القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية علمتنى عشقا الفصل الثالث والرابع بقلم هاجر قطب

 رواية علمتنى عشقا الفصل الثالث والرابع بقلم هاجر قطب 




رواية علمتنى عشقا الفصل الثالث والرابع بقلم هاجر قطب 



الحلقة 3/4

اكون وﻻ اكون ولكن لحبك اكون خذني بعيدا عن هذا الكون

اكون وﻻ اكون ولكن لعشقك اكون نجمة في سماء قلبك

في فيلا القصاص.

فهد اقترب من وجهة نادين

فهد. انا ماتسمعش كلامي يا نادين

نادين. اه ايدي سيب ايدي

فهد. مش هسيبها انتي طفلة في طفلة تحط روج ومكياج وزفت ع دماغها

نادين . انا مش صغيرة انا كبيرة انا ممكن اتجوز عادي

امسك فهد بفكها . ت اية انتي مجنونة هي حصلت اسمعيني حسك عينك يا نادين تيجيبي سيرة الموضوع دا تاني انتي فاهمة

حركت رائسها بألم والدموع تملأ عيونها الخضراء

ليشعر هو بألم قائلا لنفسة. اية اللي انت بتعملة دا يافهد دا لسة طفلة ابعد يدة عنها ونظر لعيونها اقترب قبل رائسها قائلا. متزعليش خلاص اهدي بس معتيش تعملي كدة

نادين. حاضر 

كم تتمني هي قربة فمنذ وقوع عيونها علية وهي لم تتجاوز 15 عام وهي تعشقة

فهد. بصي دي هديتك واخرج علبة واخرج خاتم والبسة اياها كم كانت جميلة بة يزين اصابعها 

حلو اوى كل سنة وانتي طيبة

نادين ﻻ تشعر بالكون . وانت طيب 

خرج بسرعة من الغرفة  كما دخل تارك علي مسمعها . تصبحي ع خير نوتيلا لتضحك هي بهدوء فطالما وهي صغيرة كانت تحب نونتيلا الشكوﻻتة وهو لقبها بهذا الاسم لحبها لهذه الشكوﻻتة وﻻ يناديها بهذا اﻻسم الا اذا كان راضي عنها

وهي تعشق ان يناديها بهذا الاسم

نادين. نوتيلاا اه انا نوتيلاا خاصتك 

لتذهب بعدها لنوم

..............................

ندي. تصبح ع خير

نور. وانتى بخير هشوفك تاني

ندي. معرفش سيبها ع الله باي

نور. باي

نور لنفسة . يا حلاوتك يا مانجة وانتى مستوية

وركب سيارتة ورحل لمنزلة

................................

في فيلا القصاص تحديد في غرفة فهد

فهدلنفسة. انا مالي تحط روج تحط زفت انا مالي هي حرة

يمكن عشان بعتبرها زى اختي

اه هي اختي

لينام تارك عقلة يتعارك مع عقلة.

...............................

في غرفة عمر

عمر يتحدث مع سهافي التليفون

عمر.بقيتي كويسة 

سها . الحمدلله

عمر. بس انا ملاحظ ان حكاية الصداع دي بتكرر كتير

سها. وانا بردو

عمر. طب نروح لدكتور

سها. ﻻ عادي دا صدع

عمر. بس انتي تعبانة

سها. ﻻ الحمدلله بقيت كويسة

عمر. ندي وصلت

سها. اه لسة داخلة ومبسوطة اووي 

عمر. اه طب الحمدلله

وحشتني اووى يا سها

سها. هو احنا لحقنا لسة كنا مع بعض

 عمر. اه لحقنا بحبك وبتوحشني اووى

سها .بخجل. امم واية كمان

عمر. وبموووت فيكي

سها. بعيد الشر عنك يا حبيبي

عمر. ايوة بقي هاتي بوسة

سها. يالهههوى ﻻ طبعا انت مجنون

عمر. نهارك اسود دا انا هولع فيكي انتي يابت مش قولتلك متنسيش اني ضابط ﻻ وخطيبك انا هموتك

سها. خلاص اهدي اسفة

عمر.طيب هاتي البوسة

سها بكذب . الووو الووو مش سماعك ياعمر الشبكة بياظة

لتغلق الهاتف

ليضحك هو بقوة علي طفولتها

.....................................

دخل نور لمنزلة ليجد

والدة. اتاخرت لية يا نور

نور. معلش كنت في عيد ميلاد عقبال عندك

والدة.ههههه عقبال ما نحضر فرحك

نور. يارب يارب يا بابا 

والدة.انت عايز تخطب

نور. ياريت يا بابا

والدة. اية رايك في نجاة بنت اختي

نور.اعوذ بالله نجاة دى عايزة باخرة لوحدها ماينفعش لوحدي ياحج دي عايزة الامم المتحدة

والدة. هههه يخربيت عقلك طب روح انخمد وبكرة نتكلم

نور . ماشي يا حج بس بردو مش هتجوز الباخرة اقصد نجاة

والدة القي علية الوسادة

..............................

في فيلا القصاص استيقظ الجميع لتناول الافطار

كان يجلس الجميع يتناولون الفطار اﻻ فهد

ليقتحم الفهد مجلسهم ليلقي القنبلة عليهم.

فهد. بابا انا عايز اتجوز.....

وربنا لو لقيت تفاعل احسن هنزل اكتر يالا وروني بقي


الحلقة 4

يامن جرحت فؤادي ارفق بة ليرفق بك العشق......

في فيلا القصاص..

فهد.. انا عايز اتجوز

القصاص . اممم وقررت مين العروسة

فهد. اه

القصاص.  ومين هي بقي.

فهد. شهد بنت خالتي

وفور سمعها بالاسم تسعل نادين بقوة وتدمع عيونها

القصاص. نظر لها ثم قال. شهد

فهد. اه

القصاص.  طيب هكلمهم

فهد. انا كلمتها وهي موافقة

القصاص.  خلاص انا هحدد معهم الخطوبة

فهد. تمام وينظر لنادين بقوة وهي تشعر بنظراتة تخترقها

نادين. أستاذن انا

نيفين. رايحة فين الامتحانات وخلصت رايحة فين

نادين. هقابل ندى في النادي 

نيفين. طب متتاخريش

نادين . حاضر وجرت لخارج لتتجنب نظراتة

وعندما راكبت السيارة اطلقت لدموعها وشهقات قلبها العنان

السائق. مالك يا هانم

نادين .مفيش وديني النادي 

...........................................

في غرفة فهد

رجع لغرفتة 

فهد لنفسه. كدة احسن عشان ابعد عن عقلي اي تفكير بيها

هي مجرد طفله واختي وبس وبس

وانا كلها كام يوم واخطب شهد وهي كويسة وحلوة وكم يوم واسافر المأمورية وبعدين ارجع اتجوز وكدة مش هفكر فيها ابدا .

...........................................

في منزل سها

سها. ماما اومال ندى فين 

والدتها. راحت لنادين النادي

سها. طيب

والدتها.  فرصة عشان عايزكي

سها. خير يا ماما

والدتها.  كنت عايزيكي تستعجلي عمر عشان تجوزوا

سها. لية يا ماما لسة بدري

والدتها.  بدري من عمرك كفاية كدة سنة وشوية خطوبة

سها. هكلمة حاضر

والدتها.  وخليكي ناصحة كدة مش تسمعي كلامة زى الهبلة

سها. حاضر

...........................................

في النادي....

نادين. خلاص هيتجوز 

ندى. اهدي يا حبيبتي 

نادين. خلاص وانا اللي حسيت بحتة امل.

ندى. اهدي انشالله خير

نادين. طب لية مش بيحبيني انا مش عجبها في اية واية اللي عجبة في العقربة التانية

ندي. انتي تعريفيها

نادين. اه يا ختي حاجة كدة لا ليها لاشكل وﻻ منظر لا واية سوسة تعد تبص لية وتقولة مش عايز حاجة يا دودو

ندى. بتقولة يادودو قودامك

نادين. اه والله

ندى . وانتي اية رادة فعلك

نادين.هعمل اية يتحرق دمي وخلاص

ندي. خلاص ولا تضايقي هو اللي خسران

نادين. ماشي والله لهورية مين هي نادين

ندي. هتعملي اية

نادين. هتغير مش هبقي طفلة مش هو اللي بيقولي كدة ماشي ماشي هيشوف بقي مين نادين

انا في حاجة كدة اتعرضت عليا وانا كنت رفضت هوافق عليها وهجيب حاجات كتيرررر

ندى. حاجة اية

نادين . هقولك...... وقامت بقص امر علي ندى

ندي. يالهوي انتي مصيبة وهتقدري تعملي كدة 

نادين.اه وهتشوفي

............................

في منزل نور

والدة. صباح الخير يا بني

نور. صباح الفل يا حج

والدة. اية صاحي بدرى يا عني هو مش اجازة وﻻ

نور. اه اجازة بس مش قادر انام من امبارح

والدة. اية بتفكر في نجاة

نور. اعوذ بااللة افكر في مين دي عايزة مجمع يعد يفكر فيها

والدة. اتلم واصلاا يومين وجاين يعودوا عندنا

نور. يا عني يارب يومين الأجازة نشوف الأشكال دي

والدة. اتلم يا نور

نور.حاضر

والدة.وتعلمهم حلو

نور. الكلام دا لو هبقي موجود 

والدة.اومال رايح فين

نور. هلغي الأجازة

.................................

في منزل عمر 

رن هاتفة

عمر. الوو يا قلبي

سها. عامل اية يا حبيبى 

عمر. انا تمام وانتي

سها. الحمدالله كنت عايزاك في موضوع مهم

عمر. خير

سها. بخصوص جوزانا كنا عايزين نقدم المعاد

عمر. بجد ياريت اهلك يعني موافقين

سها. اه 

عمر. خلاص هجي اتكلم مع عمي واحدد المعاد

سها. ماشي مع السﻻمة يا حبيبى

عمر. مع السﻻمة

............................

في منزل شهد.

شهد. بجد يا مامي لحد دلوقت مش مصدقة نفسي

والدتها.  ﻻ صدقي بس حفظي علية

شهد. هو انا هسيبة دا انا هفضل معه

والدتها. ايوة جدعة دا مال وجمال ومركز وسمعة

شهد. اه طبعا بس في مشكلة

والدتها.  خير يا بت

شهد. نادين والعقربة امها

والدتها.  اه فكرتني دا دول اول ناس لازم تتخلصي منهم 

شهد. اه واولهم نادين

...................................

في الادارة العمليات الخاصة

القائد. بجد احنا هنستفيد كتير من خدماتة وكمان محل ثقة

الملازم. بس كدة كل حاجة بقيت تمام يا فندم مش فاضل الا نجمع الفريق لتدريب ونعرفهم اية المهمة

القائد. تمام يومين والغي الاجازات واجمعهم

الملازم. امرك يا فندم

.....................................

في فيلا القصاص

دخلت المنزل وكان فارغ وﻻ يوجد غير.

فهد. نادين انتي نادين

نادين. ايوة في اية

...............

تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع
    close