القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قربان ابي الفصل الثالث وعشرون 23بقلم ملكه حسن حصريه


رواية قربان ابي الفصل الثالث وعشرون 23بقلم ملكه حسن حصريه




رواية قربان ابي الفصل الثالث وعشرون 23بقلم ملكه حسن حصريه


الفصل الثالث والعشرون هديه للمتابعين 🌹 🎁 

#بقلم٠ملكه٠حسن

#قربان٠ابي

كان ذياد وجاسربيخططو ازي يوقعو الباشا ويجمعو في الادله ضده في نفس الوقت 

اتكلم جاسر بحيره انت لازم تظهر يا ذياد كفايه كده!!

ذياد بص إليه بتركيز واتكلم قريب جدا يا جاسر هانت 

جاسر كمل كلامه وقاله انت هتوافق علي فكره الحفله اللي قالت عليها خالتي ؟


رد ذياد بحيره وفي نفس الوقت قلقان  خليني افكر لغيت أم يخف ادهم ونشوف هنعمل اي انت شايف الخطر لا بيحوم حوالينا في كل مكان 


جاسراتكلم بصوت جاد تفتكر هما دلوقتي بيخططو لي اي بعد ما خطتهم فشلت يعني الباشا ده هيبدا منين الضربه الجايه

ذياد اتكلم بسرعه من غير ما يرفع عينه من الاب توب وقاله هيبدا من القصر!!


جاسر بعصيبه قصدك يهجم علي القصر ده ونظامه الأمني 

ذياد رد عليه بغضب وغيظ متقلقش انا ساهلها عليه عشان عايز انهي اللعبه دي 

 جاسر اتكلم بسرعه وزهره هنعمل اي معها 

ذياد رد عليه بنفاذ صبر كله بوقته يا جاسر وهقولك كل حاجه خلينا ماشين وحده وحده عشان منغلطش


جاسرقام من مكانه وقاله تصبح على خير يا صاحبي

ذياد رد عليه وانت من اهله أفقل الباب وراك يا جاسر كويس 

جاسر رد عليه بسرعه حاضر


عدي اسبوع وكان ادهم اتحسن كويس وانضم للشغل مع جاسر وذياد في يوم كانو متجمعين علي السفره

رضا اتكلمت بحماس بكره عاملين حفله يا ولاد بس مفيش حد كتير هيحضر جهزو نفسكم عشان انا ناويه اطلع عمره وهقعد فتره هناك 

سالي بصدمه بجد يا خالتي وهتسبني وحدي 

رضا اتكلمت بحينه !يا بنتي كله حواليكي اهو!ووطت صوتها وقالتلها 

وداهم كمان موجود هنا وضحكت بصوت واطي 

سالي بهمس بس يا خالتي هتفضحني 


انتبهت زهره لحورهم وشورت بايدها يعني في اي 

فجاءه جي تلفون لرضا وقامت ترد 

رضا!!الو ايوه 

ذياد بضحك اي الشاطره دي يا رضا لا لازم اسقفلك علي التمثيل الجامد ده !!

ضحكت رضا وقالت بصوت واطي 

تلاميذتك بس بجد هروح عمره ولا بتهزر 

ذياد بنفس الضحكه لا بجد يا رضا بس شويه كده ماشي ولما ترجعي اوعدك كله هيبقي تمام !!

رضا اتكلمت بصوت جاد جاهز للخطوه الجايه 

ذياد رد بثقه متقلقيش تربيتك يا رضا 

رضا قالت بحنيه ربنا يوفقك يا بنى ويبعد عنك كل شر 

ذياد رد بسرعه اللهم امين بس انتي ادعيلي 

زهره جات من وراها وقالت مالك بتعيطي ليه ؟

انخضت رضا وارتبكت في الكلام وقالت دي بكلم وحده صحبتي وافتكرت ايام زمان معها  !!عن اذنك يا بنتي ام اشوف التجهيزات

زهره بصوت واطي وخيره اتفضلي يا خالتي


كان الاستعداد الحفله زي ما أمر ذياد عائليي فقط ودي للحمايه عشان ميعرفوش مين ممكن يدخل وسطهم عشان ياذي زهره كان ذياد مجتمع مع ادهم وجاسر 

ادهم اتكلم بحيره انت متاكد انك مستعد للخطوه دي ؟

ذياد بحسم ايوه يا ادهم مستعد 

جاسر اتكلم بخوف انا خايف علي زهره ممكن تحصلها حاجه لو عرفت الحقيقه بعد اللي اتعرضت ليه في حياتها

ذياد بنفاذ صبر متقلقوش كل حاجه متخطط ليها وان شاء الله تمشي ازي ما اتفاقنا !!يلا كل واحد فيكم يروح يستعد للحفله ؟

جاسر رد بسرعه حاضر يلا يا ادهم 

وطلعو من عنده عشان يستعدو

ام في اوضه سالي كانت واقفه ماسكه فستان ستان مقفول وليه ديل من ألوان الازرق وبتترجي زهره وتقولها عشان خاطري يا زهره اللبسه 


زهره بعصيبه مش ممكن يا سالي انتي عارفه اني مش بحب التجمعات؟

سالي بصوت واطي يا زهره دي العيله بس مش حد غريب؟


زهره قامت من علي الكرسي وقالت برضه مش هنزل يا سالي انا بتخنق 

سالي بحينه عشان خاطري بصي اصلا الفستان بيسط جدا وبلونك المفضل اهو 


زهره بنفاذ صبر ارجوكي يا سالي انزلي انتي ومتضغطيش عليا اكتر كده انا بتخنق بجد وقالت بنبره جاده خلاص يا سالي  كفايه مش هنزل 

نزلت دموع سالي وقالتلها براحتك يا زهره انا عرفت مليش خاطر عندك انا ولا ادهم ؟عن اذنك


وطلعت وقفات الباب وراها ام زهره كانت حزينه لانها خالت سالي تبكي وهي كانت مبسوطه بالحقله 

نزلت سالي علي السلم كانت زي القمر بفستانها الاحمر كان ادهم واقف مع جاسر في الحفله وانتبه للحوريه اللي نزله بفستانها بلونه المفضل سرح قصادها جاسر انتبه للاتنين اللي مش شايفين حد غيرهم في المكان


جاسر اتكلم بغيظ ما تلم نفسك يا فرقع لوز انت وضم أيده في حركه البوكس وصوابها عليه وقاله ولا هخليك ترجع المستشفي تاني  متكسر تاخدلك سنه حلوه كده عشان ارتاح من قرافك 


ادهم رجع لورا في حركه خفيفه خالت جاسر ابتسم وكتم ضحكته


ادهم اتكلم بخوف اي يا عم انت انا عملت اهو بعيد !!وبص ليها تاني بهيام وقال  بصوت واطي أن شاء الله هتكون مراتي واخدها من عيونك يا جاسر الكلب 


جاسر بص ليه بعصيبه انت بتقول حاجه سمعاني اهو مستني 

رضا انتبهت ليهم وقالت بس يا ولاد كفايه خناق !!,تعالي يا سالي 

هي فين زهره منزلتش ليه ؟

سالي بحزن رافضت يا خالتي تلبس الفستان ولا تنزل من فوق

قالت إنها مش بتحب التجمعات ؟

وهي فعلا كده يا سالي  ؟دي كان رد ادهم اللي كان واقف بيستمع ليهم !

وفجاءه وهم بيتكلمو نزلت زهره من علي السلم زي القمر بفستانها الازرق وشعرها المفرود الطويل وكعبها العالي كانت جميله فعلا بمكياجها الهادي 

كان ذياد واقف وراء الشاشه بيراقب نزولها وجمالها بنبهار وفرحه في نفس الوقت وقال بابتسامه عريضه اخيرا ظهرتي يا زهرتي حان وقت اللقاء وقفل زر البدله وطلع !!

كانت واقفه وسطهم والكل فرحان بيها أنها وافقت

تنزل وفجاءه سمعت جاي من وراها صوت حست انها تعرفه 

"مساء الخير يا جماعه"جريت سالي عليه وقالت بصوت 

"أبيه"وخضنته 

 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع