رواية قمر الساهر الفصل السابع عشر 17بقلم إيلا إبراهيم
رواية قمر الساهر الفصل السابع عشر 17بقلم إيلا إبراهيم
#رواية_قمر_الساهر
#بقلم_إيلا_إبراهيم
الفصل السابع عشر
جذبها إليه محاولا احاطة خصرها لكنها تعانده بقوة وتمرد... ابتسم على عنادها وهو يكتف يديها ليلتصق ظهرها بصدره العريضه : عايزه توصلي لحد فين ياقمر..هااا .. عاوزه توصلي لحد فين..
قمر بقهر : سيبني بقولك سيبني مش من حقك تقريب مني كده متنساش اني مش مراتك ...انت ايه يا اخي ايه مفيش احساس.. ابعد عني بقولك.. .
سلطان : اششششش همس عند مسمعها بضحكه
: هي دي مشكلتك .. معلش نسيت اقلك انا رديتك على عصمتي .
شعرت بانقباضة بصدرها لكنها بنفس الوقت لن ترضخ له ابدا..
هبطت دموعها بقهر وهي تحاول افلات نفسها مرددة بقهر : مش بمزاج ياسلطان مش بمزاجك انا مش لعبه فأديك سامعني.. أما مش لعبه..
ابتسم وهو يشدد باحتضانها يردد بانفاسه الساخنه
: متأكده انه مش بمزاجي ..
شعرت بقشعريرة تسري بجسدها من قربه مشاعر مختلطه بدأت تسيطر عليها لتأخذ أنفاسها بتثاقل ودموعها تنهمر بقهر وصوت ضعيف : سيبني ياسلطان سيبني فحالي بقى عايز مني ايه مش كفايه. عايزني اموت نفسي عشان ترتاح..
خفف من يده التي تحتضنها عندما شعر بضعفها بين يديها مرددا : قمر انا..
قمر : انت ايه قالتها بدموع انت مش طلقتني يبقى خلاص ..خلاص ياسلطان سيبني فحالي بقى ..
سلطان : طلقتك عشان انتي عايزه كده كنت عاوز اخليكي تهدي...بأي طريقه بس معرفتش ارتاح بعدها..انا مش عايز اسيبك فحالك ياقمر ..ولا عمري هسيبك فحالك ر انا وانتي مش هيفرقنا الا الموت سامعه..
قمر بعناد طفولي : لا مش سامعه ..ومش بمزاجك ياسلطان قلتهالك قبل كده انا مش لعبه فأديك..
سلطان بانفعال مسح وجهه ايهدأ مرددا
: ماشي..ماشي هسيبك ترتاحي شويه وتراجعي نفسك..
مسحت دموعها بحرقه مرددة : مش هرتاح وانا قريبه منكم افهمها بقى. افهمها...
خرج سلطان وهو يردد بجديه : يبقى خليكي على حالك إنما تبعدي ده بعدك ياقمر. سامعه ده بعدك..
ليغادر ويتركها تصرخ في أثره...
********
سماح : ممكن تبطلي عياط ياقمر قطعتي قلبي عليكي كفايه عشان خاطري..
قمر تبكي بقهر : مش هقدر اكمل كده ياسماح مش هقدر..
سماح : انتي لو تحكيلي ايه اللي بيحصل معاكي يمكن اعرف اساعدك
قمر : لو حابه تساعديني بجد خرجيني من هنا. ابني مش عايزاه يتربى معاهم وانا وحيده ماليش اي حد في الدنيا دي بالله عليكي ساعديني ياسماح....
سماح..
قمر..
*******
مهاب اعاد ظهره إلى الكرسي : عاوز توصل لحد فين ياسلطان انا عاوز افهمك مش عارف ..
سلطان : تصدق انا مش عارف ..كل اللي عاوزه اني ارضي قمر وامي واوقف اخويا اللي من دمي عند حده من غير ما اخسره ولا اخسر امي.... ازاي مش عارفه
مهاب : بس يعقوب غلط ولازم يتعاقب..
سلطان : اول مره مش بعرف اتصرف ولا اعرف اعاقب الللي غلط..
مهاب : ليه ياسلطان ليه كده ..يعقوب هيتمادى اكتر لو سبته..كده
سلطان تنهد بحيره : انت متركزش معايا يامهاب انا زي عوايدي هعرف اتصرف وهلاقي حل .ليغادر ويترك الآخر يراقبه بحيره..
********
كانت بتعيط بؤضتها لما سمعت خبط على الأوضه..
وبعد شويه دخل سلطان
تنهد سلطان بضيق : بتعيطي ليه دلوقتي
سمر بدموع : متتكلمش معايا يا سلطان مش عايزه اكلمك تاني اطلع براا اوضتي
سلطان : طب ينفع اللي عملتيه ده
سمر : أنا معملتش حاجه غلط هي فعلا **
قاطعها سلطان بحده : اششششمش مش بمسح تغلطي عليها ياسمر قمر مراتي وهتبقى ام ابني
سمر : لا مش مراتك ياسلطان انت طلقتها..
سلطان ببرود : ورديتها
سمر بصدمه : انت بتقول ايه
سلطان : بقول اللي سمعتها والمره دي ياسمر هعديهالك انما لو غلطتي في قمر تاني انا اللي هزعل منك وزعل مش بتمنى انك تجربي ياسمر عشان انتي غاليه عليا اوووي ومش عايز ازعلك ابدأ
سمر بغيظ : انت بتهددني عشان قمر ياسلطان.
سلطان : انا بديكي خبر بس فهماني ياسمر ودلوقتي يلاا قومي اغسلي وشك بلاش العياط ده... عشان الزعل دي مش لايق عليكي ابدا..
سمر :مش عايزه وسيبني فحالي بقى ..
سلطان بتحذير : سمر يلاا بقى بلاش دلع ..
سمر بقهر : قلتلك مش رايحه حته ياسلطان سيبني فحالي ...لتدفن وجهها بالوساده وتبكي بقهر ..
تنهد سلطان وهو يقترب منها مازحا يلاا عشان خاطري انت ليصدم بها ت...
*******
كان نايم بؤضته لما سمع صوت دوشه بسيطه وقف على الشباك وبص واتصدم لما شاف قمر بتهرب من القصر من الباب الخلفيي ووووو
يتبع....
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق