القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل العاشر بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 



رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل العاشر بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات





رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل العاشر بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات



ياسين بصلها بصدمة لكن مردش عليها اتجه لنور شالها و خرج من البيت جري و الكل وراه ركب عربيته و اسر معاه و سليم ركب عربيته و طالع وراهم طبعا جنة جانبه و جميلة من وراء بعد وقت وصلوا المستشفى و دخلت غرفة العمليات سليم كان بيبص لياسين بكره لاول مرة كور ايديه و هو بيبصله بغضب ياسين سند راسه على الحيط و هو مصدوم حتي حلم عمره معرفش يفرح بيه جنة واقفت جانب سليم:- اطمن ان شاء الله هتكون بخير 

سليم بصلها بهدوء و اكن لم بيبص في عينيها بيطمن و بيحس بامان مع ان المفروض العكس سليم جنة البت الوحيدة الى بيحس معاها بامان و راحة:- يارب 

بص لياسين تاني قال بغضب:- صدقني الى جوه دى لو جرلها حاجة اقسم بالله يا ياسين ما هرحمك و رحمة ابويا ما هسيبك لو اختي حصلها حاجة سااامع 

ياسين بص له بحادة:- الى جوه دى مراتي زى ما هى اختك و خايف عليها هى كمان مراتي و خايف عليها اكتر منك 

سليم ضحك بسخرية:- اااه هههه بالدليل انك 

ياسين قام بعصبية:- ما قولت مش قصدي قولت انى 

سليم:- انك كداب و منافق 

اسر بصلهم بحادة:- اخررسو بقا كفاااية فضايح مش هيبقا في المستشفى كمان ارحموا 

بعد شوية الدكتورة خرجت 

اسر:- طمنينا يا دكتورة 

الدكتورة بحزن و هدوء:- الحمدلله ان جت على اد كدا للاسف خسرنا الجنين 

الكل اتصدم جنة حطت ايديها على بؤها بصدمة و دموعها نزلت بحزن اما جميلة جريت على برا و هى حاسه باختناق و قبضت قلب 

ياسين اخيرا فاق من صدمته:- طب هى عاملة اي 

الدكتورة :- هى ربنا كتب ليها عمر جديد عن اذنكم 

الدكتورة راحت مكتبها سليم مسح دموعه جنة جريت على برا نزلت تحت كانت جميلة مذل بتعيط بانهيار جنة :- جميلة مفيش داعي لعيط هى الحمدلله بخير و 

جميلة بدموع:- كانت فرحانة بالبيبي اوى والله العظيم كانت فرحانة ، ا انتي مشوفتيش فرحتها الى انا شوفتها في عينيها اول مرة اشوفها فرحانة و بتضحك من قلبها ، هو ليه بيحصل معاها كدا اشمعنا احنا يا جنة هاا ليه ليه احنا ندفع تمن حاجة احنا مش عملينها ليه يا جنة حررررام حررررام 

جنة حضنتها و هى بتعيط :- الحمدلله يا جميلة مش نصيبها دلوقتي يمكن بعد الشر كان اتولد و مات في وقتها أو يموت بعد ما تتعلق بيه كله في حكمة ربنا هو الى يعلم الصالح لينا 

جميلة بوجع و قهرة:- بس انا مش هقدر اشوفهم كدا لا نور ولا ياسين الى ملحقش يفرح بالخبر هههه ملحقش يستوعبه البيبي كانت الحاجة الوحيدة الى كانت هتخلي نور ترجع عن قرارها 

جنة:- هبقي كويسة والله العظيم هترجع اقوي من الاول 

جميلة بعدت عن جنة و ردت على الفون:- ايوة يا ماما 

لبنى:- انتوا فين كل دا و نور قفلة تليفونها ليه 

جميلة  بدموع:- نو نور اجهضت يا ماما نور و ياسين خسرو ابنهم يا امي 

لبنى وقفت مكانها بصدمة قعدت و هى حاسه بدوران و اختناق:- بتقولي اي مين دى الى اجهضت 

قالتها بعدم فهم و تصديق جميلة كملت بوجع و عياط:- كانت فرحانة بالبيبي يا ماما كانت طايرة من الفرحة انا مش عارفه بيحصل معاها كدا ليه انا خايفه عليها لم تعرف 

لبنى الفون و من ايديها جميلة قفلت الباب و رجعت تعيط بانهيار في حضن جنة اما عند لبنى رجعت شعرها لوراء و هى رجليها مش شيلها :- اجهضت  نور كانت حامل 

دموعها نزلت بوجع:- ا انا مكنش قصدى ا انا ك كنت خايفة عليه كنت عايزة ابعدها عنه بس بس مكنش السبب في اجهضها اسم الله على عليكي يا بنتي يا وجع قلبي عليكم كل طب ا اعمل اي  ا انا السبب انا السبب 

قالتها بانهيار و دموع حطت ايديها على وشها و بقت بتعيط بانهيار و حسرة بعد وقت في المستشفى لبنى اخيرا وصلت 

لبنى:- اي الى حصل ما تتكلمو 

سليم بابتسامة سخرية:- الحمدلله مبروك يا هانم الف مبروك كدا تقدر اختي تعيش حره ولا فيه طفل هيخنقها ولا في حاجة تربطها بابنك ابنك الى نسيتي تربيه 

لبنى بتبص لسليم بصدمة معقول دا سليم الطفل مين دا دا واحد تاني متعرفوش نظراته كانت غريبة و لولا انه بيحب اسر و بيحترمه كان موت ياسين 

اسر بص لياسين و سليم بتحذير و غضب ياسين تجاهلهم و دخل غرفة نور كان وشها شاحب المحاليل في ايديها مغمضة عينيها و من رغم انها لسه مفقيتش الا ان دموعها بتنزل بوجع ايوة موجوعة نور بتسمع وجع الى حواليها بتعالجهم بتخفف عنهم و بتحل مشاكلهم لكن هى للاسف محدش بيسمعها و الى يخفف عنها و يطمنها حتي ياسين كان نفسها يقولها ان معملش حاجة و انه برئ حتي لو هيكدب عليها يقولها ان هى الست الوحيدة الى في حياته صحيح كانت اربع سنين و صغيرة على الذكريات لكن لم حصل المشكلة دى محستش بنفسها غير و هى رايحة لبيت اهلها امها الى كانت بتجري على حضنها لم بتحس انها تعبانة ابوها الى كانت بتستخبة فيه لم بتكون خايفة سمر الى من رغم قسوتها الا انها كانت بطمنها هنا الى كانت بتخليها تثق في حالها راحت لكتر ناس كانت محتاجلهم صحيح ماتوا بس اماكنهم موجودة في قلبها قبل ما تكون موجودة 

على الارض برضو وشوش اهلها مفرقتهاش 

الحلم نور في المستشفى نايمة على السرير بس في حضن امها و ابوها قعد جانبها و مسك ايديها 

نور بدموع:- انا مش قادرة انا بموت يا ماما 

منى حضنها و بتمسح على شعرها بحنان:- انتي هتعدي الازمة دى زى ما بتعدي كل حاجة انا معاكي و ابوكي كمان كلنا معاكي 

نور كانت مشبته في حضنها :- بس انا تعبت يا ماما انا مش قادرة استحمل ولا قادرة اتعيش مع الموضوع مطلوب مني اسمع و اعدي و استحمل طب و انا انا مين يسمعني ولا يفهمني ا انا مش عايزة يحصلي زى ما حصلك و حصلهم مش عايزة 

منى كانت بتسمعها و دموعها بتنزل 

منى:- ياسين معملش حاجة 

شاهين مسك ايديها :- انا عايزك تقومي مش بنتي الى تستسلم 

نور بدموع:- بس انا وقعت و صعب اقوم كل حاجة راحت حتي انتوا انتوا سبتوني 

شاهين:- احنا معاكي و حواليك دايما قومي يا نور قومي و خدي حقك من الى اذاكي انتي مش لوحدك 

نهاية الحلم 

فتحت عيونها ببطء بصت حواليها بتراقب غمضت عيونها و فتحتهم تاني معقول دا حلم و مفيش حد منهم موجود لا منى جانبها ولا شاهين لكن الغضب اترسم على وشها :- انت بتعمل اي هنا 

ياسين قام من مكانه قعد قصادها:- قلقتني عليكي يا حبيبتي 

نور سحبت ايديها منه كانت بتبص له باستغراب و حاسه ان قلبها مقبوض قالت بصوت مرتعش:- اي الى حصل ، و عينيك مالها ا انت بتعيط ليه ، انت كنت بتعيط 

ياسين بابتسامة و كدب:- لا مفيش حاجة انا بس من قلقي عليكي 

نور بصت له و بعدين حطت ايديها على معدت*ها بصت له بهدوء محمل كل الوجع :- راح ، صح ا الطفل راح 

ياسين بصلها بابتسامة عكس الوجع الى جواه:- الحمدلله المهم انكي بخير مش مكتوب انه يكمل 

يا نور المهم انتي يا حبيبتي 

نور بصت له بقسوة:- ما تبطل كدب بقا ا انت تكدب و تصدق كفااية بقا يا ياسين انت كدب و اه احسن انه راح انا مبسوطة ان مفيش حاجة بينا مبسوطة جدا 

قالتها بابتسامة هستيرية دموعها نزلت بوجع ياسين حضنها نور انهارت في العياط و قهرة :- ليه يا ياسين ليه انا ا انا ملحقتش افرح بيه كان عندي احلام كتير معاه كان حلم حياتي انا عملت اي علشان يروح مني 

ياسين كان حضنها و بيطبطب عليها بحزن و وجع دموعه على خده كلامها وجعه جدا هى فعلا ملحقتش تتهني بيه ولا هو حد لحق يستوعب الخبر 

ما برا لبني بعدت علشان ترد على الفون 

لبنى:- ايوة يا نسرين خير 

نسرين:- اي العصبية دى يا حماتي ممم بتصل بيكي علشان ابني عايز يقولك وحشتيني يا تيته 

لبنى غمضت عيونها بتعب و بعض العصبية:- مش وقت سختفتك 

نسرين باستغراب:- تمام ابنك مظهرش اي ناوي يهرب بي 

لبنى بعصبية:- انتي هتصدقي ولا اي دى لعبة يا ماما انا الى بدأتها و انا الى بقولك اللعبة خلصت 

نسرين اتسعت عينيها بصدمة و غضب:-  يعني اي الكلام دا 

لبنى:- يعني مفيش حاجة من الى خططها هتحصل و ابعدي عن ابني و الا 

نسرين:- و الا اي على فكرة انا هروح 

لبنى بصوت عالي:- انتي اتجننتي انتي بتهددتي يا حيوانية طب جربي و شوفي الى هيحصلك خلاص لعبة و خلصت و ابني مستحيل يتجوزك لاني رجعت في كلامي 

لبنى قفلت الفون في وشها لفت وشها فجاة وشها بقا شاحب ملامحها اتغيرت و هى مصدومة لم شافت اسر وراها ووووو 

يتبع 

يا تري اسر سمع ولا لا و لو سمع هيعمل اي فيها انا بقول لبنى تحضر الكفن احسن 😂

عارفه انه قصير بس مش بايدي الحلقه الجاية هطولها اكتر من كدا رايكم في الحلقة 

عشق ابيض واسود 

عائشة الكيلاني

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع
    close