فعلا نصيبك نصيب فهد نصيب رقيه مكتوب باسمها ومعايا الي في ايدك ده نصيبك انتي وفهد وولي العهد .


ملك باستنكار /ولي العهد مستحيل ي جدي .


عامر بابتسامه/رغم انك واخده الموضوع بسخريه لكن هيجي يوم وهفكرك بكل ده وولي العهد ده هيجي وهو الي يقرب بين العائلتين وينهي عدواه بقالها سنين جهزي نفسك لاني هجيب فهد ونيجي نطلبك من جدك واخوكي سلام ي ام حفيدي.


مشي عامر وسابها في بحور أفكارها انتي لازم توافقي ي ملك معندكيش خيار تاني انتي لازم تنتقمي من فهد وليه لا مش يمكن ده ينهي العدواه وبعدين انتي فعلا بقيتي مرات فهد خلاص مفيش مفر انتي كمان محتاجاه بس الفرق دلوقتي انك هتكوني انتي القويه ..


*******************.

في فيلا الجبالي ...


كان واقف فهد بغضب مع رقيه .


/عملتي الي في دماغك ي رقيه رحتي بلغتي جدي بكل حاجه.


رقيه بحده /ايوه ي فهد علشان احميك من نفسك واحمي ملك الغلبانه منك وامنع حرب كانت هتقوم بينك وبين مراد لما يعرف الي انت عملته في أخته وبصراحه بقا عنده حق لأن برغم الي بين العائلتين عمره مفكر ياذيني لكن انت دمرت أخته ي فهد .


فهد بغضب/كان لازم اعمل كده علشان اجيب مناخيرهم كلهم الأرض .


عامر بنظره خبيثه/واديك عملت الي انت عايزه ايه الي مزعلك بقا بس جهز نفسك بليل علشان نروح نطلبها من جدها مش كده وبس انت هتفضل تتحايل عليهم كمان علشان يوفقوا .


فهد بغضب وجنون /نعععععم ده مين الي قال كده أن شاء الله اروحلهم واتحايل عليهم ليه واقع فيها ماهي اصلا مراتي ده هما الي هيتحايلوا عليا علشان استر علي بنتهم من الفضيحه .


عامر بنظره خبيثه/خلاص براحتك بس ابقا سيب الشركه والفيلا وكل حاجه علشان صاحبتهم تستلمهم ام الغالي وخاليهم بقا يتمتعوا باملاكك .


فهد باستغراب /أم الغالي مين فيه ايه ي جدي انت مالك بتتكلم بالالغاز كده ليه .


عامر بابتسامه خبيثه/أنا مبتكلمش بالالغاز ولا حاجه انت فاكر لما كنت بقولك أن كلامك هيبقوا ملك حفيدي وأمه خلاص ملك بقت هي صاحبه كل ممتلكاتك بيع وشراء مني .


فهد بغضب جحيمي/نعم ايه الكلام ده جدي بنت الرشيدي بقت روحي في أيدها وهو فين حفيدك ده أن شاء الله.


عامر بابتسامه/انت مش دخلت عليها يبقا خلاص ممكن حفيدي يجي في اي لحظه الموضوع انتهاء ي فهد ملك بقت هي ملكه عائله الجبالي.


فهد بغيظ شديد/ده علي جثتي أن بنت الرشيدي تبقا هي الكل في الكل انا هربيها .


عامر بابتسامه خبيثه/للاسف ي فهد هي الي هتربيك القرار بقا قرارك انت والحل في ايدك تتجوز ملك قدام الناس وتعيشوا انتوا الاتنين في خيري ي كده ي سعادتك تشوفلك عقد عمل في السعوديه .


فهد بغيظ شديد وهو ماشي /طيب ي بت الرشيدي أنا هوريكي .


رقيه بضحك /ههههه ي عامر ي جامد ازي قدرت تعمل كده ده الواد هيتجنن .


عامر بابتسامه خبيثه/يستاهل .


****************.

في لندن ...

في شقه مراد ومران...


كانوا داخلين بالاكل اتكلم مراد بغيظ شديد.


/أنا عايز اعرف انتي ليه صممتي انك تسوي الاكل هنا مكنا كلنا الاكل جاهز وخلاص .


مران بابتسامه/ي ابني هتشوف الفرق دلوقتي ده انا نفسي في الاكل ليعلا عليه .


مراد بغيظ شديد/ربنا يستر أنا مش ناقصه تلبك معوي .


مران بضحكه جميله /ههههه متخافش .


سرح مراد في ضحكتها بس رجع لثباته بسرعه وافتكر رقيه بس فجاه سمع صراخ مران جري علي المطبخ لاقاها ماسكه ايديها بألم .


/مالك .


مران بدموع طفوليه /ايدي اتلسعت وجعاني اوي .


مراد بحزن شديد عليها وكأنه عايز يحضنها ويداوي كل الالماها /متعيطيش أنا هجبلك تلج .


مران بدموع وبراءه /بس بالراحه علشان خاطري .


مراد وهو بيبص في عينيها بسحر غريب بيخطفه /متخافيش .


فجاه هدت ايديها بصتله بابتسامه .


/ربنا يخليك ليا يا مراد خلتني احس بحنيه عمري محسيت بيها .


مراد بابتسامه/قصدك ايه.


مران بحزن /قصدي أن كان نفسي الاقي الحنان ده من زمان اووي ابويا زي مانت عارف عقيد كبير كان دائما جامد وقوي بطبيعه شغله عمره محسسني بحنان الاب وامي ماتت وانا صغيره .


مراد بابتسامه ساحره /اوعدك انك مش هتحسي بالحرمان ده ابدا من هنا ورايح .


كانت نظراتهم توحي بالكثير ماذا سيكون القادم لهم وماذا سيكون مصير الآخرون 🤔🤔🤔🤔🤔.


*****************.

في شركه فهد..


كان في قمه غضبه وغيظه فقد أضاعت منه صفقه العمر لعدم وجود ضمانات معه فكل شي أصبحت في يدها اتكلم بحده وتوعد ..


/وماله ماشي ي جدي هعمل الي انت عايزه بس هخلي الست ملك تكره عيشتها بنت الرشيدي.


/////////////////////////

في فيلا الرشيدي .


كان قاعد عامر مع عزت وفهد الي في قمه غيظه من الوضع الي هو فيه معقول بعد كل الي عمله يكون هو الي جاي يطلبها هو الي جاي يعلن هزيمته .


عامر بابتسامه/الحمد لله أن مراد مش موجود ي عزت انت عارفه يطيق العما ولا يشوفنا .


عزت بابتسامه/معلش ي حاج عامر عيال صغيرين انتوا نورتوا وشرفتوا .


عامر بابتسامه/الشرف لينا ي حاج عزت احنا جاين مدين أيدينا بالخير وطالبين الرضا انك توافق أن حفيدتك الغاليه ملك تكون مرات فهد حفيدي وبيني وبينك ي عني فهد بيعشق التراب الي بتمشي عليه .


فهد بصراخ وغيظ شديد /ااانا.


عامر باستفزاز /خلاص بقا ي واد ي فهد جدك عزت مش غريب هو الحب عيب.


نزلت ملك وهي بصاله بكل ثقه وغرور قعدت بثبات .


/اهلا ي جدو عامر .


عامر بابتسامه/اهلا ي قلب جدك ماشاء الله بدر منور ليك حق ي واد تتحايل عليا وتبكي بالدموع وتقولي والنبي ي جدي جوزهالي .


فهد بغيظ شديد/هو انت عندك حفيد غيري ولا ايه.


عزت بابتسامه/ايه رايك ي ملك ي ضنايا جدك عامر طالب ايدك ل فهد.


ملك بابتسامه خبيثه واستفزاز /انت طبعا عارف ي جدي أنا اتقدملي عرسان قد ايه ومستويات بس يلا ناخد ابو تجاره ده وامري لله .


فهد بغيظ شديد/لا ي شيخه مشي طوابير الدكاتره والمهندسين الي واقفين علي الباب ده انا وجدي مكناش عرفين ندخل من الزحمه .


كانوا بيبصوا لبعض بغيظ شديد نظرات توعد تحت ضحكات عامر وعزت الخافته لتنهي المقابله علي تحديد يوم زواجهم ...


*******************.

في شركه الرشيدي .

في مكتب علي .


كان قاعد علي بيمضي بعض الأوراق دخلت عليا السكرتيره بأثر دموع .


/علي بيه العميل الأجنبي في اوضه الاجتماعات .


علي باستغراب /مالك ي عليا في ايه ليه بتعيطي .


عليا بدموع ووجع/تعبت ي علي بيه تعبت جوزي امي ربنا ينتقم منه مبهدلني مش عارفه انام ساعه واحده نظراته الزباله ليا بتموتني .


علي بحده وغيظ  /انتي مش هتعقدي معاه تاني طالما امك مش عارفه تحميكي من الحيوان ده .


عليا بدموع /هروح فين بس ي علي بيه أنا ماليش حد .


علي بجديه /عليا تتجوزيني .


عليا بصدمه /ايه .


******************.

في فيلا الرشيدي .

كانت قاعده ملك مع جدها عزت .


/طب ومراد ي جدي تفتكر لو رجع لقاني متجوزه فهد ممكن يعمل ايه .


عزت بتنهيده عاليه /متشتغليش بالك ب مراد أنا هتصرف معاه جوازك من فهد فيه مصلحه للكل أهمهم أنه هيقفل العدواه الي بينا وبينهم ويرحمنا من بحر دم مش هيتقفل المهم ي ملك خودي بالك من نفسك وارفعي راسك دائما فوق فاهمه .


ملك بابتسامه /اطمن ي جدي ده انا حفيدك وحياتك عندي لخلي الكل يعرف مين هي ملك الرشيدي .


*********************

في فيلا الجبالي .


كان واقف فهد بغيظ شديد وصراخ .


/أنا عايز افهم ايه الي انت قولته ده بقا انا هموت عليها وببكي عليها ليه أن شاء الله شااكيرا وهي تقول هرضا بيه وخلاص بتاعه معهد ام حسن الشبر ونص ورحمه امي لوريها النجوم في عز الضهر .


عامر بابتسامه خبيثه/براحتك افتكر انها تقدر تخليك تشحت في الشوارع .


فهد بغيظ شديد/مين ده هتشوف ي جدي لو مخلتها تقول حقي برقبتي مبقاش أنا .


****************.

في شركه فهد صبااحاا .


كان داخل بعبوث شديد ظهر قدامه سيف المساعد بتاعه .


/شرفت ي فهد بيه .


فهد بضيق شديد/سيف جهزلي ورق صفقه الخشب بسرعه زمان مدير الشركه علي وصول .


سيف بابتسامه /كل حاجه خلصت ي افندم والمدير جواه من بدري استاذه ملك ضبطت كل حاجه وخلصت كل الاوراق .


فهد بغيظ شديد وصراخ /نعمممم ي اخووويا مين .


يتتتتبع .


😂😂😂😂 ده انا هقرف اهلك .


هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘.


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️




بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.

ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️.

الفصل الخامس ..


في المعهد الخاص ب ملك ..


كانت قاعده ملك بصدمه قاتله من الي بتسمعه لتردد بارتباك .


/حضرتك بتقول ايه ي جدو .


عامر بابتسامه/الي سمعتيه ي ملك انتي هتعيشي ملكه في فيلا الجبالي هتكوني سيده القصر زي ما بيقولوا كده فهد بيحبك ي ملك .


ملك بصدمه وسخريه /انت بتقول ايه ي جدي ده دمرني ودمر حياتي .


عامر بابتسامه/امسكي الورقه دي وانتي هتعرفي كلامي .


ملك بصدمه /ورقه جواز رسمي بيني وبين فهد .


عامر بابتسامه حانيه/ايوه فهد لما كتبتوا الورقه العرفي وثقها علي ايد مأذون رسمي ي عني انتي كده بقيتي مرات فهد الجبالي رسمي علي ايد مأذون مش عرفي ي بنتي .


ملك بصدمه قاتله/امال ليه عمل فيا كل ده الي بيحب حد يعمل فيه كده مش مصدقه .


عامر بجديه /الشخصيه الي زي شخصيه فهد تعمل كده لانه مغرور وعنيد مش سهل يعلن لواحده أنها امتلكت قلبه وخصوصا لو الواحده دي بنت اكتر أعداءه انتي ناسيه العداوه الي بين العائلتين فهد عمل كل ده وهو بيحاول يقنع نفسه أنه بينتقم منك ومن جدك واخوكي تقدري تقوليلي هو ليه لحد دلوقتي محاولش يعرف جدك أو اخوكي لانه اذيتك بتعتبر اذيته قلبه بيتوجع عليكي .


ملك بدموع ومراره/انا اسفه ي جدي أنا مستحيل اقبل بالخطه دي أنا بكره فهد من كل قلبي.


عامر بجديه /أنا عارف أن الي عمله فهد مش سهل بس ادي لنفسك فرصه بس ده بعد ماتغيريه وتخليه هو بنفسه الي يصرخ بحبك بإعلا صوت انت عمرك محبيتي علي ي ملك لاكن واثق أن رغم كل الي حصل قلبك ممكن يتفتح للفهد انتي كل حاجه في ايدك .


ملك بجديه /حضرتك مش خايف أن اخود كل حاجه فعلا ومنفذش خططك .


عامر بابتسامه/أنا عمري الفلوس مكانت بتفرق معايا وانا واثق انك مستحيل تعملي كده وعلي فكره ده فعلا نصيبك نصيب فهد نصيب رقيه مكتوب باسمها ومعايا الي في ايدك ده نصيبك انتي وفهد وولي العهد .


ملك باستنكار /ولي العهد مستحيل ي جدي .


عامر بابتسامه/رغم انك واخده الموضوع بسخريه لكن هيجي يوم وهفكرك بكل ده وولي العهد ده هيجي وهو الي يقرب بين العائلتين وينهي عدواه بقالها سنين جهزي نفسك لاني هجيب فهد ونيجي نطلبك من جدك واخوكي سلام ي ام حفيدي.


مشي عامر وسابها في بحور أفكارها انتي لازم توافقي ي ملك معندكيش خيار تاني انتي لازم تنتقمي من فهد وليه لا مش يمكن ده ينهي العدواه وبعدين انتي فعلا بقيتي مرات فهد خلاص مفيش مفر انتي كمان محتاجاه بس الفرق دلوقتي انك هتكوني انتي القويه ..


*******************.

في فيلا الجبالي ...


كان واقف فهد بغضب مع رقيه .


/عملتي الي في دماغك ي رقيه رحتي بلغتي جدي بكل حاجه.


رقيه بحده /ايوه ي فهد علشان احميك من نفسك واحمي ملك الغلبانه منك وامنع حرب كانت هتقوم بينك وبين مراد لما يعرف الي انت عملته في أخته وبصراحه بقا عنده حق لأن برغم الي بين العائلتين عمره مفكر ياذيني لكن انت دمرت أخته ي فهد .


فهد بغضب/كان لازم اعمل كده علشان اجيب مناخيرهم كلهم الأرض .


عامر بنظره خبيثه/واديك عملت الي انت عايزه ايه الي مزعلك بقا بس جهز نفسك بليل علشان نروح نطلبها من جدها مش كده وبس انت هتفضل تتحايل عليهم كمان علشان يوفقوا .


فهد بغضب وجنون /نعععععم ده مين الي قال كده أن شاء الله اروحلهم واتحايل عليهم ليه واقع فيها ماهي اصلا مراتي ده هما الي هيتحايلوا عليا علشان استر علي بنتهم من الفضيحه .


عامر بنظره خبيثه/خلاص براحتك بس ابقا سيب الشركه والفيلا وكل حاجه علشان صاحبتهم تستلمهم ام الغالي وخاليهم بقا يتمتعوا باملاكك .


فهد باستغراب /أم الغالي مين فيه ايه ي جدي انت مالك بتتكلم بالالغاز كده ليه .


عامر بابتسامه خبيثه/أنا مبتكلمش بالالغاز ولا حاجه انت فاكر لما كنت بقولك أن كلامك هيبقوا ملك حفيدي وأمه خلاص ملك بقت هي صاحبه كل ممتلكاتك بيع وشراء مني .


فهد بغضب جحيمي/نعم ايه الكلام ده جدي بنت الرشيدي بقت روحي في أيدها وهو فين حفيدك ده أن شاء الله.


عامر بابتسامه/انت مش دخلت عليها يبقا خلاص ممكن حفيدي يجي في اي لحظه الموضوع انتهاء ي فهد ملك بقت هي ملكه عائله الجبالي.


فهد بغيظ شديد/ده علي جثتي أن بنت الرشيدي تبقا هي الكل في الكل انا هربيها .


عامر بابتسامه خبيثه/للاسف ي فهد هي الي هتربيك القرار بقا قرارك انت والحل في ايدك تتجوز ملك قدام الناس وتعيشوا انتوا الاتنين في خيري ي كده ي سعادتك تشوفلك عقد عمل في السعوديه .


فهد بغيظ شديد وهو ماشي /طيب ي بت الرشيدي أنا هوريكي .


رقيه بضحك /ههههه ي عامر ي جامد ازي قدرت تعمل كده ده الواد هيتجنن .


عامر بابتسامه خبيثه/يستاهل .


****************.

في لندن ...

في شقه مراد ومران...


كانوا داخلين بالاكل اتكلم مراد بغيظ شديد.


/أنا عايز اعرف انتي ليه صممتي انك تسوي الاكل هنا مكنا كلنا الاكل جاهز وخلاص .


مران بابتسامه/ي ابني هتشوف الفرق دلوقتي ده انا نفسي في الاكل ليعلا عليه .


مراد بغيظ شديد/ربنا يستر أنا مش ناقصه تلبك معوي .


مران بضحكه جميله /ههههه متخافش .


سرح مراد في ضحكتها بس رجع لثباته بسرعه وافتكر رقيه بس فجاه سمع صراخ مران جري علي المطبخ لاقاها ماسكه ايديها بألم .


/مالك .


مران بدموع طفوليه /ايدي اتلسعت وجعاني اوي .


مراد بحزن شديد عليها وكأنه عايز يحضنها ويداوي كل الالماها /متعيطيش أنا هجبلك تلج .


مران بدموع وبراءه /بس بالراحه علشان خاطري .


مراد وهو بيبص في عينيها بسحر غريب بيخطفه /متخافيش .


فجاه هدت ايديها بصتله بابتسامه .


/ربنا يخليك ليا يا مراد خلتني احس بحنيه عمري محسيت بيها .


مراد بابتسامه/قصدك ايه.


مران بحزن /قصدي أن كان نفسي الاقي الحنان ده من زمان اووي ابويا زي مانت عارف عقيد كبير كان دائما جامد وقوي بطبيعه شغله عمره محسسني بحنان الاب وامي ماتت وانا صغيره .


مراد بابتسامه ساحره /اوعدك انك مش هتحسي بالحرمان ده ابدا من هنا ورايح .


كانت نظراتهم توحي بالكثير ماذا سيكون القادم لهم وماذا سيكون مصير الآخرون 🤔🤔🤔🤔🤔.


*****************.

في شركه فهد..


كان في قمه غضبه وغيظه فقد أضاعت منه صفقه العمر لعدم وجود ضمانات معه فكل شي أصبحت في يدها اتكلم بحده وتوعد ..


/وماله ماشي ي جدي هعمل الي انت عايزه بس هخلي الست ملك تكره عيشتها بنت الرشيدي.


/////////////////////////

في فيلا الرشيدي .


كان قاعد عامر مع عزت وفهد الي في قمه غيظه من الوضع الي هو فيه معقول بعد كل الي عمله يكون هو الي جاي يطلبها هو الي جاي يعلن هزيمته .


عامر بابتسامه/الحمد لله أن مراد مش موجود ي عزت انت عارفه يطيق العما ولا يشوفنا .


عزت بابتسامه/معلش ي حاج عامر عيال صغيرين انتوا نورتوا وشرفتوا .


عامر بابتسامه/الشرف لينا ي حاج عزت احنا جاين مدين أيدينا بالخير وطالبين الرضا انك توافق أن حفيدتك الغاليه ملك تكون مرات فهد حفيدي وبيني وبينك ي عني فهد بيعشق التراب الي بتمشي عليه .


فهد بصراخ وغيظ شديد /ااانا.


عامر باستفزاز /خلاص بقا ي واد ي فهد جدك عزت مش غريب هو الحب عيب.


نزلت ملك وهي بصاله بكل ثقه وغرور قعدت بثبات .


/اهلا ي جدو عامر .


عامر بابتسامه/اهلا ي قلب جدك ماشاء الله بدر منور ليك حق ي واد تتحايل عليا وتبكي بالدموع وتقولي والنبي ي جدي جوزهالي .


فهد بغيظ شديد/هو انت عندك حفيد غيري ولا ايه.


عزت بابتسامه/ايه رايك ي ملك ي ضنايا جدك عامر طالب ايدك ل فهد.


ملك بابتسامه خبيثه واستفزاز /انت طبعا عارف ي جدي أنا اتقدملي عرسان قد ايه ومستويات بس يلا ناخد ابو تجاره ده وامري لله .


فهد بغيظ شديد/لا ي شيخه مشي طوابير الدكاتره والمهندسين الي واقفين علي الباب ده انا وجدي مكناش عرفين ندخل من الزحمه .


كانوا بيبصوا لبعض بغيظ شديد نظرات توعد تحت ضحكات عامر وعزت الخافته لتنهي المقابله علي تحديد يوم زواجهم ...


*******************.

في شركه الرشيدي .

في مكتب علي .


كان قاعد علي بيمضي بعض الأوراق دخلت عليا السكرتيره بأثر دموع .


/علي بيه العميل الأجنبي في اوضه الاجتماعات .


علي باستغراب /مالك ي عليا في ايه ليه بتعيطي .


عليا بدموع ووجع/تعبت ي علي بيه تعبت جوزي امي ربنا ينتقم منه مبهدلني مش عارفه انام ساعه واحده نظراته الزباله ليا بتموتني .


علي بحده وغيظ  /انتي مش هتعقدي معاه تاني طالما امك مش عارفه تحميكي من الحيوان ده .


عليا بدموع /هروح فين بس ي علي بيه أنا ماليش حد .


علي بجديه /عليا تتجوزيني .


عليا بصدمه /ايه .


******************.

في فيلا الرشيدي .

كانت قاعده ملك مع جدها عزت .


/طب ومراد ي جدي تفتكر لو رجع لقاني متجوزه فهد ممكن يعمل ايه .


عزت بتنهيده عاليه /متشتغليش بالك ب مراد أنا هتصرف معاه جوازك من فهد فيه مصلحه للكل أهمهم أنه هيقفل العدواه الي بينا وبينهم ويرحمنا من بحر دم مش هيتقفل المهم ي ملك خودي بالك من نفسك وارفعي راسك دائما فوق فاهمه .


ملك بابتسامه /اطمن ي جدي ده انا حفيدك وحياتك عندي لخلي الكل يعرف مين هي ملك الرشيدي .


*********************

في فيلا الجبالي .


كان واقف فهد بغيظ شديد وصراخ .


/أنا عايز افهم ايه الي انت قولته ده بقا انا هموت عليها وببكي عليها ليه أن شاء الله شااكيرا وهي تقول هرضا بيه وخلاص بتاعه معهد ام حسن الشبر ونص ورحمه امي لوريها النجوم في عز الضهر .


عامر بابتسامه خبيثه/براحتك افتكر انها تقدر تخليك تشحت في الشوارع .


فهد بغيظ شديد/مين ده هتشوف ي جدي لو مخلتها تقول حقي برقبتي مبقاش أنا .


****************.

في شركه فهد صبااحاا .


كان داخل بعبوث شديد ظهر قدامه سيف المساعد بتاعه .


/شرفت ي فهد بيه .


فهد بضيق شديد/سيف جهزلي ورق صفقه الخشب بسرعه زمان مدير الشركه علي وصول .


سيف بابتسامه /كل حاجه خلصت ي افندم والمدير جواه من بدري استاذه ملك ضبطت كل حاجه وخلصت كل الاوراق .


فهد بغيظ شديد وصراخ /نعمممم ي اخووويا مين .


يتتتتبع .


😂😂😂😂 ده انا هقرف اهلك .


هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘.


بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.

رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️

تكملة الرواية من هناااااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع