رواية عشق يفوق الغيوم الفصل التاسع وعشرون 29بقلم زهرة الحياة حصريه
رواية عشق يفوق الغيوم الفصل التاسع وعشرون 29بقلم زهرة الحياة حصريه
بارت 29
عايزة تفاعل ياقمرات ❤🥰
فغرت فمها وجحظت عيناها
عندما رأت نسرين تمسك بقدمها
بقوة ،، قالت بحقد
"بقى عاوزة تهربي ،، انا هوريكي هعمل
ايه "
قالت ملاك برجاء
"والنبي سبيني اخرج من هنا وانا
مش هقول انك شوفتيني ،، والنبي
مش عاوزة افضل هنا "
ولكن نسرين قابلت رجاء ملاك
بالصراخ الشديد
"الحقوني حرامي ،، يا حراس ،، يا ادهم
بيه الحقوني حرامي ،، في حرامي
فالقصر يا ادهم بيه ،، يا حراس "
هرع اليها الحراس بسرعة حتى يلقون القبض
على ذلك اللص المزعوم
"فيه ايه ،، ايه الي بيحصل هنا "
كان هذا صوت ادهم الذي حضر للمكان
بعد ان استيقظ بسبب صوت نسرين العالي
تقدم احد الحراس مخفضاً رأسه وهتف
باحترام وخوف
"نسرين يا فندم كانت بتصرخ وتقول ان فيه
حرامي فالقصر بس احنا فتشنا كويس
وملقناش حد "
كانت نظرات أدهم مسلطة على ملاك
التي ترتجف بذعر ،، حدث نسرين بحدة
"فين الحرامي الي شوفتيه "
قالت نسرين بخبث
"انا يا بيه كنت قاعدة فاوضتي ومش جايني
نوم فقولت اقعد فالجنينة اشوية ،، شوفت
خيال حد واقف جنب السور ،، وقعدت اصرخ
حرامي بس لما وصلت لاقيتها الست ملاك
بتحاول تنط فوق السور وكانت حاطة الحجارة
دي عشان تنط من عليها و......"
صمتت عندما رفع ادهم يده في وجهها بمعنى
ان تذهب وعيناه مسلطة على ملاك
ولاتبشر بخير قادم اطلاقاً
امسكها من ذراعها بقوة وهتف من بين اسنانه
بغضب
"بقى عاوزة تهربي وتروحي للوسخ
الي تعرفيه مش كده "
فتحت ملاك فمها لتدافع عن نفسها وترفض
كل تلك الاتهامات ،، ولكن صمتت عندما سحبها
ادهم من ذراعها باتجاه القصر
دفعها بقوة داخل الغرفة التي سكنتها
مؤخراً ،، ارتطمت ملاك بالحائط وتأوهت
بخفوت فقد شعرت وكأن عظام ظهرها
خرجت من مكانها ،، امسكها ادهم من
خصلات شعرها بعنف
"ها انطقي كنتي متفقة معاه انه يهربك
وخرجالة فالبيجامة كمان "
كانت ملاك تهز رأسها بالنفي ،، وعيناها
لم تتوقف عن اذراف الدموع
صرخ بها ادهم بحدة
"انطقي "
كانت ملاك تهز رأسها بهستيريا
تحدث بصوت متقطع بسبب نحيبها
"والله ... انا معملتش حاجه....صدقني
انا كنت .... ههرب بس كنت....هتصل
بجدو... عشان يجي ياخدني ...صدقني "
قال ادهم بغلظة
"وانا مش مصدقك "
دفعها بقوة على السرير ،، وسحب حزام
بطناله الجلدي ولف جزء منه على يده
...
اخذت ملاك تبكي برجاء يقطع
نياط القلب
"لأ متضربنيش ... والنبي جسمي
بيوجعني ،، والنبي متضربنيش "
شعر ادهم بنصل حاد يخترق قلبه
من مظهرها المرتعب ،، هل كان قاسي
فالتعامل معها لهذه الدرجة
القى الحزام ارضاً وخرج مسرعاً
من الغرفة ،، بقيت ملاك تنحب بصمت
على حالها
"يا رب انا ليه بيحصلي كده ،، انا معملتش
حاجة فحد ولا أذيت حد ،، ليه بيحصلي
كده ،، يارب خلصني من العذاب ده
يا رب "
ظلت تناجي ربها بصمت ونحيبها
لم يتوقف
ما ان خرج ادهم من عند ملاك
دلف لغرفة الرياضة حتى يخرج جل
غضبه فتلك الاجهزة
ظل يتنقل من جهاز لاخر ثم
بدأ بلكم كيس الرمل بغضب
حتى تمزق من كثرة الضرب
جلس على احد الكراسي يلهث
بقوة فهو بقي قرابة الثلاث ساعات
يمارس الرياضة ،، حتى شعر بالم في
عضلاته ،، كان يفكر فكل شئ حدث معه
ولم يجد تفسير منطقي
**********************
بعد يومين
كانت ملاك في داخل غرفتها فادهم ابلغها
بترك العمل فالقصر ،، ولكنها مازالت تعيش داخل
غرفة احد الخدم ،، التفت للباب الذي فتح
وطلت منه السيدة سعاد تحمل في يدها كوب
ابتسمت ملاك لها بلطف
هتفت السيدة سعاد بحب
"احلى كوباية نس كافيه لاحلى
ملوكة فالدنيا "
تناولت ملاك منها الكوب وقالت بشكر
"شكراً يا دادة ،، تصدقي كلمة ملوكة وحشتني
فكرتني بتيتة "
تنهدت ملاك بحزن عندما تذكرت جديها
هتفت السيدة سعاد بتذكر
"ياه ده انا نسيت خالص ،،
اصل ادهم بيه قالي اقولك تجهزي
نفسك عشان النهاردة فرح
امجد بيه وقالي فالاوضة فوق
في فستان وكل لاوزمه ،، وقالي تبقي
جاهزة على 6 "
ابتسمت ملاك بحب عندما تذكرت هبة ومها
فهي منذ وقت طويل لم تلتقي بهم
" هو النهاردة فرح امجد وهبة
ربنا يهنيهم ويسعدهم "
قالت السيدة سعاد يتذكر
"اه وكمان البت الي بتزوق
د
ي معرفش اسمها ايه هتيجي
كمان شوية "
ضحكت ملاك بشدة
" حرام عليكي يا دادة بطني وجعتني
من الضحك ،، اسمها ميكب اراتست
مش بتزوق "
شاركتها السيدة سعاد الضحك
"ربنا يديم عليكي الضحك يا بنتي ،، يلا
قومي اطلعي فوق خدي دوش سخن "
امتعض وجع ملاك من فكره دخول
غرفة نومهم
"لأ يا دادة إنتي جيبي الفستان وانا هجهز هنا "
امسكتها السيدة سعاد من يدها وشدتها بلطف
لتقف
"لأ الحمام الي فوق اكبر واحسن من الي
هنا ،، وكمان عشان تحطي من الماسكات
الي بتحطيها على وشك ،، عشان وشك
ينور بزيادة ،، وصدقيني هيبقى
فرح امجد فاتحة خير ليكم وبكرة
تقولي دادة قالت "
ابتسمت ملاك باقتضاب
دفعتها السيدة سعاد بلطف لتحثها على
الصعود
"يلا مش فاضل وقت ،، وانا هعملك حاجة
خفيفة تاكليها .... اكملت بقليل من الحزم
عندما شاهدت اعتراض ملاك
"هتاكلي يعني هتاكلي انتي بقالك يومين
محطتيش حاجة فبوقك "
هزت ملاك رأسها وصعدت للاعلى
تنهدت بحزن عندما دلفت للغرفة جالت بعيناها
المكان فكل زاوية هنا تذكرها بذكرى جميلة
لهم ،، ابتسمت لتلك الذكريات التي غزت
عقلها ،، دلفت للمرحاض لاخذ حمام دافئ
خرجت من المرحاض تلف منشفة على نفسها
وأخرى حول شعرها ،، دلفت لغرفة الملابس
لتنتقي شى ترتديه قبل وصول مسؤولة
المكياج ،، وصل لسماعها صوت الباب يفتح
هتفت ملاك بصوت عالي
"برضو مصرة يا دادة اني آكل قولتلك مليش
نفس و......"
ابتلعت باقي جملتها عندما رات ادهم يقف
قبالتها ينظر اليها بتمعن ،، تمسكت ملاك
بالمنشفة التي لا تغطي شئ ،، عضت شفتيها
بتوتر عندما اقترب منها ،، رفع ادهم
ابهامه وحرر شفتيها من وطأة اسنانها
وهتف بصوت اجش
"هو انا مش قولت مش عاوز اشوفك بتعضي
شفايفك دي تاني "
اقترب منها والتقط شفتيها بقبلة جامحة
بث فيها شوقه لها ،، ابتعد عنها عندما تذوق
طعم الدموع في فمه ،، ابتعدت عنه ملاك
واخفضت رأسها بخجل فلا يجب عليها
ان تضعف امامه ،، الذي راته منه في تلك
الايام الفائتة ليس بالسهل تخطيه
اقترب منها ادهم وقبل ان يحتضنها
تراجعت ملاك للوراء ورفعت سبابتها في
وجهه وهتفت بحدة
"اوعى تقرب مني ،، انا مش لعبة فإيدك
شوية تشغلني خدامة واشوية عاوزني
ابقى فحضنك "
تمام انا بس كنت عاوز اقولك ان احنا
لازم نتكلم بعد الفرح هنقعد نتكلم فكل حاجة
التزمت ملاك الصمت ولم تعقب على حديثه
تنحنح ادهم
انا جيت عشان اخد شاور واجهز وانتي
لما تجهزي حصليني تحت وبلاش
تحطي ميك اب كتير
بعد قرابة الساعة والنصف
كانت ملاك تنزل درجات سلم القصر متألقة
بفستانها الاحمر الغامق ذو اكمام شفافة
يتخلله بعض النقوش من الخرز الصغير
تحمل في يدها حقيبة ذهبية صغيرةوحذاء كعب باللون الذهبي
جالت بعيناها المكان فوجدت ادهم يجلس على
احد الكراسي الموجودة في القصر يطالع
شئ في هاتفه تقدمت منه ملاك وقبل ان
تتحدث رفع رأسه عندما شعر بها تقف امامه
ابتسم بسعادة خفية عندما شاهد جمالها
الرقيق فهي بالرغم انها لم تضع كثير
من مساحيق التجميل إلا انها بدت
جميلة جدا
وقف بجانبها
بغيظ
واسارا باتجاه السيارة
بعد قرابة النصف ساعة
كانت سيارة ادهم تصطف امام
اجلسها بجانبه على الطاولة تحدثت
ملاك بصوت خاڤت
عاوزة اطلع عند هبة ومها
هز ادهم رأسه بتفهم وتركته
ملاك وصعدت للاعلى
ما ان تركت ملاك ادهم حتى جلست
بجانبه داليا التي كانت ترتدي
فستان ازرق لامع قصير يصل لنصف
ساقيها هتفت بخبث
مراتك تهبل يا ادهم الكل بيبصلها
جمالها يخطف بس شكلها مش مبسوطة
هو انتو مټخانقين
رفع أدهم حاجبه مستنكرا
لأ خالص هي بس تعبانة اشوية مش اكتر
ابتسمت داليا باقتضاب
فيبدو ان أدهم ليس غاضبا من ملاك قدر ماينبغى
يجب ان تفعل شئ لانقاذ خطتها
في الاعلى
كانت هبة تغني بصوت عالي
انتي معلمة فالشياكة والاناقة نظرة منك
اقوى طاقة واخدة جايزة فاللاباقة بنت
ناس متعلمة كل دقة رايحة جاية بتناديكي
يا روح عنيا انتي بطلة جمهورية فالجمال متقسمة
... عااااااا ملاك يا جزمة
وحشتيني
قالت هبة الاخيرة بصړاخ عندما رأت ملاك
تدلف الغرفة المخصصة لتجهيز العروس
صافحت ملاك هبة بحب
حبيبتي الف مبروك ربنا يهنيكو
مع بعض بعدين في عروسة قمر
زيك كده تقعد تغني لواحد اسمه حمو
المهم هي مها فين
انا هنا يا كلبة البحر يلي مبتسأليش
كانت هذه مها التي خرجت بعد تغيير ملابسها
قبلتها ملاك باشتياق وهتفت بتوتر
وآلله ڠصب عني تلفوني وقع واتكسر
ونسيت اصلحه
رفعت مها حاجبها بعدم تصديق
لا والله بقى ادهم السيوفي بجلالة قدره
منتبهش ان تلفون مراته مش شغال
حاولت ملاك تغيير مجرى الحديث
سيبك مني وخلينا نشوف هبة لان القاعة تحت
مليانة ناس
وقفت هبة تغني مرة اخرى
ودوني على بيت حبيبي نعيش مع بعض
فيه ده بقالنا مده طوبة طوبة بالحب
بنبنيه انا لابسه الطرحة ومش سيعاني
الفرحة وانا واياه ......
سكتت عندما لاحظت وقوف امجد خلفها
هتف بمرح
كملي سكتي ليه بس والنبي مش عاوزك
تغني بعد كده عشان صوتك مينفعش
للاغاني خالص
مبروك يا قلبي طالعة زي القمر
هتفت هبة بحزن
الله يبارك فيك
قال امجد بقلق
مالك يا حبيبتي زعلانة ليه
نظرت اليه هبة
اصل كان نفسي بابا يبقى معايا
معلش يا حبيبتي ان شاء الله
الامور ترجع بينكم احسن من الاول
هزت هبة رأسها ولم تعقب
واتجها للقاعة التي
تعج بالحضور الټفت للجميع لعروس
امجد التي ابهرت الجميع بجمالها
سار امجد بصحبة هبة باتجاه
المكان المخصص لهم
واتجهت ملاك لتجلس بجانب ادهم الذي
لم يزيح نظره عنها منذ ان جلست يراقب
حراكتها حتى رمشة عيناها
بعد قرابة الساعة
قالت هبة بتذمر
يوووه يا امجد انا عاوزة ارقص متعبتش
ولاحاجة و........
كانت ستكمل جملتها لولا ان صدحت
اغنية شعبة تحبها جدا
امسكت يد امجد تسحبه لساحة الرقص
هوبا رجعنا ليكو هنعلم تاني فيكو جامدين
دايما عليكو كاسحين فكل المجال
طب يلا الدنيا زيطة وهنعمل لغبطيطا اسمينا
عالخريطة معروف مين التقال
التعليم فالراس قلنا مش فالكراس يا حتة
بوبناية يا حتة اناناس يابت فرادية واستك
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق