رواية قربان ابي الفصل الثامن وعشرون 28بقلم ملكه حسن حصريه
رواية قربان ابي الفصل الثامن وعشرون 28بقلم ملكه حسن حصريه
الفصل الثامن والعشرون
#بقلم-ملكه-حسن
#قربان-ابي
كانت زهره حابسه نفسها طول اليوم بدون اكل كل ما حد يحبط عليها تصرخ وتقول ابعدو عني مش عايزه اشوف حد
كانت الساعه 11 بالليل لما الباب خبط وزهره كاتت بتبكي بصوت مكتوم صرخت زهره من جوه ابعدو عني سبوني في حالي عايزه اموت وبقيت تبكي بقهر
اتكلم ذياد من وراء الباب وقالها بصوت حنون هتموتي يا زهره قبل ما تعرفي الحقيقة انتفضت زهره لما سمعت صوته و قامت بسرعه وفتحت
كانت عيونها حمرا من البكاء شافت واحد واقف لبس صعيد وليه دقن كبيره وشنب كبير
بصت ليه بصدمه وقالت انت مين ورجعت لوراء من الخوف
دخل وقفل الباب وضحك بصوت عالي وقالها
انا ذياد يا زهره متخفيش يا زهره وشال الشنب والدفن
وقعد علي الكرسي وقلع العمه اللي علي رأسه وقالها
انا جيت يا زهره عايزه تعرفي اي ؟
اتكلمت زهره بسرعه وقالت عايزه اعرف الحقيقه؟
اتكلم ذياد بنفس الحنيه ونظرات كلها حب وقالها حقيقه اي بالضبط يا زهره
اتكلمت زهره بصوت جاد عايزه اعرف كل حاجه من البدايه؟
بص ليها ذياد واتكلم بصوت حنين وقالها انا هقولك يا زهره الحقيقه عشان انا تعبت من الهروب من مشاعري زيك
اتنهد وكمل انا اول مره شفتك كانت من سبع سنين يا زهره
بصت ليه بصدمه وقالت بتقول ايه ؟
اتكلم وقالها ارجوكي خلني اتكلم بدون مقاطعه عشان اقول كل حاجه اتكلمت زهره بنفاذ صبر اتفضل قول هسكت
انا شوفتك من سبع سنين كنتي في الجامعه لسه جديده ملكيش كتير وانا كنت طالب كمان انا وادهم وكنت قربت اخلص بس انا كنت هندسه معماريه مش ديكور ادهم اللي كان زيك
بالضبط كنت بشوفك دائما عشقت ضحتك شكلك ملامحك من ابتسم وكمل كان شكلك جميل وشعرك مع الهواء كان يخطف قلبي كل ما احاول اكلمك مقدرش عدي سنه واتنين
تتنهد وصوته بقي في حزن في يوم غبتي عن الجامعه وصحبتك كانت متوتره فجاءه هي وواقفه جات وحده وقالتلها انو فرحك كان امبارح علي احمد سالم وفتحت خبر جوزك علي موقع في التلفون
بص ليها بحزن وقالها وانا اتاكدت من الخبر كنت بموت حرفيا بطلت اروح الجامعه بعدها بيومين بس جاني خبر موت ابوي عارفه يعني اي يا زهره يعني انا خسرت كل حاجه جيت دفنت ابوي ودخلت في حاله اكتئاب لقيت ادهم بيقولي يلا نسيب البلد ونكمل جامعه بعيد عجبتني الفكره وقولت اهو بالمره اهرب من الذكريات اللي دبحتني
سبت البلد ومشيت كان معانا مبلغ مش كبير قوي
فتحنا شركه صغير علي قدنا عارفه يا زهره لما جينا نحط شركاء معانا عشان نكبر المشروع مين اللي طلب يدخل معاتا؟
زهره بتركيز مين يا ذياد ؟اتنهد وقالها ابوكي يا زهره
انصدمت زهره من كلام ذياد يعني ابوها كان ليه نسبه في شركه ذياد
زهره بصت ليه بحزن وقالت حصل اي بعدها يا ذياد؟
صوته كان حزين كله مشاعر مدفونه من سنين بس كمل وقال لما دخل معانا قال دي فلوس بنتي كل الأرباح هتروح لحسابها
زهره بصدمه اسمي انا !
اتكلم ذياد وقال وفعلا دخل معانا اضطريت اسكت عشان خاطر الشركه وعشان ادهم مينفعش ادمر حلمه
كنت متابع اخبارك طول السنتين من أصحاب جوزك واصحابنا في الجامعه كان يشوفكي انتي وبتخبي الجروح اللي علي وشك حتي لما هانك الحيوان في الحفله ولبسك لبس الخدام كان حد مصورك ليا فيديو !
بص ليها بعيون حمرا من الغضب وبصوت عالي قالها
صدقني لو قدامي كنت هتقله الحيوان وكويس انا مات ولا كنت هموته بيدي !
صوته هدي وقالها لما سمعت بخبر الحادث وانك في السجن كنت بموت نزلت مخصوص يا زهره واتنكرت ودخلت بيت اشرف لقيته قاعد علي سريره حطيت السلاح في دماغه وكنت في لحظه هقتله
اتكلمت وقولتله انت السبب في بعدي عن حبيتي زهره هي تدمرت بسببك لازم تموت
بص لزهره بدموع وكمل وقالها لقيته عيط وقالي انا بموت فعلا عندي سرطان وخلاص قربت اموت خايف اموت وأسيب زهره في السجن احمد كان بيهددني انو هيقتلها اتجوزها غصب عنى كان عايز يموت بنتي أو يتجوزها
كنت مجبور أوفق وكمان بيهددني بالشغل اللي بينا
مش مهم انا المهم هي تطلع من السجن
بصلي بعيون كلها دموع يا زهره وقالي أنقذها يا بني ؟
كان لسه ذياد واقف قدام زهره في الأوضه وكمل كلامه بعيون حمرا ابراهيم سالم محي كل الادله اللي تثبت برائتك
وانا عملت المستحيل عشان القي دليل ملقتش واحد
حاول ابراهيم اكتر من مره يقتلك في الخمس الشهور وانتي مكنتيش حاسه بحاجه يا زهره عشان كده قررت انا وعمي اني لازم اتجوزك
بصت ليه زهره بصدمه تتجوزني ليه وازي ؟
كمل وبص ليها بحنيه وقال عشان احميكي يا زهره انا ليا اسمي ومركزي في السوق وإبراهيم لما يعرف انك مراتي
مش هيقدر يقرب منك ؟صدقني يا زهره مكنش في نيتي حاجه غير انقذك خلينا المحامي عمل ورق الجواز
وعمي رايح ليكي السجن وكلمك وقتها وقالك انو دي ورق تبع المحامي وانتي مضيتي حتي مابصيتش قدامك اي كنتي مغيبه عن كل شئ
بصت ليه زهره بدموع وقالتله وبعدها بقيت مراتك
بص بعيد وقالها المحامي سجل عقد الجواز وبقيتي مراتي
ساعتها سربنا صوره من العقد ابراهيم وعرف انك
مراتي !
بص ليها بعيون حمرا وكمل
ساعتها بلغت البوليس عن شحنه سلاح تبعه وخسرته كتير يا زهره وبعتله بدل التهديد الف وبعدها بفتره بعد محاولات كتر اخيرا لقيت دليل
كانت كاميرا متطرفه من المباني المقابل لقصر احمد قدامته الشرطه باسم مجهول وطلعوكي
انتي رافضتي تروحي مع عمي القصر بس كنت متابع كل حركه ليكي وحاطط حرس في كل شبر في المنطقه اللي فيها الشقه
وكمل بدموع كنت بشوفك انتي واقفه في الشباك حزينه انتي وبتاخدي حبوب عشان تنامي كنت يراقبك لما تروحي للدكتور وكنت متابع حالتك معه
لما الدكتور لقي حالتك متاخره في العلاج طلب مني
تتوقعو مين الضحايه
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق