رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل الحادي عشر بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل الحادي عشر بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
عشق ابيض واسود
لبنى وشها اتغير:- ا اسر انا
اسر بهدوء لكن الغضب في عينيه:- هو انا قولت اي زمان قولت ان نور خط احمر
لبنى بخوف و ارتباك:- ا انا
اسر قاطع كلامها:- انتي انتي اكبر غلطة عملتها في حياتي كان فين عقلي لم حبيتك و اتجوزتك انا كنت ظالم امى لم قالت انكي متنفعيش مش شبهي كان معاها حق ملقتيش غير اليتيمة الى تكسريها و دمريها بالشكل دا ارتاحتي لم بيت ابنك اتخرب بسببك خسروا ابنهم انا كرهتك و عمري ما هسامحك من النهاردة تروحي بيت اهلك و لى الابد لانى مش طقيك ولا طايق اسمع نفسك
لبنى مسكت ايديه برجاء و الدموع اتجمعت في عينيها بوجع و قهرة اسر نفض ايديه من ايديها باحتقار و مشي و دا اكتر حاجة بتوجع لبنى نظرت اسر و اتهاماته ليها اسر رجع مكانه و لبني جريت على برا ركبت العربية و طالعت على الفيلا
طالعت على اوضتها شلت الطرحة باختناق دمو نزلت حطت ايديها على راسها :- لا لا اسر حبيبي مستحيل يسبني لا اسر ميعملهاش هو بيحبني ايوة هو بيقول كدا علشان زعلان مني بس انا خوفت على ياسين والله العظيم خوفت عليه اعمل اي طيب اروح اعتذر ولا اعمل اي ، بس بس نور مش طبيعي و انا ك ام طبيعي اخاف على ولادي ياسين انا تعبت فيه و في تربيته انا ضيعت عمري عليهم ضيعت عمري علشانهم ضحيت بشغلي و راحتي في سبيل راحتهم دا جزاتي طب اعمل اي ا انا لازم اتصرف اسر لو بعد عني أنا ممكن اموت فيها لا لا مش هخلي بت زى دى تدمر حياتي
لبنى قامت و راحت التواليت اما في المستشفى في اوضة نور الباب اتفتح دخلت جميلة و جريت حضنت نور و هى بتعيط نور حضنتها
جميلة بدموع :- قلقتني عليكي ازاى تقفلي تليفونك يوم كامل بتعملي كدا ليه انتي و ياسين احنا ذنبنا اي
نور اتنهدت بوجع:- كنت محتاجه اقعد مع نفسي شوية جميلة انا صدعت بطلي عياط بقا
جميلة بعدت عنها و هى بتمسح دموعها :- الحمد لله انكي بخير مش نهاية الحياة يا نور انا واثقة ان ربنا ها يعوضكم و لو على الأولاد اتبنوني يا ستي يومين و ها تطفشي مني
نور بهدوء و ابتسامة:- انتي بنتي يا جميلة صحيح الفرق كام سنة بس انتي بنتي مش اختي
جنة دخلت و سليم و اسر
نور اول ما شافت اسر اترمت في حضنه و بقت بتعيط اسر بقا بيسمح على شعرها بحنان ياسين بيبص لاسر بغيظ و غيرة بعد عنها :- حمد الله على سلامتك يا بنتي
نور بصت له بهدوء:- بقلي كتير مسمعتش الكلمة دى منك يا عمي
اسر بابتسامة باهته:- انتي بنتي و مش لازمة اقولك يا بنتي كل شوية انتي بنتي غصب عن اى حد حتي غصب عن ابوكي الله يرحمه
نور بابتسامة وجع:- الله يرحمه ، انا عايزة اطلاقك
اسر بهدوء:- تخرجي بالسلامة الاول و وعد هطلقك منه
جميلة خرجت:- الو
سيف:- انتي فين
جميلة:- في المستشفى
سيف:- ليه ، صحيح لقيتو نور ولا لسه
جميلة:- اه لقينه الحمدلله بخير ، نور كانت حامل و اجهضت ،. انا مش مسامحة ياسين مش عارفه ادعي عليه ولا يصعب عليا دمرها
سيف حاس بحزن لكن قال بهدوء:- المهم انها بخير
جميلة بدموع:- كان الحاجة الوحيدة الى كانت هتخليهم مع بعض انا مش عارفه اعمل اي بس والله ما هحلها
سيف و جميلة فضلوا يتكلموا مع بعض عد اليوم بحزن جنة مذل معاهم عد يومين كانت نور خرجت من المستشفى بس الحزن اتمكن منها كانت قعدة في الجنينة مع العيلة الباب خبط شوية و دخلت نسرين
نسرين بابتسامة:- مساء الخير
جميلة قامت بغضب:- انتي ازاي تجي هنا ليكي عين يعني خربتيها و جاية يا بجاحتك
اسر بهدوء:- تعالي يا بنتي
نسرين:- حضرتك قولت انك عايزني
اسر بسخرية:- طبعا عايزك علشان احل مصيبة ابني
عماد:- هو في اي انت صدقت يا اسر دى كدابة
اسر بحادة:- سنااا
الشغالة:- أيوة يا اسر بيه
اسر:- تلفونك
الشغالة:- اتفضل
ابتهال:- في اي يا ابني
اسر بهدوء:- كلنا هنعرف
اسر فتح التسجيل و الكل سمع اتفاق لبنى مع نسرين الكل كان بيبص لبني بعدم فهم و تصديق صدمة مين دى اسر قفل الفون
اسر:- شكرا يا سنا
ياسمين:- هو في اي
عبد الرحمن:- اتكلمي يا اسر
الكل اتصدم حالة سكوت و صدمة
اسر بيبص لى لبنى باحتقار:- في ان بنتكم اتجننت على كبر اتامرت مع واحدة على ابنها لااا و اى موامرة شوهت سمعة ابنها في سبيل انه يطلق نور
ابتهال بصت لبني بصدمة:- لبني انطقي
نسرين بخوف و اندفاع:: انا معملتش حاجة والله العظيم هى الى خطط و عشمتني انها هتجوزني ياسين علشان بحبه
لبني:- اخرسي
نسرين:- لااا مش هخرس انتي الى جتيتي لحد عندي و انتي الى خططي و انتي الى اتفاقتي انى اروح لابنك الشركة في الوقت الى نور بتروح فيه و تشوفنا مع بعض و طبعا كان في وضع ممم مش لطيف لاني كنت قريبة منه نور شافت كدا اتجننت و حصل خناقة جامدة بينهم لدرجة انه جالي و هو نص وعي من المخدر الى انتي اتديه السكرتيرة تحطو في القهوة
عبد الرحمن قعد بصدمة مكنش قادر يقف قعد و رجع راسه لوراء من الصدمة
نسرين كملت بصت لياسين:- انت معملتش حاجة يا ياسين والله العظيم ما عملت حاجة انا اوهامتك علشان تخاف و تتجوزني زى ما امك اتفقت معايا حتي اسالها
نسرين بصت لنور:- انا افتريت على ياسين هو مجاش جانبي ولا عمره اتعرضلي انا عملت كدا من خوفي عليه لانى بحبه و
جميلة ضربها كف و نزلت فيها ضرب و جنة و الباقي بيحاول يبعدها عنها
جميلة بصرخ:- سبوني عليها يا حيوانية بتفتري على اخويا خربتي بيته يا حقيررررة انا هوريكي ااابعدووو محدش يقرررب
جميلة خنقت نسرين نسرين وشها ازرق اخيرا ياسمين و خالد و مروان قدور يبعدو جميلة عن نسرين الى بقت تكح
اسر بغضب:- غورري من هنا امشي
نسرين جريت بسرعة من رغم انها مش قادرة و بتكح لكن جريت
اسر بص لبني بهدوء و ابتسامة:- كدا الحقيقة ظهرت بس في حاجة ناقصه حبيت اقولك عليها قدام الكل
لبنى:- حاجة اي
اسر:- اسف انى حبيتك
لبني بدموع:- اس
اسر بصلها باحتقار:- انتي طالق يا حبيبتي طااالق
لبني و الجميع بص له بصدمة و وووو
يتبع
الحلقه 11
رايكم في الحلقة و تصرف اسر
و تصرف جميلة
صح الشغالة سجلت لى لبنى و نسرين و هما بيتكلمو و بعد تردد و تفكير عطت اسر التسجيل
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق