القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقك لعنتي الفصل السادس وعشرون والسابع وعشرون بقلم شروق مجدي

 رواية عشقك لعنتي الفصل السادس وعشرون والسابع وعشرون بقلم شروق مجدي




رواية عشقك لعنتي الفصل السادس وعشرون والسابع وعشرون بقلم شروق مجدي 



لايك و كومنتات كتير عشان توصل لاكبر عدد ممكن من الناس ❤️ رأيك يهمنا ❤️

عشقك_لعنتي 

#بقلم_شروق_مجدي. 

الفصل 26

صلى على الرسول صلى الله عليه وسلم ♥️

.........................................


بيشوي بضيق : يا دكتور صدقني دي الحقيقه البنت كانت مخطوفه وهو الى لحقها احلفلك بي اي طيب


الدكتور: والله انا ما مرتاح لا ليك ولا له 

عمران بغيظ : لي ياعني شكلنا رد سجون في اي يا دكتور بقول لحضرتك مراتي مراتي انا هعمل فيها كده برضه ، و اقولك لما تفوق اسألها لو قالتلك بلغ بلغ انا موافق 

بيشوي: اااايوه حلو ده وهو بدال ما البنت تحرجك وتقولك هتنازل ويبقى شكلك وحش 


الطبيب بضيق وهو يقف ويضع يده على المكتب : طبعا هتخاف منك برضه هبلغ عنه ولو فضلت تقنع فيا هبلغ عنك انت كمان اي رايك بقه 


عمران بغيظ: سيبه يبلغ سيبه انا هكلم طارق باشا يتصرف في الموضوع ده 

الدكتور: خفت انا بقه 

بيشوي بهمس: طب و طنط وعمي 

عمران بغيظ : تعالى برا وانا افهمك 

بيشوي: عن اذنك يا دك 


واتجه للخارج 


عمران : انا بعت رساله لعمي اني انا وليان سفرنا تاني تغير جو و كام يوم و راجعين 

بيشوي: ياعيني عليكي يا لولي سافرتي مرتين وانتي اصلا متنكد عليكي ، بس مريم كلمت ابوها وحكت له على حوار الخطف عشان يفهم هي سفرت ليه معايا 


عمران : كلمته هو كمان وقولت له بلاش يعرف حد من اهلها وأنها بخير حتى كان عايز يجي وانا قولت له احنا احتمال كبير نرجع بعد شويه و هيجي الفيلا يطمن عليها وياخد مريم عشان الوقت متاخر 

بيشوي : طب تمام خلى الدكتور يبلغ بقه ده راجل هوبا


عمران بحزن : هو مش راجل هوبا ولا حاجه هو راجل اد ابوها شايف بنت جيه تعبانه بالشكل ده وكانت قبلها في حادث اغتص،اب طبيعي تصعب عليه و يتعاطف معاها هو معاه حق 

بيشوي بحزن : والله عندك حق 


فتحت مريم الباب وخرجت وهي تبكي بقوه ، اقترب منها عمران بخوف : في اي مالها ليان هي كويسه 

مريم بدموع : مش عارفه هي مفتحه عنيها وعماله تعيط ومش بترد عليا ابدا حد ينده الدكتور 

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

اتجه عمران للداخل سريعا وجدها تبكي بقوه 


اقترب منها ووضع يده على وجنتيها بخوف : ليان حبيبتى مالك انا جنبك ماتخفيش انتي معايا

ظلت هي تبكي و تشهق بقوه ولا تنظر له 

دخل الطبيب بضيق : انت اي الى دخلك هنا شوف حالت البنت اتفضل براااا 


عمران بدموع : يا دكتور هي محتاجه ليا جنبها 

ولكن نظر لها بصدمه عندما وجدها بعدت يده عنها وهي تمسح دموعها ولا تنظر له و تشهق بقوه 


عمران بذهول : ليااان انتي مش عايزني جنبك 

الدكتور بغيظ : اتفضل برا بدال ما انده ليك الامن 

عمران بدموع : ليان اخرج 

وجدها لفت وجهها للحائط ولا تنظر له


اقترب بيشوي ووضع يده على كتفه بحزن: تعالى يا عمران دلوقتى هي مش في حاله تسمح لاي كلام 

خالص 


تنهد بحزن ووقف واتجه للخارج معه واغلق الباب

اقترب منها الطبيب بحزن وهو يكشف عليها ويقول : انا هجيب لك حقك منه اوعي تزعلى يا بنتي سامعه والله لا ابلغ عنه المغت،صب الهمجي ده 

نظرت له هي بخوف وظلت تحرك راسها بقوه يمين ويسار 

الطبيب : اهدي يا بنتي متخافيش انا هجيب لك حقك 

مريم : يا دكتور حضرتك فاهم الموضوع غلط هي بتحبه جدا وكانت مخطوفه من واحد تاني هي بس زعلانه منه في حاجات حصلت بينهم خناقه وكده لكن عمران ده طيب خالص ومحترم 


الطبيب وهو ينظر لها : صحيح كلام صحبتك ده 

حركت رأسها بنعم وهي تبكي بقوه


مريم بأستغراب: هي لي مش بتبص لينا ومش بتتكلم 


الطبيب: فاهم قصدك اي اطمني واضح انها اتعرضت لشئ عنيف او صعب دخلت في مشكله نفسيه وفقدان نطق مؤقت بس ان شاء الله فتره مؤقته وترجع كويسه لو قعدت كتير يبقى لازم تتعرض على دكتور نفسي عن اذنك 

حضنتها مريم بخوف وهي تقبل رأسها والاخري بعالم اخر ليس معهم تبكي فقط 


.........................................


خرج الطبيب اقترب منه بيشوي وعمران الذي تحدث بخوف عليها ودموع تملأ عينيه: عامله اي ارجوك طمني عليها 


تنهد الطبيب بتعب : حاضر يا سيدي بعد ما قولت لها ابلغ وقالت لاء وانك كويس يبقى عفوت عنك 

عمران بفرح : هي قالت كده 

الدكتور: لا الحقيقه هي فقدت النطق 

شهق الاخر بصدمه : اااااي ياعني اي ده 

الدكتور: اطمن فتره مؤقته حاول تخرجها من الحاله الى دخلت فيها دي حاول تقربها من ناس بتحبها هي عندها انهيار عصبي شديد بس مؤقت مع الوقت والمناخ الدنيا هتبقى كويسه


بيشوي: تقدر تروح دلوقتى

الدكتور: خليها بكرا افضل تكون احسن 

عمران : مش ينفع اهلها مش عارفين الى حصل وهي كمان بتحب البيت اكتر احنا مسافرين القاهره

الطبيب: خلاص مافيش مشكله بس التزم بالأدوية بتاعتها والراحه النفسية وبلاش ضغط خالص عليها 

عمران بحزن :تمام متشكر يا دكتور لحضرتك جدا 


تنهد بتعب ودخل لها مره اخري وهو يقول : جاهزيها يا مريم عشان نمشي 


غمضت هي عيونها ببكاء لاتريد سماع صوته

اقترب منها بدموع وجلس امامها : لي كده طيب انا عملت اي عشان زعلانه مني اوي كده 

لفت وجهها بعيد عنه 


تحدث مريم بحزن على عمران : ليان هو عمل اي بس ده كان هيموت عليكي وقلب الدنيا فضل يكلم كل الناس ، بقه هيموت لما عرف انك مع الزفت ياسين ده خاف يعمل فيكي حاجه ، لو على المكالمه بتاعت نيار كلها كانت كذب احنا كنا معاها وطلبنا منها تطول المكالمه عشان انتي نعرف مكانك فين .


فتحت عيونها بدموع وهي تنظر لمريم وضعت مريم يدها على راس ليان ببكاء : انا عمري ما اكذب عليكي يا لولي وانتي عارفه كده كويس صدقيني والله كان هيموت عليكي ، ولو لسه زعلانه على شغل نيار ده فا هو عنده كلام كتير اوي ليكي لما تروحي البيت بقه و ترتاحي كده يبقى يتكلم معاكي .


ظلت ليان تنظر لها بخوف فهمته مريم فهما عشرت سنين طويله اكملت مريم بغيظ : عايش ياختي زي القرد جته نيله اطمني السكينه بتاعتك مش سبب موته لما نشوف يكش تطلع روحه يلا بقه عشان نمشي من هنا 


تحدث الاخر بهمس لها: ليان ........ لولي 

ظلت لا تنظر له تنهد بحزن ووقف واتجه للخارج واغلق الباب خلفه بحزن شديد عليها لم يتخيل يوم ليان المرحه القويه المشاغبة تصل لتلك المرحلة بيوم 


.........................................


في السياره كان بيشوي يقود وبجانبه عمران الذي ينظر لليان بحزن وهي تحتضن مريم وتنظر من النافذه وكأنها بعالم اخر ليست معهم من الاساس 

الى ان وصل كل منهم لباب المنزل 

نزلت مريم و سندت ليان للداخل 

ولكن وجدت والدها وجدي يقف ينتظر بالخارج بمجرد ان لمح السيارة اقترب منهم بخوف على ابنته وليان ايضا 


وجدي : عاملين اي يا ولاد حمدالله على السلامه

ليان حبيبتى يا بنتي وقبل رأسها بحزن وهو يقول : اي يا لولي بس مش واخد عليكي كده 


ولكن ظلت هي شارده لا تنظر لاحد 

مريم بحزن : سيبها يا بابا تطلع ترتاح وبكرا ربنا يسهل هتطلع معاها واجي لحضرتك عن اذنكم 


وجدي بحزن : البنت مالها اي الى حصل لها عمله كده لي 

جلس بيشوي بتعب : ضربت ياسين بالسكينة الظاهر حاول يعتدي عليها 

وجدي : انا مش قادر اصدق ان ده ياسين ابننا مش قادر اصدق ومات ولا لسه عايش 

رفع بيشوي عينيه على عمران الذي ينظر لغرفه ليان بقهر : عايش يا عمي بس مع المخابرات العامه الموضوع كبير اوي ده بيشغل تبع شبكه دوليه خارج البلاد

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

وجدي : انا مش قادر اتخيل الى بيحصل ده 


اتجهت مريم للاسفل وهي تقول : بابا هو حضرتك مينفعش تقول ل ماما اي حاجه و ابات انهارده مع ليان انا وانت انا مش هقدر اسيبها كده 


قاطعها عمران بحزن وهو يحني رأسه و يلعب ب مفاتيح السياره : لا يا مريم معلش سبيها معايا اطمني انا محتاج اتكلم معها شويه 

مريم بتوتر : عمران ليان ت .......

قاطعها عمران بتفهم : اطمني ماتخفيش عليها لكن باته معايا النهارده الفجر اصلا خلاص هياذن


وجدي : لا يابني مش ينفع روحي يا مريم اعملى له سحور يا بنتي ويلا بينا 

عمران : اعملى لينا كلنا يا مريم 

وجدي : يابني انت اهم عشان الصيام انا لازم اروح عشان مارينا لوحدها مش ينفع اتاخر عن كده دي عماله تسأل كل شويه انت فين انت وبنتك 


عمران : انا مش قادر اكل ماتعمليش حاجه يا مريم شكرا 

بيشوي : عشان صيامك بكرا يا عمران 

تنهد الاخر بحزن وهو ينظر لغرفتها : صدقني مش قادر خالص اكل ماليش نفس 

وجدي : طيب يبقى يلا بينا يا ولاد خد بالك منها يا ابني 

عمران : في عنيا يا عمي 


خرج الجميع وتنهد هو بتعب وصعد لغرفتها وفتح الباب وجدها تجلس على الفراش تسند ظهرها وتنظر للفراغ 

تنحنح بهدوء ودخل اخذ ملابس له وذهب للمرحاض اخذ شاور و غير ملابسه وخرج مره اخري وهو يقترب منها وجلس بجانبها على الفراش وهو ينظر لتفاصيل وجهها الحزين الباكي بندم شديد وهو يتحدث بهمس : محتاج اتكلم معاكي كتير اوي


تنهدت بحزن وجاءت تجذب الغطاء وتستعد للنوم ولكن بعد هو الغطاء عنها واكمل : محتاج انك تسمعيني و النهاردة يا ليان انا محتاج اتكلم حالا ومش باخد رايك لاء انا هتكلم وانتي لازم تسمعيني


ظلت تنظر للفراغ بغضب وحركت رأسها يمين ويسار بالرفض القاطع ثم اخذت الهاتف الخاص بها وكتبت عليه شيء ووضعته أمام اعين عمران الذي قراءه بحزن شديد: طلاق عيزا تطلقي .......... حاضر هعملك الى انتي عيزاه بس بعد ما اتكلم واقول الى عايز اقوله وبعدها هنفذ كل الى يريحك 


كتبت على الهاتف بعصبيه ووضعته امامه مره اخري 

عمران بتعب وهو يقراء : مش عايزه اسمع منك كلام مش هيغير قراري اصلا ومش عايزه اسمعك من الاساس 

رفع عينه لها بحزن : انا انا يا ليان تمام بس انا برضه هتكلم وانتي غصب عنك هتسمعي 


فردت جسدها على الفراش واغمضت عيونها لتنام 

ولكن تنهد هو بتعب وجلس وهو يضع يده على وجه وبدأ يتحدث: عمري ما شفتك غير اخت اخت ليا ، كنت اه بافضلك عن نور ومريم بس كنت بقول عشان شقيه و غلباويه كده ولسانها طويل وبرضه لانك اكتر واحده بتاخد بالها مني ، مكنتش اعرف ابدا ولا حسيت حبك ليا ده حتى لما ياسين كان بيحبك كنت بقولك ادي له فرصه بس من جوايا مبسوط من تصميمك انه لاء ومش هينفع ، لما خطبت نيار اعجبت بيها و بلبسها البت الجامده الى الكل بيقول عليها بسبب لبسها وأسلوبها هتبقى بتاعت عمران وهي كمان اعجبت بالواد الى كل البنات هتموت عليه وشكله حلو وأمور 


كان الدنيا معانا حلوه جدا بس كان نقطة الخلاف ما بينا انتي كانت بتغير من حبي ليكي انتي بالذات عن نورهان ومريم و تتخانق معايا كتير بسببك وانا كنت ديما افضلك عن اي حاجه واقول لها ليان خط احمر في حياتي لا تقبلي ده لا كل واحد فينا يروح لحاله 


, يوم ما شفتيني بالمكتب دي كانت اول واخر مره اقرب منها بالشكل ده وللتوضيح اكتر هي الى قربت مني فاجأه بالشكل ده وانا شاب ضعفت و استسلمت لوقت معاها مكنتش اعرف انك موجوده و شفتى موقف زي ده بس بعدها ان بعدت وطلبت منها بلاش يكون بينا تجاوز بالشكل ده لاني مش حابب كده وهي اعتذرت انها بتحبني مش اكتر الله اعلم بقه شفتك ولا لا وعشان كده عملت ده .


تنهد بتعب واكمل : بعدها بفتره عرفت انك مسافره حولت اتكلم معاكي بس انتي كنتي ديما تتهربي مني ويوم سفرك انا الى هربت منك كذبت عليكي وقولت اني مع نيار و تروحي وتيجي بالسلامه 


نظر لها وجدها تفتح عيونها وتنظر له ببكاء اكمل هو بدموع : بس انا كنت بموت يا ليان بموت من بعدك مش قادر اقولك استني انا مش هقدر على بعدك ده 


فتحت عيونها باستغراب شديد من حديثه الغير مفهوم لها اكمل هو بدموع وهو ينظر امامه: يومها بيشوي جالى بعد ما سفرتي كان مستغرب حالي ده وقالي معقول بتحبها 


بس انا رفضت طبعا وقولت له اختى دي بنتي ليان دي طفلتي المشاغبة انا ابوها مش مصدق انها تمشي كده دي حته من غير ما تاخد رأيي مش قادر اصدق 


حولت بعدها اكلمك وكنتي برضه بتبعدي وتقولي عندي شغل هكلمك بعدين 

لحد يوم الحادثه يومها كنت مسافر مع نيار نغير جو ونظر لها مره اخري واكمل : وفتحت معاها كلام اني بجهز ورقي عشان اسافر ليكي اقعد معاكي كام يوم 


شهقت ليان بصدمه وجلست تسند ظهرها على الفراش وهي تنظر له بفضول ان يكمل بالفعل اكمل هو: طبعا اتجننت وفضلت تتخانق وتزعق كلمه مني على كلمه منها شدينا جامد اوي وانا صممت اني مسافر ليكي لحظات مخدتش بالي والعربية انقلبت بينا وحصل الى حصل 


واكمل بتهكم : وهيا طبعا الواد القمر الجنتل إلى البنات هتموت عليه بح راح مع اني كنت ممكن اهرب و اسيبها بس انا خفت عليها و طلعتها الاول مكنش في اي مخلوق حوالينا 


تنهد بتعب وجلس بجانبها على الفراش ونظر لها واكمل : وفضلت الشخص الى شفتي لما جيتي مش طايق نفسه ولا طايق حد واول ما عرفت انك جيتي قلبي كان بيرقص من الفرح كنت هموت واطلع اسلم عليكي واخدك في حضني بس خفت من رد فعلك على شكلى ، بس انتي خليتي لحياتي طعم تاني من يوم رجوعك و كأن الحياه رجعت تاني ليا 


تنهد بدموع وهو يضع يده على خدها برفق يزيل دموعها : عمري ما حسيت بحبك ليا كنت عارف انك بتهزري لانك شقيه بس يوم ما انهرتي و قربتي مني اوي كده كنت هضعف قلبي كان سابق خطوه واحده في حضنه زي الطفل الى تايهه ولقي حضن امه ، 


قلبي كان بيحضن كل حته فيكي حسيت وقتها اني مش عايز حضنك بس لاء انا عايزك كلك على بعضك لو كنتى قربتي اكتر وفعلا بوس،تيني مكنتش هقدر امنعك كنت هشارك في جنانك ده بس مقدرتش مكنش ينفع انتي بنت راجل وست اغلى عندي من روحي مينفعش ابدا اتجاوز حدودي دي معاكي ابوكي أمن عليكي عشان معايا ازاي اعمل انا كده وفي نفس الوقت انتي حلوه حلوه اوووي جميله شاطره ، بنت اي شاب بالدنيا يتمنى نظره منها ازاي اكون اناني وادفن جمالها ده معايا بشكلي ده عشان كده ضربتك بالقلم عشان لو كنتي قربتي تاني مكنتش هقدر اتمالك نفسي ابدا يمكن كنت انا الى اترجيتك انك تفضلي معايا واني بعشقك .


ظلت تبكي بقوه لا تصدق ما يقوله لها الان اكمل بحزن وهو ينظر امامه : رجعت لنيار عشان ابعدك عني كنت بموت وانتي بتقولى ياسين وموافقة وانا جوايا عايز يقولك ارجوكي لاء استني انا بحبك اوي بس مكنش في اي امل من اني اخف كنت هبقى اناني اوي وقتها . 


اكمل بتهكم : بس ياسين باشا عرف قبلي بالورث وطلعت نيار راجعه عشان كده وهو كمان عمل كده عشان يبعدك عني خالص 

ظلت تنظر له بعدم فهم الى أن قص عليها كل شئ وضع البرشام في العصير ومريم و المافيا ويوم خطفها كل شئ 


ثم اكمل وهو ينظر لعيونها وهي تبكي ولا تصدق ما يحدث اكمل هو بصدق : والله يا ليان الى خلاني اشغلها عندي هو ده كنت حاسس ناحيتها بالخجل وكمان سابت شغلها عشاني مكنتش اعرف كل الارف ده


انا لما رجعت من السفر وعملت التجميل في وشئ كنت هموت واشوفك وقولت لازم احاول انها ترجع ليا تاني بس زعلت لما لقيت صوت ضحكتك انتي وياسين على السلم وكان قريب منك نزلت بس هو حب يرخم عليا قدامك وبعدها لما شفتك نسيت نفسي و حضتنك ولاول مره احضنك كا حبيبه مش اخت يكمن انتي حتى حسيتي مني بحاجه زي كده يومها

حركت رأسها بخجل بنعم له 


اكمل هو : وبعدها جالى ياسين تاني وقالي انه با،سك وافتكر اني شفتكم وعشان كده زعلت ونازل يعتذر ليا ال اي اصلك بدأتي تحبي والا مكنتيش سمحتى له يقرب كده 

فتحت عيونها بذهول وهي تحرك راسها برفض تام 

عمران: اهدي يا حبيبتي عارف انه كذاب وحقير 


ثم اكمل : كنت هموت من فكره ان حد قرب منك و لمسك غيري حد حس بيكي كده قبلي الفكره نفسها توجع توجع اوي قولت يبقى انا مجرد حب مراهقه او طفوله او يمكن اتعلقت بيا مش اكتر مجرد اعجاب زياده وراح لحاله 

كذب عليا زي ما كذب عليكي وقال اني بشرب انا عمري ما في حياتي شربت ولا فكرت اعملها ويوم ما شربت شربت سجاير مرتين بالظبط مره يوم سفرك من اكتر ما مش قادر اتخيل عدم وجودك ومره بعد ما قربت منك بالشكل البشع ده من كتر ما كنت هتجنن ازاي اعمل فيكي كده 


و عمري ما فكرت اطلقك ابدا من يوم جوازنا كنت بتجنن من الكلمه دي منك ولا من سيره الزفت ياسين ده حتي يوم ما زعلتي مني عشان الحمل 


انتبهت لكلامه بتركيز اكمل هو : ايوه مكنتش عايزك تحملى طبعا مني بالشكل ده انا هموت من طفل منك يكون ابني وابنك نفسي يكون لينا بيت دافئ واطفال حلوين شبهك بس مش بالطريقه دي الطفل ده كان هيفضل يفكرنا باليوم ده طول العمر كان هيبقى ذكري وحشه اوي في حياتنا انا مش عايز كده اصلا عايز امحي اليوم ده من حياتنا للابد ونعمل سوا ايام جميله نفتكرها مع بعض 


وضع يده على خديها وهو يحركها بهمس : يوم ما قربت منك و بوستك في المطبخ كانت حاجه كده ولا الاحلام فضلت طاير بيها طول الليل انتي ازاي كده انا حسيت اني في الجنه مش الارض ابدأ وانتي سألتي يومها سؤال انا هجاوبك عليه دلوقتى ، بو،ستك اي الى احلى من نيار دي اصلا مافيش اي وجه مقارنه بينهم نيار كان متعه او حاجه كده جديده عليك لكن انتي انتي حبيبتي روحي انتي مجرد ما لمست شفا،يفك اتخطفت لعالم تاني خالص ،

بس يومها افتكرت كلام ياسين وانه قرب مني قبلك وده خنقني اوي.


اقترب منها بهمس واكمل وهو يمسح دموعها برفق : انا بحبك بحبك اووووي انتي كل ما ليا في الدنيا دي كل الى حصل ده كان بسبب ياسين ونيار ، وهو كل واحد فيهم خد جزاءه تعالى انا ونتي نبداء من تاني عشان خاطري وحياتي عندك بلاش تقتليني ببعدك عني يا ليان 


شهقت بقوه من كثره البكاء و احتضنته وهي تبكي داخل احضانه بقهر وتضع يدها على ظهره تتشبث بملابسه ببكاء شديد 


حاوط خصرها بيده وهو يسحقها داخل احضانه ويبكي هو الاخر على وجعها هذا ويهمس لها بندم ان تسمح له بفرصه واحده فقط ليثبت لها حبه الشديد بها ولها ، الى ان فاق على صوت دق جرس الباب ابتعد عنها برفق وهو يقبل رأسها ويسمح دموعه وهو يقول : الساعه ٩ الصبح اكيد مريم المجنونه 

واتجه للاسفل 


ولكن شهقت ليان بفرح وصرخت بقوه وهي تجد نورهان تفتحت الباب بقوه وترقد داخل احضانها 

وتقبل كل شئ بها وليان تبكي بفرح شديد وهي تتشبث بها بقوه 

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

ابتعدت نورهان وهي تبكي بقوه ووضعت يدها على وجه ليان وهي تقول : سلامتك يا قلب اختك اول ما عرفت جيت من المطار علي هنا علطول مقدرتش اروح البيت الاول من غير ما اشوفك عمله اي يا حبيبتي اي يا لولي لا فاقي انا محتاجه ليكي اوي 


بكت ليان بقوه وبدأت تحرك شفتيها بفرح وتلعثم وسط بكاءها : ننننن. ....... نو......... نور ...... نوووور نووووور نورهان 

حضنتها نورهان بفرح شديد : ايوه بقه يا لولي ايوه كده انا نورهان يا روحي وحشتيني اوووي اتكلمي يا ليان اتكلمي يا حبيبتي محدش ابدا يستاهل زعلك ده انتي غاليه غاليه اوي فاهمه 


ابتسمت ليان بفرح وهي تحتضن اختها بقوه ثم رفعت عيونها الى عمران الذي يقف ويسند يده على الباب ويبكي وسط فرحته بعودت نورهان وايضا ليان من جديد 


ليان بهمس وفرح: يارب تكوني خدتي خطوه مع سوبر هيرو ياسر باشا الحسيني


نورهان بقهر وهي تحتضن ليان : مات مات يا ليان 


ابتعدت ليان وهي تنظر لها بصدمه 

اكملت هي بقهر : استشهد كان شغال تبع المخابرات واستشهد 

حضنتها ليان بقوه وهي ما زالت في صدمه من ما تقوله نورهان 

قررت نورهان عدم التحدث عن ماضي زيدان مره اخرى فقط اخذت الجزء الاخير له من حياته 


اقترب منهم عمران بخوف على نورهان وهو يحتضنه ليان ويقبل رأس نورهان ويقول : انتي كويسه 

بكت بقهر شديد 

و حضنت ليان مره اخري وهو يتنهد بحزن عليهم 

.........................................


رقدت فيروز بفرح الى ادهم 

الذي رقد لها وهو يصرخ بها بضحك : اهدي يا مجنونه انتي حامل 

وضعت يدها حول خصره وهي تحتضنه بقوه وبكاء : وحشتني يا ادهومي اووووي اوووي مش تقول انك جي 


بادلها الحضن بقوه شديده : جت كده يا روحي والله مكنتش مرتب انزل امتي بالظبط وحشتيني اووي فين مكه وفريده 

فيروز بحب وهي تقبل خده: نايمين شويه كده و اصحيهم 


حاتم بضحك : كلنا جينا ها مش ادهم بس نحن هنا 

ضحكت فيروز وهي تخرج لسانها لهم وتحتضن زوجها : بس ادهم بس الي وحشني اووووي 

ولكن لفت نظرها وجه مازن الحزين فقالت : الله ماله مازن فيه اي 

ادهم ببرود: امه ماتت 


فيروز بصدمه : اااااي ...... اي ده مش امه ماتت من سنتين تقريبا 

ادهم بضحك : تعالى يا مصطفى عايزك 

مصطفى بغيظ : طب مازن ومراته هنا نايمه وحاتم كمان انا عايز اروح ل مراتي حبيبتى ما نتكلم بكرا 

ادهم وهو يتجه للمكتب ببرود : يلا يا مصطفى معلش يا فيروزتي عشر دقايق و اجيلك 


فيروز : براحتك يا دومي وجلست بجانب مازن وهي تقول : الله الله مالك يابني فيك اي 

حاتم : طب انا طالع اشوف اية يا فيروز سلام

فيروز : ماشي يا حاتم ونظرت له : مالك ياد في اي 

نظر لها مازن بحزن 

.........................................


خرج ادهم بعد ان انتهي من الاجتماع المغلق مع مصطفى وجد اميره ومازن يستعدان للرحيل 

ادهم وهو ينظر حوله : الله فين فيروز 

مازن : طلعت فوق يلا سلام احنا بقه 

ادهم بغيظ : اترزع يا مازن نفطر سوا و افرد ام وشك ده


مصطفى بغيظ: انا عايز اروح لمراتي 

ادهم بغيظ : ما انا كمان مراتي وحشتني وعايز اقعد معاها وعايز انام احنا تقريبا بقلنا يومين مشفناش النوم انا جسمي مكسر نفطر سوا ومشفش وش حد فيكم لاسبوع قدام 


ولكن لفت نظره نزول فيروز ومعها حقيبه بيدها وتبكي بقوه وخلفها اية تحاول تتحدث معها وحاتم ايضا يقول : يا فيروز اعقلي وبلاش جنان الله بيت اي الى تسيبي وطلاق اي الى عايزه تعملى ده انتي حامل في تالت عيل 


ادهم وهو ينظر لهم بصدمه : طلاق طلاق مين الله في اي يا فيروز انتي رايحه فين ومين عايز يطلق


فيروز بغضب وهي تقف امامه وتبكي بقوه : رايحه في داهيه انت مالك انت طلقني يا ادهم انت سامع طلقني لحسن والله اخلعك 


نظر حوله بصدمه وهو يقول : هو في اي الله اي ح

حصل 

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

الجميع ينظر لها بذهول اكملت هي : الى حصل انك راجل خاين خاااين وانا كنت فاكره انك بتحبني اخص عليك اخص هي الرجاله كلها كده واط،يه 


فتحت الاخر عيونه بصدمه ثم تنهد بغيظ وهو يقول : اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اهدي يا ادهم اففففف في اي يا بنتي انا جيت جنبك ولا اتكلمت في اي على الصبح انا بقالي يومين منمتش ومش فايق ليكي وتعبان


صرخت بوجهه بقوه وهي تقول : ااااايوه ااااايوه ماهو طبعا مش فايق ليا راحت عليا خلاص انت بس فايق للحلوه الاموره ام شعر ملون الى حضنتها جامد و شلتها كمان للمطار ومن المطار لبيت سيليا دي كمان و حضنتها و حضنتك وقعدت تبوس رأسها 

لا ونامت على رجليك في العربيه كنت العب في شعرها بالمره 


ادهم بذهول : اي الكلام الفارغ الى انتي بتقولى ده جبتي الكلام ده منين ونظر بصدمه لمازن الذي يختبئ خلف اميره بخوف وهو يقول: والله ماقصد انا بحكي لها الى حصل وانا لي زعلان معرفش انها هتسيب كل ده وتمسك في الهبل ده يا فيروز الموضوع كان متعب لينا كلنا البنت كانت صعبانه علينا ده جوزها برضه وبتحبه 


تنهد ادهم بغضب وهو يستغفر ربه من هذا المختل ونظر لها وجدها تنظر له بلوم و بدموع شديده في عينيها

واخذت حقيبتها ولكن امسك هو بيدها بتعب : فيروز بلاش جنان انتي عارفه مازن يا حبيتي استهدي بالله كده واطلعي فوق وانا كده كده كنت هحكي لك 


فيروز بدموع: انت كذاب مكنتش هتقول انك حضنتها ولا شيلتها و اشمعني انت الوحيد الى شيلتها 

حاتم : لا يا فيروز انا كمان شيلتها 

ايه بصدمه : نعم يا خويااااا

حاتم بخوف : والله العظيم وهو بيطلع الطياره بس الباقى كله ادهم ماليش دعوه 


اميرة بفرح : بحبك يا ميزو انت الوحيد الى بعدت عنها 

مازن بحب : انا ملمسش ست غيرك يا روحي 

بكت فيروز بقوه مره اخري 

ادهم وهو يرفع يده للسماء بغضب : يااااااارب مكنش مازن مات مع زيدان وخلصت منه اي الى خلاني انسحب من لساني و اقوله ارجع المكان هينفجر بس مكان يولع معاهم وخلصت 


مازن بصدمه: لي كده يا جدع والله ما كنت اقصد 


فيروز بغضب ودموع : اخرس يا مازن وانت طلقني انت سامع واخذت حقيبتها 

ولكن اخذ منها الحقيبة بغضب وهو يلقيها بعيد ويقول : ما تبطلى جنانك ده بقه انا بقولك جي تعبان من الزفت الشغل و مش نايم كويس هو ده استقبالك ليا في اااي 


فيروز بغضب ودموع : مش عايزه شنط انا هخرج كده ابقى روح للحلوه الى نيمتها على رجليك تنيمك على رجلها يا حبيبي 


وخرجت بعضب وخلفها ايه وحاتم يتحدث معاها 

ادهم بصوت عالى وهو يتجه خلفها بغضب : غووووري في داهيه انتي فكراني هتحايل عليكي 


نظرت له بصدمه من ما قاله ورقدت للخارج وهي تقول: والله ما انا دخله البيت ده تاني شيل انت ولادك بقه انا هوريك اغور ازاي 


جاء ادهم يقترب منها بغضب ولكن تمسك به مصطفى: بس يا ادهم اعقل بلاش جنان صلي على النبي كده في اي بلاش تقول كلام وقت نرفزه تندم عليه بعد كده 


مازن بتوتر : انا اسف يا ادهم والله كنت بحكي لها عادي مقصدش على العموم انا انا هتكلم معاها 

ادهم بغضب وهو يتجه للاعلى : سيبك منها انا عارف انك متقصدش انت علطول لسانك فالت كده انا طالع انام سلام ثم توقف بضيق ونظر لهم وقال : طب انام ازاي ياعني وهي زعلانه مني ومش في البيت كده يوووووه يا فيروز خدي اقولك 


وجاء يتجه للاسفل ولكن وقع قلبه من صراخ حاتم بالخارج وهو يقول: فيرررررروز الحقني يا ااااادهم 

تمسك بسور الدرج بخوف وهو يهمس باسمها : ف...يرو.....ز 


 

.........................................


لايك و كومنتات كتير عشان توصل لاكبر عدد ممكن من الناس ❤️ رأيك يهمنا ❤️

عشقك_لعنتي 

#بقلم_شروق_مجدي. 

الفصل 26

.........................................

لايك و كومنتات كتير عشان توصل لاكبر عدد ممكن من الناس ❤️ رأيك يهمنا ❤️

عشقك_لعنتي 

#بقلم_شروق_مجدي. 

الفصل 27

صلى على الرسول صلى الله عليه وسلم ♥️

.........................................


ليان بصدمه: كل ده حصل معاكي ياعني انتي مكنتيش مسافره شغل كنتى مسافره تبع المخابرات

لاء وبابا وعمران كمان عارفين 


نورهان وهي تنظر للاسفل بحزن : ايوه كنت مسافره عشان ياسر او زيدان بس كل شئ نصيب بقه 

ليان : فين اخته سيليا دي 

نورهان: في العربيه مع مروان اتحرجت تدخل معايا 

عمران وهو يقف ويتجه للخارج : معقول كده يا نورهان الناس برا وانتي قاعده عادي كده هاتي اختك وتعالى نقعد تحت معاهم 

ونزل على تحت 


نورهان: انتي كويسه صح 

ليان بدموع: قالي انه بيحبني ومن زمان مش دلوقتي حكالى كتير اوي حتى الحادث الى حصل له حصل له بسبب خناقه مع نيار عشاني كان عايز يسافر ليا 


ابتسمت نور بفرح واكملت ليان وهي تنظر لها : انتي كنتى عارفه صح 

نورهان: عمران عمره ما كان بيتعامل معاكي عادي يا ليان كان واضح اوي حبه ليكي بس مكنش لسه فاهم مشاعره دي طب فاكره يوم حفله التخرج بتاعتك فكره الفستان الى كان مفتوح من نص ظهرك فكره يومها عمل اي 


ضحكت ليان بقوه وتذكرت ذلك اليوم 

فلاش باك 


عمران بغيظ: ايوه ايوه يا زفته جاي شيلي ايدك من على ام الجرس ده 

وفتح الباب بغيظ : في اي يا بت انتي مكنتش حفله تخرج دي الى قرفتينا بيها 


ليان بمرح وهي تضع يدها على شعرها والفستان: اي رايك 

كان فستان زهري طويل مقفول من الاعلى برقبه ونص كم وعليه بعض حبات اللؤلؤ وترفع شعرها للاعلى على شكل كعكة وينزل بعض الخصل على وجهها مع قليل من الميكب كانت رائعه الجمال


ابتسم عليها باعجاب شديد وهو يقول: روعه جداااا كانه معمول ليكي يا لولو 


نورهان وهي خلفها : طب ندخل ولا اي يا ست انجلينا جولي انتي وانت يا عمران اخلص بقه عشان ننزل


ضحكت ليان بخفه وهي تتجه للداخل : يا بنتي انا احلى من انجلينا جولي 

فتح عمران عيونه بذهول فكان الفستان من الظهر مقفول من الاعلى وبه فتحه كبيره من نصف الظهر الى اسفل الظهر عليها شيفون خفيف بنفس لون الفستان ، وايضا بفتحه تبدأ من ركبتها الى الاسفل تظهر جمال ساقيها من الخلف والملفت اكثر هو الحذاء به فيونكه كبيره من الخلف يلفت نظر اي شخص ينظر لها من الخلف 


ضحكت نورهان بخبث وهي تربع يدها 

التفتت ليان وهي تقول باستغراب: انت مالك مسهم كده لي يلا بقه عشان الحفله 


عمران بذهول : حفله حفله اي لفي كده ثواني

اعطت ظهرها له بفرح : حلو أكتر من الظهر صح ورفعت قدميها بغزل وهي تقول: الفيونكه جامده اوي 


اقترب منها الاخر ببرود : الفيونكه اه وجذب سلك شاحن الموبيل وضربها على ساقيها العاريه بغيظ 

صرخت الاخري ورقدت خلف نورهان وهي تقول: في اي ااااه حد يعمل كده 

تحدث الاخر بغضب شديد : تطلعي حالا تغيري القرف ده فاااهمه انتي رايحه حفله تخرج ولا ديسكو 


ليان بغضب : يسلام واش معني انا ياعني ما نورهان اهي لبسه الفستان كت و بفتحه من الجنب ولا انا بنت البطه السوداء ياعني 


عمران بغضب : نورهان كبيره و عاقله ومش بتدلع زيك انتي من اولها ، قلدها وهي تمشي وتقول : يابنتي انا احلى من انجلينا جولي ، وكمان بترفعي رجلك بدلع و عاجبك اوي الفيونكه دي مسخره و قلت ادب 

ضحكت نورهان عليهم بقوه 


ليان بغضب وهي تتجه للخارج : دي بقت عيشه تقرف 

ثم رفعت ساقيها بدلال من الخلف وهي تقول: برضه حلوه الفيونكه ورقدت للخارج 


عمران بغضب وهو يتجه لها : قرف لما يقرفك لمي لسانك بدال ما اجيلك يا ام فيونكه 

نورهان وهي تضحك بقوه وتتمسك به : خلاص يا ابني اهي طالعه اهي 

نظر لها بصدمه: شوفي البت بتدلع ازاي مصيبه لا تكون بتعمل كده في الجامعه 


ضحكت نورهان بقوه عليه 

بالفعل جهز الجميع واتجه للاسفل ولكن وقعت عينيه على ليان التي ما زالت بالفستان ولم ترتدي شئ اخر 

اقترب منها بحظر : انا قولت اي يا ليان 


ليان بغيظ : هو في اي الله ما مريم لبسه قصير اهو اشمعني انا ياعني وبعدين انا جبته مخصوص للحفله و معنديش حاجه جديده غيره وماما قالت ليا حلو انت اي مشكلتك 


ياسين وهو ينزل و يلف حولها بانبهار : اي يا بت ده انتي احلويتي كده امتى 


ليان بدلع وهي تحرك كتفها بشقاوه : يا بني انا طول عمري حلوه مش جديد عليا

ياسين. وهو يغمز لها: اه انتي طول عمرك حلوه بس دلوقتي الفستان يهوس لا واي جامده الفيونكه دي 


تحدث الاخر بغضب: في اي يا ياسين ما تلم نفسك هو انا مش واقف وانتي خليكي فاكره ان انتي ماسمعتيش كلامي 


جاء بيشوي بسيارته : يلا يا جماعه ولا اي 

اتجه الجميع للسياره ولكن جذبت ليان يد عمران بدلال عليه وهي تقول : طب خلاص متزعلش انت معاك فلوس 


رفع حاجبه لها بأستغراب اكملت هي بمرح : ما اصل انا طلعت و قولت لماما تديني فلوس عشان اجيب واحد جديد انا مش هلبس قديم بقه دي حفله تخرجي وهي مش معاها ونور احنا اخر الشهر 


ابتسم بفرح شديد علي دلالها عليه الذي يعشقه : ياعني لو عدينا على محل فساتين واخترت واحد غير ده ليكي هتلبسي 

ضحكت بشقاوه عليه واكملت : عشان بس مش تزعل مني بس حاجه تليق مع الجزمه الزهري دي 

اكمل هو بتحزير : وتغطي الفيونكه 


بيشوي بغيظ وهو يضغط على كلاكس السياره : يلا يا ابني انت وهي خلصنا 

عمران : حاضر ونظر لها طب يلا اعرف محل قبل الكليه بتاعتك حلو تعالى 

نهايه الفلاش باك


ليان بمرح : تصدقي صح ده كان واقع اوي ههههههه

نورهان: هو مشكلته بس ان احساسه بالمسؤولية اتجهنا وخوفه علينا وحبه لبابا وماما وانه معانا من صغره خلاه مش قادر يحدد مشاعره ناحيتك بسهوله


ليان بتفكير : اممممممم

نورهان: في اي ناويه على اي

ضحكت ليان بمرح : كل خير وحياتك يلا ننزل لهم بقه عيب عشان الناس دي 

نورهان: طيب انا هنزل وانتي غيري هدومك وتعالى. 

.........................................


رقد ادهم للخارج وخلفه الجميع بخوف عليها 

وجد حاتم يسند فيروز هو وايه وهي تضع يدها على بطنها وتبكي بخوف شديد بسبب نزيف شديد اسفل قدميها 


وقع الاخر قلبه بقدميه واقترب يحملها بخوف شديد وهو يقول: هات عربيه بسرعه يا حاتم فيروز حبيبتى متخافيش اهدي هتبقى كويسه

بكت الاخري بدموع وخوف : ابني يا ادهم اااه مش قادره 

رقد بها للخارج وهو حقا يموت رعب عليها فهي معشوقته التى حبها مازال يزيد مهما مرت السنوات عليهم 


ركب السياره وهو يحتضنها بخوف ووضعها على قدمه وهو يقول: بسرعه بسرعه يا حاتم نظر لها وجدها تغمض عيونها وتعرق بشده وضع يده على و جنتها وهو يضربها برفق : حبيبتى فتحي عيونك يا فيرو بصي لي 

فتحت عيونها بتعب شديد : بس انا زعلانه منك ومش عايزه ابصلك، 

ثم دفنت وجهها في عنقه وهي تقول : ابننا يا ادهم انا خايفه اوي 


احتضنها بقوه وهو يرفع وجهه للسماء: مش مهم عندي اي حاجه غيرك انتي وبس الى اهم عندي من اي حاجه في الدنيا 


في سياره مصطفى وهو يتجه خلفهم للمستشفى : عجبك كده هتموت البت استفدت اي بقه 

مازن بخوف عليها : يا بني ادم انا بحكي لها اد اي كنت زعلان واليوم كان صعب والبت صعبت علينا ازاي ايش عرفني انا انها هتعمل كده


مصطفى: اهي قلبتها خناقه و نفسيتها زعلت لدرجه حصلها نزيف ده ادهم هيولع فيك 

اميره بغيظ: هو انته الرجاله كلكم كده انت مالك واخد الموضوع بسيط كده ازاي 

مازن بغيظ: اميره وطي صوتك 

مصطفى بتفهم : مش مساله اني واخد الموضوع بسيط يا اميره بس كمان فيروز زودتها اوي البنت صعبانه عليه مش اكتر 

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي


اميره بغيظ : يا حبيبي لا حرام طب ما تحط نفسك مكانها ولا اقولك تعالى كده مثلا فيروز تعمل زيه الله في سماه يعلقها مكنها ، واي تنام على رجله في العربيه دي ما كان حط رأسها على الكنبه ولا خلاص مش قادر على بعدها ، بص فيروز مش مكبره الموضوع بس صاحبك زودها الصراحه انت عارف لو التلاته شالوها ولا نامت على رجل حد تاني غيره كانت بقه عادي لكن الى مش عادي ان هو بس الى عمل كل ده معاها 


نظر كل من مصطفى ومازن لبعض من كلام اميره المنطقي على زعل فيروز بهذا الشكل


.........................................


بالمستشفى العسكري بعد وقت طويل جدا لدرجه اقترب المغرب على الاذان 

خرج الطبيب لهم اقترب منه ادهم بخوف : مالها عامله اي طمني عليها النزيف وقف


الطبيب: اطمن الحمد لله جت سليمه الجنين بخير وهي كمان قدرت اوقف النزيف و نقلتا لها دم بس محتاجه راحه على الأقل شهر في السرير من غير عصبيه ولا زعل 

عشان ده ميتقررش تاني عن اذنكم


حمد ادهم ربه وهو ينظر للسماء براحه

مازن بخجل: انا بجد اسف يا ادهم والله لو اعرف انها هتعمل كده ما كنت حكيت اصلا


ادهم بتفهم: حصل خير يا مازن المهم يلا كل واحد يشوف رايح فين انا هخدها واروح 


حاتم : استنى بس يا ادهم لما نشوف هي عايزه اي ممكن تيجي عندي وايه تقعد معاها لحد ما تبقى بخير 


ادهم : انت فاكر اني كنت هسيبها اصلا تخرج من الفيلا لدقيقة واحده مستحيل وورد معاها وانا مش هسيبها اصلا الشهر ده هقعد معاها

لما ادخل اشوفها بقه يلا يتعود الفطار يوم تاني بس لازم نتجمع يوم قبل ما رمضان يخلص


ابتسم الجميع عليه ورحل ولكن ظل معه حاتم لان ايه بالداخل مع فيروز 

اتجه ادهم للداخل وهو يقول : اي يا فيرو كده وقعتي قلبي عليكي 


نظرت له بحزن وبدأت في البكاء مره اخري

تنهد بتعب واكمل : اخرجي يا ايه مازن عايزك


اتجهت ايه للخارج وهو تقدم وجلس بجانبها وهو يقبل رأسها و يأخذها داخل احضانه بقوه وهو يقول: زيدان أمني عليها بقت مسؤولة مني هي وسيليا كان صعب عليها تشوف المكان بينفجر وهو جواه كان صعب علينا كلنا 

انا عارف ان معاكي حق كا ست تزعلى واوي كمان بس انا كا راجل هنزل من نظر نفسي لو كنت كل شويه حد شالها مني شويه ، الى مش هقبله عليكي عمري ما اقبله على حد وانا مستحيل كنت هنقلها بينا كل واحد يشيلها شويه هي مش لعبه دي امانه معايا وانتي عرفاني كويس .


فيروز وهي تمسح دموعها برفق: طب والعربيه 

اكمل بأسف: في دي معاكي حق تزعلى شويه بس انا وقتها كل الى كنت شايفه انتي يوم ما شفتك غرقانه في دمك وانتي بين ايديا يوم ما قلبك وقف وانتي في حضني مكتتش مركز انا بعمل اي غير اني حاسس بقهرت البنت دي اوي ، وبحمد ربنا وقتها ان كان معايا حاتم ومصطفى الى كنت محتاج لحضنهم اوي اكتر من اي وقت تاني يمكن غلط واسف بس صدقيني مكنتش حاسس غير بيكي انتي والى حصل معانا .


نظرت امامها بدموع : ولو كنت انا الى عملت.....

قاطعها بتفهم: انتي عملتي كده فعلا 

اتصدمت من حديث اكمل هو: فكره وقت اصابه طارق كنتي سنداه لحد برا ولما مكنش قادر قربتي اكتر ورمي جسمه عليكي من التعب وانتي ماسكه وسطه لحد ما وقع في الارض و كنتى حضناه جامد وعماله تعيطي و خايفه عليه 


فيروز : ايوه بس مكنش في بنت غيري معاه ولا حد اصلا معاه وكنت حرفيا مش في وعيي وانت مزعلتش اصلا


ابتسم واكمل: ما زعلتش عشان كان موقف صعب عليكي وأول مره تتعرضي لكده و لانك لما حكيتي ليا الى حصل كنتى فعلا منهاره وخايفه عليه بحكم انه قعد معاكي فتره برضه وانتي حبتينا كلنا وهما كمان حبوكي اوي 


فيروز بدلع وهي تلعب في زرار قميصه : بس حبيتك انت اكتر ، ابتسم عليها اكملت هي بغيظ: بس برضه انا كنت معاه لوحدي مافيش غيري 


قبل جبينها بعشق ثم وضع جبينه على جبينها وهو يحتضن خصرها بقوه: فيروز انا مكنتش ابدا هسمح لحد يشيل نورهان او اي بنت في مهمه معايا غيري لان هي مسؤوله مني ولو انتي او ورد او شهد اختى مكانها وعرفت ان كل واحد شالك شويه مكنتش هبقى طايق نفسي لازم تفهمي ده 


فيروز : بس انت قول ليا مش بتطلع مهمات مع بنات اصلا 

ادهم: نادر لما بيحصل ويتكون حاجه كبيره زي مهمتك انتي و نورهان كده 


ابتعدت بغيظ واكملت: ماشي سامحتك عشان الموقف كان صعب بس انت بتقول مسؤوله مني انت ناوي تشوفها تاني بقه


ضحك بقوه عليها واكمل وهو يقربها منه مره اخري : لاء يا ستي بس هبعت لهم مبلغ محترم هي وسيليا من الدوله وكمان هساعد ان يطلع ليهم معاش كل شهر ويطلع مبلغ لسيليا في جوازها هي اه ده مش هيعوض زيدان بس اهو مساعده لانه خدم البلد 


فيروز : هو الموضوع كان كبير بجد طب احكي لي بقه اي حصل 

ادهم وهو يقبل وجنتيها برفق : اه يا ستي كبير وشويه كده وهتسمعي عن خبر قبض على اكبر شابكه مافيا بمصر و بالعالم ويلا بقه نرجع بيتنا وانا احكي لك على كل حاجه 


فيروز بحزن : انت قولت ليا غوري في داهيه

ضحك ادهم عليها وهو يداعب انفها بيده : مش هنستعبط بقه انتي عارفه كويس اني مستحيل كنت اسيبك تخرجي بطلي دلع ده انا مش برضه انك تباتي لا عند مامتك ولا اختك بعيد عن حضني يبقى اسيبك تبعدي وانتي زعلانه مني مش ممكن طبعا يا فيروزتي


ضحكت بمرح وهي تلاعب حاجبيها له : ما انا عارفه

ضحك الاخر بقوه وهو يحتضنها من خصرها ويقترب منها بعشق وهو ينظر ل شفت،يها بهوس : جننتي الصخر بيكي يا قلب الصخر و قترب يقبل شف،تيها بعشق وهي تضع يدها على ملابسه تتشبث بهم و تجذبه اليها اكثر 

الى ان همس امام شفتيها بشغف وهو يحتضن خصرها بتملك : انا شايف اننا نرجع بيتنا بدال ما نتفضح هنا وكمان المغرب اذن من شويه مش نفطر بقه 

ضحكت بقوه وهي ترفع يدها حول عنقه 

همس هو بجنون وهو يحرك يده على خص،رها من أفعالها التي تخرجه عن سيطرته: وبعدين معاكي بقه انتي بقيتي شقيه خالص يلا يا بنت الناس نمشي 


.........................................

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

بعد عده ايام 

مرت على نورهان بوجع شديد هي وسيليا 

ومروان دائما يطمئن عليهم ويذهب لهم بعد ان اطمئن محمود ابو نور انه شاب عاقل وناضج ويشرفه التواجد معهم 


وبالطبع تحدث عمران مع اهل ليان انه الغي سفره بعد ان اطمئن على حالتها وايضا لتكون مع نورهان في تلك الظروف القاسيه عليها 


في فيلا عمران اصر على احضار الجميع معه للفطار وبعث للخدم ليبدأ كل منهم عمله بالمكان 


بعد ان اصبحت حاله ليان بخير 

وبالطبع جائت مريم وبيشوي واهلها 


وأصر على تواجد مروان لانه اصبح شخص منهم بعد ان اعجب بشخصيته والتأكد انه رجل بمعني الكلمه ولم يقلك من تواجده بوسطهم جميعا 


بعد الافطار جلس الشباب بالحديقة يتحدثون بمرح ليحاول كل منهم اخراج سيليا و نورهان من حاله الحزن المسيطره عليهم 


همس بيشوي ل عمران : لسه ولا اي 

عمران بعدم فهم: لسه اي 

بيشوي بهمس : لسه ما قربتش منها كا زوج 

عمران بضيق : كل محاول اقرب بتبعد لسه بتتعامل ببرود وكل ما اتكلم معاها وافهم مالها بتتهرب مني لدرجه رجعت تبات لوحدها في اوضه تاني وبتقول خلاص خدت على المكان مش خايفه 


بيشوي بتفهم: اممم بس لازم تفهم هي محتاجه اي برضه ولا مالها 

عمران : ما انا قولت لها امبارح انتي عايزه اي بالظبط عشان افهم عيزا تكملى معايا ولا لاء مشيت و مرضتش عليا وانا مش عايز اضغط عليها 


تحدثت ليان بصوت عالى ل عمران امام الشباب : عمران انت قولت ليا امبارح انتي عايزه اي بالظبط من علاقتنا ببعض 

انتبه لها بحرج وهو ينظر حوله : انتي شايفه ان ده وقته نتكلم في حاجه زي دي 

ليان وهي ترفع كتفها بلا مبالاة: اه عادي نورهان ومريم وبيشوي اخواتي وسيليا كمان بقت اختى ومروان خطيبها ياعني مش غريب 

عمران : اممممم طيب يا ليان ناويه على اي


ليان وهي تربع يدها ببرود وتنظر له بتكبر : انا قررت خلاص نبدأ مع بعض من اول وجديد 


عمران بفرح وهو يقترب منها : بجد بتكلمي جد

ليان ببرود : امممم عيزاك تخطبني تاني

نظر الجميع لها بدهشه

عمران بعدم فهم: نعم 


ليان : هو اي الى نعم انا عيزاك تخطبني اي الغريب في كده 

عمران : احنا متجوزين ولا انتي نسيتي 

ليان بتكبر : لاء مش نسيت بس انا كمان معشتش معاك ايام خطوبه ولا خرجنا سوا ولا جبت ليا دباديب ولا شيكولاته ولا طلبت ايدي وكان عندي حق الرفض او الموافقة ولا اخترت شبكه زي البنات انا معشتش معاك الايام دي وعايزه اعيشها و نسهر سوا على الوتس نتكلم و تبعت ليا اغاني كمان


عمران بغيظ وهو يبتعد ويقف جنب بيشوي : ده من ايد ان شاء الله ما احنا ممكن نعمل كده واحنا متجوزين عادي 

ليان بتكبر : بس انا بقه مصممه على كده او خلاص طلقني انا حسه اني مبقتش احبك الصراحه وقولت يمكن لما تعمل كده واحس اد اي انت فعلا بتحبني مش كلام وخلاص وقتها ارجع اصحي مشاعري ناحيتك 


تنهد الاخر بغيظ منها فهو يعشقها و يريدها بشده داخل احضانه واكمل : طب والخطوبه دي لحد امتى ان شاء الله


ليان : ياعني شهر شهرين تلاته انت وشطارتك بقه وريني حبك ليا اقنعني بيه 

عمران بغيظ: انا موافق بس ترجعي تنامي في الاوضه معايا تاني 


ليان وهي تضع يدها في خصرها بغيظ : يسلام ازاي بقه كده مش خطوبه طبعا وبعدين بقولك تكلمني واتس بليل نتكلم ازاي وانت نايم جنبي بقه


عمران بغيظ : بس ده صعب اوي مش كده يا ليان انتي مراتي ده عقاب صعب اوي 


ليان ببرود : والله هو ده الى عندي والا خلاص كل واحد يروح لحاله ولعلمك لو معرفتش تقنعني بحبك ليا يبقى خلاص بح 

عمران بصدمه: كمااان ده اختبار بقه 

ليان بتكبر : اااااه هو كده 


ظلت سيليا تنظر لهم بذهول الى ان انتهى كل منهم ثم صفقت بيدها بفرح وهي تقول لنورهان : وانا كمان عايزه من ده يانور please 


ضحك الجميع عليها اكملت هي بغيظ : it's not funny okey ( هذا غير مضحك ) انا بتكلم جد ووجهت حديثها لمروان الذي ينظر لها بأستغراب وهي تشاور عليه وتقول : نور بما انك اختى الكبيرة و المسؤوله عني وانا بحبك الاستاذ الى هناك ده ولا قالى بحبك ولا اعترف ليا بحبه ولا اي حاجه خالص ولا جاب ليا دباديب ولا ورد ولا شيكولاته ولا بيتكلم بليل واتس عشان يحب فيا بسبب شغله الجديدحتى لما بنتكلم او نخرج سوا انا الى بقعد اقوله اد اي بحبه واد اي بموت فيه وهو ولا بيقول حاجه ليا عن مشاعره ناحيتي انا الى قولت له بحبك هو لاء 

ظل مروان ينظر لها بذهول 


ليان بغيظ : مغفله رقم اتنين اهي تعالى يا اختى اقعدي جنبي تعالى 


سيليا بغيظ : ده حتى عمره ما قرب مني ولا حضني ولا باسني 


نظر الشباب لبعض بحرج وضحكت الفتيات بقوه 

من عدا نور التي تحدثت بغيظ منها : قولنا اي في حد يقول كده مش زيدان قال كده حرام ولا لاء 


سيليا بغيظ : ايوه قالى اننا مسلمين وان كده حرام قبل الجواز مافيش بنت تسلم نفسها لولد غير بجواز رسمي 


نظرت ليان للاسفل بحرج وحزن ولاحظ عمران هذا وأقسم في نفسه ان يجعلها تنسي كل هذا وتفهم انه اغلى شئ عنده هي فقط وان تعود ضحكتها لها مره اخري 


اكملت سيليا : بس امفروض يحاول وانا امانع واقوله عيب مش مافيش خالص كده 

ضحك الجميع عليها اكملت هي: بقولك عامل زي الاستاذ الى هناك ده مافيش اي مشاعر 


ليان بخبث : يبقى اكيد مش بيحبك ممكن هيتجوزك عشان خاطر اخوكي 

تحدث الاخر بصدمه : اي الى بتقولى ده طبعا بحبها وجدا كمان 

سيليا وهي تصفق بفرح : بجد

ليان بغيظ : يابت اتقلي شويه 

سيليا بتكبر : ايوه صح صح انا عايزه زيها واي رايك بقه مافيش جواز الا لما اقتنع بحبك ليا زي ما انا بحبك بس ها


نورهان بضحك : عندها حق الصراحه الاتنين عندهم حق 

سيليا بفرح: ايوه طبعا وحاول كده تقرب مني وانا ارفض يا اخي 

مريم بضحك : بذمتك ها ترفضي 

سيليا بشقاوة: افكر 

نظرت لهم نورهان بغيظ : انتى يا بت انتى وهي احترمي نفسك وبعدين ده كلام يتقال في رمضان


سيليا بمرح : لا ماهو انا مش صايمه لسه يومين 

نظر لها الجميع بصدمه واغمض مروان عينيه بغيظ منها فهي ما زالت افكار الغرب تسيطر عليها في بعض الاوقات 


اقتربت من نور بهمس : هو انا قلت حاجه غلط 

نور: امممم بصي هنا عندنا مش صح كل الناس تعرف البنت امتى صايمه او لاء فاهمه ياعني ده كلام مع البنات بس مش يكون في ولاد يا حبيبتي

سيليا بأستغراب: لى اي العيب الى فيه ياعني مش فاهمه

نور بغيظ منها : هبقى اقعد معاكي و افهمك باعدين 

سيليا: ها يا مروان موافق ولا اشوف حد غيرك احبه 

مروان بغيظ : حبك برص يا شيخه مواافق 


عمران بضحك : الله يعينك عليها ووجه عينيه ل ليان بحب : وانا كمان موافق وبكرا تتحيلي عليا انتي بنفسك برضه انك تيجي فحضني يا لولي 

رفعت عيونها له بتكبر 


ابتسمت عليهم نورهان جميعا فا وجودها معهم هون عليها تفكيرها في معشوقها زيدان 

.........................................


في اخر يومين برمضان بعد الفطار جهزت نورهان وارتدت ملابسها واتجهت للخارج 


ناهد: رايحه فين يا حبيبتي

نورهان: خارجه اشم شويه هوا مش هتاخر يا ماما ونظرت حولها : فين سيليا 

ناهد : مع مريم فوق بتتفرج على مسلسل كوري جديد بعد ما خلصت معايا الشقه مع ان عمران بعت بنتين ينظفه عشان العيد بس صممت تفضل معايا برضه البت دي عوضت غياب ليان شقيه وعسل زيها 


ابتسمت نورهان واتجهت للخارج وركبت سيارتها ورحلت 

ناهد بحزن : ربنا يطبطب على قلبك يا بنتي يارب يارب يا نورهان يوعدك بابن الحلال الى يعوضك عن حزنك يارب ما توجع قلبي عليها يارب 

.........................................


ذهبت نورهان للكافيه المفضل لها والذي جلست مع زيدان فيه مرتين اتجهت للداخل وهي تنظر حولها باستغراب وجدت محمد الجارسون يقترب منها بفرح : اهلا اهلا استاذه نور بقالك كام يوم مش بتيجي ليه 

نورهان: كان عندى شويه شغل بس هو في اي الكافيه اليفط بتتشال ليه 

محمد : اتباع لواحد تاني وعايز يغير اليفط بقه 

نظرت حولها بحزن شديد: امتى ده انت كنت هنا من اربع تيام ، بس ياريت ميغيرش الكافية كله انا ليه فيه ذكريات كثيره اوي 

محمد : لا ما فتكرش اتفضلي الطرابيزه بتاعتك فاضيه اهي حالا اجيب لك المشروب بتاعك 


جلست نور بحزن وهي تقول : ياعني جت على ده الى مش هيتغير ونظرت امامها بدموع تتذكر كلامه همساته نظراته لها التي للان تعيش بها فهو كان معها شخص رائع يفوق توقعها بكثير 

عشقك لعنتي بقلم شروق مجدي 

( زيدان: ممكن اسألك سؤال خاص شويه 

ابتسمت بثقه لانها فهمت اي هو نوع السؤال وقالت : كنت هناك شغل بيتي بعيد عن شغلي وشغلي قريب من المكان ده وللأسف اتاخرت انهارده شويه حظي عشان اقابل حضرتك 

ابتسم باعجاب من ذكائها : بتشتغلي اي )


( زيدان بتأكيد : لاء لانك بتحبي المكان ده وبتقولي ديما بتيجي هنا وكمان الكافيه وده يدل على انك مش بتحبي التغيير مش كده ولا انا تقيمي خطاء 


ابتسمت بخجل: كده صح احييك على تقيمك 

ونظرت للخلف وهي تقول: ليل 

زيدان باستغراب: عفوااا 

نوراهان وهي تشاور بيدها خلفه : ليل فرسي المفضل ليل ) 


( زيدان: اجازه لي انهاردة الاتنين اعتقد 

اكملت بفخر : ايوه بس انهاردة ٦ اكتوبر اجازه 

تنهد بهدوء واكمل : اممممم عشان كده الشوارع هاديه جدا 

ضحكت هي بقوه : لسه عندك مشكله مع شوارع مصر 

ظل هو واقف عند تلك الضحكه الرائعه التي سحبت روحه و كيانه لها وشعر انه يريدها بشده بجانبه 

وضعت يدها امام وجهه : هااااي رحت فين 

ابتسم بحرج : لا ابدا احم عادي ) 


( اكمل وهو يكمل طهي الطعام ويحاول عدم النظر لها : احم اصل اصل انتي احتمال يكون عندك برد وانا خايف اتعب مش بحب اتعب اصل شغل بقه عندي والناس تتعب لي لي اتعب و اتعب حد تاني 

نورهان بعدم فهم: انت بتقول اي 

تنهد بضيق وهو يقول : انا شايف انك تروحي تجيبي ليكي لبس لحد ما اخلص الاكل افضل اصل شكلك ياعني مضحك انا شايف كده ولو ضحكت ممكن تزعلي مني فا اي رايك عشان ممكن تبردي تاني ولا اي ) 


(نورهان بخجل : اوعي بقه بجد انا مش بهزر 

ابتسم عليها و احتضنها بقوه وهو يقول: ريحت برفن مين اللي على جسمي دي 


فتحت عيونها بقوه انه البرفن الخاص بها 

نظر لها بجانب عينيه ووضع يده على شفتيها يزيل الروج البينك من على شفتيها ويضع يده امام عيونها واكمل : انا فعلا كنت امبارح مع ادهم بس اصلا مش فاكر كان بيقول اي )


( نظرت له بعدم استيعاب فهي من صدمتها لم تشعر بعودته مره اخري اكمل هو بحرج : اسف اني بعدت بالشكل ده ، نور انتي حلم حلمت بي كتير من اول ما شوفتك اتمنيت اكون انسان عادي واجي اطلبك من اهلك واعملك فرح كبير جداا الناس كلها تتكلم عنه) 


(نظرت له بعدم فهم وجدته اقترب يقبل،ها بقوه وغضب وغيره شديده وهو يضغط على خصرها بتملك


بمجرد ان شعر بيدها تحاوط عنقه بعشق تحولت قبلا,ته لعشق وحب وهو يرفعها من خصرها و يتجه بها لغرفتهم ويضعها على الفراش وهي تتمسك به 🙈)


( نورهان باستغراب: يسلام لى هو انا عملت اي

اكمل بخبث: ماسكه ايدي وسحباني وراكي على اوضه النوم هتكوني عايزه اي ياعني واكمل وهو يلاعب حاجبيه بشقاوة : اكيد قله ادب طبعا ) 


( احتضنها بقوه وهو يهمس لها : نور انا هعمل كل الى اقدر عليه عشان ارجع ليكي اوعدك بس لو ده محصلش اوعديني انك تاخدي بالك من نفسك حافظى على نفسك عشاني اوعديني تعيشي حياتك و تتجوزي وتخلفي ولد حلو تسمي على اسمي ) 


رفعت يدها تشرب مشروبها وهي تمسح بالآخري دموعها ولكن فاقت من شرودها على صوت شخص يجلس امامها ويقول بمرح : لالا ده انا حتى لسه شاري الكافيه جديد يقوله اي بقه عليا ده فال وحش اوي 

نظرت له بعدم استيعاب ولكن فتحت عيونها بذهول 


اكمل هو وهو يلاعب حاجبيه لها : هاي يحى هارون صاحب الكافيه الجديد وانتي 


ظلت تنظر له بصدمه اكمل هو بمرح : انتي معايا بقولك يحي هاورن انتي اي 

نورهان بذهول وهي تنظر حولها ثم له وقالت بهمس : يحى

اكد لها بمرح وهو يقول: اي نعم 

اكملت هي : هارون 


ضحك بمرح واكمل: عرفت انك مش حابه حاجه تتغير في الكافيه قولت اجي اعرف بنفسي وعرفت كمان من محمد انك مهندسه ديكور يبقى انتي الى هتعملى الكافيه وده بدون نقاش 


ظلت تنظر له بصدمه اكمل وهو يقف ويوجه يده على مكتبه : خمس دقايق وتيجي ورايا قولى للبنت انك دخله ليا عشان تصميم المكان ولا اقولك انا هقول لها شكلك مصدوم مش فاهم لي خمس دقائق ها سلام 


ظلت تنظر له بذهول ووقفت بالفعل بعد خمس دقايق واتجهت للداخل

ولم تمنعها الفتاه بمجرد ان دخلت واغلقت الباب خلفها بصدمه شهقت بفزع من من سحبها بقوه للحائط وهو يحاصرها بين يديه 

ا



جاري كتابة الفصل الجديد  للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا







تعليقات

التنقل السريع