رواية بنت الصعيد(ليس من حقي الحلم) الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والحادى عشر بقلم رنا احمد عماد
رواية بنت الصعيد(ليس من حقي الحلم) الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والحادى عشر بقلم رنا احمد عماد
في شركه فهد...
دخل غرفه الاجتماعات بغضب جحيمي.
/انتي بتعملي ايه هنا ي بنت الرشيدي ده انتي ليتك سوداء .
ملك بغيظ شديد/ايه في ايه مالك انت داخل زريبه .
فهد بغيظ شديد/انتي بتعملي ايه في شركتي .
ملك بغيظ شديد/قصدك شركتي أنا ولا نسيت انها بتاعتي .
احدا العملاء بابتسامه /بصراحه ي فهد بيه ونعم الاختيار الانسه ملك ماشاء الله عليها وعلي ذكائها ورقتها .
ملك بابتسامه خبيثه/ميرسي ي شهاب بيه ده من زوقك والله .
فهد بغضب جحيمي/جرا ايه تحبوا اجيب اتنين ليمون بقولك ايه أنا بلغي الصفقه دي ي اخويا لحد ماكتشف أنا كمان ذكاء الانسه ملك اتفضلوا مع السلامه .
ملك بغيظ شديد/انت ايه الجنان ده دمرت صفقه بملايين.
فهد بغيظ شديد/ملكيش دعوه شركتي وانا حر أن شاء الله أولع فيها.
ملك بحده /قولتلك مليون مره دي شركتي أنا وانت ملكش اي حق فيها واتفضل بقا من غير مطرود .
فهد بغيظ شديد/لا وانتي الصادقه خودي انتي حاجاتك ويلا علشان اوصلك وحسك عينك تيجي الشركه دي فاهمه .
ملك بغيظ شديد /هو البعيد ايه اطرش قولتلك دي شركتي .
عامر بحده /في ايه ي فهد ايه الي انت عمله في الشركه ده انت اتجننت ولا ايه.
فهد بحده/وانت شايف الي بيحصل ده ميخليش الواحد يتجنن جدي من فضلك اوقف المهزله دي .
عامر بحده /مفيش حاجه هتقف ي فهد ملك مرائتك وبقا ليها كل حاجه لما تسامحك علي الي عملته فيها وأشوف احترامك ليها وانك فعلا اتغيرت ساعتها بس كل حاجه هترجعلك وتبقا بينك انت وهي.
فهد بغيظ شديد/افهم أن ده مجلس تأديب مش كده .
عامر بحده /اعتبره كده ي فهد .
فهد بأنفاس عاليه /تمام طب أنا دلوقتي عايز مرائتي في شقتي .
ملك بحده /مش هيحصل ي فهد مش هتلمس مني شعره واحده مره تاني غير برضايا لما اصفالك ي فهد ولو اني اشك أن ده يحصل .
فهد بغيظ شديد/أنا مش عايزك علشان الي في دماغك أنا لما اعوز كده مليون بنت تتمناه بس نظره مني أنا عايز اتكلم معاكي .
عامر بابتسامه خبيثه ل ملك /روحي ي ملك وانا هستناكي هنا وهظبط الاجتماع لحد ماتيجي.
مشت ملك مع فهد ابتسم عامر بابتسامه جانبيه ليدعي الله أن يبدوا حياه جديده ..
******************.
في شقه علي ..
كانت تسير معه عليا بعدما كتبوا الكتاب .
عليا بدموع/علي بيه أنا اكيد بحلم صح معقول انا اتجوزت حضرتك .
علي بابتسامه ساحره/اه ي عليا كده خلاص بقيتي في امان .
عليا بدموع وهي بتركع تحت رجليه /ربنا يباركلك ي علي بيه أنا هعيش طول عمري خدامه تحت رجليك.
علي بجديه /قومي ي عليا اوعي تعملي كده تاني فاهمه احنا كلنا عبيد الله فاهمه ي عليا .
عليا وهي بتمسح دموعها بسعاده/فاهمه ي سيد الرجاله ربنا يخليك ليا يا يارب .
علي بابتسامه/طب امسكي بقا حضرلينا العشاء لاني جعان أوووي.
عليا بابتسامه ساحره/عنيا الاتنين ي سيد الرجاله.
********************.
في لندن ...
أمام احدا الفيلا .
كانوا واقفين مراد ومران اتكلم مراد بغيره وغيظ .
/أنا عارف كان عقلي فين لما سبتك تنزلي بالفستان ده .
مران بضحكه دلع /هههههه ايه غيران عليا .
مراد بغيظ شديد/غيران علي رجولتي المفروض انك مسؤؤله مني .
مران بابتسامه ساحره/معلش ي مراد مانت عارف احنا في مهمه وبعدين دي حفله هلبس ايه بس .
مراد بغيظ شديد/يحرق دي مهمه يلا ي اختي .
دخلوا مع بعض كان قاعد اللورد زعيم العصابه بصلها بطمع واعجاب شديد .
مراد بغيظ شديد وغيره/اقعدي الزفت بيبص عليكي
شكلك عجبتيه .
مران بابتسامه وهي ماسكه ايدي /معلش ي حبيبي كل ماتضايق افتكر أننا في مهمه.
مراد بقلق بالغ/المهم حياتك تكون هي الأولوية فاهمه لو اتعرضي لاي خطر حياتك هي الأهم فاهمه .
مران بابتسامه ساحره/فهمت ي حبيبي .
مارك زعيم العصابه بابتسامه خبيثه/مساء الخير بجد من ساعه مجيت لندن اول مره اشوف جمال بالشكل ده احيك علي اختيارك للجمال ده .
مراد بغيظ شديد داراه ببارعه /اشكرك بس احنا غريبين هنا وكنا عايزين مساعده مكان نقعد فيه كام يوم .
مارك بابتسامه خبيثه ل مران /ي سلام ده احنا ولاد بلد واحده ولازم نشيل بعض في الغربه فيلتي تحت امركم من النهارده احب اعرفكم مارك .
مران بابتسامه دلع/اووووه مستر مارك انت جنتل مان.
مارك بإعجاب شديد/تحت امرك ي عسل .
مراد بغيظ شديد/ياريت نتفضل ي مستر مارك لأننا تعبنين اووووي .
مارك بابتسامه خبيثه/وماله عنيا .
مران بابتسامه وهمس /اهدا علشان خاطري أن شاء الله كل حاجه هتعدي ي مراد .
مراد بقلق شديد/ربنا يستر .
***********************.
في شقه فهد...
كانوا قاعدين قصاد بعض بنظرات غامضه فجاه اتكلم فهد بنظره غامضه .
/انتي عايزه ايه ي ملك ايه الي بتحولي توصليله .
ملك بحده /أنا بحاول أخد حقي ولا انت فاكر اني هسيبك براحتك بعد كل الي عملته فيا وخليك عارف ان خلاص مبقاش فيه حاجه تذلني بيها ي ابن الجبالي.
فهد بحده /واطي صوتك ي ملك وبلاش تتحديني أمني متعرفيش غضبي ومتفتكريش أن اللعبه الخايبه دي بتاعتك انتي وجدي هتمشي عليا بلاش تشوفي غضبي ي ملك أنا لسه مش عايز اوريكي الوش التاني.
ملك بدموع وقهره /اكتر من كده هتعمل فيا ايه تاني ي فهد أنت خدت مني كل حاجه.
فهد بحزن شديد/كفايه عياط الي حصل حصل أنا مش جايبك هنا علشان تقوليلي كده احنا لازم نشوف حل احنا خلاص هنكون زوجين قدام الناس.
ملك بدموع ومراره/لازم تعرف أنه غصبن عني مضطره ل كده معنديش حل تاني بس خليك فاكر اني مش ملك الضعيفه .
فهد بتنهيده وجع/المهم صورتك قدام الناس انا مش عايز حد مهما كان يحس بحاجه ادخلي اغسلي وشك علشان اروحك .
مشت ملك من الممر بس اتفاجات بغرفه النوم الي اتغيرت كلها قرب منها فهد وفهم هي بتفكر في ايه.
/غيرتها كلها علشان متفتكريش اي حاجه من الي حصل انا عارف اني دبحتك فيها علشان كده كان لازم تتغير .
بصتله نظره مطوله نظرات تحمل الكثير فجاه دخلت الحمام بدون مقدمات اتكلم فهد بينه وبين نفسه بوجع ومراره.
/ايه مالك هتفضل ساكت كده ايه مش قادر تقولها انك بتعشقها وعشقها مالك قلبك أنها الوحيده الي بتتضعف قدامها انك اتجننت وعملت كل ده علشان موتك كان اهون من أنها تكون ل راجل غيرك وبعدين ي فهد .
فجاه فاق علي صوتها .
/أنا جاهزه .
فهد بجديه/تمام يلا بينا .
****////////////..
في فيلا الرشيدي ...
كان واقف اسد في قمه غضبه قربت منه رحمه بقلق .
/ممكن تهدا لما يجي جدي اكيد عنده اجابه .
اسد بغضب /اي أن كانت الاجابه مش مقتنع ازي ي عني اختي تتجوز ابن الراجل الي قتل ابويا .
عزت بحده /ابو فهد مش هو الي قتل ابوك ي اسد ده كان طار وخلاص انتهاء وبعدين أنا هنا الي اقول ايه الي بيحصل وايه الي لا .
اسد بغضب /بس دي اختي .
عزت بغضب /وحفيدتي وانا الكل في الكل هنا وانت واخوك مش عايز اسمع صوتكم في الحكايه دي خالص .
زهيره بحده /بس أنا بقا مش هسكت ي عزت .
رحمه بابتسامه /جدتي حمد لله على السلامه.
اسد بابتسامه باهته /اهلا ي جدتي .
عزت بغيظ شديد/انتي ايه الي جابك هنا ي زهيره .
زهيره بحده /ايه ي عزت ممنوع ادخل البيت واطمن علي ولاد بنتي .
عزت بحده /لا طبعا بس جيتك مش مريحه أنا عارفك زين .
زهيره بغضب /أنا جيت علشان حفيدتي مهما حصل الجوازه دي مش هتم وإذا كنت فردت في دم ابنك أنا مش هفرد في دم جوز بنتي وأبو احفادي الي اقتحموا بدري .
عزت بغضب /بلاش توليعها ي زهيره أنا قولت الي عندي والجوازه هتم وهتقعدي في الفيلا هنا باحترامك فاهمه وانت ي سي اسد جهز نفسك انت وبنت عمك فرحكم مع فهد وملك .
زهيره بحده وتوعد /ماشي ي عزت ماشي .
**********************.
من أمام احدا المولات الفاخمه...
كانت واقفه ملك باستغراب شديد.
/انت جايبني هنا ليه ي فهد .
فهد بابتسامه /احنا مش المفروض داخلين علي جواز لازم ندلع نفسنا .
ملك بحزن شديد/كل الي احنا فيه ده تمثيل ي فهد
فهد مسك أيدها بابتسامه عاشقه/حتي لو بنكدب مش مهم نعيش الكدبه عادي .
مسك أيدها بحنان شعرت بيه ملك مشوا مع بعض وكل واحد منهم جواه اسئله تحتاج اجوبه ....
******************
في فيلا الجبالي ...
كانت واقفه رقيه بقلق بالغ وهي بتحاول الاتصال مرارا وتكرارا ب مراد واخير رد .
رقيه بغيظ شديد وصوت عالي /ايه ي مراد كل ده متحاوليش تتصل بيا ولا مره .
مراد بعصبية /ده بدل متقوليلي عامل ايه وتتطمني عليا .
رقيه بعصبيه /اقول لمين ي مراد هو حضرتك بترد عليا اصلا من ساعه مسافرت ولا حس ولا خبر .
مراد بتنهيده عاليه/معلش انتي عارفه اني في مهمه صعبه ومقدرتش اتكلم .
رقيه بابتسامه عاشقه /ولا يهمك انت عارف ان روحي فيك ومقدرش ازعل منك ابدا وحشتني ي مراد وحشتني اوووي.
مراد بتجاهل /وانتي كمان وحشتيني معلش ي رقيه مضطره اقفل
ساب التلفون من غير ميقفله قربت منه مران بابتسامه ساحره.
/ايه ي حبيبي قاعد لوحدك ليه .
مراد بابتسامه/ابدا ي حبيبتي مكالمه مش مهمه المهم انك معايا أنا خلاص ي روان مبقتش قادر اعيش من غيرك اول مانخلص المهمه دي نرجع مصر ونتجوز .
كانت واقفه دموعها بتنزل كالشلال قلبها اتوجع وجع ميدواش التلفون وقع من أيدها واتكلمت بوجع ومراره.
/بقا كده ي مراد باشا بقا هي الحكايه كده خلاص زهقت من اللعبه بتاعتك حبيت حضره الظابط ززهقت من الجاهله خلاص رقيه مبقتش قدام المقام ماشي ي مراد أنا هنتقم منك الانتقام الي يشفي غليلي ومش فيك في اختك حبيبه القلب .
*****************.
في يوم الفرح....
كانوا يجتمعون العائلتين بابتسامه وسعاده وترحيب بالضيوف كانت ملك كلملاك أما فهد فكانت وسامته تفوق الوصف وأسد ورحمه كانوا لا يقلون جمالا عنهم..
كانوا يسيرون الي الداخل ليهني الجميع وهم يهمون الي الخروج للتحدث رقيه بغل وغيظ.
/استنوا ي جماعه رايحين فين انتوا هتنسوا عوايدنت ولا ايه احنا عايزنها دخله بلدي ولا ايه ي فهد ي اخويا لازما نشوف شرف العروسه علشان نضربوا النار .
هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني ارجع اكتب تاني دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘😘.
بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.
ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔.
رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️☺️
بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥
ليس من حقي الحلم 💔💔💔.
رنا احمد عماد ☺️☺️☺️☺️.
البارت الثامن ...
في فيلا الجبالي.
جناح فهد وملك ..
كانت واقفه ملك بصدمه وهي بتحاول تستوعب قصده ايه اتكلم بدهشه .
/فهد أنت بتقول ايه.
فهد بدموع تلمع في عيناه ونظره مرعبه /اللي سمعتيه الي في بطنك ده ابن مين.
ملك بصدمه /انت اتجننت ولا ايه ابنك طبعا .
فهد بضحكه سخريه بدموع /لا ي شيخه بقا عايزه تقنعيني أن فيه ناس بتقعد بالسنين متخلفش وانتي تحملي من مره واحده حصلت بينا علاقه ده ابن الوسخ الي كنتي معاه في حضنه ي فجره.
صفعه قويه اسقطتها أرضا وهي لسه بتحاول تستوعب الي بيحصل اكيد ده كابوس بس فاقت فجاه لما راما التليفون في وجهها بغضب جحيمي.
/اتفرجي ي زباله عشقيك الوسخ كان بيصورك وانتي معاه في حضنه ومش بس كده ده بيههدني اني لو مدفعتلوش هينزل الفيديو في كل حته أنا علي اخر الزمن اتفضح علي ايد واحده واطيه زيك .
ملك بدموع وصراخ وهي ترا الفيديو /الي في الفيديو ده مش أنا ي فهد قسما بالله مانا صدقني ي حبيبي .
فهد بوجع ومراره وحده /انتي ايه ي شيخه انتي لسه هتكدبي لسه هتمثلي مش لبسك ده مش جسمك حركاتك كل حاجه بتقول اني انتي واهمهم الي في بطنك ي فاجره .
ملك وهي ماسكه رجليه بدموع ومراره/حرام عليك ي فهد متعملش فيا كده صدقني ي فهد والله العظيم مخونتك أنا بحبك ي فهد بحبك .
فهد مسكها بغضب وبيخرجها بره الجناح /أنا مش عايز اسمع صوتك اخرسي انتي هتتطلعي من الفيلا هنا ومش عايز اشوف وشك تاني .
ملك بدموع وصراخ /حرام عليك ي فهد أنا بحبك والي في بطني ابنك والله ابنك.
كانت ترجع إلي الخلف ليختل توازنها لتسقط علي الدرج لتسقط أرضا وهي تمسك بطنها بصراخ تحت نظرات رقيه الخبيثه المنتصره لنجاح مخططها .
عامر بغضب جحيمي وهو بيجري عليها /ملك ي بنتي انت ايه الي عملته ده ي غبي تعال نوديها المستشفي بسرعه.
ملك بدموع وتعب وهمس /ابني ابني حفيدك ي جدو بيموت .
فهد بقسوه وحده /مش ابني متقوليش حفيده مره تاني بدل ماقتلك بإيديا دول .
عامر بغضب /حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي فهد .
كلم عامر بسرعه الإسعاف واتنقلت ملك الي المستشفي فضل فهد يكسر كل حاجه قدامه بغضب دموعه نازله شلال سقط أرضا بتعب وهو بيبكي بحسره .
/ليه عملتي فيا كده ي ملك ليه ده انتي روحي .
********************.
في شقه علي ...
كانت واقفه عليا بتجهز العشاء حضنها علي وهو بيبوس رقابتها بعشق .
/حبيبتي عامله ايه أنا آسف بنشغل عنك اليومين دول كتير علشان الشغل.
عليا بابتسامه عاشقه /انت بتقول ايه بس أنا ازعل منك مستحيل شوفت مره ملك بيعتزر للجاريه بتاعته .
علي بابتسامه وهو يقبل يدها بعشق/متقوليش علي نفسك كده انتي عمرك مكنتي جاريه انتي ملكه قلبي .
عليا بدموع وهمس /علي انا لو عشت عمري كله تحت رجليك مش كفايه انتي عيشتني خلتني بنادمه كوني اني مرائتك وشايله ابنك في بطني ده حلم خايفه اصحا منه ي علي بعشقك ي علي بعشقك .
علي وهو يغلق البوتجاز بنظره خبيثه/أنا بقول مش مهم الاكل دلوقتي خالص أنا بقول شكلك زعلانه وانا لازم ابسطك أنا مش عايز الواد يطلع نكدي تعالي بقا ي عسل في حضني كنت بتقويلي ايه.
***********************.
في فيلا الجبالي...
كانت قاعده رقيه بنظره خبيثه بعد ما فهد راح المستشفي بسمه واسعه علي وجهها أنها حققت هدافها فجاه دخل مراد بغضب جحيمي كالاعصار .
/فهددد فهددد.
رقيه بحده وعصبيه/ايه مالك داخل زريبه بتزعق كده ليه .
مراد بحده /اخوكي فين ي رقيه .
رقيه بضيق شديد/اخويا خرج يشم نفسه يفوق من الي اختك الواطيه الخائنه عملته فيه .
صفعه قويه تلقاتها من مراد الي بصلها بجمود .
/صوتك ميعلاش قدامي من امتا وانتي بتقديري تعمليها ثانيا اختي اشرف بنت علي وجه الارض والي يجبها سيرتها اقطعله لسانه.
رقيه بدموع وصراخ/انت بتمد ايدك عليا ي مراد انت اتجننت الكلام ده تعمله مع مرائتك حبيبه القلب مش معايا أنا ي مراد أنا زمان كنت ملك ايديك ورهن اشارتك .
مراد باستغراب شديد/وايه الي اختلف مانتي لسه كده بالنسبه الي .
رقيه بجنون وصراخ /مرررراد انت عايز تجنني أنا عرفت كل حاجه عرفت انك اتجوزت حضره الظابط عرفت انك خلاص رمتني بالرخيص اووي أنا بكرهك ي مراد بكرهك .
مراد بثبات وقوه /ماشاء الله كل الاخبار عندك اهي وكمان بقيتي بتكرهيني لسانك قدر ينطقها .
رقيه بدموع وصراخ/مش بس لساني ي مرراد قلبي كمان أنا بكرهك ي مراد بكرهك .
مراد بوجع وسخريه/عندك حق تكرهيني بس قسما بالله ي رقيه لو كان ليكي دخل في الي حصل ل اختي هتشوفي من الي عمري مشوفتيه واعملي حسابك اني هخليكي تندمي ندم عمرك وهتشوفي ي رقيه.
مشي مراد بغضب شديد تبعت أثره بصدمه وبقت حاسه في كلامه بنبره غريبه ترا ماذا سيحدث ؟؟.
/////////////////////////.
في المستشفي ..
في غرفه ملك ...
كانت في حضنه جدتها زهيره بدموع ومراره.
/اه ي جدتي ابني راح ي تيته ده انا ملحقتش افرح بيه في بطني ملحقتش افرح .
زهيره بدموع /متعيطيش ي ضنايا أن شاء الله ربنا هيعوضك بدسته عيال بس اهدي ي ضنايا كفايه كده .
رحمه بألم شديد/اهدي ي ملك ي حبيبتي انتي نزفتي كتير اووي .
عامر بأسف شديد/أنا آسف ي عزت آسف معرفتش أحافظ علي الامانه الي خدتها منك .
عزت بحده /الحمد لله انها جات لحد كده خالي حفيدك يطلق من سكات بدل ماوريه غضب عمره مشافه.
دخل فهد بسخرية وغضب /والله انا بستغربكم انكم عمالين تومروا وتنهوا ناس غيركم كانوا خبوا وشوهم من الفضيحه واتكسفوا .
عزت بغضب /أنا معندناش حاجه نكسف منها ي فهد كفايه عقاب ربنا ليك انك قتلت ابنك بايديك.
فهد قرب منها بوجع وسخريه/البقيه في حياتك ي مدام يلا اهو خلصتك من الفضيحه .
ملك بدموع ومراره/علي قد ماعشقتك كرهتك ي فهد وهيجي اليوم وهخليك تبكي بدل الدموع دم وحياه الي في بطني الي ملحقتش افرح بيه هاخد حقي منك ي فهد..
دخل مراد بسلاحه بغضب جحيمي.
/وانتي تاخدك حقك عليه معندكيش رجاله أنا هاخد روحه يدوب تشفي غليلي .
ملك بخوف ودموع /لا اهدا علشان خاطري ي مراد وحياتي عندك أوعا تعمل كده .
عزت بحده /مررراد نزل سلاحك ده .
فهد بسخرية وحده /هههه اظن المفروض تكون في وضع غير كده خالص دي مقرطساك زي بالظبط .
لكمه مراد بغضب جحيمي وصراخ وفعلا الأمن قدر يفصل بينهم /اخرررس قطع لسانك أنا اختي اشرف من أهلك انت كنت تتطول تتجوزها ي كلب .
فهد بغضب جحيمي/ياريتني ي اخويا متجوزتها كفايه العار والفضيحه الي هتفضل ملازماني طول العمر اني اتجوزت واحده خاينه زي دي ..
ملك وهي حاطه ايديها علي ودنها بصراخ شديد /بسسسس مش عايز اسمع صوت حد فيكم ارحموني بقا ارحموني .
مشي فهد وحاضنها مراد بدموع واعتزار .
/أنا آسف كل ده بسببي آسف اني سيبتك ي حبيبتي خلاص اوعدك مفيش حد اي أن كان هيقدر يوجعك بكلمه .
ملك بدموع ومراره وهمس /كده برضه ي فهد هونت عليك تشك فيا وتعمل فيا كده مش هسامحك ي فهد مش هسامحك ابدا .
******************.
في شقه فهد ..
كانت واقفه جنبيه نيرمين بابتسامه ودلع .
/ايه ي روحي بس لو تقولي مالك .
فهد بغضب /بقولك ايه ي روح امك أنا مش نااقص صداع أنا جاي علشان اتبسط فاهمه .
نيرمين بابتسامه ودلع/عنيا ي روحي.
كانت بترقص نيرمين أمامه بدلع ودلال بس هو كان عقله في مكان تاني مع ملك مع قلبه وعقله الي مش قادر يستوعب ان الملاك دي يطلع منها كل ده .
قربت منه نيرمين بدلع ودلال بس فجاه دفعها فهد بغضب جحيمي.
/البسي هدومك وامشي يالا مش عايز اشوف وشك .
نيرمين بصدمه /انت بتقول ايه ي فهد .
فهد مسكها من شعرها بغضب /فهد انتي خيتي عليا اووي ي روح امك مبقاش الا واحده زيك شوارعيه يلا ي بت اوعي متيجي هنا ساعتها هيكون اخر يوم في عمرك لبست نيرمين ملابسها وجرت برعب من الشقه قعد فهد بوجع وسخريه.
/ايه ي فهد بعد كل الي عملته فيك مش قادر تخونها .
*******************.
في فيلا الرشيدي ...
كانت قاعده ملك بتعب شديد والكل حواليها .
مران بابتسامه/حمد لله على سلامتك ي ملك .
ملك بعدم ارتياح غريب ليها /شكرا .
اسد بابتسامه وحنان /حمد لله على سلامتك ي ملك .
ملك بابتسامه باهته /قلب اختك ي اسد .
عزت بابتسامه /نورت الفيلا ي حبيبتي كانت مضلمه من غيرك .
ملك بابتسامه/ربنا يخليك ي جدو ممكن بس اتكلم مع مراد شويه .
عزت بابتسامه/طبعا ي بنت يالا ي جماعه .
مراد بنظره ثاقبه /عينيكي بتقول أن فيها كلام كتير اووي ي بت ابويا .
ملك بألم بسيط/مين مران دي ي مراد وليه اتجوزتها بالطريقه دي وامتا حبيتها وازي نسيت رقيه بالسرعه دي ايه الي سمعته أن مران غنيه كدا معقول يكون ده السب ي مراد .
مراد بصدمه /انتي بتقولي ايه ي ملك انتي تعرفي أن اخوكي كده .
ملك بدموع وصراخ / مراد انت في موضوع اتهام من الكل واولهم رقيه برا نفسك ي مراد قولي ايه الحكايه .
مراد بسخريه ووجع/ولا حكايه ولا حاجه أنا كل الحكايه اني حبيت مران واتجوزتها ايه المشكله .
ملك بغيظ شديد/مرراد بلاش طريقتك دي مين البت دي .
مراد بنظره حاده/هي مش الست رقيه شافت الصوره وكونتها مش بعيد تكون هي وراء الي حصلك انتي وفهد أنا بقا هخليها تندم ندم عمرها كله وحقك ي ملك أنا الي هاجيبه.
حنان الخدامه /ست ملك فهد بيه تحت وعاوزك .
مراد بغضب جحيمي/عايز ايه الحيوان ده .
ملك بتعب شديد/مراد لو سمحت خليك هنا أنا هعرف اتعامل متقلقش عليا .
/****************.
في الاسفل ...
كان يجلس فهد ينظر يمينا و يسارا باشتياق ينتظر قدومها نزلت وقفت قدامه بجمود .
/خير ايه الي جابك هنا .
فهد بحده /أنا مش جاي علشان سود عيونك جدي الي صمم اني اجي انتي لسه مرائتي وعلي ذمتي جبتلك الفيزا محدش يصرف عليكي ولا حتي جدك .
ملك بحزن عميق/هتطلقني امتا ي فهد .
فهد بوجع ومراره قدر يخفيهم ببراعة/بالسهولة دي مش هطلقك ي ملك مش هرحمك بالبساطه دي .
ملك بحده ودموع وغيظ/أنا مخونتكش ي فهد وكفايه الي كان في بطني وراح ابننا ي فهد برضاك غصبن عنك هتتطلقني .
فهد بحده /لما يجيلي المزاج ي بنت الرشيدي سلام .
مراد بغضب /استنا عندك هنا مفيش حاجه اسمها بمزاجك هطلقها ورجلك فوق رقبتك وعرف اختك اني قسما بالله مهسيبها والي عملته هدفعها تمنه غالي اووي .
فهد بحده /قصدك ايه واختي مالها بالي حصل .
مراد بحده /بكره تعرف والكل هيعرف .
خطف فهد نظره ل ملك الي بصت لطيفه بدموع ووجع.
*******************.
في شركه فهد ...
كان قاعد فهد في مكتبه بشرود وتعب دخلت نعمه بدموع ومراره.
/فهد بيه .
فهد باستغراب /نعمه مالك اه صحيح البقيه في حياتك أنا عرفت حكايه حريق ولادك ربنا يصبركم يارب وانا بعت مخيمر امنبارح بفلوس .
نعمه بدموع وندم/أنا مستهلش اي حاجه ي فهد بيه أنا استاهل الحرق كنت موت أنا مكان ولادي أنا الي عملته تستاهل عليه الموت .
فهد بحده /نعمه خلصي أنا مش ناقص أنا فيا الي مكفيني عايزه ايه.
نعمه بدموع ووجع /انا جايه علشان اطلب السماح ي فهد بيه الست ملك مظلومه دي ست ولا كل الستات أنا الي كنت في الفيديو مش الست ملك .
فهد بصدمه /بتقولي ايه.
نعمه بدموع وندم/أنا هقولك كل حاجه ي فهد بيه .
***************
في فيلا الجبالي..
كانت قاعده رقيه بشرود فجاه سمعت صوت طلقات نارية وزغريط .
/مخيمر مخيمر .
مخيمر الغفير /نعمين ي ست رقيه .
رقيه باستغراب /ايه الأصوات الي بره دي .
مخيمر بابتسامه /ده مراد باشا ي ست رقيه البلد كلها فرحانه تصدقي ي ست الناس البت دي الظابط طلعت ولا ظابط ولا حاجه وكانت منتحله شخصيه ظابط وعضوه في تشكيل عصابي كبير اووي وكل ده كان مراد باشا علي علم بيه وكانت جايه الصعيد ناويه تخطف بنات من هنا من الصعيد وتشغلهم استغفر الله العظيم بس علي مين ربنا يباركله مراد باشا عن اذنك ي ست هانم .
قعدت رقيه بصدمه قاتله معقول دي كانت خطه معقول سرحت في كلامه الي غضبها خلاها نسيته تمام.
/اسكت بقا علشان أنا زعلانه منك .
مراد بابتسامه/ليه بس ي روحي هو أنا أقدر .
رقيه بغيظ شديد/كده ي مراد تقولي انك في رحله مع صحابك وانت في مهمه .
مراد بابتسامه/ي حبيبتي انتي عارفه دي اسرار شغل محدش المفروض يعرفها حتي لو ابويا نفسه .
رقيه بغيظ /اه ي عني سعادتك تروح تتدور مع واحده ولا تتجوزها وتيجي تقولي كنت في مهمه.
مراد بابتسامه عاشقه /عادي ولا يهمني أنا عارف ان حبيبي بيثق فيا ومستحيل تصدق فيا حاجه ابدا ودايما واقفه في ضهري بحبك ي رقيه
رقيه بعشق /وانا بعشقك ي روح رقيه .
فاقت من شرودها بدموع وهي بتلطم علي خدها بدموع ومراره .
/اه ي مررراد اه ي حبيبي انا اسفه ي مراد اني شكيت فيك اه ضيعتك من ايدي ي حبيبي ودمرت كل حاجه حتي اخويا ومراته.
هندمك هندمك هندمك هندمك .
حطت ايديها علي أذنيها بصراخ ودموع .
/كفاااايه ي مراد ندمت والله العظيم ندمت فهدد ملك مظلومه ي فهد المجرمه هي انااااا ...يتتتتبع .
😂😂😂😂تصبحوا علي خير بحبكم قد الدنيا ♥️♥️♥️♥️♥️.
بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥
ليس من حقي الحلم 💔💔💔💔
رنا احمد عماد 🤭🤭.
بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.
رنا احمد عماد 🤭🤭🤭.
الفصل التاسع ..
في المستشفي ..
في غرفه رقيه بعد ماجالها انهيار عصبي كان واقف فهد بيبصلها بجمود بدأت تفتح عينيها بتعب .
فهد بوجع ومراره منها /حمد لله على سلامتك ي اختي .
رقيه بدموع وندم /فهد انا اسفه ي فهد أنا اسفه .
فهد بوجع وسخريه/اسفه لا ي شيخه علي ايه ولا علي ايه علي انك دمرتي حياتي وخلتيني اشك في مراتي واقتل ابني بايديا دول عارفه اني شكيت للحظه انك وراء الي حصل بس قولت لا رقيه مش ممكن تكون بالشر الده رقيه مش ممكن تعمل كده في اخوها الوحيد وتتدبحه بسكينه تلمه واكبر عقاب ليكي براءه مراد وانك موثقتيش فيه بس معنديش حاجه قولهالك غير ربنا يسامحك ي رقيه وكفايه اووي انك خسرتي مراد للابد لانه عمره مهيكون معاكي ابدا .
رقيه بدموع وندم /ابووس ايدك ي فهد سامحني أنا مكنتش اعرف ان ملك حامل والله مكنت اعرف كنت مستحيل اعمل كده انا كانت جوايا نار قهره وحسره كنت بشوفكم مع بعض النار كانت بتأكل قلبي كنت حاسه ان مراد دبحني بسكينه تلمه وسبني من غير تمن انا اسفه ي فهد أنا مش بالشر ده ي اخوويا .
فهد بحده /قدامي كتير اووي لحد ماقدر اسامحك المهم عندي ملك .
رقيه بدموع/أنا هروح ل ملك واقولها كل حاجه هبدوس ايديها لحد متسامحك لازم أكفر عن غلطتي ي فهد اوعدك ي فهد اوعدك .
*******************.
في فيلا الرشيدي ..
كانت ملك حاضنه مراد بابتسامه وفخر رغم تعبها .
/قلب اختك ي مراد فخوره بيك اووي ي حبيبي .
مراد وهو بيبوس ايديها بحب وحنان /قلب اخوكي تسلميلي .
عزت بابتسامه/بس طلعت معلم ي مراد وقعت البت وعصابه الجاسوسيه الي وراها بخطه أنما ايه لا وخلتها هي بنفسها تساعدك انكم توقع اكبر تاجر مخدرات لمجرد أنه عدو لشبكه الجاسوسيه بتاعتها .
علي بابتسامه/مراد طول عمري ذكي ي جدي .
اسد بابتسامه/الف مبروك الترقيه ي مراد .
ملك بحزن شديد/مش ناوي بقا تسامح رقيه ي مراد الي حصل كان غصبن عنها .
مراد بحده /انتي الي بتقويلي كده ي ملك بعد كل الي عملته فيكي انتي اه طيبه بس دي مش طيبه ده هبل رقيه دي عقابها هيكون عسير مش هي وبس هي وفهد كمان وانا مش هسمحلك انك ترجعي للفهد مهما حصل .
عزت بجديه /شايفك بتتامر وتتحكم ي مراد وكأنه مافيش كبير وسطيكم .
مراد بأسف /أنا آسف ي جدي مقصدتش طبعا بس ملك بتحب فهد وانا مستحيل اسيب الحب ده يضعفها ويضيعها .
ملك بدموع ووجع/حتي لو ندم ي مراد .
مراد بحده /ندم عن ندم يفرق ي ملك الي زي فهد ده مش ممكن يندم جوازك منه اصلا كانت غلطه واحنا بنصلحها انسيه ي ملك وعيشي حياتك لاني مش هسمحله يوجعك كده مره تاني سامعه عن اذنكم .
خرج مراد راح الاداره وفضلت ملك سرحانه في كلامه فعلا فهد غلطته كبيره مش لازم تتغفر بسهوله ...
*******************
في فيلا الجبالي..
في جناح فهد ..
كان ماسك الالبوم بتاعهم وعيونه دموعها مش واقفه وندمه عمال يزيد .
/أنا آسف ي حبيبتي آسف اووي أنا عارف اني غلطت بس والله العظيم ندمت ندمت اووي ي روحي يارب أنا عارف اني غلطت بس متعاقبنيش فيها فيها انها تبعد عني ده انا امووت انا مصدقت الاقي حاجه نضيفه اعيش علشانها وحشتيني أوووي ي حبيبتي .
عامر بحده /دلوقتي بتعيط بعد الي عملته .
فهد بوجع ومراره/جدي الله يخليك أنا فيا الي مكفيني مش قادر ارجوك ي جدي خليك معايا جدي عزت وملك بيحبوك أنا عايز ملك ترجعلي باي طريقه .
عامر بجديه /أنا مش هقدر اعملك حاجه المره دي ي فهد أنت الي لازم تعمل انت الي لازم تبين ليهم والكل انك اتغيرت لازم تعمل اي حاجه علشان تتداوي الجرح الي سببته ليها .
فهد بقوه وثبات/اوعدك ي جدي اني هعمل اي حاجه علشان اخليها تسمحني وارجعها ل حضني من تاني .
****************.
في جناح رقيه ...
كانت قاعده ماسكه صوره مراد ببدلته الميري اول مره ليه في كليه الشرطه ابتسمت من بين دموعها.
فلاش باك...
كان واقف مراد مشغول بتليفونه قربت منه رقيه بابتسامه .
/يلهوووي علي حبيبي ي ناااس قمر .
مراد بابتسامه خبيثه وخفت /ابعدي كده ي ماما لتوسخي البدله الواحد مش عارف يعمل ايه في الشحاتين دول .
رقيه بغيظ شديد/شحااتين من اول هتعيش عليا ي ابن الرشيدي .
مراد بابتسامه عاشقه /وحشتيني .
رقيه بابتسامه عاشقه/أنا بموت فيك ي حبيبي امتا ي مراد اكون مرائتك نفسي في اليوم ده اوووي .
مراد بابتسامه ساحره/قريب اووي ي روحي انتي فاكره اني ممكن اسيبك ل غيري ده انا اموتك انتي بتاعتي ملكي بحبك ي رقيه .
رقيه بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي روحي.
بااااك ...
رقيه بدموع وندم /بحبك ي مرراد اصلح الي عملته مع ملك وفهد وارجعك ل حضني من تاني حتي لو فضلت اتاسفلك عمري كله ي نور عيني.
********************.
في جنينه فيلا الرشيدي..
كانت قاعده ملك بتعب وشرود بس فجاه فاقت علي صوته الي بتعشقه .
/ملك حبيبتي عامله ايه.
ملك بارتباك شديد/فهد أنت ليه الي جابك هنا .
فهد قرب منها وعنيه وارمه من دموعه قلبها وجعها عليه .
/ملك هتسمحيني امتا هتفضلي سيباني كده من غير روح .
ملك بدموع ومراره/ده علي اساس اني روحك .
فهد بأسف /روح وقلبي والله العظيم ملك أنا فعلا بموت من غيرك ارحميني متبقيش قاسيه كده .
ملك بدموع وصراخ/أنا الي قاسيه أنا الي شكيت فيك وطعنتك في قلبك بسكينه تلمه وموت ابننا .
فهد ركع قدمها بدموع /كفايه ابوس ايدك ي ملك أنا نفسي اموت بسبب الي عملته فيكي ارحميني وسمحيني ي ملك .
مراد بسخريه /ايه المشهد الموثر ده تصدق صعبت عليا كمل كمل يمكن نسقفلك .
ملك بدموع ووجع/مراد من فضلك كفايه كده .
رقيه بدموع ومراره/فعلا كفايه كده الي المفروض يتكلم هو أنا انا اسفه ي ملك سمحيني أنا السبب في كل الي حصل انا المجرمه الي قتلت ابنكم ودمرت حياتكم سمحيه علشان خاطري .
مراد بحده /خودي اخوكي واتكلوا علي الله كفايه الجرح الي اتسببتوا فيه ليا انا واختي .
فهد بحزن عميق/عندك حق ي مراد كفايه اووي كده علشان كده انا ورقيه هنسافر نعيش بره نتمنالكم حياه سعيده يلا ي رقيه .
مشوا الاتنين وجروحهم عميقه خسروا كل حاجه واهم حاجه حبهم وعشقهم ملك ومراد بصوا بنظره تحمل الكثير والكثير ...
***********************.
في فيلا الرشيدي ..
كانت نازله ملك بدموع وصراخ .
/مررراد مرراد .
مراد بقلق /فيه ايه ي ملك .
ملك بدموع ووجع/فهد ي مراد حاول ينتحر وهو ده دلوقتي في المستشفي لازم اشوفه ي مراد .
مراد بحده /تشوفيه فين لا طبعا .
ملك بدموع وتوسل /ابوس ايدك ي مراد ابوس ايدك خليني اشوفه ارجوك .
مراد بقله حيله /اوووف يلا .
*****************.
في المستشفي ..
طلعت ملك تجري بدموع ومراره .
/رقيه فهد ماله .
رقيه بدموع /فهد حاول ينتحر ي ملك لحقيناه علي اخر لحظه ابوس ايدك ي ملك ابوس رجلك اخويا هيروح مني .
ملك بدموع /بس بس كفايه أنا بحب فهد ي رقيه اوعدك أننا نرجع تاني لبعض أنا مقدرش اعيش من غيره ابدا هدخله خالي التليفون معاكي اخويا مراد قدام المستشفي ممكن يرن في أي لحظه .
دخلت ملك بلهفه علي حبيبها ونزلت تجري رقيه ل مراد ..
في غرفه فهد ....
كانت واقفه بتبصله بدموع قربت منه باست أيده بحب .
/حبيبي انا اسفه أنا السبب في الي انت فيه أنا اسفه ي فهد اسفه بس انت جرحتني أوووي ي حبيبي اووي بعشقك ي فهد بعشقك فوق ي حبيبي علشان نرجع لبعض وليا عندك مفاجاه هتعرفها لما تفوق وابص في عينيك الي بعشقها .
****************.
في الاسفل ..
كان قاعد مراد علي العربيه وهو بيشرب سيجارته قربت منه رقيه بلهفه .
/مرراد .
مراد ببرود /افندم .
رقيه بدموع ومراره/اعمل ايه علشان تسمحني وترضى عني .
مراد ببرود /متعمليش حاجه لانك مهما عملتي مش هسامحك .
رقيه بدموع وعشق /بعشقك ي مراد لو فضلت طول عمرك غضبان عليا عمري مهكون غير ليك بعشقك ي مالك قلبي .
طلعت تجري علي فوق بدموع ووجع تابع أثرها وقلبه خلاص مبقاش قادر يقسا عليها اكتر من كده ..
**********************.
صباااحا ..
في فيلا الرشيدي ..
كانوا قاعدين علي مائده الطعام فجاه دخل عامر بتعب شديد.
/ملك مراد .
عزت بصدمه/عامر مالك تعبان كده ليه .
عامر بتعب ومراره/فهد ورقيه راحوا المطار علشان يسافروا عايزين يحرقوا قلبي عليهم أنا ماليش غيرهم بعد موت ابوهم ملك ومراد انتوا الي في ايديكم ترجعوهم .
راحوا ملك ومراد علي المطار خلاص يكفي ماحدث من عقاب لهم ...
******************.
في غرفه مدير المطار ...
دخلوا فهد ورقيه بصدمه من وجودهم وعلي وجوهم ابتسامه ساحره ..
ملك بابتسامه وعشق /ايه ي فهد عايز تسبني هونت عليك كده .
فهد بابتسامه وعشق /عمرك متهوني ي روح قلبي افهم من كده انك سمحتيني خلاص .
ملك بابتسامه وسعاده/سمحتك خلاص .
حضنها فهد بسعاده لا توصف /الحمد لله ي روحي اوعدك اني هشيلك جوه عنيا .
مراد بابتسامه خبيثه /أنا طالب منك ايد رقيه ي فهد .
رقيه بدموع فرحه /ايه بجد ي مراد بجد طب احلف .
مراد بضحك /ههههه احلف ايه ي مجنونه بحبك .
رقيه بابتسامه عاشقه/وانا بموت فيكي ي روحي.
ملك بابتسامه خبيثه/أنا كمان عايزه لفرحكم بحاجه أنا لسه حامل البيبي برغم كل الي حصل ليه عمر في الدنيا اتمسك بايا وبابوه .
فهد وهو خاضنها بدموع فرحه /الحمد لله يارب الحمد لله الحمد لله.
وفعلا اخيرررا اتجمعوا كلهم في ليه اتسمت ليله العشاق .
ملك وفهد .
مراد ورقيه .
اسد ورحمه .
علي وعليا .
المشوار لسه مانتهاش لأننا هنكمل الحكايه مع دول 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
اقتباااس من بارت بكره ..
في فيلا الرشيدي...
كانت نازله شمس فجاه صرخت ملك في وشها بغيظ .
/عملتي الي في دماغك ي شمس برضه ولبستي النقاب.
شمس بابتسامه ساحره/الحمد لله ي امي عن اقتناع وبابا رحب جدا .
ملك بغيظ شديد/كل حاجه مش عجباني انت دائما تشجعها عليها ي فهد .
فهد بابتسامه/حبيبتي أنا مش شايف سبب لكل ده ده احنا المفروض نشجعها اهدي ي روحي .
شمس بابتسامه وسعاده /حبيبي ي بابا ي عسل .
فجاه نزل كتله التلج البارد بزياده .
جاسم قعد علي السفره بمنتهاء البرود .
ملك بغيظ شديد/أنا نفسي افهم ايه اسم الكوكب الي انت عايش عليه لوحدك ي جاسم وبعدين فين الي قولتلك عليه امنبارح مش قولتلك كلم جوري بنت عمك علي وهنيها بالنجاح .
جاسم ببرود طاغي /مانا كلمتها .
ملك بغيظ شديد/كلمتها ازي ي اخويا بعتلها اشاره ترحيب الي هي علي شكل ايد دي وقولتها قل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا ايه ي اخويا طالعين القرافه دول كلهم درجتين الي البت نزلتهم .
جاسم ببرود طاغي /اهو ده الي عندي .
ملك بغيظ شديد/صبرني يارب امال فين البت حياه مشوفتهاش النهارده.
فهد بجديه /حياه راحت الشركه من الصبح .
ملك بصدمه /ي نهار اسود من غير اذن فاارس وانت ازي تسمح بكده ي فهد .
فهد بحده /ايه المشكله مش فاهم البنت حابه تشتغل وبعدين ماهي في شركتنا وتحت عنينا .
ملك بضيق /بس انت عارف ان فارس مش موافق ي فهد أنت عارف ابنك عنيد ومش هيعدي الي حصل ده .
فجاه دخلت حياه وأخوها ادهم.
حياه بوجع ومراره/مش اول مره ي عمتي ابنك عمره مابيحب حاجه أنا بحبها أو عايزها ابنك عايز يمتلكني وبس .
ملك بخوف شديد/ي حياه ي بنتي بلاش تحطي في دماغك كده فارس بيعشقك متخربيش بيتك ي ضنايا ربنا يستر بقا فارس مش ممكن يعدي الي حصل ده .
ادهم بحده وغيظ /من فضلك ي عمتي بلاش الكلام ده فارس متجوزها مش مستعبدها وانا جيت معاها مخصوص لاني مش هسمحله يهينها زي كل مره .
فجاه دخل فاارس بوجه لا يبشر بالخير وقف قصادها واتكلم ببرود مرعب .
/انتي فعلا روحتي الشركه النهارده .
حياه وهي بتفرك ايديها بقلق بالغ/ايوه روحت .
فارس بحده وغضب /أنا أذنت الك انك تروحي.
حياه بارتباك شديد/أنا استأذنت خالي فهد وبابا وادهم اخويا وهما وافقوا .
فارس بغضب جحيمي/وابن الكلب الزباله الي مكتوبه علي اسمه ايه مالوش كلمه عليكي.
حياه بوجع ومراره/ابويا وخالي واخويا برضوا اهلي ولازم اطيعهم .
فارس بحده وغيظ/أنا جووزك طاعتك ليا أنا بعد ربنا سبحانه وتعالى أنا الي كلامي يمشي سيف علي رقبتك مش حد تاني واضح فعلا أن خالي مدلعك دلع ماسخ.
ادهم بغضب /براحه ي فارس وراعي وجودي دي اختي .
فارس بغضب جحيمي/تمام طب خود اختك معاك وانت ماشي لأنها طاااالق .
فجاه الكل وقف بصدمه مطلعش غير صوت البارد بزياده وكأنه بيشوف مسرحيه كوميديه مش اخوه طلع بنت خاله وحياتهم بتتدمر .
جاسم ببرود /ام سعد والنبي هاتي شويه ملح للسلطه .ييييتبع .
♥️♥️♥️♥️أنا دائما اقول جمله الحمد لله بفضلكم بعد ربنا سبحانه وتعالى انتوا بتكونوا السبب في اني احققها انتظروا القادم لانه الاقوي 🔥🔥🔥🔥.
هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم وتفاعلكم ياريت متبخلوش عليا وتشجعوني مش عايزه تم ولا ملصقات ياريت اسمع رايكم بيقرف معايا والله دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘.
بنت الصعيد 😘😘😘😘😘
ليس من حقي الحلم 💔💔💔
ابناء الشياطين💐💐💐💐.
رنا احمد عماد 🤭🤭🤭🤭🤭
بنت الصعيد 🔥🔥🔥🔥.
ابناء الشياطين 💐💐💐💐
رنا احمد عماد ☺️☺️☺️.
بارت 11...
في فيلا الجبالي..
كان الكل واقف مصدوم من الي حصل كانت بتبصله بدموع وقهره أما فهد كان بيبصله بغضب لتسرعه الغبي قرب منها بجمود .
/ايه رايك مش كده احسن بدل متنشغلي ببيت وزوج كده اريح تبقا متفرغه لانجازاتك ونجاحاتك بس بقولهالك من دلوقتي قبل ماتجيلي راكعه انتي فاشله نجاحك الوحيد انك كنتي مراتي ودي كمان فشلتي فيها .
طلع فارس علي فوق بعد مافجر القنبله في وشهم .
ادهم بغضب جحيمي وصوت عالي /فااكر انك كده دكر ي عني طب وحياه امي ي فارس مانت شايف ضفرها تاني يلا ي ست الحسن مش ده حبيب القلب اهو باعك بالرخيص يلا .
جميله بحزن شديد/بالراحه ي ادهم أن شاء الله كل حاجه هتتصلح .
ادهم بغضب وكأنه بيقولها هي الكلام ده /هو ايه الي يتصلح ها انتي شايفه طلقها ازي انتي واخوكي بتعملوا فينا كده ليه كل ده علشان بنحبكم ملعون ابو الحب الي يذل صاحبه يلا ي حياه .
خد حياه الي كانت ماشيه زي المومياء مش مصدقه الكابوس ده طلعت جميله تجري علي فوق بدموع .
ملك بدموع ومراره/شوفت ي فهد مش قولتلك فارس عنيد اهو طلقها .
فهد بغضب /ابنك غبي وصدقيني هو الي هيندم وحياه هتفضل في الشركه غصبن عنه لحد ما يرجع لعقله .
طلعله فهد بحده وغيظ .
*****************
في جناح فارس وحياه..
كان واقف فارس بضيق شديد كان بيبص لجناح بحزن شديد وكأنه مش متخيل أنها خلاص مبقتش مرائته ولا معاه خبط فهد ودخل بهدؤء مريب .
فارس بجمود /طبعا حضرتك جاي تلومني مش كده .
فهد بحده/لا مش جاي الومك انت خدت قرراك ونفذته من غير ماتعمل حساب لاي حد بس جاي اقولك أن حياه هتفضل في الشركه وهي خلاص مبقتش مراتك ي عني مش هسمحلك تتعرضلها باي شكل سامع .
فارس بحده وغيظ /حضرتك فاهم غلط هي آخرها بكره وهتجيلي هنا راكعه وتقولي أنها خلاص موافقه علي كل شروطي .
فهد بحده/غرورك ده آخرته مش حلو ي فارس انت بقيت عامل زي القفص الي حابس فيها عصفوره بس خلاص العصفوره هربت ومش هترجع لسجنك مره تانيه ي فاارس وهفكرك انك انتي الي مش هتقدر تعيش من غيرها.
فاارس بحده /أنا ابنك وحته منك انت كنت مستحيل تقبل بالي حصل أو مكاني .
فهد بحده /ايوه كنت غضبت وثورت وهديت الدنيا لكن مكنتش طلقت الكلمه دي سهله علي لسانك اوي كده اديك نطقتها وخليت الي كانت في حضنك متحرمه عليك ي خساره ي فاارس ابقا فكر بقا هترد علي خالك تقوله ليه انت بعملتك دي خلتيني لاول مره اوطي راسي قدام مراد لأن بنته كانت في حمايتي مش عارف أقوله ايه .
خرج بحده وساب فاارس غرقان في دوامه .
***************.
في جناح جميله .
كانت بتبكي بوجع ومراره قربت منها بسمه بحزن شديد.
/اهدي ي حبيبتي علشان خاطري ادهم مش قصده الي قاله هو محروق علي حياه .
جميله بدموع ووجع/أنا بيكي علي حياه أنا عارفه انها روحها فيه وهو كمان وادهم خلاص بقا شيفني عدوه ليه وانا الي مواقفه جوازنا وبيلومني ويحاسبني طول الوقت علي ده وانا مش عارفه اعمل اتقبل أنه بيغني ومعجباته الي حواليه وكله حرام في حرام ولا اسيبه وندمر احنا الاتنين بجد مش عارفه .
فرحه بحزن عميق/اهدي ي جميله احنا حياتنا اقدار محدش عارف القدر مخبي لكل واحد فينا ايه .
جميله بألم شديد /خليك معانا يارب .
******************.
في فيلا الرشيدي...
كانت واقفه رقيه بغضب جحيمي.
/طيب ي ابن فهد أنا هربيك من اول وجديد تتيلق البت كده ماشي .
مراد بحده /أنا عايز افهم ايه الي غلط فيه لما الست تعصي جوزها وتخرج من غير أذنه يبقا تستاهل
الي يجرالها .
حياه بدموع ومراره//بابا انت ازي بتقول كده ده بدل ماتوقفه عند حده وتربيه على الي عمله معايا.
مراد بحده /انتي بالذات مش عايز اسمع صوتك كفايه انك كدبتي عليهم وقولتي أنك قولتيلي وانا وافقت وده محصلش كمان بتكدبي ي ست حياه انتي ايه الي مزعلك مش كنتي عايزه تشتغلي خلاص اديكي هتشتغلي انسي فارس بقا .
رقيه بحده /بالراحه ي مراد مش كده مانت عارف ان روحها فيه .
مراد بحده /لو بتحبه فعلا متعاندش معاه كانت كلمته بالراحه وبهدؤء لكن مش كده وبعدين خلاص محدش عارف الي جاي مخبي ايه ..
**********************.
في جناح اسر ..
كان قاعد بيشتغل علي بحث مهم دخل فارس بضيق شديد ونام في سريره .
اسر باستغراب /ده اسمه ايه ده أن شاء الله.
فارس بغضب /جرا ايه يالا هنام فيه ايه.
اسر بنظره خبيثه/مش عندك جناح طويل عريض متنام فيه .
فارس بزفر وضيق /اوووف انت عارف اني بتخنق لو نمت لوحدي بحب يكون نفس حد معايا .
اسر بنظره خبيثه/لا الله الا الله مكنت بتنام في حضنها كان لازم تتبطر ي عني .
فارس بغيظ شديد/بقولك ايه يالا مش عايز اسمع صوتك واقفل الوفاه خليني انام .
اسد بابتسامه/ي حول الله يارب البيت بيت ابونا والغرب يطردونا حاضر ي سيدي وادي الاباجوره .
*******************.
في عربيه جاسم ...
كان قاعد جنبيه ادهم بغيظ شديد.
جاسم بزهق /بقولك ايه يالا أنا مبحبش حرقه الدم دي والتوتر ده انا جيبتك معايا وانا رايح اصور الغلاف ده علشان تفك كده هتفضل تخبطلي وتاكل في نفسك هرميك من هنا .
ادهم بغيظ شديد/ي اخي ايه البرود الي انت فيه ده ايه ي اخي ده اخوك طلق مرائته الي بينت خالك وعمتك وحياتهم بتتدمر وانت ولا سال .
جاسم ببرود طاغي/علشان عارف الي فيه أنهم بيعشقوا بعض وهيرجعوا لبعض في اقرب وقت وهتشوفوا .
ادهم بحده /مين دول الي يرجعوا لبعض ده بعده ده انا اخليه يلف كده حوالينا نفسه زي الكلب علشان ترضاه عنه بس .
جاسم بغيظ شديد/بقولك ايه ي روح امك اتكلم عدل متنساش أنه اخويا وبعدين بقا علشان منحورش علي بعض اختك غلطانه الست لازم تكون طوع جوزها وهي حياه غلبانه انت وخالك الي ولعتوها ي عندك أنا مثلا لما اتجوز صوتها كده اسمه بالعافيه من احترمها ست تعلي صوتها علي راجل ده كلام ده انت هتشوف أنا هبقا مسيطر سيطره.
بص ادهم بصدمه للبنت الي قاعده وحواليها اقفاص خضار وفاكهه اتكلم باستغراب .
/ايه ده احنا داخلنا السوق ولا ايه ي عني مش ده المكان الي هتصور فيه الغلاف.
جاسم بصدمه /ايوه هو ايه ده .
نزل بغضب وقف قدامها بحده .
/انتي ي بنت انتي وبتعملي ايه هنا .
كريمه بغيظ شديد/بت لما تبتك ي جدع انت أنا كريمه .
جاسم بغيظ شديد/ي سلام وايه الفخر ده امال لو اسمك نانسي كنتي عملتي ايه انتي مين وبتعملي ايه هنا .
كريمه بغرور وثقه/أنا كريمه بنت الحاج جابر ابن عباس.
جاسم بغيظ شديد/وانا مالي بكل ده هو أنا هطالعلك بطاقه انتي بتعملي ايه في المكان .
كريمه بغيظ شديد/هو البعيد عبيط ولا ايه انت مش شايف البضاعه هكون بعمل ايه بعمل شااي أنا بشتغل بياعه خضار وجايه اقلب رزقي .
جاسم بغيظ شديد/ده ايه الغباء ده جايه تبيعي في مكان متظبط ومتزوق زي ده ليه ي اختي مستنين الاميره ديانا بقولك ايه ي بت انتي شيلي الزباله دي خليني اشوف شغلي .
كريمه بغيظ شديد/لا بقولك ايه بقصتك دي أنا مش متحركه من هنا غير لما ابيع البضاعه وخليك بقا كده ولا اعمل حاجه خليتي أفرج عليك خلقه وانا شرشوحه فاهم ولا لا روح جاتك نيله وانت عامل زي الجزره بشراشيبها كده .
ادهم بضحك /هههههه لا فعلا مسيطر هههه .
*****************.
في كليه التربيه..
كانت داخله جميله المدرج فجاه وقفها الدكتور حمزه بابتسامه .
/صباح الخير ي جميله .
جميله باستحياء وهي باصه في الأرض /الحمد لله ي دكتور .
حمزه بابتسامه /ماشاء الله عليكي ي جميله مبروك عليكي النقاب فرحتلك جدا .
جميله بابتسامه/شكرا جدا ي دكتور علي فكره انا نويت ادخل باذن الله الاختبار الجاي .
حمزه بابتسامه اعجاب /كويس جدا ايوه كده انا عايز اشوف حماس منك .
جميله بابتسامه/اوعدك ي دكتور أن هعوض كل الي فات عن اذن حضرتك .
حمزه بابتسامه وهمس /اه ي جميله مش عايز غيرك من الدنيا احنا زي مانكون واحد بس أنا هعمل المستحيل علشان نكون مع بعض .
*******************.
في شركه الرشيدي .
في مكتب فهد ..
كان قاعد فهد بيمضي بعض الأوراق دخلت حياه بحزن وتعب .
/حضرتك طلبتني .
فهد بابتسامه/طول ماحنا لوحدنا شيلي التكليف قوليلي عامله ايه.
حياه بقوه وثبات /الحمد لله ي خالي اطمن مش هموت أنا قويه والمره دي مش هعمل زي كل مره فارس زودها اووي وكل ده ليه علشان بقا ضامن اني في أيده بس خلاص انا قررت اطير من سجنه ده .
فهد بابتسامه/أنا معاكي في أي حاجه بس خليكي عارفه أنه بيموت فيكي وانتي كمان فاهمه .
حياه بدموع ومراره/فاهمه ي خالي .
فهد بابتسامه/جهزي نفسك للحفله بليل دي اهم حفله بالنسبه الي الصفقه دي كنت مستنيها .
حياه بابتسامه باهته /أن شاء الله ي خالي .
**********************.
علي شاطئ البحر...
كانوا قاعدين اسر وفرحه .
فرحه بابتسامه /عامل ايه ي حبيبي .
اسر بابتسامه ساحره/يلهووي بسمعها منك بتوه .
فرحه بابتسامه عاشقه/امتا بقا نتجوز واعيش معاك في بيت واحد ي اسر.
اسر بابتسامه/أنا آسف ي روحي أنا عارف ان أنا السبب في كل ده بس دي امنيتي أنا مش عايز اخد قرش من ابويا أنا عايز بيتي اكون انا الي مسؤؤل عنه اتمنا ي روحي أنه ده ميديكيش.
فرحه بابتسامه وسعاده/اضايق من ايه ي حبيبي ده انت رجلي الي طول عمري بتمناه كل يوم بحبك اكتر من الي قبله .
اسر بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي روحي يلا علشان نجهز الحفله احنا مش قد غضب فهد بااشا .
********************.
في الاداره ..
في مكتب فاارس..
كان قاعد ومرجع رأسه للوراء ومغمض عنيه بتعب فجاه دخلت شاكي وحطت ايديها علي جبينه وهي بتحركها واتكلمت برومانسيه .
/دماغك مصدعه جامد مالك ي فارس .
فارس بابتسامه ساحره/ايه ريحه البرفيوم دي .
شاكي بابتسامه ساحره/ايه عجبتك .
فارس بابتسامه/أوووي .
شاكي بابتسامه وحنان /قولي بقا مالك فيك ايه انت مش مظبوط .
فارس بسخريه /ابدا شويه مشاكل بس ده العادي بقولك ايه ماتيجي تروحي معايا حفله فهد باشا .
شاكي بابتسامه خبيثه/لا ي سيدي مراتك مجنونه أنا مش قد غضبها .
فارس ببرود /مراتي خلاص بقا عندها اهتمامات أخري المهم معايا ولا لا.
شاكي بابتسامه وسعاده/طبعا معاك ي كبير .
******************.
في فيلا الرشيدي...
كانت واقفه حياه وهي لابسه فستان احمر مثير جدا كانت تهبل اي حد يشوفها من جمالها .
رقيه بابتسامه/ايه الحلاوه دي ي حياه قمر منور .
حياه بقوه وثبات /لاول مره احس نفسي فعلا حلوه مش كان بيتحكم بس في البس حتي في النفس الي بتنفسه واخيرا بقت عايشه حره .
ادهم بابتسامه وتصفير بإعجاب /اوباااا ايه الحلاوه دي يخربيت عقلك ده صاحبك هيتجنن يلا ي عسل .
*******************.
في الحفله ....
كان الكل متجمع علي سفره واحده ومعاهم شاكي شاكي ظابط برتبه رائد وزميله فارس والكل يعرفها ومتقبل صداقتهم طبعا الا حياه فجاه أنصدم فارس من منظر حياه والدم غلي في عروقه بالذات لما قرب منها زميل ليها في الشركه وطلبها من ادهم للرقص وادهم وافق وهو بيبص بخبث ل فارس الي الغيره مش قادر يداريها .
اسر بخوف وهمس /دي باينها هتقلب ضلمه ربنا يستر.
فرحه بابتسامه وهمس /بصراحه لو ولع في المكان كله هيبقي عنده حق انت مش شايف البت بصراحه قمر.
بسمه بابتسامه وهمس /ده فارس هيولع الدنيا .
جاسم ببرود طاغي وهو ينفخ سيجارته /ي ترا البت دي هلاقيها في نفس المكان ولا ادور عليها في سوق الجمعه اكيد هقدر اوصلها .
جميله قربت من ادهم بغيظ شديد/عجبك الي بيحصل ده طبعا انت الي كبرتها في دماغها ده منظر بذمتك .
ادهم بقوه وثبات/ايه المشكله بترقص مع زميلها ما اخوكي مع الست اشكي اهيه ولا هو حرام علي اختي بس سبيها في حالها كفايه الي اخوكي عمله فيها .
جميله بغيظ وقسوه /صح وانا بتكلم معاك ليه انت واحد مغني كل يوم الي الحال ده دمك بقا فيه مياه ساقعه لما تقبل علي اختك كده للاسف ي ادهم انت نزلت من نظري .
***************.
علي سفره فهد وعائلته .
كان قد وصل الحال الي ذلك للحد وأصبح الصبر لا وجود له لينقض عليهم بغيره وغضب ليلكم زميلها بغضب جحيمي لتتحدث حياه بحده وغيظ .
/انت اتجننت ايه الي بتعمله ده .
بس رد فارس كان غير متوقع صفعه قويه نزلت علي وشها مسكها من شعرها بغضب جحيمي وغيره قتلاه .
/أنا صحيح مبقتش جوزك لكن أنا ابن خالك وراجل أوووي حالا مشفش وشك هنا بدل قسما بالله هاضربك بالجزمه قدام الناس دي كلها فااهمه ...يتتتتبع .
هستنا تفاااعل جامد وتعليقاتكم الجامده وتوقعاتكم ياريت اسمع رايكم في كل كابل بجد دمتم بخير وعافية 😘😘😘😘.
بنت الصعيد 😘😘😘😘.
رنا احمد عماد 🤭🤭🤭
تعليقات
إرسال تعليق