القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قربان ابي الفصل الخاتمه بقلم ملكه حسن حصريه

 


رواية قربان ابي الفصل الخاتمه بقلم ملكه حسن حصريه





رواية قربان ابي الفصل الخاتمه بقلم ملكه حسن حصريه


#الخاتمه

#بقلم - ملكه - حسن

قربان - ابي 

كانت زهره في حضن ذياد نائمه اتكلم بجديه وقالها

خلاص يا زهره انا ماشي ؟


بصت عليه بنظرات كلها دموع ورجع ذياد كمل كلامه وقال

متقليقش انا راجع تاني لازم اصفي الحساب واقفل الصفحات القديمه عشان نعرف نعيش ؟


اتكلمت زهره بدموع وهتسبني وحدي يا ذياد ؟

حضنها بقوه وابتسم ليها وقالها متقلقيش يا روحي والله هرجع بسرعه اوعدك 


زهره بصت في عيونه بحنيه وقالت قد اي هتغيب

ضحك ذياد بقوه بصوته الرجولي وقالها قد اي يا زهره ومسك ايديها وبقي يعد علي صوابعها بابتسامه وقال


يوم اتنين تلاته وكمل بنفس الضحكه وقال مش عارف يا زهرتي بصيت ليه بحزن وقالت انا خايفه يا ذياد؟


شدد علي حضنه ليها وقالها متخفيش يا روحي انا جمبك ومش هسمح لاي حد يقرب منك ووعد مني هحاول ارجع بسرعه عشانك انتي وثقه فيا يا زهره


بصت في عيونه قوي وقالت برومانسية اكتر من روحي 

ذياد سرح في كلامها وقال يااااه بعد الكلام ده انا مش عايزه امشي اي رائيك يكون ودعنا وداع خاص عشان تفتكرني كل يوم لغيت أم ارجع 


بصت ليه زهره وقالت ازي 

حضنها وقالها مش هينفع بالكلام دي عملي وضحكت زهره بصوت عالي علي كلامه .

اتكلم ذياد وهو حضنها لا لا بعد الضحكه دي مش ماشي !


تأني يوم  سافر ذياد كانت زهره حزينه علي فراقه 

بعد ما وصل ذياد وجاسر الفيلا كانو متنكرين في هدوم عمال صيانه ودخلوا البيت من غير ما حد يعرف أنهم مش موجودين 


بعد وصولهم باخمس ايام كان قاعد ذياد قلقان في الفيلا وفجاءه حاله اتصال فتح بسرعه سمع صوت بزعيق

الحق يا ذياد بيه في هجوم علي الفيلا حالا 

استعدوا دلوقتي وصلو عندك بسرعه قدام الفيلا ؟


ذياد بهلع اقفل اقفل ورن علي جاسر بسرعه

قتح جاسر تلفونه بسرعه وإتكلم في اي يا ذياد

اتكلم ذياد بصراخ ارجع بسرعه في هجوم علي الفيلا بسرعه 

جاسر ارجع انت سمعني  


أمر جاسر السواق وقاله بصوت عالي ارجع بسرعه علي الفيلا وفجاءه سمع ضرب نار عالي والخط قفل 


وبقي يصرخ بصوت عالي ذياد رد ذياد .

اتكلم بهلع بسرعه اطلع علي الفيلا 


كان ذياد ماسك سلاحه في أيده وبيضرب رصاص مع الحرس بتوعه سمع صوت تلفونه بيرن في جيبه مهتمش 


وبقي يضرب معهم باليد كمان فجاءه رن تاني ادري علي جمب في الجنينه وشاف اسم ادهم اتخض ورد بسرعه وقال بهلع في اي يا ادهم ؟


سمع صراخ ادهم بيقوله الحق يا ذياد زهره اتخطفت 

ذياد رد بخوف ازي يا ادهم والحرس اللي عندك


فجاءه هو بيتكلم دخل جاسر وعربيات محمله حرس مسلح  

وعربيات الحكومه كمان وراهم


بص ذياد علي التلفون تاني وكمل بصراخ وصوت عالي حصل اي ادهم انطق 


ادهم كمل كلامه وقاله من نص ساعه هجم علينا ناس كتير معهم سلاح وضربو الغفر بتوع عمك حتي عمك اتصاب

ذياد بصدمه بتقول اي 


ادهم اتكلم بسرعه متقلقش هو بخيردلوقتي ودكتور ساره جمبه كمل كلامه وقاله الحق زهره 


قفل ذياد التلفون في وش ادهم قرب عليه جاسر وقاله البوليس قبض عليهم كلهم انتبه ليه جاسر أنه مش سامعه وقاله  ذباد انت معايا مالك في اي


ذياد كان في عالم تاني ورد وقاله الكلب ابراهيم عمل هجومين في وقت واحد هناك وهنا عشان ملحقش اصرف 

جاسر اتكلم بخوف وحصل اي هتاك يا ذياد  


اتكلم ذياد بعيون حمرا الحيوان خطف زهره 

فجاءه جات رساله علي تلفونه وفتحها لقي مكتوب فيها عنوان 

ومكتوب تجي وحدك يا ابن الاسيوطي ولا هبعتلك عنوان قبر زهرتك 


ذياد قفل التلفون بعصيبه وقال الكلب وربي ما انا سايبه خلاص وقته انتهي معايا 


وإتكلم بسرعه وهو وماشي  لازم امشي دلوقتي يا جاسر ابعت اكبر عدد من الحرس  لبيت عمي بسرعه 


جري وراها جاسر ومسكه من دراعه وصرخ فيه انت مجنون رايح للموت انت مش عارف انو عايز يقتلك 


بعد ذياد أيده وقاله مفيش وقت يا جاسر هيقتل زهره 

وقتها كان جاسر حط جهاز تعقيب صغير في هدوم ذياد من غير ما يحس لانه عارف أنه عنيد ومش هيسمع كلامه ومشي ذياد بسرعه 


طلع جاسر تلفونه واتكلم بغموض خليك وراه من غير ما ياخد باله 

وبدل العربيه عشان محدش يحس انك مراقبه بسرعه

اتكلم الطرف التاني حاضر يا باشا


وصل ذياد عند بيت مهجور وسط اراضي زراعيه 

واول ما نزل ظهر قدامه حرس الباشا فتشه واخد سلاحه وتلفونه


دخل ذياد البيت المهجور مع الحرس بتاع الباشا 

لقي زهره مربوطه وسط القش وحاطين لاصق علي بوقها وبتبكي بصمت 


فجاءه ظهر الباشا من وسط الغرف وقال اهلا بابن الاسيوطي اخيرا حان الوقت عشان اشوفك 


ذياد اتكلم بصوت عالي وقاله انت عايز اي مني ومنها بعد اللي عمله اخوك 

كور هيما أيده وقاله عايزاخلص حقي وخسرتي وسط تجار السلاح وعايز أحد حق احمد اللي لسه ناره قيده في قلبي 


وهجم علي ذياد وبقي يضرب فيها لما جي ذياد يدافع عن نفسه لقي واحد من الحرس حط السلاح في دماغ زهره 


ضحك هيما وإتكلم بسخرية حاول تدافع عن نفسك سعتها هتوحشك القطه


وفضل يضرب فيها بالوكس في وشه وبقي ينزف دم من مناخيره وفمه ضربه في بطنه بالوكس قعد ذياد علي ركبته في الأرض ومسك جمبه 


اتكلم الباشا هو هو بينهج بصوت انا كنت عايز الملف من المحروسه واخد حق اخوي منها بس انت خليته عداء شخصي معك انت برضه أدخلت في شغلي وخسرتني كتير قوي يا ابن الاسيوطي 


وطلع سلاحه وضربه طلقه جات في كتفه بقي ذياد يتالم من الوجع ضحك الباشا بسخرية وقاله متقلقش المره الجايه هريحك من الوجع 


وحط السلاح في دماغ ذياد وقاله ودع قطتك ولا اقولك لا بلاش ما هي جايه وراك علي طول 


اتكلم ذياد بالعافيه ومسح الدم من علي بوقه وقاله متقدرش تعمل حاجه عشان انت واحد جبان 


ضحك هيما بسخرية وقاله لا اقدر ولسه هيدوس عليه 


سمع ذياد صوت طلقه فكر انها جات فيه بس فجاءه وقع هيما جمبه علي الارض ببص يشوف مين اللي ضرب لقي الضابط وجمبه جاسر واقف علي الباب والحكومه بتقبض علي كل اللي في المكان 


زحف ذياد ووصل عند زهره وبقي يفك فيها كانت منهاره 

خضنته وفضلت تعيط وقالته زهره بدموع 


 انت كويس بس ذياد غاب عن الوعي شاله جاسر وجري ليه علي العربيه وحط دماغه في حجر زهره وطلع المستشفي 


كانت زهره طول الطريق بتعيط وماسكه أيده وخايفه بسبها زي ما كله سابها ويمشي بعد ما لقت الحب والأمان والسند بعد ربنا 


بعد خمس سنين كانت زهره واقفه في المقابر وجمبها ولد وبنت تؤام وبتعلمهم ازي بقرو الفاتحه وهما رافعين أيديهم 


بعدها بوقت كانت زهره قاعده قدام القبر بحزن  قرب الطفل منها وقالها ماما بابا بيقولك يلا عشان الطياره معادها قرب ضحكت زهره ليه وقامت نفضت هدومها وخضنته وقالت قول سلام لجده وجدتو عشان راجعين فرنسا 


الطفل اتكلم بابتسامه مع السلامه جدو مع السلامه جدتو 


مسكت أيده وطلعت لقيت ذياد واقف جمب العربيه وشايل طفل عنده سنتين وبيلعب معه ويضحك بص ليه بابتسامه 


وقال يلا يا زهره زمان جاسروساره وابنهم وصلو المطار

انتي ناسيه انو سالي هتولد الاسبوع ده ؟


زهره ردت بابتسامه خلاص خلصت اهو وطلعو العربيه 

كانت زهره جمب ذياد وفي حضنها ابنها الصغير بصت علي ذياد بحينه وبعدها بصت علي قبر ابوها وقالت في سرها شكرا يا بابا علي اجمل هديه سبتها ليا ورجعت بصت علي اولادها التؤام في الكرسي اللي ورا وشددت علي حضن ابنها الصغير 

ومشيت العربيه وبتختفي مع ماضي زهره اللي قدر ذياد بحنيته يعوضها عن كل اللي فات احنا مش بتقدر نمحي الماضي بس نقدر نعمل ذكريات جميله مع الشخص اللي يستحق 


كل يوم بتولد زهره جديده في المجتمع بسبب اختيار غلط اخترو لبنتكم اختيار صح عشان الخساره بتكون كبيره بعدين 

وبكده تكون خلصت روايه قربان ابي دمتم بخير

#ملكه٠حسن

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع