رواية احببت متمرده الفصل الثالث عشر 13بقلم اسماء السيد حصريه
رواية احببت متمرده الفصل الثالث عشر 13بقلم اسماء السيد حصريه
#احببت_متمرده part12
بعد مده بيخلص رعد الاكل وبيكون عمل مكرونه بشاميل بلفراخ وبانيه وكفته في الفرن وسلطه وطحينه وجهز السفره
ودخل الغرفه يصحي ملاك
رعد بضيق من نفسه:انا ايه الي جابني هنا وانا بعمل ايه اصلا
..........
رعد بتوتر:احم ملاك. ملاك
ملاك بنوم:امممم
رعد بضيق:يلا عشان نطفح
ملاك:روح اطفح انا مش طافحه
رعد بغضب:ما يلا ياست ملاك هيا مش ناقصه
ملاك قعدت علي السرير بزهق وقامت دخلت الحمام وهوا طلع قعد علي السفره يستناها
خرجت ملاك بعد ماغسلت وشها وفاقت واتصدمت من شكل الاكل الي كان تحفه هوا والريحه
ملاك في نفسها:الله انا مشوفتش الاكل دا من زمان
وقعدت وبدأت تاكل والاكل عجبها جدا ورعد كان بيبصلها ومتابع نظرات الاعجاب
ملاك بعفويه:تسلم ايدك بجد انت اكلك جميل اوي ... استوعبت واتحرجت
رعد بغرور:دا كدا كدا
ملاك بصتله ومهتمتش وكملت اكل وهوا اكل هوا كمان
بعد مده بيخلصو اكل
ملاك بشبع: الحمدلله انا مأكلتش كدا من زمان بجد انا متشكره ليك مع اني مش بطيقك بس اكلك حلو
رعد بضيق:شكرا ياستي عن اذنك انا بقا هقوم اروح
ملاك بحزن:اتفضل ياحضرت الظابط
رعد بصلها شويه ولبس التيشرت وخرج بالفعل وهيا بصت علي اثره بحزن وقامت قعدت مكان ما رعد كان قاعد ومسكت معلقته وبدأت تكمل طبقه وهيا بتعيط بحرقه علي حالها...
بس الباب خبط تاني وووو.........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
كانو العيلتين كلهم قاعدين في الصالون بيتكلمو ويضحكو
سالم بإبتسامه:والله ياجماعه انتو نورتونا
قاسم:بنورك ياسالم والله انتو الي قعدتكم مايتشبعش منها
جميله:هيا ملاك مش جايه ولا ايه
نيره:صدقيني مش هتيجي
فجأه دخل رعد
رعد:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
حسين:ايه يارعد مش عاوز تقعد معانا ولا ايه
رعد:لاء الموضوع مش كدا بس كان عندي مشوار
ميرفت:اكيد عشان عروسته مجتش معاكم
ملاك من وراهم:ومين قال اني مجتش
الجميع بصلها بدهشه معادا رعد لانه هوا الي جابها أصلا
جميله جريت عليها:أخيراً شوفتك وانتي مرات ابني
رعد نفخ بضيق:يا امي شغل والله للشغل
جميله:مش مهم المهم انها مراتك وخلاص
ملاك بمرح:هوا عروسه والسلام وخلاص اي حاجه فيها الروح
جميله ضحكت:لاء يا حبيبتي مش القصد بس مكنتش اتوقع أنه يتجوز حتي لو شغل
سالم:تعالى يابنتي قربي دا انتي وحشانا اوي
ملاك قربت منه وقعدت جمبه ويارا بتبصلها بشر وكره
يارا بشر:علي فكره انا منستش تحذيري ليكي
ملاك :تحذير ايه حضرتك
يارا بغل:انتي هتستعبطي ما انتي رسمتي عليه خلاص واخدتيه مني
ملاك بغضب:رسمت علي مين ايه دا
علي:جرا ايه يا يارا
يارا:استني يابابا انتي بقا طلعتي مخططه لكل حاجه
ملاك بصتلها بغضب:يابنت الناس تلاشي غضبي
يارا بكره وغل: انتي واحده مش محترمه ومش متربيه وبتلفي علي الرجاله الاغنيه المره الي فاتت كان عاصم السعدني والمرادي رعد الدمنهوري انتي انسانه قذره
بس فجأه نزل علي وشها قلم وكان من رعد الي عيونه كانت حمرا والجميع اتصدم وملاك بصتله بدهشه
يارا:انت بتضربني عشان دي يارعد
رعد بغضب:اخرسي ما اسمهاش دي اسمها ملاك يبقا تحترمي نفسك ازاي عاوزه تغلطي في شرف مراتي واسكتلك انتي اتجننتي حتي لو جوازنا علي الورق وللشغل بس بردو اسمها اتحط جمب اسمي يعني كرامتها من كرامتي لحد ما اطلقها
يارا بغل:هتشوف يارعد انت ليا انا وبس فاهم ليا انا وبس وهاخدك ومش هسمح للبنت دي تاخدك مني
علي بغضب:يارا احترمي نفسك عشان مربكيش من الاول وجديد انتي ناقصه ربايه
يارا بصت لملاك بكره وملاك بصتلها بتحدي وطلعت فوق بغيظ
ملاك بضيق:انا بعتذر لحضرتكم عن الي حصل وبستأذن منكم اني لازم امشي
جميله:انتي لحقتي تقعدي
ملاك بتوتر:معلش لازم امشي عشان الحق اجهز شنطتي عشان بكرا سفر وكدا عن اذنك ياجدو
سالم:اذنك معاكي يابنتي
ملاك:سلام عليكم...... وخرجت من القصر بغضب ومكنش معاها عربيتها لانها جايه مع رعد
وفضلت تتمشي في الهوا وحست انها مرتاحه بس استغربت اوي ازاي مش بيطقها وطبخلها لاء وكمان دافع عنها وفضلت تفكر كتير لحد خرجها من تفكير العربيه الي بتزمر وراها وكان رعد
ملاك بصتله بدهشه انه كمان راحه وراها
رعد ببرود:هتفضلي متسمره كدا اركبي اوصلك
ملاك:لاء مش عاوزه انا حابه اتمشي
رعد بحده:قولتلك اركبي والي هركبك غصب
ملاك بصتله بضيق وركبت ورا
رعد برفعه حاجب:انا مش سواق الهانم والله اتفضلي اقعدي قدام
ملاك نزلت ونفخت بضيق وركبت قدام وهوا اتحرك
.....
ملاك بضيق:لو سمحت وصلني عند البحر مش عاوزه اروح
رعد مردش عليها واتجه عند البحر فعلا
ملاك بإستفزاز:شيفاك يعني جبت عربيه جديده بس ليه جبتها نسخه من القديمه
رعد بخبث:اوعي تكوني فاكره اني نسيت حقي والله لهربيكي بس اصبري عليا
ملاك بغضب:تربي مين يا اسمك ايه انت هيا نقصاك هوا انا عشان هاديه النهارده تعملي فيها ولي امري
رعد:ايوا كدا اظهري علي حقيقتك انا قولت الوش البرئ الهادي دا ميكلش معاكي انما البلطجيه ام لسان طويل دي انتي ياحضرت الظابط
ملاك بصتله بغضب:انت عيل بارد نزلني جتك القرف نزلني حالا
فرمل رعد فجأه وملاك اتخبطت في الطبلون وهوا اتخض عليها بس مبينش
ملاك بوجع:اااه راسي يامتخلف
رعد بضيق:وريني كدا...... كانت بتحاول تشيل ايده بس هوا بعدها ومسك دماغها وكانت اتجرحت بسيط بس بتوجعها
ملاك بعند:ابعد عني
رعد برفعه حاجب وبرود:اصلي هموت عليكي يابت يلا انزلي
ملاك بغيظ:نزله ومش عاوزه اشوف وشك تاني
ونزلت فعلا ومشيت قدامه وهوا نفخ بضيق واتحرك بسرعه وهيا راحت قعدت علي احد المقاعد وبتدور علي تليفونها مش لاقيه
ملاك بغضب:غبيه انا غبيه ازاي نسيت موبايلي معاه وكمان هوصله ازاي اوووف بقا انا زهقت
......... عند رعد كان ماشي بس وقف رنه الموبايل وبص علي موبيله لقاه مش بيرن فبص علي الارض لانه وقع لما هوا فرمل العربيه ولاقا موبايل ملاك بيرن بإسم عاصم فإتعصب ميعرفش لييه وفتح المكالمه بس ما اتكلمش
عاصم:ملاك ارجوكي اسمعيني ملاك انا عاوز اقابلك انهارده ضروري وهحكيلك علي كل حاجه ارجوكي ياملاك تعالي بس لو 10دقايق ملاك انا بحبك والله انتي ليه مش عاوزه تسامحيني دا انا عاصم ياملاك والله بحبك بس
رعد قبض ايده بغضب جنوني وغيره مش عارف سببها وقفل في وشه المكالمه
رعد بغضب جحيمي:بتحبها ااه والله لهوريكي..... ولف بسرعه جنونيه متجه ليها
........ عند ملاك كانت قاعده بتلعب مع شويه قطط وكانت شبه الاطفال
ملاك بطفوله:انتي جميله اوي ياخلثي.... وفضلت تلعب معاهم وهيا فرحانه
رعد وصل واتصدم لما لاقها بتلعب مع القطط لاء وكمان بتأكلهم وفضل يتفرج عليها بس افتكر عاصم واتعصب
رعد بصوت جوهري:ياحضرت الظابط
ملاك انتفضت من مكانها وبصتله بغضب:ايه في ايه
رعد مدلها تلفونها بغضب وهيا اخدته بس رن تاني في ايدها وكان عاصم
ملاك ردت و عطتله ضهرها ورعد اتصدم انها مبعدتش وهتتكلم قدامه
عاصم:ملاك
ملاك ببرود:ارغي
عاصم:ارجوكي تعالي قبليني ياملاك انا محتاجك اوي
ملاك بكره:بقولك ايه يالا انت عيل ملكش لازمه فغور من وشي عشان وربي ياعاصم انا لو شوفت وشك لهنهيك وهقتلك قبل مااذلك غور يالا هيا مش نقصاك
عاصم بغضب:مش انا حبيبيك مش كنتي بتحبيني انا
ملاك بسخريه:هههههه تصدق ضحكتني كنت عيله هبله وانت استغلتني بس لاء انا مش هسيبك غير لما انهيك ياعاصم.
عاصم بندم:ارجوكي ارجعيلي انا مش قادر تب حتي قبليني 10دقايق ياملاك والله مظلوم وعارف اني غلط
ملاك بغضب وتوعد:اقفل بي جهز نفسك عشان اللعبه بدأت يا ابن السعدني وحيات كل دمعه نزلت من عيني وكل وقت كرهت فيه نفسي لهدوقك نفس الكأس ياعاصم
عاصم:افهميني بقا ارجوكي
ملاك بخبث:تيك تك تيك تك 1.2.3 بممم
عاصم بدهشه:في ايه ياملاك بتعدي ليه
ملاك بسخريه:دي قرصه ودن بس ياابن السعدني
وقفلت في وشه ولفت لرعد
ملاك بذهول:انت لسا واقف ليه معلش
رعد بضيق:مفيش انا ماشي
ملاك:استني تعالي وصلني مكان لو سمحت
رعد بغضب:هتروحي تقبليه
ملاك ببرود:اقابل مين وبتاع مين تعالي وصلني ياعم
وراحت ركبت العربيه وهوا راح وراها ودور ومشي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عاصم
كان في مكتبه ورزع الموبايل في الارض بغضب
عاصم بجنون:انتي ليا وب اي شكل من الاشكال هرجعك
دخل عليه مساعده
رجب بتوتر:الحق ياباشا
عاصم بخوف:في ايه انطق
رجب بتوتر أكبر:المخزن الصحراوي الي فيه الشحنه الجديده اتف"جر بالبضاعه كلها وبقا كومه تراب
عاصم بدهشه:اايه اتف*جر ازااااي
رجب بخوف:منعرفش ياباشا الرجاله كلها ماتت والمخزن انف"جر مره وحده ومحدش عرف يهرب حتي
عاصم بتوعد وجنون:ملااااااااااك
رجب بذهول:ملاك النجار الي عملتها
عاصم بغضب وجنون:خسرتني ملايييين هيا ملاك النجار
رجب برعب:دي اخر مره جت البار قلبتها مشرحه دي مبترحمش
عاصم:اجري شوفلي حل بسرعه وانا هتعامل معاها
رجب:حل ايه معتش حلول خلاص بقولك البضاعه بقت تراب
عاصم بجنون:عرفت ازاي مكان المخزن ملااااااااااك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
رعد:راحا فين
ملاك:اطلع وانا هقولك الطريق
وبالفعل رعد مشي وملاك وصفتله الطريق
ملاك:استني بس هنا في حد هيجيب حاجه
وقف رعد بغضب:هوا انا شغال عندك روح هنا وتعالي هنا
ملاك:ياعم مش مشكله هتوصلني بس وتمشي
قاطع كلامهم شاب جاي وفي ايده شنط كتير جدا
الشاب:ملاك هانم نورتينا
ملاك بإبتسامه:بنورك لو سمحت حطهم في الكرسي الي ورا
الشاب:تحت امرك يا هانم
حط الشاب الحاجه وملاك طلعت 200جنيه وادتهمله
الشاب بفرحه:بس دا كتير اوي ياهانم
ملاك بطيبه:خدهم بس ياعم ومع السلامه
الشاب:الله يديكي الخير دايما
ملاك:اطلع حضرتك اتفضل
رعد نفخ بضيق وزهق وطلع زي ماوصفتله لحد ما وصل قدام مبني كبير وملاك نزلت
ملاك:ياعم سعيد
سعيد بفرحه:اهلا اهلا ياملاك هانم نورتينا عاش من شافك
ملاك بإبتسامه:بنورك ياعم سعيد معلش بس شيل معايا الشنط دي لحد جوا الله يكرمك
سعيد:من عيوني ياهانم..... وقرب وشال الشنط وساب شنتطين
ملاك:سيبهم انا هجيبهم...... واخدتهم وبصت لرعد
ملاك:انا متشكره يا حضره الظابط انت تعبت معايا اوي النهارده ممكن تمشي انت عن اذنك..... وسابته ودخلت وهوا كان عاوز يعرف هيا راحا فين فركن العربيه ونزل وراها وهوا مفكرا هتقابل عاصم
واتقدم شويه ودخل لحد جوا ومأخدش باله من اليافطه واتصدم من الي شافه قدامه
............ في الداخل
دخلت ملاك وهيا شايله شنتطين ودخلت جوا قابلتها بنت صغيره بالحضن
البنت:ملاكككككك
ملاك حطت الشنط بسرعه ونزلت بركبتها وفتحت دراعتها والبنت دخلت في حضنها
ملاك بإبتسامه:وحشتيني اوي لولو
ليله بزعل طفولي:لو كنت وحشتك صحيح مكنتيش غيبتي عني كل دا لولو زعلانه من ملاك
ملاك عقدت حبيها:يالهوي انا ملاك وحشه عشان زعلت القمر دا ياناس
ليله:انا مش هكلمك تاني...... وعطتها ضهرها وعقدت زرعيها وملاك مدت ايدها في شنطه من الشنط وطلعت باار شوكولاته كبير جدا وكان باين عليه فخم
ملاك :خلاص انا هاكل انا الباار الكبير الي طلبتيه
ليله لفتلها وعيونها لمعت بسعادة:دا ليا ياملاك
ملاك بحب:ااه يا قلب ملاك
ليله حضنتها تاني واخدت الشوكولاتة:بس متزعليش لولو حبيبتك تاني ياملاك ماشي
ملاك:تؤتؤ مش هيحصل ياقلبي قوليلي بقا فين العفاريت
فجأة جه عليها مجموعه اطفال كتير جدا وكلهم جريو عليها وحضنوها بحب
الأطفال بفرحه:ملاك اخيرا
ملاك بضحك:وحشتوني ياقرودي عامليين ايه
الأطفال في نفس واحد:احنا حلوين بس زعلانين من ملاك عشان مش جت لينا من زمان
ملاك:خلاص اوعدكم مش هتأخر تاني يلا تعالو شوفو ملاك جابتلكو ايه
سعيد حط الشنط:الشنط اهي ياست هانم
ملاك:خلاص ياعم سعيد روح انت وانا هراضيك وانا طالعه
سعيد طبيبه:ولاليه لازمه يابنتي انتي خيرك مغرقنا
ملاك بحب:دا خير ربنا
الأطفال:ايه دول ياملاك
ملاك:كل الشنط دي فيها لعبه لكل واحد وشوكولاته زي بتاعت لولو
الأطفال صرخت بفرحه وجريو علي الشنط وملاك كانت بتلعب وتهزر معاهم كانها طفله زيهم وكانت بتضحك من قلبها رعد شاف كدا من شباك زجاج برا واتأثر جدا انها بطيبه دي
سعيد من وراه:في حاجه يابيه
رعد بتوتر:لاء مافيش ياعم سعيد بس هيا الانسه ملاك بتعمل ايه ومين دول
سعيد بصلها بطيبه وحب:الست ملاك من احسن الناس الي شوفتها ودا دار لأيتام وهيا بتيجي كل اسبوع تيجبلهم هدايا وشوكولاته وتلعب معاهم زيها زيهم دي قلبها طيب اوي بس المرادي بقالها حوالي شهر ماجتش وهيا بتجبلهم كل حاجه لبس وهدايا وكل اسبوع بحاجه شكل دي حتي كل شهريين كانت بتاخدهم وتروح الملاهي بس من يوم ماليله تاهت وهيا عملتلهم ملاهي هنا بص يابيه
بص رعد علي يمينه ولاقا لعب كتير جدا كانها ملاهي فعلا
سعيد:حاجه تاني يابيه
رعد :لاء اتفضل انت..... وفجأه موبايله رن
رعد ببرود:نعممم
شريف بخبث:عامل ايه
رعد بغضب:مش طايق نفسي عشان سمعت صوت أمك
شريف:مقبوله منك ياصاحبي
رعد بكره:متقولش صاحبي خساره فيك الكلمه دي انت انسان وس*خ وحقير
شريف ضحك:معلش استحملني
رعد بنفاذ صبر:فين مها يا شريف
شريف بكره وحقد:مش هقلك مكانها انا اخدتها وهفضل اخد كل حاجه هتحبها
رعد بخبث:خلاص مش عاوز اعرف انا اصلا كدا كدا مش مستنضفكم بس خليك فاكر ان العلبه الصفيح بتاعت المرحومه معايا ياشيري يلا سلام
شريف بغضب وجنون:الووو رعد ارجوك رعدددد.... وقفل رعد الخط واتنهد بخنقه قويه وكان ماشي بس سمع صوت ضحك. الاطفال وملاك وابتسم غصب عنه وقرر يدخل يجرب الشعور دا
.......... في الداخل
كانت ملاك بتلعب معاهم في ملعب كور كبير جدا وفيه زحليقه بسلم يطلعو وينزلو في الكور وكانت الزحليقه الي بهوا دي
ليله بضحك:ملاك غرقت ياولاد
ملاك:عوووو انا العفريت...... كلهم جريو استخبو في الكور وبقو يضربوها بيهم وهيا بتردلهم الضرب وبتضحك جامد ومن قلبها هيا حقيقي كانت حاسه بوحده رهيبه بس الأطفال دول ملو الفراغ
رعد بإحراج:ممكن العب معاكم
ملاك:...........
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق