رواية قربان ابي الفصل الخامس وعشرون 25بقلم ملكه حسن حصريه
رواية قربان ابي الفصل الخامس وعشرون 25بقلم ملكه حسن حصريه
الفصل الخامس والعشرون
#بقلم-ملكه-حسن
#قربان-ابي
كان ذياد واقف في البلكونه بيبص علي اثر زهره بعد ما دخلت وعيونه حمرا من شده الغضب بعد سمع كلامها وكسره صوتها طلع تلفونه وعمل اتصال رد الطرف التاتي عليه إتكلم ذياد بغضب جحيمي
قولي امته معاد العمليه والتسليم هيكون فين
رد عليه الطرف التاتي وقاله بكره يا ذياد بيه التسليم؟
عرفت من مصادري أنه بيحاول علي قد ما يقدر انك متشمش خبر بعد اخر عمليه ما ضعيتها عليه
رد ذياد بصوت جهوري وقاله أتأكد كويس من مكان التسليم وعايز يحصل زي ما قولتلك بالضبط مش عايز غلط انت فاهم ولو حصل اي حاجه بلغني فورا
رد عليه وقاله الطرف التاتي حاضر يا ذياد بيه اعتبره حصل .
اتكلم ذياد برتباك خلاص اقفل لحد يشوفك وتبقي مشكله
رد التاني سلام يا ذياد بيه
وقفل وبص بشر وإتكلم وديني لا اطلعك من جحرك زي الفئران الهربانه من المصيده ورني اخرك يا هيما باشا
ودخل اوضته ونام علي سريره أول ما غمض عيونه شايف زهره قدامه لما داست علي جزمته وضحك ونام
تاني يوم الصبح صحيت زهره وصلت ونزلت كانت بتبص حواليها مش عايزه تشوف ذياد قدامها
لقيته قاعد في صاله في الفيلا مع جاسر وادهم بيتكلمو بهمس أول ما شافها ابتسم ليه ابتسامه عريضه انتبه ادهم ليه وكان فاتح بوقه من الصدمه وقاله بسخريه
يا سلام علي الحب لما يعمل العاقل اهطل لسه كان عامل يدي نصائح ويتامر علينا ودلوقتي بقي زي القطه
ضحك جاسر بقوه لما عيونه دمعت وكان ادهم بيضحك ضربه ذياد علي رجله بقوه وإتكلم بغضب منهم
لم نفسك يا فرقع لوز وانت كمان يا حيوان بتضحك ليه
اتكلم جاسر من بين ضحكته اصلك مش شايف نفسك لما شفت زهره شكلك بقي مسخره
قربت سالي منهم واتكلمت بصوت وصل لزهره هي وقاعده
انتو بتتكلمو بهمس ليه كده؟
اتكلم ذياد بصوت مسموع عيب يا سالي قولتلك لما تلقي حد بيتكلم متتدخليش بينهم فاهمه
سالي بصوت واطي !!حاضر يا أبيه ومشيت من قدامهم
راحت سالي وقعدت جمب زهره بصت ليها زهره
وقالتها ازي بكلمك بالطريقه دي يا سالي وساكته
ردت سالي بضحك واي يعني يا زهره دي أبيه ذياد
هو اللي مربيني اكتر من جاسر اخوي
وهو اللي بيعملني الصح من الغلط هزعل منه
اعجبت زهره بكلام سالي وعلاقتها مع ذياد لأنها من وقت ما امها ماتت محدش علمها الصح من الغلط بس هي كانت ماشيه علي مبدأ امها اللي علمته ليها هي وصغيره
اتكلمت زهره بصوت حنون قوليلي يا سالي انتي تعرفي ذياد من امته واي علاقته بجاسر
ردت سالي وقالتلها أبيه ذياد كان صديق ادهم من زمان فتعرف علي أبيه جاسر عن طريق ادهم وانا كنت صغيره وقتها
فادهم من بعد ما اهلو اتوفوساب بلده بقي عايش معانا في نفس البيت بس في دور تاني فوق اصله كنا عايشين في عماره وقتها
اتكلمت زهره بفضول كملي يا سالي سأكتي ليه
اتكلمت سالي بحيره كأنها بتخفي حاجه علي زهره
ولا حاجه يا زهره بس انا كنت صغيره وأبيه ذياد كان قاعد
مع ادهم في نفس الشقه لا أنه مش من هنا قصدي من محافظة بعيد وكان يدرس هنا وهو كان حنين معايا وبيجيلي حاجات كتير وكان آخ وصديق ليا اكتر من جاسر وكبرنا سوا احنا الاربعه وخالتي كانت معانا في كل خطوه لغيت دلوقتي !
فجاءه جات رضا عليهم وقالت يلا يا ولاد الفطور جاهز
قامت سالي من جمبها وزهره كان عندها فضول تسمع باقي قصتهم قامت هي كمان ولقيت ادهم وذياد وجاسر كانو
قاعدين علي السفره وبدو الاكل كان ذياد يبص لزهره ويبتسم ليها بحب ونظراته كلها احتواء
انتبهت رضا عليه وابتسمت بسعاده شافها ذياد وانتبه أنها شافته وهو بيبص علي زهره
واتكلم بصوت عالي شويه جاهزه يا رضا
رضا بخضه خضتني يا ذياد
اتكلم ذياد بضحك قلبك رهيف يا رضا زي ناس كده بتتخض بسرعه أول ما حد يعمل صوت وضحك
بصت زهره بغيظ وبقيت تضغط علي الشوكه كأنها عايزه تضربه بيها شافتها سالي وفضلت تضحك كمان
مع ذياد والكل فهم وفضل يضحك
اتكلم ذياد بجد يلا جهزي نفسك عشان نطلع على المطار ومتنسيش تدعي للكل في العمره
اتكلمت رضا بدموع من عيوني يا بني أن شاء الله
بعدها بشويه كانت رضا واقفه بتودع زهره وسالي وعيطو في حضنها
سالي بدموع هتوحشني يا خالتي هعمل اي بدونك
رضا ببكي اهو زهره معكي وكمان ذباد موجود وجاسر وادهم دي كله معكي وانا مطمئنه بوجود ذياد اكتر
فضلت سالي تبكي زي الطفل الصغير في حضن خالتها
رضا اتكلمت بحيره خلاص مش هروح
ردت سالي بسرعه من بين دموعها خلاص يا خالتي هسكت اهو تروحي وترجعي بالسلامه
بصت لزهره وحضنتها كمان خالي بالك من نفسك يا زهره وخالي بالك من سالي دي لسه صغيره
ردت زهره بصوت حنون هتوحشني يا خالتي متقلقيش ؟
اتكلم جاسر بسخريه ما يلا يا خالتي كفايه دموع هنغرق
الطياره هتمشي وتسبيك لينا تاني
بصت ليه رضا بدموع وقالت لم نفسك يا حيوان
ركبت رضا العربيه مع ذياد وجاسر وادهم ودعوها عند المطار خضنتهم كلهم ودخلت
ومشيو الشباب بعد ما رضا دخلت وركبو عربيتهم واتحركو
وفجاءه جي اتصال علي تلفون ذياد رد وإتكلم بغموض
خلي بالك منها وركزي معها ! الطياره فاضل عليها نص ساعه اللي هتطلعي فيها مع رضا تكوني انتي وهي مشيتو من المطار
ام طياره السعوديه فاضل ساعه ونص وهتطلع من المطارمش عايز حد يعرف انها معكي
بص ادهم لذياد بحيره وقاله بصوت كله قلق
انت متاكد من اللي بتعمله انت وجاسر يا ذياد ؟
اتكلم جاسر بسخريه وقاله ميبقش قلبك رهيف يا فرقع لوز انت
بص ادهم ليه وإتكلم بعصيبه ما تلم نفسك وانت عامل زي وحيد القرن كده جتك القرف
كور جاسر أيده دليل انو عايز يضربه ورجع ادهم بسرعه بجسمه لورا دليل علي الخوف ضحك ذياد وجاسر بعلو صوتهم علي شكل ادهم الخايف من هزار جاسر
كان الليل جاي وكل واحد في أوضته وزهره كالعاده واقفه في البلكونه مش قادره تمام مره تشتغل مره تعمل قهوه ومره تراقب الخيال اللي بيقف قصائدها وتعمل نفسها بتبص علي النجوم فجاءه شافت خيال حد بيتحرك تحت اوصتها في الجنينه خافت من مظهره لبست الروب بتاعها فوق البجامه وقررت تكتشف مين الشخص ده ؟
كان ذياد واقف بيتكلم بصوت واطي في تلفونه وبيقول بصوت جاد كله تهديد؟
بلغت عن العمليه ولا فشلت ؟اتكلم الطرف التاتي متقلقش يا ذياد بيه كله حصل زي ما خططت والبوليس قبض عليهم وخسرو خسائر كبيره جدا !!
ضحك ذياد بصوت عالي وقاله بشامته يستاهل ولسه الجاي انا همحيه من وش الدينا لازم اخد حق الكل منه
متنسش تباعتله هديتي وعليها اسمي بالخط العريض عشان ميفكرش يقرب من اي حاجه تخص ذياد الاسيوطي!!
رد الطرف التاني عليه انت تؤمر يا ذياد بيه
وقفل الخط وبعدها ذياد مشي من مكانه فجاءه ظهرت زهره وهي نزله تنسحب من السلم خرجت من الباب شافت ظهرحد
داخل اوضه الجيم اللي في الجنينه بصت بنص عين وقالت
انت بتهرب انا وراك لو رحت فين رايح تستخبي
فضلت تدور في الجنينه لغيت ما لقيت عصايه
مسكتها وراحت تنسحب علي اوضه الجيم
دخلت من الباب لقيته مفتوح لقيت واحد لبس بنطلون وقلع التيشيرت وبيدرب علي كيس البوكس
زهره انتبهت أنه ذياد فضلت سرحانه في شكله كان عجبها وهو بيدرب وشكل عضلاته وملامحه وسميه جدا
بص ذياد من بين ضرباته لكيس البوكس شاف زهره واقفه وسرحانه في شكله
ابتسم وإتكلم بصوته الرجولي شكلي كده عاجب حد وفي حد وقع في غرامي ولا اي يا زهره وضحك
انتفضت زهره من سرحانها وفاقت علي صوت ضحتكه اللي بقيت ماليه المكان
اتكلمت وقالت برتباك انت واخد مقالب في نفسك مفيش حاجه مميزه يعني وبعدين في حد يدرب الساعه 2 بالليل ؟
بص ليها بنظرات حاده وقالها بصوت جاد
وفي وحده تنزل من أوضتها الساعه 2 بالليل ؟
اتكلمت زهره بسرعه من غير ما تنتبه وقالتله احسب حرامي داخل الفيلا
بص ليها ذياد بغيط وقالها بصوت مسموع
حرامي اي يا زهره وسط الوحوش اللي واقفه بتحرس البيت حد يقدر يقرب في وجودهم ولا يفكر ؟
دي غير النظام الأمني اللي حاطه جاسر مفيش نمله بتعدي علي كاميرات المراقبه ؟
بصت زهره ليه واتكلمت برتباك مكنش قصدي مفكرتش في كده
قرب منها ذياد وهو ماسك التشيرت بيلبس فيها اتكلم بابتسامه وقالها حصل خير يا زهره وكمل كلامه بنفس الابتسامه
هو بجد انا كنت حلو وانا بدرب اتكلمت زهره بسرعه
اه !قصدي لا كنت عادي يعني
ضحك ذياد وقالها خلاص براحتك تعالي اوصلك عند اوضتك؟
ردت زهره بسرعه لا شكرا هرجع وحدي عن اذنك
وجريت من قدامه فضل ذياد بضحك عليها بصوت عالي كان واصل ليها وصلت اوضتها ونامت في السرير
وافتكرت ذياد هو بيقرب منها ويضحك وضحكت ونامت بسرعه نامت لأنها حاسه بالامان في وجوده علي الرغم انها متعرفهوش من وقت طويل بس بتحس انو في وجوده كل حاجه بتمشي مضبوطه
تاني يوم الصبح كان مجتمعين التلاته مع بعض و بيتكلم جاسر يعصبيه وبصوت جاد
اي اللي عملته ده يا ذياد انت بتعلن الحرب كده ابراهيم مش هيسكت هتحصل حرب ؟
اتكلم ذياد بلا مبالاه وقال وانا عايز الحرب تقوم يا جاسر عشان وخبط بايده علي الترابيزه وكمل "عشان انهي اللعبه دي "
تتوقعو ذياد ناوي علي اي مع ابراهيم شكله في حرب بجد هتخصل شاركو رائيكو في التعليقات ♥️ 🫶
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق