رواية خلف الأقنعه الفصل السادس عشر 16للكاتبة منة الله الجزار حصريه
رواية خلف الأقنعه الفصل السادس عشر 16للكاتبة منة الله الجزار حصريه
البارت 16
"خلف الاقنعة"
نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤
كل واحد كان قاعد في اوضته لحد ما سمعو صوت زعيق تحت الكل استغربوا ونزلو.
وكان سامر ومعاه رجاله كتير.
سامر كان ماسك سلا'ح في ايده وهكذلك الرجاله اللى معاه.
سامر وهو بيهوش بسلا'ح.. وزعيق.. مليييكه انتى بتاعتي وهاخدك برضاكي ولا غصب عنك المهم انى هاخدك وخلاص.
ياسر بغضب.. لم بعضك انت واللى معاك وغوروا من اهنه يلا.
سامر بزعيق ورفع السلا'ح في وش ياسر.. مش همشي من اهنه غير ومعايا مليكه غير اكديه مش همشي من اهنه.
الكل اتصدم وسعديه صوت.
سعديه ضر'بت علي صدرها بخوف.. ياااسر.
مالك نزل ووقف في وش سامر بسخريه ممزوجه بغضب.. عيب عيب كدا انت ماتعرفش ان البيوت ليها حرمه وماينفعش شغل الهمجيه ده عيب بجد.
عدل الياقه بتاعت سامر ونزل ايده اللى فيها السلا'ح.
مالك.. شغل العيال الصغيره ده مش شغل رجاله وبعدين الرجاله اللى جايبه تتحامي فيهم دول شويه عيال وانت اعيل منهم كمان طيب شكلك العلقه بتاعة الصبح معملتش ليك حاجه شكلي مقوتش ايدي عليك عشان كدا جايبهم تتحامى فيهم قدامنا يلا ياض من هنا غور.
وزق سامر بقوة وقعو علي الارض.
رجاله سامر رفعو اسلا'حتهم في وش مالك
الكل شهق بصدمه...
سامر قام وحط اسلا'ح في دماغ مالك.. واتكلم بغضب كبير.. هوريك العيل ده يقدر يعمل ايه؟
مالك ببرود.. وستفزاز... وريني.
سامر سحب الزناد وطارق كان واقف مستمتع وهو شايف مالك خلاص هيخلص منه من غير حتي مايو'سخ ايده.
طارق في سره.. كنت شجاع اوي يا مالك بس خلاص شجاعتك هي اللى هتكون سبب في مو'تك ههه.
نديم.. في سرها بغضب وغيره.. بتأفور قوي يا سامر وبعدين بتعمل ده كله عشان خاطر السنيوره ماشي.
كانت بتبص علي مليكه بغضب وغيره.
ياسر بغضب.. سامر بطل الجنان اللى بتعمله ده.
مليكه بخوف علي مالك.. سامر ابعد عنه ونتفاهم.
سامر بغيره.. خايفه عليه ليييه؟ معقوله حبيتيه اخدت حبيبتي منى يابن **.
مالك استغل انه بيكلمهم ومشغوله معاهم قام بسرعه اخد منه السلا'ح وحط ايده علي رقبته سامر والايد التانيه بسلا'ح في دماغه.
سامر بغضب.. يابن... وسكت لما مالك اتكلم.
مالك بفحيح الافاعى.. كلمه كمان وراسك دي هتكون متفج'ره وقولهم ينزلو اسلا'حتهم يلا.
سامر شاور ليهم بس هما منزلهاش ومالك ضغط علي رقبته راح صارخ.. قولتكم نزلوها.
فعلاً عملو كدا ونزلوها.
مالك بغضب.. مليكه خط احمر انت فاهم لو شوفت طيفك قريب منها او من البيت ده هيبقي اخرتك علي ايدي انت فاهم يلا خد كلا'بك دول من هنا ومش عايز اشوف وشك انت فاهم.
سامر فضل ساكت.
مالك بزعيق.. فاااهم.
سامر بخوف.. ااه.
سامر اخد رجالته ومشي بس كان باين عليه انه مش هيسكت علي اللى حصل انهارده ده وكان نظراته بتقول كدا.
ياسر.. انت بخير يا ولدي؟
مالك هز راسه.. بمعني اه.
نديم بغيره.. كله ده بسبب ست مليكه ادينا بقى يجي بلط'جيه علي بيتنا واللى عمره ما دخله حد انتي السبب يا مليكه كل ده بسببك انتى.
مليكه بغضب.. بسببي انى متاكده يا نديم ولا تحبي اقولهم مين اللى دخل سامر علي حياتنا.
نديم خافت واتكلمت بتوتر وكدب.. هتقولي هتقولي ايه يعني ما الكل خابر زين مين اللى دخل سامر علي حياتنا.
مليكه بسخريه.. هو انتى ماخبراش ان في حد دخله غيره علي حياتنا.
ياسر بشك.. بتقولي ايه حد تاني غيرك.
مليكه.. اه يا بوي حد تاني غيري تحبي يا نديم تقولي ولا اقول انى.
نديم بخوف... اقول ايه انتى عاوزه تلبسيني الليله وتداري علي عملتك السوده.
ياسر بزعيق.. ما تخلصو منك ليها وقولو مين دخل الز'فت ده علي حياتنا.
سعديه خافت ان نديم تقول اسمها انها مشتركه معاها في الحوار ده.. نديم.
الكل اتصدم ومليكه كانت بتضحك بسخريه.
نديم بصدمه.. بتقولي ايه ياما؟
سعديه بخوف.. بقول الحقيقه يا ياسر نديم هي اللى دخلت سامر علي حياة مليكه.
ياسر بغضب وزعيق.. وراح لعند نديم وهب قلم نزل علي وشها "عارفه انكم مستنين القلم ده من زمان 😂"
نديم بصدمه.. وحط ايديها علي وشها بوجع.. بتضر'بني يابوي.
ياسر بغضب.. واك'سر دماغك كمان اكديه يا نديم تعملي العمله السوده دي تدخلي الحيو'ان ده علي حياتنا ليه كنتي عاوزه تك'سري اختك لييييه؟
ومسكها من شعرها بقا يقلع في شعرها كدا ويجرجرها منه وهي بتصرخ.
سعديه خافت علي بنتها.. ياسر سيبها البت هتمو'ت في ايدك.
ياسر بتحذير.. لو اتحركتي خطوه واحده من مكانك هتكوني طا'لق بتلاته وغير اكديه هعمل فيكي اسود من بتك وبعدين لسه دورك مجاش.
سعديه خافت وراحت تترجى صافيه توقفه عن اللى بيعمله فيها... بس صافيه صدمتها.
صافيه بقوة.. خليه يربي بته سبيه.
ياسر ساب نديم وجاب الخربا'ك اللى كان متعلق علي الحيطه و رجع بيه لنديم ونديم كانت بتسحف لورا برعب... وسعديه اتصدمت وخافت ورجعت لورا..
نديم برعب.. مليش صا.... اااااااااااه.
وصرخت لما ابوها ضر'بها، مليكه لفت وشها الناحيه التانيه مقدرتش تشوفها كدا ومالك كان واقف بارد وطارق كان مستمتع.
ياسر كان بيضر'ب فيها بكل جبروت وقوة وكان صريخها جايب لأخر البلد....
مليكه مقدرتش تستحمل وبعدت ابوها عن نديم.. خلاص يابوي خلاص.
ياسر بغضب.. شوفتي يابت 🐕 بتدافع عنك وانتي ماتستاهليش حتي ان حد يحوش عنك... بعدي يابتي اربي بنت 🐕دي.
مليكه.. عشان خاطري يابوي خلاص.
ياسر رماه في الارض وشدها من شعرها وهي كانت بتصرخ وخرجها بره والكل راحو وراهم..
ياسر بغضب.. يا عبببببببببد الله..
عبدالله جه جري.. نعم يابيه.
ياسر.. افتح ليا الزر'يبه القديمه.
نديم بخوف.. لع يابوي ونبي احب علي يدك لع.
ياسر بزعيق.. ماتسمعتنيش قولت ايه؟
عبدالله.. حاضر يابيه وراح هناك فتحها
وياسر جرها من شعرها وراه وراح هناك وربتها فيها.
ياسر بجبروت.. اشوف 🐕يجي يزقيها بؤق مايه ولا يحط ليها لقمه هربته معاها انتم فاهميييين.
وسابهم ومشي.
الكل راحو وراه ومليكه بصتلها بحزن ومشيت ونديم قعدت تعيط ووتوعد لمليكه و امها.
ياسر دخل و شاف سعديه.. دقيقه واحده واشوفك في الاوضة انتي فاهمه وسابها و طلع.
سعديه كانت خايفه من جنان ياسر وانها اول مره تشوفه كدا معقوله ياسر اتغير اكده ليه.
طلعت وراه جري وكانت من كتر الرعب بقت تقع علي الدرج وهي طالعه.
مالك كان واقف جانب مليكه وهمس ليها.. شوفتي حقك جالك اهو يا معلم من غير حتي ما تعملي حاجه.. شوفتي قولتلك ربنا مابيسبش حق حد بياخده بالطريقه والوقت الصح بس اللى علينا الصبر.
مليكه بحزن.. ونعم بالله العلي العظيم بس مش قادره اشوفها اكديه هي اختي برضو.
وفجاءة سمعو صوت سعديه بتصرخ.
مليكه طلعت جري علي فوق.. ومالك ابتسم وطلع وراها.. صافيه كانت واقفه وفرحانه وابتسمت علي ابتسامته.
فوق قبل ما مليكه تطلع.
ياسر طلع فوق.. وسعديه دخلت وراه.
ياسر بغضب.. من امتي وانتي بتداري علي بتك؟
سعديه بخوف.. ولله ما بداري بس سمعتها في يوم كانت بتحدتت مع حد عن الموضوع ده.
ياسر.. ااخ قولتلي وراح فتح الدولاب وطلع منه حزام ولفه علي ايده وسعديه كانت بترجع بخوف لورا.. بتعمل ايه؟
ياسر بغضب.. هربيكي انتى وبتك انهارده و نزل فوقها ضر'ب.
مليكه طلعت تخبط علي الباب.. بخوف.. افتح يابوي.. افتح عشان خاطري افتح.
سعديه من جوه بوجع وترجى.. الحقيني يا مليكه ااااه.
ياسر وهو بيضر'بها.. مفيش حد هيلحقك مني انهارده.
كان بيضر'ب فيها بغل.. وجبروت.
❤❤❤
عند نديم تحت.
كانت خايفه من البها'يم وكانت بتبعد بكل قوتها عنهم وكان دراعها متعلق في الحديده.
جات واحده فيهم وخبطتها برجليها.
نديم صرخت بوجع.. اااااااااااه.
نديم ضربتها في رجليها بعنف راحت هي التانيه خبطها بكل قوتها في رجليها ك'سرتها لنديم.
نديم فضلت تتلوي من كتر الوجع.. وتصرخ
طارق راح لعندها وهو مبتسم.. وشافها بتوجع.
راح وقعد قصدها.. توء توء بجد نديم ده بقا مكانها اخس بجد اخس.
نديم بوجع كبير.. جاي شمتان فيا يا مالك.
وكانت بتعيط من كتر الوجع.
طارق بضحك خبث.. اقدر اساعدك بس لازم مقابل.
نديم معتش قادره تستحمل الوجع.. ايه هو المقابل؟
طارق بخبث المقابل هو وويتبع
❤❤❤❤❤❤
عارفه ان البارت ده شفه غليل ناس كتير من سعديه ونديم بس يا ترا دي هتبقي النهايه ولا هتبدا الحكايه معاهم من جديد
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق