القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب من طرف واحد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم ندى رافت كاملة

 


رواية حب من طرف واحد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم ندى رافت كاملة 





رواية حب من طرف واحد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم ندى رافت كاملة 




#حب_من_طرف_واحد_٦

Miyano Shiho (ندى افت )

ومقدرتش تتماسك اكتر من كدا قعدت على الكرسي من غير إراده منها واتكلمت بحسره  ودموع وقالت : معلش يا بنتي اضطريت اوافق معنديش حل تاني ثريا هتخدك مني وانا يمو"توني ولا اني ابعد عنك وبالذات وانتي في الحاله دي ابوكي وصاني عليكي جامد كفايه انه معرفش يجبلك حقك انا اسفه يا بنتي سامحيني مجتليش الجرئه اقولهم على الي عندك 

بليل ...

قدام فله كبيره ...

وقفت عربيه أحدث موديل خرج منها السواق بسرعه وفتح الباب الوراني فخرج هو بيهبته وبدلته الرسميه وبروده الي طاغي على ملامح وجهه ودخل الفله وأول من كان في استقباله كالعاده والدته الي كانت بتبتسمله بحب 

فلمجرد رؤيته الابتسامه الدافيه دي من والدته ملامح البرود كلها بتتلاشى هو ملوش غيرها هي كل حاجه بالنسبه ليه هو مكبرش واشتغل على نفسه وبقى صاحب اكبر شركات للعطور الا علشناها علشان يعيشها احسن عيشه وبالنسبه لوالده فهو ميعرفش عنه حاجه ولا عايز يعرف لأن والدته حكتله عنه حكتله انه اتجوزها عرفي ووعدها بالجواز وهي كانت سا"ذجه وهبل"ه وقبلت بحاجه زي دي وصدقته لكنه لما سمع بخبر حملها سبها ومشي وهي مقدرتش تنزل ابنها والي شجعها على كدا ست طيبه قبلتها هي الي كانت بتبعتلها فلوس كل شهر وسعدتها تلاقي شغل عمرها ما هتقدر تنسلها المعروف دا وابنها عمره ما هينسى ال عمله الراجل دا في امه ولو شافه هينتقم منه أشد انتقا"م 

م"سك الشاب دا إيد والدته وقب"لها بحب وقال : عامله يا ست الكل 

والدته بحنيه : كويسه طول ما انا شيفاك يا حبي"بي يلا روح غير كدا وخدلك دوش عبقال ما احضرلك الغداء 

الشاب : انتي عارفه يا أمي اني خارج 

والدته بغضب: اوعى تقولي انك بردو هتلبي دعوه العيله دي يوسف احنا اتفقنا انك مش هتروح انت ليه عايز تعذب نفسك انك تشوفها تاني يا أبني 

يوسف بهدوء وحزن : مش قادر انسها يا أمي مش قادر رغم ان الموضوع عدا عليه سنتين الا اني مش قادر 

والدته بغضب : يا أبني دي كانت حته سكرتيره عندك ورفضتك لما روحنا نطلب ايدها وكمان مكملتش كام شهر واتجوزت غيرك كل دا ولسه بتح"بها يا أبني حرام عليك نفسي تنساها وتشوف حياتك كدا وتجوز زي ما هي عملت نفسي اشوف احفادك قبل ما امو"ت 

قرب منها يوسف وبا"س رأسها وقال : بعد الشر عنك يا أمي 

والدته : خلاص يا أبني علشان خاطري متروحش 

يوسف : لا يا أمي هروح انا اتبعتلي دعوه مينفعش مروحش 

والدته بغضب : انت بتقنع مين بالكلام دا يا يوسف انت رايح علشان تشوفها يا ابني انا امك وعرفاك 

با"س يوسف إيدها وقال : متقلقيش يا أمي سلام بقى علشان هتأخر 

وخرج ...

تنهدت والدته بحزن وقالت : ربنا يسمحك يا نور علشان كسر"تي قلب أبني بالشكل دا 


في فله طه باشا المجهزه بأفخم زينه وافخم المأكولات 


كانت ثريا هانم  ووالد ادهم بيستقبلوا الضيوف مع أدهم الي كان باين على وشه التعب لأنه كان لسه راجع من شغله من فتره وملحقش يعمل حاجه غير انه يجهز نفسه بسرعه 

راحت ثريا قربت منه وقالت بهمس: خلي نور تنزل والا مش هيحصلها كويس 

أدهم بتعب : سبيها براحتها يا عمتي 

ثريا : والناس تقول ايه انها مش راضيه عن جوزاتك الجديده 

أدهم: وهي لازم ترضى يا عمتي..

ثريا : كدا طب خلاص خليك انت هنا وانا هجبها 

ومشيت ثريا خد أدهم نفس عميق بحزن وكمل استقبال الضيوف  هو وابوه وهو راسم ابتسامه مزيفه على وجهه 

والد أدهم: طب روح انت ارتاح يا أبني شويه قبل كتب الكتاب انت مكملتش ساعه على رجوعك من شغلك 

أدهم بتعب : انا كويس يا بابا مينفعش أسيبك لوحدك 

وصلت عربيه  يوسف قدام فله عيله طه باشا ..

ونزل من العربيه وهو بيبص على الفله بكس"ره وحزن 

ودخل

وسلم على والد أدهم 

ولسه هيسلم على أدهم بضيق  وهو مش عايز يبصله فبص على السلم لقاها نزله بفستانها الدهبي الجميل بشعرها البني الحريري بعيونها الخضرا الجميله  بصتله فتوترت لانها عرفته كان مديرها في الشغل كانت سكرتيرته الخاصه دا كان اول مكان اشتغلت فيه بعد ما اتخرجت  ودا كان الي جه اتقدملها ورفضته 

يوسف بتوها"ن في جمالها نطق اسمها من غير ما يحس : نور .........



#حب_من_طرف_واحد_٧

Miyano Shiho   ( ندى رأفت )

يوسف بتو"هان في جمالها نطق اسمها من غير ما يحس : نور ..

أدهم  كان مراقب الموقف فقال بصوت عالي شويه : يوسف باشا انا هنا قدامك مش الناحيه التانيه 

رجع يوسف لصوابه وقال بضيق : الف مبروك يا استاذ أدهم 

أدهم بهدوء : الله يبارك فيك وياريت تلتزم انك مجرد ضيف وتوجه نظرك للي يخصك 

يوسف بأستفزاز : ما انا موجهه للي يخصني 

أدهم : بص انا مبحبش الف والدوران لو لقيتك بتبص على بنت خالتي بالاسلوب دا تاني مش هيحصل كويس 

يوسف : انا بقى جي مخصوص علشان ميحصلش كويس 

أدهم اتعصب وكان هيضر"به لولا تدخل عمته بسرعه وقالت : اتفضل يا يوسف باشا شرفتنا ونورتنا 

يوسف بهدوء : الف مبروك يا هانم 

وبعدها دخل 

ثريا بهمس : انت اتجنن"ت يا أدهم  الي كنت عايز تعمله دا عايز تفض"حنا قدام الناس 

أدهم : الراجل دا لسه حاطط بنت خالتي في دماغه 

ثريا : إيه الي انت بتقوله دا الموضوع دا اتقفل لما البت دي رفضته ... وفي الاثناء دي حست نور بخنق"ه فخرجت تشم هوا في الجنينه 

فلما شافها يوسف خرجت خرج وراها وبعدها وقف  جنبها وقال : هو دا الي رفضتيني علشانه 

نور بخنقه: لو سمحت أمشي دلوقتي 

يوسف : دا انتي لو كنتي مراتي عمري ما كنت فكرت اتجوز عليكي وبعدها قال بح"ب : وبعدين هو في حد عايش معاه الجمال دا كله ويبص لبرا 

نور مقدرتش تتمالك دموعها ولقت نفسها بتقله : انا ..غلط ..انا ..الي ..الي جيت على كرامتي ونفسي ..المفروض كنت افكر ..أن الحب ..مش بالعا..فيه بس..انا غبي"ه انا بعتذر لنفسي بجد على الي عملته فيها وبعدها انهارت بشهقات وقالت : ه..ي متس..هلش ال..ي عمل..ته فيها ..دا ...انا ..بعتذر..لها ..بجد..انا بعتذر ..لنفسي... بجد 

يوسف لما شافها كدا قلبه وجعه جامد وتكلم بنبره حاول انها تكون هاديه : هو الي أذاكي صح أقسم بالله ما هخليه مرتاح يوم واحد بعد انهارده عمل ايه قولي انا هحميكي لو انتي مش عيزاه وسبيه  وروحي للي يستهلك بجد يا نور ..للي يستهلك بجد 

نور بعصبيه ودموع : وانت مالك ..متدخلش دي حياتي وانا هتصرف وكانت هتمشي ورغم أن الكلام دا وجع يوسف إلا أنه مس"ك إيدها وقال بنبره حنينه : متحمليش نفسك فوق طاقتها يا نور  كلنا بنغلط بس المهم أن احنا نكون اتعلمنا من الغلط دا ومنقعش فيه تاني كل حاجه وليها حل وبعدها ر"بت على ايدها وتركها بهدوء ومقدرش يستحمل في المكان دا اكتر من كدا فأتجه لعربيته ومشي 

 وهنا نور انهارت على الأرض وفضلت تعيط جامد 

وفي داخل الفله ...

دخل المأذون واستقبلته ثريا وبعدها راحت لأدهم وقالت ليه يجي هو ووالده ..

في الاثناء دي أدهم كان  مركز على  مرات عمه  الي واقفه تايهه بعيد عن الناس بشويه فقال:  هي مرات عمي وحور جم امتى ؟!

ثريا : اتصلت بيا وقالت ليا ابعت ليها العربيه بعد ما مشيت من عندها بساعتين وانها جهزت كل حاجه ومش محتاجه تستنى لبليل فعملت كدا يلا بقا  وبعدها اتجه أدهم ووالده للمأذون 

وأتموا كتب الكتاب وكان ناقص على أمضة العروسه 

ثريا : يلا يا صفيه هاتي العروسه علشان تمضي وتسلم على الناس 

صفيه اتوترت جامد وقالت : طب هاتي انا هخليها تمضي جوه 

ثريا بأستنكار وقصدت تعلي صوتها : انتي بتقولي ايه والناس الي عايزه تبركلها ايه قله" الذوق دي روحي وهاتيها يلا يا حبيبتي 

صفيه جرت رجليها بالعافيه لللأوضه الي فيها حور ودخلتها 

وفجأه سمع كل الي برا صوت صر"يخ جامد جي من جوه وبالتحديد غرفه حور وصوت حاجات بتتك"سر 

قام أدهم بسرعه  ..

والناس كلها استغربت  وفضلت تسأل عن الي بيحصل 

ثريا بقلق : إيه دا هو في ايه روح يا أبني شوف في ايه ..

راح أدهم بسرعه وخبط على باب الاوضه وقال : مرات عمي انتي كويسه انتي وحور  ..

محدش رد وكان لسه صوت الصر"يخ مستمر وصوت عياط جامد أدهم فتح الباب بسرعة ومستناش لقى منظر صادم ليه جداا حور واقعه على الأرض وقاعده تصر"خ وتعيط جامد ومرات عمه بتحاول تقومها بدموع 

وأول  ما حور شافت أدهم  قعدت تر"تعش جامد  وقالت بهستريه : ابعد ..عني ...حور ..كويسه ..والله ..حور مغلطت..ش ..سام..حها المر..ه د..ي ا..رجوك..

أدهم بقلق وابتدى يحس انها مش طبيعيه : انا مش هعملك حاجه يا حور اهدي في ايه يا مرات عمي ..

جت ثريا وبصت على حور وقالت : إيه دا يا ساتر يا رب ..في ايه يا صفيه ..

صفيه بعياط جامد نزلت لبنتها وحضن"تها وقالت: عايزين تعرفوا فيها ايه...وشاورت على أدهم وبعدها بدأت تلوح بأديها  على كل الضيوف وهى بتقول بشهتفه ..انت والزيك سبب الي هى فيه بنتى ضحيه اغتص"اب ومش هتقدر تتقبل امثالكم ......



#حب_من_طرف_واحد_٨

Miyano Shiho (ندىرافت)

صفيه بعيا"ط جامد نزلت لبنتها وحضن"تها وقالت: عايزين تعرفوا فيها ايه...وشاورت على أدهم وبعدها بدأت تلوح بأديها  على كل الضيوف وهى بتقول بشهتفه ..انت وال زيك سبب الي هي فيه بنتي ضحيه اغتص"اب ومش هتقدر تتقبل امثالكم 

شهقت ثريا بزيف وقالت : يالهو"ي..وبعدها راحت بسرعه و قفلت باب الاوضه بسرعه علشان ميسمعش حد من الضيوف حاجه ..

أدهم بصدمه : انت..ي انتي بتقولي ايه يا مرات عمي امتى حصل الكلام دا  ومين الي عمل كدا 

صفيه بقهر : بنتي بقالها عشر سنين في الحاله دي وبعدين دا انا لو كنت اعرف مين الي عمل فيها كدا كنت ك"لته بسناني ...بس انا معرفش...ياريتني كنت معاها وصلتها وقتها..وبدأت تدمع..

(حور صممت وهى رايحه لباص المدرسه انها تروح تستناه لوحدها قلتها تستناني اجى معاها بس هى صممت وقالت إنها كبيره وتعرف تعتمد على نفسها فسبتها 

وخرجت من البيت على اساس انها خلاص ركبت الباص ورحت وراها عشان خايفه عليها بس اول ما وصلت ملحقتش الباص ولا حور...و رجعت للبيت وقلت خلاص ومشيت بس جه موعد رجوعها ملقتهاش جت...واتأخرت قلت مش مشكله يمكن فى زحمه فى الطريق حصلت قبل كده...بس وصلت للساعة ٥ ولسه مجتش قلقت اوي واتصلت بالسواق الباص بسرعة اعرف منه..قالى انها مجتش اصلا المدرسة ومش لقاها وقفه مستنيه ول حاجه..قفلت معاه وانا فى صدمة كبيرة اكيد بحلم مستحيل راحت فين... قلت لجوزى راح بلغ الشرطه بس معرفوش يلقوها وانا وجوزى فضلنا ندور عليها فى كل حته وفضلنا بالحال ده  يومين وفى يوم التاني بليل وانا راجعه انا وجوزي لاقناها...وبدءت صفيه تع"يط جامد وهى بتحكى وكملت .لاقناها مر"ميه قدام باب الفله..منظرها كان متبهدل وحالتها خ"طيرة رحنا بيها المستشفى بسرعة وقالو ال حصلها...انهر"ت وجوزي قالى انه مش هيسيب العمل كده وهيقتل"ه لو عرف مين وكمان اضطرينا نخبى واخفيها طول المدة دى عشان احافظ عليها وأحميها من كلام الناس..) 

ثريا باستنكار : قولي ان بنتك غلط"ت يا صفيه وانتي بداري عليها بالتمثيل دا 

صفيه بقهره: دا منظر واحده غلط"ت يا شيخه حرام عليكي ...

ثريا بتوتر : طب يا أدهم هتعمل ايه.. لو عايز تس"يبها قول انت هتسحمل ازاي تعيش مع واحده كدا وانا هتصرف وأقول بعد كام شهر انكم مرتحتوش مع بعض والجواز قسمه ونصيب وفي الاثناء دي  كان أدهم باصص على حور الخايفه الي فجأه سكنت وفقدت الو"عي ولكن اتشتت تركيزه أول ما عمته نطقت انه يقدر يسبها وان الجواز قسمه ونصيب بصلها بأستغراب جداا ولأول مره يلاحظ فيها أدهم أن كلام عمته "متناقد" 

وبعدها أتجه أدهم لحور الي حاوطت"ها مامتها اكتر علشان تحميها ..

أدهم بهدوء : مش هعملها حاجه و"حشه يا مرات عمي هحطها على السرير دا اريحلها دلوقتي متخا"فيش 

سمحتله مرات عمه فش"لها أدهم وبص على وشها الشاحب بهدوء واتجه للسرير وحطها عليه وبعدها غط"اها 

ثريا : ها يا أدهم.. الضيوف هنعمل فيهم ايه هنقولهم إيه على الصر"يخ الي سمعوه دا هنعمل..

راح قاطع أدهم كلامها بخروجه من الاوضه في منتهى الهدوء وبعدها قفل الباب وراه واتجه للضيوف الي برا 

ووالده الي كان قاعد قلقان ومتوتر  بص أدهم بهدوء للضيوف الي في عنيهم التسائل على الي بيحصل وقال برزانه : مفيش حاجه يا جماعه مدام حور افتكرت والدها الله يرحمه وانها كان نفسها يكون معاها في يوم زي دا فأنها"رت جامد لأنها لغايه دلوقتي مش قادره تستحمل فر"اقه فهتمضي جوا لأنها مش هتقدر تتطلعلكم في الحاله دي 

اعترض واحد من الضيوف وقال : طب لو هي لسه حالتها النفسيه مش كويسه الي يخليكم تستعجلوا على كتب الكتاب 

رد أدهم بهدوء وقال : مرات عمي  كانت عايزه تغير من نفسيتها شويه علشان كدا استعجلنا وبعدين يا حسين باشا نأخر او نبدر دا شيئ يرجعلنا وشكرا لحضارتكم على تلبيه الدعوه وان شاء الله اول ما تتحسن المدام هنعمل حفله صغيره تبركولها فيها عن اذنكم لازم ارحلها دلوقتي ..راح خد العقد والقلم من المأذون واتجه لجوا 

معظم الضيوف اقتنع بالي أدهم قاله والباقي كان حاسس ان فيه حاجه تانيه لكنهم سكتوا 

والمأذون و الضيوف بركوا لوالد أدهم ومشيوا ..

وفي الاثناء دي دخل أدهم الاوضه وقفل الباب وراه وأول حاجه عملها انه بص لحور الي نايمه على السرير بارها"ق وشحو"ب باين على وشها ومرات عمه كانت قاعده جنبها بتمسدلها شعرها وثريا قامت من على الكرسي بسرعه اول ما شافته وقالت : ها يا أبني عملت ايه 

أدهم: متقلقيش يا عمتي كل حاجه تمام وبعدها وجه انظاره لصفيه وقال : خليها تمضي العقد لما تصحى وبعدها حط العقد والقلم على المكتب الصغير الي جنب السرير 

ثريا : إيه دا يا أبني بعد كل الي سمعته دا مش هتسبيها 

أدهم بص لحور  بغضب وكور إيده وش"د عليها جامد وقال  : لا يا عمتي مش هاسيبها واقسم بالله لهجيب الي عمل فيها كدا من تحت الارض وأخليه يتمنى المو"ت من الي هيشوفوه مني هوريه النجوم في عز الضهر وبعدها خرج  من الاوضه ووراه علطول خرجت ثريا وراحت معاه 

وصفيه مقدرتش تتماسك تاني وفضلت تعي"ط وتقول: ياريت يا أبني تجيب حق بنتي زي ما بتقول 

اتجه أدهم لجناحه ..

ثريا : ليه تقبل يا أبني

أدهم بتعب وإيده كانت بتترعش وريقه كان ناشف وحس بأ"لم جامد في جسمه قال : والنبي ...يا ..عمتي سبيني دلوقتي ..ولو ينفع تعمليلي.. كوب... كوبايه  عص..ير برتقال كد..ا حلو من إيد..ك ..وك..مان ...متق..ليش..لوالدي...حاج..ه عن ..حور ...علش..علشان ميتع...بش دي..بنت...اخ..وه..بر..دو 

ثريا بقلق مصطنع : مالك يا أبني..

أدهم بتعب : ..انا..كويس ..اعمليلي الكوبايه ..دي ..لو سمح..تي ...

ثريا خرجت من الجناح وهي بتقول : حاضر يا أبني

وكانت هتتجه للمطبخ لكنها وقفت لما لقت سيف ابنها داخل وش"ايل نور على إيده

ثريا بفرحه: حمدلله على السلامه يا أبني وبعدها قالت بسخريه : مالها دي كمان 

سيف : لقتها نايمه في الجنينه برا وباين عليها انها كانت معي"طه جامد 

ثريا : طب طلعها اوضتها وتعالى على اوضتي علشان عيزاك 

سيف : حاضر يا ماما 

وبعدها اتجهت ثريا  للمطبخ وطلبت من إحدى  الخادمات بالذات  تجلها لغرفتها وبعدها مشيت اتجهت الخادمه لغرفتها بخوف وخبطت ..وسمحت لها بالدخول .دخلت وقالت بصوت مرتعش : نعم...يا هانم...

ثريا كلمت نفسها وقالت (معلش بقا يا نور أصل انتي جزء كبير من ال أنا مرتباه) قالت: اسمعي اعملي لأدهم كوبايه البرتقال بس متحطيش حاجه المره دي وابعتي الفيديو الي اتفقنا عليه ...

الخادمه بخوف : حاضر يا هانم ..

ثريا بأبتسامه : ايوه كدا انتي كدا ماشيه صح وبتحفظي على بيتك وعيالك يلا روحي اعملي الي قولتك عليه واقفلي الباب وراكي 

الخادمه بخوف : حاضر يا هانم  ومشيت وقفلت الباب 

راحت مس"كت ثريا الموبيل واتصلت بحد معين 

وبعدها قالت : ازيك يا ثناء ..

والده يوسف : ازيك يا مدام ثريا اخبارك ايه ........


#حب_من_طرف_واحد_٩

Miyano Shiho (ندى افت )

راحت مسكت ثريا الموبيل واتصلت بحد معين 

وبعدها قالت : ازيك يا ثناء ..

والده يوسف : ازيك يا مدام ثريا اخبارك ايه ........

ثريا : الحمد لله انا عارفه اني مأثره معاكي في الكلام 

والده يوسف : إيه الكلام دا انتي بتقولي ايه دا انا الي مأثره وبعدين دا انتي جمايلك مغرقاني يا مدام ثريا 

ثريا : متقوليش كدا دا  يوسف زي أبني دا انا عمته دا المفروض اعمل اكتر من كدا و اسمعي يا ثناء انتي لازم تصرحيه بالحقيقه خلاص يوسف كبير وعاقل لازم يعرف ان ليه اخ 

والده يوسف  : انا مش عايزه اقوله حاجه انتي متعرفيش لو عرف عن ابوه هيعمل في ايه انا عارفه أبني مش هيستريح غير ما ينت"قم منه دا مش بعيد يقت"له 

انا غل"ط لما وافقت على راجل زي دا من غير ما أفكر بس اعمل دخل عليا بالح"ب والحني"ه وانا صدقته لأني كنت محتاجه كدا وبعدها قالت بحزن : يعني عايزه ايه من واحده أبوها ومامتها انفصلوا ور"موها عند عمها الي كان كل يوم بيهريها ضر"ب من غير سبب 

ثريا : متقلبيش الموا"جع على نفسك يا ثناء انا قولتلك اني ممكن اقدر أساعدك في اانك تثبتي أن يوسف ابنه وياخد حقه  بس انتي مرضتيش 

والده يوسف بدموع : لا انا مش عايزه منه حاجه انا مش عايزه اشوف الراجل دا تاني دا لما أبني ح"ب البت نور وكان عايز يتقدملها وانا عرفت اني هروح بيت العيله دي مقدرتش كنت حاطه إيدي على قلبي مكنتش عايزه اشوفه تاني لكن انتي ساعدتيني وخلتيني اجي وقت سفره بس الي ضا"يقني ك"سره أبني بعد ما البنت دي رفضته 

ثريا : خلاص يا ثناء متفتحيش في القديم  انا بس اتصلت اقولك ان لازم يوسف يعرف انه عنده اخ أكبر منه مينفعش تبعديهم عن بعضهم كدا وبعدين انتي مش عايزاه يتعرف عليا ..

والده يوسف  بدموع : لا مش القصد يا مدام ثريا بس لو سمحتي انا مرتاحه انا وابني كدا ..وشكرا ليكي بجد انتي ست طيبه وديما بتقفي مع الحق رغم ان دا اخوكي 

ثريا : ربنا بي"حب الحق وانا مع الي يحب"ه رب العباد 

وبطلي عيا"ط بقى واستهدي بالله 

والده يوسف : ونعمه بالله 

ثريا : معلش بقى طولت عليكي بس انا كنت عايزه اطمن عليكي وعلى  يوسف علشان كان باين عليه مضايق في كتب الكتاب النهارده 

والده يوسف بحزن : نفسي ينسى البنت دي ويشلها من دماغه ويعيش حياته بقى 

ثريا : إن شاء الله يلا بقى أسيبك ترتاحي ..

والده يوسف: مع السلامه يا مدام ثريا 

ثريا : سلام يا حبيبتي ..

وهناك ..في جناح أدهم كان قاعد بيمشي في الاوضه وهو  متوتر واعصاب وشه مبقتش طبيعيه وقال : طب ...انا ..شربت ..الكوبايه ..وك..وكل يوم بتر..يحني ...اشمع..نا ..دلو..قتي..انا ايه بيحصلي ..وبعدها رجع قعد على السرير تاني وكان حاسس ان عظامه بتتك"سر من الألم  ولكنه رغم كل دا م"سك موبايله يمكن ينسى الأل"م شويه  وكان هيتصل بحد من رجالته علشان يبعتله  تفاصيل ق"ضيه حور ..لكن فجأه جتله رساله اول ما فتح الموبيل فدخل عليها لقى فيديو خلاه يفقد كل ذره عقل عنده ..كان مش" كويس خالص لنور ومعاها واحد مش عارف يحدد هو مين  ...

قام أدهم من غير ما يفكر ..من غير ما يتأكد اذا كانت دي نور ولا الي رايح لنور دا دلوقتي دا مش أدهم دا واحد مجنو"ن مستعد يقت"ل اي حد قدامه من كتر الي الي بيحصل في جسمه  خلاص فقد" عقله كليا 

اتجه لغرفه نور ..وفتحها بغضب عارم ومس"ك نور من شعرها وقال بصوت جوهري : قومي..قومي ... 

اتفز"عت نور 

وقالت بخوف وفزع :اااااه..سيب شع..ري ...أدهم ..في ..ايه ..يا أدهم ..

جرها أدهم من على السرير وقعها على الأرض وقال : فاجر"ه  يا ..عد..يمه ..الرب"ايه مين ...دا ...انطقي..

نور ببكاء" جامد ومش فاهمه حاجه خالص قالت : مين...اي ..اااه سب..ني ...يا ..أدهم....انت..بتوجعني والله ....

أدهم بجن"ون خرج من الاوضه وهو شا"دد شعر"ها جامد وقال بصوت جوهري : برااا ...يلا ....برااا وبعدها ضر"بها قلم جامد جاب وشها الناحيه التانيه  خلى يخرج من فمها د"م ...

في الاثناء دي ...في منزل يوسف كان قاعد ماسك موبيله وكان باصص على نمره نور الي لسه عنده ولكن فجأه وصلتله رساله راح فتحها بأستغراب لقى فيديو راح خرج صوت أدهم وهو بيقول : برااا ..برااا فقد يوسف اعصابه لما ركز ولقى ان نور الي بيحصل فيها كدا قام بسرعه وفتح درج مكتبه وخرج مسدسه  وقال بزعيق : ه"قتلك ..والله لأقتل"ك يا أدهم الكل"ب

اتفزعت والدته من صوته وخرجت من اوضتها 

لقته نازل بسرعه والغضب باين على وشه ومتجه لباب الفله 

والده يوسف بخوف : مالك يا ..ومقدرتش تكمل كلامها لأن يوسف خرج واتجه لعربيته  واتجه بأقصى سرعه لفله طه باشا  طلعت أمه بسرعه من الفله علشان تلحقه لكنه كان مشي ...

وهناك في الفله ..

والده وثريا وسيف نزلوا بسرعه على الصوت ...

ولقو منظر صادم جداا إن نور مر"ميه على الأرض وادهم فوقيها وبيضر"بها بالقلم جامد 

والد أدهم بفزع ادخل بسرعه لما شاف الي بيحصل ولكن الصدمه ان ابنه وموقفش بل ذ"قه فوقع على الأرض بقسو"ه 

ثريا شهقت ..

وسيف ادخل بسرعه وضر"ب أدهم بالبو"كس بغضب وبعده عن نور ..

ثريا بصدمه : يالهو"ي ..البت مغمضه عنيها ومبتتحركش .....


#حب_من_طرف_واحد_١٠

Miyano Shiho (ندى رأفت)

ثريا: يالهوي البنت مغمضة ومبتتحركش..

سيف:انتِ بتقولى ايه يا ماما..

وهو متفاجئ راح أدهم ردله البو"كس خلى سيف يبعد عنه بكذا خطوه..

راحت ثريا لسيف الي كان هيقوم يرد الضر"به لأدهم وم"سكته بسرعه 

سيف بغضب : ابعدي يا أمي 

حط ايده على فمه وهو بيشوف الد"م..

ثريا بخوف: كفايه كدا متدخلش..

سيف بغضب : ليه يا ماما هو انا صغير..دا حتى خد"ش بسيط ابعدي لو سمحتي 

ثريا بهمس:  انا قلت متدخلش في الي انا بعمله أنا باخد حقك وحقي من الي حصل فينا وبعدها بصت للخادمه الي واقفه قدام الباب ومحدش مركز معاها وأمرتها بنظرتها انها تفتح باب الفله نفذت الخادمه بخوف وبعدها اتجهت لجوا ..

وفي الأثناء دي أدهم كان باصص على نور 

وقال بجن"ون: انا لازم اقتل"ها. عديمه الرب"ايه 

راح أدهم لنور بغضب وكان هيضر"بها تاني لكن 

قطع كل الهيجان ده صوت طلق نا"ر ورصا"صه اختر"قت كتف ادهم.. 

يوسف بصوت جوهرى: ابعد عنها يا أبن **

ادهم بأ"لم ومسك كتفه وبصله بعين حمراء واتجه يوسف لأدهم زى ادهم بالظبط. 

ادهم حاول يضر"به بو"كس بس تفداه يوسف وردله بو"كس اجمد ورجع ادهم لورا..

يوسف مستناش وضر"بة بو"كس كمان خلى ادهم يق"ع..

يوسف انق"ض عليه بغضب وقعد يضر"ب فيه...

وكان بيتابع كل دا والد ادهم بصدمه وحسره لانه شايف ولاده الأثنين بقيت"لو فى بعض بعد ما عرف من الرساله الجت على موبيله قبل الخنا"قه دي بالضبط  بتقوله يوسف ابنك وجميع الورق ال بيثبت كدا.. بس طبعا هو مش هيجيله الجرئه يقول كدا وازاي هيجيله وهو الي بنفسه قالها انه مش هيعترف بيه وامرها انها تنزله ..كان نفسه يقوم يساعد ابنه ادهم الي مش عارف حصل معاه ايه بس الموقف بتاع أدهم وهيجا"نه دا فكر والده بشئ هو عمله في الماضي ..

وفي اللحظه دي كان يوسف مستمر في الض"رب في ادهم الي فقد" وعيه من الض"رب ومن نز"يف كتفه 

ثريا بخوف مصطنع وزعيق: سيبه بقى سيبه حرام عليك هتم"وته مش كفايه البت المسكينه الي ما"تت دي

فاق يوسف لنفسه اول ما سمع كلامها وقام من على ادهم وجري لنور بهل"ع ونزلها وقعد يم"سد على خدها بلطف وقال بخوف : نور..قومي يا حبي"بتي ..نور وبعدها مستناش ش"لها بسرعه واتجه للعربيه ومشي بأقصى سرعته لأقرب مستشفى 

وفي فله طه ..

اتجه والد ادهم ليه بسرعه وكانت في عنيه الدموع والخوف باين على  وشه : فوق يا ابني فوق يا حبيبي يلا قوم بابا قلقان عليك 

فجأه تكلم ادهم بتوهان وهو مغمض عينه : عايز عصير ..هاتولي عصير ..

ثريا : لازم ناخده على المستشفى 

والد ادهم بحزن  : إيدك معايا يا سيف  ننقله على العربيه 

سيف : حاضر يا عمي.

نزلوا بي على العربيه واتجهوا بيه للمستشفى

وصفيه فوق كانت قافله الباب على نفسها وغطت وأذن حور علشان متصحاش 

في المستشفى ...

دخلوه بسرعه للطوارئ 

لكن بعد فتره خرج الدكتور

والد ادهم  راحله بسرعه وقال : ابني يا دكتور 

الدكتور : متقلقش هو كويس كان محتاج نقل د"م وقمنا باللازم حضرتك والده 

والد ادهم  : ااه 

الدكتور : طب اتفضل معايا عايزك في كلمتين 

والد ادهم بأستغراب وقلق : ليه في ايه ؟!

الدكتور : هقولك بس لما نبقى لوحدنا 

ثريا : أبقى طمني اومأ والد ادهم 

وبعدها راح لغرفه الدكتور 

سيف بص لأمه بعتاب 

ثريا بغضب : متنطقش بكلمه انا فاهمه انا بعمل ايه 

راح قام سيف وقال : انا راجع مش هقدر اقعد في النفا"ق دا اكتر من كدا وبعدها مشي 

ثريا خدت نفس عميق وفضلت مستنيه والد ادهم يخرج وبالفعل دقايق وخرج وكان باين على وشه التوهان والحسره وكان هيىقع 

ثريا قامت وقالت : مالك يا اخويا تعالى اقعد 

وبالفعل قعد ..

ثريا : مالك الدكتور قال ايه 

والد ادهم بصلها بدموع وحسره وقال : ابني ..ابني 

ثريا : ماله 

والد ادهم : ابني مد"من ..مد"من بقاله فتره كبيره ولازم يتعالج 

ثريا بتفاجئ مصطنع : انت بتقول ايه 

والد ادهم ودموعه زادت : زي ما بقولك الدكتور عرف من تحليل الد"م  

ثريا : وادهم يعمل كدا ليه 

والد ادهم وخلاص هيتج"نن من التفكير : مش عارف مش عارف اظاهر "نفسيته كانت تعبا"نه جامد وانا ضغط عليه بزياده  مهتمتلوش معلش يا ابني معلش ..وانهار والد ادهم" وعيط جامد 

ثريا : طب هنعمل ايه دا لو حد عرف في شغله هيشلوه دا عقيد انت فاهم يعني ايه عقيد 

والد ادهم بزعر: لا محدش لازم يعرف الموضوع دا هيبقى بيني وبينك بس لو حد عرف سمعه ابني هتبقى في الأرض انا هخدله اجازه من شغله لسبب مرضي واخليه يتعالج في البيت أو حتى اسفره برا 

ثريا : طب اهدى بس وخليه بتحسن من الاصا"به الي هو فيها وبعدها نبقى نفكر نصراحه أن احنا عرفنا ونبدأ العلاج 

والد ادهم وهو بيمسح دموعه قال : حاضر 

وفي الطابق العلوي ..

كان يوسف بيبص على نور من شباك غرفتها بعد ما اطمن أنها بقت كويسه  لكنها أتعرضت لصدمه" نفسيه ادت انها تفقد الوعي 

يوسف بغضب: والله لجبلك حقك من العيله المجنو"نه دي 

صحي ادهم ..بعد يوم من الاصابه 

وفتح عينه وكان حاسس بصد"اع جامد..

بص على المكان الي هو فيه بأستغراب لأنه مكنش فاكر حاجه خالص كان هيم"سك رأسه من الصداع فلاحظ ان كتفه مصا"به 

ادهم بتعب : هو ايه الي حصل 

الدكتور دخل وقال : حمدلله على السلامه يا ادهم حاسس بأيه 

ادهم : الحمد لله بس هو انا جي..وقبل ما يكمل راح افتكر كل حاجه وفي اللحظه دي دخل يوسف الأوضه بهم"جيه وكان ماسك إيد نور وقال بغضب : هطلقها ودلوقتي 

الدكتور بتوتر : حضرتك ازاي تخش كدا 

يوسف هو باصص لأدهم بغضب : معلش يا دكتور لو تسبنا لوحدنا 

الدكتور : افندم ...خرج الدكتور بأحترام 

يوسف : اتفضل وطلقها دلوقتي هي مبقتش عايزه تعيش معاك 

بص ادهم لنور الي كانت مستخبيه ورا ض"هر يوسف  وما"سكه فيه وكانت بتع"يط 

ادهم اكيد مش هيفض"ح بنت خالته قدام الغريب 

وبعدها بص جنبه لقى موبايله اظاهر عمته جبتهوله علشان اكيد رجالته اتصلو بيه يطمنوا عليه في غيابه 

مسك الموبيل وفتح الرساله الي جتاله امبارح وشغل الفيديو ووطى الصوت 

يوسف بغضب عارم من برو"د ادهم: لا دا انت عايز تم"وت بقى 

في الاثناء دي ركز ادهم في الفيديو واتأكد انها مش نور ازاي ملحظش دا أمبارح ادهم غل"ط وغل"ط جامد والاعتذار مش هيعمل حاجه ولكنه رغم ذلك بص لنور بندم وقال : انا اسف يا نور على الي عملته انتي فعلا متستهليش تعيشي مع واحد زي راح خد نفس وقال : انتي طالق يا نور طالق ..طالق 

نور ضغطت على كتف يوسف مع كل طلقه كان بيقولها  ويوسف حس بكدا ..راح مس"ك إيدها ومس"دها لانه عارف ان الطلاق مش سهل بردوا وبعدها خدها وخرج بيها برا واخر حاجه سمعتها نور من ادهم: سامحيني ...

وبعد فتره ..

دخل ليه والده وثريا وعانقو"ه جامد واطمنوا عليه لكن ادهم مكنش معاهم بل كان تايه ونادم على الي عمله في نور حتى انه محسش بنفسه من كتر التفكير ونام وهما بيكلموه فخرجوا وسابوه يرتاح ...

اليوم الي بعده ..

صحي ادهم على صوت تليفونه الي مبوقفش رن 

راح مسكه ورد ..

لكنه قام بسرعه لما سمع عمته وهي بتصر"خ في التليفون وبتقول : الحق يا ابني حور اتخ"طفت 

ادهم بقلق : ازي دا حصل مرات عمي كويسه ..

ثريا : اه في رجاله دخلوا عليها الأوضه خدر"وها امبارح بليل وخدو حور مرات عمك منهاره يا ابني وابوك خرج يدور عليها 

ادهم قام من على السرير وقال بقلق: متقلقيش هلقيها 

أقفلي دلوقتي يا عمتي 

قفلت ثريا 

ادهم كان هيتصل بحد من رجالته لكنه لقى رساله اتبعتتلوه فداس عليها بالغل"ط 

لقى واحد بعتله لوكيشن بعنوان معين وقال : عايز تلاقي حور والي عمل فيها كدا روح العنوان دا 

وكتب تحت فاعل خير 

أدهم من كتر قلقه مكنش عنده حل تاني غير انه يروح المكان دا وبالفعل راح ..

ووصل لقاه مبني مهجور ..معلهوش اي حراسه ولا حاجه 

طلع أدهم مسد"سه الي دائما معاه وأبتدى يدخل بهدوء 

لكنه كل ما بيقرب بيسمع صوت صر"يخ مكتوم وصوت شخص مألوف 

ابتدى يقرب أكتر ودخل المبنى لقى حور مربوطه إيدها الاتنين في سرير وبتعي"ط وهي بصه للشخص بر"عب 

لكنه انصدم من الي سمعه وبص على ض"هر الراجل دا بصدمه اكيد لا 

الراجل وهو باصص لحور : اي يا حور في ايه خايفه مني ..مش انتي الي روحتي معايا بردو وانتي صغيره بس انتي ادورت"ي دلوقتي وبقيتي حاجه تانيه خالص ..المره الي فاتت انا رجعتك علشان شفقت عليكي ولكني نبهتك متقوليش لحد علشان مقت"لش بابا وماما وانتي سمعتي الكلام برافو عليكي شاطره وانا علشان كدا هكفئك ونقضي وقت" لطيف مع بعض وبعدها اخلص منك واريحك من العذا"ب الي انتي فيه وارتاح انا بقى من الموضوع دا وبصراحه القدر وقف بصفي وخد ابوكي علشان القى فرصه اجيبك فيها واعرف أخدك واخل"ص منك انا عايز بقى ارجع لحياتي.. وانا محتاج يبقى ذهني صافي ..ولا ايه يا حور ..بطلي عيا..

أدهم من صدمه الكلام وقع المسدس على الأرض 

راح بص الراجل بصدمه 

أدهم  بصله بصدمه" جامده كان عايز يكد"ب عنيه يكدب الي شايفه يكد"ب الي سمعه لكنه قال من غير ما يحس :.......

تكملة الرواية من هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع