رواية نور حياتى الفصل الاول والثاني والثالث بقلم رحمة محمد
رواية نور حياتى الفصل الاول والثاني والثالث بقلم رحمة محمد
1
-بتقول ايه يا ابوي عايز تجوزني عيله عندها ٢٠ سنه ده انا عندي ٣٥سنه كيف اتجوز عيله زيها لا وايه كمان جاهله لا بتعرف تقرى ولا تكتب كيف ده
-اسمع بس يا ولدي ده الصح وبعدين هنا الحريم بتقول بس حاضر ونعم ولا تقدر ترفع عينها حتى في جوزها مش كيف بنات مصر إلى انت داير وراهم كفايك كدا صرمحه يا ولدي واعقل
سليم :طب مهي ممكن متوفقش علشان فرق السن وده حقها يا ابوي ده انا لو كنت اتجوزت بدري شويه كان زمان عندي بت في سنها
حسين :لا متخافش هنا مفيش الكلام ده هنا بيقولها هتتجوزي ده تقول حاضر وأمين لا في بت بتختار ولا بت بترفض ديه كانت تنضرب بالنار
سليم :أمري لله يا ابوي نروح نشوفها
حسين :لا انت هتورح تكتب عليها علطول وتاجي
سليم :وه عاد من غير ما اشوفها كيف يعني
حسين :هي كدا العادات يا ولدي تشوفها في اوضتك هنا
سليم :مش هتفرق كتير
-نواره بت يا نواره
نواره :نعم يا بوي
محمد :جالك عريس ولد العزايزي سليم بيه وهو جاي بكره علشان يكتب عليكي جهزي روحك يلا
نواره :حاضر يا بوي إلى تشوفه
أحمد :مش عارف اقولك ايه يا نواره بس كدا كل حاجه هتبوظ يا بت ابوي
نواره :عارفه بس انا اكيد هتصرف متخافش علي انا كد حالي
أحمد :ربنا يستر
محمد :يلا يا نواره مع جوزك يا بتي واسمعي تكوني ليه خدامه تسمعي كلامه وميسمعش منك غير حاضر ونعم
نواره :حاضر يا بوي
سليم :خلاص احنا بقينا في اوضتنا اسمعي يا بت الناس انا حياتي كلها في مصر مش هنا عايزه تيجي معايا هناك ماشى عايزه تفضلي في البلد مش هتفرق
نواره :رفعت الغطا، ولا معايا يا عم الحلو اهدي على نفسك
سليم :😲😲😲😲😲يخرب بيت جمالك هو فيه كدا لا وكمان لسانك لا وابويا عمال يقول مش هتقول غير نعم وحاضر
نواره :اسمع ليك عليا الطاعه بما يرضي الله لأن ربنا أمرني بطاعتك في ما لا يغضبه تمام لكن انا عارفك كويس وعارفه انك بتاع بنات وانك قربت تتدخل الموسوعة بعدد البنات الي تعرفهم بس ده ولا يهمني انا عندي استعداد اتحملك واعيش معاك وانت تعمل إلى يعجبك مقابل حاجه واحده
سليم :وحاجه ايه ديه أن شاء الله
2
نور حياتي ☀️❤️
نواره :كل الي انا طلباه منك انك تسيبني في حالي واني اجي معاك مصر وده كل الي انا عيزاه منك
سليم :افهم الأول اسيبك في حالك كيف يعني عايز افهم
نواره :يعني اعتبر روحك مش متجوز خالص اعتبرني خدامه تحت رجلك بس ابقى خلصت من كلام ابوي وفي نفس الوقت اروح معاك مصر
سليم :انتي عايزه تروحي مصر ليه ها في ايه ليكي هناك على حد علمي انك ملكيش قرايب هناك ولا حتى عمرك ما طلعتي من البلد اساسا
نواره :حاجه متخصكش
سليم مسك شعرها جامد واتكلم بصوت مخيف :اسمعي انا هقول ايه زين انا شخص زي ما بتقولي اسوء من ما ممكن انك تتخيلي فاهمه عرفت حريم بعد شعرك الحرير ده واحلى منك وبكتير لتفكري روحك ملكه جمال ولا حاجه انتي ولا تفرقي معايا وانا الي مش عايزك بس ده بمزاجي يعني وقت ما اعوز بعمل إلى انا عايزه فاهمه واياكي تفكري انك تعصيني في حاجه هتشوفي جحيم مني غوري، وسبها ومشى
نواره :ياربي ديه شكلها قفلت معايا ساعدني
تاني يوم
أحمد :السلام عليكم يا عم قناوي
قناوي :وعليكم السلام يا احمد يا ولدي جاي تشوف الست نواره مش كدا
أحمد :ايوا يا عم قناوي
قناوي :ادخل يا ولدي بس فين ابوك عاد
أحمد :مشغول شوي يا راجل يا طيب، بعدها دخل وقعد في الجنينه بس شاف بنت بتزقي في الورد فقام بسرعه من مكانه وغض بصره بس البت راحت عليه
شهد :انت يا فلاح تعال هنا كمل مكاني، أحمد مردش عليها ومشى بس هي وقفت قدامه وضربته بالقلم
شهد، انا لما اكلمك تقف وتكلمني يا زباله انت
أحمد :😠😠😠😠😠هو مين ده الي زباله يا قليله الربايه اسمعي لولا انك بنت كنت دفنتك مطرحك
شهد :انت بتتكلم معايا انا كدا انا بئا هعرفك مقامك يا قناوي يا قناوي
قناوي :نعم يا ست شهد
شهد :خد الزباله ده ارميه بره
أحمد :والله ما حد زباله الا انتي اتلمي بقول
شهد :سمعت قولت ايه
قناوي :بس ده يبقى....
نور حياتي ☀️❤️٣
قناوي :مهو ده يبقى اخو الست نواره مرات سليم بيه
شهد :نعمممم يعني انت عايز تقول ان الحشره ده نسيبي ده مستحيل
أحمد :بت بقلك ايه اتلمي بدل ما ادكي كف يعدل لسانك المعوج ده وانتي لسه متعرفنيش
شهد :ولا عايزه اعرفك اصلا
سليم :في ايه هو بيحصل ايه هنا الله أحمد مدخلتش ليه يا عم انت وانتي يا شهد ايه الى موقفك برا، شهد كانت هتتكلم بس احمد سبقها :مفيش انسه شهد كانت بتسقي الزرع وانا لسه واصل وهي متعرفنيش فكانت بتسأل انا ابقى مين
سليم :انت جاي تشوف نواره اكيد تعال معايا
شهد :شوف الجبان مقلش ليه اني كنت بتخانق معاه
قناوي :ببساطه علشان أحمد راجل والكلام ده مينفعش هنا والحج حسين لو كان عرف كانت هتبقى مشكله عن اذنك انا
نواره :أحمد وحشتني قوي يا خوي عامل ايه والبيت من غيري عامل ايه
أحمد :حاجه آخر روقان ولا في صداع ولا زيطه إلى كنتي بتعمليها ولا اي حاجه
نواره :تمام يا خويا وبوزت
أحمد حضنها :من غيرك ملوش طعم وحاسس اني يتمتت تاني بت اطلقي وارجعي معاي
سليم :الله يعني انا سيبك تحضن في مراتي واقول اخوها معلش تقول أطلقها ولا انت شكلك هتنضرب النهارده
أحمد :لا وعلى ايه خلي الطيب احسن، بعدها شويه وأحمد استأذن علشان يمشي
شهد :أحمد استنى انا حابه اعتذر مكنتش اعرف انك اخو نواره
أحمد :وهو ينظر لأرض لا عادي ولا يهمك
شهد :سجاده البيت حلوه اوي كدا احلى مني يعني
أحمد :مش القصد بس ده مينفعش هنا ابدا لا العادات ولا الأصول تسمحلي أقف معاكي انا عارف انك عشتي اغلب عمرك في مصر وعلشان كدا عادي بس لو حد شافنا هتبقى ورطه
شهد :ليه يعني كل ده انا مش فاهمه وبعدين هو انت بتفكر زيهم
حسين :اكيد اومال عايزاه يفكر كيف يا ست شهد
شهد :بابا 😲😲حضرتك انا بس حصل مشكلة
أحمد بسرعه :انا اسف يا حج انا الي وقفت انسه شهد علشان اوصيها على نواره انا اسف مكنتش اقصد اعزرني
حسين :ماشي يا ولدي اتفضل انت وانتي يا شهد على اوضتك، شهد بصت لأحمد بإعجاب شديد وطلعت
نواره :سليم انا كنت عايزه اتكلم معاك شويه
سليم ببرود :عايزه ايه
نواره :هو انت اتجوزتني ليه يا سليم يعني انت البنات اللي تعرفهم كتير ليه انا
سليم :علشان مضمونه وهتخدميني ومش هتقرفيني بحقوق المرأه والكلام الفاضي ده
نواره :احم بس انا في حاجه انت لازم تعرفها
سليم :حاجه ايه دي
نواره :انا مش جاهله زي ما انت عارف
سليم :انتي بتقولي ايه إذا كان ابوكي نفسه قال انك جاهله
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق