رواية قربان ابي الفصل الرابع وعشرون 24بقلم ملكه حسن حصريه
رواية قربان ابي الفصل الرابع وعشرون 24بقلم ملكه حسن حصريه
الفصل الرابع والعشرون
#بقلم٠ملكه٠حسن
#قربان٠ابي
كانت واقفه مندمجه في الحفله وفجاءه سمعت صوت جاي وراها حست انها تعرفه كويس أو بتشبه عليه بيقول
مساء الخير يا جماعه هي الحفله شكلها ابتدت من بدري اسف على التاخير ؟
سالي اتكلمت بحماس ابيه وجريت عليه وخضنته وقالتله وحشتني يا أبيه كده تغيب كل ده ؟
رد عليها وهو حضنها غصب عني يا حبيبتي عشان الشغل انتي عارفه كويس
كل ده وزهره ماشفتش وشه بس سمعه صوته
قرب منهم وهي لفت بصدمه لقيته هو نفسه اللي كان معها في الطياره ذياد الاسيوطي كان واقف لبس بدله كلاسيك لونها كحلي وشعره معمول بطريقه شيك وليه دقن خفيفه طويل وليه عضلات لانه محافظ علي جسمه كانت زهره بتبص عليه بصدمه واعجاب في نفس الوقت لانه أول مره تركز معه لأنها مكنتش مركزه في شكله ولا ملامحه قبل كده
رضا قربت منه وخضنته وقالت بحنيه وحشتني يا ذياد
ذياد اتكلم بابتسامه مع ملامحه الوسميه وانتي كمان يا رضا وحشاني
وبصت رضا علي زهره وقالتلها تعالي يا بنتي اعرفك الضلع التالت من المجانين !وبصت علي ذياد بابتسامه فيها سخريه ورجعت قالتلها قصدي العقلين
بصت زهره ليه بتركيز ونظرات حاده ونطقت قبلها وقالت ذياد الاسيوطي
رضا مثلت الصدمه علي ملامحها وقالت انتي تعريفه يا زهره ! ارتبكت زهره وردت عليها
ايوه يا خالتي اتقابلنا مره قبل كده في الطياره
جري عليه ادهم وخضنه بقوه وقال وحشني يا زيزو
وجاسر كمان خضنه قرب منهم ذياد وقال بهمس كفايه احضان الله يحرقكم !
كتم ادهم وجاسر ضحكاتهم بصعوبه لانهم عارفين ذياد مش بيحب حد يحضنه او ويقرب منه كده فهما استغلوا انو مش هيقدر يعمل حاجه قدام زهره
اجتمعو في صاله الفيلا وفجاءه ذياد غمز لسالي واقفت سالي و شغلت موسيقي ركزت عيونها في اتجاه كان ادهم وجاسر جمب بعض مدت أيدها وقالت ممكن لو سمحت ترقص معايا
مد ادهم أيده وقال بهيام اسمحلك جدا
زق جاسر أيده وقال احترم نفسك بدل ما اشوه وشك الحلو ده وبعدين دي بتقولي انا انت سائق في الدوربجد ولا اي الحفله معموله عشان خاطر ذياد يتعرف عليه زهره يا متخلف وسأبه ومسك ايد سالي وبدأ يرقص معها
كان ادهم حاطط ايده علي وشه وباصص علي جاسر بغضب وبيقول بصوت كله همس وغيظ الله يحرقك وانت عامل زي الفيل كده
كانت زهره قاعده وجنبها ؤرضا قرب منهم ذياد ومد أيده ليها وقالها برومانسية ممكن تسمحلي ارقص معكي ؟
زهره بصت ليه بصدمه وقالت انا
ذياد بابتسامه اكيد انتي يعني لاني صحه خالتي رضا متسمحش انها ترقص معايا
ردت زهره بسرعه بس انا مش بحب الرقص !
ذياد كان لسه أيده ممدوده ليها وقالها بنفس الابتسامه طيب جربي يمكن يعجبك الرقص معايا
ردت زهره بصدمه وعيون مفتوحه وقالت نعم
رضا اتكلمت بسرعه قومي يا بنتي ارقصي شويه زي سالي وفكي عن نفسك شويه
رد ذياد بسرعه وحماس يلا يا زهره اسمعي كلام رضا دي بتقول حكم وضحك
زهره اتكلمت بنفاذ صبر حاضر يا خالتي عشان خاطرك بس وقامت معه
بدأ ذياد يرقص مع زهره وقرب منها وهمس بصوت واطي
ما الجميل بيعرف يرقص اهو امال كنتي بتدلعي عليا ؟
زهره بصدمه نعم ؟!ممكن تحترم نفسك شويه ولا هروح اقعد انا اصلا مش طايقه الرقص وفجاءه هي وبترقص جات فكره في دماغها وابتسمت
كان ذياد بيرقص وكان مندمج ومركز مع عيون زهره فجاءه داست زهره علي رجله وصرخ بصوت عالي
ذياد بصراخ رجلي ابتسمت زهره قربت منه بسخرية عشان تبقي تقرب تاني
اجمع الكل حوليه يطمنو عليه رضا بخوف في اي يا ذياد مالك
زهره ردت بسرعه اسفه يا جماعه داست علي رجله بالغلط عن اذنكم ومشيت بسرعه وهي بتبتسم
ادهم قرب من ذياد وقال وهو بيضحك شكلها علمت عليك يا زيزو ؟
اتعصب منه ذياد وقاله اخرس يا حيوان
رضا اتكلمت بصوت جاد يلا يا ولاد السفره جاهزه كفايه رقص
قعد الكل علي السفره وكانت سالي قعده جمب زهره وادهم وجاسر وذياد جمب بعض ورضا قاعده علي رأس السفره
سالت زهره بفضول قولي يا استاذ ذياد صاحبك كان مضروب بالرصاص وفي العنايه مفكرتش تجي تزوره وانت جاي معايا علي نفس الطياره؟
ادهم قرب من ذياد وهمس بصوت واطي الله اتقفشانا يا زيزو؟
جاسر بهمس اخرس يا متخلف احنا اتقفشنا في شقه مشبوه
رد ادهم بسرعه انا قولت الفيل ده برضه نيته مش سالكه
ذياد اتعصب منهم واتكلمت بهمس اخرسو
اتكلمت زهره وقالت مش بترد ليه يا استاذ ذياد هو سؤالي صعب كده ومحتاج تفكير
ذياد اتكلم برتباك معلش يا زهره انا رجعت بعدها بيومين علي فرنسا وكان في شغل مهم وعقود مقدرتش انزل وكنت متابع مع جاسر بالتليفون وبعت دكتور مخصوص من هناك عشانه ولما فضيت جيت اهو
ادهم بصوت حنون ربنا يخليك ليا يا صاحبي ولا يحرمني منك انت اخوي وغالي علي قلبي وافداك بروحي
قالت رضا بعيون كلها دموع ربنا يخليكو لبعض يا ولاد
قمت زهره من وسطهم وقالت الحمدلله عن اذنكم هطلع ارتاح عشان تعبت
رضا بحينه اتفضلي يا بنتي اذنك معكي
بعد ما زهره طلعت بص ذباد بعيون حاده وبصوت جاد للجميع جهزو نفسكم من بكره هنلعب علي المكشوف وانتي يا خالتي بكره هتسافري
ردت رضا بسرعه وارتباك حاضر يا بني جاهزه
كان الوقت اتاخر وزهره واقفه في البلكونه بتبص علي النجوم ومركزه مع مكان الخيال اللي بيقف قصادها كل يوم بس ملقتش حد فجاءه سمعت صوت بيقولها
"انتي بتعملي اي في الوقت ده "انخضت ورجعت لورا
زهره اتكلمت بهلع وصدمه يا ساتر عليك خضتني مش تعمل اي صوت الاول
ضحك ذياد عليها وقالها بسخريه وقالها امال اللي عملته ده اسمه اي مش صوت وبعدين دي انا في الاوضه اللي جمبك
بالحق قوليلي سهرانه ليه يا زهره
لفت زهره لبعيد وردت هو تحقيق ولا اي؟
ذياد لا بجد دي فضول ؟ردت زهره عليه بصوت مكسور
اصلي انا عندي ارق بيجني بليل مش بعرف انام ولو نمت بتجني كوابيس سئيه جدا عندي أسهر احسن من اني اشوفها
اتكلم ذياد بهمس وبصوت كله غضب "والله لحرق قلوبهم وبكي عيونهم دم يا زهره زي ما عذبو قلبك وبكو عيونك
زهره !! عن اذنك يا استاذ ذياد
ذياد !!أه اتفضلي
تتوقعو اي اللي ناوي عليه ذياد واي هي خطته مع أعداء زهره تابعو معنا وشاركو رائيكو في التعليقات ♥️عايزه تشجيع قوي 💪
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق