القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية علمتنى عشقا الفصل الخامس والسادس بقلم هاجر قطب

 رواية علمتنى عشقا الفصل الخامس والسادس بقلم هاجر قطب 




رواية علمتنى عشقا الفصل الخامس والسادس بقلم هاجر قطب 


الحلقة 5 /6

اذ تكلمت القلوب سكتت العقول 

في فيلا القصاص.

فهد. اية دة 

نادين . هو اية دا

كانت نادين ترتدي فستان احمر كاب وفوق الركبة بكثير ومكياج صارخ 

ومجمعة شعرها ع احد كتفها 

فهد. اللي انتي عمالة دا

نادين.عجبك الستايل بتاعي 

فهد. اشار بيدة بستحقار. دا استايل هو قميص النوم اللي انتي لابسة دا ومكياج الراقصين دا استايل

نادين. وانت مالك ملكش دعوة بيا 

فهد. اية ..... بتقولي اية

نادين بقلق. ملكش دعوة غير باالعقربة خطيبتك 

وجرت لغرفتهااااا ......................


في منزل سها 

ندي.مالك يا سها تعالي اعدي

سها. معرفش حسيت بصداع جامد ودوغة 

ندي. ياحبيتي طيب انتي كويسه

سها. الحمدلله

ندي. طب من اية

سها. خلاص يا ندي بقيت كويسه والله

ندي. طب يا حبيتي الحمدلله

سها.كنتي فين بقي

ندي. روحت مع نادين النادي وبعدين  روحنا المول

سها. طب بصي .... ليقطع كلامهم رنين الجرس

...............................

في غرفة نادين

نادين لنفسها انا ازاي قدرت اقولة كدة بس والله يستاهل اومال يعني يقولي كدة واسكتلة 

لتنتفض ع اثر فتح الباب 

لينقض عليها الفهد ويشل حركتها ع السرير 

..............................

نور.... يا نور ......

نعم يا بابا 

والدة . تعالى يا نور سلم ع نجاة وعمتك.

نور.بضيق. اهلا يا نجاة

نجاة هي بنت عم نور وهي فتاه سمينة جدا كوميديا الشخصية

نجاة. ازايك يا نونو يا حبيبى

نور. نونو طب حمد ع السﻻمة يا عمتي

عمتة. الله يسلمك يا حبيبى

نور. طب مع السﻻمة انا نازل

نجاة . رايح فين يا حبيبى

نور بضيق . حبك برص . رايح الجيم 

نجاة . اجي معاك اصل بفكر اعمل دايت مع اني مش محتاجة

نور. صح انتي مش عايزة جيم انتي عايزة تتفجري سلام عليكم

والدة. متزعليش يا نوجا هو بيهزر معاكي

نجاة.انا عارفة انة بيحبيني

...  .....................

في منزل سها دخل عمر ليتكلم مع والدها

عمر. اية رايك بقي يا عمي

والد سها. انا معنديش مانع 

عمر. اية رايك اخر الشهر 

والد سها . ماشي مادام متفقين


عمر طب يا عمي هاخد سها ونخرج

والد سها. طب يا بني اتفضل 

ندي. بعد اذنك يا بابا رايحة الجيم

والد سها . ماشي يا حبيبتي روحي

..........................................

في فيلا القصاص

كان فهد فوق نادين

انتي ازاي تسبيني وتمشي وازاي تكلميني كدة

نادين. اوعي يافهد انت ازاي تعمل فيا كدة

فهد. انا اعمل اللي انا عايزة وانتي اخر مرة تعملي اللي انتي عمالة دا

نادين.انا حرة ملكش دعوة

فهد. ﻻ مش حرة محدش لة الحق غيري فهمة 

لفحت انفسها صفحة واجهة ليقترب بهدوء بهدوء و........

يقبل شفتيها بقوة ثم بنعومة اذابت حصونها .....

................................

في الجيم.....

كانت ندي تصعد لجيم لتنصدم ب.....

انت قالتها ندي

نور.انتي ازايك عاملة اية

ندي. تمام الحمدلله وانت

نور . تمام 

ندى. بتعمل اية

نور.جيم

ندى. وانا كمان

نور. طب تعالي نعد نتكلم شوية 

ندى. اوكي

...........................

في احدي الحدائق 

عمر. مش مصدق انك خلاص هتبقي مراتي 

سها. وانا كمان نفسي اعيش واموت وانا بين حضنك

عمر. بعيد الشر عنك حبيتي واخذها بين احضنة

سها. بحبك اوووى اوعي في يوم تسبني او تنسني

عمر. عمري ابدا يا حبيتي

..............................

في الكافية

نور. بس ازاي محبتيش قبل كدة

ندى. اه والله

نور. احسن وع العموم النصيب جاي جاي ممكن يكون قدامك ومش شايفة

ندي أخذت تضحك بقوة

.........................

في فيلا القصاص

نادين. ابعد يا فهد خلاص

وكان هو لا يشعر باالعالم وأخذ يرفع الفستان ويحرك يدة بحرية وبلمسات اذابتها وفجأة .............

اوباااااا

ولقيت تفاعل هكمل وربنا الباقي


الحلقة 6

عندما تنعم القلوب بلحظة عشق واحدة 

نعم يا سادة لحظة واحدة تنير لنا طريق العشق......

في فيلا القصاص. 

كان بطلنا ﻻيشعر بالكون فطفلتة بين يدية والسكوت من حولة جعل الحق لمشاعر في الكلام .

نادين. فهد خلاص ابعد

وهو ﻻيشعر بمن حولة .الي ان................................


في صالة الجيم.

ندى. فرصة سعيدة اني قابلتك

نور. انا اسعد والله

ندي. باي

نور. اية دا بسرعة كدة طب مش هشوفك تاني

ندى. اممم اكيد هشوفك ثم انك اكيد هتحضر فرح عمر وسها وهشوفك هناك.

نور. اية دا هو اتحدد خلاص.

ندى. اه اخر الشهر عقابلك

نور. شكرا انشالله عليكي

ندي. نعم

نور. اقصد وانتي كمان يعني متركزيش معايا عشان هتتعبي

ندى. هههههههه ماشي 

نور. طب بمناسبة هههههه انا عزمك ع الغدا

ندى. مقدرش ﻻزام اروح عشان بابا

نور . اوكي يبقي اوصلك

ندى. ماشي

نور.اتفضلي يا مانجة

ندى. نعم

نور. يابنتي انا قولتلك متركزيش قدامي يلاا

ندى.هههههههه مش معقول بجد.

...................................

في فيلا القصاص

فجاءة يدخل والدة علية ليطمئن علي نادين

القصاص.  نادين يا.......... ب...... ن......

ليبتعد فهد سريعا عن نادين ليتفاجا بولدة

القصاص.  انت بتعمل اية هنا واية المنظر دا

فهد. بابا انا.....انا........

القصاص.  انت اية ويضربة بقلم ع وجهه

لتصرخ نادين من هول الموقف وتبكي بقوة

القصاص.  دى تربيتي فيك تضحك ع بنات الناس ومين اللى قولتلك اختك

فهد. كان في صدمة لا يعرف كيف فعل هذا ﻻبد وانة يحلم

القصاص.  رد ساكت لية ..... وانتي ونظر لنادين نظرة ارعبتها.

ازاي تسمحي بكدة لنفسك. 

نادين. كانت تبكي وبقوة وهي تشعر بالخجل ﻻ تريد ان تنظر ﻷحد. 

القصاص.  اعمل اية افرض امك اللي طانت دخلت كانت ماتت وانتي وﻻ همك وﻻحد من الشاغلين ياحضرة الرائد كان منظرك هيبقي اية

فهد. انا يابابا.....

القصاص.  اخرس خالص مسمعش نفسك.

اسمع يافهد انت هتجوز نادين لان مينفعش حل للي انا شوفتة غير كدة

فهد. بابا محصلش حاجة يابابا

القصاص . وانا كنت هستني لما يحصل وﻻ اية

انا بعتبرها بردو بنتي واللي مش هقبلة ع بنتي مش هقبلة عليها انت فاهم.

فهد. بس يابابا

القصاص.  مفيش بس كلمتي هتسمع كتب كتابكم بكرة هعمل حفلة صغيرة وهنعزم ناس معارفنا قليلن .

فهد. اللي تشوفة

نادين ﻻ تتحدث فقط تبكي بقهرة ..................................


في منزل سها

دخلت سها الغرفة لتجدها مظلمة وندي بها تسمع اغنية اصالة روحي وخدني 

سها. في اية مالك يا ندى قاعدة في الضلمة

ندي. مفيش

سها. بقي كدة بتخبي عليا ماشي بس خليكي فاكرها 

ندى. طب اسالك سؤال

سها. قولي يا ستي

ندى. هو انتي بتحسي بياة لما تشوفي عمر

سها جلست واحتضتنت الوسادة. عمر اممم بحس اني فرحانة اوى وببقي حاسة اني طايرة في السما وقلبي بيدق بسرعة.

ندى لنفسها. الله دا نفس اللي بحس بية معني كدة اية

ندى. وبتحسي بكل دا لية

سها. عشان بحبة هو دا الحب

ندى. دا الحب

سها. اه بتسالي لية 

ندى . عادي 

سها. عااادي امممم ماشي براحتك

.................

في منزل نور

دخل منزلة هائم يفكر في ندي لتنفض فزع بسبب.......

نجاة. نورررررررررر

نور. سلام قول من رب رحيم في اية

نجاه. انا خديتك متزعلش

نور . حصل خير عن اذنك

نجاة.  استني انا عماللك محشي كروم مش هتاكل

نور. كروم دلوقتي يابنتي خافي ع نفسك لو مش ع نفسك يبقي ع اهل البيت حرام هنموت

نجاة. الله في اية

نور مفيش انا داخل اوضتي

نجاه. براحتك اكل اناااااا

..........................

في منزل شهد.....

شهد. ازاي يعني يعتذرلك ويعزمك ع فرحهم ازاي

والدتها. العقربة امها السبب وبنتها

شهد.واللي تسبهم يانا يا هما

..............................

في فيلا القصاص

فهد بعد خروج والدة

فهد. انشالله تكوني مبسوطة

نادين ببكاء. بس انا معملتش حاجة

فهد. اه صح انا السبب متفتكريش انك بتلوى دراعي دا انا هندمك وخرج كالعصار

......................

في مقر القيادة

القائد. ﻻزام نبعت اشارة استدعاء ليهم اخر معاد بكرة بالكتير ﻻزام

الملازم . حاضر يافندم

اوباااااااا 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع