القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيره الوحش الفصل الحادى عشر 11 بقلم سجده محمد  حصريه 


رواية اسيره الوحش الفصل الحادى عشر 11 بقلم سجده محمد  حصريه 





رواية اسيره الوحش الفصل الحادى عشر 11 بقلم سجده محمد  حصريه 




#اسيرة الوحش

الجد: زي مابقولك انا قلبي حاسس

سليم: وايه الي خلاك تقول اكده

الجد: فيها شبه من جميلة اختك، وكمان جميلة كان عندها القلب وماتت وامها ماتت وبردو كان عندها القلب، وكمان مفيش اوطي من حامد واكيد هو الي جوز سجده.... لفهد ولدك بالغصب

سليم: بردو دي حاجات متاكدلكش يابوي

الجد: خلاص نسال فهد اسم ابوها.... وعيلتها ايه

سليم: ماشي يابوي 

الجد: فهد يا فهد

فهد علي باب القصر: نعم ياجدي

الجد: تعال ياولدي

فهد: خير يجدي في ايه 

الجد: سجده اسمها ايه بالكامل

فهد: سجده حامد الغرباوي

الجد: مش قولتلك يا سليم 

سليم: ايوه يابوي.... بس بردو مش دليل كافي

فهد: فيه ايه ياجدي بتسال ليه

الجد: بصراحه كده ياولدي انا حاسس ودلوقت اتاكدت انو سجده.... بنت عمتك جميلة

فهد بصدمه: ايه الكلام ده ياجدي

الجد: ايوه والله في.... حاجات كتيرة اكدتلي 

فهد: وايه هيا الحاجات دي

الجد: عمتك جميلة ماتت بالقلب، وام سجده.. ماتت بالقلب، ابو سجده نفس اسم جوز عمتك جميلة غير انو هيا نفس شكل جميلة اختك واخده منها جمالها 

فهد: انت عارف ياجدي اني متذكرش عمتي جميلة... بس ياريت يكون الكلام ده صح ياجدي بس في حاجه واحده هثبت كل ده 

الجد : ايه هيا 

فهد: نعمل تحليل DNA

 الجد: ايه ال DNA ده ياولدي

فهد: بص ياجدي لازم خصلة شعر من سجده.. ومن عمتي بس في حاجه ياجدي عمتي دلوقت متوفيه 

الجد: محلوله ياولدي

فهد: ازاي

الجد: عمتك جميلة... من ساعة ماتجوزت اوضتها مقفولة وانت عارف وفيها.. كل حاجتها وممكن تدخل اوضتها تدور علي اي حاجه فيها... يمكن تلاقي حاجه 

فهد: بس قبل كل حاجه ياجدي لازم نعرف سجده

الجد: ماشي ياولدي

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيدخل لسجده المطبخ بيلاقيها موقفه الخدم كلهم صف علي جنب وهيا بتطبخ 

فهد: سجده

سجده: نعم 

فهد: تعالي الاوضه فوق عايزك في موضوع

سجده: لما اخلص 

فهد: لا الموضوع مهم 

سجده: حاضر يافهد، وبتطلع معاه علي فوق

سجدة: في ايه يا فهد

فهد: بصراحه كده يا سجده جدي.... حاسس انو انتي بنت عمتي جميلة 

سجده بتتصدم: ازاي... بنت عمتك انت..

فهد: في حاجات كتير بتاكدلنا.. انو انتي بنتها 

سجده: ازاي ده انا عمري ماشوفت ابو ماما بس لما ماما ماتت قولتلك... انو هوا كان عايز ياخدني بس بابا مرضاش 

فهد: هيا حاجه وحيده الي هتاكدلنا 

سجده: تحليل DNA صح

فهد: ايوه

سجده: بس ماما متوفيه 

فهد: مهو اوضة عمتي لسه مقفولة بكل حاجتها ممكن.. ندخلها وندور 

سجده: تمام يلا بينا

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

الاتنين بيروحو علي الاوضه وبيقعدوا يدوروا فيها 

سجده: فهد

فهد: ايه ياسجده

سجدة: انا لقيت مشط فيه بعض الشعر 

فهد بفرحه: وريني كده 

سجده: اهو 

فهد بفرحه : براڤو عليكي... يلا ننزل.. 

سجده بضحك: ايه الفرحه دي كلها 

فهد: يلا بس 

بينزلوا وفهد... بيروح لجده 

فهد: جدي احنا لقينا المشط ده وفي خصل شعر من عمتي 

الجد بفرحه: ماشي ياولدي... اعمل التحليل الي بتقول عليه وان شاء الله حبيبتي سجده... تطلع بتها وحتي لو مش بتها فهيا بردو.. هتفضل حبيبتي 

سجده: انت الي حبيبي ياحبوب

فهد بتمثيل الزعل: خلاص بقا بردو مش هتاخدي مكاني 

سجدة: ماشي يا استاذ فهد.... انا هطلع الوضه وهنزل

فهد: تمام 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتكون واقفه قدام المرايا.. وبتسرح شعرها بتلاقي فهد داخل الاوضه 

سجده: طلعت ليه يافهد 

فهد: عادي وبيقرب عليها وهيا بترجع لورا بارتباك

سجده: في ايه يافهد

فهد: ٠٠٠٠٠٠

سجده: اثبت يافهد عيب كده انا ممكن ابقي بنت عمتك.... يعني زي اختك اهدي بس وقولي فيه ايه

فهد: ٠٠٠٠٠٠

سجده: فهد اعقل والله... هصوت والم الناس عليك وبتلزق في الحيطة... وفهد بيحاصرها 

سجده بتصوت وبتقول بصوت عالي: الحقوني..يناس  فهد اتجنن

فهد بيحط ايده علي بقها وبيقولها: اهدي متخفيش انا كنت بعمل.... وبيوريها الشعرايه في ايده

سجدخ بتعض ايده وبتقوله: بقي توقف قلبي علشان تاخد شعراية طب ما تقولي هاتي شعراية منا هقعد اوزع في شعري لغاية ميخلص

فهد بضحك: كل ده علشان شعراية

سجده: اه انا شعري اغلي حاجه عندي 

فهد: ماشي يا اخرة صبري... انا رايح المعمل يوسف صحبي دكتور هناك... وان شاء الله تطلعي بنتها

سجده: يعني هبقي زي اختك

فهد: انتي هبلة يابت انا جوزك

سجده: طب يلا بفي انزل عايزه انام شوية

فهد: تمام 

فهد بينزل وسجدة بتكون هتنام بتلاقي حور بتخبط علي الباب

سجده: ادخل 

حور بفرحه: انتي بجد بنت عمتي جميلة

سجده: والله معرف فهد لسه رايح يعمل التحاليل 

حور: الله ياريت يا سجده

سجده: ياريت علشان القمر دي تكون بنت خالي 

حور: لا انا اختك مش الخال والد.. ولا ايه.. وبعدين لو مش بنتها مش هتبقي اختي ولا ايه 

حور: انتي بتهزري يسجده... انتي اهتي من اول مدخلتي بيتنا وهتفضلي، اختي طول العمر، سجده بتحضنها، وبيقعدوا يتكلموا ويضحكوا مع بعض 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند حبيبة وامها 

حبيبة: سمعتي يما الي بيقولوه تحت

حمدية: في ايه يابت 

حبيبة: سمعت فهد وجدي والعيلة بيقولوا انو المحروسة.... بت عمتي جميلة 

حمدية بشهقة: ايه الكلام الفارغ ده 

حبيبة: اه والله 

حمدية: يعني زمان خلصنا من امها... تيجي هيا وممكن تطلع هيا 

حبيبة بخبث: والله يما.... لو هيا ليكون اخر يوم في حياتها يعني تيجي... وتورث وكمان تكوش علي فهد

حمدية: ايوه وتاخد كل حاجه ليها 

حبيبة: والله ليكون اخر يوم ليها... لو طلعت بنتها 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيرجع البيت بيلاقي ابوه والعيلة كلهم قاعدين بيقوله: عملت ايه ياولدي

فهد: وديت التحاليل يابوي وهتطلع بعد تلت ايام 

سليم: ماشي ياولدي 

فهد بيطلع الاوضه بيلقي سجده... وبيقولها انو التحاليل هتطلع بعد تلت ايام

سجده: تمام وبتقوله فهد... هو انتو عندكو اسطبل صح 

فهد: ايوه

سجدة: طب انا عايزه اروح هناك واركب حصان 

فهد: بتعرفي 

سجده:لا....بس بصراحه انا بحب الخيل اوي  .. ونفسي اتعلم 

فهد: تمام يلا بينا 

بينزلوا الاتنين وبيروحوا الاسطبل 

وفهد بيطلع حصان وبيركبوا.... وبيجري بيه بمهارة وسجده بتكون مصدومه..... وبيبقي شكله قمر وهوا راكب علي الحصان 

فهد: ايه رايك 

سجده: ايه الحلاوة دي بس

فهد: طب يلا علشان تستفادي من خبراتي وبيركبها الحصان بتبدا تمشي بيه براحه ووحده وحده بتتعلم 

سجده.... بتركب الحصان وبتمشي بيه وفهد بيجيله مكالمة بيرد عليها.... وبيسمع صوت سجده بتصرخ بيركب الحصان بتاعه وبيجري بيلاقي الحصان بيجري بسجده.... ومش عارفه توقف

بيلحقها وبينط من علي حصانه للحصان الي هيا راكباه بمهارة.... وبيحضنها جامد وبيجري بالحصان 

فهد: انتي كويسه

سجده بخوف : الحمد لله كنت هموت.... من الرعب 

فهد: طول منا معاكي متخافيش...ماشي 

سجده:بس ايه الشطاره دي....مخوفتش تقع يفهد 

فهد:لا كنت سبتك انتي تقعي يعني

سجده بتقفل عينها نص قفله:خوفت عليا 

فهد بتوتر:طبيعي اني اخاف عليكي...انتي مش مراتي...دا لو جرالك حاجه جدي.يطلعني من البلد 

سجده بضحك:ماشي يفهود 

فهد بضحك:نمشيها فهود...وبيفضل يعلمها وبيقضوا وقت حلو مع بعض 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بعد ثلاث ايام 

سجده كل يوم بتروح الاسطبل.... هيا وفهد لغاية مبتتعلم وفي اليوم.... التالت وهما رجعين بيلاقوا يوسف داخل القصر 

فهد: يوسف اتفضل عامل ايه 

يوسف: بخير الحمد لله 

وبيدخلوا والعيلة كلها.... بتتجمع 

الجد: ها ياولدي 

يوسف: بصراحه يجماعه التحاليل..... طلعت ايجابية 

سجده بفرحه وبتنبذ فهد بدراعه: طلعت زي اختك.. يفهود 

الجد: يعني هيا بتها 

يوسف: طبعا التحاليل اهي.... وبتاكد الكلام ميه في الميه

الجد بيروح علي سجده وبيحضنها: قلبي كان حاسس انو انتي بتها... ملامحك طبعك... جمالك كل حاجه فيكي  زيها

سجده: صدقني ياجدو لو مكنتش بنتها بردو... كنت هتفضل جدو الحبوب

فهد: شكرا يايوسف تعبناك معانا 

حبيبة بهمس لا امها وبشر: اخر يوم ليها يا ماما 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 عند سجدة وفهد في الاوضه 

سجده: طلعت زي اخويا.. يفهد

فهد: صبرني يارب...يبنتي  انا جوزك 

سجده: ماشي يا استاذ... فهود... انا عايزه اروح الاسطبل

فهد: انا رايح الشركة 

سجده: خلاص هروح لوحدي  

فهد: افرضي وقعتي.. تاني

 سجده: لا مخلاص انا اتعلمت 

فهد: خلاص خدي بالك من نفسك.. كويس 

سجده: تمام.. متقلقش.. خير ان شاء الله 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتروح الاسطبل، بتطلع الاحصنه بره وبتاكلهم وبتدخل جوه تاني.... علشان ترتبلهم المكان 

حبيبة بترقب من بعيد : حلو قوي علشان الخساير.. بردو 

سجده بتكون قاعده في الاسطبل من جوه بتلاقي حاجه مطلعه نار

سجده باستغراب: ايه ده

بتروح تشوف في ايه بتلاقي الاسطبل.... بيولع والباب مقفول عليها.... وبتبص من فتحة الباب بتلاقي حبيبة واقفه بره وبتضحك وفي ايدها الكبريت... والبنزين

سجده بصراخ وبصوت عالي : الحقوني محدش بيرد عليها يا حبيبة الحقيني بالله عليكي... انا عملتلك ايه.. افتحي يحبيبه

حبيبة مش بترد وبتطلع تجري

سجده بتعب : الدنيا بتولع يعالم هموت حد يلحقني...مش قادره اتنفس...يفهد.....فهد  وبترزع علي الباب 

وبتفضل تكح وبتكون مش قادرة... تاخد نفسها بتقول بصوت ضعيف ودموع: فهد... يا فهد الحقني بموت تعاله... وانقذني زي كل مره.... عندي ضيق تنفس ارجوكو حد يلحقني وبيغمي عليها وخشبه كبيرة كانت مولعه.... هتقع عليها... فهد، فهد بيكسر الباب وبيجري يزق الخشبة، بعيد عنها وايده بتتحرق بس بيتجاهلها... وبيجري علي سجده يشيلها..... ولسه هيطلع بيها بيلاقي النار محوطاهم من كل مكان سجده.. بتفوق وبتفضل تكح جامد ومش قادرة تاخد نفسها 

فهد بقلق وخوف: انتي كويسه

سجده بتعب: الحمد لله...... انت جيت ازاي 

فهد: مش مهم دلوقت.... المهم انتي استحملي عشر دقايق لغاية منطلع 

سجده بتبصله.. وبتقفل عيونها... حست بامان اول مشافته 

فهد بيضمها ليه جامد: استحملي عشر دقايق وهنروح المستشفي..... انا معاكي يسجده.. 

فهد بيرن علي الحرس 

فهد بعصبيه: انتو فين 

الحارس بخوف: احنا علي بوابة القصر ياباشا 

فهد: بسرعه تكونوا عندي وتجيبوا الطفايات 

الحارس بخوف: حاضر ياباشا حالا 

فهد بيقفل التليفون وسجده بتكون ماسكه فيه جامده.... وبعدين جسمها بيتراخي فهد بيعرف انو اغمي عليها 

 فهد بخوف عليها: سجده فوقي دقايق وهنطلع

الحرس بيجوا بيطفوا النار.... وفهد بياخد سجده وبيجري علي العربية وبيسوقها وبيروح المستشفي العيلة كلهم.... بيبقوا قلقانين عليهم... سليم بيركب العربية وحور معاه والجد وبيروح وراه 

فهد بيوصل المستشفي الدكاترة بيجروا عليه 

فهد: هاتوا الترولي انتو وقفين تتفرجوا 

بيجروا يجيبو الترولي.. وبينقلوها علي الغرفه 

الدكتورة: ايدك مجروحه جامد.... يافهد بيه تعالي نعقم الجرح الاول 

فهد بعصبية: انتي مالك بايدي..... اجري شوفي الحالة الاول 

الدكتورة بخوف: حاضر ياباشا 

سليم بيوصل المستشفي وبيجري علي فهد

سليم: سجده حصلها حاجه يافهد

فهد: معرفش يابوي.... الدكتور بيكشف عليها 

حور بدموع: يعني هتبقي كويسه

سليم بحنيه: ان شاء الله يا حبيبتي 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بعد ترة الدكتورة بتطلع فهد بيجري عليها 

فهد بقلق: سجده كويسه 

الدكتورة: متخافش يا استاذ فهد... هيا بس اغمي عليها من الدخان.... وكان عندها ضيق تنفس شكلها بتخاف من النار والاماكن الضيقة

فخافت من الحريق وعندها بعض الجروح في جسمها عقمناها... شوية رعاية وان شاء الله هتكون بخير

فهد بفرحه واطمئنان: شكرا يادكتورة 

الدكتورة: لا شكر علي واجب انا هكتبلها علي العلاج ده وحد ينزل يجيبه 

سليم: هاتي يادكتورة ا... نا هجيبه وانت ادخل شوف مرتك 

فهد: ماشي يابوي 

الدكتورة: بس هيا نايمه دلوقت 

فهد: مش مهم هدخلها 

الدكتورة: تمام 

فهد بيدخلها بيلقيها نايمه.... وبتقول فهد الحقني يافهد فهد تعالي انقذني، ذي مابتنقذني علشان انت منقذي.... وبعدين بتفوق وبتصرخ فهد 

فهد بيحضنها وبيطمنه... ا وبيقولها متخافيش انا معاكي اهدي، وبيطبطب عليها 

سجده بدموع: النار ولعت وانا جوه وناديت عليك كتير 

فهد: انا جيتلك اهو متخافيش مش قولتلك طول ما انتي معايا متخافيش 

سجده بتلاحظ ايد فهد وبتقوله: فهد ايدك محروقه 

فهد؛: متخافيش شوية وهعقمها 

سجده باصرار: لا قوم غلط كده

فهد: حاضر وبينادي علي حور والجد يدخلولها 

حور بتجري علي سجده: انتي كويسه ياحبيبتي

سجده: ايوه الحمد لله ياحوري

الجد: خوفتينا عليكي ينفع كده

سجده: متخافش ياجدو انا قويه... ومفيش حاجه تاثر فيا 

الجد: طالعه لامك الله يرحمها

سجده وحور: الله يرحمها 

سليم بيدخل عليهم: الف سلامه عليكي يا سوسو 

سجده: الله يسلمك يابابا

سليم: احلي بابا من احلي سجوده

فهد بيدخل: لا انا محدش ياخد مكاني... يجدعان ايه الي بيحصل ده

سليم: متخافش انتو التلاته... غلاوتكو واحده عندي 

فهد: يلا يا سجده خدي العلاج

سجدة: هاتو وبترفع ايدها وبتاخد العلاج منو 

سجده بالم: اه

فهد: مالك

سجده: ايدي وجعاني اوي

فهد: هاتيه وبياخدوا منها وبعدين و... بيديلها البرشام وبيشربها المايه 

فهد: تباتي هنا انهارده لغاية متتحسني 

سجده: لا هروح معاك

فهد: ماشي 

وبينزل يدفع الحساب... وبيخلص الاجراءات وبعدين بيمشوا 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عند حبيبه

حمدية: انتي الي ولعتي في الاسطبل يابت 

حبيبة بشر وضحك: ايوه ياما

حمدية بندب: يا خيبتك يبتي... ولو طلعت عايشه هتعملي ايه 

حبيبة بخوف: مش عارفه ياما دي... شافتني ونادت عليا وانا طلعت جريت 

حمدية: ياخيبتك في بتك ياحمدية 

حبيبة: مخلاص يما.... سيبيني افكر هعمل ايه وبعدين بيلاقي فهد داخل وشايل سجده

حبيبة بهمس ورعب:  يلهوي... دي طلعت عايشه ياما 

حمدية: وقعتك طين يبت

حبيبة بخوف: الف سلامه عليكي ياسجده

سجده بخبث: الله يسلمك ياحبيبة

حبيبة: حمد الله علي سلامتك يابتي 

سجده: الله يسلمك ياطنط

سجده لفهد: نزلني يافهد 

فهد تعالي.... يلا نتغدي السفرة جاهزة 

سجده: يلا

بيروحوا علي السفرة 

ام ميرا: الف سلامه عليكي ياسوسو

سجده: الله يسلمك ياطنط 

ميرا ومراد: الف سلامه عليكي ياسو

سجده: الله يسلمكوا ياقمرات

فهد بيأكل سجده.... وحبيبة بتكون قاعده هتولع وفي نفس الوقت خايفه

سجده: خلاص يافهد بقي كل.. انت

فهد: لامتشغليش... بالك بيا 

سجده: خلاص والله..... انا شبعت كل انت 

فهد: ماشي وبيبدا ياكل 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بعد فترة بيكونوا قاعدين في الصالون 

الجد: قوم يافهد طلع سجده...... فوق علشان ترتاح

فهد: حاضر ياجدي وبيشيل سجده  يطلعها سجده  بتغمز لحبيبة بمشاكسه... وحبيبة بتخاف منها 

عند سجده وفهد 

فهد: ارتاحي بقي في السرير

سجده: حاضر 

فهد: هنزل وجاي 

سجده: ماشي 

سجدة لنفسها: اما خليتك تترعبي ياحبيبة..علي الي عملتيه.... ودموعها بتنزل ليه تعملي فيا كده بتحبي فهد انا مسرقتهوش منك والله.... ليه تعملي فيا كده توصل بيكي للقتل... ياريتني كنت موت وارتاحت وبتنام

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيطلع الاوضه بيلاقي سجده... نايمه وبيلاحظ انو في دموع علي خدها بيمسحها وبيحضنها وبيقولها: والله لحاسب الي خلي الدموع... دي تنزل انا مسالتكيش الحريق.... عمل ازاي علشان متفتكريش وتخافي.... بس اول متفوقي وصحتك تتحسن لاخد حقك..... لانو غريبه انو الاسطبل يولع ولا مره حصلت انتي المقصوده وبياخدها في حضنه جامد وبينام 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بيعدي اسبوعين وفهد بيكون مهتم بسجده  وحالتها بتتحسن جدا 

وطبعا سجده... طول الاسبوعين كانت بترازي في حبيبة وبترعبها... وبتعمل نفسها مش عارفه انو حبيبة هيا الي ولعت وحبيبة بتكون مستغربه وفيوم فهد بيكون واقف في جنينة القصر حبيبة بتروح عليه 

حبيبة: فهد

فهد: ايه ياحبيبة 

حبيبة بخبث: معرفتش مين الي ولع في الاسطبل 

فهد: لا والله كنت مستني سجده... تتحسن وهسالها 

سجده من وراهم: وانا اهو يافهد وهقولك مين 

فهد: مين ياسجده...... حبيبة بتكون واقف مرعوبه 

سجده:............. 

ياتري سجده هتعترف علي حبيبة.. ولا هتلعب عليها شوية كمان؟؟؟؟

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا







تعليقات

التنقل السريع