رواية ضحيه الحب الفصل التاسع وعشرون والثلاثون والحادي والثلاثون والثانى والثلاثون بقلم أمنيه أيمن
رواية ضحيه الحب الفصل التاسع وعشرون والثلاثون والحادي والثلاثون والثانى والثلاثون بقلم أمنيه أيمن
الفصل التاسع والعشرون
ضحيه الحب
وصل سامر الي المنزل ليجد ابيه مازل جالسا علي وضعه وبمجرد رؤيته هاب مسرعا ليساله عن ماحدث
صالح = اي الاحصل
سامر = المخزن بقا شويه رماد الحكومه كانت ق كل حته بس انا قلتلهم ان الموضوع غلط مننا عشان ميفتشهوش
صالح وهو يضع يده بين راسه = كويس عملت خيرر
سامر = الخساره بتاعتنا كبيره والرجل الااسمو طارق اول مايعرف هيطلب فلوسو انت لازم تكلم عثمان عشان يرجع الاخدو والباقي هنصرف في
= انا كلمتو وقال ان حط كل الفلوس في شغل ومعتش يقدر يرجع حاجه
سامر بغضب = هو مين ده الامش هيرجع حاجه حد قالو اننا متبرعين لو بيها الفلوس دي لو مرجعهاش بمزاجو هيرجعها غصب عنو جهزلي الرجاله
= ايوا صح ي سامر يابني انا كنت عارف ان محدش هيقدر يرجعلي حقي غيرك الفلوس دي لازم ترجع حتي لو الثمن روح عثمان مش مهم
نظر له سامر كانه يخبره انه يريد ان يصبح ابنه قاتل ايضاااا ثم هاب واقفا ليشير لراجاله
فقاطعه صوت رنين هاتفع ليجيب بضيق = هااااا
الراجل = .....................
سامر بغضب = بنت الكلب عايز عينيك عليها لغيت مااجي يلا غور
واغلق الخط واشار لرجاله ان يلحقو به
ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بينما عند تيا كانت جالسه بغرفتها تخيط الملابس وجدت شئ يضغط عليها من الاسفل لتنظر فتجده طفل صغير
تيا باستغراب = اي ده ياتي انت مين وبتعمل اي
بينما الطفل يلعب بوجهه بمرح فحملته تيا للخارج لتتفاجاء ب شابه يظهر عليها انها صغيره بالعمر تجلس بجانب منيره
منيره = اي ده هو ياسين جالك ياتيا تعالي ام اعرفك علي نشوي بنت اختي
نشوي بابتسامه = ازيك ياتيا كان نفسي اتعرف عليكي جدا
تيا = ده شرف ليا طبعا وان تعرف علي الصغنن الحلو ده بس انا عمري ماشوفتك
= ايوا انا كنت مسافره فتره برا مصر ولسه رجعه من اسبوع واول ماجيت عرفت بموت ادم الله يرحمو
منيره بحزن = ربنا يرحمو
نشوي = اومل جاسم فين بقا علي فكره ياتيا مصطفي ده حبيب جاسم انا كنت ف لندن نفس المكان الاكان ف جاسم وهو واقف معيا كتير جدا انا ومصطفي ومتعلق بي يعني مش بعيد يخدو يعيش معاكو ههههه
تيا بابتسامه وهي تقبل الصغير = وانا كمان حبيتوووو جدا ربنا يخليهولك
= وعقبالك انتي وجاسم حاكم جاسم بيعشق الاطفال موت مقولكيش
وف تلك الاثناء قطعهم طرقات علي الباب
تيا وهي تحمل مصطفي = انا هفتح سميره مش هنا
فتحت فرح الباب فوجدته جاسم الذي بمجرد ان راي مصطفي لمعت عيونه وحمله بسرعه بحب وهو يدلف للداخل
جاسم = اهلا اهلا انت هنا عندنا وانا اقول البيت منور لي
نشوي بضحك = هههههه طب يعني مفيش ليا انا كمان البيت نور ولا خلاص مصطفي خد عقلك
= ودي تيجي مصطفي وامو كمان ينورو ف اي وقت انتي جيتي امتي وقاعدت فين
= يعني بقالي حولي اسبوع اهووو وقاعدن ف اوتيل لغيت ماشقتي تتنضف
= اي ده هو انتي ناويه تستقري هنااا
= ااااه ان شالله عشان نقلت حياتي كلها لهنا ومعدليش حاجه ف لندن حبت مصطفي يكبر ف بلدو هنا
جاسم بابتسامه = عملتي الصح وبعدين مصطفي ده هيكبر ويشتغل معيا والعروسه عندي كمان
= لا لا ياجاسم احنا هنخد بنتك انت وتيا لمصطفي يلا شدو حيلكو وهاتو بنوته حلوه كدا
نظر كلا من جاسم وتيا لبعض فاشاحت تيا بصره عنه بحرج وتوتر فحاول جاسم تغير الحديث قائلا = طيب انا طالع اغير هدومي وجاي واعملو حسابكو هتغغدو معنا
نشوي = ماشي ياسيدي ومالو
جاسم وهو ينهض = تيا تعالي معيا عايزك
ستغربت تيا طلبه وسارت خلفه للاعلي فدخل الغرفه وهي خلفه
ظل جاسم صمتا ينظر الي الشرفه بينما تيا واقفه تتنتظر حديثه
تيا = انت جبتني عشان تفرج عليك يعني
جاسم بهدوء وهو يتجه للاريكه = اقعدي ياتيا
جلست تيا = هاا قعدت كنت عايزني في اي
= علي طلب ايد مريم مني وعايزني افتح مامتك ف موضوع
= علي ازي ده هو ومريم مبيطقوش بعض مظنش هتوافق مريم عنيده
جاسم بضحك = لا بتهيقلك شكلنا احنا الاكنا مش اخدين بالنا بس
= طيب وانت عايزني اكلم ماما يعني مظبوط
= ايوا علي شخص محترم جدا وطيب مش بقول كدا عشانو صحابي والاهم من ده بيحبها
= لو انت شايف كدا فخلاص ماشي انا هكلم ماما وان شالله خير في حاجه تانيه
جاسم بتوتر = احممم اه انا كنت عايز اعرف انتي لي كدبتي عليااا يوم ماقلتي انك رحه لمامتك وشوفتي سامر
تيا باستغراب = ماانا حاولت اقولك قبل كدا وانت مهتمش تسمعني اشمعنا دلوقتي
= عشان عايز اعرف كل حاجه ياتيا ممكن تجوبني
= انا مرحتش شوفتو كل للحكايه ان وقفت اشتري روايه لمريم وانا خارجه لقيتو ف وشي وقفني وكلم معيا بس ده الاحصل
= ولي كدبتي عليا ومقولتليش
= لان ماما طلبت مني مقولكش عشان هيحصل مشاكل لو قلت
= طيب ويوم لم قلتلك علي الصفقه الاكنت هوقفها انتي الاقلتي ل سامر او اي حد غيرو
= قلتلك مش انا انت لي مش مصدقني انا معرفش اي حاجه عن الموضوع
جاسم بتشتات = ده معني ان ف حد غيرنا كان عارف وهو الاوصلو الاخبار بس مين هو
تيا باستغراب= ولي مكنش انا اللبكدب عليك مثالا انت مش بتثق فيا وانا عرفه
نظر لها جاسم دون جواب ونهض قائلا = انا هغير هدومي عشان نتغدا وددلف للمرحاض وتركها تفكر هل اصبح يثق بها ام ماذا
ء&&&&&&&&&&&&&&&&
كانت ندا مازلت علي وضعها تبكي وتنام ولا تاكل شئ
والداتها = كلي يابنتي ومتوجعش قلبي عليكي
= مش عايزه اكل عايزه اموت كدا انتو ازي مش مصدقني
= مين قال مش مصدقك. بس ابوكي مضايق شويه بسبب كلام الناس عنك وعن الزفت ده وشويه والناس هتبطل كلام وهترجعي كليتك وتعيشي حياتك
ندا وهي ترتمي بين احضان والداتها = انا معملتش حاجه ياماما صدقني كان كل زنبي ان حبيتو وبس مكنتش اعرف ان هتحط ف كل ده
= ااااه منك ياندا يما حذرتك يابنتي ومسمعتش الكلام ياني منك عجبك كدا بس اديكي بتتعلمي متغلطش تاني
ء&&&&&&&&&&&&&&
كان سامر وصل برجاله الي فيلا عثمان الهواري
عثمان بعنف = انت اتجننت يابن الجراحي جايب رجالتك ف نص بيتي
سامر = لم تبقا رجل وقد كلامك نبقا نشوف الموضوع ده ودلوقتي عايز الفلوس كلها
عثمان بسخريه = لا والهي وده اعتبرو امر حاضر ملكش عندي فلوس واخبط راسك ف اتخن حيطه اي رايك
= تؤ راي مش هيعجبك خالص وانا بقول ملوش داعي اخليك تشوفو اسمعني كويس قدمك بالظبط اقل من اسبوع تكون ف الفلوس قدمي والا بقااااا هتشوف راي
= الله الله ده انت بتهدداني بقا يابن صالح مش كدا
= امممم سميها زي ماتسميها لكن المهم النتيجه واحد كلامي انت سمعتو يلا يارجاله هو فهم الرساله كويس
وخرج سامر برجاله من المنزل بينما نظر عثمان الي عز بغضب
عز = ان الاوان بقا نقيم العيلتين علي بعض ونسبهمم يصفو حسابتهم ولا اي رايك
عثمان بغل = عايز الكلب ده ميت سامعني
عز = هيحصل بس مش بايدينا بايد ابن عمووو لم يعرف ان كان السبب في قتل اخو هو وابو
ء&&&&&&&&&&&&&&&ا
امرسامر رجاله بالرحيل بينما اتجاه الي تلك الفتاه المجهوله وفتح الباب بقدمه واتجاه نحوه بغضب يمسك شعرها
= بقا حته و****** زيك بتحاول تهرب ماهو انا بقا فضيلك صح
= ااااه حرام عليك ياسامر سيبني مش هتكرر تاني والهي بس سيبني
اخرج سامر من جيبه سلام وصوبها اتجاه فشعرت الفتاه بالفزع والخوف = انت هتموتني ابوس ايدك دي اخر مره متقتلنيش
حرك سامر الزناد واغمضت الفتاه عينها لتلقي مصيرها المحترم فاطلق الرصاصه صرخت علي اثارها الفتاه ولكنه اطلقها ف الحائط
سامر = المره الجايه هحرك الرصاصه دي سنتيمتر واحد هتبقا ف نص دمااغك ةدفعها بعيدا عنه وخرج من المنزل
بقلم Omnia Ayman ✍
الفصل الثلاثون
الضحيه الحب
كانت الجميع جالس ف الصالون يتحدثون مع نشوي بينما يحمل جاسم مصطفي النائم ف احضانه بينما تتظر لهم تيا بحب
نشوي = اي ده مصطفي نام ف حضنك يا جاسم
جاسم وهو يقبله = ااااه حبيبي ده اول ماشلتو نام
= طب هاتو بقا عشان حنا هنمشي
جاسم برفض = تمشو. فين انتو هتبتو هنا للنهارضه ومفيش اعتراض الدنيا ليل ومصطفي نعس بكره تبقي تروحي الاوتيل
حسين موافقا = ايوا يابنتي جاسم عندو حق طبعا
قاطع حديثه دخول ريماس مما اثار استغراب نشوي
ريماس = مرحبا للجميع ووه اري ان لديكم ضيوف
نشوي وهي تنظر لهم بتساؤل فقاطع تساؤلها جاسم
= دي ريماس صديقه ليااا من لندن جيت سوهاج كم يوم وقاعده هنا
هزت راسها نشوي بتفهم بينما تيا باستياء من وجود ريماس
ريماس قبل ان تصعد = جاسم لا تنسي عيد ميلادي بعد الغد وانا تحدثت مع جاك لتجهيز كل شئ
ء&&&&&٪٪٪&&&&&&&&&&&
عند روجيدا كانت جالسه تتحدث مع حمزه ف الهاتف
حمزه = ماشي ياستي انتي شوفي بقا ليوم وانا جاهز
روجيدا = شكرا بجد ياحمزه انت مش عارف فرحت ازي كنت هموت واحضر اوبرا
= هههههه لا وعلي اي متموتش احنا محتاجينك لسه
= هههه والهي انت رخم طب بقولك اي شويه وهكلمك علي وصل باي
علي وهو يدلف للداخل = بتكلمي مين
= ده حمزه لم عرف ان نفسي اروح اوبرا قالي هو هيوديني بجد مفيش منو
علي وقد تغيرات معالم وجهه فهو يعرف ان حمزه يعشقها من صغارهم حتي عند سافره كان دائم السؤل عنها وعن احولها
علي = احم عايز اسالك سؤال ياروجي
روجيدا وهي تعبث ف الهاتف = هااا
علي = انتي بتحسي اي تجاه حمزه
= اي السؤلل للعجيب ده هو نا مفروض احس اي غير ان صديقي
= امممم طيب انسي
روجيدا = امم ماشي المهم قولي عملت اي مع مريم للبت من مبارح قلبه الواتس قلوب
= ههههههه عملت كتيرر وقصي عليها علي كل ماحدث بلامس
روجيدا وهي تصفر = ايوا ياعم الله اكبر اي للرومانسيه دي كلها طلعت منك
= هههه اتلمي يابت وبعدين انا كلمت جاسم يحدد ميعاد مع مامتها عشان تقدملها
= كمان من غير ازني بس لشطا ظبطو دنيا بقا عشان افضلكو الشقه
= تفضلنا الشقه ازي يعني مش فاهم
= يابني هاجؤر بيت ليا ده بيتك انت ومراتك
= انتي هبله ولا شكلك كدا اقفلي علي موضوع زفت ده انتي مش هتبعدي عني غير علي بيت جوزك
اقتربت منه روجيدا تحتضنها بحب
ء&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند تيا كانت جالسه تمشط شعرها عندما دخل جاسم الي الغرفه
جاسم = مصطفي صحي وشبط فيا غلبت علي مانام
تيا بابتسامه = اه شكلو بيحبك وواضح انك كمان متعلق بي
جاسم وهو يشعل سيجاره = ايوا انا بحب الاطفال عمتا
تيا بمجرد ان وصلت اليه رائحه السجاير ركضت يسرعه الي الحمام لتستفرغ مافي جوافها
جاسم بخضه وهو يدلف خلفها = ف اي مالك اطلبك للدكتور
تيا وهي تدفعه بعيدا كي لايراها بهذا للوضع = لا انا كويسه سيبني بس
مسك جاسم المنشفه وساعدها لتتوجه الي سريره
= طيب نامي دلوقتي ولو فضلتي كدا لبكره هخدك لدكتور
اوامت تيا براسها دليل علي موافقتها ولستدارت لتنام ويشغل تفكيره امر ما وتدعو بداخلها ان يكون شكها صحيح
ء&&&&&&&&&&&&&٪٪٪
ف الصباح مع تسلل اشعه الشمس الذهبيه لبدء يوم جديد ف حياه ابطالنا
استيقظت مريم علي صوت رنين هاتفها باسم علي
مريم بتافاف = طبعا مفيش غيرك يقطع نومي
= هههه ومين غيري يقدر اصلا يضيقك
=يعني سيدتك عارف انك بتضيقني
= بصراحه اه بس بزمتك علي قلبك مش عسل
= لا ياخفيف جبنه
= طب قومي يلا وفوقي كدا عشان عزمك علي لفطار
= بجد بس اسفه ياعلي مش هقدر لزم اروح اشوف ندا معلش خليها يوم تاني
علي بحب = خلاص يقلبي الاتشوفي بس يلا معتش تنامي وهتوحشني علي فكره
= وانت كمان باااااي
ونهضت مريم وهي تشعر بسعاده لوجود علي بحياتها فهو دائما مايجعلها سعيده
ء&&&&&&&&&&&&&&٪٪
بينما كان جاسم مستيقظ ينظر لتيا ويشعر بالقلق فهي لا تنام الي هذه الساعه للمتاخره
جاسم وهو يهزها = تيا اصحي
تيا بنعاس = اووف سيبني انام شويه نعسانه
= السااعه بقيت 12 انتي مبتناميش كتير كدا انتي تعبانه صح قومي اخدك للدكتور يلا
تيا بنفي = لا لا صدقني انا تمام وهقوم للبس واحصلك اهو
وبالفعل نهضت تيا تدلف للمرحاض وترتدي ملابسها وخرجت من الحمام لم تجدجاسم فعلمت انه بالاسفل
نزلت تيا ووجدت جاسم يلهو مع مصطفي بفرح
منير = اهي تيا نزلت اهي كل ده نوم اي الكسل ده
تيا
بضحك = وللهي مشعرفه مالي حاسه منمتش م سنين
جاسم وهو ينظر اتجاه تيا = لو لسه تعبانه اوديكي الدكتور
نشوي باستغراب = اي ده مالها خير
تيا بهدوء = مفيش حاجع والهي انا بس كانت معداتي تعبانه شويه لكن دلوقت احسن
نظر جاسم بساعته قائلا وهو يقبل مصطفي = عجبك كدا القاعده معك نستني شغلي يلا انا همشي ياجماعه
وانتي ياتيا لو تعبتي اتصلي بيا وانا هجي سامعني
= طيب متقلقش
وظلت تنظر الي مصطفي ونشوي وهي تفكر انها من الممكن ان تصبح ام ايضا بطفل من جاسم
ء&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند عثمان الهواري
عز = كل حاجه جااااهزه ياباشا الفيديو بقا معيا وهبعتو ل جاسم ف الشركه
عثمان بخبث = حلو اوي كدا من خلي للعيله كلها تاكل بعض من غير مانلوث ايدينا بدمهم
= انا هبعت الفيديوهات عن ازنك ياباشا
ظل عثمان يفكر بانه يقترب من هدفه باالتخلص من سلاله عائله الجراحي
بقلم Omnia Ayman 📝
: البارت واحد وثلاثون
ضحيه الحب
عند جاسم كان وصل الي الشركه ويتابع عمله ف حين سمع طرقاات علي الباب اجاب سمحا للطارق الدخول
للسكرتيره = استاذ جاسم الظرف ده وصل لحضرتك
جاسم باستغراب = من مين ده وتابع اي اخذ جاسم من يدها الظرف واخرج اسطوانه من داخله
نظر الي مني السكرتيره قائلا = طيب روحي انتي
امسك جاسم الاسطوانه ليضعها ب للاب توب خاصته فقاطعه دخول علي
علي بلهفه = هااا اجي اتقدم متي يابني
جاسم= يخربتك اي الاستعجال ده اثقل شويه وبعدين متنسش اننا هبقا حماك ويمكن ارفضك
= هو احنا فينا من كدا ربنا يسمحك ياحمايا
= ههههههه انت بقيت بتكلم زي مريم من دلوقتي ربنا يستر من خلفتكووو
علي وهو يضرب راسه متذكرا = عندنا جتماع دلوقت قوم بسرعه
جاسم وهو ممسك بالاسطوانه ليضعها داخل للدرج = طيب طيب استني جاي ورك اهو وخرج من للمكتب واغلق للباب
ء&&&&&&&&&&&&&&&&
عند بيت صالح الجراحي
كان يجلس سامر وصالح يتحدثان بامر البضعه
صالح = وبعدين ي سامر الرجل عايز فلوسو ومبطلش زن عليا
سامر = والهي انا عطيت فرصه كم يوم ل للاسمو عثمان ده وهو حر ف نتيجه اختيارو
ف تلك الاثناء دخل طارق بصحبه رجالها فهاب سامر وصالح من مكانهم
سامر بحده = هو ف اي بظبط مالك جايب رجالتك وجاي ف نص بيتنا كدا لي متعرفش حرمه البيوت ولا اي
طارق بسخريه = لا معرفش غير ان جاي اخد فلوسي
صالح بهدوء= ادينا انت بس فرصه كم يوم وهنجهزلك البضعه
= اسمعوني كويس البضعه مبقتش تلزمني انا عايز فلوسي و الا
سامر بتحدي اكبر = والا اي سمعاني ياباشا طب اسمعني انت بقا فلوسك هترجعلك بس ان زدت معيا ف العند ملكش عندي حاجه
طارق بغضب = يعني اي كلامك ده
° يعني تسحب رجالتك ورك وتتفضلو من بيتنا وكم يوم وفلوسك هتحصلك غير كدا بقا يبقا ملكش حاجه عندي
نظر. طارق الي صالح = خليك فاكر ان ابنك لابيلعب بنار ومتزعلش لم تحرقو بقا
واشار الي رجاله ليتابعوه وخرج بغضب وهو يتوعد لهم ول عثمان ايضا
نظر صالح لسامر = انت متاكد م الاعملتو ده رجل شراني وهدءو ده يخوف
= والهي اعلي ماف خيلو يركبو ده الاعندي وتركه ورحل يفكر ف مصيره القادم
ء&&&&&&&&&&&&
عند مريم كانت قررت الذهاب لصديقتها ندا فارتدت ملابسه وذهبت الي بيتها لتطرق الباب فيفتح لها والد ندا
مريم بابتسامه = ازيك ياعمو انا جيت اشوف ندا
= خير جيتي تشوفيها لي بعد الاحصل بسبب ابن خالتك انتي اكيد الاقعدتي تحطي ف دماغها للكلام للفاضي ده
امتلاءت عين مريم بدموع = ياعمو صدقني ندا مظلومه وانا مليش اي علاقه ب سامر
= ملكيش علاقه بي لي مش ابن خالتك اسمعي يابنتي انتي هتمشي من هنا دلوقت وهتنسي البيت ده وهتنسي بنتي سامعه واغلق الباب بوجهه قبل ان يسمع جوابها
بينما كانت ندا بداخل تسمع كل مايحدث وهي تبكي بسبب اهانه صديقتها من ابيها ولكن ماباليد حيله
خرجت مريم من العمار وهي تبكي حتي وصلت الي الشاطئ وجلست امام البحر واخرجت هاتفها لتتحدث الي علي فوجدته مغلق فبعثت له رساله مضمونها
(علي انا محتاجك جدا لم تفتح تليفونك كلمني انا علي الشط)
واغلقت لهاتف وظلت تبكي علي ماحدث وهي تشعر بانه خسرت صديقتها
خرج علي م الاجتماع وفتح الهاتف فوجد عده اتصالات من مريم وبعدها وجد الرساله فشعر بالقلق عليها وحاول لاتصال بها لكنه مغلق
ركب سيارته بسرعه ليتوجهه اليها فهي حتما تحتاجه
وصل علي ف دقائق الي مكانه وظل يبحث عنها بعينه حتي وجدها اخيرا فاقترب منها ليرها تبكي
علي بخضه = مريم مالك ف اي بتعيطي لي
بمجرد رؤيته اقتربت تحتضنه وهي تبكي اكثر وتتشبت به كانه امنها
حاول علي تهدائتها حتي هدات قليلا = ممكن اعرف مالك بقا ف اي
قصت مريم عليها كل ماحدث وهي تبكي
علي بلطف = سيبي الوضع يهدي شويه يمريم وكل حاجه هترجع زي اول موضوع شويه وقت بس
= خايفه اكون خسرتها ي علي
= متخافيش ياحبيتي الموضوع كلو شويه وقت مش اكتر وضمها مره اخري
ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند تيا كانت جالسه بالعياده النسائيه تتنظر دورها حتي نادت عليها الممرضه فدلفت تيا لغرفه الطبيبه بخوف وقلق
الطبيبه بابتسامه = اهلا يامدام تيا قوللي بقا بتشتكي. م اي
تيا بتوتر = انا بقالي كم يوم حاسه بوجع ف معداتي وكمان بستفرغ كتيرر فعشان كدا
= عشان كدا شكيتي انك حامل مظبوط
تيا بتوتر = اااه وكنت عايزه اتاكد
= شهريتك اجيت ولا لسه
= لا يعني كان ميعادها تقريبا من 3 ايام مجتش
الطبيه بهدوء طب تفضلي ع السرير وانا هكشف عليكي
بعد قليل انهت تيا للفحص ونظرت الي الطبييبه بتساؤل فبادلتها الطبيبه نظره ابتسامه قائله
= الف مبروك يامدام تيا حضرتك حامل ف للشهر الاول
كانت مشاعر تيا مضطربه مابين السعاده والصدمه والخوف والتوتر كانت تنزل دموعها ولا تداري عن للسبب
شكرت تيا الطبيبه واستاذنت وهي تفكر ان كانت ستخبر جاسم او ستجعل الامر سرا
وصلت تيا المنزل فوجدت جاسم يجلس بغضب ونشوي تتحدث اليه قائله
نشوي = اهدي ياجاسم فاتها جايه مفيهاش حاجه
نظر جاسم فوجد تيا وصلت فهاب يتحدث بغضب = سيدتك كنتي فين وازي تخرجي من غير ماتخدي ازني
تيا = السوق كان معيا وبعدين انا كنت مع صاحبتي ف للمستشفي يعني مش حكايه كبيره هي
نشوي لتلطف الجو = ياتيا جاسم قلق عليكي بس لم ملقكش ف البيت ونظرت لجاسم خلاص بقا ياجاسم تتعتبو بعدين خلونا نتعشا يلا قبل ما امشي
نظر جاسم الي تيا لحظه ثم اشحي بصرها وتوجهه الجميع الي مائده فيما عدا حسين
كان الجميع يتناول للعشاء فقاطعته منيره قائله = صحيح ياجاسم انا ريحه بكره ازور اختي ف للبلد من للصبح
جاسم باستغراب = بكره طيب خدي تيا معاكي لان هكون ف عيد ميلاد ريماس ونظر لها فابتسمت ريماس له بسعاده
تيا بنفي = لا لا مش هينفع انا مش حابه اروح معلش بتعب م الطرق الطويله
جاسم بتفكير = طب خلاص. تيجي معيا عيد ميلاد ريماس
ارتعبت ريماس من موفقه تيا لانها ستفسد خطتها بالتاكيد
تيا بنفي وهي تنظر لريماس للذي ظهر عليها الرفض = لا برضه نا مش صغيره انا هقعد ف للبيت ارتاح احسن محدش بقلق عليا
جاسم بحده = هتقعدي لوحدك ف للبيت ازي
ريماس بسرعه = مابك جاسم تيا ليست طفله ثم ان حفلتي لن تتاخر كثيرع تعود لليها باكرا
جاسم بتفكير = طيب نا مش هتاخر هناك وانتي متخرجش من البيت وسميره هتبقي معاكي
اوامت تيا راسها بهدوء = طيب ماشي
بينما ابتسمت ريماس بخبث لنجاح خطتها واستاذتت لتصعد لغرفته وعلي الفور اتصلت بجاك
جاك = لا تقلقي كل شئ بخير صدقني
ريماس = حسنا رائع كانت ستفسد لي تلك اللعينه مخططي فغدا الجميع ليس موجود بالبيت وجاسم كان ينوي احضارها حمد لله انني اقنعته انها ليست طفله وان يتركها
جاك بخبث = تقصدي انها غدا بمفردها بالمنزل
ريماس بلا مبالاه= نعم المهم ان كل شئ يكون جاهز للغد حسنا وداعا
جاك وهو يحدث نفسه = هذه هي فرصتي غدا ساجعلها تصبح لي وبعدها اترك تلك للبلده واعود لندن فريماس ليست مضمونه ايضا وانا يجب ان احصل علي مرادي
ء&&&&&&&&&&&&&&&
كان جاسم جالس علي الكنبه يتصفح النت بينما تيا جالسه علي مقربه منه بملل
جاسم وهو ينظر لها = انتي مش هتنامي
= لا مش جيلي نوم
= امم طيب كلمتي مامتك علي خطوبه مريم وعلي
= اه كلمتها وقالت للانت تشوفو يعني حدد الميعاد وهي جاهزه
= طب كويس لاحسن علي جنني ومستعجل
= ههههه كمان وانا الافكرهم مبيطقوش بعض
= اهااااا حتي انا كنت فاكر كدا طلعنا احنا الامبنشوفش
= انت بتعمل اي علي اللاب بقالك ساعه كدا
= مفيش عندي شغل وبظبطو بس بتسالي لي
= مفيش بس زهقانه كنت هخدو منك شويه لو مش محتاجو
= الفون عندك ممكن تتسلي علي لو حابه سكت جاسم قليلا ليسالها :: هو انتي فونك فين ياتيا
اشارت تيا الي السرير = تليفوني اهو
نظر جاسم الي ماتشير فوجده تليفون عادي صغير لا يحمل اي انواع تسليه
تيا باستغراب = عايز اي من تليفوني
= مفيش المهم تلفوني عندك لو حبه تقعدي ع نت علي لان لسه وريا شغل
تيا باستسلام = طيب وامسكت تيا الهاتف وفتحت ملف الصور فوجدت صوره لنفس للفتاه بالتاكيد انها روما
ظلت تيا تنظر الي للصور والي جاسم وهي تشعر بنغزه ف قلبها
انتبهه جاسم الي نظراتها فسالها = بتبصلي كدا لي
تيا بتركيز = هااااا لا مفيش عادي خد فونك انا نعست وهنام تصباح ع خير
جاسم باستغراب وانتي من اهلووووو
استدارت تيا بجسدها وهي تفكر انها لن تخبر جاسم بحملها فهو لايعتبرها زوجته ومن الممكن ان لا يتقبل طفلهم وغفات بسرعه من كثره التفكير لا تداري ماينتظرها بالغد
بقلم / Omnia Ayman 📝
البارت ثاني وثلاثين
ضحيه الحب
ف الصباح مع تسلل اشعه الشمس الذهبيه علي ابطالنا
استيقظت تيا من نومها وهي تشعر بتعب فنظرت لم تجد جاسم علي الاريكه فحمدت الله حتي لايراها متعبه واغمضت عينها تحاول تهدئه الالم
فتح باب للمرحاض فتحت تيا عينها فوجدته جاسم ينظر لها
جاسم = مالك ف حاجه ولا اي
تيا بثبات = هااا لا مفيش انا بس كنت بحاول افوق انت لسه مروحتش للشركه لي
جاسم= رايح اهو وعلي فكره ماما وبابا فطرو ومشو وكمان نشوي رحت معهم. انا هاجي بليل البس لو غيرتي رايك وحبتي تيجي معيا
تيا بنفي = لا شكرا نا هبقا كويسه متقلقش وسميره معيا امم انت جبت هديه لريماس
جاسم بلا مبالاه وهو يعدل بدلته = لا لسه يلا انا همشي عايزه حاجه
تيا بدون تفكير = اه مانجا يريت
جاسم وهو يعقد حجابه باستغراب بينما لعنت تيا نفسها علي تسرعها
جاسم = بس احنا مش ف مواسم مانجا اصلا اي طلب الغريب ده
تيا بتوتر =، ده انا كنت بهزار انت ركزت كدا لي يلا انت روح ع شغلك عشان متتاخرش
= امم ماشي باي وفكري كويس ف باليل
خرج جاسم م الغرفه واغلق الباب بينما شعرت تيا انها حقا تشتهي المانجا وبقوه
ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&
وصل جاسم الشركه ودلف لمكتبه فوجد علي بالداخل
جاسم بملل = مش معقول ياخي اصتبح واتمسي بوسك كتير عليا
= يابني انا بايت هنا م مبرح الله يخربتك ماتريحني بقا هخطب امتي
= ههههه تصدق صعبت عليا بس استرجني كمان
= بقولك اي حاكم انا ممكن اخطفها واجوزها وميهمنش بس انا قلت اعملك احترام وانت مش نافع معاك
= لا والهي عمتا بكره تقدر تيجي تطلب ايدها وانا هفكر ان كنت اوافق او لا
هاب علي من مكانه وهو يصرخ بفرحه ويحتضن جاسم = قول وحيات امك كدا لا ياشيخ احلف
جاسم بتعنيف بسيط = ابعد الله يخربتك خنقتني وربنا ارفضك من دلوقت
علي بمرح = لا ياعم وللنبي نا ماصدقت المهم قولي هتروح عيد ميلاد ريماس
= ااااه وانت رايح صح
= معزمتنيش اصلاااا بس احسن
جاسم باستغراب = معزمتكش ازي غريبه دي عمرها معملت عيد ميلاد كدا
علي بلامبالاه = سيبك منها
ف تلك الاثناء طرقت السكرتيره الباب فازن لها جاسم بدخول واعطته علبه وخرجت
علي باستغراب = لمين التليفون ده
جااسم = ده جبتو لتيا
نظر له علي بتمعن = اه ي عم الله يسهلو
جاسم بارتباك = انت اهبل هي بس بتزهق وكدا ومعها تليفون عادي فطلبتو عشانها عادي يعني
=امممم ماشي ي عم خلاص انا رايح مكتبي لو عوزت حاجه كلمني وخرج من المكتب ليكمل جاسم عمله
ء&&&&&&&&&&&&&&&
عند سامر كام نائم فاستيقظ علي صوت هاتفه يعلن عن متصل
سامر بنعاس = هااااا خيررر
المتصل =،... ..................
هاب سامر بغضب = انت بتقول اي وانت كنت فين ياغبي ازي تهرب
المتصل = ....................
= وحيات امي لو نزلت من بيتي قبل ماتكون انت لقيها لادفنك مكانك سامعني ياحيوان ياغبي غور
اغلق سامر الخط وهو يضع يدها علي شعره = البت دي مكنش لازم اسبها عايشه انا لازم القيها واقتلها دي خطر علياااا
ء-&&:&&&&&&&&&&&&&
بينما كانت هناك فتاه تسير ف الشارع بتعب لا تعرف الي اين فالان هي انهت حياتها بيدها عندما قرتت للهروب ظلت تسير بالشارع وهي تشعر بالدوار وماهي دقائق حتي وقعت مغشيا عليها فراتها عجوز ولسرعت لعندها
المراءه = يابنتي انت سمعاني فوقيى وضربت علي وجهاا بهدوء
بتدت ان تستقيظ وتفتح عينها ببطئ لتعتاد للنور
= انتي كويسه تحبي اتصلك ب حد
= هزات راسها نافياا
= طب انتي اسمك اي وساكنه فين
= اسمي شهد انا مش ساكنه ف حته انا مش من هنا
شعرت المراءه بالشفقه علي حالها وساعدتها بنهوض قائله = طب تعالي معيااا يابنتي
شهد بخضه = اجي معاكي فين
= متخافيش انتي شكلك تعبانه تعالي خليكي عندي لغيت ماتلقيلك مكان تقعدي في انا عايشه لوحدي متخافيش
سارت شهد مع الحاجه فاطمه فهي لن تجد مكان تمكث في ولا تمتلك المال ان عدت الي سامر بتاكيد سيقتلها
وصلووو الي المنزل وكان منزل صغير لا باس به
فاطمه بابتسامه = انا اسمي الحاجه فاطمه يابنتي البيت صغير بس ماشي حالووو
شهد بابتسامه = لا شكرا انك جبتني هنا نا فعلا مكنتش عرفه اروح فين
= طيب وانتي اي حكايتك بقا واي جايبك هنا لوحدك لم متعرفش حد
شهد بتوتر = هو انتي معندكش ولاد
شعرت فاطمه انه لا تريد للتحدث = لا كان عندي بنت بس اتجوزت من سنين وعايشه ف امريكا وعندي احفاد مشوفتهمش غير مره ف عمري هما شباب دلوقتي واخرجت صوره من الدرج وهي تشير البنت للصغيره دي حفيدتي عندها 18 سنه اسمها ميرا والشاب ده حفيدي الكبير مراد 27 سنه
مسكت شهد الصوره ونظرت فيها ولا تداري لماذا لكن صوره مراد جعلها تشعر بشئ لا تعلم ماهووو
ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
انهي جاسم عمله وامسك للهاتف بيده ينظر له وهو يفكر بالتاكيد ستسعد تيا كثيرا
قاطع تفكيره دخول علي دون طرق الباب كعادته
جاسم = نفسي مره تخبط وانت داخل انت خدت عليا اوي
علي بمرح = انت هتعمل فيها المدير بجد انا فكرتك مشيت اصل ريماس تصلت بيا لان بترن عليك فونك مقفول وبتاكد عليك متااخرش
نظر جاسم ف هاتفه = اي ده تليفوني فصل شحن صحيح انا عمتا همشي عشان الحق اجبلها هديه مش حابب الروحه دي مش عارف لي
علي بضحك = يمكن لا اكيد عشان ريماس صاحبت للحفله ههههه
جاسم بمزاح وهو يرحل = اه وللهي يلا انا همشي سلام
خرج جاسم من الشركه وتوجهه الي محل مجوهرات واشتري لها ساعه هديه ثم توجهه الي للقصر لتبديل ملابسه فظل يبحث بالمنزل عنها فتوقع انها بتاكيد بالغرفه وصعد لها
جاسم = انتي قعده ف الاوضه لوحدك لي مش قعده تحت
تيا وهي تحرك كتفيها = لا مفيش بس كنت بجرب انام شويه
= اهاااا طب انا هدخل اغير هدومي مغيرتش رايك لو حابه تروحي معيا
= لالا معلش روح انت انا اصلا هنام شويه عما اصحي تكون انت جيت
= طيب علي راحتك وقف جاسم فجاءه متذكرا واخرج من الشنطه علبه وتيا تتابعه بنظراتها لتري ماذا يفعل
جاسم وهو يعطيها الهاتف = انا جبتلك ده عشان متزهقيش انقلي خطك في وخلي معاكي
تيا بهدوء = مكنش ف داعي تتعب نفسك ونا اصلا معيا واحد
=ده مش تعب انت مراتي ومسؤاله مني يلا هخش اغير هدومي
مسكت تيا للهاتف بفرح وهي تنظر له كانه كنز كبير
بينما انهي جاسم تبديل ملابسه ووداع تيا وخرج ليركب سيارته ويتوجهه الي الفندق
ء&&&&&&&&&&&&&&٪
وصل جاسم الفندق وسال علي الغرفه وطرق الباب عدت طرقات ففتحت له ريماس وهي ترتدي فستان احمر قصير واضعه الوانات من ميكاب صراخه
ريماس وهي تحتضنه بفرحه = تاخرت قليلا
دلف جاسم الي للغرفه باستغراب = تاخرت اي ده لسه محدذ اجي فين جاك
ريماس بخبث = هو كان هنا قال سيذهب لشراء شئ ما وسيعود وحتي وقتها نشرب شئ ونتظره
جاسم بنفي = اعذرني ريماس لن اشرب مشروب
ريماس= لا مشكله يوجد عصير ايضا ام انك لا تريد شرب شئ بعيد ميلادي
جاسم بابتسامه مصتنعه = طيب عصير
نهضت ريماس لتضع العصير بالكاسات وتضع معها قطرتت مخدر وهي تبتسم بخبث
ء&&&&&&٪&&&&&&
بينما كانت تيا جالسه بالجنينه حينما اتت لها سميره بسرعه
سميره بفزع = ست تيا ابني تعبان اوي معلش اروح بس 10 دقايق اشوف في اي وارجع تاني
تيا بهدوء = طبعا روحي انتي ده ابنك ومترجعش خليكي جنبو انا هنا ف للبيت عادي والحراس برا
= لا بس هتبقا لوحدك وجاسم بيه لو عرف يعني
= ملكش دعوه بجاسم انا هتكلم معه المهم روحي انتي الحراس برا وانا هخش ارتاح جوا اصلا
= ربنا يخليكي ياست تيا انا همشي عن ازنك
دلفت تيا الي داخل المنزل وظلت جالسه تتابع التلفاز بملل ف حين شعرت ان هناك شئ غريب بالمنزل التفتت تيا عند رؤيتها خيال احدهم
تيا بفزع = انت بتعمل اي هنا انا هطلبلك الامن فورا وركضت باتجاه البا فامسك بها جاك بسرعه ودفعها للخلف
جاك بخبث = اسمعي جيدا انتي هنا بين يدي الحراس بالخارج لن يسمعوك بسبب اصوات المفرقعات هل فهمتي
تيا بخوف وهي ترجع للخلف = انت عايز مني اي اخرج من هنا جاسم لو عرف مش هيرحمك
جاك بضحك = جاسم الان يقضي وقت لطيف جدا مع ريماس الان هي بين احضانه وانتي هنا ستصبحي ملكي ايضا
= انت كدب جاسم مستحيل يعمل كدا وحاولا للركض بسرعه للخارج فدفعها جاك بقوه محاولا الاعتداء عليها امسكت تيا الفاظه وضربته علي راسه وهربت بسرعه الي غرفتها لتبحث عن الهاتف لحق به جاك وحاول فتح الباب اخيرا وجدت تيا الهاتف حاولت الاتصال بجاسم ويدها ترتعش من الخوف
ء&&&&&&&&&&&&&&
كان جاسم ممسك بكاس للعصير وعلي وشك شرابه وريماس تتابعه بنظرها فقاطعه رنين هاتفه نظر للهاتف وجدها تيا فتح جاسم الخط
جاسم = اي ياتيا
تيا وهي تنهج = جاسم الحقني الحقني ياجاسم تعالي بسرعه
شعر جاسم بللخوف الشديد وفجاءه انقطع الخط
جاسم بصراخ = الوووو تيا تيا في اي
ريماس دون فهم = ما الامر ماذا حدث
تركها جاسم بسرعه وخرج من للغرفه فلحقت به ريماس وهي تلعن حظها وركبت سيارتها وتبعته
ء&&&&&&&&&&&&&
كانت تيا تتحدث مع جاسم ف الهاتف وعندما فتح جاك الباب خافت ووقع الهاتف من يدها وانقطعت المكالمه
تيا ببكاء = ابعد عني ارجوك سيبني
جاك وهو يقترب منها = ليس قبل ان احصل عليكي
حاولت تيا مقاومته ودفعه بعيد عنها بكامل قوتها فصفعها جاك عدت صفعات فقامت تيا بخربشه وجها هنا دفعها بقوه لترتطم ب الارض
وصل جاسم الي للقصر بسرعه جنونيه وفتح الباب ةسمع صوت صراخها بالاعلي فصعد بسرعه ووجد جاك يحاول الاعتداء عليها ابعده جاسم عن تيا وهو يضربه بقوه وعنف
وصلت ريماس خلفه ونصدمت من وجود جاك ومن رؤيه وضع تيا استطعت تخمين ماحدث
اقتربت ريماس تحاول تخليص جاك من يد جاسم
صعد الحراس للاعلي واستطعو تخليص جاك من جاسم واخذوه بامر من جاسم
اقترب جاسم من تيا بسرعه ليهداها
جاسم بخوف = تيا انتي كويسه الكلب ده عملك حاجه ردي عليا
شعرت تيا بالم ف بطنها فمسكت بطنها وهي تتالم نظرت اسفلها وجدت بركه من الدماء حولها
فزع جاسم عند رؤية الدماء تخرج منها كانت تيا بين يده علي وشك فقدان الوعي قائله = جاسم انا حامل انقذ ابني مش عايزه يموت ثم فقدات الوعي بينما جاسم ف حاله صدمه مما مما اخبرته به
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق