رواية قربان ابي الفصل الثاني وعشرون 22بقلم ملكه حسن حصريه
رواية قربان ابي الفصل الثاني وعشرون 22بقلم ملكه حسن حصريه
الفصل الثاني والعشرون
#بقلم٠ملكه٠حسن
#قربان٠ابي
كان واقف ذياد وجاسر قدام اوضه العنايه اللي محجوز فيها ادهم كان الحوار مشحون بالغضب والقهر علي صحابهم جاسر اتكلم بغيظ اكتشفت اي هناك يا ذياد لما روحت ؟
ذياد بص لبعيد وقال حاجه ليا تالت سنين بدور عليها
جاسراتكلم بصوت عالي بجد لقيته ولا بتهزر ؟
ذياد رد عليه بعيون حمرا وصوت محبوح لا لقيته الباشا هيما الكلب لما سمع صوت ضرب النار هرب الجبان بس ده مش وقته اهم حاجه عندي ادهم يقوم بالسلامه وهلعب علي المكشوف وهصفي الحساب كفايه قوي عليهم تالت سنين يا جاسر؟!
جاسر اتكلم بحسم فعلا عندك حق كفايه انت لازم تظهر
ذياد اتكلم بغيظ وهو يضغط علي كف أيده وقال قريب يا جاسر قريب اهم حاجه عايز ادهم يتنقل البيت تعملي اوضه زي العنايه دي بالضبط ويبقي تحت عيونا انا مش واثق في اي حد انت فاهم ؟
جاسر اتكلم بحزن وانتباه فاهمك يا ذياد فاهمك
ذياد كمل كلامه وقاله يلا اعمل الترتبيات الازمه بسرعه عايز زهره تفوق تلقى نفسها في الأوضه بتاعتها ؟
جاسر رد بسرعه علي كلامه وقاله حاضر
وفي نفس الليله تم نقل ادهم وزهره للفيلا لأن زهره كانت متخداره بمخدر قوي مش حاسه بحاجه !!
عدي 8 ايام وادهم لسه في غيبوبه وزهره فاقت بس مكنتش بتنزل من الأوضه لأنها حاسه بذنب من ناحيه ادهم واللي حصل معه ام سالي مكنتش بتسيب ادهم لحظه لليل نهار جمبه وبتدعي ليه هي ورضا
ام ذياد وجاسر كانو بيخططو كانهم دخلين حرب وبستعدو ليها
زهره في ليله كانت واقفه في البلكونه كانت شايفه نفس الخيال واقف قصادها بس المره دي كان يدخن بشراهة وكان باين عليه الحزن وهو مركز معها بس في نفس الوقت باين عليه الحزن مكنش ببطول زي الاول كان يدخل من قدامها بسبب القهر والزعل علي ادهم
كان الأرق زائرليالي زهره كل يوم في يوم غمضت عيونها عشان تحاول تنام شافت ابوها بيحاول يطلعها من حفره كلها تماسيح شرسه بتهجم عليها !!
زهه هي وبتجري وتقول بابا الحقني بابا هموت
اشرف كان واقف فوق وبيمد أيده ليها وبيقول بصوت عالي هاتي ايدك يا بنتي هاتي قبل ما يوصلو
زهره بدموع مش قادره يا بابا مش قادره ؟
فجاءه شافت ايد بتمد ليها جامد وبتوصل ليها وبطلعها من الحفره
اشرف كان واقف فوق وهي مركزه مع ابوها مشفتش مين طلعها بص ليها اشرف بابتسامه وقالها بصوت حنون دي امانك يا بنتي اوثقي فيه وخليكي جمبه وهو استحاله يسيب ايدك ولا يخذلك يا زهره ؟
واختفي من جنبها كانه بخار واتبخر فى الجو بقيت تبص حواليها بخوف وتقول بهلع وصراخ
بابا فينك بابا بتبص لقبت الشخص ماشي بعيد عنها وشكل جسمه نفس الخيال اللي بتشوفه كل يوم !!
زهره بقيت تنده عليه وتجري وراه يا استاذ يا استاذ انا اعرفك ؟طيب اسمك اي طيب
من غير ما يبص عليها قال بصوته الرجولي خليكي ماشيه جمبي يا زهره احنا قربنا نوصل وتبعد عن الخطر اهم حاجه اثقي فيا هاتي ايدك ؟
فكرت شويه وبعدين مدت أيدها ولف بوشه لقيت ذياد قدامها
نفس اللي شافته في الطياره ونفس اللي شافته في الخزن مدت أيدها وفجاءه صحتها سالي من النوم بهلع لقيت سالي في وشها قالت بغيظ في اي يا سالي عايزه انام
سالي بجديه يلا يا زهره عشان الدكتور النفسي جاي يطمئن عليكي تحت من بدري قاعد !
زهره اتعدلت من نومتها !!اهو نازله يا سالي بصت ليها بكسوف حزن وقالت هو مفيش تحسن في حاله ادهم ؟
سالي اتكلمت بحزن للاسف لسه يا زهره ادعيله ربنا يقومه بالسلامه
زهره بتفائل أن شاء الله يا سالي هيرجع يضحك وينور الدينا كلها
نزلت زهره وسالي كانت رضا قاعده مع دكتور
رضا انتبهت ليه وقالت بحنيه اخيرا نزلتي يا زهره ليكي 8ايام من وقت الحادث حبسه نفسك مش بتنزلي ؟وخضنتها وعيونها دمعت
اتكلمت زهره من بين أحضانها معلش يا خالتي نفسيتي تعبانه جدا وخاصه بعد. اللي حصل لا ادهم مش قادره احط عيني في عينك !!
اتكلمت رضا بسرعه متقوليش كده يا بنتي انتي ذنبك اي ان شاء الله هيكون بخير مزعليش نفسك
كانت زهره قاعده قدام الدكتور النفسي اللي أصر عليه ذياد عشان حاله زهره بعد ما اعتزلت الناس وقعدت في أوضتها
جات الممرضه تجري !!الحقي يا هانم الحقي
الكل قام مفزوع من الهلع اللي كانت فيه الممرضه
رضا بخوف في اي يا بنتي ماله ادهم
الممرضه هديت شويه وبلغت ريقها وقالت ادهم بيه فتح عيونه !
جري الكل علي الأوضه واولهم سالي اللي دخلت قبلهم
كان ادهم بيحاول يقوم من مكانه جريت عليه سالي ومنعت أيده اللي كانت بتفك في السلك بتاع الجهاز ؟
سالي اتكلمت بخوف دهم رايح فين وبتعمل اي
بصلها ادهم بحنيته المعتاده اللي دائما بيكلمها بيها
عايز اقوم ممكن
جات رضا من وراهم وقالت بصوت عالي انت مجنون لا مش ممكن اخمد مكانك تأني
ادهم اتكلم بسخرية بصوت واطي يا ساتر يارب هي دي حمدلله علي سلامتك يا رضا
رضا بعصيبه ما انت لو نائم زي الناس التعبانه كنت قولت
ام انت قائم مركب جناحات عايز تطير يا روح خالتك
ادهم رجع دماغه تاني علي المخده وقال تعبت خالتي وعايزاقوم ولسه هيقوم تاني اتالم من الجرح جريت عليه رضا وسالي كانت جمبه بتسند دماغه
رضا اتكلمت بخوف سلامتك يا بني اهدي شويه فين جاسر اتصلي بيه يا سالي بسرعه يا بنتي
سالي كلمته وجاسر جي بسرعه وكان معه الدكتور!!
دخل جاسر ومعه الدكتور اتكلم بسرعه لو سمحتو اتفضلو بره عشان الدكتور يشوفه خرج الكل وقفل الباب
دخل ذياد من باب جانبي للاوضه من ناحيه الجنينه كان بيدخل دائما منه يطمئن علي ادهم اول ما شافه جري عليه وخضنه وفضل يبكي هو وخضنه بس براحه عشان جرحه
ذياد اتكلم من بين أحضانه وحشاني يا صاحبي وحشاني وحشني صوتك يا ادهم
ادهم ببكاء شكلي ازعجتك قوي يا ذياد الحق عليا مامنتش نفسي زي ما قولت ؟
ذياد بدموع المهم انك بخير !خالي الدكتور يطمني عليك وبص للدكتور وقاله اتفضل يا دكتور
وفحصه الدكتور وقال انو كويس بس عايز راحه وخرج طمن رضا قبل ما يمشي
ذياد بص علي ادهم وهو نائم علي سريره وقاله بفرحه حمدالله على سلامتك يا صاحبي همشي دلوقتي وهاجلك وقت تأتي يكون كل واحد في اوضته قبل ما رضا تقتحم علينا المكان ضحكوا الاتنين بصوت مسموع وقاله ادهم طيب يلا اجري من هنا قبل ما نتمسك يا صاحبي هستنك بالليل
وخرج ذياد بسرعه زي ما دخل من الباب الجانبي وقفله وراه
دخلت زهره وسالي ورضا تاني علي ادهم اللي كان نائم في سريره رضا اتكلمت بصوت حنين الف مليون سلامه عليك يا بني كان وحشاني صوت وكلامك وهزرك
اتكلم ادهم بحزن غصب عني يا خالتي واهو قومت الحمدلله
وبص علي زهره اللي كانت واقفه بعبد وقالها مالك زهره ساكته ليه مش هتقوليلي حمدلله علي سلامتك
زهره كانت حاسه بذنب بس اتكلمت بخجل حمدالله على سلامتك يا ادهم!!
ادهم بابتسامه الله يسلمك يا زهره بس برضه حاسس فيكي حاجه مش طبيعيه
زهره بدموع قالت انا السبب يا ادهم لو مكنتش جيت معايا مكنش حصل كل ده المفروض انا مكنتش رحت اصلا عرضت الكل للخطر
ادهم بصوت حنون متقوليش كده يا زهره انتي اختنا وكان لازم نحميكي بروحنا
زهره اتكلمت بسرعه ولهفه تسلمولي يارب مش عارفه من غيركم كنت عملت اي انت وجاسر وسالي وخالتي كمان
رضا اتكلمت وقالت كفايه حزن يا ولاد احنا لازم نحتفل بسلامه ادهم بس لما يخف شويه
ادهم بحماس اتكلم يا سلام عليكي يا رضا ام عليكي قرارات
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق