رواية علمتنى عشقا الفصل السابع والثامن بقلم هاجر قطب
رواية علمتنى عشقا الفصل السابع والثامن بقلم هاجر قطب
الحلقه 7 /8
اذ علمت بقدرك يا فؤادي لتعلجت بالمصير .
في فيلا القصاص.
كانت تبكي في غرفتها قهرا ع من جلب الالم لقلبها قبل جسدها
يرن هاتفها.
ندي. مبروك يا لولو بس ازاي يا كلبة اعرف من سها ان عمر قالها وانا اخر من يعلم
نادين. الموضوع اجئ فجأة
ندي. فجأة مال صوتك يابنتي
نادين. مفيش بس اتفجاءت بكل حاجة
ندي. ربك لما يرزق ويبعت المهم انة هيبقي جوزك
نادين بالم. صح
ندى. هجيلك من بدري يا لولو
نادين. هستناكي باي
ندى. باي يا حبي
لتدخل والدتها ..
نيفين. مبروك يا حبيتي بس لية الاستعجال دا
نادين. دا فهد يا ماما اللي مستعجل بجد
نيفين . المهم تبقوا مبسوطين مع بعض
نادين. انشالله
نيفين. طب يا حبيتي نامي بقي عشان الكوافير والفستان جاين بدري
نادين. حاضر
......................
في منزل نور
كان يفكر في ندي كم هي رائعة جميلة ورقيقة سيرها غدا في فرح فهد تفاجأ بالخبر.
فلاش بااااااااك. ....
فهد عالهاتف. زى ما بقولك
نور. طب فهمنا ازاي
فهد. معرفش يا صاحبي كل حاجة حصلت بسرعه.
نور. مش فهمك يا صاحبي
فهد. انا مش فاهم نفسي
نور. طب فرحان
فهد.مش عارف سيبها ع الله هستناك بكرة
نور. ماشي
باااااااااااك
انا قلقان عليك ياصاحبي بس دا ميمنعش اني فرحان عشان بكرة هشوف القمر الموز الصغير
االعسل كلة القرف كلة ليتفاجا بنجاة.
نجاه. انت لسة صاحي اجبلك تاكل
نور. والله هنام تصبحي ع خير
نجاه.الله طب في طبق كروم اجبلك تاكلة
نور. كروم وباليل يابنتي غلط عليكي وعلينا
نجاة. متخفش
نور. ﻻ اخاف تصبحي ع خير...........................
في فيلا القصاص. .........
في غرفة القصاص
نيفين. بتفكر في اية
القصاص. اية.... مفيش
نيفين. اممم طب مع اني مستغربة الموضوع بس فرحانة ليهم
القصاص. المهم انك تبقي مبسوطة يا حبيتي واخذها بحضنة ليسرح قليلا
قائل لنفسة.. انا اللي عملتة دا صح وﻻ غلط
معرفش بس انا كدة بحمي الاتنين يارب مكونش عملت حاجه غلط
..............................................
في غرفة فهد
كان ﻻ يستطيع النوم كان الفهد كالنمر الحبيس ﻻ يشعر ألا بالخانقة
قائل لنفسة. انا مش هقبل بالقرار دا بس هعمل اية
مش عارف ليمسح ع شعرة
لازام تفهم انها هتبقي زوجة ع الورق
دا اللي هيكون.............
في الصباح يتم التجهيز لمناسبة بقدم وساق
لتدخل ندي لنادين
ندي. مبروك يا عروسة
نادين. الله يبارك فيكي
الكوافير. قومي يلاا البسي الفستان عشان نبداء
نادين. طيب.
.............................
بدؤا الناس في التوافد داخل فيﻻ القصاص. ...
شهد.كان زماني مكانها ماشي بس والله مش سايبها
والدتها. اهدي يا بت الناس بتبص عليكي
شهد. هموت ياماما
والدتها. طب اهدي دلوقت وهنتكلم بعدين
شهد. لما اشوف
...............................
تدخل سهاا في يدها عمر
ترتدي.
فستان بنص كوم طويل لونة لبني ومجمعة شعرها في هيئة كعكة من الخلف وكعب عالي
وعمر بدلة انيقة بلون الاسود والكرفت اللبني
عمر. قمر يا عمري يا لههههوى معايا قمر
سها. ههههه وانت زى القمر يا حبيبى
........................
كان نور مرتدي بدلة انيقة وكرفت اسود
ومعة والدة ونجاة التي اصرت الحضور معهم
نجاة ترتدي فستان اخضر بكم لامع
نجاة. اية رايك فيا
نور. والله حاسس ان ماشي معنا مدينة ملاهي اية كمية الأنوار دي
نجاه.ههههه قمر يعني هههههههه
نور.سترك يارب
......................
تنزل العروس مرتدية فستان ابيض رقيق طويل تاركة لشعرها العنان والحرية ومكياج هادئ وطوق من الورد
لينصدم في مكانة فهد
ليستلمها من ابية
ويأخذها لكتب الكتاب
ليقترب نور من ندي التي كانت ترتدي فستان اسفل الركبة بقليل لونة موف كات وتسريحة شعر رقيقة
نور. عقبالك
ندي. ههههه وانت كمان
نور . انشالله قريب هههههه
لينعقد الكتاب وسط الفرح والحقد والحيرة والقلق
وفور انتهاء كتب الكتاب
دخل العسكري
العسكرى. تمام يافندم
فهد. اقترب منة واستلم الامر واخبر زملائة لتلبية الأمر
............................. .
في غرفة فهد بعد انتهاء الزفاف
فهد. انتي عارفة ظروف جوزانا ولكن دا هيبقي ع الورق
نادين. اممم ودا رائي ودخلت الحمام لتبكي بصمت
......................
امام منزل سها
سها. ﻻزام تمشي
عمر. يدوب أجهز نفسي وامشي دا امر استدعاء
سها. خلي بالك كن نفسك
عمر. وانتي كمان
...........................
في منزل نور
نجاة. انا مش فهمة ازاي يلغوا اجازتك
نور. الحمدلله اللي جت من عندهم
نجاه. اية
نور. سلام عليكم
........................
في غرفة فهد
خرجت من الحمام لتجدة بزية العسكري كم كان وسيم
فهد. انا همشي دا امر عسكري ووجب التنفيذ وﻻما ارجع هنلاقي حل باي
ليخرج وسط صدمتها
ويودع عائلتة ويرحل
......... . .
في مقر القيادة بعد جمعهم
القائد. انا مقدر انا لغيت اجازتكم بس الموضوع ضرورى والمرة دي هنحتاج مساعدة
فهد. بس احنا مش بنحتاج لحد وشغلنا دايما ممتاز
القائد. بس ﻻزام مساعدة المرة دي عشان ﻻزم اخراق لشبكات كومبيوتر وانا هنحتاج هكر ممتاز والموضوع ﻻزام سري ويكون شغل عالي المستوى
نور . مين هو
القائد . اتفضل ادخل
ليتفاجا الجميع ب.......
فهد. نادين............
اوباااااااااااا...........
.......................
نداء العشق يسلب العقول لتنصت القلوب.......
الحلقه 8
في مقر القيادة. ......
فهد. نادين
القائد. انت تعرفها يا حضرة الرائد.
فهد. دى تبكي..... لتقطع نادين كلامة بثقة
نادين. ابقي بنت مرات ابوة
لينظر لها بتعجب
القائد. اممم عشان كدة طب يا حضرة الرائد دي تبقي حاصلة ع المراكز الاول كااحسن هكر كومبيوتر وهي اللى هتساعدكوا الفترة اللى جاية
نور. طب يا فندم المهمة اية اصلا
القائد. حسان السيوفي
فهد. مين
عمر. اية
نور. نعم معقولة
نادين ببلاها. مين دا
القائد. حسان السيوفي دا اكبر تاجر اسلحة مطلوب في اكتر من دولة بس بيقدر يهرب
فهد.طب وبعدين ياافندم
القائد. جتلنا اخبار انة ناوي يروج لااسلحة في مصر بمساعدة رجل اعمال فاسد بيتوصلوا عن طريق الكمبيوتر
نور. والمطلوب حاليا يا فندم.
القائد. حاليا المطلوب
1.تدربوا نادين عشان المهمة
2. انتم تدربوا كويس
3. تجمعي يا نادين اكبر قدر من المعلومات
4. تحاولوا تجمعوا الخيوط
تمام
عمر وفهد ونور ونادين. تمام يافندم
القائد . نسيت اقولك ان مركز التدريب مش هنا هترحوا مركز في الواحات بعيد عن العيون عشان محدش يشك ﻻن عايز كل حاجة فى سرية تماما . تمام
هم. تمام يافندم
القائد. نسيت اقولكم في زميل هينضم ليكم
هم. مين
القائد. اتفضل يا حضرة الضابط
ليدخل...........
فهد. ﻻ كلة ألا دا....
خالد. لية بس انا تمام يا فندم
فهد. ينظر لة بغضب انة عدوة وينافسة في كل شي
حضرة الضباط هيساعدكم
اتفضلوا عشان العربية مستنتية تنقلكم مركز التدريب.
........................
في فيلا القصاص
نيفين. ازاي توافق ع ان نادين تروح الشغل دا
القصاص. انا وافقت ﻻن هي عايزة وفرصة كويسة لمستقبلها وغير كل دا فهد معها
نيفين. بس دت خطر عليها
القصاص. بس فهد مش هيخلي حاجة تذيها
نيفين. ربنا يستر.
...................................................
في منزل سها
دخلت والدتهم عليهم وجدت ندي وسها جالسون في الظلام
والدتهم. يا مصبيتي مالكم اعدين كدة لية
سها.مفيش يا ماما بس قلقانة شوية ع عمر
والدتهم. متخفيش يا حبيبتي انشالله خير
سها. يارب يا ماما
والدتهم. طب دي وقلقانة ع خطيبها انتي مالك
ندى. انا قلقانة ع صاحب خطيبها
والدتهم. نعم
ندي. اقصد ع عمر بردوا
والدتهم. طب يا ختي.
................................
في السيارة كان يقود فهد وجلس بجانبة عمر وجلس خالد بجوار نادين وبجورة نور
خالد.وانتي اسمك اية
نادين. نادين
خالد. الله ع دا اسم جميل وانا خالد
نادين ابتسمت. اسمك حلو بردو
خالد. بس مش في حلاوة اسمك
لتضحك لينظر لها من المرايا بغضب وهي تريد ان تثير غراتة
..............................................
في منزل نور
والدة. مالك يا نوجا مالك متضايقة
نجاة تاكل المحشي. مفيش بس زعلانة عشان نور
والدة. متقلقيش هيبقي كويس وهيتجوزك
نجاة. يارب يا خالي يارب
.............................................
وصلوا لمعسكر التدريب
ومازلت هي منسجمة مع خالد تضحك
وهو يكاد ينفجر
فهد. احم احم هو في هنا اوضتين
نور. تمام انت ونادين سوا
وانا وعمر وخالد سوا
خالد. نعم دا اللي هو ازاي يعني
فهد . هو الحلو ميعرفش
خالد .اعرف اية
عمر. نادين تبقي مرات فهد
خالد. بصدمة نعم
نور. نعم الله عليك..............................
في شركة السيوفي
حسان السيوفي. قصدك اى
السكرتيرة. زى مابقولك كدة يافندم
حسان.ﻻزام اعرف من الضابط اللي ماسك العملية
السكرتيرة. هعرف وابلغ حضرتك
حسان. اما اشوف
......................................
في ممر التدريب
وجدها تضحك مع خالد
فهد ممكن اعرف بتعملي اية
نادين . شغل
فهد. والله وامساكها من خصرها
خالد. سيبها ملكش دعوة بيها
ليمسكة من قميصة دي مراتي مراتي انا
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق