القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيره الوحش الفصل الثامن وعشرون 28بقلم سجده محمد  حصريه 


رواية اسيره الوحش الفصل الثامن وعشرون 28بقلم سجده محمد  حصريه 





رواية اسيره الوحش الفصل الثامن وعشرون 28بقلم سجده محمد  حصريه 



#اسيرة_الوحش

فهد بدموع وهو نايم علي رجل جده: انا عايز مراتي ياجدي لو بتحبني رجعلي... سجده من يوم ما مشت وسابتني وانا مش قادر بالله عليك ياجدي... رجعهالي 

الجد بحزن: مش بايدي ياولدي انت قسيت عليها جامد وانا كنت بتحايل عليك تسمعها وهيا اتحايلت عليك كتير..انت الي اخترت يفهد... وفي الاخر وصلت نفسك للمرحله دي

فهد: كنت غبي وعقلي الي سيطر عليا.   مش قلبي مش عارف ازاي صدقت.. ان سجده ممكن تعمل حاجه زي كده قلبي... بيتقطع كل مبفتكر منظرها وهيا... بتترجاني علشان اصدقها واستحملتني كتير بالله عليك ياجدي رجعها 

الجد: صدقني مش هقدر بس هحاول علشانك مع اني حاولت اقنعك كتير.. بس انت مقتنعتش

فهد بفرحه: بجد يا جدي 

الجد بحنيه: بجد يا حبيب جدك 

___________

بتكون قاعده في الشركه وندي صاحبتها قاعده معاها تليفونها بيرن فبتلاقي جدها 

سجده: جدو حبيبي عامل ايه

الجد: الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه 

سجده: انا كويسه جدا... حور اخبارها ايه.. وبابا وطنط و.... وبتكمل بتوتر والعيله كلها عاملين ايه 

الجد: الحمد لله بخير كلنا مش... ناويه تيجي بقي 

سجده : اجي فين ياجدو 

الجد: كفايه بعد يا بنتي بقي...وحشتيني قوي.. انتي ماشاء الله عليكي كتبتلك الشركه وكانت فرع واحد في فرنسا وبمجهودك وتعبك بقي ليكي اسم في السوق 

سجده دموعها بتنزل.. وندي بتقلق 

سجده: انزل ازاي ياجدو ازاي عايزني ارجع المكان الي اتكسرت فيه 

الجد بامل: طب لو قلتلك ان حور فرحها... هيا واسر بعد شهر

سجده بتنسي زعلها بسرعه وبتقول بفرح: بجد يا جدو 

الجد: ايوه والله.. يانور عين جدو 

سجده بتوتر: بس ازاي ياجدو ه....هت... هتقابل معاه.. تاني 

الجد: عادي ياحبيبتي فهد... دلوقت ابن خالك وبس 

سجده باقتناع: تمام يا جدو علي... الاسبوع الجاي ان شاء الله هكون عندك 

الجد: ماشي ياحبيبتي 

بتخلص المكالمه مع جدها 

ندي: فيه ايه يا سجده 

سجده: جدو عايزني ارجع مصر 

ندي: وانتي.. هترجعي 

سجده: اكيد هرجع 

ندي بصدمه: ازاي 

سجده: فرح حور كمان شهر... وانتي اكيد عارفه حور غاليه عليا ازاي 

ندي: اكيد طبعا يا سجده

سجده: ندي انتي هتكوني مكاني في الشغل هنا وانا واثقه فيكي 

ندي: متخافيش يا سجده كل حاجه هتكون تمام 

__________

 عند الجد بعد ما بيخلص المكالمه مع.. سجده بيتنهد بتعب وبيقول: سامحني يارب علي الكذبه دي وسامحيني يا سجده فهد لسه جوزك... ومش ابن خالك.. وبس وبيفتكر 

     FLASH BACK:-                                                       بعد سفر سجده بتلت شهور   

  في المستشفي عند حور بيكون اسر.. قاعد دموعه علي خده جنبها علي السرير ومره واحده حور بتفتح عينها بثقل وبتبص علي الي قاعد جنبها  وبتتكلم بتعب بسيط

حور: يا حزين ايه الي مزعلك 

اسر بفرحه وهو صوم مش مصدق : حور انتي فوقتي... انا بحلم صح.. اكيد بحلم.. وبيقرص نفسه.. وبيضحك... انتي فوقتي ينور عيني.. مش مصدق نفسي.. انتي كويسه.. وبيبقي هاين عليه يحضنها من فرحته

حور: ايوه انا كويسه... وبعدين ايه فوقتي دي..عيا طبعا متعرفش انها كانت في غيبوبه 

اسر: مش مهم مش مهم اي حاجه يا حبيبتي المهم انك كويسه.. وبيبوس دماغها وبتكون الفرحه مش سيعاه لدرجه ان دموعه... بتنزل من الفرح 

حور: طيب انتي بتعيط ليه دلوقت 

اسر بفرحه: اعيط دا انا اعيط واعيط من الفرحه دا انا روحي رجعتلي... تاني لما سمعت صوتك يا حورية قلبي واسر بيرن علي العيله كلها... تيجي وبيعرفهم ان حور فاقت وبيفرحوا جدا وحمديه بتكون قلقانه  ومرعوبه.. ان حور فاقت.. وعرفت انها اتكشفت... وبتطر تروح معاهم 

بتوصل العيله المستشفي وبيدخلو يطمنوا عليها وحمديه بتتحجج.. ومش بتدخلها.. وفهد بيحضنها حامد وبيبوس دماغها.. وبيبقي مبسوط انها فاقت 

حور: هيا سجده فين 

العيله:******

فهد: متجبيش سيرتها علي لسانك 

حور: ايه الي انت بتقوله ده يفهد... فين سجده 

الجد علشان حور متزعلش: حور في البيت تعبانه شويه.. يحور.. وفهد بيقول كده علشان متخانقين 

حور بابتسامه: ماشي يجدو.. لما اروحلها بقي.. ومش بيرضوا يسالوها عن اي حاجه لغاية متروق 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

تاني يوم العيله بيروحوا لحور.... والمره ديه حمديه بتدخل وبتكون فاكره ان حور نسيت من الوقعه..او فقدت الذاكره.   بس خالفت توقعاتها واول مشافتها حور بقت تصرخ باعلي صوت... وبقت مرعوبه

حور ببكاء هستيري وبتحضن باباها: طلعوها بره...طلعوها...طلعها.ياسر بره...وبتشبث في ابوها جامد... ابعدوها عني هيا.... هيا الي زقتني هيا الي كانت عايزه تقتلني طالعها يبابا 

سليم بحنيه: هيا مين يا حبيبتي اهدي انا وفهد واسر... وجدو معاكي 

حور بشهقه وبتشاور علي حمديه: هيا يابابا وبتفتكر الي حصل هيا الي دخلت عليا. وو... وقالتلي هموتك علشان. علشان تفرق بين فهد وسجده 

صدمه كالصواعق نزلت علي العائلة جميعا.. وحمديه بتمون واقفه مرعوبه.. ورجلها بتخبط في بعض

فهد بصدمه وحس الدنيا بتلف بيه: انتي متاكده ياحور من الكلام ده 

حور: والله هيا والله وبتفوق وبيخطر علي بالها سجده ايوا يبقي سجده مشت صح...يعني هيا مش تعبانه.. سجده فين... خطتها نجحت وفرقت بينكم قولي سجده فين 

فهد بحزن علي اخته وعلي زوجته: مشيت. مشيت يا حور بسبب القذرة دي وبيبص علي حمديه... بعدتني عنها.. وانا زي الغبي صدقت

الجد بيتجه نحو حمديه وهيا بتخاف وبترجع لورا وهو بيقولها: انا عمري ما مديت ايدي..  علي واحده ست وبيضربها بالقلم رن عبي وشها  مكملا حديثه: بس انتي عايزه الحرق وبيقول لفهد رن علي الشرطه يا فهد.. وفهد بينفذ كلامه.. بدون تردد

حمديه بخوف: لا يابا بالله عليك..  متعمل كده احب علي يدك وبتنزل علي ايده علشان تبوسها بس هو بيبعدها 

الجد: ابعدي ايدك القذرة دي عني 

وبعد فترة الشرطه بتيجي.    وبيتم القبض علي حمديه وبيعدي اسبوعين و حور بتتحسن جدا.. واسر مش بيسبها... وبتكلم سجده.... وسجده بتكون فرحانه انها فاقت وبقت كويسه.... وبتعرف ان حمديه هيا السبب وبتتصدم لانها كانت اصلا شاكه فيها وحور بتقولها ارجعي... وسجده بتعتذرلها وبتقولها انها مش هتعرف ترجع خالص... وبتقترح عليها انها تروح تقعد معاه شويه في فرنسا... وبالفعل بتروح تقعد مع سجده في فرنسا شهرين وبيكونوا احلي شهرين بالنسبالهم...  وبعدين بترجع 

وفي يوم الجد بيدخل علي فهد مكتبه 

الجد: فهد 

فهد: اتفضل ياجدي 

الجد: ورق الطلاق... جاهز يلا وقع عليه 

فهد بغضب: مش هوقع ياجدي وسجده هتفضل مراتي لغايه اخر نفس في عمري 

الجد: بس انت الي اختارت 

فهد: يا جدي كنت فاهم غلط وغضبي كان عميني بس انا عمري مهطلق سجده وهتفضل مراتي بمزاجها او غصب 

الحد بيفرح انو فهد اتمسك بيها لانو اصلا مكانش عايزهم يطلقوا 


END FLASH BACK:-                                           

الجد بيفوق من شروده: سامحيني يا سجده اني كذبت عليكي بس مقدرتش اخليكم تتفرقوا علي امل انكم ترجعوا لبعض 

عند فهد... بيكون في اوضته وعلي السرير ومره وحده بيصرخ بصوت عالي... باسم سجده وووووو


ياتري فهد صرخ با سم سجده ليه؟؟؟

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا








تعليقات

التنقل السريع