رواية خلف الأقنعه الفصل التاسع عشر 19للكاتبة منة الله الجزار حصريه
رواية خلف الأقنعه الفصل التاسع عشر 19للكاتبة منة الله الجزار حصريه
البارت 19 قبل الاخيييير
"خلف الاقنعة"
نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤
سعديه بضحك.. وقعدت علي السرير وحطت رجل علي رجل.. شاطره قوي يابت يا نديم مشيتي علي الخطه صوح.
رجعت ايديها الاتنين لورا وقعدت بستمتاع.. وهي بتفتكر صوح معرفتش اخدك يا انس زمان بس دلوقت بنتى بقت مرات ولدك وكله هيبقي ليا انى وبناتى ههههه.
😒😒😒😒
عند طارق ونديم.
طارق دخلها وقفل الباب برجليه ومشي بيها عند السرير وهب راح رزعها عليه نديم مسك ضهرها بوجع.. ااه مش تحاسب يغبي انت.
طارق بصلها.. ومردش عليها.. دخل الحمام عشان يغير هدومه وهي بصت عليه بغيظ ومسكت ضهرها بوجع.. شويه وخرج من الحمام لقاها لسه قاعده مكانها مش قادره تقوم اتكلم بحديه.
طارق بحديه.. انتى لسه قاعده كدا يلا قومي حضري الاكل والمايه السخنه عشان تدعكي ليا رجليا فيها.
نديم كانت بتسمع بصدمه واتكلمت بقرف.. انت عايزني انى اعمل كل ده انت اتجننت ولا ايه متعرفش انى بت مين؟
طارق بجديه راح وقعد جانبها وابتسم ابتسامه صفرا.. عارف انتى بت مين اه صحيح يانديم ابوكي اللى اتربه منك تحت ولا امك اللى قرفانه انك بنتها ولا تكونش ستي اللى اكيد اكيد قرفانه انك حفيدتتها ها يا نديم اقول كمان يلا ردي عليا بجد يلا من سكات كدا قومي اعملي اللى قولتلك عليه يلا انجزي عشان لسه وراكي شغل كتير.
نديم بقرف وخوف منه في نفس الوقت وفي سرها.. ايه اللى عملته في نفسي ده ياربي 😏
نديم بخوف.. طيب انت شايف انى مك"سوره يا مالك هعمل ازاي انى هنادي علي همت وصرخت لما هو مسك شعرها.. واتكلم بجديه.
طارق.. همت مين هو انا متجوز همت انا متجوزك انتى انتى مراتى يلا قووووومي.
ونطر راس نديم قدام بقوه ونديم حاولت توقف مقدرتش بصتله والدموع في عيونها وهو مهتمش ومسك فونه واتعدل علي السرير سند راسه بضهره علي السرير ورجليه فردهم قدامه.
نديم غمضت عيونها بالم وقامت براحه واتسندت لحد ما وصلت للباب فتحته وسندت علي الحيطه لحد ما وصلت لسلم بقت تدوس علي رجليها بالعافيه وكانت بتتنهد بوجع وبتكتم صوت شهقاتها وهي نازله لحد يسمعها يشمت فيها.
نزلت تحت وراحت المطبخ اللى اول مره كانت تدخله في حياتها مكنتش عارفه تعمل ايه لقت ترابيزه وكرسي وقعدت عليهم سندت راسها بايديها وقعدت تعيط بقهر.
كانت مليكه ومالك شايفنها ووقفين علي الباب بتاع المطبخ مليكه كانت صعبانه عليها هي برضو اختها كانت بتبص لمالك اللى كور ايده بغضب علي حالها وكان رايح يك'سر طارق في بعضه بس مليكه مسكت ايده وهزت براسها بمعني لا.
مالك نفخ بضيق.. ولما سمعو صوت حد نازل استخبو الاتنين ورا الحيطه عشان محدش يشوفهم.
كانت سعديه.. نازل بتتمخطر علي السلم وصوت كعبها كان سمع في البيت كله.
سعديه كانت داخله تجيب اكل عشان تاكل لقت نديم قاعده جريت عليها ولقتها بتعيط.
سعديه بصدمه.. بتعيطي ليه.
كانت بتكلم بصوت واطي.
نديم من بين شهقاتها وصوتها المد'بوح من العياط.. عاوزه اي تاني منى مش كفاية قدمتيني طعم ليه عشان خطتك تكمل... سعديه كتمت بؤق نديم بيديها وحط صابعها علي برقها بمعني اسكتي.. هشششش.
نديم كانت بتعيط ومليكه ومالك كانو سامعين ومصدومين مليكه مكنتش مصدقه ان انها ممكن تنزل للمستوي ده عشان ايه كل ده؟
سعديه بغضب وصوت واطي.. انكتمي خالص مش عاوزه اسمع حسك وبعدين مش انتى اللى كنتي عاوزه تبقي ست البيت ووتجوزي مالك اديكي اهو اتجوزيته عاوزه اي تاني؟
نديم بدموع.. ده مريض نفسي بجد استحاله يكون بنى ادم ابدا ده مش طبيعي انى مش عايزه اكمل في اللعبه دي ياما ارحميني وخرجيني منها.
سعديه بغضب.. اخرجك منها ولله هو دخول الحمام كيف خروجه انتى جري لمخك حاجه يابت؟ وبعدين مش ده احسن من الواد المايص اللى كنتي بتحبيه اللي كنتي مفكره ان ابوكي هيرضي يدخله البيت تاني بعد اللى عمله في اختك.
مالك كان بيبص علي مليكه بحزن.. ومليكه دموعها نزلت.
نديم بقهر.. علي الاقل سامر مكنش كيف مالك سامر بيحس باللى حوليه مش كيف مالك مابيحسش باي حد واصل ده عاوزني اعمل ليه اكل وكمان عاوزني اجيب مايه ادعك ليه رجليه واكون الخدامه بتاعته وانى في الوضع ده ده مابيحسش ياما بحد ارحميني وطلعيني من اللعبه دي انى خلاص مش عاوزه حاجه.
سعديه.. نديم قومي امسحي وشك اكديه وافهم شئ واحد انك خلاص بقيتي مراته يعني خلاص مفيش حل تاني او حاجه للرجوع.
نديم بدموع.. وتهديد.. لو مطلعتنيش من اللعبه دي هقلب عليكي الترابيزه واقول لستي الحقيقه اللى مدفونه بقالها اربع سنين.
سعديه فتحت عيونها بصدمه.. كيف؟
نديم بشر.. هعرفها الحقيقه اللى هي بتدور عليها كل السنين دي كلها وهعرفها مين اللى كان السبب في مو'ته.
اديني قولتلك ياما المره دي عليا وعلي اعدائى مش انتم هترتاحو وانى اللى اشيل الطين كله عشان خطتكم لع انتى ماتعرفيش انى كيف الحيه الدغ كل اللى يقرب مني حتي لو كانت هتحر'ق بالنا'ر دي ماهو يانعيش عيشه فل يانمو"ت احنا الكل.
نديم سابتها وقامت حطت اكل لطارق واخدت الصنيه براحه وكانت سانده علي الحيطه وخرجت وسعديه قعدت علي الترابيزه مكان نديم وبصت علي اثرها بخوف.
مليكه في سرها.. بصدمه.. معقوله.
مالك كان بيبص عليها بعدم فهم مكنش فاهم حاجه.
شد مليكه من ايديها وطلعو براحه من غير ما سعديه تاخد بالها منهم واخدها وراحو اوضته.
مليكه كانت عامله زي التايهه وخايفه مالك يربط الامور ببعض ويفهم الحقيقه ساعتها هتخسره وهتخسر الكل.
مالك طرقع صوابعه قدام وشها.. هي روحتي فين سرحانه في ايه؟
مليكه فات.. ها.
مالك بسخريه.. ها انتى لسه معانا علي نفس الكوكب ولا سافرتي.
مليكه ضر'بته في كتفه بغيظ وهو ضحك.
مالك اخد نفس واتكلم بهدوء.. اي هنعمل ايه؟
مليكه بتوهان وراحت قعدت علي السرير.. مش عارفه.
مالك راح قعد قصدها بتفكير.. وشك ورفع حاجبه.. مليكه انتى مخبيه عني اي؟
مليكه بتوتر.. اخبي اخبي عنك اي؟
مالك بشك.. مش عارف بس حاسس انك تعرفي حاجه ومخبيها عني قولي في ايه؟
مليكه.. بحزن.. وخوف.. مفيش بس زعلانه عشان نديم وان الطمعها وقعها في واحد كيف اللى هي اتجوزته ده ومش خابرين اذا هتفضل معاه في مكان واحد وهو لا مالك ولا نيله كدا يبقي جوازهم باطل ومينفعش تفضل معاه خايفه علي نديم قوي يا مالك.
مالك.. بتنهيده.. فعلاً خايف عليها برضو منه واكيد دلوقتي يستغل نديم عشان يك"سر عينينا وبكدا يكون وصل للى هو عايزه وكمل بشر.. ده لو عمل كدا ورحمة ابويا وامي مخلي حد يعرف مكانه هو فين ولو مفكر ان خلاص معتدش ليها حد يبقي بيحلم مش هسيبه يتحكم فيها ولو لثواني.
وقام خرج من الاوضه ومليكه خرجت وراه ومش فاهمه حاجه.
مالك راح اوضة طارق واتصدم وويتبع
"خلف الاقنعة"
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق