رواية سجينه جبروته وقسوته الفصل الثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر الأخير و الخاتمه بقلم مريم حسنى
رواية سجينه جبروته وقسوته الفصل الثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم مريم حسنى
الفصل الثاني عشر
قبل ما ابدا كل بنوته صغيره من سن ١٥ لحد ١٩ وكل اللي بيتابعوني يا بنات دي روايه ها مش حقيقة يعني لو حد حصله تمن اللي حصل لنور او رنا مفيش حاجه اسمها حب لا ارجع ولا اسمح الكلام ده لا ماشي يا بنات دي روايه مجرد خيال مش اكتر ❤️
نور بس مش عاوزه اتكلم هنا
بدر تمام نرجع البيت ونتكلم وفعلا رجعوا البيت
بدر نور ابوكي اغت*صب اختي وبسببه اتف*ضحت يوم فرحها وجوزها طلقها عشان كده انا وبابا اتفقنا علي اللي حصل ده كله
نور بصتله بصه طويلة هو مفهمهاش واخيرا نطقت
نور وايه رايك ان الراجل ده مش ابويا و كمان كان بيت*حرش بيا من وانا صغيره هتقول ايه
بدر ضحك بطلي هزاز يا نور انا بتكلم جد
نور وده وش واحده بتهزر
بدر في اي يا نور هو مش ابوكي ازاي
نور ابتدت تعيط ازاي اقولك الست هاله هانم المحترمه كانت حامل لما اتجوزت عبد الحميد بيه فانا مش بنته وعشان كده انا كنت في البيت ده زي الخدامة لا هي بتحبني ولا هو كمان وانت جيت كملت عليا عارف انا مبعرفش اك*ره حد ولا هعرف انا بس تعبت اوي انا عندي ١٦ سنه علي كل الاي بيحصلي ده انا ذنبي اي اتجوزك وانا لسه صغيره كده وذنبي اي ان يحصل فيا كل ده وعارف اكتر حد اذاني هو انت يا بدر لاني بحبك من وانا لسه عيله عندي ٥ سنين بدر انا محدش كان بيهتم بيا ويسال عليا غير عشان كده كنت بحبك وقولتلك من اول لحظه جيبتني فيها هنا متخلينيش اكر*هك فاكر انت قولتلي اي قولتلي مش فارق معايا تحبيني او تكر*هيني صح
بدر قعد قدمها علي ركبته ومسك ايدها باسها متعيطيش عشان خاطري متعيطيش انا اسف اسف علي كل حاجه عملتها فيكي انا بحبك والله انا بحبك من اول يوم شيلتك فيه واتولدتي
نور شديت ايدها منه ومسحت دموعها بس اسف دي مش هتعملي حاجه يا بدر بس لو انت بجد اسف وتاوزني اسمحك انت هتطلقني وتسيبني اعيش حياتي زي مانا عاوزه اكمل دراستي واشوف حياتي هتمشي ازاي
بدر اتعصب ومسكها من دراعها اطلقك انسي مش هطلقك هو انتي ليه مسالتيش نفسك انا ليه اخدتك انتي مش اختك ها ليه برغم اني اذيتك بس كنت عاوزك تبقي معايا
نور وانا استفدت ايه انا اتاذيت وبس اختي عشان بتحبني بس اللي بيحب حد مش بيعذبه معه
بدر عيط انا انا كنت بعمل كده غصب عني كنت بروح اقعد مع ابويا وبرجع اعمل تصرفات مش طبيعه فاكره يا نور لما كنتي تتعبي ولما نزفتي خرجت هنا وقعدت اعيط كنت خايف يحصلك حاجة وانا كمان بخاف من لون الد*م وبك*ره انا كنت بروح كل يوم قبل ما ارجع هنا اقعد مع ابويا كنت بنفذ اللي بيقولي عليه بالحرف من غير ما اساله اعمل كده اي
نور بصريخ وانت تخاف منه ليه
بدر بعياط عشان ميض*ربنيش زي ما بض*ربك
نور بزعيق وصدمه نععععم هو انت عيل في ابتدائي
..........
ليليان يوسف انا نزله اجيب حاجه من السوبر ماركت اللي علي اول الشارع
يوسف لا انا هنزل عاوزه اي وانا اجيبهولك احنا بليل
ليليان لا لا انا عاوزه انزل منزلتش من ساعه ما جينا هنا عاوزه اشوف الشارع
يوسف ليليان الوقت متاخر مش هينفع
ليليان مش متاخر ولا حاجه الساعه لسه ٨ والنبي والنبي يا يوسف
يوسف اتنهد بس متتاخريش
ليليان بفرحه حاضر ونزلت
واحد واقف بعربية مسنتها هي تنزل ولوحدها ليليان مشيت شويه وهو مشي وراها بالعربية ونزل منها
نو انتي ليليان احمد اخت يوسف احمد المحامي
ليليان بخوف ايوه في اي
الشخص ابتسم لها بشر ورش في وشها مخدر وحطها في العربيه ومشي
نهايه الفصل
ده فصل امبارح بس عشان مقدرتش اكتبه امبارح نزلته النهاردة والفصل اللي بعده هينزل في معاده الساعه ١٢
بانسبه الروايه فيها ٣ ابطال للبنات نور و ليليان و شهد كل واحدة ليها حكايه وكل واحده هتتعمل علي اساسها
اتمني تعجبكم ❤️
الفصل الثالث عشر
شهد قاعده لقت احمد داخل عليها المكتب
احمد مساء الخير يا دكتوره
شهد بعصبية انت داخل مكتبي ليه انا مش قولت ميه مره متدخلش مكتبي
احمد اهدي يا دكتوره مش كده
شهد قامت بعصبية بره لاحسن اقسم بالله هقوم اكس*ر عضمك واحجزك هنا
احمد قرب منها بقيتي شريسه اوي يا دكتور
شهد ابتسمت بغل وخبطته بالبو*كس في بطنه احمد اتالم واتفاجئ من الحركه
شهد اطلع بره اقسم بالله هزعلك
احمد بالم انتي بتض*ربيني
شهد زي ما ضر*بتني يوم فرحنا فاكر
احمد بعصبية انتي ايه مبتنسيش في اي انا اغتذرت مليون من عملت كل حاجه عشان خاطر ارجع
شهد مسكته من ياقه القميص صوت ميعلش عليا لاحسن قسما بالله ادخل فيك السجن فكرني من البنات المسهوكه الاي اول ما النحنوح يجي يقولي اسف هجري اركع تحت رجله فوق يلا انا شهد دياب يا عين خالتك الدكتوره شهد دياب اللي المستشفى دي كلها تحلف بيها اللي واخده المزكر الاول جمهورية في Kick boxing يا روح امك ممكن حالا ارقدك عمرك كله هنا اخر تحزير ليم جو انك ماشي تقولي دي مراتي ده مجرد خلاف وقرف وزفت علي دماغك ميكلش فاهم سابت القميص متقفش في سكتي تاني يا دكتور احمد احسنلك يلا بره
احمد بصلها بغيظ بس افتكري ان دي كانت اخر فرصه ليكي انتي اللي بداتي
شهد بره يلا
احمد خرج ورزع الباب
………….
نور ها انت عيل صغير وانا معرفش عشان ابوك يض*ربك
بدر بعياط مش دلوقت اكيد من وانا صغير وانا بض*رب بطريقة بشعه علي اتفه سبب والمبرر انو عاوز يطلعني راجل ومد اده لها شايفه الحرق اللي في ايدي ده لانو طلب مني امس*ك حتت فحم مول*عه من غير تفكير مسكتها من كتر اللي كان بيحصلي كنت بنفذ اومره زي الانسان الآلي كنت لو عملت حاجه غلط كان يفضل يضر*ب فيا بالحز*ام لحد ما جسمي يجيب دم فا لما كبرت مع اني عارف ان مش هيقدر يضر*بني بس كنت بفضل خايف وانا حتي بتكلم معه
انا بخاف منه اوي عشان كنت عملت فيكي كده انا اسف والله حقك عليا انا مش هسمع كلامه تاني مش هعملك حاجه تاني والله وفضل يبوس في ايدها
نور طبطب عليه واخده في حضنه اهدي يا بدر اهدي
بدر بعياط نور انا تعبان اوي تعبان انا مش عارف انا ليه بيحصل معايا كده انا وحش وانا عارف ده بس والله مش بمزاجي وعارف ان مفيش مبرر لاي حاجه بعملها بس ده غصب عني سامحيني ارجوكي
نور قوم قوم يا بدر تعالي تعالي معايا واخده الاوضه وقعدت تطبطب عليه لحد ما نام
…………
يوسف في الوقت ده كان في الشارع زي المجنون ليليان مرجعتش وهو مش عارف هي فين ولا حصلها ايه كان هيتتجنن
………
ليليان فتحت عنيها بصعوبه انا فين
سمعت صوت الارجل اللي كلمها قبل ما يغمي عليها
انتي في بيتي بيت اياد المهدي
ليليان انت انت اللي خطف*تني صح انا هنا بعمل اي وانت خطفني ليه
اياد قرب منها اخوكي اخوكي السبب عارفه اخوكي خسرني اهم قضيه في حياتي
ليليان وهو يوسف اما يخسرك قضيه تقوم انت تخطفني وبعدين انت بتشتغل اي اصلا
اياد رجل اعمال اخوكي المفتري بقي اتهمني ظل*م في قضيه غسيل اموال
ليليان انا اخويا مبيتهمش حد ظ*لم وبعدين انا عاوزن ارجع ليوسف زمانه خايف عليا
اياد ابتسم بشر وقلع القميص بتاعه لا احنا هنطمنه علي الاخر
ليليان بخوف انت بتعمل اي
اياد ابتسم بشر كل خير طبعا ليليان كانت متكتفه معرفتش حتي تقاوم اللي اياد عمله فيها
اياد لا بتصدقي طلعتي جامده وعجبتني ده انا اخليكي معايا شويه بقي واهو احرق قلب اخوكي اكتر واكتر
..........
نور صحيت الصبح اقت بدر لسه نايم في حضنها
نور بدر اصحي
بدر صحي ابتسم لها بحنان صباح النور
نور صباح الخير احم ممكن تسيبي عشان اقوم
بدر ابتسم لا انا مبسوط كده
نور لو سمحت يا بدر اوعي
بدر سابها
نور بص يا بدر من الاخر كده انا فكرت ولسه عند قراري انا عاوزه اطلق
بدر ملامح وشه اتحولت لغضب وشر و....
الفصل الرابع عشر
بدر بشر انتي قولتي ايه
نور بخوف منه قولت طلقني
بدر بصلها بصه مر*عبه نور متصعبنيش عليكي مش عاوز اذيكي ها
نور بزعيق تاذي*ني عشان عاوزه اطلق ما ده الط … وقبل ما تكمل بدر ضر*بها بالقلم
نور حطت ايدها علي بؤاها لقت د*م نزل منه وبصتله بخوف
نور بعياط بدر انت ضر*بتني
بدر مسكها من دراعتها الاتنين وكتفها ايد واحده وبقي محاوطها بجسمه وباديه التانيه مسح الد*م من علي شيفتها وايده بتترعش بلع ريقه وحاول يسيطر علي خوفه
بدر بغضب قولتلك يا نور ليه كده ليه خلتني اعمل كده نور مش عشان عيط في حضنك امبارح وكلمتك بهدوء تفتكري اني ضعيف لا انا بتوصل بيا مراحل ان يجي في بالي اق*تل اي حد يضايقني حتي ابويا ده اللي انا بخاف منه انا بك*ره مبحبوش بخاف منه كتير بس كتير ببقي عاوز اق*تله وبحبك انتي بس لو زعلاتيني مضمنش نفسي فاهمه
نور بصتله برعب وهي بتعيط فاهمه فاهمه
بدر ابتسم بهدوء طب يلا نقوم نفطر
نور بصله بخوف واستغرب من تحوله المفاجئ بس هزت راسها حاضر
………..
يوسف فضل يدور علي ليليان لحد الصبح وفي الاخر راح عشان يبلغ بس تلفونه رن
يوسف الو
اياد باستفزاز اهلا يا استاذ يوسف ليك وحشه يا راجل بس انا بردو مقدرش اعيش من غير فا اخدت حاجه من ريحتك اختك بس ايه البت طلعت جامده اوي يا يوسف انت كنت مخبيها فين بس
يوسف بغضب يا ابن الك… يا و…. ورحمه ابويا وامي لاقتلك يا ….. مش هسيبك اختي في يا …
اياد تؤ تؤ تؤ كده ينفع تش*تم كده يعني مش عيب اختك تسمعك تقول الألفاظ دي غلط عليك شكلك قدمها وحش اوي
يوسف بزعيق اياد اختي لملهاش دعوه باي حاجه بني وبينك طلعها من دماغك وسيبها ترجع وصفي حسابك معايا ولا اقسم بالله ما هسيبك انا قدام القسم دلوقتي هبلغ عنك والحكومة كده كده بتتلكك
اياد مستنيك وقفل في وشه
يوسف دخل فعلا وقدم البلاغ البوليس بدا يتحرك بس طبعا اخد الموضوع وقت ده برضو اياد المهدي من اكبر رجال الاعمال في مصر
……..
نور بخوف بدر الاكل جاهز
بدر ابتسم بهدوء ومسح علي شعر نور تسلم ايد حبيبتي
نور كانت مر*عوبة منه بس ابتسمت له بهدوء عشان ميعملهاش حاجه
وقعدوا فطروا
بدر ها يا نور المدرسه هتبدا امتي
نور الحد الجي
بدر هايل كل حاجه معاكي صح
نور بارتباك اه اه
بدر تمام يا حبيبتي انا نازل الشغل وهعدي علي ماما قبل ماجي
نور بخوف لا لا بلاش
بدر مالك يا نور
نور في نفسها لا ده مجنون رسمي
نور اصل انا بخاف اقعد لوحدي ممكن ما تتاخرش عليا
بدر قرب منها وباسها برقه حاضر يا قلبي هخلص واجي علي طول
نور ابتسمت بارتباك ماشي
………..
اياد وهو بيلعب في شعر ليليان عاجبك كده ها يرضيكي كده اخوكي عاوز يبلغ اني خط*فك ينفع كده بس مش مشكله انا كنت عامل حسابي انتي مبترديش عليا ليه
اما ليليان فاكنت مبتتكلمش خالص مش ساعه الاي حصلها بصه قدمها وسكتها
اياد هزها من كتفها انتي انا بكلمك يا بنتي الله طيب وسابها وقام
…………
شهد كانت بتمر في المستشفى وكان كل الممرضين والدكتره بيبصلها ويقعدوا يتهمسوا مع بعض
وسمعت واحده من الممرضين صحيح يا دكتوره هو انتي ودكتور احمد اطلقتوا عشان مكنتيش بنت ليله الدخله
شهد بصتلها بصدمه وبصت لاحمد الاي كان واقف بيبصلها بانتصار
…………..
احمد راح الفيلا بتاعه اياد ومعه البوليس
الظابط انت متهم بخ*طف الانسه ليليان احمد
اياد بص ليوسف بثقه نعم هو في حد بيخ*طف مراته
.........
بليل بدر رجع من الشغل ونور كان في المطبخ جيه بدر وحضنها
نور بخضه بدر انت جيت خضتني
بدر باس رقبتها نور انا عاوز طفل منك
........
نهايه الفصل
الفصل الخامس عشر
نور بصدمه ايه طفل ايه اللي انت عاوزه مش فاهمه
بدر لفها له ايه يا حبيبتي عاوز طفل منك فيها ايه
نور بتحاول تبعد عنه فيها اني لسه صغيره لا ينفع اني اتجوز ولا اخلف اصلا وكفايه اللي حصل المره اللي فاتت يا ريت تسيبني بقي في حالي بهدوء كده من غير اي عصبيه ينفع
بدر قرب منها اكتر انتي بتبعدي عني ليه وبعدين اسيبك ازاي مش اتي مراتي
نور استغفر الله العظيم يارب بص يا بدر بجد انا تعبانه اوي النهاردة ومش قادره اتكلم اصلا وسع بقي كده الاكل اهو وانا هدخل انام ولسه هتزقه
……..
شهد بصت لاحمد بتحدي وردت علي الممرضه هو الحقيقة ان انا اتعرضت لاغ*تصاب وانا طفله بس هو مش دكتور احمد اللي اكتشف الموضوع بنفسه يعني انا اللي قولتله وبما ان الدكتور عنده ع*جز فا مقدرش يعرف بنفسه انا ممكن اوضح اكتر علي فكره لو مش فاهمه يا فاطمة مش هو برضو الاي دفعلك فلوس عشان تقولي البوقين دول في المستشفى
احمد بغضب انتي اتجننتي يا بت انتي ولسه هيض*ربها شهد في ثواني كانت هي اللي ض*ربه باحترافيه وسرعه جدا
شهد بعد ما ضربته وزقته بعيد بقولك ايه يلا لتكون فاكرني البت المنكسره اللي بسكت علي حقيقي لا يا حبيبي مش انا خلاص اثبت كده والجو الرخيص اللي انت والبت دي عملينوا عليا ولا يكل معايا
احمد لسه هيرد لقوا مدير المستشفى قدام هم
ورايا علي المكتب وكل واحد يشوف وراه اي ويعملوا
……….
يوسف بغضب نعم يا رو"ح ام*ك مرات مين يا ابن ال..
اياد باستفزاز اعتبر دي شتيمه واحولها لقضيه بس انا مش هعمل كده انت برضو اخو مراتي
الظابط مع حضرتك القسيمة اللي تثبت انها مراتك
اياد ابتسم اكيد اتفضل
الظابط اخد منه القسيمة وايدها ليوسف القسيمه مظبوطه يا استاذ يوسف
يوسف بغضب لا اكيد في حاجه غلط اختي فين انا عاوز اشوفها
اياد اسف مش هتقدر اصلها نايمه حضره الظابط في حاجه تانيه اصل زي ما حضرتك عارف احنا عرسان جداد فا استاذنك
الظابط احم طبعا استاذ يوسف احنا لازم نمشي
يوسف بغضب انا مش همشي من هنا من غير اختي
الظابط حضرتك اختك في عصمه راجل منقدرش ناخذها منه يا ريت حضرتك تتفضل عن اذنك
يوسف ماشي يا اياد يا مهدي بس ورحمه امي وابويا مانا سايبك ومشي وهو مش قادر يعمل حاجه
…………….
بدر شدها له تاتي في ايه يا نور مالك
نور بدر في اي هو ايه اللي مالي عاوزه انام قولت فين المشكلة
بدر مفيش مشكله يا حبيبتي المشكلن ان انا عاوزك بس
نور وانا تعبانه النهاردة وعاوزه انام ممكن
بدر لا مش ممكن نور حبيبتي متخلينيش اعنل حاجه اندم عليها عشان خاطري يا حبيبتي
نور غمضت عيونها بعصبية واتنهدت هي خايفه منه ومش ضامنه اي رد فعله
نور حاضر يا بدر زي ما تحب
………..
شهد يا دكتور انا معملتش حاجه هو اللي كان جاي يت*هجم عليا المطلوب مني اني اقف اتفرج عليه وهي جاي يض*ربني ده غير اللي هو قاله
دكتور جلال انا قولت كلمتي وده اخر تحذير وانا اكتفيت بس بخصم اسبوع من مرتبتكوا انتوا دكاتره مش عيال والمستشفي دي بتاعتي و ليها سمعتها وانا مش هسمح لاي حد انو يتكلم نص كلمه عليها اتفضلوا احمد خرج وشهد لسه هتخرج
جلال شهد
شهد نعم يا دكتور
جلال شهد انتي اشطر دكتوره في قسم النسا في المستشفى مش عاوز اخسر دكتوره شاطره زيك مفهوم
شهد مفهوم حضرتك عن اذنك
……………
اياد دخل لليليان اخوكي طلع مش جدع وجابلي البوليس بس انا بقي طلعت اصيع منه شوفتي
ليليان بتعيط بس مش بترد عليه
اياد راح ناحيتها وش*دها من شع*رها مش هفضل في امك السنيما الصمته دي كتير ولا ايه
ليليان برضو فضلت تعيط
اياد ابتسم بش*ر انا عارف ايه اللي هيخليكي تتكلمي
وشد*ها من شعرها علي السرير و...
..........
نور قامت من جنب بدر وهي تعبانه واتسحبت واخدت تليفونه وكلمت رقم شهد
شهد رتت بعد حبه
شهد بعصبية بقواك اي انا مش طايقه نفشي الساعه دي يا بدر اقفل من فضلك
نور بصوت واطي انا نور يا شهد
شهد باستغراب نور مالك انتي كويسه موطيه صوتك كده ليه
نور وهي بتعيط شهد و النبي ساعديني انا مش عاوزه اقعد هنا تعالي خديني
شهد طب طب في ايه بدر عملك حاجه
نور اه اه بيعملي ديما انا وليه هتتكلم لقت بدر سحب منها التليفون والخط قطع
شهد نور نور
......
بدر بعصبية بعملي اي
نور بعياط مش بعمل حاجه
بدر مسكها من درعها بعصبية كنتي بتكلمي مين
نور بخوف مش مش مش بكلم حد
بدر بص علي الرقم لقها بتكلم شهد بدر مس*كها من شعرها و......
نهايه الفصل
الفصل السادس عشر
يوسف رجع البيت وهو مش قادر يتكلم ولا عاوز ياكل ولا عارف ينام مكنش عارف يعمل ايه
يوسف دمع انا السبب يا رتني مكنت سيبتها لوحدها ابدا
………
نور عيطت متض*ربنيش عشان خاطري يا بدر
بدر طيب ردي كنت بتكلمي شهد ليه
نور بتوتر مفيش كنت هسالها علي حاجه بتاعه بنات
بدر يا سلام ومسالتنيش انا ليه
نور عشان انت مش بنات
بدر ضحك بخفه ماشي يلا عشان ننام
نور اتنهدت انو معملهاش حاجه وراحت معه
……….
ليليان صحيت من النوم لقت اياد قدمها كويس انك صحيتي يلا عشان تاكلي
ليليان بعياط لا انا عاوزه امشي من هنا مش هاكل
اياد هعتبر نفسي مشمعتش حاجه يلا عشان تطفحي
ليليان بصويت وعياط يا حيو*ان انت مبتفهمش مش هاكل مشيني من هنا بقي
اياد مسكها من شعرها مين ده اللي حي*وان يا زب*اله انتي بتكلميني انا كده
ليليان بتعيط سيبني انا مش عاوزه اقعد هنا حرام عليك
اياد قرب من ودنها وهمس فيها بشر مهو عشان تبقي عارفه بقي انتي مش هتخرجي من هنا الا علي ق*برك فاهمه ولا لا وزقها وخرج
………….
تاني يوم
بدر نزل الشغل بس نسي يقفل الباب علي نور في الوقت ده شهد جتلها بعد مكالمة امبارح
نور راحت فتحت لقت الباب بيفتح
نور فتحت لشهد الباب
الشهد اول ما شفتها ايه يا نور مالك انا من امبارح وانا قلقانه عليك كلمتني في التليفون وفجاه الخط قطع بس احنا كنا بالليل ما عرفتش اجي لك
نور حضنتها وعيطت شهد انا محتاجه لك انا عايزه امشي من هنا انا مش هافضل قاعده مع اخوكي ده انت مش عارفه هو بيعمل في ايه
شهد طبطبت عليها طب اهدى بس فهميني بالضبط ايه اللي حصل هو بدر هنا اصلا
نور لا بدر مش هنا تعالي ادخلي انا هاحكي لك نور بدات تحكي لها كل حاجه من اول يوم لحد اللي حصل امبارح شهد كانت قاعده بتسمعها وحاسه معناتها هي زمان قادره تخرج من اللي هي فيه
شهد اتنهدت ما تقلقيش انا هسعدك بدر مش هيعرف يوصل لك ما تقلقيش اهم حاجه انت قولي لي ايه اللي انت عايزه تعمليه يعني انت مثلا عايزه تتطلقي منه على فكره انا اعرف محامي شاطر جدا ممكن يطلقك منه بكل سهوله
نور بخوف لا مش عايزه أطلق ولا اي حاجه انا عايزك بس تساعديني امشي من هنا هو لو عرف ان انا عايزه اتطلق اصلا هيعرف مكاني وممكن يجيبني هنا
شهد بس هو مش هيعرف مكانك اصلا يا نور هو لو تعرف ان هو متجوز قصر هيتحبس
نور لا انا بس كل اللي عايزاه منك انك تساعديني امشي من هنا
شهد خلاص يا نور زي ما تحبني يلا قومي شوفي ايه اللي ممكن يبقى لك هنا وانا هاخذك ونمشي
وفعلا النور قامت جمعيه الحاجه بتاعتها وخرجت لشات وهم خارجين لقوا يوسف خارج من شقته
شهد اول ما شفته ايه ده يوسف ازيك انت بتعمل ايه هنا
نور بخوف شهد هو انت تعرفي يوسف منين
شهد ما هو ده المحامي الشاطر انا كنت باقول لك عليه يوسف هو اللي جاب لي حكم من المحكمه بالخلع
يوسف بحزن ازيك يا شهد عامله ايه انت طلعت تعرفي يا نور
شهد اه النور تبقى مر ات بدر اخويا
يوسف بجد
شهد اه والله بس قولي انتي مالك
نور بخوف شهد يلا نمشي قبل بدر ما يجي
شهد طب تعالي يا يوسف معايا يلا
..........
بدر رجع من بره بس ملقاش نور في البيت
بدر بجنون نور نور انتي فين نوررررر (انا حاسه اني في فليم حلم العمر اوي 😂)
قعد يكسر البيت كله وبص لقه ورقه نور سايبهله
نور بدر انا اسفه بس انا مش هعرف اعيش بالطريقه دي حاول تتعالج يا بدر يمكن لو خفيت اقدر اسمحك او اعرف احبك تاني بدر من التعب وقعد علي الارض يعيط انا اسف يا نور انا بحبك اوي والله بحبك وهتعالج عشان خاطرك
.............
نهايه الفصل
الفصل السابع عشر
ليليان ابتدت تستسلم للامر الوقع هي مفيش حاجه تقدر تعملها ولا في في ايدها حاجه وفقدت الامل في ان يوسف يجي يخدها وفقدت الامل في كل حاجه خلاص بقت م*يته في كل حاجه مبقتش حاسه تقريبا باي حاجه بتحصل لها
اياد دخل لها الاوضه وراح قعد جنبها هنفضل طول الوقت في ام النكد ده ولا ايه
ليليان بصتله بتعب وعيطت انا عاوزه اقولك علي حاجه بس خايفه منك تض*ربني
اياد بصلها باستغراب لا مش هض*ربك قولي
ليليان انا تعبانه اوي وبطني وجعاني مش قادره وعماله ارجع معرفش في اي
اياد حط ايده علي شعرها بهدوء طب وانا ايه اللي هيخليني اضربك في حاجه زي كده
ليليان بخوف انت بضر*بني علي طول
اياد ابتسم لا مش هضربك هجبلك دكتوره
……….
نور بقلق تفتكروا بدر ممكن يلقيني في اي وقت انا خايفه اوي حاسه انو هيلقيني وبدر لو لقاني هيمو*تني انا عارفه
شهد يادي النيله يا بنتي بقالك شهرين في ام الموال ده متقولها حاجه يا عم
يوسف ضحك يا نور متخفيش يا بنتي قولتلك اصلا بدر بيروح الشقه ويرجع في معاد الشغل ومش بيتاخر لو بيدور عليكي كان هيسيب المكان مثلا ده غير انا المكان ده محدش يعرفه غير احنا الثلاثه بس
نور بخنقه طيب
شهد يلا يلا قومي ذاكري
نور يووووه كل شويه ذاكري ذاكري حاضر قايمه اهو
شهد ويوسف ضحكوا علي شكلها
يوسف همس في ودن شهد وحشتيني
شهد بصت ليوسف بعتاب وبعدين يا يوسف انا قولت ايه قبل كده
يوسف طب خلاص هسكت
شهد عملت ايه في موضوع اختك
يوسف اتنهد مش هعرف اعمل حاجه خلاص مش هعرف اخدها من جوزها انا ماشي يلا سلام
شهد يوسف انت زعلت
يوسف لا يا شهد بس لازم امشي يلا خدي بالك من نور ومن نفسك سلام
.........
بدر في عياده الدكتور النفسي قاعد بتوتر
الدكتور دخلت
بدر قام وقف باستغراب مين حضرتك
الدكتوره ابتسمت انا دكتوره وسام
بدر بتوتر هو هو مش دكتور وسام ده راجل
وسام ابتسمت له لا دكتوره وسام بنت قدامك اها يبا نبدا بقي
بدر اتوتر اكتر لا انا هممشي
وسام ابتسمت اتفضل اقعد يا أستاذ بدر من فضلك متقلقيش
بدر قعد بتردد
وسام تحب نبدا منين
بدر ااا
وسام ممكن متقلقش وتهدي من غير توتر من فضلك
بدر ابدتي انو يتكلم معها ويحكي من اول مكان صغير وابدتي يحكي علي نور
وسام لا لحد هنا وكفايه كده انهارده اتفضل حضرتك تقدر تمشي وتيجي الجالسه اللي جايه
بدر تمام متشكر
..........
ليليان الدكتورة خرجت من عندها باتسامه
الدكتوره مبروك يا اياد بيه المدام حامل
اياد صدمه ايه حامل
الدكتوره ايوه يا اياد بيه
اياد تمام متشكر لحضرتك جدا اتفضلي
اياد دخل ليليان لقها قاعده بتعيط
اياد احم بصي يا ليليان دلوقتي الوضع اتغير انا عاوز ا
ليليان قطعته مش عاوزه الطفل ده
........
نور نزلت تشتري حاجه من السوبر مركت لقت حد يبنده عليها بتبص لقته بدر
نور بخوف بدر
.......
نهايه الفصل
رايكوا ❤️
الفصل الثامن عشر
نور صحيت من النوم وهي بتنهج
نور الحمدلله الحمدلله ده حلم حلم يا نور مش حقيقة هو ملقيش الحمد لله وقامت شربت مايه نور دخلت اوضتها وفضلت ضمه نفسها وخايفه
…………
بدر في الوقت ده صحي من النوم وهو برضو بيحلم بنور بس هو قام مبسوط وفي نفس الوقت زعلان
بدر اتنهد وعينه دمعت وحشتيني يا نور
…………
اياد بعصبية مسك ليليان من دراعها نعم يا روح امك طفل مين ده اللي انت مش عاوزه انتي هبله ولا ايه انتي واخده بالك انتي بتتكلمي ازاي اللي قولتيه ده انا مش عاوز اسمعه تاني وده احسن ليكي انتي عشان متعصبش عليكي وانتي حامل
ليليان بعصبية وعياط هو انت هتهددني ولا ايه ايه هتعمل اي اكتر من اللي انت عملته فيا ها هتعمل ايه تاني يا اياد باشا ميتهيقليش ان في حاجه ممكن تتعمل فيا اكتر من كده انت عارف انا بكر*هك قد ايه كمان عاوزني اخلف من واحد زبا*له زيك ومش راجل
اياد ضر*بها بالقلم وشد*ها من شعرها لولا انك حامل كنت عرفتك معني كلامك ده تتحسبي عليه ازاي
ليليان بعيط اه سيبني اوعي
اياد تتعدلي معايا يا ليليان والا قسما بالله اللي هعمله فيكي محدش يستحمله ابني هيجي الدنيا وانتي غصب عنك هتحفظي علي نغسك وعليه فاهمه
ليليان بعياط اكتر وزعيق يا رب ياخ*دك يا اياد ية رب ياخ*دك وقعدت تعيط
اياد انا ماشي من وشك عشان متهورش اكتر من كده
…………
كل واحد فيهم حياته بدات تمشي شهد ويوسف بيقربوا من بعض اكتر كل يوم اما نور خلصت امتحانات الثانويه العامه ودخلت كليه اداب انجليزي زي ليليان وبدر اخيرا خلص العلاج بتاعه بمساعده وسام وبقوا اصحاب جدا بس ديما نور علي باله اما اياد وليليان خلفوا ولد اسمه هادي عنده دلوقت ٣ سنين
والنهارده نور في معرض الكتاب كانت في حفله التوقيع بتاعتها اول روايه تنزل لها باسمها تحت اسم سجينه جبروته وقسوته
شهد بصت لها بحزن كان نفسي تبقي معانا
نور ابتسم بحزن وانا كمان
.......
الخاتمه
بعد سنتين
شهد بتزعق ليوسف مليرن مره اقولك متتكلمش عن اياد بشكل ده قادم هادي وانت مفيش فايده برضو
يوسف ببرود انا بقول الحقيقة
شهد يابني افهم ده خلاص ابوه وامه م*اتوا وخلاص خلصنا في اي بقي اللي بتعمله ده مش هيرجعلك اختك علي فكره انت نفسك قولت ان مو*تها دي حاجه بتاعه ربنا وقبلت بقضائه
يوسف بغضب وهو الانت*حار ده
شهد قبل ما يكمل قطعته لا ده مش ان*تحار المعمل الجنائي قال انها كانت وقعه
يوسف بغضب لا بجد وكانت طالعه علط السور تعمل اي تتفسح وعلي فكره بقي مش انتي اللي هتقوليلي اتعامل مع هادي ازاي هادي انا بعتبره ابني اللي مخلفتوش
شهد بصتله بحزن انا مكدبتش عليك من اول مره قولتلي انك عاوز تتجوزني اني مبخلفش
يوسف اتنهد بحزن شهد والله ماكنت اقصد والله العظيم ما اقصد انا اسف
شهد ابتسمت بحزن ولا يهمك هروح تشوف هادي بيعمل اي
يوسف شهد شهد حبيبتي اسف اسف والله حقك عليا انا غلطان متزعليش مني عشان خاطر
شهد اوعدني انك متجيبش سيره اياد او ليليان بطريقه وحشه قدام هادي
يوسف حاضر اوعدك
…………
بدر بيصحي نور نوري نور اصحي يا حبيبتي
نور بنوم خمس دقائق بس
بدر ابتسم لها بحب وشالها ودخل بيها الحمام وحطها في البانيو وفتح عليها المايه اصحي يا كسلانه اصحي
نور صوتت اااااه انت بجد رخم
بدر ضحك علي شكلها
نور بغيظ كده طيب وقعدت ترش عليه مايه بدر راح شالها يلا اكتر من كده هتيعي
نور دفنت نفسها في حضنه انت رخم
بدر ضحك انا عارف واخدها تغير هدومها
بدر نور هو ممكن اتكلم معاكي في موضوع
نور ابتسمت اكيد.
بدر انت لسه بتخافي مني او انا معملتي وحشه لسه في اي حاجه انا بعملها غلط يعني
نور لا خالص ليه بتقول كده
بدر بحزن انتي قولتي انك مش عاوزه تخلفي مني الا لما اتغير وتتاكدي من ده بنفسك انتي يومها قولتي انك هترجعيلي عشان ملكيش حد انا مش عاوزك مجبره علي العيشه معايا انا قولتلك ساعتها اني مستعد اوفرلك كل اللي. انتي عاوزه لو مش عاوزه تعيشي معايا وبكرر لهالك تاني لو
نور حطت ايدها علي بوقه وانا ساعتها قولتلك كل انسان يستاهل فرصه تانيه واتنهد بحزن الفرصه اللي مكنتش موجوده لليليان عشان كده قولتلك انت وشهد ان مامتك وباباك يستهلوا فرصه تانيه
بدر اتنهد بحزن الله يرحمهم
نور صدقني كنتوا هتندموا اوي لو مكنتوش كلمتهوهم قبل اللي حصل
بدر ابتسم بحزن طب مش عاوزه تحملي مني ليه
نور مهو انا مش هينفع احمل غير لما اولد اللي في بطني ده الاول صح
بدر بفرحه بجد نور بجد انتي حامل
نور بجد
بدر حضنها انا لو عشت حياتي كلها احاول اعوضك عن اللي عملتوا مش هعرف انتي احسن حاجه حصلتلي في حياتي بجد انا اسف و وعد عمري ما هزعلك ابدا وهعمل كل حاجه عشان خاطر ابننا الاي جاي
نور انا بحبك
................
ويمكن اللي حصل لليليان واياد حكايتهم كلها كان ورها حكمه ان هادي عوض يوسف وشهد عن حرمانهم من الخلفه
نور يا لميس لميس
لميس مسحت دموعها بسرعه وقفلت الروايه جايه يا ماما
نور يلا بقي الاكل هيبرد
لميس خرجت
بدر حضنها حبيبه بابا حضرتي كل حاجه خلاص
لميس ايره يا بابي خلاص
بدر ابتسم لها الواد هادي ده محظوظ بشكل عشان ياخد القمر بتاعي ده
نور يلا يا رومانسي انت وهي خلصونا عشان ناكل الهانم لسن قدمها حاجات تشريهالميس ضحكت وراحت قعدت على السفرة
بدر قرب من نور بطلي غيراه البنت هتشمي وتسيبنا بكره
نور من ساعه ما هادي طلب ايدها انت مش معبرني خالص
بدر الله مش هتسيبني وتمشي وبعدين مانا هرولك انت يا نوري
نور اوعي كده بلا نوري بلا نورك
بدر ضحك خلاص بقي انا اسف
نور اممممم هفكر
بدر سابها برقه بحبك
نور ضحكت وانا كمان
.......
تمت
لمتابعة الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق