رواية قربان ابي الفصل السادس وعشرون 26بقلم ملكه حسن حصريه
رواية قربان ابي الفصل السادس وعشرون 26 بقلم ملكه حسن حصريه
لفصل السادس والعشرون هديه للمتابعين 🌹 🎁
#بقلم-ملكه-حسن
#قربان٠ابي
كان مجتمع ذياد وجاسر وادهم بيتكلمو في موضوع مهم اتكلم جاسر بجديه انت بتعلن الحرب يا ذياد
اتعصب زياد وضرب الترابيزه بيده وإتكلم بعصيبه
خليها تقوم يا جاسر انا عايز انهي اللعبه دي !
عايز الفئران تطلع من جحرها يا جاسر كفايه كده !!
في مكان تاني باين عليه الشر قاعد ابراهيم سالم بينفخ دخان سيجارته بعصبيه وبيتكلم من بين الدخان بعيون حمرا
وملامح جامده
ازي عبد المنعم البوليس يقبض علي البضاعه وعلي الرجاله كمان دي غير اللي مات منهم
اتكلم عبد المنعم وهو بيترعش من الخوف قدامه
والله ما اعرف يا باشا البوليس شم خير ازي ؟
فجاءه جتاله رساله علي تلفونه فتح الرساله وبص لعبد المنعم وإتكلم بغضب شديد!عملها ابن الاسيوطي مش اول مره كل مره خسائر بسببه
جهزلي الرجاله يا عبد المنعم انا لازم اخد حقي منه
بص ليه بعيون حمرا وكمل كلامه"ام هو أو انا علي الدينا دي "
اتكلم عبد المنعم برتباك !حاضر يا باشا حاضر
عن اذنك تؤمرني باي حاجه
بص ابراهيم لبعيد وشاور ببده انو يمشي وبص علي صوره احمد اللي متعلقه في الحيطه وإتكلم مع نفسه بصوت كلها غضب وتهديد
ورحمه احمد اخوي يا زهره لا اجيب رقبتك واطلع روحك بايديزي ما حرمتني منه هقتلك حتي لو حاطك تحت الارض هيجيبك يا زهره دي وعد مني ؟
كانت زهره قاعده بشتغل علي الاب توب في الجنينه
شافها ذياد من بعيد قرب وقعد جمبها من غير ما تحس وإتكلم بابتسامه عريضه ليها "انتي جميله قوي يا زهره "
انتبهت ليه وقلعت النظاره وقالتله نعم بتقول مسمعتش
بص جامد في عيونها وقالها بقول عيونك كلها حياه يا زهره عيون جميله كلها حب وحنيه رغم الزعل كان باين علي وشك بس عيونك زي ماهي من زمان بتلمع
زهره بصت ليه بحيره لانه كلامه عجبها وقالت
تقصد اي يا ذياد ؟
اتكلم ذياد برومانسيه يااه هو انا اسمي حلو كده مكنتش عارف بس طالع مسكر منك زهره وشها بقي احمر من الخجل قامت وماسكت الاب توب بتاعها برتباك وقالته عن اذنك ومشيت بسرعه ضحك ذياد بصوت وصل ليها وابتسمت ودخلت الفيلا
فجاءه جي جاسر وقعد علي الكراسي اللي قدامه وقاله بصوت جاد "ناوي علي يا ذياد"
بص ليه بعيون حاده وإتكلم سهل ليهم دخول الفيلا
وحضر اللي اتفاقنا عليه ؟
اتكلم جاسر وقاله طيب وادهم ناوي علي اي معه في المهمه دي
هقولك يا جاسر بس كل حاجه في وقتها
كان واقف ذياد في الجنينه وجاله اتصال علي تلفونه
الو !!رد الطرف التاني بلهفه في هجوم علي القصر بالليل يا ذياد بيه النهارده والهدف مش انت وبس لا مدام زهره كمان
رد ذياد بصوت حاد انتبه لو في جديد بلغني
اتصل علي جاسر وإتكلم بصوت واطي
ايوه يا جاسر حطيت المنوم لسالي وزهره في العصير
رد جاسر ايوه يا ذياد
اتكلم ذياد وكمل وادهم جاهز رد جاسر متقلقش كله زي ما اتفاقنا
ثواني وهكون عندك ومشي دخل البيت وطلع علي اوضه زهره وسالي شافهم نائمين بهدوء شال زهره وطلع وأمر جاسر يشيل سالي كان الوقت متاخروالخدم مش موجودين
طلع من طريق وراء الفيلا بعيد عن الحرس وكاميرات المراقبه انفتحت بوابه مخفيه في الحيطه داخل فيها بقي في مكان زي مخزن بضاعه سلع مفتوح علي شارع خلفي كأنه مبني لاصق في الفيلا بس مش تابعه كان ادهم واقف متنكر في لبس سائق وحاطط دقن وشنب وواقف جمب عربيه صغيره لنقل البضاعه
ذياد حط زهره في العربيه هي ونائمه وجاسر نزل سالي اللي مش حساين باي حاجه جاسر حط بضاعه حملها حواليهن عشان محدش يشك فيهم وانو في حد في العربيه
بص ذياد بحده لأدهم وقاله خالي بالك منهم اوعي حد يشك فيك انت هتطلع من هنا هتلقي الناس هناك مستنك
ادهم اتكلم بسرعه متقلقش دول في عيوني
اتكلم ذياد بلا بسرعه اتحرك بسرعه وركب العربيه وطلعت من المخزن ومشيت شويه ورجع ذياد وادهم الفيلا من نفس الطريق الخلفي عشان محدش يشك فيهم
كان الوقت اتاخر قوي وذياد قاعد متوتر وجاسر كمان
كانو مستنين في اي لحظه يتم الهجوم عليهم
وفجاءه سمعو طلقات ناريه جايه نتائجه من لاشتباك اللي حصل
كان فريق جاسر مسهل ليهم الدخول بص ذياد لجاسر وقاله بصوت حاد جاهز يا جاسر
جاسر بصوت جاد جاهز كل اتفاقنا عليه ؟
اتكلم ذياد وبص لبعيد وقاله مش عايز دم يا جاسر عايز البوليس يقبض عليهم !
جاسر اتكلم وهو ماشي متقلقش كله تحت السيطره
كان الاشتباك شغال بره بين الفريقين طلع جاسر وفضل يضرب مع الفريق بتاعه أمرهم يحولو ياخدوا السلاح باي طريقه منهم
طلع ذياد وكان بيضرب بحترفيه في الرجلين وكسر اليد
فجاءه حصل حريق في جانب من الفيلا من ناحيه اوضه سالي وزهره كان وقتها جات الشرطه وقبضو علي رجاله
الباشا بس وقتها الحريق كان اكل الجزء ده كله
في مكان تاني كان قاعد الباشا ومتعصب وبيتكلم بصوت حاد ازي يتقبض عليهم واحنا مخطاطين لكل حاجه مين بلغ بسرعه دي
رد عبد المنعم بصوت كله خوف والله ما اعرف يا باشا
بس سمعت انو قام حريق في بيته وباين في حد مات منهم
ابتسم الباشا وقاله اعرفلي مين اللي مات بسرعه
واكيد علي الشباب محدش يتكلم عننا
اتكلم عبدالمنعم كل حاجه زي ما أمرت يا باشا وقفل
كان واقف ذياد وجاسر بيبص علي الحريق اللي اكل جزء من الفيلا وقاله عملت اي مع الخدم وقلتها يا جاسر؟
رد جاسر عليه بحسم خلت حد يهتم بالموضوع ده وطالعهم قبل الحريق ما يحصل من الجانب التاني
اتكلم ذياد وقاله بصوت جاد نزل خبر موت زهره وسالي علي المواقع والجرائد ؟
رد جاسر متقلقش كله زي ما خططنا
بص ذياد ليه وقاله بنظرات كله كسره وقهر لأنهم في دوامه وهروب من كل حاجه
ادهم وصل يا جاسر ؟اتكلم جاسر وهو بيبص ليه بتدكيز وعارف ايه اللي بيدور في دماغه وقاله لسه موصلش بس قرب يوصل
تاني يوم فاقت زهره لفت نفسها نائمه علي سرير في اوضه وجمبها سالي عرفت من أساس الأوضه انها مش اوضتهم
بصت لسالي وفضلت تهز فيها زتقولها
سالي اصحي فوقي قامت سالي مفزوعه
في اي زهره وبقيت تبص حواليها وقالت احنا فين
شكلنا مخطوفين ولا اي عايز ارجع لأبيه وفضلت تعيط زي الاطفال وشعرها منكوش
اتكلمت زهره وقالت اهدي يا بنتي لما نفهم في اي الاول
يلا نحاول نفتح الباب
وقاموا هما الاتنين وبيشدو في الباب مع بعض فتح في أيديهم وسالي اتخبطت في زهره برقت زهره ليها وقالتله
رجلي الله يحرقك مش تحسبي
اتكلمت سالي مش قصدي يا زهره والله بس الباب مفتوح اهو
زهره اتكلمت بحيره فعلا يلا ننزل من هنا شكله بيت فاضي ولا اي ؟
وهما وماشين نزلوا علي السلم يسحبو شاافو وحده بتروق
بس شكل هدومه مختلف عن الخدم اللي عندهم
فضلو يستخبو منها ورا الكرسي ببصو حوليهم لقو بيت واسع جدا مختلف معمول علي الطراز الصعيدي شافوا صوره لراجل شكله مش عجوز قوي قوي البينه ماسك عصابه ولفف العمه الصعيدي
زهره اتكلمت برتباك بصي يا سالي مين الراجل ده
جي صوت من وراهم بيقول
علي فكره دي بابا الحاج هاشم الاسيوطي
تتوقعو زهره وسالي راحو فين واي اللي ناوي عليه ذياد شاركو معايا رائيكو في التعليقات ♥️
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق