القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أنا لك ولكن الجزء الثاني الفصل الرابع عشر14بقلم سارة بركات حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات


رواية أنا لك ولكن الجزء الثاني الفصل الرابع عشر14بقلم سارة بركات حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات




رواية أنا لك ولكن الجزء الثاني الفصل الرابع عشر14بقلم سارة بركات حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات



رواية / أنا لك ولكن  ج٢ .. بقلم/ سارة بركات 

الفصل الرابع عشر

كانت قاعدة في مكتبها ومركزة في ملفات المرضى إللي فى إيديها..قطع تركيزها خبط على الباب...


سارة بإنشغال:"إتفضل."


دخل وقعد على الكرسي إللي قصاد مكتبها....رفعت راسها وبصتله..


سارة بإبتسامة هادية:"أخيرا جيت."


أمجد بتنهيدة:"أنا آسف على إللي حصل آخر مرة."


سارة:"حصل خير، إنت أخبارك إيه؟"


أمجد بضيق:"مخنوق."


سارة بإستفسار:"من إيه؟ إحكيلي"


أمجد:"هتفهميني؟"


سارة بثقة:"أكيد طبعا، أنا فهمتك من أول يوم شوفتك فيه."


أمجد بضحكة جذابة:"أما نشوف."


سارة بابتسامة:"تعرف إن ضحكتك حلوة أوي."


أمجد وهو رافع حاجبه:"إنتي غريبة جدا."


سارة بانتباه:"قصدي يعني إني دايما بشوفك وإنت مكشر ومعقدلي حواجبك لدرجة إني حسيت إني قتلتلك قتيل."


أمجد بضحكة:"طب يلا عشان إنتي خلتيني أنا كنت مخنوق من إيه."


سارة:"أنا آسفة يلا إحكي."


أمجد بتنهيدة:"أنا مخنوق بسبب إني واقف متكتف مش عارف أعمل إيه هى وهو يهموني جدا ماينفعش أشوفهم كده وأسكت ما..."


سارة بإستفسار وهي بتقاطعه:"هما مين دول؟"


أمجد:"مش لازم تعرفي."


ساره بضيق:"طيب، يلا كمل."


أمجد بحيرة:"مش عارف أتصرف، مش عارف أعمل أي حاجه،حاسس إني لو إتصرفت من نفسي كل حاجة هتتكشف."


ساره بإستفسار:"هو إيه إللى هيتكشف؟"


أمجد بتنهيده:"مش لازم تعرفي."


ساره بضيق:"أمال إنت جايلي ليه مادسام مش عاوزني أعرف؟"


أمجد بضيق:"أنا جايلك عشان تسمعيني، أنا بس محتاج إللى يسمعنى."


ساره بتنهيدة:"تمام،كمل."

أمجد:"أنا كان غرضي إنى أنتقم منه هو ، بس لما شوفتها غيرت رأيي."


أمجد سكت شويه وبص لساره....


أمجد وهو بيقوم من مكانه:"أنا بقول كده كفاية."


ساره بتأفف:"ليه بس أنا إبتديت أحس بتشويق."


أمجد بضحكة جذابة:"هكمل مره تانية عن إذنك ورايا شغل."


ساره بإبتسامة:"إتفضل."


خرج من المكتب وسارة قعدت تفكر في كلامه إللي قاله وبعدها رجعت ركزت في شغلها....


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في فيلا المنياوي:


كانوا بياكلوا فى جو كله صمت لحد ماقرر يقطع الصمت ده...


مازن وهو بيبصلها:"ماما."


آية وهي بتفوق من سرحانها:"هاه،أيوه ياحبيبي."


مازن وهو بيحاول يفتح كلام معاها:"زميلتي إللي بتقعد جمبي في الفصل عيد ميلادها بكرة ومش عارف أجيبلها إيه."


آية بإبتسامة:"وأنا كمان بنت صديقة عزيزة عليا عيد ميلادها بكرة وحقيقي محتارة أجبلها إيه."


مازن بإبتسامة:"طب إيه رأيك ننزل نشتري هدايا ليهم وبالمره نتمشى أنا وإنتي شوية؟"


آية:"أنا موافقه بس خلص أكلك الأول وبعدها ننزل."


مازن بسعادة:"حاضر."


وبعد فترة كانوا في المول بيدخلوا على كل محلات الهدايا...


آية بإستفسار:"برده مش عاجبك أي حاجة؟"


مازن بضيق:"مش حلوين."


آية:"هو إيه إللي مش حلوين؟!، كل حاجة هنا جميلة."


مازن بضيق:"لا مش مقتنع بإللى هنا."


آية بغمزة:"هو إنت متأكد يا مازن إنها زميلة بس؟"


مازن بضيق طفولي:"على فكرة يا ماما دي زميلتي وعيب على فكرة أنا لسه صغير على الكلام اللي حضرتك تقصديه ده."


آية بقهقهة:"طب كويس إنك عارف إنك لسه صغير."


مازن بضيق وهو مربع إيده على صدره:"بس كبير برده."


آيه:"خلاص ، بص بقا...."


مازن وهو بيقاطعها:"تعالي ندخل محل الفضيات ده حلو أوى."


سحبها من إيدها وقعد يتفرج على السلاسل...


مازن وهو بيشاور بسعادة:"السلسلة دى جميلة أوي."


آية بتنهيدة:"هتبقى حلوة عليها جدا، إنت متأكد إنها زميلتك يا مازن؟"


مازن بتوتر:"بصي يا ماما من الآخر أنا زعقت فيها النهاردة وكنت عاوز أعتذرلها فالسلسلة هتبقى إعتذار حلو أوي، ده حتى عليها حرفها."


آيه بهمهمة:"حرف ال M ، هى إسمها إيه؟"


مازن بإنشغال:"ملك محجوب يا ماما."


آيه بصدمة:"إنت بتتكلم بجد؟!"


مازن بإستفسار:"مالك يا ماما فيكى حاجة؟"


آيه:"دي بنت صاحبتي إللى عيد ميلادها بكرة."


مازن بسعادة:"طب ده في حد ذاته شيء حلو جدا."


آية بإستفسار:"إزاي؟"


مازن بتوتر:"هاه ، لا مافيش."


آية:"ماشى يا مازن هعديها ، يلا عشان نحاسب عليها."


حاسبوا وخرجوا من المحل......


مازن:"بلاش نمشي دلوقتى يا ماما ، تعالي نتمشى شوية فى المول."


آية بتنهيدة:"حاضر."


مازن بسعادة وهو بيبصلها:"تعرفي يا ماما ، أنا فرحان جدا والفرحة كانت هتكمل لو بابا موجود."


مازن سكت شويه وبعدها الفرحة إختفت من على وشه...


آية بحزن:"مالك يا حبيبي؟"


مازن بحزن طفولي:"لا مافيش."


آية بإستفسار:"عليا؟"


مازن بتأكيد:"مافيش يا ماما."


آية وهي بتغير الموضوع:"تمام، بمناسبة ملك بقا، إنت أكيد هتيجي معايا الحفلة بتاعتها."


مازن برفض:"لا يا ماما مش هروح مش بحب الحفلات."

آية بإستفسار:"ليه يا مازن؟ ده حتى إللي هيحضروا هيكونوا في سنك يا حبيبي."


مازن بضيق طفولي:"لا هما مش في سني عشان هما عقلهم صغير."


آية بضيق:"مازن لازم تعيش سنك ماينفعش تفضل كده وبعدين بطل تتكلم معايا بالاسلوب د...."


شافت فستان جميل جدا سحرها وخلاها فى عالم تانى...


مازن  باستفسار وهو بيبصلها:"عجبك يا ماما؟"


هزت راسها..

مازن وهو بيسحبها من إيدها:"يلا بسرعة نشتريه قبل ماحد ياخده منك."


دخلوا المحل وبالفعل إشتروا الفستان وروحوا على الفيلا.....


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


فى اليوم التالى:


كانت في القصر وبتجهز معاهم لحفلة عيد ميلادها...


سلمى بخوف:"يا أروى، يا آية، حد ييجى يسند السلم أنا خايفة أقع."


أروى بقهقهة:"أنا جيالك إستني."


آية بضحك:"إهدي هنجيلك."


وقفوا هما الإتنين وسندوا السلم...


سلمى بسعادة وهي بتعلق الزينة:"بس تعرفوا أنا مبسوطة إنكم بتساعدوني، إحنا متجمعناش كده بقالنا سنين."


أروى بسعادة:"وأدينا إتجمعنا إحنا التلاتة مع بعض،صح يا آية؟"


آيه بإبتسامة خفيفه:"آه صح."


سلمى:" بس كده أنا خلصت."


سلمى نزلت من على السلم وقعدوا هما التلاته مع بعض....


آية بإستفسار وهى ملاحظة حزن أروى:"مالك يا أروى؟"


أروى بإبتسامة هادية:"أنا كويسة ، هو أنا فيا حاجة؟"


آية:"يعنى،مش بتتكلمي كتير واخده جمب دايما ، إحكي وإتكلمى معانا أنا حابة أعرف."


سلمى بحزن:"سيبيها يا آية هي لما تحب تتكلم هتتكلم."


أروى بتنهيدة:"إنتوا عارفين كويس مشكلة الحمل دى وإنتي نفسى أبقى أم ، فطبيعي مش هبقى كويسة ،بحاول على قد ما أقدر أتصرف بطريقة طبيعية بس مابقدرش أعدي الموضوع ده ،صدقوني غصب عني."


آية وهي بتطبطب عليها:"الموضوع كله شوية وقت يا أروى، إصبري."


أروى بتنهيدة:"حاضر."


سلمى:"عن إذنكم يابنات هروح أعمل مكالمة."


آية:"إتفضلي."


سلمى مشيت...وأروى بصت لآية...


أروى بإبتسامة هادية:"تعرفي يا آية إنى عمري ما هصدق إللي حصل."


آية بعدم فهم:"مش فاهمة،تقصدي إيه؟"


أروى:"أقصد إني عمري ماصدقت إنك إنتي آية إللى تأذي أدهم،إنتوا كنتوا بتحبوا بعض أوي، أنا يومها قعدت أدافع عنك وماكنتش مستوعبة إن إنتي دي."


آية بهدوء:"الموضوع قديم وعدا خلاص، أمال فين بهاء ويحيى وعمر؟"


أروى:"فى الشركة، مشغولين جدا هييجوا على الحفلة علطول."


آية بتنهيدة:"طيب." 


سلمى:"أنا جيت، يلا يا بنات نقوم نكمل الزينة عشان خلاص معدش في وقت."


آية وأروى بإبتسامة:"يلا بينا."


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


كان وقت خروجهم من المدرسة، خرجوا مع بعض من الفصل لحد ماوصلوا قدام بوابة المدرسة...


مازن بتوتر:"ملك."


ملك بإبتسامة طفولية وهى بتبصله:"أيوة يا مازن."


مازن بإحراج وهو بيقدملها الهدية:"كل سنة وإنتى طيبه."


ملك بسعادة:"إنت جبتلى هدية!!."


مازن بإحراج:"أه إتفضلى."


فتحتها بسرعة...


ملك يسعادة :"حلوه أوي يا مازن ، ممكن تلبسهالي؟"


مازن:"حاضر."


لبسها السلسلة وبعدها لفت ليه وحضنته حضن طفولي...قطع حضنهم صوته...


أدهم بصدمة:"إنتوا بتعملوا إيه؟!!!"

 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع
    close