القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خلف الأقنعه الفصل العشرون20 الأخير للكاتبة منة الله الجزار حصريه

 رواية خلف الأقنعه الفصل العشرون20 الأخير للكاتبة منة الله الجزار حصريه 




رواية خلف الأقنعه الفصل العشرون20 الأخير للكاتبة منة الله الجزار حصريه 



م لبارت الاخيييير 

"خلف الاقنعة" 

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤


قبل دخول مالك بشويه. 


نديم طلعت ومعاها الاكل كانت بتسند علي الحيطه لحد ما وصلت الاوضه ودخلت وقفلت الباب وراها لقتو نايم صاحي وبيلعب في الفون ومش همه حاجه غمضت عيونها بغضب وفتحتهم تاني واتكلمت بغضب.. مالك قوم حتي ساعدني. 


طارق بصلها بطرف عين ومردش عليها وفضل مكمل. 


نديم اتعصبت من بروده وراحت حطت الاكل علي تربيزه وراحت عشان تنام من كتر الوجع عشان رجليها. 


طارق ببرود.. رايحه فين؟ 


نديم.. بتافف.. رايحه انام ولا دي كمان فيها حاجه. 


طارق ساب الفون وقام من علي السرير ولف لنديم ومسكها من شعرها بقوة وهي صرخت بس براحه.. اتكلم بغضب ممزوج ببرود.. هشش صوتك ما سمعهوش هنا انتى زيك زي اي كرسي هنا انا اللى اقول امتى تنامي وامتي تصحي وبعدين لما تيجي تكلميني تتكلمي عدل انا مش ابوكي عشان تكلميني بالطريقه دي لو ابوكي معرفش يربيكي انا هربيكي من اول وجديد واللى شوفتيه قبل كدا حاجه واللى جاي حاجه تانيه خالص انتى فاهمه. وشد علي شعرها بقوة.. 


نديم بدموع.. فاهمه. 


طارق نطر راسها وهي مسكت شعرها بوجع وقعدت تعيط. 


طارق راح ياكل قعد وهي قعدت علي السرير طارق وهو بياكل.. انا مأذنتش ليكي تقعدي افضلي واقفه. 


نديم بقهر.. بس انت خابر انى مك.. وسكت لما هو زعق ليها. 


طارق بزعيق.. انا قولت اي مش عاوز اسمع نفسك انتى تنفذي وبس فاهمه. 


نديم قامت بوجع وفضلت واقفه علي رجل واحده كانت بتبص عليه ونفسها تق'تله.. طارق كان بياكل ومهتمش اصلا هي كلت او لا. 


طارق خلص اكل وشاور ليها بمعني تعالي شيلي الصنيه. 


نديم نزلت رجليها براحه واتسندت وشالتها بس من التعب وقعت الصنيه علي طارق.. وهي وقعت. 


طارق قام اتعصب عليها ونزل قلم محترم علي وش نديم.. نديم حطت ايديها علي خدها بصدمه واتحولت عليه اتكلمت بغضب.. بقى بتضر'بني ياتربية حوا'ري يابن **. 


طارق اتعصب اكتر عليها.. ونزل لمستوها ومسكها من شعرها وهي صرخت.. بقى انا تربية حواري وبتش'تميني كمان ولله لعرفك تربية الحواري هتعمل فيكي اية؟ 


ولسه بيرفع ايده عشان يضر'بها الباب اتفتح وكان مالك. 


مالك بصدمه.. انت بتهبب ايه؟ 


طارق بغضب.. مين قالك تدخل هي وكاله من غير بواب ولا اي؟ 

وقام ساب نديم وكان رايح يتخانق مع مالك. 


مالك مسكه من هدومه بغضب.. بتمد ايدك عليها كمان انت نسيت نفسك ولا ايه لو نسيت اصلك انا ممكن افكرك بيه بس تمد ايدك عليها يبقي عاوز تتربي من جديد.. ومالك ضر'به بالبو'كس. 


مليكه جات ورا مالك ولقته بيضر'ب طارق وماسكه من هدومه مليكه اتصدمت وعيونها راحت علي نديم اللى مرميه في الارض وحوليها از'از مليكه جريت عليها.. بخوف.. نديم. 


وراحت سندتها وقومتها براحه وبعدتها عن الاز'از. 


كان اصواتهم عاليه والكل جه عليهم.. حتي سعديه اللى كانت قاعده في المطبخ لسه لما سمعت الصوت طلعت تجري تشوف في ايه..؟ 


ياسر بعدهم عن بعض وكان حايش مالك عن طارق بصعوبه ومالك كان عامل زي الطور الهايج مش شايف قدامه غير منظره وهو بيمد ايده علي بنت عمه. 


ياسر بغضب.. اي اللى بيحوصل اهنه حد يفهمني؟ 


طارق بكدب.. بنتك المحترمه ياعمى كانت بتخوني مع عشيقها واحنا انهارده لسه اول يوم لينا مع بعض روحت عشان احضر ليها مفأجاه واعمل ليها فرح بكره يليق بيها وبي عيله الشافعي لقتها هي والاستاذ ده بيحبو في بعض ومقرطسني هي دي التربية بتاعتك يعمي لا وكمان جايبه ليه عشا وبتاكله كمان وبتقوله دلوقتي خلاص هنبقي مع بعض براحتنا. 


نديم ومالك ومليكه كانو مصدومين ومالك خلاص معتدش شايف قدامه وزق ياسر ونزل في طارق طحن بجد ياسر لما سمع كدا كان مصدوم كان بيبص لصافي اللى كانت بتبص علي طارق بقرف وسعديه مكنتش تعرف انها رمت بنتها في النا'ر اللى بجد هتحر'ق الكل واولهم هي.... مليكه كانت بصله بقرف ونديم اللى كانت مصدومه مش عارفه اي اللى عملته في نفسها ده معقوله عشان الفلوس ترمي نفسها مع حيوان زي ده. 


مالك وهو بيضر'به.. اللى بتكلم عنها دي يابن ** تبقي ستك وست الكل وانت مفكر ان اللى زيك مفكرين الكل زيهم ماهو اللى بيبقي كدا مفكر الناس كلها زيه.. مالك كان منيمه في الارض وهو فوقه ومسكه من هدومه وبايده بيضر'به بالبو'كس. 


طارق بتعب من كتر الضر'ب.. ستي شوفتي عشان يطلعني غلطان وهو يبقي الملاك البرئ بيداري علي عملته معاها. 


ياسر بعد مالك عن طارق.. واتكلم بغضب.. مالك ابعد عنيه بقى. 


مالك بغضب.. مش سامعه بيقول عننا اي؟ 


ياسر.. بزعيق.. خلاااص انت وهو.. مش محترمين اللى اكبر منيكم. 


طارق قام ومناخيره كانت بتجيب د'م وعيونه زرقه من كتر الضر'ب.. صافيه راحت لعنده وبصتله وهب قلم نزل علي وشه منها طارق كان مصدوم. 


طارق بصدمه.. بتمدي ايدك عليا ياستي. 


صافيه بغضب.. واك'سر دماغك كمان وبعدين اني مش ستك. 


طارق بصلها بصدمه.. اي الكلام اللى بتقوليه ده ياستي؟ 


صافيه بغضب وضر'بته واحد كمان.. ايون دي الحقيقه انى مش ستك وبعدين اللى مايخفش علي عرضه يبقي مايستاهلش يكون بنى ادم ازاي جات ليك الجراءه انك تقول عليهم اكديه وهما اشرف من اللى جايبنك هو انت لما تفكر انك تتهمهم هصدقك هي فعلاً نديم مش ساهله بس مش واطيه لدرجه دي.. وبعدين عاوزه اقولك حاجه كمان مفيش دبة نمله بتحوصل في القصر ده اللى ماكون عارفها الكل مفكريني مش عارفه اي اللى بيحوصل بس غلطانين خابره زين مين بيتأمر علي مين ومين مابيحبش التاني ومين اللى من د'منا ومين لع وغير اكديه انى خابره زين كيف تربية ولادي وولادهم انت مش شبهنه ولا طوبك طوبنا انت مييين؟ 


كانت بتكلم بحزم وقوه وكانت بتبص لكل واحد موجود في الاوضه في منهم اللى اصدمه كانت علي وشه واللى بص في الارض وفي اللى كان بيبص لطارق بتشفي فيه ورجعت للصدمه الاكبر وكانت لطارق. 


طارق بسخريه.. بجد يستي ماهما اللى جايبني دول واحد منهم ابنك. 


صافيه بقوة.. ولدي انت استحاله تكون تربية ولدي انى خابره زين مين هو ولد ولدي الحقيقي ومين هو اللى منتحل شخصيته. 


وضر'بت العكاز في الارض بقوة. 


ياسر بصدمه.. منتحل شخصيته. 


صافيه بقوة.. ايو ياولدي في حد اهنه غريب عنينا قربنا الغريب وبعدنا القريب عنينا بس تربيتي في ولدي والبزور اللى زرعتها فيه هو كمان زرعها في ولده عشان اكديه بقولك انت مش من طوبنا انت غريب عنينا.. انى فضلت ساكته كتير عشان لما اخد القرار الصحيح يبقي محدش ليه انه يعارضني فيه. 


ياسر عيونه لمعت بدموع.. هو فين الحقيقي؟ 


صافيه.. موجود اهنه. 


سعديه بصدمه.. مش هو يبقي جوز نديم. 


صافيه بصتلها بسخريه.. انتى مخك تخين يا سعديه بقوله انت غريب تقوليلي يبقي جوز نديم فتحي مخك. 


نديم بصدمه.. وفتحت عيونها.. يعني انى متجوزه من المنتحل؟ 


صافيه.. صوح. 


نديم لطمت علي وشها.. واشمعنا مقولتيش اكده من زمان يستي ليه؟ 


صافيه ببرود.. عشان انتى تستاهلي انتى وامك مش خططو سوا عشان تلهفو الورث كله مفكريني نايمه علي وداني. 


ياسر.. هو مين اللي بيكون ابن اخوي. 


صافيه ابتسمت وبصت لمليكه.. هتقولي ولا اقول انى..؟ 


مليكه بتوتر.. اقول ايه..؟ 


صافيه بضحك.. شكلك وعده زين انك ماتخبريش حد عنيه. 


مليكه بلعت ريقها وبصت لمالك. 


ياسر.. ماتقولو هو مين؟ 


صافيه راحت حطت يديها علي كتف مالك وابتسمت بحب.. يبقي مالك انس الشافعي. 


الصدمه وقعت علي الكل ومليكه ابتسمت بحب. 


ياسر بدموع.. بتقولي اي ياما؟ 


صافيه والدموع لمعت في عيونها.. بقول الحقيقه هو ده ولد انس ولدي. 


مليكه ببتسامه.. عرفتي كيف يستي؟ 


صافيه افتكرت وبصت قدامها بحزن 

ــــــــــــــــــــــفلاش 

وويتبع 

"خلف الاقنعة" 


هيييييييي اخيرا مالك اتعرف وطارق اتكشف بس ياترا طارق خلاص كدا خلص دوره وهيطلق نديم ولا لسه معانا وهيقرفنا عاوزه رايكم في البارت والجزء ده؟ 


هستناكم. 


تفاااعل كتير عشان انزل الجزء الثاني. 


لو لقيت تفاعل هنزله لو ملقتش مش هينزل. 


وميرسي اوي ليكم علي اللى بيسالو عليا لما ابقي اكون تعبانه 🥹


انتظروني في الجزء التاني من خلف الاقنعة 

"عالمي معك انت الجزء الثاني من خلف الاقنعة" 


للكاتبة منة الله الجزار 

اشوفكم بخير 

باي

تكملة الرواية الجزء الثاني من هنااااااااا


لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع
    close