القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خلف الأقنعه الفصل الثامن عشر 18للكاتبة منة الله الجزار حصريه



رواية خلف الأقنعه الفصل الثامن عشر 18للكاتبة منة الله الجزار حصريه 




رواية خلف الأقنعه الفصل الثامن عشر 18للكاتبة منة الله الجزار حصريه 





البارت 18

"خلف الاقنعة" 


نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤❤


سعديه راحت ورا ياسر المكتب خبطت ودخلت ياسر كان قاعد علي المكتب وبيراجع ورق ياسر من غير ما يرفع عينه فيها اتكلم بغضب.. جايه لي؟ 


سعديه مكنتش قادره تمشي رجليها كانت وجعاها من كتر الضر'ب كانت بتمشي بصعوبه اتكلمت بصوت حزين.. جايه عشان تسمحني. 


ياسر بغضب ساب الورق علي المكتب.. اطلعي بره مش طايق اشوف وشك. 


سعديه راحت عنده ونزلت علي ركبها و مسكت ايد ياسر وباستها بس هو شال ايده منها بقرف. 


سعديه بندم.. ودموع.. حقك عليا يا ياسر ولله انى عقبتها لما عرفت خابره زين ان اللى نديم عملته ده كبير قوي بس في الاول وفي الاخر هي بتي برضو سامحني عشان خاطري. 


ياسر بغضب.. بتك ومليكه مش بتك برضو ولا هي نديم بس اللى دايما واخده الدلع كله فضلت ادلع فيها وفي الاخر جه الدلع كله علي دماغنا تدخل كل'ب زي سامر علي حياتنا مع اكديه ان مليكه كان معاها حق لما قالت ان اختها هي السبب وكمان ببحجتها جات وقالت علي اختها انها اتجننت بجد مش قادر اصدق ان الاتنين دول قدروا يعملو اكديه طيب وسامر واحد غريب عننا طيب ونديم لييييه تعمل اكديه في اختها طول عمري مفرقتش واحده فيهم عن التانيه لي الكره ده كله يا ترا كنت اب فاشل لدرجه دي ان خليت ولادي يا كلو في بعض وانى نايم علي وداني يعني اللى حوصل انهارده ده لو مكنش حوصل كنت زماني نايم علي وداني زي مانا والفضل كله ليكي مخبيه عني. 


سعديه كانت بتعيط ومش قادره تفتح بؤقها وهي عارفه انها لو فتحت بؤقها مش بعيد ياسر يطخها عيارين. 


سعديه بدموع باست راس ياسر.. حقك عليا ياخويا ولله انى لسه خابره من قريب وقولت ادام بعد عن حياتنا ليه افتح الموضوع ده تاني وازعل مليكه مني او ازعلك حقك عليا ياياسر.. وباست راسه وايديه وكانت نازله تبوس رجليه بس هو قومها. 


ياسر قومها.. قومي وكمل بتحذير.. لو حوصل تاني وخبيتي عني هدفنك وانتى حيه انتى فاهمه. 


سعديه بخوف.. حاضر حاضر يا خويا. 


❤❤❤❤❤


عند مليكه ومالك. 

❤❤❤❤


مليكه كانت بتراجع نفسها ومش عارفه تقوله ولا لا. 


مالك بصلها بعدم فهم.. في ايه مالك ماتقولي ساكته لي؟ 


مليكه بتردد.. مالك انى كنت عاوزه اقولك يعني؟ 


مالك.. مالك يا مليكه انطقي في ايه؟ 


مليكه بسرعه.. كنت عاوزه اقولك انك ماتقولش لحد علي الى حوصل انهارده ده لحتي يكون معانا دليل قوي عشان نكشف بيه المنتحل ده. 


مالك برفع حاجب.. هو ده اللى بقالك ساعه بتفكري فيه. 


مليكه بتوتر.. ايون. 


مالك.. اوك مش هقول حاجه وانتي كمان امسكي لسانك ده شويه. 


مليكه.. ماشي يلا نرجع البيت. 


مالك.. قام وقف ومد ايده ليها وهي بصت علي ايده ومدت ايديها براحه ليه وقامت معاه بس كانت هتقع وهو لحقها فضلت تبص عليه وفي سره.. حقك عليا انى وعدت ستى انك ماتعرفش حاجه بس حقك هيرجع انت وعمي انس. 


مالك بخوف.. انتي كويسه؟ 


مليكه فات.. اه واتعدلت. 


مالك.. طيب خليكي هنا لحد ما اشوف اي تاكسي تروحنا. 


مليكه هزت راسها بمعني ماشي. 


مالك راح يشوف تاكسي ولقاه وجابه وركبها ومشيو. 


مليكه كانت بتبص من الشباك ومحتاره هل اللى عملته ده صح ولا غلط. 


❤❤❤❤❤


عند المأذون. 


كتب كتاب نديم وطارق. 

طلعو من عنده وهما معاهم القسيمه بتاعة الجواز. 


طارق بخبث.. مبروك يابنت عمي. 


نديم بمكر.. الله يبارك فيك ياعريسي. 


طارق ببتسمه.. ماهو هيبارك فيا ماتخفيش يلا نرجع البيت. 


طارق بخبث وفي سره.. كدا بقيت مالك العيله كلها. 

وبص للقسيمه بخبث وابتسم. 


وصلو البيت كانو بليل. 


طارق نزل فتح ليها الباب وشالها غصب عنها واتكلم ببتسمه.. عيب عيب تعملي كدا في جوزك حبيبك يلا زي الشاطره افضلي ساكته. 


نديم سكتت ولفت ايديها حولين رقبته وبقت تبص عليه بخبث اكبر وفي سرها.. مكنتش خابره انى هبقي ست البيت كله واني خلاص اتجوزت الحفيد اللى هقيش كل حاجه في الاخر شكرآ قوي ياما علي الخدمه اللى خدمتيها ليا هههه. 


طارق دخل بيها البيت وكانت صافيه وسعديه قاعدين بشويه قبل ما طارق يدخل بنديم. 


سعديه بحزن.. طيب البت اللى مرميه دي مش هتاكد قلبي وكلني عليها قوي. 


صافيه بهدوء.. نديم غلطت وانى خابره ولدي زين مش هيقدر وهيروح يرجعها. 


كانو بيتكلمو وجه ياسر عليهم. 


ياسر بهدوء.. وكان لسه هيتكلم لقه طارق بيدخل بنديم. 


سعديه وصافيه قامو.. وسعديه ضر'بت علي صدرها.. مالها نديم؟ 


ياسر بغضب.. مين فكها؟ 


سعديه حاولت تنزل نديم من طارق بس طارق فضل متبت فيها. 


طارق مشي بيها ووقف قدام ابوها.. انا اللى فكتها ياعمي. 


ياسر بغضب.. بتك'سر كلمتي يا ولد اخوي.. نزلها. 


طارق عند وابتسم بخبث.. لا. 


في الوقت ده دخل مالك ومليكه.. ومكنوش فاهمين في ايه بس فضلو واقفين.. بصو لبعض بستغراب. 


ياسر بغضب اكبر.. بقولك نزلهاااااا. 


نديم كانت خايفه من ابوها.. مالك نزلني. 


طارق نزلها براحه وسندها وهي وقفت علي رجل واحده بخوف وادارت في طارق. 


ياسر كان هيجيبها من شعرها بس طارق مسك ايده وابتسم بخبث.. ماينفعش تمد ايدك عليها خلاص يا عمي. 


ياسر بعدم فهم.. تقصد ايه؟ 


طارق بصلها ورجع بص لياسر بنفس الوضع.. ماهي خرجت عن طوعك وبقت في طوع جوزها. 


الكل بقو يبصو لبعض بصدمه والصدمه الاكبر كانت لياسر.. جوزها. 


ياسر بغضب.. اتجوزتي من ورانا يابت 🐕 ومين هو 🐕 اللى هر'بتي معاه. 


طارق بغضب.. وحاول يخفيه.. ماتجوزتش حد غريب ياعمي هي اتجوزت ابن عمها. 


مليكه بصت لمالك بصدمه ورفعت حاجبها بمعني بيقول ايه ده؟ 


مالك مط شفته اللى تحت بمعني معرفش زي زيك. 


صافيه بقوة وغضب.. مالك انتم كيف بتعملو اكده انتم مش ليكم اهل عشان تاخدو رايهم؟ 


طارق.بكدب.. انا ونديم بنحب بعض من ساعة ماشوفتها وكمل وكمان يستي حصل بينا حاجات كتيره وكنا مع بعض اكتر من مره وبعدين اللى حصل انهارده ده كنت خايف عليها وعلي اللى في بطنها. 


نديم اتصدمت من الكلام وياسر فتح عينه بصدمه وسعديه مسك في الكرسي اللى جانبها كانت هتقع وصافيه كانت هتقع بس مالك شافها وراح سندها بسرعه. 


مليكه كانت واقفه وفرحانه في نديم وهي عارفه الحقيقه ورا كدبهم وان نديم مخضوعه فيه عشان كدا وفقت انها تتجوزوا. 


مليكه في سرها.. بالشفا يا نونو لما تعرفي الحقيقه هتتصدمي قوي ههه.. وبصت علي مالك.. انت الحقيقي فعلاً اللى بيحفر حفره لازم يقع فيها وانا المره دي هعمل الصح ومش هخلي غلطتي مع سامر تكرر تاني. 


مليكه بتمثيل وسخريه في نفس الوقت.. اكده يا نديم تعمل كل ده في العيله بجد عيب قوي بس خلاص يابوي الفاس وقعت في الراس وهي حامل منه ولازم نلم الشرف ده والحمدلله انها جات في حد نعرفه وانها هتتلم بينا وبين بعض. 


مالك كان بيتسم ابتسامه خفيفه علي جانب وهو عارف بتعمل كدا ليه. 


نديم مكنتش مرتاحه ليها وليه بتساعدها. 


طارق.. ياعمي مليكه معاها حق وافق بقا. 


ياسر.. يعني خلاص اتجوزتيه. 


نديم هزت راسها. 


ياسر.. تمام انتى من اليوم لا بتي ولا اعرفك. 


وسابهم ومشي. 


سعديه بحزن.. ليه اكديه يابتي؟ 


طارق.. خلاص يامرات عمي. 


سعديه بدعاء.. قلبي وربي غضبانين عليكي ليوم الدين. وسابتهم ومشيت. 


مليكه بصت عليهم بشماته وراحت سندت صافيه واخدتها هي ومالك علي اوضتها. 


طارق شال نديم وطلع بيها علي اوضته. 


سعديه راحت الاوضه لقتها فاضيه ولقت ياسر لسه مجاش اتفجرت في الضحك......... هههههه. 


وويتبع. 



 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع
    close