رواية علمتنى عشقا الفصل التاسع والعاشر بقلم هاجر قطب
رواية علمتنى عشقا الفصل التاسع والعاشر بقلم هاجر قطب
الحلقة 9 /10
الا تحبني .... الا تعشقني....اذ اجابت ب ﻻ فلماذا تغار......
في مركز التدريب
نظرت نادين لفهد اقال اني زوجتة اقال اني امرتة
وفهد سحبها وخرج
خالد لنفسه. دى احلوت اووى يمكن مراتك بس عجباني واووى كمان ومش هسيبها ليك.
دخل بها لغرفتهم ورمها ع السرير
نادين. اه براحة في حد يعمل كدة
فهد. وليكي عين تكلمي اعدة بضحكي معه ولا همك وتقولي شغل
نادين. اه شغل مش بنتعرف ع بعض عشان هنتعامل مع بعض
اقترب فهد وامسك فكها بيدة
فهد . ت اية انتي ناسيه انك مراتي ومرات فهد القصاص مبتعرفش ع حد وحتي لو ع ورق الناس متعرفش دا انتي فاهمة
نادين هزت رائسها بالموافقة.
فهد. راتبي هدومك في الدوﻻب وتلبسي وتنزلي بسرعة عشان انا بنفسي اللي هتولي امر تدريبك
نادين . هزت رائسها بالموافقة
ليخرج هو بسرعة
نادين. ماشي والله لهوريك
......................
سها تتحدث في الهاتف.
سها. عامل اية
عمر. انا تمام الحمدلله وانتى
سها. تمام ياحبيبي بس خود بالك من نفسك
عمر. متقلقيش ياحبيبتي بس بقولك احتمال الفترة الجاية منعرفش نتوصل متقلقيش انا هبقي كويس
سها. ماشي يا حبيبى ﻻالة الا الله
عمر . محمد رسول الله
لتغلق الهاتف
ندي. اية هو كويس
سها. الحمدلله
ندي . ونور
سها بتعجب. نور وبتسالي لية
ندى بخجل. هااا عادي مفيش
سها. امممم كلهم كويسين.
وفور ان يغلق هو الهاتف
نور. كنت بتكلم سها
عمر. اه
نور. والمانجة عاملة اية
عمر. مانجة مانجة اية
نور. مفيش هما كويسين
عمر. اه الحمدلله
نور. اومال مين اللي هيتولي تدريب نادين
عمر. فهد
نور بصدمة . بجد الله يرحمك يا نادين
ليسمع صوت من خلفهم. ....
نادين.لية بتقول كدة
نور. اصل.. يعني...
عمر. نور يقصد ان فهد شديد شوية في التدريبات.
نادين. بخوف طب هو لازام هو مينفعش حد غيره
لياتي من خلفها صوتة
فهد. ومين قال اني هسمح لحد يدرب مراتي غيري
.............................
في شركة السيوفي
السكرتيرة. بص يا فندم دي المعلومات حول الموضوع .
حسان امسك منها الملف ونظر لة.
ليصمت قليلاااااا ثم يرفع رائسة.
الرائد فهد القصاص
امممم واضح انك بتلعب في عداد عمرك
.......................
في فيلا القصاص
نيفين. اطمنت عليهم
القصاص. اه كلمت فهد وقالي انهم كويسين
نيفين. معرفش بردوا قلقانة
القصاص. بطلي قلق هما كويسين
نيفين. يارب جيب العواقب سليمة.
............ ................
اسفل عمارة نور
نجاة.السلام عليكم
محمد صاحب السوبر ماركت وهو شاب حسن المظهر وطويل ولة جسد رياضي
محمد. وعليكم السلام
نجاة.عايزة كيس سكر وشاي
محمد.امممم طب الشاي وموجود بس السكر مش هتعوزه
نجاه. ازاي هنعوزة
محمد.وانتي موجودة ميصحش دا انتي السكر كلة
نجاه. الله دا انت وزى ما يكون بتعاكس لاا اووعي لصوت والم عليك الناس
محمد ضحك بقوة. واعطاه الحاجة ومشت
أخذ يفكر كم هي مرحة
......................................
في مركز التدريب
فهد يلا تعالي ورايا
نادين حاضر
ورحلت خلفة
نور. الله يرحمك يابنتي
عمر. نروح وراهم وﻻ
نور. ﻻ طبعا دا رجل ومراتة
عمر. ربنا يستر
ادخلها فهد قاعة واسعة واغلق الباب خلفهم
فهد. جاهزة وقام بخلع السترة فبرزت عضلاتة
لتبلع نادين ريقها. ربنا يستر.
ليقترب منها ويعلمها وهي تعبت وجلست ع الأراض تلتقط انفسها
نادين. كفاية تعبت
فهد.يلا بلاش دلع
نادين. يالهوي مبتعبش انا تعبت الله
فهد امساكها من يدها وسحبها بقوة لة فاصدمت بصدرة
أخذت تنظر لة بقوة
وهو ينظر لعيونها الخضراء
وانفسها تلفح صفحة وجهة
..................................
ايوة ياباشا . هما حاليا في المركز اللي في الواحات
السيوفي. في جديد
ﻻ ياباشا اول لما يبقي فية قولي
السيوفي. تمام
..........................
في منزل شهد
والدتها. اهم سفروا شهر العسل
شهد. ماشي مسيرهم يرجعوا ومش هسيبوهم
والدتها. بس فكري
شهد. حاضر
....................................
في غرفة التدريب
يقترب بهدوء من شفتيها الوردية
ليقطع الحدث خبط ع الباب
ليرحل ليفتح الباب
نور. القائد عايزك في التليفون
فهد. تمام روح وانا جاى
ليرحل نور
فهد كفاية كدة انهاردة بكرة نكمل
ورحل
لتنصدم كيف يغار ويقترب منها وﻻ يحبها
لترحل لغرفتها
...............................
في منزل نجاه
خرجت لتقف في الشباك
لتجد محمد ينظر لها ويبتسم
نجاه.هو دا اهبل وﻻ
واغلقت الشباك
ليأتي صديقة ..طب عجبك فيها اية
محمد. ملكش فية بحبها
............................
في مركز التدريب
دخل الغرفة ليجد صغيرتة نائمة ترتدي منامة قصيرة جدا حمراء
فهد. نهارك اسود
...................
......
اوباااا متخضوش دا اللي جاي احلي
كومنتات كتير
شيروا لاصحابكوا
الحلقة 10
كن لي طالبااعلمة كيف يعشق واعلمو قواعد العشق ليعشقني.........
في مركز التدريب
فهد. يا نهار اسود دا اية دا طب اعمل اية البت دي بتلعب بنار واول ما هتحرق هتحرقها هي
ﻻ اهدي افهد البت صغيرة ومش قدك بس هي بتلعب بنار لية
طب اعمل اية احسن حاجة ان اخرج
وفور خروجة استيقظت فكانت تعلم بقدومة هي تحبة وتريد قربة فلما البعد
لتسمع صوت ضربات.
نادين. خير يارب لتجري لخارج
.................................
في المعسكر
خرج عمر ليجد نور جالس هائما ع الارض
عمر. مالك يا نور
نور. مفيش
عمر. يا جدع اصدق انا كدة يعني ما تقول ياعم
نور. مفيش بس في واحدة شغالة بالي
عمر. بتحبها
نور. معرفش بس ببقي مبسوط وانا شيفها وبتوحشني اوى
عمر. تبقي وقعت ومحدش سما عليك
نور. بس انا معرفش شعورها ولا اعرف رايئها
عمر . انا شايف ان ندى مايلة ليك بس ﻻازم نتاكد
نور. ندي ...... مين قالك
عمر.انت فكرني عبيط انت ناسي اني ضابط وفوق دا كلة صاحبك
نور. يالهههوى طب ماعرفتنيش لية
عمر . ماستنيك تحكي انت
نور. طب ورايك اية
عمر. انا معنديش مانع واعتقد اهلها بردو بس بس المهم هي
نور. انشاء الله خير
عمر. انشالله اومال الزفت خالد راح فين
نور. ياعم افتكرلنا حاجة عدلة
عمر.اصل مش باين وفهد اصلاا مش طايقة فياريت يبعد عن الشر.
نور. يلة ياكش فهد يولع فية
عمر.ههههههه ههههههه خربيت عقلك
........................
في فيلا السيوفي
السكرتيرة مني. حبيبى اهدي مش بتجايلك المعلومات
السيوفي. الصفقة دي كبيرة ومش عايز حاجة تقصر
مني. متخفش احنا عنينا في وسط راسنا
السيوفي. انا عايزك تزودي العيون واعرف مين الهكر اللي جاينةووصلوا ل اية
مني.حاضر ماشي ممكن بقي تركز معايا
السيوفي. الله ماانا معاك اهو يا جميل يلاااا بينا
واخذها لغرفة النوم.
..............................
قي معسكر التدريب...
خرجت نادين لتجد فهد يتدرب ع الملاكمة ويضرب بقوة وكانة يحاول اخرج الجنون والمشاعر المضطربة
نادين. فهد
ليسكن قليلاااا وﻻ يستدير لها
نادين.فهد انت كويس
ليعود لملاكمة وﻻ يلتفت لها
نادين . انت زعلان عشان كنت بهظر مع خالد
ليضرب بقوة من الغيظ
متزعلش بس متعملش في نفسك كدا
نادين.فهد انت كدة بتخوفني وبداء صوتها مختنق بسب انها ع وشك البكاء ليلتف لها
فهد يقترب منها . انتي خارجة بالروب انتي ناسية انك ساكنة حاليا في مكان فية شباب
نادين بكت. انا اسفة
فهد. روحي ع الاوضة
لتجري لتبكي بغرفتها
.....................................
في اسفل مبني نور
نزلت نجاة لتشتري اشياء فرائها محمد
محمد.انسة نجاة
نجاة في نفسها .الولد دا مش مريح وبدأت اقلق منة
محمد. ممكن بس اتكلم معاكي شوية
نجاة. اتكلم هو انا ماسكة لسانك
ليبتسم محمد. طب ممكن نعد في حتة
نجاه. نعد ....... نعد اية اعدتت عليك حيطة تعرفني منين يلا غور وتركتة ورحلت
ليضحك بقوة عليها فهي طيبة وكوميديا
محمد. هدوخيني وراكي
.....................................
في فيلا القصاص
نيفين. مالك يا حبيبى
افاق هو ع صوتها فهو كان يفكر بنادين وفهد فهو يعرف ابنة وهو عنيد جدا. مفيش يا حبيبتي
نيفين. معرفش ساعات بحس انك مخبي عليا حاجة
القصاص. هخبي اية يعني يا حبيبتي دا بس حاجة في الشغل
نيفين. طب كلة تمام
القصاص. الحمدلله
نيفين. تعرف نادين وفهد وحشوني
القصاص. ربنا يرجعهم بسلامة
نيفين . يارب
...................................
في معسكر التدريب
دخل الغرفة ليجدها تبكي
اقترب بهدوء وجلس بجانبها ع السرير ويضع يدة ع ظهرها
فهد. نادين متزعليش انا مقصدش بس انا كنت متضايق بسب انة مينفعش تطلعي كدة وفي رجالة معنا
لم ترد فقط تبكي
فهد خلاص بقي ارفعي راسك
رفعت رائسها لتتقابل عيونها الخضراء البريئة مع عيونة الجريئة
فهد.يضع يدة ع وجها
هششش خلاص متزعليش وينزل بيدة ع شفتيها
هششش متعيطش تاني
ليقترب بهدوء من شفتيها مقبل ايهم بنعومة ساحقة
..............................................
في منزل نور
والدة.بس هو ينزل الاجازة واخطبةلنجاة
والدة نجاة. بس خود رائية الاول
والدة. هو عمرة هيلاقي احسن منها دى ادب واخلاق
والدة نجاه.خلاص لما ينزل نعمل الخطوبة
..............................
في منزل سها
ندي . عمر كلمك
سها. ﻻ والله حتي قلقانة
ندي. انشالله خير
نادت والدتهم ع سها
سها. حاضر جاية
لتنهض فور قيامها تسقط ارضا
ندى.سهاااااااا
اوبااااااااااااات
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق