القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية العاصي الفصل السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والاربعون والواحد والاربعون الأخير بقلم/كنزي حمزه

 

رواية العاصي الفصل السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والاربعون والواحد والاربعون الأخير   بقلم/كنزي حمزه 





رواية العاصي الفصل السادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون والاربعون والواحد والاربعون الأخير   بقلم/كنزي حمزه 


العاصي

الفصل السادس والثلاثون


تحسنت حالة غزل بمرور الوقت وفرح حمزه جدا بعد ان علم انها تحمل بداخلها ولد


 ولكن الطبيب اخبره بأنها سوف تلد في الشهر السابع  ليطمأنه علي حالة جنينه وحالتها هي ايضا

 

ظهرت نتيجة تحليل DNAبالايجاب مما افرح احمد جدا وذهب سريعا الي والده واخبره وذهب الي عاصي حتي يأخذ صغيره الذي حزن جدا وهو يلبسه ملابسه


زين:يعني انا هالوح عند بابي ميدو اقعد عنده


عاصي:ايوه انت زعلان ليه دلوقتي مش انت اللي كنت كل شويه تقولي انا عايز بابي الحقيقي


زين:بس اناعايسك انت كمان انا بحب انام جانبك والعب معاك


عاصي :مانا مش هبعد عنك هاجي كل شويه اشوفك وانت كمان هاتيجي وتقعد هنا زي مانت عايز


زين:لاء مس عايس ابعد عنك انت ومامي خليني هنا وهو يبقي يجي يسوفني هنا


عاصي بغضب:لاء ماينفعش ده بابك وانا مقدرش اخدك منه بطل عياط مش بعد ما عملت ليك اللي انت عايزه جاي تعيط دلوقتي وتقولي لاء ومش عايز


تدخلت بينهم غمزه الواقفه بالجوار تحضر اشياءه في 


الحقيبه:خلاص يا عاصي سيبه واهدي انا هاكمله لبسه ممكن تخرج ليهم بره


وقف عاصي ينظر اليه ثم ابتعد عنه وذهب بأتجاه باب الغرفه: خلصي وخرجيه لحمزه وانا هانزل تحت ثم تركهم وخرج


غمزه:زين حبيبي متعيطش انت عارف اد ايه بابي عاصي بيحبك هو كمان زعلان عشان هاتسيب البيت بس انت شوفت هو وبابي احمد بقو صحاب اذاي وكل يوم بابك بيجي يقابله وتقعدو في الوكاله تحت سوي


زين:طيب خليه يجي كل يوم بس مس ياخدني معاه انا عايس اقعد معاكو انتو يا مامي


حملته بين يدها واتجهت الي الباب :طب ايه رأيك تروح معاه ده هايفسحك ويوديك الملاهي ويجبلك لعب جديده وبعدين انت لو قولتله انك عايز تيجي مش هايقول لاء 


زين بفرحه:يعني هالوح الملاهي واجيب لعب ماسي انا هالوح معاه وبعد كده اقوله يالجعني تاني 


وقفت في الرواق وقابلتها غزل وروقيه وهم يبتسمو للصغير


غزل :هاتوحشني اوي يازين يارب اجيب بيبي شبهك كده يا حبيبي


زين: وانتي كمان يا غسل يا حبيبتي مس انتي قولتي انك هاتجيبي البيبي كمان سهل انا هالعب معاه وهاحبه ويبقي اخويا


غزل بدموع:طبعا يا حبيبي دا انت هاتبقي اخوه الكبير


روقيه:تعالي في حضني يا قلب نانا هاتوحشني اوي يا زين


زين  بدموع بعد ان تأثر بهم:وانتي كمان يا نانا هاتوحسيني اوي انا هاخلي ميدو يجبني علطول ومس هتأخل


خرجت غمزه به وهم من خلفها حتي يودعوه الدموع تغرق وجوههم


اندهشو الرجال عندما  رؤوهم بهذا المنظر


فضالي:ايه المناحه اللي انتو عاملنها دي 


روقيه:مافيش يا عبد الرحمن احنا بس صعبان علينا بعد زين


احمد: ماتخفيش حضرتك والله انا مش هابعده اذا كنت انا نفسي حبيت البيت ده ومش عايز ابعد عنه


فضالي:يا حبيبي انت تشرف في اي وقت


حمزه:غزل كفايه يا حبيبتي ابوس ايدك انا مش ناقص تتعبي  تاني


احمد: تعالي يا زين  سيب مامي وتعالي


زين وقد تشبث في عنقها جيدا:لاءه خليني مع مامي انا مش عايس اسيبها


حمزه وقد بدء يحمله من بين يديها بالقوه:تعالي ياحبيبي ليا انا طيب وننزل الوكاله تحت عند عاصي


زين:هونسل عسان مس عايسني


احمد:لاء ياحبيبي بالعكس ده زعلان خالص ومش عايز يشوفك وانت بتعيط  يلا بقي يا زين عشان مانزعلهمش اكتر من كده


زين:حاضل يا بابي انامس هاعيط عسان هو مايسعلس مني 


ثم رجع مره ثانيه الي غمزه التي انحنت امامه ليجفف عبراتها بيديه الصغيره:متعيطس يا مامي انا هالوح مع ميدو سويه ثغيلين وهاجي تاني بسلعه عسان ماتسعليس وكمان عسان بابي مايسعلس ماسي


غمزه:ماشي يا قلبي بس عايزك شاطر وتسمع الكلام وانا بابي هانكلمك في الموبايل كل شويه 


زين:طيب تعالي بقي نتثول انا وانتي وغسل ونانا صوله  حلوه تعالي ياغسل اقفي هنا عسان كلسك يقلع  في الثوله


حمزه بمزاح وهو يجلس امامهم ويرفعه علي كتفه:طب استني بقي عشان لما يشرف الاستاذ اللي جوه كرشها ده تبقي توريله الصوره وابوه كمان فيها ههههههههه


😆😆😆😆😆😆بقلمي/كنزي حمزه  😆😆😆😆😆


ترجل  به خارج المنزل وهو يحمله بين يديه ومن خلفه حمزه يحمل حقيبته ومن خلفهم والده


كان يجلس هو خارج الوكاله مع أصدقائه  خالد وسامح


توجه به اليه وهو مبتسم


احمد:ايه يا عاصي انت مش هتسلم علي زين قبل ما نمشي ولا ايه

عاصي:هاسلم طبعا تعالي يا حبيبي وعندما حمله انفطرقلبه علي صغيره حين لمح العبرات تلمع في عينه وهو يحتضنه بيديه الصغيره

زين:بابي  انا هالوح مع ميدو سويه ثغيله وهاجي تاني


عاصي:ماشي يا قلب بابي وانا هاستناك هاتوحشني اوي


حمله سامح من  ابيه:والله هتوحشنا كلنا ياض يازين اوعي تنسانا بس ياعم


زين:لاء ماتخفس ياعمو سامح انتو بس لما تيجو تلعبو كوله قوللي عسان اجي اسجع


سامح بمشاكسه:كوره بس والخناقات ياض

زين:هه اسكت ماتقولس احسن ميدو قلع ثابط بيموت الناس ويجي يقبض علينا في الخناقه


خالد:الله طب مانت عارف اني ظابط من زمان مخفتش مني ليه ياض 


زين:يا عم اجلي دا بابي عاثي بينفخك انت وحمسه

خالد بغضب:الله يحرقك يا عاصي زي مانت قالل قمتي قدام الواد كده


وقفو جميعا يضحكون بينما وقف هو ينظر اليه بحب حتي يملي عينيه به ليشبعها من رؤيته قبل ان يرحل


وضع احمد يده علي كتف:عاصي مش عايزك تقلق اناهاخده 


يقعد معايا فترة الاجازه بتاعتي واول مأموريه  هاطلعها هاجيبه ليكو


عاصي:ماشي اما اشوف بس عالله ماتطلعش ندل وبعد ماتمشي بيه ماشوفش وشك تاني


احمد:لاء اطمن يا خويا انا نفسي خلاص مش هقدر ابعد عنكم مع انك  لسانك طويل بس صاحب جدع يلا  انا هامشي بقي يلا يا زينقول لبابي باي


زين:باي يا بابي هاتوحسني يا حبيبي


عاصي:مع السلامه يا حبيبي خلي بالك من نفسك ولو احتجتني في اي وقت  اتصل بيا وانا هاجيلك لحد عندك

قبله في وجنته واحتضنه جيدا وبعد ذلك اخذه احمد واتجه بيه الي سيارته


ظل وقفا يتابعهم بنظراته  حتي اختفت السياره من امامه فركل المقعد الذي كان يجلس عليه بقدمه بكل عنف وهتف بصرخه


عاصي:زيييييييييين

امسكه أصدقائه وصاح به حمزه:اهدي ياعاصي خلاص زين مشي مع ابوه اهدي احنا في الشارع


سامح:عاصي انت ايه اللي بتعمله ده الواد مع ابوه مش مع حد غريب


عاصي بعنف :بس اسكتو انا ابوه 


خالد بعد ان زجه بيده داخل الوكاله امام والده:فوق بقي  الواد راح لابوه اللي من اول يوم شوفته وانت متأكد انه ابنه ومع ذلك صممت تخليه يعمل تحليل وهو مقالش لاء وبقاله اسبوع كل يوم يجي لحد هنا عشان يشوفه مع انه كان ممكن يعتمد علي سلطته او سلطة ابوه وياخد الواد اهدي بقي يا اخي وبطل اللي بتعمله ده


فضالي:يابني الجدع قال انه مش هايحرمك منه بس برضوه دا ابوه ومحروم منه وعايز يفرح بيه ويخليه يتعود عليه زيك


وقف من امامهم بوجه متهجم بالغضب وتركهم وصعد الي اعلي دلف الي شقته ومنها الي غرفة زين وبكل عنف دلف اليها واغلق الباب من خلفه


غزل:غمزه هو جوزك ماله داخل وشه  وقفل علي نفسه كده ليه


روقيه:الله يكون في عونه اكيد زعلان جدا علي فراق زين


غمزه:ربنا يعدي الليله دي علي خير مش عارفه اعمل ايه عشان اخرجه من اللي هو فيه ده


روقيه:معلش يا حبيبتي سيبيه لما يهدي شويه وبعد كده ابقي ادخليله يلا احنا هانسيبك بقي وننزل يلا يا غزل


غزل:لاء انا هاطلع شقتي ارتاح يا مامي النهارده كان يوم صعب علينا كلنا

 

اغلقت من خلفهم بابها واتجهت اليه فتحت الباب بخفه وعينها تتجول غرفة الصغير الي ان وقعت عليه لتلتقي به


وهو نائم علي فراشه محتضن بيديه برواز صغير يجمع صورتهم سويا اجتذبته من بين يديه ووضعته علي الكمود

ورقدت هي بين احضانه 


غمزه بهمس: هتفضل زعلان كده كتير 


عاصي: يعني انتي مش زعلانه


غمزه وهي تحتضنه جيدا:هاموت ووحشني من دلوقتي بس عشان بحبه هاستحمل


عاصي بعد ان اعتدل واسند رأسه علي حاجز الفراش:انا مش قادر استحمل بعده هو مقعدش معاكي ربع الفتره اللي قاعدها معايا عشان كده انتي مش هاتقدري تحسي بلي انا حاسس بيه


غمزه:طب ولو قولتلك  اني عندي خبر حلو هو انا مش متأكده منه اوي بس شاكه يعني


عاصي وهو ضامم حاجبيه:خبر ايه ده


غمزه: هو يعني انا شاكه اني حامل


عاصي بأبتسامه: عادي طب مانا كمان شاكك


غمزه بدهشه:نعم شاكك اذاي يعني


عاصي:انتي عبيطه ولا ايه دانا بحسبها باليوم 


غمزه بشهقه: هه يالهوي عليك وتقولي ماتفكريش واتريك انت اللي بتفكر


عاصي وهو يحتضنها:مش يمكن مش عايز ابينلك عشان منعلقش نفسنا بوهم وقولت لما نتأكد الاول


غمزه:اخص عليك يا عاصي يعني انت مش فرحان للخبر ده 


عاصي:هافرح وهاطير من الفرح لما اتأكد


غمزه بعناد :طب ممكن بقي تقوم تجبلي اختبار حمل من الصيدليه


رقد علي الفراش مره ثانيه واعطاها ظهره :نامي ياغمزه وسيبيني انام 


غمزه بزعل:كده يا عاصي طيب نام بقي لوحدك هناوخد صورة زين اهه احضنها كويس انا رايحه انام في اوضتي


عاصي :خدي يا مجنونه انتي هاتغيري من الصوره تعالي نامي هنا جانبي


غمزه:لاء خليك بقي نايم لوحدك وماتحولش تيجي تكلمني عشان انا زعلانه منك


تنهد هو بفارغ الصبر واعتدل واقف دلف خلفها الي غرفتهم


كادت ان ترقد علي فراشها لكنه احتضنها من الخلف وقبل عنقها

عاصي:غمزه

لم ترد عليه ولكنه احس أنتفاضة جسدها وهي تشهق بالبكاء


لفها بين يديه وهمس:ليه كل ده يا حبيبتي


غمزه:عشان نفسي افرحك شيافك  اد ايه زعلان علي زين ومش عارفه اجيب ليك البيبي اللي نفسك فيه


عاصي:   مين قال كده بس والله انا مستني بس تتأكدي وهاطير من الفرحه دانا كل يوم بيعدي بحمد ربنا يحبيبتي انك مزعلتيش فيه. 


غمزه :انا بحبك اوي يا عاصي


عاصي: وانا كمان يا روحي تعالي نام بقي عشان ماتخلنيش اتهور والصبح يا ستي اول ما هاصحي هاجيب ليكي كل اللي انتي عايزاه


 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖


دلف به الي داخل الفيلا وجد جده يقف في استقبلاه وبجانبه

 

فتاه بعمر والدته تقريبا بيضاء وعيونها فيروزيه تعادل عيون والده قوامها فرنسي ممشوق وشعرها زهبي اللون


عبدالحميد بفرحه: اهلا اهلا يا حبيب جدك حمدلله علي السلامه نورت بيتك ياغالي


زين:اسيك يا جدو 


عبد الحميد بعد ان حمله ودلف به للداخل: والله يا استاذ زين انا بقيت في احسن حاله لما سوفتك


جلس زين علي الاريكه والتفت اليها: انتي مين انا مس سوفتك قبل كده


عبد الحميد: دي اسمها دارين تبقي بنت اخويا يعني بنت عم بابك


ذهب الصغير امامها:واشار لها ان تنحني له وهمس


زين:علي فكله انتي حلوه خالث 


درين وهي تقبله في وجنته:ياختي وانت كمان حلو خالث وجميل خالث


زين:انتي هتبقي ثحبتي سي مامي غمسه وغسل هما كمان حلوين سيك كده


دراين:بجد وانا موافقه نبقي اصحاب ونلعب سوي ونعمل كل اللي انت عايزه


زين:طب تعالي نتثول بقي عسان ابعت الثوله لبابي دا بيحب البنات الحلوه خالث 


احمد:ههههههههههههه والله يا سي زين عاصي ده مشكله بقولك ايه انت مش جعان 


زين بعد ان جلس بجانبه:لاء انا عايس مامي تجبلي لبن سخن 


احمد:طب ممكن انا اجبلك اللبن النهارده 


زين:لاء انا عايس الوح لبابي عاثي انا جيت معاك اهو وقعدت سويه خليني الوح ليه بقي


عبد الحميد: بس ده بيتك يا حبيبي والمفروض تقعد فيه علطول


زين:يعني انا مس هالوح عند بابي تاني


احمد: يابني انا ابوك  وده بيتك افهم بقي 


بدء الصغير يبكي ويحني رأسه للاسفل


دارين:طب بقولك ايه ايه رأيك لو تيجي معايا ونحضر انا وانت اللبن  سوي وبدأت تحمله


ابعد احمد يدها عنه وصرخ فيها:دارين مالكيش دعوه بيه لوسمحتي تعالي يا زين انا هاجيب ليك اللبن


حمله وذهب به بأتجاه المطبخ بينما نظرت هي الي عمها 


ولمعت عيناها:    انا مش قصدي  حاجه يا انكل                                                                                     Ay ,m   soo sory  

 

 عبد الحميد: انا عارف يا حبيبة عمك مش عايزك تزعلي  احمد بس عايز ابنه ياخد عليه مش اكتر 


دارين بتنهيده:طب عن اذنك يا انكل انا هاطلع اوضتي عشان انام


عبدالحميد: انتي مش هاتتعشي ولا ايه انتي مش قولتي هاتستني لما احمد يجي وبعدين تخلي الخدمين يحضرو العشا


دارين:بس ماليش نفس  عن اذنك يا انكل              sorry 


صعدت الي غرفتها دامعة العينين من معاملة هذا القاسي 


الذي من وقت ان حضرت للعيش معهم بعد وفاة والدهاوهو يعاملها بكل قلة زوق... 



العاصي

الفصل السابع وألثلاثون


انها السابعه صباحا استيقظ الصغير في هذا الوقت ليجده بجوار متسطح علي وجهه غارق في نوم عميق  بدء يحثه بيده لكي يستيقظ


زين:ميدو ياميدو قوم بقي وديني عند بابي انا عايس اثلي معاه ويجبلي ساي بالبن من القهوه


احمد بأفاقه غير مكتمله:شاي بالبن ايه بس يا حبيبي الساعه لسه سبعه نام شويه وبعدين هقوم بنفسي اجبلك انا الشاي


زين: طب مس عايس ساي بس خليني الوح اثلي الثبح معاه سامانه ثلي لوحده اثلا


احمد بأعجاب من تربية عاصي لصغيره:انت متعود تصلي معاه يا زين 


زين:ايوه وكمان بابي معلمني اتوضي اساي قوم بقي وديني ليه 


احمد:طب بس هو زمانه خلص صلي فعلا ايه رأيك لو تصليه معايا انا


زين: انت هتعلف ماسي نجلب بس بعد كده نلوح لبابي بقي ياميدو


احمد بضيق: ممكن تبطل تقولي يا ميدو وتقولي يابابي زي ما بتقوله انا ابوك مش هو 


احني الصغير رأسه وبدا عليه الخوف:حاضل 


احمد:يا حبيبي           sory 


 متزعلش انا بس وحشتني الكلمه دي منك اوي ونفسي اسمعها علطول


ولكن لم يعطيه الصغير اي اجابه


احمد:طب ايه رأيك انا عاملك مفجأه حلوه اوي النهارده هاخدك ونخرج سوي ونروح الملاهي ونتفسح ان وانت بعد مانفطر


قفز الصغير من علي الفراش بفرحه :هيهههههههه هالوح الملاهي طب يلا بقي يا ميدو قوم عسان نلحق نلوح


احمد بسخريه:برضو ميدو طب قوم يا خويا نصلي ونفطر الاول وبعدين نروح


نزل به بعد ان صلو معا وجد والده جالس في غرفة مكتبه


زين:ثباح الخيل يا جدو


عبد الحميد:يا صباح الفل يا قلب جدو صاحي بدري ليه يا استاذ زين


زين:اناكنت بثحي بدلي لما بنام جنب جدو عبد اللاحمن وكمان لماكنت بنام عندنا في سقتنا جنب بابي كان بيثاحيني عسان نثلي سوي والنهالده ثليت انا وميدو سوي


عبد الحميد:برافو عليك والله يااحمد انا معجب اوي بتربية 

البشمهندس عاصي لزين بصراحه نفسي تكافئه  علي كل حاجه عاملها ليه


احمدوهو جالس بجوار ابنه علي الاريكه:والله يابابا وانا بصراحه هو راجل وجدع بس مش عارف اعمله ايه


زين:موت الناس الوحثه اللي كانو عايسين يخطفو مامي وغسل من مدلستهم 


عبد الحميد بأستغراب:ناس مين دول يا زين


احمد:هو عاصي  متخانق مع حد يا زين


زين:ايوه دول ناس وحثه اول ما نانا لوقيه هي ومامي وغسل مالجعو من السفل عند تيتا توحه جوم وكانو عايسين يخدوهم 


بس بابي ضلابهم هو وحمسه وعمو سامح وثحابهم كلهم 

وبعد كده جيه عمو خالد وقبض عليهم واخدهم القسم


عبد الحميد:طب يعني اتقبض عليهم فين بقي المشكله


زين:لاءه ماهما لجعو تاني ولاحو لمامي وغسل المدلسه الكبيله بتاعتهم وكانو هايخطفوهم بس بابي ضلبهم هو وحمسه وعمو حاسم خطيب اسلاء ثاحبة مامي


 وبعدين لجعوهم البيت تاني وغسل ياعيني كانت بطنها بتوجعها اوي ومامي كانت نايمه كتير  ونانا قعدت تعيط 


لحد ما عمو حاسم جاب الدكتول واداهم حقن وبعدين مامي ثحيت بقي وغسل فضلت نايمه عندنا في السليل بتاعي لحد ما حمسه سالها وطلعها عندهم بس خفت بقي وكلسها بقي كبيل


عبد الحميد:هههههههه وايه حكاية غسل دي كمان


احمد:دي مرات حمزه يابابا وتبقي اخت مرات عاصي ومامتهم متجوزه الحج عبدرحمن


عبد الحميد:اه قولتلي طب انت لازم تتكلم مع عاصي وتفهم منه ايه حكاية الناس اللي زين بيقول عليهم دول ولو في حاجه لازم نساعدهم


احمد:اكيد طبعا هاكلمه ونشوف الحكايه ايه


 التفتو الي الصغير وهو يمسك هاتفه ويضحك ليجد امامه في شاشه الهاتف وجه عاصي وعليه اثار النوم


زين:ههههههههه ثباح الخيل يابابي


عاصي بنوم:احلي صباح علي عيون حبيب قلب بابي صاحي من بدري ولا ايه


زين:ايوه و ثحيت ميدو كمان عسان يخليني اجي اثلي معاك بس هو قالي نثلي سوي النهالده عسان سمانك ثليت سوفت 


يا ميدو اهوكان نايم ومس ثلي لسه


عاصي:نايم مين بس ياعم انا صليت الفجر في الجامع مع جدك وحمزه ولسه باحاول انام عقبال ماتصلي في الحرم واقولك يا حج زين 


زين بكركررره:هههههههه انا حج سين ههههههه 


احمد:صباح الخير يا هندسه وبعدين في حكاية الشاي بالبن اللي من القهوه دي كمان 


اجبله قهوه منين انا دلوقتي نشرب فيها شاي بالبن 


عاصي:هههههههه ياصباح الفل دي طقوس خاصه بينا  احنا الاتنين وماتحولش تعمله في البيت عشان مش هايعجبه ووقت مايطلبه هاته وتعالي 


احمد:اهههه بدأت تمسكني من ايدي اللي بتوجعني ماشي انا كده كده كنت ناوي اخرجه النهارده وبعد كده نبقي نيجي ياسيدي نشرب شاي بالبن من القهوه


زين:هيهههههههه خلي حمث يجيب الكلاسي يا بابي واستانني بقي علي باب الوكاله


عاصي:عيوني ياقلب بابي وهاخلي مامي كمان تعملك كيك شيكولاته ايه رأيك 


زين:لاء يا بابي انا عايس ام علي


عاصي:هههههههه بتقولك هاتعملك الاتنين عسان خاطر عيونك


زين:هيههههههه طيب قولها اني هاجيب معايا بنت حلوه خالث لقيتها هنا بقت ثاحبتي سيها هي وغسل


اخذ منه والده الهاتف بغضب: ماشي يا عاصي ان شاء الله اخر النهار هاجيبه واجي نقعد معاك شويه مع السلامه


عاصي: تنورو في اي وقت سلام


التفت احمد اليه بغضب:انت مين قالك تقول كده احنا مش هانخد حد معانا


زين بغضب وصوت مرتفع:متسعقس انت سعلتها امبالح وانا مس سفوتها بعد كده انت ليه بتعمل معاها كده انا مس بحب حد يسعل ثحابي


جلس عبد الحميد ينظر اليهم بتسليه وصمت


احمد:صحبتك منين هاه هي مش قدك عشان تبقي صاحبتك وبعدين انت مالحقتش تقعد معاها عشان تصاحبها من اصله


زين:بث انا خلاث ثاحبتها وهي حلوه هي لاحت فين انا عايس العب معاها ومس عايس اقعد معاك عسان انت بتسعق ولما الوح عند بابي هاخدها معايا واخليه يخبيها مع مامي غمسه وغسل وانت تقعد هنا لوحدك بقي


وقف احمد مندهش من رد طفله العنيد عليه بينما تكلم جده اخيرا


عبدالحميد:طب ادام انت عارف بقي انها زعلانه ايه رأيك لو تروح ليها اوضتها وتصالحها وتخليها تنزل تفطر معانا


زين: ماسي بث انا مس عالف فين اوضتها 


عبد الحميد:اوضتها جنب اوضتك اللي كنت نايم فيها انت وبابك انا هاخلي الناني تطلعك ليها


زين:ماسي يا جدو انا هاقلع اثالحها واخليها تيجي معايا الملاهي ولو انت مس موافق يا ميدو يبقي مس هالوح معاك وتوديني عند بابي بث 


ثم جري من امامه وتركه مندهش علي ما تفوه به


عبد الحميد بعد ان اخبر الخادمه ان تصعد به:  واضح جدا انه وارث العند من ابوه


احمد:انا لازم اظبطله دماغه دي


عبد الحميد:مالها دماغه انا شايف انه ماغلطش وقال الصح


احمد :والصح ان يمشي كلامه عليا


عبد الحميد: الصح ان اللي غلط يصحح غلطه بدل مايتمادي فيه


ترجلت معه علي الدرج وهو مسرع بها:التفت بنظراته يبحث عنهم 

زين :الله هما لاحو فين انا كنت سايبهم هنا


دارين:طب تعالي نشوفهم في اوضة السفره كده


زين :بثلاحه انتو بيتكم كبيل اوي


دارين وهي تحمله وتدلف به اليهم: ههههههه بس ده بيتك انت مش بيتي انا  كنت ضيفه هنا وخلاص هامشي صباح اخير يا انكل


لم يبالي ذلك اللعين لما تقوله  وجلس يأكل طعامه براحه بعد ان جلس صغيره بجانبه


عبد الحميد: صباح النور ايه اللي انتي بتقوليه دا يا دارين تمشي تروحي فين ده بيتك ومش هاتخرجي منه الا وانتي عروسه


دراين:معلش يا انكل يا ريت تسيبني علي راحتي عشان مش عايزه اضايق حد ولا حد يتضايق مني


لم يهتم بكلامها ولاينظر اليها فقط يأكل طعامه بشراهه ويطعم ذلك الصغير الذي كان يكبت غيظه منه ولم يحتمل اكثر من ذلك  فركله في قدمه واشار له ان ينحني له


زين:بطل اكل وقولها حاجه ثالحها ومس تخليها تمسي 


احمد:بصوت منخفض وملامح منزعجه:يعني اعملها ايه ماتمشي انا مالي بيها


زين:لوقعدت انا هاقعد  وهاقولك يا بابي ولو مسيت انا كمان هامسي ومس هاجي هنا تاني


نظر له بغيظ فذلك اللعين بدء يساومه بل كسب الجوله لصالحه

توجه اليها بنظره ورد ببرود تام


احمد:خليكي 


ثم التفت مره ثانيه الي طعامه


انزعجت هي من هذا البارد الذي سوف يقتلها حتما 


دارين بغضب:لاء معلش انا هارجع فيلتنا عشان كل واحد يبقي علي راحته


احمد بغضب اكثر:وعايزه تبقي علي راحتك اذاي بقي ان شاء الله اصلا مافيش بنت محترمه تقعد في فيلا طويله عريضه لوحدها الا اذا كانت عايزه تمشي علي حل شعرها


تفجأت هي مما تفوه به  اوصل به الحد ان يشكك في اخلاقها 


لم تسطيع الصمود امامه مره ثانيه فهو كل مره يتعمد ان يهينها ولكن هذه المره جرت الدموع علي وجنتيها امامه 

وجرت الي الاعلي وهي تبكي بصوت مرتفع


وضع الصغير يده علي عينيه وهو يصيح:اف مافيس فايده 


عبد الحميد:ايه اللي انت هببته ده اذاي تقول علي بنت عمك كده

احمد بلا مبلاه:انا مقولتش عليها هي انا بوضحلها ان البنت اللي بتقعد لوحدها الناس بتقول عليها كده


عبد الحميد: يابرودك يا اخي انت ايه يا بني ادم حرام عليك ياخي دي بنت ويتيمه ومن ساعة ماجات تعيش معانامن٣ شهور وانت عمرك ماسمعتها كلمه حلوه اتفضل اطلع صالحها واعتذر لها


احمد:بابا ماتكبرش الموضوع انا مش هاعتذر لحد ولو هي عايزه تمشي براحتها 


عبد الحميد:كده طب يكون في علمك بقي انا بنت اخويا لو خرجت من البيت ده انا هاكون قبلها انت فاهم


احمد:يعني هاتسيب ابنك وحفيدك عشان خاطر الست دارين


عبد الحميد:ايوه يا احمد مانا اكيد مش هاسيبها تعيش لوحدهاعشان يجي واحد حمار زيك يقول علي بنت اخويا انا كلمه زي دي


ضحك الصغير بكركره  وهويشير عليه بأصبعه


نظرله نظرة غيظ فأحني رأسه للأسفل سريعا


زين: انا كمان هالوح عندي بابي ومس هاقعد هنا


احمد بغضب:انت تخرس خالص انت السبب اصلا في اللي حصل ده

ادمعت عينه وانزلق من جانبه وجري علي جده


زين :وديني عند مامي وبابي يا جدو انا مس عايس اقعد معاه لوحدي


عبد الحميدبعد ان حمله علي قدمه :والله يا بني معاك حق 


نظر اليهم بغضب ولكنه ليس امامه اي سبيل للنجاه من ذلك المأذق غير الاعتذار لهذه الدارين التي يعلم جيدا انها تريد ان تقتحم حياته


احمد:والمطلوب مني ايه دلوقتي


عبدالحميد :تطلع تصالحها ياكده ياهانمشي كلنا وخليك بقي قاعد في بيتك لوحدك


تنهد بانزعاج ثم وقف من علي مقعده بغضب متجه اليها وهو يسب ويلعن تلك الصغيره التي  اقسم ان تمادت في ازعاجه سوف يبرحها ضربا


دق باب غرفتها ثم دلف اليها


وجدها تقف في غرفة ملابسها تضع اشيأها في حقيبة ملابسهاوهي تبكي بشده


احمد وهو يجز علي اسنانه بقوه:بتعملي ايه يادراين


دارين:ايه هو حضرتك مش شايف ولا ايه بحضر حاجتي عشان ارجع بيتي وعلي فكره انا مايهمنيش كلام الناس المتخلفه اللي بتقول عليه ده


امسكها من زراعها بغضب وعينه كالجمر وصاح بها:بقولك ايه يابت انتي رجعي حاجتك دي مكانها وحسك عينك تخلي ابويا يزعل مني انتي مش هاتمشي من هنا


 الا علي بيت جوزك ده لو لقيتي حد يتجوزك اساسا


 ولحد ما ده يحصل مالكيش دعوه بيا نهائي  انتي فاهمه


شهقت هي من مسكته لها تريد ان تتملص من قبضته


 رفعت عيناها الدامعه في عينه  وصرخت:سيب ايدي هاتكسرها انا مش عايزه منك حاجه ابعد عني بقي لم يتركها ولكنه بدء يهزها في يده 


احمد:مش قبل ما تردي عليا وتقولي فاهمه ولالاء خروج من هنا يادارين مش هايحصل


 مش هاتيجي انتي يا بنت امبارح وتخسريني ابويا علي اخر الزمن ردي عليا فاهمه ولا لاء


دارين:فاهمه فاهمه اوعي بقي سيبني


 دلف الصغير عليهم ليجدها تبكي بين يديه


زين:دالين انتي لسه بتعيطي انت مس ثالحتها ليه يا ميدو


احمد:لاء يا حبيبي صالحتها بس هي اللي دموعها قريبه ومش عايزه تبطل عياط


زين:كده طب يلا بقي بطلي عياط والبسي عسان تلوحي معانا الملاهي وبعدين اوديكي عند مامي عسان تسوفيها


نظر هو اليه بغضب:مش هاينفع يا زين دارين هاتقعد هنا عشان جدو مش يقعد لوحده


زين:بس انا قولت لجدو وهو فرح ووافق 


دارين :معلش يا زين بلاش المره دي خليني انا هنا


زين:لو مس هاتيجي معايا انا هاسعل ومس هاجي هنا تاني عسان خاطلي يابابي خليها تيجي معانا


التمس هو طعم تلك الكلمه الذي ينجح ذلك الجرو اللعين في نطقها في الوقت الملائم حتي  ينجح في اخذ ما يطلبه


احمد بوجه غاضب:قدامك عشر دقايق عشان تيجي معانا وقبل ماتعترضي دا أمر مش طلب


توجه للخارج والتفت الصغير اليها:يلا بقي بسلعه يا دلين دي مامي غمسه وغسل هايفلحو اوي لما يسوفكي


//////////////بقلمي/كنزي حمزه////////////////


استيقظ من غوفته لم يجدها بجانبه فعلم انها لم تنعم بالنوم مره ثانيه عندما علمت بمجيء صغيرهما فقرر النهوض ليبحث عنها و وجدها بالمطبخ


عاصي:هو حبيبي بيعمل ايه من الصبح كده في المطبخ


غمزه:صباح الخير اخيرا صحيت انت مش رايح الشركه ولا ايه


عاصي:لاء انا هاروح الموقع النهارده عشان اباشر الشغل  انتي بقي بتعملي ايه


غمزه:بعمل كل حاجه زين بيحبها عشان لما يجي ياكل كل اللي نفسه فيه 


عاصي:غمزه يا حبيبتي زين لسه ماشي امبارح ملحقش يبقي نفسه في حاجه هو قالك عايز ام علي بس


غمزه:ملاكش دعوه انت انا عارفه هو عايز ايه وهاعمله ليه


عاصي:طيب علي راحتك طب انا مش هافطر ولا انتي فكرتي في زين بس ولا ايه


  غمزه:لاء انت مش هاتفطر  الا لماتجبلي اللي قولتلك عليه


عاصي بعد ان اجتذبها الي احضانه :خلينا نصبر شويه كمان ياروحي 


غمزه:عشان خاطري انا حاسبها باظبط شهر اهو


عاصي:حاضر يا حبيبتي هانزل اجيبلك اللي انتي عايزاه   بس لو طلع صح هاخدك ونروح للدكتوره المستشفي


غمزه بفرحه:طب والشغل


عاصي:.........ابوالشغل هو انا عندي كام غمزه يعني ثم تركها وسط سعادتها بحبه واتجه الي اسفل دون ان يخبر احد وجد والده يقف امام الوكاله فذهب اليه


فضالي:الله انت لسه بلبس البيت انت مش رايح الشغل زي اخوك ولا ايه 


عاصي:لاء هاروح بس كنت رايح اجيب حاجات لغمزه وهاطلعها وبعدين هاروح الموقع مش الشركه


فضالي:حاجات ايه ماكنت خليت البت حسنه تجبلها اللي هيا عايزاه


عاصي :خلاص بقي مش لازم مانا نزلت اهو انت عايزني اعملك حاجه


فضالي:لاء يا حبيبي اخوك فتح ورص كل حاجه قبل ما يمشي


  عاصي:طب انا هاروح اجيب ليها الحاجه عشان متأخرش


 ابتاع لها ما تريد وملا تريد حتي لا يلفت نظر احد اليه ثم 

رجع اليها مره ثانيه اخذت هي منه الاختبار ودلفت الي المرحاض وعندما خرجت 


وجد وجهها كالجمره الحمراء وهي ممسكه به


عاصي:ليه كل ده خلاص مش عايزك تزعلي احنا هانروح للدكتوره ونشوف


غمزه:بس التحليل طلع ايجابي انا حامل


عاصي بفرحه ودموع وشوية حاجات متلخبطه:انتي بتتكلمي بجد ولا بتقولي كده عشان مزعلش


غمزه:يلا وديني دلوقتي حالا للدكتوره


عاصي:استني ماتجريش كده ولا تتحركي اي حركه سريعه من هنا ورايح كل ماتعوزي حاجه ولا تروحي حته تقوليلي 


وانا اشيلك واوديكي ثم حملها واتجه بها الي غرفتهم وسط دموعهم وفرحتهم


ذهبو سويا الي الطبيبه التي.اكدت له انها حامل في اول اسبوع من شهرها الثاني 


عاصي بعد ان حمد ربه وشكر الطبيبه:بس يعني يا دكتوره هي ماحستش بأي اعراض ذي غزل كده


الطبيبه:عادي في ستات كتير اعراض الحمل زي الدوخه والقيء والحاجات دي بتتأخر عندها او مش بتجيلها خالص 


وبعدين مشاء الله مراتك باين عليها جامده مش زي اختها


عاصي:ايه ده يعني مش هيغمي عليكي واشيلك واقعد جانبك وتدلعي عليا


ضحكت الطبيبه عليه ووجهت لها الكلام بعد ان لاحظت خجلها


الطبيبه:انتي مكسوفه ليه دا بيطلبها منك صريحه استغلي بقي الفرصه واقرفيه كل شويه الف مبروك  وربنا يسعدكم


شكر عاصي الطبيبه واخذها ورجع بها الي البيت ورأهم فضالي وصعد خلفهم الي شقته


عاصي:سلامو عليكم يا بشر


روقيه وغزل:وعليكم السلام


فضالي :ايه يابني انت خدت مراتك وجريت بالعربيه ورحتو فين خضتني عليكو


روقيه:ايه ده انتو كنتو بره دانا بحسبكم نازلين من شقتكم


عاصي:استنو بس كده تعالي يا حبيبتي اقعدي عشان ماتتعبيش بصو انا عندي ليكم خبر حلو كلكم مستنينه


فضالي بفرحه:انطق يا عاصي وقول علطول


عاصي:اخيرا وبعد طول انتظار ومرور سبعة اشهر من زوجنا اخبركم بان مدام غمزه العاصي زوجتي المصون حامل 


روقيه بفرحه اجلبت دموعها:بجد الف مبروك يا حبيبتي


غزل:الله دا احلي خبر يا حبيبتي مبروك يا غمزه


فضالي : بس اسكتو محدش يقول حاجه ربنا يحفظك ويكملك علي خير يابنتي الف مبروك ياغاليه يا مرات الغالي...




العاصي 

الفصل الثامن والثلاثون


حل المساء وكان يجلس امام الوكاله مع اخيه و اصدقاءه خالد وسامح يباركو له وحازم الذي انضم اليهم ليشكره علي ما انجزه له في شقته ويبارك له علي هذا الخبر السعيد


وصعدت خطيبته الي صديقاتها التي فرحت من اجلها كثيرا عندما علمت بهذا الخبر


وقف احمد بسيارته امام الوكاله وترجل منها زين سريعا ليحتضن والده


عاصي:اهلا اهلا حبيبي وحشتني اوي اوي


زين:وانت كمان يابابي وحستني اوي انا فضلت اسن علي ميدو عسان يجبني هو وافق 


عاصي بهمس:ايوه كده عايزك تزن عليه علطول عشان مايبعدكش عني


حمزه:الله يخرب بيت دماغك ايه اللي انت بتقوله للواد ده تعالي ياض سلم علينا


زين:استني بس يا حمسه ثم التفت الي ابيه مره ثانيه ليهمس في اذنه دا طلع عندهم بنت حلوه خالث


 بس هو علطول بيسعق ليها ويخليها تعيط وانا قولتلو لو سعقت ليها تاني هاخلي بابي عاثي ياخدني انا وهي ونخبيها منك سي مامي وغسل 


انا جبتاها معايا يابابي بث اهيه اللي ماسكها في ايده دي اسمها دالين


التفتوالشباب الي حيث اشار الصغير بيده ليجدو هذا الجمال الطبيعي الصارخ امامهم فوقفو جميعا


عاصي:انا واحد متجوز ومراتي حامل😍


حمزه:غزل هاتقتلني هاتقتلني لوبصتلها😍


سامح:كان فين الجمال ده قبل ماتجوز😍


حازم:انا خاطب وبحب خطيبتي😍


رمي خالد لي الارجيله من يده وتقدم خطوه:انا عازب وعايز اتجوز😘😘😘😘😘😘😘


 ولكنه توقف حين امسكه عاصي من ياقة قميصه من الخلف


عاصي:رايح فين ياحلوف انت مش شايف احمد بيبصلنا ازاي اتلم واقعد علبال ماروحله


خالد:ليه سيبه هو يجي هنا واد يا زين هو انتو عليتكو كلها مربي بالقشطه كده


زين:ملبة ايه انت جعان ولا ايه 


خالد:اوي جعان اوي


امسكه سامح بعد ان تركه عاصي وذهب


حازم:اتلم ياخالد بدل مالشرطه تقع في بعضها


سامح:اقعد يا حبيبي انت مش شايف احمد بيبصلك وشكله عايز يقلعلك عينك


ذهب عاصي وحمزه اليهم وبعد تبادل السلام بينهم


احمد:دي تبقي دارين بنت عمي يا عاصي معلش بقي جابتها معايا عشان الاستاذ شبط فيها


عاصي:اهلا وسهلا بيها في اي وقت تنور طبعا


حمزه في سره:تنور ايه دي عامود نور بحاله يا بني. 


انزعج احمد من نظرات حمزه اليها:ازيك يا حمزه وازي المدام


حمزه:ها زي الفل يا باشا والله ازيك انت وبأبتسامه بلهاء ملئت  وجهه ازيك يا انسه


دارين:هاي ازيك انت


حمزه:مش عارف والله


عاصي بغضب: حمززه روح اقعد مع الشباب علبال ماطلع الانسه فوق 


احمد: انا كنت عايز اتكلم معاك في موضوع كده يا عاصي


عاصي :موضوع ايه طب تعالو نطلع فوق ونتكلم وبعدين نبقي ننزل انا وانت للشباب تاني


احمد :لالا مش مهم خليها هي تطلع هي وزين واحنا نقعد هنا


عاصي بعد ان انتبه لما قاله له زين من قبل:ايه يا عم انت قلة الزوق دي والله ما يحصل دا الانسه اول مره تيجي عندنا اتفضلو اتفضلو توجه بهم الي الاعلي ودلف بهم الي داخل شقته وجد الفتايات جالسين وعندما رؤوها


😦غزل:ايه المزه الجامده دي 


😡غمزه:ينهار اسود مين اللي جوزي داخل عليا بيها دي


😍اسراء:هوانتو تعرفو اجانب يا غمزه


انتبهت لهم روقيه:اهلا وسهلا يا احمد يا ابني ازيك عامل ايه


احمد:الحمد لله ازي حضرتك والحج عبد الرحمن عامل ايه 


روقيه:بخير الحمد لله هو نايم تحت شويه كده وهاتلقيه صحي ويجي يسلم عليك مين القمر دي خطيبتك


احمد بأنزعاج: لاء دي بنت عمي


تفاجؤو جميعا من طريقة رده واحنت هي رأسها فقد احرجها هذا المتخلف قبل ان تتعرف عليهم. 


نظر عاصي الي غمزه حتي تتصرف


غمزه:اهلا وسهلا القمر دي نورتنا النهارده تعالي تعالي دااحنا هانبقي صحاب


دارين بأبتسامه:هاي انا دارين


غمزه:وانا غمزه مرات عاصي ودي غزل اختي ومرات حمزه ودي اسراء صاحبتي ودي مامتي روقيه حبيبتي


دارين:الله انتو حلوين خالص 


اسراء:هما مين اللي حلوين ياعسل نحل علي حلاوه طحينيه انتي هو في كده في الدنيا ايه الحلاوه اللي انتي فيها دي يا شيخه 


الجميع. ههههههههههه


غزل:اعزريهايا دارين  اصل بجد انتي حلوه خالص


دارين: ميرسي ليكو كلكو انا حبتكو خالص وشكلنا هانبقي اصحاب


احمد من الخلف:لاء ما تفكريش هي مره جيتي معايا فيها بس مش هتتكرر تاني


اجتذبه عاصي من يده للداخل بعد ان نظرت له بحزن


عاصي:ماهو يأما انت حمار مبتعرفش تتعامل مع بنات يأما في حاجه مضياقك منها بس الملاك دي هاتضيأك انت ازاي يعني


جلس احمد بضيق وهو يشعل سيجارته:مش طايقها من يوم عمي مامات من ٣ شهور


 وابويا مصمم مايسبهاش تقعد في بيتها لوحدها جايبها مأعدها عندنا في بيتنا  بحجة انها ملهاش اخوات وامها من ساعة ما اطلقت زمان من عمي مانعرفش عنها حاجه 


عاصي:طب ماهو ده الصح والواجب عليك انت تعمله مش ابوك


احمد:صح ايه وزفت ايه بس هي صغيره دي واحد في كليه وبعدين دي بتدخل في كل صغيره وكبيره في حياتي وانا مبحبش كده


لاء واللي زاد وغطي البيه زين اول ما شافها اتعلق بيها وعايز ياخدها معاه في كل حته


عاصي:انت بتحبها يااحمد


احمد بغضب:لاء حب ايه وزفت ايه انا عمري ما حبيت ولا هاحب في حياتي غير ندي مراتي


عاصي:بس ندي مراتك الله يرحمها مش موجوده وانت لسه شباب مش هتقدر تفضل لوحدك  طول عمرك 


وكمان زين ديما بيدور علي ام تكون معاه علطول هو اتعلق بغمزه مراتي وقلها يامامي من قبل حتي مانتجوز


احمدبهدوء:تمام واهو لقي البديل لمامته مع مراتك يبقي 


مش لازم انا اتجوز واجيب واحده تقعد معايا سنه ولا اتنين وفي الاخر القيها مقتوله 


وبدء الدمع يلمع في عينه انا لسه لحد دلوقتي بشوفها وهي مدبوحه في منامي ياعاصي


ادرك عاصي ما به وبدأ في تغير الموضوع:طيب اهدي كده وقولي موضوع ايه اللي كنت عايزني فيه


بدأ احمد يستعيد وعيه ويحكي له ما رواه زين عليهم في الصباح


عاصي: هو لحق يحكيلك ابنك ده فظيع ماتبلش في بوقه فوله


احمدوالله انت اللي فظيع يا اخي ليه ما قولتش ليا من الاول


عاصي:عادي ياعني احنا بنتعامل معاهم كل ما بيجو وخالد معين عليهم مراقبه وهانوقعهم قريب بأذن الله


احمد طب واحده واحده عليا بقي كده واحكيلي كل حاجه بالظبط

//////////////////بقلمي/كنزي حمزه////////////////////////


اما عندهم بالخارج صعد زين اليهم وهو يهتف بفرحه وكركره:هههههههههههه انا جيت يا مامي


غمزه:يا حبيب قلب مامي وحشتني اوي يا زينو واحتضنته جيدا وهي تمطره بالقبلات


دارين :ايه ده يا زين انت بتحب غمزه اوي كده


زين وهو ينزلق من علي قدمها ويقف امامها:اه يا دالين انا بحبها اوي هي وغسل ونانا  بس مامي اكتل


اسراء:طب وانا يعني مش هينوبك ثواب وتحبني انا كمان 


زين :ماسي هاحبك بس مامي اكتل بالضو ثم قفز علي قدم غمزه مره ثانيه


روقيه:براحه يازين علي مامي عشان البيبي


زين بفلحه: ايه ده يا مامي انتي كمان بقي عندك بيبي


غمزه بخجل:اه ياحبيبي هاجبلك اخ او اخت عشان تبقي تيجي تلعب معاهم


زين:هيههههههه هيبقي عندي اخوات كتيل داحنا هانعمل فليق كوله ومس هالعب مع العيال اللي في السالع تاني


روقيه:ههههههه طب هاروح اجبلك بقي ام علي اللي مامي عاملها ليك مخصوص


دارين:مبروك ياغمزه علي البيبي


غمزه:متشكره يا حبيبتي عقبالك لما تبقي عروسه حلوه وتجبلنا بيبي حلو زيك كده


اسراء:دي هاتجيبه بينور اصلا ههههههه


غزل:ماقولتليش يا دارين انتي في كلية ايه


دارين:انا في سنه اولي تجاره English 


اخذهم الحديث بينما ترجل عاصي واحمد الي الاسفل ولكنه قبل ان ينزل توجه لها بالحديث


احمد:دارين انا نازل تحت نص ساعه كده وهارن عليكي تنزلي انتي وزين مفهوم


دارين بحزن:حاضر يا احمد

//////////////////////////////////////////////////////


وعند الشباب بالاسفل توجهو اليهم ودلف احمد داخل الوكاله


ليسلم علي والد عاصي الذي استيقظ ونزل اليها ثم خرج وجلس مع الشباب


احمد :قولي بقي يا خالد وصلت لأيه مع العيال دي


حمزه:دا اهبل ولا وصل لأي حاجه


خالد:عيب ماتشكش في امكانيتي واحترم نفسك شويه


 بص يا سيدي انا لما طلعت العيال بتعهم من قضية الخطف كان قصدي اجندهم لحسابنا وبالفعل حصل يا سيادة الرائد 


احمد: وجابولك اخبار عنهم


خالد:طبعا وقالولي انهم بيحضرو لصفقة مخدرات جايلهم بقالهم فتره وكان عايزين يخطفو البنات  عشان يقدرو يكملو علي فلوس الصفقه دي من فلوسهم هما


احمد: يبقي اكيد العيال دي هايحاولو يخطفو حد منهم تاني


عاصي بغضب:يجو بس وانا اكون ضاربهم بالنار واحد واحد


خالد:تاني ياعاصي ماقولنا مالكش فيها بقي وهانجيب حقنا قانوني


عاصي:بقولك ايه بلا قانوني بلا قانونك انت بالك طويل انت والقانون بتاعك ده


 انا مش هاصبر لحد ما لاقيهم بيضربوني في ضهري تاني


احمد:لاء انت هاتصبر بس مش كتير وحقك هايرجعلك ولو عايز تبقي معانا واحنا بنرجعو وتاخدو بأيدك برضو هابقي معاك 

بس اهدي كده وخليني اعرف اوصل لطريقه نرجعه بيها


حمزه:يا سلام علي الكلام الموزون اتعلم ياحضرة الظابط  مش تقولي قانوني

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁


رن احمد علي دارين وترجلت اليه وهي ممسكه بيد زين 


وجلست في المقعد الامامي بجانبه وصعد ذين علي قدمها وتوجه بهم احمد الي منزله


 وفي السياره ظل احمد شارد في تلك القضيه بينما تبادل ذين ودارين الحديث


زين: يعني غسل هاتجيب بيبي ونانا كمان هاتجيب بيبي 


ومامي كمان سوفتي بقي يادالين هيبقي عندي4بيبي


دارين:هههههههه اه دول هايعملو حضانه 


زين:هايبقو اخواتي وأحبهم اوي 


دارين:وهما كمان لما يكبرو هايحبوك خالص


زين:انتي كمان هاتبقي مامي ولما تجيبي بيبي هاحبه وهيبقي اخويا


 انفزعو هم الاثنان علي صوت فرمله جامده وتوقفت السياره


احمدبصوت مرعب:انت مالكش اخوات ودي بالذات مش مامتك


 اوعي اسمعك بتقولها الكلمه دي مره تانيه انت فاهم وانتي سيبيه وانزلي اركبي ورا يلا 


اندهشت هي مما تفوه وفتحت باب السياره واغلقته و سيرعا 

ما ان رأت تاكسي خلفهم حتي جرت عليه وركبت بالخلف 


وأمرت الساءق ان يذهب بها قبل ان ينزل من سيارته


صدم هو من عملتها هذه وربط حزام الامان حول صغيره 


وادار السياره مره ثانيه ليلحق بها واشار لسائق  التاكسي عدة مرات حتي يتوقف 


الي ان توقف السائق  وترجل من سيارته ليقف امامه


السائق :ايه ياجدع انت عايز منها ايه ماتسيبها في حالها


اجتذب سلاحه من خلف ظهره واشهره في وجهه 


احمد:بقولك ايه يلا انا ظابط والست دي مراتي وهاخدها وانت هاتمشي من قدامي دلوقتي والا هافجر دماغك دي


السائق بشجاعه :ياسلام  وهي لو مراتك ايه اللي يخليها تهرب منك كده والا اصلا ايه اللي يخليني اصدق انك ظابط


احمد بعصبيه بعد ان شد صمام الامان من مسدسه:مش محتاج تصدق يا عين امك


صرخت هي برعب عندما رأته هكذا وترجلت خارج السياره


دارين: كفايه يااحمد خلاص انا هانزل اهو 


احمدبغضب وهو يسحبها خلفه:اتنيلي اركبي العربيه ثم زجها بداخلها واتجه الي مقعده ليجد ابنه مرعوب جدا ويبكي بصوت مرتفع


فصرخ فيها:عاجبك التخلف اللي انتي عملتيه ده انتي ايه وقعتي عليا من انهي مصيبه


لم تتحدث اليه وفضلت البكاء ونام الصغير علي المقعد وهو وجهه احمر عيناه منتفخه من شدة البكاء


ظلت هي تبكي الي ان وصلو الي فيلته حمل هو صغيره 


ودلفت هي للداخل سريعا وصعدت الي غرفتها واوصدت الباب من خلفهاوحمدت ربها انها لم تقابل عمها وانه نام في غرفته قبل ان يصلو


صعد هو الاخر بصغيره الي غرفته وارقده علي الفراش وامسك صورة زوجته ظل ينظر اليها ليري فيها كل زكرياته معها الي ان غفي بجانب صغيره

******************************

مرت الايام سريعا واصبحت غزل ودارين اصدقاء ولكن


عبر الهاتف او السوشيال ميديا حيث انه منعها من الحضور 

اليهم مره ثانيه


 عندما تفجايء بطلب خالد له وانه يريد ان يرتبط بها  


ولكن كيف هذا انه لم يراها الا مره واحده حتي لم يتحدث معها فهل يريد ان يتقدم لها لجملاها فقط


 ولكن لماذا الان تشغله الا يريد ان يتخلص منها فها هي فرصته مقدمه له علي طبق من ذهب عليه ان يتمسك بها


دق باب غرفتها ودلف اليها


احمد: دارين انتي فاضيه عايز اتكلم معاكي


دارين بسخريه:خير ياتري ايه اللي حصل حضرتك جاي تبهدلني عليه


نظر لها شرزا وقرر ان يتهاود في الحديث معها حتي يستمع الي ردها


احمد: بصي يادارين  انتي بالنسبه ليااختي الصغيره وعارفه كويس ان انا عصبي فمعلش استحمليني يا ستي لحد ما اجوزك وتروحي بيتك وتستريحي مني خالص


نظرت له نظرة الم ولكنها تماسكت: اختك ماشي يا حضرة الظابط متشكره ليك اوي بس من هنا بقي لحد ما يجيلي عريس زي ما بتقول  يا ريت تسيبني في حالي


احمد: لاء ماهو جيه افرحي يا بت اخيرا حد عبرك


تفجأت هي بكلامه وصرخت في وجه: اطلع بره يا احمد انا عايزه انام


احمد:انتي هابله يابت  مش تسمعي بقيت كلامي دا ظابط وشافك مره واحده ومن ساعة ماشافك وهو هاريني اتصالات عشانك


دارين بصراخ:  بقولك مش عايزه منك حاجه وبعدين مش كفايه عليا معملتك ليا عشان تجوزني ظابط زيك


احمد:يا بت طب اديله فرصه واقعدي معاه وبعدين قولي رأيك


بدأت تصرخ بشده وتبكي وتضرب علي صدره بيدها الصغيره :كمان عايز تقعدني مع واحد ماعرفوش يابارد يلي عامل زي لوح التلج


امسك يدها قاصد ان يهدأها ولكنه تصنم حين تلامست يدهامع صدره وتلاقت فيرزتهما معا 


 صمت تام عم الغرفه لم يدرك مرور الوقت عليهم وهم هكذا ولكنها قررت ان تقطع هذا الصمت حين همست له


دارين:حرام عليك يا احمد عايز تجوزني وانت عارف اني بحبك انت💔


انتفض من وقفته وتركها من يده ابتعد عنها وهو يقول كلمه واحده:لاء لاء لاء

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔


مرت الايام وهو يتعمد عدم رؤيتها او الكلام معها سافراباه الي الاسكندريه ليقضي مصالحه وهو لديه مهمه خاصه بعمله وزين عند عاصي منذ يومين  


تجهز ولبس ملابس عمله  واحضر سلاحه وترجل علي الدرج  للاسفل حتي يذهب الي عمله 


كانت هي تجلس في هول الفيلا امام شاشة التلفاز


دارين:احمد انت خارج


وقف معطيها ظهره ولم يلتفت اليها:ايوه عندك مانع


دارين:لاء اتفضل انا اسفه اني عطلتك 


احمد:انا طالع مهمه وهبات بره ابقي اقفلي علي نفسك سلام


دارين بخوف:احمد انت هاتسيبني ابات لوحدي في الفيلا


احمد بغضب:نعم اعملك ايه يعني اخدك معايا الشغل ولا اقعد جنب ساعتك


 صعدت الا الاعلي وهي تبكي بقوه فجلس هو علي المقعد الذي خلفه بغضب 


لا يعرف ماذا يفعل بها فهل يكرر غلطته مره ثانيه ويتركها  امسك بهاتفه ليتحدث مع عاصي


عاصي:ايه يابني دي ا١٢ في حاجه ولا ايه


احمد :معلش يا عاصي انا اسف اني بأزعجك بس انا طالع مأموريه دلوقتي وابويا سافر الصبح ومش عارف اودي البلوه اللي عندي دي فين


عاصي:بلوة ايه اللي بتتكلم عنها دي


احمد:دارين هانم يا سيدي خايفه تبات في الفيلا لوحدها


عاصي:انت بتهرج يلا عايز تسيبها تبات لوحدها اذاي يعني هاتها طبعا هنا مع غمزه او غزل 


احمد:متشكر اوي يا عاصي انا هاجبها واجي وبكره ان شاء الله اول مارجع هاجي اخدها هي وزين


عاصي:ماشي يااحمد هستناك اول ماتوصل بس رنلي وهنزل افتحلك 


صعد اليها  واقتحم الباب دون ان يدقه واجتذبها من يدها اوقفها امامه


احمد:يلا تعالي معايا


دارين بدموع:علي فين سيبني انا عايزه انام


احمد:اخلصي انا مش فاضي للدلع ده هاوديكي عند عاصي تباتي مع مراته لحد مارجع يلا قومي غيري هدومك دي بسرعه وخلصيني بقي

 /////////////////////////////


مرت ما يقرب من ساعه حضر احمد امام منزله ورن عليه وترجل الاخر له هو وزين


زين:بابي حبيبي وحستني


احمد:وانت كمان يا حبيبي وحشتني


عاصي:اهلا يا انسه دارين نورتينا البنات فرحو اوي لما عرفو انك جايه ومستنينك فوق


دارين:انا اسفه عملت ليكو ازعاج


زين:تعالي يادالين ده مامي قالت اننا هنبات انا وانتي وهي مع بعض وغسل كمان قالت هتبات معانا وفلحت اوي يلا تعالي سلام يابابي


احمد:خد هنا يا حيوان هوايه اللي سلام ده مش تديني بوسه الاول وبعدين تقول سلام


زين:هههههههه بكله بقي لما تيجي ثم اجتذبها معه لكي يصعدو ولكنها التفتت اليه


دارين:احمد خلي بالك من نفسك


احمد:اطلعي يا دارين يلا سلام صعدت للاعلي وتركتهم


عاصي:لأمتي يا احمد هاتفضل تعاملها كده


احمد:لحد ماتشيلني من دماغها انا واحد مش عارف مصيرو بعد ساعه من دلوقتي يارجع يا مارجعش عايزني اربطها معايا ازاي بس


عاصي:ايه التفكير ده وهو في حد عارف اجله هاينتهي امتي بطل غباوه واعترف بقي


احمد:اعترف بأيه اناماشي سلام يازفت خلي بالك انا مأمنك علي أمانتين

عاصي: ههههههههههه سلام ترجع بالسلامه ان شاء الله...



العاصي

الفصل التاسع والثلاثون


ذهب احمد الي مهمته وصعد عاصي بها الي الفتايات واستقبلوها استقبال جميل جدا


غزل: وحشتيني يا دودو


دارين:وانتي كمان يا غزل وحشتيني اوي عامله ايه


زين:هههههههه عامله بطيخه كبيله


غمزه: هههههههه احنا النهارده هانسهر للصبح

معاكي


عاصي:نعم تسهري ايه يا ماما بس يا حبيبتي عشان ماتتعبيش انتو اقعدو براحتكو كده شويه وبعدين ادخلو نامو ربنا يهديكي


غمزه:بقولك ايه مش الدكتوره قايله لك ان مراتك جامده  ماتخنقنيش بقي وسيبني براحتي واتفضل خد اخوك واطلعو فوق احنا هنبات هنا لوحدنا


حمزه: ايه يا دبشه انتي ده بتطردينا كده بطريقه مباشره ههههههههه


غزل:وانت عايز تقعد ليه اصلا اتفضل علي شقتك يلا


دارين:انا اسفه اني لخبط ليكو  الدنيا كده


غمزه:يا حبيبتي ولا لخبطه ولا حاجه انتي تيجي في اي وقت


صعد عاصي وحمزه الي شقته وتركوهم لوحدهم بعد عدة مشاكسات عديده بينهم


وجلسو الفتايات في غرفة زين يتحاكو ويلعبو مع الصغير


دارين:يعني انتو مش هاتروحو الكليه خالص

ده الترم التاني لسه باديء


غمزه:نروح ازاي بس اصلا من ساعة موضوع الخطف ده ماحصل اخر يوم امتحاناتنا وعاصي وحمزه قفلو علينا زياده وخوفهم علينا زاد اكتر


غزل:غمزه حامل لسه جديد فطبعا من رابع المستحيلات ان عاصي يخرجها 


وانا  الدكتوره قالتلي اني ممكن اولد في اي يوم في السابع وانا بدأت فيه خلاص


دارين: ان شاء الله يا حبيبتي هاتقومي بالسلامه بس ماتخافيش كده


غزل:ربنا معايا بقي


غمزه:وانتي بتروحي الكليه يا دارين لوحدك


دارين:ايوه باروح لوحدي بعربيتي اصل انا مش عندي حد يخاف عليا غير انكل عبد الحميد 


غزل:طب واحمد عامل ايه معاكي لسه برضو بيعاملك وحش


دارين:وبقي اوحش كمان من بعد مارفضت العريس اللي كان جايبه ليا ده الظابط اللي اسمه خالد صاحب عاصي وحمزه معرفش طلعلي منين ده كمان 


غزل:طب وهو ايه اللي يزعله في كده واحده ورافضه عريس ومش عايزاه


دارين:هو مش زعل هوتقريبا قطع معاملته معايا خالص وبقي يبات في شغله ويقعد فيه اكتر مابيقعد في البيت عشان مايتكلمش معايا


غمزه:بصراحه بقي ده بارد اوي انا مش فاهمه ازاي تبقي قمركده وقاعده في بيته وبتحبيه الحب ده كله وهو مش حاسس


دارين بدموع:لاء هوحاسس وعارف كويس اوي بس هو مش بيحبني عشان لسه عايش علي حب ندي مراته الله يرحمها


غزل بتألم: بس هي ماتت طبعا هي حاجه كويسه انو يفضل يحبها حتي وهي مش موجوده لكن حرام يضيع شبابه وهو لوحده ويسيبك وهو عارف انك بتحبيه كده اههه


غمزه: بخوف مالك ياغزل انتي تعابنه


غزل:ماتخفيش يا غمزه انا كويسه اعدلي بس زين عشان نام وانا كمان هنام علي السرير ده وانتو بقي رحو نامو في اوضتك


غمزه لاءانا هاخد زين ينام معايا عشان دارين ترتاح في سريره لوحدها


دارين:طب هاتيه انا اشيله بلاش انتي تشليه هارجعلك تاني يا غزل


غزل:ماشي ياحبيبتي هاستناكي


 بعد ان ارقدت الصغير في غرفة غمزه ذهبت اليها  ونامو في ثبات عميق

/////////////////////بقلمي/كنزي حمزه/////////////////////


نزل عاصي الي عمله في الموقع منذالصباح الباكر دون ان يري محبوبته فهو لا يجروؤ ان يدلف داخل الشقه ودارين نائمه  فيها


وفي تمام الساعه الثامنه استيقظ الجميع علي صرخة غزل التي تتألم بقوه انفزعت دارين الغافيه بجوارها وجرت الي غمزه


دارين:غمزه الحقي غزل عامله تعيط وتصرخ جامد


غمزه:غزل اختي اجري يا زين صحي حمزه وجدو وقولهم يجو بسرعه


جري الصغير وهو مرعوب يدق الباب بقوه علي حمزه الذي كان يلبس ملابسه حتي يذهب الي عمله


زين بخوف: افتح يا حمسه افتح غسل بتعيط


فتح حمزه الباب وهو يلبس قميصه:مالك ياض بتصرخ كده ليه


زين:غسل بتعيط وتثلخ جامد تحت 


جري حمزه عليها وترك الصغير من خلفه دلف الي الداخل  برعب وهو يستمع لصراخها


 وصعدفضالي وروقيه ودلفو من خلفه وجدو غزل ودارين يقفون بجانبها ويبكون


حمزه:غزل مالك يا حبيبتي فيكي ايه


غزل :الحقني يا حمزه انا تعبانه اوي


روقيه:دي ولاده ياغزل انتي بتولدي  واقف كده ليه يا حمزه


حمزه:اعمل ايه انا مش بعرف اولد حد انا


فضالي:شيل مراتك بسرعه ياا هبل ويلا بينا علي المستشفي


حمل حمزه غزل بين يديه وجري بها علي سيارته ومن خلفه فضالي وروقيه  التي صممت ان تذهب مع ابنتها غير عبءه بألمها


ولكنهم نسو ان يأمنو المنزل بعد خروجهم علي غمزه ودارين وزين


جلست غمزه ودارين يبكون وزين يطبطب عليهم بيده


زين:ماتخفيس يا مامي غسل هاتبقي كويسه


غمزه وهي تحتضنه:ان شاء الله يا حبيبي هاتبقي كويسه 


انا هاكلم عاصي وقوله لازم يبقي معاهم دلوقتي امسكت هاتفها واتصلت علي زوجها


عاصي بعد ان فتح هاتفه:  صباح الخير يا قلبي تعرفي اني يومي وحش اوي النهارده عشان نزلت من غير ما اخد البوسه بتاعتي


غمزه بدموع:عاصي غزل بتولد


عاصي:ايه بتولد طب هما فين وحمزه فين


غمزه:حمزه شالها وراحو المستشفي هما ومامي بابي 


عاصي:ايه راحو كلهم وانتو لوحدكو طب قفلو باب البيت عليكو ولا لاء


غمزه:مش عارفه بس غزل تعابنه اوي وهمااخدوها و جريو بسرعه لازم تروح ليهم يا عاصي


عاصي: غمزه:معلش ياحبيبتي انزلي براحه اتأكدي ان باب البيت مقفول بالقفل ولكنه لم يكمل حين استمع لصراخهم ومن يكسر الباب عليهم 


غمزه بخوف:الحقنا يا عاصي في حد بيكسر باب الشقه علينا


عاصي:غمزه افتحي البلكونه واصرخي علي الشباب بسرعه الو غمزه الو الو ولكنه لم يستمع الا لصراخهم ومن يجزبهم لخارج الشقه


اغلق الهاتف وركب سيارته وادارها سريعاوهو يتصل بخالد


عاصي :انت فين يا حيوان مراتي بتخطف هي ودارين وزين من بيتي الحقهم يا خالد


خالدبهدوء:ماتخفش يا عاصي انا مراقب كل حاجه استمع الي صوت فرملة سيارته حين اوقفها


عاصي:انت بتقول ايه انت عارف ان مراتي بتتخطف وسيبها وقاعد هادي كده


خالد:ماتقلقش انا مراقبهم واول ما هيوصلو هاجبلك مراتك


عاصي:هاقتلك يا خالد اول ماهشوفك قدامي هاقتلك ثم اغلق الهاتف ولكنه تلقي اتصال من احمد


احمد:انت فين يا عاصي 


عاصي:احمد غمزه اتخطفت هي ودارين وزين


احمد :عرفت الحيوان خالد لسه مكلمني وقايلي انو سابهم ياخدوهم عشان يعرف طريق المخدرات ويقبض عليهم

تعالي علي عنده في القسم انا خلاص قربت اوصل هناك ثم اغلق معه

😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈


اما عندها وجدو ثلاث رجال ملثمين يكسرون عليهم باب الشقه ويدخلون وهم حاملين اسلحه  في يدهم واخذوهم وذهبو بالقوه الي ان وصلو الي  رئيسهم 


ياسر:اهلا ببنت عمي حبيبتي اللي مجانني عليها من يوم ماجات من السفر


غمزه:ابعد عني يا ياسر انت عايز مني ايه


ياسر:توء توء توء بقي دي برضو طريقه تقابليني بيها يا حبيبتي وانا اللي من ساعة ما رجعتي من السفر وانا هاتجنن عليكي


غمزه:شيل ايدك عني يا حيوان دلوقتي جوزي هايجي ويربك زي كل مره ويخلصني منك


 ولكنها فوجئت  بصفعه قويه علي وجهها ابراحتها ارضا 


صرخت دارين بخوف عندما رأته يضربها


دارين:ابعد عنها يابني ادم انت دي حامل وممكن يجري ليها حاجه


ياسر وهو يجذبها من شعرها التي لم تستطيع ان تغطيه بحجابها وقت خطفها:حامل حلو اوي كده هاحسره مرتين  مره عليكي لما يطلقك ومره علي اللي في بطنك يا حلوه

 

ركله زين بشجاعه وصرخ فيه :اوعي سيب مامي ابعد ايدك دي عنها 


حسين اخو ياسر وهو جالس علي المقعد:امك منين ياض انت اه انت بقي ابنه طب دي احلوت اوي كده بقي ياياسر نقدر نساومهم علي فلوس غزل يا يجبوها يا مش هايشوفو الواد ده تاني


دارين بخوف:لاء ده مش ابنه والله ده ابن صاحبه وعلي فكره بقي صاحبه ده ظابط وابن عمي ولو مش سيبتونا دلوقتي هايجي يموتكم كلكم


حسين: هههههههه يموت مين بس ياقمر انتي بعد الشر عليا هو اصلا مش هايشوفكو تاني الواد وهانخلص منه اما انتي بقي فاهتعوضيني عن غزل اللي بتولد دلوقتي وبدء يقرب يده ليلمس وجهها  وهي تبتعد بخوف


زين :قولتلك ابعد عنهم انت ايه مس بتفهم


حسين:ههههههه لاء شرس ياض زي اللي  مربيك بس وربنا لندمه عليك


زين:علي فكله انا مس خايف منك


كاد حسين ان يرد الا ان اخاه جذبه من يده وخرجو واغلقو عليهم جيدا

😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡


وصل احمد وعاصي الي القسم ووجدو خالد يجهز الحمله واول ما رأه عاصي لكمه في وجهه 


عاصي:بقي كده يابن.........  بتعرض مراتي وبنت غالبنه وطفل صغير للخطف عشان تعمل قضيه وتاخد ترقيه علي حسابهم


خالد:ممكن تهدي انا مش هاحاسبك علي اللي انت عاملته ده بس انا عملت كده عشان ابعد العيال دي عنهم خالص 


امسك احمد عاصي جيدا واجلسه علي المقعد وهو يحدثه  اهدي يا عاصي شويه خالد انت متأكد من اللي انت بتقوله ده 


خالد:ايوه يا احمد اكيد المخزن اللي خطفنهم فيه ده هو اللي فيه المخدرات


 جذب احمد اللاب توب الخاص به وخلع من رقبته سلسله وفتح الدلايه الخاصه بها اخرج منها فلاشه صغيره ووضعها في اللاب توب


عاصي: بتعمل ايه يااحمد  ده وقت فرجه علي حاجه


احمد:فرجة ايه الفلاشه دي فيها كاميرا متصله علطول بوحده زيها في رقبة دارين بس يا رب تكون لابسها


 اشارت الفلاشه امامه انها متصله ولكن لم تفتح له اي صوره ولكنهم استمعو لصراخها بدء احمد يثور عندما استمع لذلك البغيض وهو يلقي عليها كلامته البزيءه


احمد:يابن.......... وحياة امه لقتله  هاقتله لو لمسها هي او ابني يا ولاد............. 


جرو علي السيارات وهو ممسك اللاب في يده وركبو جميعا ومعهم عاصي واتجهو الي هذا المكان


استمع عاصي الي هاتفه يرن وفتحه بسرعه عندما اضأت شاشته بأسم زين


عاصي:احمد ده زين اللي بيتصل


احمد افتح بسرعه بس ماتردش الا لما تسع صوته


فتح عاصي الهاتف ولم يرد الا حين اتاه صوت صغيره الشجاع


زين بصوت واطي:الو يا بابي انت فين تعالي خدنا بقي


عاصي:ماتخفش يا حبيبي انا جاي في الطريق ومعايا بابي احمد وهانخدكو دلوقتي


زين:انا مس خايف يابابي انا ضلبت اللاجل في لجله جامد وهما مس سافوني لما خبيت الموبايل بتاعي في هدومي 


اجتذب احمد الهاتف من يده ليحدث ابنه


احمد:زين يا حبيبي عامل ايه 


زين: اناكويس يابابي دالين هي اللي خايفه جامد ومامي كمان من ساعة اللاجل الوحس ما ضلبها وهي نايمها 


احمد: اديني دارين يا زين


دارين بدموع وخوف:احمد تعالي بسرعه الحيوان ده ضرب غمزه وهي مغمي عليها وعايز ينزل البيبي


احمد:  ماتخفيش يادارين وطلعي السلسله اللي انتي لابسهامن صدرك خرجيها بره هدومك 

فعلت هي مثلما قال لها وامسكتها في يدها تنظر اليها بغرابه لا تعلم انه رأي وجهها الممتليء بالدموع الان


دارين: فيها ايه السلسله دي يااحمد


احمد قد انهارت كل حصونه عندما رأها:بطلي عياط يا حبيبتي  ماتخفيش انا عشر دقايق بالظبط وهاكون عندك السلسله فيها كاميرا لفيها ووريني المكان كله واقفلي تليفون زين وخبيه تاني انا سامعك منها


اغلقت الهاتف وبدأت تلف الكاميرا في المكان الذي يمتليء بصناديق خشبيه كبيره 


احمد: اكيد دي صناديق المخدرات 


خالد:كده انا صح ماهو اامن مكان يخبوهم فيه هو المكان الوحيد اللي يقدرو يأتمنوعلي المخدرات فيه


 قربت دارين الكاميرا من وجه غمزه التي مازلت مغشي عليه 


فصرخ عاصي:غمزه مالها يادارين


دارين:الحيوان اللي اسمه ياسر ضربها جامد وقالها انو زي ما هيحسرك عليها هايخليك تتحسر علي ابنك كمان وهينزل البيبي من ساعتها وهي اغمي عليها


عاصي  بغضب وصراخ:ورحمة امي لقتله بأيدي مش هاستني لما تقبضو عليه


احمد:ورحمة امي انا كمان لسيبك تقتلو تاخد تارك بأيدك بس اهدي كده احنا خلاص وصلنا ياخالد


خالد بهدوء:ايوه انا اديت اشاره للقوه عشان نوقف هنا لو قربنا اكتر هايصتدونا من فوق سطح المخزن والسور ده


 انا ماكنتش عامل حسابي ان عددهم كبير كده لازم نأمن المكان كويس


احمد :دارين انا خلاص وصلت ماتخفيش وخلي بالك من زين وخبي السلسله تاني وانا خمس دقايق بالظبط وهتكوني في حضني انتي وهو مفهوم يا حبيبتي


دارين وهي تمسح دومعها بكفيها مثل الاطفال فرحه مما تستمعه: حاضر حاضر مش هاعيط  اهو


احمد:طب يلا خبي السلسله بقي عشان انا هاقفل واستخبو ورا اي حاجه انتو التلاته ومتخافوش لوسمعتو ضرب نار ثم اغلق معها واعطي سلاح لعاصي 


احمد:بتعرف تضرب نار


خالد:لاء من الناحيه دي ماتقلقش الباشا كان قناص وهو في الجيش


عاصي:هات وانزل وماترغيش كتير هايرجعونا لأيام الشقاوه تاني ولاد.......... 


ضحك خالد واحمد الذي البسه درع واقي مثلهم


احمد : والله يا خالد خساره ان الحيوان ده مايبقاش في الداخليه 


خالد وهو يعطي اشاره للقوه للتقدم من خلف المبني:ههههههههه اصله رقيق مش بيحب العنف


 عاصي بعين مثل عين الصقروهو يرفع سلاحه الكاتم للصوت 

ويصوبه بأتجاه رجل يقف اعلي المبني : قضي الامر


 ثم اطلق رصاصه اخترقت جبهة هذا الرجل الذي انزلق من فوق المبني


نظر اليه احمد و هتف:من علي بعد المسافه دي كلها


خالد:هههههههه مش بقولك قناص شكلها مهمه زي الفل


عاصي:هانرغي كتير ولا ايه 


اعطي خالد رجاله اشاره بالهجوم  وتقدمو هم الثلاثه 


وبدؤوتبادل الاعيره الناريه مع ياسر وحسين ورجالهم


 الي ان اسقطوعدد كبير من رجالهم  وتوجهو للداخل  


لكنه توقف قلبه حين وجده يمسكها بكل عنف ويقربها منه وهي مغشي عليها


حسين:قرب خطوه كمان وانت هاتلاقي الرصاصه بتفرتك دماغها 


لم يتكلم  عاصي وصوب السلاح علي جبهته


امسك خالد  يده: ماينفعش يا عاصي حتي لو ضربته هو دايس علي الزناد ممكن الرصاصه تخرج ونخسرها 


خرج احمد مثل الديب من خلف ياسر وضع مسدسه في رأسه من الخلف

احمد:ارمي سلاحك يا........ امك وسيبها من ايدك


القي حسين السلاح من يده وحين اخذها احمد استقرت الرصاصه في جبهته  وانبطح ارضا


احمد برعب عليها:دارين  فوقي يا حبيبتي انتي في حضني اهو فوقي يادراين وبدأ يخبط علي وجهها بخفه


دارين:احمد  انا فين


احمد:انتي في حضني ومش هاتبعدي عنه ابدا تاني انتي وزين كل حايتي يا دارين


دارين:انا بحبك اوي يا احمد


احمد :وانا كمان يا قلب احمد بحبك وبخاف عليكي اوي 


خالد:ده وقته يا خويا قوم خرجها وتعالي عشان نلحق الواد ومرات عاصي


حملها احمد سريعا بين يديه وادخلها سيارة خالد


وعندعاصي بعد ان تركهم وتحرك للداخل ومن خلفه خالد


وجدها ملقيه علي الا رض و هوجالس من خلفها علي المقعد 

 بكل راحه ويمسك بيده مسدس


ياسر:انت فين يا راجل دانا مستنيك من بدري عشان تيجي تشوفها وانا بندمك عليها هي والواد 


عاصي:انا اللي هاندمك علي حياتك زي ماندمت اخوك الله يجحمه دلوقتي حالا مش تقوم يا راجل تشوفه وهو غارقان في دمه بره


انفزع ياسر من جلسته وصوب السلاح نحو عاصي ولكنه تلقي من خالد الذي كان يقف بالخلف رصاصه فيي يده  ليلقي السلاح منها ويصرخ


اقترب منه عاصي بكل عنف وبدء يلكمه بيده بقوه ويضربه بعنف وهو يصرخ فيه


عاصي: دي عشان خطفتها


 ودي عشان ايدك اتمدت عليها


 ودي عشان سمعتها كلامك ال.......  يابن ال.............


  امسكه خالد من بين يده وتحرك به واعطاه لرجاله وانحني هو اليها لكي يأخذها بين احضانه ويري ماذا بها


ولكنه افلت من يد الرجال قاصد طعن عاصي بسكين من الخلف وقبل ان يلمسه تلقي رصاصه ابرحته قتيلا علي الارض 


التفتو للخلف ليجدو احمد هو من اطلقها


احمد:كده خالصين يا صاحبي


تركهم خالد  وبدء يبحث عن الطفل فوجده بغرفه في اخر المخزن مع سالم ويضع علي رقبته سكين


خالد:شيل يا راجل انت السكينه دي من علي الواد واهدي كده لتحصل عيالك


سالم: تجصد ايه ياباشا


 خالد:ارمي سلاحك واخرج معايا بهدوء دا عيل صغير مالوش ذنب في حاجه وانت خلاص خسرت كل حاجه حتي عيالك خسرتهم واتقتلو


القي سالم سلاحه من يده  وبدء في البكاء افلت الصغير نفسه من بين يديه وجري علي خالد


سالم ببكاء:خسرت ولادي الاتنين عشان الفلوس عملتلي ايه الفلوس ملعونه الفلوس


دخل عليه رجال الشرطه  وقبضو عليه وكبلو يديه من الخلف 

وخرج خالد وهو يحمل الصغير اليهم واتجه اليه احمد واخذه منه وهو محتضنه جيدا


بينما كان العاشق المتيم في دنيا تانيه وهو يحملها بين يده محتضنها جيدا وكأنه امتلك الدنيا بأكملها حين ارجعها الي احضانه ورجعو الثلاثه فارحين بأنتصارهم  


ترك لهما خالد سيارته فهي الان لاتسع غير هذان العاشقان ومحبوباتهم


اجلس صغيره علي قدم حبيبته اللتي اخيرا اعترف بحبه لها والتف حول السياره ليجلس خلف عجلة القياده


بينما جلس الاخر بالمقعد الخلفي واخذهاعلي قدمه بين احضانه


عاصي :اطلع علي المستشفي بسرعه يااحمد


احمد:ماشي بس امسك ازازة البرفيوم دي حاول تفوقها


اخذها منه ورش منها علي يده وبدء يقربها من انفها


افاقت اخيرا من غوفتها لتلتقي عينها بعينه وهمست


غمزه: عاصي


عاصي:عيون عاصي قلب عاصي


غمزه:انا عايزه مانجه


هههههههههههههه ضحكو جميعا مما تفوهت بينما نظر اليها بكل حب وابتسامته الجزابه تمليء وجهه


عاصي:ايوه بقي واخيرا هاتدلعي عليا وياغمي عليكي وتبدءي في حركات الحوامل دي هههههههههه  😂😂



العاصي 

الفصل الاربعون


صعدو جميعا الي غرفة غزل التي نقلت لها  بعد ان وضعت ذلك العنيد الذي جاء الي الدنيا ليكون خليفة لعمه في كل شيء حتي اسمه الذي اصر اباه ان يطلقه عليه 


وعندما  دلفو الغرفه وجدو روقيه تحاول ان ترضعه من زجاجه رضاعه خارجيه ولكنه رافض كما رفض ايضا ان يرضع رضاعه طبيعيه


حمزه:وبعدين بقي ولاااا أحنا هنبتدي العند من دلوقتي


غزل بدموع وتألم:اه طب وبعدين ده مش راضي يرضع ولا من البيبرونه ولا مني


الطبيب:ماتقلقيش يا مدام هو لسه مولد شويه كده ولما يجوع هيبدء يرضع


فضالي:متأكد يا دكتور  ان مافيش حاجه تمنعو من الرضاعه دي ولده بقالها بتاع ساعتين دلوقتي وهو لعيط ولا عايز يرضع


عاصي بسخريه:رضعوه لبن جمال هههههههههههه


الطبيب:لاء طبعا دا غلط علي الولد جدا 


فضالي:ماتخدش في بالك يا دكتور اصله شكله طالع لعمه هههههههه


الطبيب:اه طب عن اذنكو بقي وتركهم وذهب


غمزه وهي تحمله:الله دا حلو خالص وصغنن اوي. 


دارين:حمدلله علي سلامتك ياغزل ابنك جميل اوي مشاء الله


غزل:الله يسلمك يا حبيبتي وعقبال مانفرح بيكي


احمد وهو يمسك يدها بحب:قريب اوي ان شاء الله قومي بس انتي بالسلامه وشدي حيلك كده عشان تحضري فرحنا


فضالي:عين العقل يا حبيبي الف مبروك يا ولاد


روقيه:مبروك يادارين الف مبروك يا حبيبتي


بس ما قولتليش  انتو جيتو ازاي  هو احمد مش كان في مأموريه وعاصي في الموقع


احمد:لاء ماهو انتو بعد ما مشيتو الفيلم بدء هههههه


بدء عاصي يحكي لهم كل ما حدث من بعد ما خرجو بغزل 


حتي ذهبو بلفتايات الي المنزل ليغيرو ملابسهم البيتيه وتلبس غمزه حجابها الذي اضطر عاصي ان يشلح قميصه حتي يداريه عن عيون الناس ثم توجهو اليهم


فضالي:يا ولاد.........  انتهزو فرصة اننا اترعبنا علي البنت وخرجنا كلنا  واتسحبو زي الكلاب


زين بعد ان صعد بجانب غزل: بس بابي عاثي وبابي احمد ضلبوهم وقتلوهم كلهم


احمد:والله يا حضرة الظابط زين لولاك انت كنا ممكن نتأخر عليهم بس انت ايه الشجاعه دي ياعم دا انا هدخلك الشرطه من النهارد ههههه


دارين :زين دا حبيبي البطل اللي دافع عننا انا وغمزه ووقف قدام الناس الوحشه دي لوحده لاء وكمان كان مخبي تليفونه عشان يكلم باباه


عاصي:يسلملي حبيبي البطل اللي بيحمي البنات ويدافع عنهم ده


زين:هههههههه انا اول ما سوفتهم وهما بياخدو مامي جليت علي اوضتي واخدت تليفوني ولما لقيت اللاجل جاي خبيته جوه هدومي وعملت نفسي باستخبي منه ام هو مسكني ومس ساف التليفون


فضالي:ربنا يحميك يا حبيبي ونشوفك بطل قد الدنيا


احمد:يارب يلا بينا بقي يا استاذ زين عشان نروح ونسيبهم بقي يستريحو 


فضالي:ما لسه بدري يا ولاد خليكو معانا


احمد :معلش عشان غزل ترتاح ودارين كمان هي وزين اللي شافوه النهارده كان صعب عليهم. سلام بقي ونبقي نشفوكو في السبوع ان شاء الله 


الجميع: مع السلامه

//////////////////بقلمي/كنزي حمزه///////////////////////////


 وفي سيارة احمد وضع صغيره الذي غفي علي كتفه وهو يحمله علي المقعد الخلفي اما هي فجلست في المقعد الامامي  بجانبه


دارين: مش هاتقولي بقي ايه حكاية السلسله دي


احمد:مالها هي مش عجباكي ولا ايه بس انا فاكر كويس اني لما جبتها ليكي في عيد ميلادك كنتي فرحانه بيها اوي


دارين:انا فعلا كنت فرحانه بس مش بيها لاء عشان منك انت ومن ساعة ما جبتها ليا وانا مش بقلعها بس مش كنت اعرف انك بتراقبني بيها


احمدوهو يقبل يدها: يا حبيبتي انا عملت كده عشان كنت خايف عليكي انتي كنتي بعيد عني قبل عمي الله يرحمه ما يموت


  كنت خايف يحصل ليكي اي حاجه وانا بعيد عنك عشان كده جبتلك السلسه والقلب اللي فيها ده عملته ماخصوص 


عند الصايغ بحيث اني اعرف افتحه واحط في عدسة الكاميره اللي متوصله بالسلسله بتاعتي دي عشان تبقي تحت عيني علطول وكمان عملت لزين واحده زياها


دارين بحزن:وياتري بقي كنت بتشوفني  وانا بقعد اعيط من معملتك الزباله دي ليا


احمد:ايوه يا دارين ودموعك كانت بتقطع قلبي بس انتي لازم تعرفي اني كنت بعمل كده عشان خايف عليكي  كنت ببعدك عني عشان مش عايزك تلقي نفس مصير ندي ياحبيبتي


دارين:الله يرحمها ده قدرها يااحمد وانا لو مكتبلي اني اموت زيها هبقي راضيه بس ابقي عارفه اني حبيبتك


احمد: بعد الشر عليكي ياحبيبتي طبعا حبيبتي ومن هنا ورايح انتي وزين هاتبقو كل حياتي واول ما نروح وبابا يوصل هاكلمه عشان نتجوز وتبقي بتاعتي 


دارين:وهتعملي فرح وتجبلي فستان ابيض


احمد:احلي فرح واحلي فستان ابيض أحلي عروسه في الدنيا

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍


رجعو الي بيتهم واستلقت هي علي الفراش براحه فهيا لا تريد اي شيء في الحياه سوي النوم الان 


بينما تركها هو نائمه وذهب ليحضر لها المانجو


 ولكن اين سيجدها الان ونحن في هذا الشتاء ايعقل ان توجد مانجو في شهرفبراير


  وبعد مرور اربع ساعات من البحث المتواصل  حضر وقد وجدها اخيرا وجلب منها العديد من الصناديق


عاص :غمزه انتي لسه نايمه يا حبيبتي قومي جبتلك المانجه


قفزت هي من علي الفراش بفرحه مثل الأطفال  تصفق بيديها


غمزه: بجد طب هات بسرعه الله دا انا نفسي فيها اوي وامسكتها وبدأت تتشممها بأنفها وگأنها تستنشقها


 اندهش هو مما تفعله وعقد حاجبيه مستفهما


عاصي: علي فكره دي بتتاكل مش بتتشم بس


 جلست مره ثانيه علي الفراش وهي تأكلها بقشرها 

غمزه:ايوه ايوه منا هاكلها اهو بس ريحتها  واحشاني اوي


اجحظت عيناه مما تفعله:ايه اللي انتي بتعمليه ده 😦


 القشر مش بيتاكل يا حبيبتي وبعدين انتي ليه محسساني انك جايه من رحله انتي مش واخده بالك انك كنتي مخطوفه


غمزه بعد ان قضت علي المنجايه ياعيني: عادي يعني كنت عارفه انك هاتيجي تنقذني


عاصي بتأفف مما تفعله: انقذك لواعرف اني هاشوفك بالمنظر ده كنت سيبتك ومش عبرتك


تركت المنجايه الثانيه من يدها ونظرت له بشر وابرقت العبرات في عيناها ثم هبت واقفه وترجلت سريعا الي خارج الغرفه 


ذهبت الي المرحاض اغتسلت ثم خرجت لتجده واقف امامه ينتظرها لم تعيره اي اهتمام ودلفت الي داخل غرفة صغيرهم واغلقت في وجه الباب وجلست علي الفراش تبكي بشده


مزال مندهش مما تفعله به ولكنه تحلي بالصبر


 وفتح الباب ودلف اليهاجلس بجانبها علي الفراش واجتذبها الي مكانها المعهود داخل احضانه


عاصي: ليه ده كله بس يا حبيبتي دا انا بهزر معاكي


غمزه:اوعي سيبني انا اصلا مش طيأك


عاصي:كده برضو تخونك المانجه اللي لفيت عليها اربع ساعات لحد ما لقيتها


غمزه:وكمان بتعايرني  مش كفايه قرفان مني وانا بكلها  هو انا يعني اللي طلبها دا البيبي اللي انت عايزاه


عاصي:اعيرك ايه بس يا روحي وبعدين يا ستي  انتي تطلبي اللي انتي عايزاه سواء انتي او البيبي  وانا عليا التنفيذ


غمزه:انت بتقول كده وخلاص بس بقيت مش بتحبني


عاصي :نعم يا ختي اومال بحب مين يعني انا 


ومتمرمت عشان مين انا 


وكنت هاموت عشان خاطر مين انا


غمزه بضحكه مثل الاطفال: ههههه عشاني انا 


عاصي وهو يحتضنها جيدا ليقرب وجهه من عنقها ويستنشق عبيرها ويقبلها قبل رقيقه


طبعا عشانك انتي يا قلبي  هو انا ليا غيرك انتي يا حبيبتي 


زجته من قربها وابتعدت عنه سريعا لتجري مره اخري الي المرحاض 


 وبدأت تفرغ ما بداخل جوفها   امام عيناه وهي تتألم


 اعدلها هو بعد ان انتهت وبدء يغسل لها وجهها ثم جففه لها بالمنشفه وحملها بين يديه وتوجه بها الي غرفتهم


 وضعها في الفراش بكل رقه ودثرها جيدا بالغطاء


غمزه:عاصي انا تعبانه


عاصي: معلش يا حبيبتي هانت انتي خلاص قربتي تخلصي التلات شهور الاولنين والحمد لله انك ماتعبتيش كده في 

الاول


غمزه:اه الحمد لله سيبني بقي انام ثم اعطته ظهرها وغطت في نوم عميق


 وقف هو مندهش منها


  ما الذي  يحدث ابهذه السرعه غفت 


عاصي: يارتني ما اتمنيت اني اشوف دلعك يارب ترجعي جامده تاني وتهند بقلة حيله ليغلق ضوء الغرفه ويغفو بجانبها

😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤


انها الثالثه فجرا وهذا اللعين لا يريد الكف عن الصراخ وقف حمزه يأنب نفسه  ويصرخ في وجهه


حمزه:يابني بس بقي الله يهدك زي ماهديت حيلي  دانت عيل رزل زي عمك بالظبط يالاااا


غزل:حرام عليك يا حمزه ماتقلوش كده


حمزه:اعمله ايه يعني رضاعه والحمد لله رضع

تغير وغيرتله اعمله ايه تاني


غزل:الله انت بتزعق ليه ماهي مامي قالتلك دخلني عندها تحت عشان تقعد هي معايا وانت اللي مش رضيت


حمزه:تقعد معاكي ايه يا شيخه حرام عليكي انتي مش شايفه منظرها عامل ازاي ما هي كمان حامل وتعابنه واختك حامل وتعبانه 


وانا قربت اتجنن من صوت الواد اللي مش راضي يبطل صريخ ده اسكت يابني بقي حرام عليك


غزل بدموع:خلاص هاته واخرج بره روح الاوضه التانيه وملاكش دعوه بينا بقي


حمزه بغضب:انتي هتعيطي انتي كمان ايه الجنان اللي انا فيه ده بطلي هبل وعياط  وارحميني بقي


دق باب شقتهم وذهب ليفتح وهو يحمل هذا الجرو المتمرد عليه ليجد والده  ومن خلفه روقيه التي تصعد الدرج بوهن ليقف امامه


فضالي:ايه في ايه ماله الواد بيصرخ كده ليه


حمزه:انا عارف ياابا الواد بيصرخ وامه بتعيط وانا خلاص قربت اتجنن منهم هما الاتنين


روقيه:معلش ياحمزه هاته يمكن جعان ولا عنده مغص 


حمزه وهو يعطيه لها:انا عارف بقي انا عملتله كل حاجه هو رزل مش راضي يسكت ابن سبعه زي عمه شكله طلعله في كل حاجه الواد ده


دلف عاصي وعينه ممتلئه  بالنوم ليهتف فيه:يزيدك فخر يا حيوان انو يطلع لعمه


 هاتي يا ماما الواد ده  تعالي يا سي عاصي يلي هاتجبلي الكلام من اولها 


اندهشو جميعا عندماحمله وبدء يملس عي ظهره بحركه دأريه ليهدء الطفل ويغفو سريعا بين يديه


حمزه: ده نام انت عملت ليه ايه 


عاصي:هههههه تصدق شكلي هاخد منك الواد ده  ونبقي انا وهو صحاب


حمزه:ده من هنا ورايح كل ماهيعيط هاتلاقيه عندك واخيرا هنام


اخذته روقيه من بين يديه وهتفت:عقبال ماتفرح بابنك يا حبيبي


 انت هاتبقي اب حنين ياعاصي هاته بقي اما ادخله ينام في سريره


 وانت بقي يا حمزه اتفضل انزل نام مع بابك تحت


حمزه:تحت تحت بس المهم انام ههههههههه

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅


مرت الايام سريعا واليوم هو يوم فرح احمد ودارين التي كانت كالاميره في ثوب الزفاف الذي تم في افخم الفنادق في قاعه مثل قاعات القصور


 وتواجد فيه صفوة المجتمع من اصدقاء والده مدرين الامن واللوأت


 وايضا عدد كبير من اصدقاء احمد الضباط  كما عزم ايضا عاصي واخوه واصدقاءهم سامح وحازم وخالد


وانضمت الي دارين غزل وغمزه واسراء وزوجة سامح التي تعرفو عليها اخيرا 


كما حضرت اخته معهم والتي لفتت نظر خالد جدا بجمالها الهاديء ولبسها المحتشم حتي انه لم يصبر وطلب يدها من اخيها في الفرح  


اما ذلك الصغير فكان وسيم جدا في حلته الصغيره ظل يرقص مع عاصي واحمد وهو يضحك كثيرا


  الي ان انتهي الفرح وصعد العروسان في غرفتهم التي حجزها لهم احمد 


واخذ عاصي الصغير معه الي منزله


وداخل سيارة عاصي


زين بغضب:انا عايس اعلف هو ليه النهالده باسات قالك خده معاك هو مس كل مله بيقول لاء واسمعني خد دالين بس يعني


نظر عاصي الي غمزه وبدء يضحك عليه:هههههههه معلش يا حبيبي النهارده بالذات مش هاينفع تبات معاه


زين:ليه بقي ان ساء الله  يعني لما يباتو في الفندق الجميل ده مس يلضي يخليني ابات معاه


عاصي:هههههههههه معلش اصله النهارده محتاج يركز مع دارين شويه


غمزه بشهقه:ههه اسكت يا عاصي ايه اللي انت بتقوله للولد ده 


زين بخوف:هه دي سمانها خايفه منه تلاقيه هايسعق ليها جامد دلوقتي


عاصي بعد ان انتباته كريزة ضحك افقدته السيطره علي نفسه:هههههههههههههههه بص هي من ناحية هاتخاف فهي اكيد هتخاف اصله هايضربها جامد اوي هههههههههههههههه


غمزه:بطل بقي اللي انت بتقوله ده الولد هيصدق كده


عاصي:الله مش هي دي الحقيقه ولا انتي ياعني ماكنتيش خايفه يوم جوزنا


غمزه:ممكن تغير الموضوع ده بقي 


عاصي:ماشي بس بصراحه الفرح كان حلو اوي شوفتي الواد خالد اول ماشاف اخت سامح عمل ايه دا راح خطبها منه الله غمزه مالك سرحتي في ايه


غمزه:هاه ابد مافيش فعلا الفرح كان حلو اوي وهي كمان كانت اموره اوي في حجابها وفستانها 


عاصي:بصراحه انا مكنتش متوقع انها من كتر ماحبتكو تقتنع تلبس الحجاب زيكو من نفسها كده


غمزه:احنا كمان حبيناها اوي هي طيبه وغلبانه


عاصي:مالك يا حبيبتي ايه اللي زعلك


غمزه:مافيش حاجه ياعاصي انا كويسه اهو


عاصي:بس انا عارف انتي زعلانه ليه وعارف كمان اني ان شاء الله هاعرف اصالحك  


غمزه:تقصد ايه 


عاصي:ولا حاجه يلا خلاص وصلناانزلي  وانا هاركن العربيه واشيل زين واطلع وراكي


ركن سيارته وصعد بالصغير الغافي خلفها 


 ودلفو الي شقتهم وارقد الصغير في فراشه ثم توجه اليها داخل غرفتهم 


وقفت امام المراءه تفك حجابها وتنظر الي نفسها في المرأه فقد بدء بطنها يمتليء بشكل ملحوظ مع انها مزالت في الشهور الاولي وقف هو من خلفها يحتضنها بحب ويتحسس بطنها


عاصي:تعرفي ان شكلها وهي زي الكره كده حلو اوي


غمزه:ياسلام دي بس عشان لسه صغيره انما بكره لما تكبر هاتضحك علي شكلي


عاصي:هههههه بالعكس دا انا هاحب شكلك اوي بقولك ايه ماتيجي اقطعلك سوسته الفستان ده


غمزه:هههههههه لالا حرام عليك دا لسه جديد اوعي تعملها يا عاصي 


عاصي:يا ستي فداكي اجبلك غيرو تعالي بس يا شيخه اشمعني احمد يقطع فاستين النهارده يعني  ههههههههه


غمزه:انت حطه في دماغك كده ليه ماتشيله منها بقي ههههههههه


عاصي وهو يحملها:موافق وهاحطك انتي بداله هههههههه 

😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉


 صعد بها الي غرفتهم في الفندق  دلف بها وهو يحملهاواغلق الباب من خلفه


 وكأنه يراها لأول مره حين فجأته بلبسهاذلك الحجاب الذي ازادها جمال علي جمالها


  انزلها برفق بجانب الفراش وامسكها من زراعيها لينظر اليها بكل حب لتقطع هي هذا الصمت وتنظر اليه بوجهها الممتلئ  بحمرة الخجل. 


دارين: مالك ياأحمد  بتبصلي كده ليه


احمد:معجب متيم عاش وبحبك يا قلب احمد


دارين وكادت ان تنهار:بس بطل  اسكت انا ممكن يغمي عليا من الكلام الحلو ده


احمد:عمري ماهبطل من هنا ورايح انتي مش هاتسمعي غير الكلام الحلو ده يا قلب احمد بس دلوقتي يلا غيري فستانك والبسي اسدالك عشان نصلي سوي ونبدء حياتنا برضا ربنا علينا


اومأت له برأسها وتركها وذهب هو ليغير ملابسه في المرحاض


بينما فتحت هي حقيبة الملابس الخاصه بها ولكنها تفجأت انه لا يوجد بها سوي اسدال للصلاه  وبعض المنامات الداخليه الخاصه بالعرأس


 فعلمت انه هو من ابتاع لها هذه الاشياء فهي ليس لها ام او اخت حتي تحضر لها كل هذه  الاشياء او حتي تفهمها ما تقوله كل ام لأبنتها في يوم مثل هذا


خرج هو من المرحاض ليجدها تقف كما هي


احمد:ايه ده انتي لسه مالبستيش يا حبيبتي


دارين:البس ايه بالظبط هو في حاجه هنا تتلبس


احمد:ههههههه طبعا كل الحاجات دي بتتلبس لأحمد حبيبك بس 


دارين:لاء طبعا دي حاجات عيب اوي انامش هالبسها


احمد:احسن برضو مالهاش لازمه بصي انتي تلبسي الاسدال وبعد الصلاه اقلعيه عادي خالص


اجحظت عينها مما سمعته للتو:انت بتقول ايه 


احمد :ههههههههه دارين ابوس ايدك ما تخلينيش اتهور طب اقولك حاجه انا ممكن اساعدك واختار ليكي حاجه تلبسيها


بصي البسي ده وكانت عباره عن منامه طويله سمراء اللون ذات حماله رفيعه و قماشها شفاف جدا


 ولكنه لم يفردها لها وضع الاسدال فوقها وهتف:يلا بقي يا حبيبتي


دارين:يوووه طيب هاروح اهو


دلفت الي داخل المرحاض وشلحت فستانها وامسكت ما اعطاه لها في يدها ولكنها وجدته لا يداري شيأ فأمسكت اسدال الصلاه ولبسته وتمسكت به سريعا  وتوضأت وترجلت خارج المرحاض وهي خجله جدا


ابتسم هو لها بحب واقترب منها


احمد:يلا بقي عشان نصلي


دارين بهمس:اه يلا بينا


صلي احمد بها  وبعد ان انهي صلاته وضع يده علي رأسها وقال دعاء الزواج  واوقفها امامه مره تانيه وبدء يفك حجابها


احمد:دارين


دارين:نعم 


 احمد:مش عايزك تخافي مني عايزك تحبيني وبس


دارين:طب مانا بحبك وانت عارف


احمد بمكر وهو يقترب منها:لاء مش عارف عرفيني بتحبيني اد ايه


رفعت وجهها لتلتقي فيروزتهما معا ليأخذها في قبله طويله وهو يجذب اسدالها من عليها ليغرقها في نعيم حبه 


💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖



العاصي 

الاخيره


ايقظت كل من في المنزل في الرابعه فجرا علي صوت صرختها وانفسها المتقطعه


روقيه:اه ه ه ه الحقني يا عبد الرحمن انا بموت


عبد الرحمن:متخافيش يا روقيه انا بتصل بعاصي اهو عشان ينزل يودينا المستشفي. افتحي الباب يا بت ياحسنه


حسنه:حاضر ياعم الحاج سلامتك يا ستي الف سلامه


 ثم اتجهت الي باب الشقه لتفتحه وجدت عاصي وحمزه امامها 


وغزل تحمل صغيرها من خلفهم وغمزه ببطنها الكبيره جدا تقف بوهن كبير  فهي الان في الشهر السادس وفرحت جدا 


عندما علمت انها تحمل له توأم بنتان 


حسنه:دا سي عاصي وحمزه ياعم الحج


عبد الرحمن:الحقوني يا ولاد بسرعه روقيه بينها بتو لد  وتعابنه اوي


عاصي بنوم:هو حريم البيت ده ظابطين نفسهم علي الولاده بدري ليه


حمزه:غاوين يقلو راحتنا


دلفت غمزه وغزل سريعا اليها


غمزه بخوف:مامي سلامتك يا حبيبتي


غزل:ماتخفيش يا مامي انتي هاتبقي كويسه


روقيه:اه اناتعبانه قوي ابقو خلو بالكو من اخوكو لما يجي الدنيا لو انا مرجعتش يا بنات. 


غمزه بدموع: بس يا مامي ماتقوليش كده انتي هتقومي بالسلامه انشاء الله


عبد الرحمن:انتو هتقفو تتفرجو عليها وهي تعابنه كده شيلها يا زفت انت وهو  ويلا علي المستشفي


حمزه بخوف:ايه نشيلها ازي بس وهي تعابنه كده استني اما ترتاح شويه


عبد الرحمن:استني  ايه يا اهبل انت هي هترتاح الا لما تولد يا غبي شيلها يا عاصي


عاصي بخوف ايضا:حاضر حاضر  طب اقولك احنا نطلب ليها الاسعاف احسن


عبد الرحمن :هو انا لسه هاستني الاسعاف اخلصو بقي 


تحركو سريعا الي الفراش وحملها عاصي واتجه بها الي السياره وترجل من خلفه الجميع


اعطت غزل وليدها اليها   ودلفت بجانب امها التي اجلسها عاصي في المقعد الخلفي


 ثم جلست هي والصغير في المقعد الامامي ليندهشو من نزول الحجه توحه وهي تستند علي عكزها في هذا الوقت المبكر


توحه:روقيه معلش يا حبيبتي دلوقتي هتولدي وتقومي بالسلامه


روقيه وقد بدء الالم يتملك منها :انا تعابنه اوي يا ماما


توحه:معلش هانت خلاص انتي بس عشان بقالك كتير معملتهاش يلا يا عاصي اطلع علي المستشفي


 عاصي:هو انتي ايه اللي نزلك بدري كده بس يا ستي مش كنتي استنيتي انتي هنا لحد ما نرجع


توحه:بقولك ايه انا مش هاسيب بنتي ويلا بقي اطلع خلينا نلحقها


عاصي :صبرني يا رب وانتي التانيه ايه اللي نزلك بكرشك ده اتفضلي اطلعي فوق يلا وخدي ابن اختك ده معاكي


غمزه:لاء انا مش هاسيب مامتي وهي تعابنه كده


عاصي :وانا مش هاستني لما انتي تتعبي اطلعي فوق ولوزه وحسنه هايفضلو معاكي هي كلمه واحده ومش هاقول تاني 


غمزه:اف بقي انا مش تعابنه انا


عاصي:غمزه قولت اطلعي فوق يلااااااا 


صعدت الي اعلي وادخل هو لوزه خادمة جدتها من خلفها ثم اغلق عليها بأحكام واتجه الي السياره سريعا


وصلو جميعا الي المستشفي


 وحملها مره ثانيه وجري بها وهم من خلفه وهي مغشيه عليها من شدة الألم الي ان اخذوها منه الممرضين بعد ان وضعها علي ترولي خاص بالمستشفي


مكثت بداخل غرفة العمليات مايقرب من ساعتين  نظر لكبر سنها وفقدانها دماء كثيره اثناء الولاده وايضا ضيق الرحم جدا


 مما اضطر الطبيب ان يلجيء للولاده القيصريه ليأمن سلامة الطفل وخروجه بسلام


وقفو جميعا والقلق ينهش في عقلهم بالخارج. بينما استحوز عليه كليا


عبد الرحمن: اتأخرت اوي 


توحه:انشاء الله هاتخرج بالسلامه


عبد الرحمن:ملهمش حس طب حتي حد يخرج يطمنا


عاصي:  يا بابا اكيد كل اللي جوه مشغولين معاها


صرخ حمزه الذي يقف عند الباب هو وغزل:ولدت ولدت احنا سمعين صوت الواد اهو


عاصي:هههه مبروك يا عبد الرحمن بقيت اب بعد ما بقيت جد


عبد الرحمن:اسكت يا عاصي المهم هي تقوم

بالسلامه


خرجت الممرضه اليهم بالطفل والتقطه حمزه من يدها سريعا: 

ههههه اهلا بل الباشا اللي تقلان علينا ايه الجمال ده يا صغنن


عاصي:ينهار ابيض مشاء الله علي الجمال انتو متأكدين انو ولد


الممرضه:ايوه وولد ومشاء الله عليه وزنه كويس وصحته كويسه  بس تعب مامته اوي


عبد الرحمن:وهي يا بنتي عامله ايه دلوقتي


الممرضه:هي تعبت اوي والدكتور حاول انو يولدها طبيعي وفي الاخر اضطر انو يلجيء للجراحه بس الحمد لله هانت وقربت تخرج 


لو سمحتو هاتو الولد بقي عشان احطو في الحضانه عشان نطمن عليه لحد ما ولدته تخرج


عاصي:طب بس استني اما الحج يأذنلوه في ودنه وحمله من يد اخيه ليعطيه لوالده الذي ما ان لمسه الا واحس بقشعريره رهيبه ولم يشعر بدموعه التي تسترسل علي وجهه


عاصي:الله طب ليه الدموع دي بس


عبد الرحمن:بعد ان اذن له في اذنه عاصي انا مش هاعيش لحد ما شوفه زيك ده هايبقي امنتي ليك انت هاتبقي ابوه بدالي زي حمزه خلي بالك منه


عاصي:ربنا يديك طولة العمر ياابا وتجوزه وتشوف عياله كمان متقولش كده تاني


عبد الرحمن:يابني الموت علينا حق ودي سنة الحياه حتي لو عشت مش هنفعه بكبر سني يلا بقي سميه 


عاصي:انا اللي هاسميه سميه انت


حمزه:لاء انت اللي هاتسميه  يلا اختار بقي


عاصي:خلاص ماشي ايه رأيكو نسميه عدي

عشان يبقي عندنا عاصي وعدي


حمزه:ايوه حلو اوي اسم عدي ده ايه رأيك يا غزل


غزل: حلو اوي المهم مامي تقوم بالسلامه


توحه:ربنا يطمنا عليكي يا بنتي


اخذت الممرضه الطفل منهم وبعد فتره خرجت روقيه من غرفة العمليات  ووضعت في غرفه عاديه حتي تفيق من غفوتها


غزل بدموع:حمدلله علي سلامتك يا مامي


روقيه وهي تتحدث دون وعي: بس يا زين ابعد عن تيا اسكت ياعاصي متشلش ليا


عاصي:انتي بتحلمي مين ليا اللي انا هاشيلها دي انتي عايزه غمزه تكولني ولا ايه


روقيه:حوش عاصي الصغير عن ليا بنتك احسن هيوقعها


عبد الرحمن: هههههه انتي بتحلمي ببنات عاصي يا رقيه واشمعنا يعني زين وعاصي الصغير اللي ركزتي معاهم طب وعدي ابنك مش في الحلم


حمزه:لاء وسمتهم كمان تيا وليا والله يا حماتي انتي عليكي اسامي زي العسل ههههههه


توحه:روقيه فوقي يا حبيبتي انتي لسه البنج مأثر عليكي


روقيه وبدأت ان تستعيد وعيها:تعابنه اوي يا ماما بطني بتوجعني اوي


غزل:معلش يا مامي ده بس من الجرح دا انتي جبتي ولد جميل خالص احلي من عاصي


عاصي:الله وليه الغلط ده بس يا غزل ماله عاصي يعني


عبد الرحمن:غزل تقصد عاصي ابنها  مش انت


رن هاتفه قبل ان يرد ففتحه سريعا عندما وجد اسمها


عاصي:الو ايوه يا ام تيا


غمزه بعد ان نظرت للهاتف ثم وضعته علي اذنها مره ثانيه: مين اللي بيتكلم


عاصي:هههههه انا عاصي يا ام ليا


غمزه: ام تيا وليا مين يا بيه انا غمزه مراتك


عاصي بعد ان ضحك بقوه:ههههههه مانا عارف يا حبيبتي بس ماما هي اللي قالت انك هاتسمي بناتك كده 


غمزه بفرحه:بجد طب هي عامله ايه خرجت ولا لسه تعالي خدني عشان اشوفها واطمن عليها


عاصي:خرجت يا ستي وزي الفل خدي كلميها

واحنا شويه كده نطمن عليها ونجبها نيجي ثم اعطي الهاتف لروقيه


روقيه بتعب:ايوه يا غمزه انا كويسه يا حبيبتي


غمزه:حمدلله علي سلامتك يا مامي صوتك لسه باين عليه التعب


روقيه:اه الجرح تعابني اوي وحاسه اني لسه مش فايقه كويس


غمزه:طب يامامي هاسيبك تستريحي ولما تيجي هاتلاقيني مجهزه ليكي الاكل اللي بتحبيه


اعطت روقيه الهاتف لعاصي مره تانيه واخذه وخرج به من الغرفه هو وحمزه حتي ترضع روقيه الصغير


عاصي:الله انتي بتعيط ليه دلوقتي


غمزه:مامي تعابنه اوي مش كده 


عاصي:يا حبيبتي دي واحده بطنها مفتوحه مش عايزها تتعب بس الحمد لله الدكتور طمنا عليها وقال ان صحتها كويسه


غمزه:الحمد لله والبيبي اخباره ايه


عاصي:زي القمر شبهك انتي وغزل  سميته عدي


غمزه:الله دا اسم حلو اوي

💗💗💗💗💗بقلمي/كنزي حمزه  💗💗💗💗💗


رجعت روقيه الي بيتها بالصغير  بسلام وفرح الجميع به وحضرو لكي يرحبو بحضوره وجلسو الرجال في غرفة المعيشه


احمد:مشاء الله دا زي القمر ياعاصي الف مبروك يا حج يتربي في عزك يا رب


عبد الرحمن: الله يبارك فيك يا حبيبي  ربنا يكمل لمراتك علي خير وتقوم بالسلامه وتجيب ليك اخ لزين ان شاء الله


احمد:ربنا يخليك يا رب


خالد:الله واكبر الود ده شكله تركي خالص سميتوه ايه يا عاصي


عاصي:سميته عدي  ايه رأيكو


حازم:اسم حلو اوي ربنا يخلهولكو وتفرحو بيه


 عاصي:عقبال ما نفرح بيك يا عريس بقي ههههههههههه

👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶

وبعد مرور ثلاثة اشهر


كانت جالسه علي الا ريكه ببطنها الممتلءه بشده و وزنها الذي زاد بطريقه ملحوظه مما ازدها جمالا واشراقة وجهها تظهر للجميع


وتضع علي قدمها اخيها غير الشقيق الصغير عدي الذي احبته جدا وتعلقت به جدا


روقيه:غمزه انتي هاتفضلي قاعده كده ولا ايه


غمزه:يعني عايزاني اعمل ايه يا مامي غزل دخلت تنيم 

عاصي جوه ولسه مافيش حد منهم جيه وانا قاعده بعدي  هاعمل ايه 


روقيه:انتي تعابنه ولا ايه حاسه بحاجه


غمزه:يعني شوية الم بسيط كده


روقيه:طب معلش اومي ادخلي ارتاحي جوه شويه ولو حسيتي ان الالم بيزيد قوليلي


وقفت غمزه بعد ان اعطتها الطفل لتذهب الي الغرفه.


 ولكنها توقفت عند الباب متمسكه به جيدا وصرخت اه الحقيني يا مامي اه


القت روقيه الصغير من يدها بأهمال علي الاريكه وجرت عليها


روقيه:يا حبيبتي يا بنتي انتي بتولدي الحقيني يبت يا لوزه يا حسنه


لوزه:يلهوي يا ستي دي الميه نزلت دي مش هتلحق تروح المستشفي


حسنه:انا هانزل انده لعم الحج جري


خرجت غزل سريعا:ايه في ايه ايه ده انتي بتولدي ولا ايه


غمزه بصراخ:الحقوني هاموت هاتولي جوزي انا عاوزه عاصي يا مامي


روقيه بخوف:حاضر يا حبيبتي هاتصلك بيه بس امسكي نفسك لحد مانوديكي المستشفي


لوزه:مش هتلحق يا ستي  نيمها معايا يا ست غزل وانا هاساعدها بس حد يسخنلي مايه


غزل وهي تعدل اختها علي الفراش:ماية ايه يا متخلفه انتي دي لزم دكتور الي يولدها 


ليفجؤو بأنزلق الصغيره  الاولي  دون ان يساعدها احد ثم تابعتها  الثانيه  وغمزه تصرخ بشده


لوزه وهي مندهشه:ييييي الله واكبر الله واكبر مشاء الله عليكي يا حبيبتي ربنا يحميكي يا رب 


روقيه:ياحبيبتي يا بنتي انتي ولدتي لوحدك ياغمزه


غمزه :مامي انا تعبانه اوي ثم اغشي عليها من شدة التعب


حضر عاصي بالطبيبه سريعا بعد ان اتصلت به غزل واخبرته بخبر ولادتها  السريعه وبعد ان انهت كل شيء خرجت لهم


الطبيبه:مشاء الله عليها زي الفل والبنات كمان كويسين اوي


عاصي:يعني يا دكتوره مافيش خطر عليها عشان ولدت لوحدها مش محتاجه تروح المستشفي


الطبيبه:هي اصلا ماكانتش محتجاني انا كمان مشاء الله عليها ربنا يحميها يا رب


عبد الرحمن:متشكرين اوي يادكتوره انتي نورتينا


حمزه:هههههههه والله طول عمري بقول غمزه دي جامده محبتش تتعبنا وتبهدلنا معاها في المستشفي


رمقه عاصي بنظرة غضب ثم تركهم وتوجه اليها


عاصي:حمدلله علي السلامه يا حبيبتي بس انا زعلان منك


غمزه:الناس كلها مبسوطه عشاني وانت الوحيد اللي زعلان


عاصي وهو يجلس بجانبها ويقبل يدها:اه زعلان عشان حرمتيني من  اني اكون جانبك  وقت الولاده


غمزه:هو انا يعني كنت اعرف وبعدين تعالي شوف تيا وليا حلوين اذاي 


عاصي وهو ينظر اليهم ويحملهم برفق:الله واكبر هايطلعو وحشين لمين دي امهم القمر كله عارفه يا غمزه دول احلي هديه هديتني بيها


غمزه:عارفه يا حبيبي انك فرحان بيهم ربنا يخليك لينا دخل 


زين سريعا بعد ان حضر مع والده ودارين الي الغرفه


زين:فين هما فين انا عايس اسوفهم


عاصي:اهدي علي نفسك شويه  مش تطمن علي مامي الأول 


زين: مامي انتي كويسه صح هاتهم يابابي اسوفهم بقي


غمزه:ههههههههه وريهم ليه يا عاصي خليه يشوفهم


جلس علي المقعد بكل راحه وهو يمسكهم بين يديه لينظر لهم الصغير بسعاده 


زين:الله يا بابي دول حلوين خالص بس هما ليه مس فتحو عنيهم


عاصي:عشان لسه مولدين شويه كده وهايفتحو


 بدأت تيا الصغيره تأن بين يد ابيها وتفتح عيونها قليلا


زين بشهقه:ههه دي فتحت  دي عنها لونها سيك يا مامي 


غمزه:بجد حلوه يعني يا زين


زين:دي حلوه اوي دي هتبقي تيا بتاعتي انا هيههههههه


عاصي:بتاعت مين ياض دول بتوعي انا


زين بعصبيه بعد انضم اليهم احمد ودارين:بقولك ايه انت قولت علي مامي بتاعتك واختها كمان معاك اهو


 دي هتبقي بتاعتي انا انت فاهم ولا لاء


عاصي:خلاص يا عم بس متعصبش نفسك هاتبقي بتاعتك بس اكبر انت بسرعه وليك عليا انا موافق يا سيدي


زين :ايوا كده استني بقي انا هاقعد وانت ادهالي يلا


دارين:ههههههه لاء مش من دلوقتي هي لسه صغننه لما تكبر شويه عشان تعرف تشيلها حمدلله علي سلامتك  ياحبيبتي


غمزه:الله يسلمك يا دارين عقبالك انتي كمان


احمد:الف حمدلله علي سلامتك وريني كده يا عاصي دول جمال خالص عاملين زي القطط هههههههه


عاصي :تصدق اه  انا فرحان بيهم جدا


احمد:ههههههه ربنا يخليهم لك  اول مره اشوف واحد فرحان عشان خلف بنات هههههههه

👧👧👧👧👧👧👧👧👧👧👧👧👧👧


مر ما يقرب من شهراواكثر تقريبا وتفجأت غمزه وغزل بعزومة دارين لهم ان يقضو اليوم معهافي احد الفنادق الكبيره منذ الصباح الباكر


والغريب ان عاصي وحمزه كانو مرحبين جدا بالفكره ولم يرفضو


وذهبو الي الفندق وصعدو الي تلك الغرفه التي تفاجؤو بأن ازوجهم موجدين فيها ومن خلف كل واحد معلق فستان فرح ابيض جميل


اقتربت غزل من حمزه وهي تنظر اليه: هو فيه ايه يا حمزه فستان فرح مين ده


حمزه بحب:ده فستان فرحك يا حبيبتي  انهارده هاعملك احلي فرح


غزل بفرحه:بجد الله دا حلو اوي


حمزه: وهيبقي احلي عليكي لما تلبسيه يا قلبي


يلا بقي استعدي عشان اسراء ودارين دلوقتي هايجو ليكو ومعاهم بنات تاني عشان يجهزوكو للفرح


غزل:يا حبيبي يا حمزه ربنا يخليك ليا

👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰


وقفت خلف الباب ولم تقترب فقط عيناها معلقه علي هذا الفستان التي تعرفه جيدا 


نعم هو نفس الفستان الذي اصر عليها ان ترتديه داخل محل فساتين الزفاف


اقترب هو منها والابتسامه تمليء وجهه


غمزه:دا هو الفستان اللي قسته في المحل صح


عاصي:ايوه بس خليتهم يقفلوه وجبتلك معاه الحجاب بتاعه انا شاريه من يوم ما قستيه وكنت شايله عشان اليوم ده


غمزه :بحبك اوي يا عاصي وبحب مفجأتك ليا 


عاصي :وانا بعشقك يا قلب العاصي انتي بس تحلمي وانا عليا التنفذ  يلا بقي اجهزي بسرعه  البسي الفستان ده 


احسن انتي عارفني ممكن الغي كل حاجه في لحظه واطرد الاتنين دول عادي جدا بره


ضحكت ضحكه رنانه زادتها جمالا


فصرخ هو:حمزززززه خد مراتك واطلع بره


حمزه:ايه ياعم خضتني احنا اللي هانطلع يلا يا خوي


كاد ان يعترض لولا ان دق الباب عليهم  ودلفو الفتايات بسعاده ومرح


ليضطر ان يتركها وهو يعض اي شفتاه السفلي بتوعد لها

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


اقبل المساء وانارت مصابيح القاعه لتعلن عن زفاف العاشقان المتيامان بحبهم


وقفو هم الاثنان وهم في ابهي اناقتهم بحليهم السوداء ينتظروهم الي ان ظهرو امامهم  كالملكات يتوسطهم عبد الرحمن وهو يتباطيء ذراع كل منهم


تقدمو اليه واخذ كل منهم ملكته وبدء الاحتفال وسط اصدقاءهم الذين ظلو يرقصون ويمرحون معاهم


جلست روقيه بجانب عبد الرحمن تحمل عدي علي يدها وهي سعيده جدا برؤيتهم بهذا الفستان التي تحلم كل ام ان تري ابنتها به


وكانت توحه تجلس بجانبها تحمل عاصي الصغير 


اما الفتاتان فكان عبد الرحمن يحمل ليا 


بينما لا يجرؤ احد ان يأخذ تيا من ذلك العنيد الذي ظل طول الفرح جالس بجوارهم وهو يحملها علي قدمه ويغلق عليها بأحكام  ليعلن عن بداية تملك وعشق جديده


😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘


تكملة الرواية الجزء الثاني من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله الجزء الاول1 من هناااااااااا

الرواية كامله الجزء الثاني2 من هناااااااااا


مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع