رواية ليان الزعيم (الجزء الثاني)الفصل الرابع 4بقلم آيه عيد حصريه
رواية ليان الزعيم (الجزء الثاني)الفصل الرابع 4بقلم آيه عيد حصريه
#ليان_الزعيم
البارت4
خرج اسر بسرعة هو وحازم
وليان كانت مستغربة بس طلعت اوضتها، وتامر راح اوضته.... والعيلة كلها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مهجور في منتصف الطريق
نزل يونس من عربيته، وشاف رجالته والعربية كانت مقلو"بة
اسر بغضب : ما انا مشغل عندي متخل" فين
احد الرجال احمد : ولله ياباشا احنا كنا ماشيين في امان الله وهما ال طلعو علينا
حازم :انتو كنتوا كام؟!
احمد بخوف : ك كنا خمسة
اسر بغضب :انت اتجننننت، انا مش قولتلك تاخد عشرين واحد.... قايم تاخد خمسة انت عب"يييييط
حازم :اهدا يا اسر اكيد في حل
اسر بص ل احمد بغضب :مين الناس دي
احمد :دول ناس جديد في السوق ياباشا
اسر :معرفتش عنهم حاجة
احمد :لا، بس كان فيه واحد واتصل علي حد اسمه ربيع
حازم بص ب اسر بزهول : ربيع السعدني
اسر بص نظرة مخيفة : هو ال جابه لنفسه
واتجه للعربية بسرعة وغضب هو وحازم، واتصل برجالته يلحقوه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
ليان كانت قاعدة في البلكونة بتاعتها هي وميار
ليان :ميار ممكن اسالك سؤال؟!
ميار بصتلها :اتفضلي
ليان بتوتر :ه هو باباكي عمل ايه عشان اسر يكره كدا
ميار بصت للسما بحزن : اسر وبابا عمرهم ما كانو اب وابنه.... ب بابا دايما كان بيض*رب اسر وهو صغير وكان بيعامل ماما وح*ش اوي، وكل يوم خنا"قة مع اسر وبابا، وجدي لما شاف ان بابا كل شوية مع ستا"ت وانه هيبقي مش قد المسؤولية ال في الشغل عشان كدا كتب الشركة بأسم اسر
ليان بحزن :طب وانتي؟!
ميار والدموع بتتجمع في عنيها : ماما حكتلي ان لما انا اتولدت، بابا مكانش عايز بنات وكان عايز يخلص عليا
وكان هير" ميني من البلكونة، بس اسر انقذني علي اخر لحظة.....
وبدات اكبر مكانش حتي بيسأل عليا.... اكملت وهي بتعيط.... اتحداكي، انه ميعرفش انا عندي كام سنة دلوقتي
ليان حضنتها بحب
ميار بدموع :اسر اكيد مش ناسي هو عمل فينا ايه، بس مش مضطر انه يخا"ف منه، وبيقف في وشه وعينه في عنيه.... ا انما انا بخاف كل ما بيقرب مني
ليان مسحت علي شعرها
.............
وعدا وقت وميار هديت ونعست وقررت انها هتروح تنام في اوضتها
وليان استنت اسر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في نا"يت كلا"ب
كان قاعد راجل كبير في السن وحواليه بنات كتير مش كويسة
ربيع : ايه الحلاوة دي
وقام ير" قص
فجاة
دخل اسر بهم*جية هو وحازم ورجالته الكتير
وكل البنات خافت وطلعت برا
اسر مسك ربيع ورماه علي الكنبة ورفع سلا*حه علي رأسه
اسر بغضب :غلطت، غلطت ياربيع لما فكرت تلعب معايا
ربيع بخوف :ا انا معملتش حاجة
اسر بحدة :مش عجوز زيك ال يبص علي حاجة مِلك اسر السيوفي
ربيع بخوف :ولله مش انا دا واحد تاني
اسر بعصبية :انططططق مين؟!
ربيع كان هيتكلم بس...... دخلت رصا*صة استقرت في رأسه
بس مكانتش من اسر
اسر بص حواليه وشاف واحد من بعيد، واول ما الراجل شافه طلع يجري علي برا
اسر ورجالته جريوا وراه
وطلعو برا النا"يت
وكان فيه رجالة تانية كتير.... وحصل اطلا" ق نا*ر في المكان
والكل بقي بيتفادا
واسر ورجالته عمالين يضر*بوا عليهم بقوة
واسر كان واقف عند العربية وكان بيلف لقي قدامه واحد من رجالة العد"و
اسر والراجل حصل بينهم ملا"كمة بالايدي ، بس الراجل كان معاه آلة حا"دة وضر*بها في كتف اسر من الخلف.... والراجل كان هيهرب بس ملحقش بسبب اسر ال اط"لق عليه رصا*صة ووقع بسببها
حازم جري علي اسر
حازم بقلق :تعالي هاخدك للدكتور
اسر بتعب :لا انا كويس.... دا جر*ح سطحي ، يلا خلينا نمشي من هنا
حازم عارف انه عنيد ومش هيوافق يروحوا دكتور
اخده وركبوا العربية
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر في اوضة ليان
كانت قاعدة علي السرير وتنام شوية وتفتح شوية
لحد ما سمعت صوت العربية قامت بسرعة ووقفت قدام باب الاوضة
....... بعد مدة
دخل اسر بثبات
ليان بابتسامة لطيفة : مساء الخير.
اسر ابتسم :لسة صاحية
ليان : اه رغم انك اتاخرت بس برضوا هستناك
اسر قرب وحضنها بحب، وبعدين بعد عنها وبا*س رأسها
اسر لف وكان رايح الحمام، ليان شافت د*م علي التيشرت
ليان بخوف وهي بتقرب منه :ا اسر ايه دا؟!
ليان مسكت ايده وقعدته علي السرير
اسر قل*ع التيشرت، وليان اتصدمت
ليان والدموع بتتجمع في عينها وبتترجف :ا ايه دا؟!مين ال عمل فيك كدا
اسر :اهدي دا سطحي
ليان بعصبية : سطحي؟! دا كله وتقولي سطحي
اسر شدها وقعدها علي رجله وابتسم :خايفة عليا
ليان بنرف"زة :انت بتسأل
ليان قامت وراحت وجابت الاسعافات الاولية، ولفت وقعدت علي السرير وبقت تحاول تعقم الجر*ح وهي خايفة
وبتر" تعش
اسر بضحك :انا حاسس برعشة ايدك
ليان بغضب طفولي :انت بتضحك؟!
اسر :يعني هتعمليها صح، ولا اجيب دكتورة
ليان بغيرة :نعمممم؟! دكتورة ومراتك موجودة، لا طبعا استني دقيقة بس
اسر ضحك : حاضر
ليان فعلا قدرت تعملها وعقمت ولفت وظبطت الدنيا
ليان براحة :اها اخيرا
اسر قام وقف ولفلها وابتسم:شكرا يا دكتورة
ليان بثقة :العفو، العفو مش بحب الغرور
اسر ابتسم اكتر وشدها وحضنها بحب
اسر بابتسامة خبيثة :طب انا عايز حاجة كمان يا دكتورة
ليان بصتله :ايه؟!
اسر قرب منها اكتر وابتسم.... وليان فهمت
ليان بضحك : انت تعبان
اسر ابتسم :لا مش تعبان
ليان بابتسامة : لا انت لازم ترتاح النهاردة
اسر بصلها: علي فكرة انتي بقيتي بتأمريني كتير، انا ال عايزه اقدر اخده حتي لو غص*ب
ليان بابتسامة ثقة : غص*ب تمام، انا قدامك اهو اتفضل
اسر ابتسم :انتي عارفة اني مش هقدر اعملها غير بمزاجك صح؟!
ليان بضحك : صح
اسر استلقي علي السرير واخدها في حضنه
اسر :طب تعالي ياباشا
ليان حضنته براحة عشان جر*حه
ليان بحب :انا بحبك يا اسر
اسر بصلها بابتسامة :وانا بعشقك يا قلب اسر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
الكل كان متجمع علي السفرة
سميرة :اسر مش هتاخد تامر الشركة؟!
اسر اتضايق، وليان بصتله بتوتر
اسر اتنهد : حاضر ياتيتة
سميرة بسعادة ومسكت ايده :شكرا يا حبيبي
اسر ابتسم ليها
تامر :طب انا هاخد تولين معايا هي شاطرة اوي
ليان كح"ت
ليا بصدمة وغيرة :مين؟!
تولين بغرور :انا يا حبيبتي
اسر مسك ايد ليان وبصلها بعينه بمعني مش مشكلة
ليان بقت قاعدة مضايقة وساكتة
........ بعد وقت
اسر قام وليان قامت معاه عشان يوصلها الكلية
تولين قامت : ممكن توصلني معاك الشركة
ليان بصتلها :وانتي هتشتغلي كدا من اول يوم
تولين بكبرياء :بصراحة انا مش بحب اضيع وقت، وبحب اشتغل علطول
اسر :خلي صاحبك يوصلك
تامر :ما انا هتاخر شوية علي ما اوصل الشركة
اسر بصله بحدة :انت هتشتغل زي اي موظف عندي، يعني تروح الشركة في معادك مش وقت ما انت عايز
تامر قام : بس انا ابقي اخوك، يعني شريك في الشركة.... يبقي اروح وقت ما انا عايز
اسر بسخرية :وانت فاكر ان ليك حق عندي، ومين قال انك اخويا.... انا بلحد دلوقتي شاكك فيك
تامر بضيق بص لكمال
كمال :لا دا اخوك يا اسر، وهو ليه حق في الشركة
اسر :اه هو انت لسة فاكرها شركة.... جي مجموعة شركات اسر السيوفي، يعني ابنك ملوش حق فيها
سميرة : بس فيه صلة د*م بينكم يا اسر، يعني مش مشكلة لو تديله حقه
اسر بص لجددته بحدة : انتي بتتكلمي ازاي كدا، دا لسة مكملش يومين هنا
اميرة قامت وبصت لسميرة وكمال بحدة : بما انكم باصين في مجهود ابني، يبقي اسر هيديله نصيبه من شركة جدته... انما يبقي شريك، ينسي الكلام دا
وراحت دخلت اوضتها
اسر اخد ليان وطلعوا برا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في العربية قدام الجامعة
اسر وقف وشرد شوية
ليان مسكت ايده :متضايقش
اسر بغضب :انا مش عارف جدتي مالها؟!
ليان :دا حفيدها يا اسر، واكيد يعني مش هتزعله
اسر بعصبية :ما انا كمان حفيدها
ليان قربت وحضنته
اسر ضمها ليه بقوة
ليان بعدت واتكلمت بابتسامة طفولية : ممكن تيجي تاخدني من الجامعة النهاردة، ونتغدا في اي مطعم
اسر بابتسامة :حاضر
ليان با*سته علي خده وخرجت
واسر باصص عليها بحب وبيبتسم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند تامر كان ماسك التلفون وبيتكلم بغضب
تامر بغضب :بس انا شايفه سليم اهو، انا مش قولتلك تخلص عليه
الراجل : اهم حاجة انه معرفش ان انت ال سرقت الشحنة
تامر بعصبية : بس انا مكنتش عايزززه عايشششش
الراجل :دا اسر السيوفي برضوا، مش اي حد عشان نخلص منه بسرعة كدا
تامر : انا عندي خطة تانية
الراجل :ايه هيا؟!
تامر بش"ر :مراته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب يا قمرات 💞
و شكرا لتعليقاتكم السكرة 🦋🏵️🌸
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق