القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية امتلكتنى طفله الفصل الثانى 2 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 رواية امتلكتنى طفله الفصل الثانى 2 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 





رواية امتلكتنى طفله الفصل الثانى 2 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 


البارت الثاني من 

امتلكتنى طفله♥ 

بقلم: بيرى الصياد ✍🏻✨


 


ينظر هشام الي من قال ذلك وقبل ان يري ملامح وجهه كانت تهبط علي وجهه لكمه جعلته لا يري امامه ويتزحزح هشام بشده ويمسك حاله ويقول بغضب شديد.انت مين وازاي تعمل معايا كده


نوح بصوت افزع قلوب الجميع.انا اخوهم يا ننوس عين امك 


نهي حديثه ويصفعه بقوه كبيره وكان نوح ان يهبط عليه بلكمه اخري لكن يقول هشام بصوت عالي.انا عايز اطلب ايدها واتجوزها والله قصدي شريف انا عايزه اتعرف عليها علشان اتقدملها مش اكتر


يمسكه هشام من ياقة التشيرت ويقول بغضب اعمي.تتقدم لمين يا زباله 


يشير هشام علي تالا التي تموت من الرعب الشديد وينظر مكان ما يشير هشام بإصبعه ويتصدم بشده وهو يري يشير علي تالا ليمسك اصبعه ويكسره بعنف شديد لتصرخ هشام باعلي صوته وقبل ان يستوعب شئ كان يمسكه نوح من ياقة قميصه ويهبط عليه بعدة لكمات خلف بعض دون توقف جعلته يقع علي الأرض ويهبط نوح عليه وهو لا يري أمامه من الغضب الشديد ويلكمه بجميع قوته ليقع هشام فاقد الوعي علي الفور ولا احد يستطيع ان يوقف نوح فهو كالثور الهائج الآن ولا احد يستطيع ان يقف امامه وينظر نوح الي الفتيات و عيونه حمراء من شدة الغضب ويخافون الفتيات وكانت تالا ان تركض لكن تمسكها ريهام سريعا وتنظر تالا الي نوح الذي يقترب منهم وكانت تالا ان تتحدث لاكن يمسكهم نوح من زرعهم بقوه ويسحبهم الي السياره يفتح الباب الخلفي و يرمي ريهام و خلفها تالا ويذهب الي المقاعد الأمامي للسيارة ويركب ويقود بسرعه كبيره ويخافون الفتيات منه بشده ويمسكون يد بعض برعب شديد 


بعد فتره قصيره كانوا يجلسون علي الأريكة و هو امامهم ينظر اليهم وهو يري خوفهم منه ليقول بهدوء شديد ما قبل العاصفه.ادوني مبرر واحد للي حصل ده


يتوترون الفتيات بشده ولا يعرفون ماذا يقولون الان ليقول نوح بصوت ارعبهم اكثر.واحده فيكم ترد عليا احسن ما اعمل تصرف مش هيعجب حد 


تالا بدموع وصوت متقطع.م...ش م.ش مش انا هي اللي ع


تقطع حديثها ريهام التي قالت بنفس الخوف.لا والله يا ابيه مش انا ده هي انا مليش دعوه 


نوح بغضب شديد وصوت عالي.انتوا هتلقطوني لبعض يا بت الكلب منك ليها ده تصرف بنات ناس محترمين بتخرجوا من غير علم اهليكم ليه عجبكم اللي حصل ده


يخافون الفتيات بشده وينظرون الي الأرض دون ان يتحدثون ليغضب نوح منهم اكتر وكاد ان يصرخ بهم لكن تدخل انتصار سريعا وتقول.معلش يا حبيبي هما مكنش قصدهم اكيد خلاص اللي حصل حصل

نوح بصوت عالي بشده.ايه اللي حصل حصل ده يا امي انتي متعرفيش دول راحوا فين ولا ايه اللي حصل


تنظر انتصار الي بناتها وتنظر الي نوح وتقول.معلش يا نوح هما صغيرين ولسه ميعرفوش حا


قطع حديثها نوح الذي قال.صغيرين يبقي يترزعوا في البيت مسمعش صوت كلبه فيهم ربي بناتك علشان المره الجايه مش هستكفي باللي حصل ومتزعليش عليهم بعد كده ومفيش واحده فيهم توجهلي كلام تاني


نهي حديثه ويذهب الي الخارج وتنظر خلفه انتصار وتنظر الي بناتها وتقول بغضب.انتوا عملتوا ايه وايه اللي حصل بره


تتنهد تالا براحه شديده وتمسح دموعها التي كانت تنزل بغزاره وخوف شديد من هذا نوح وتقول ريهام بغيظ شديد.معرفش واحد بارد جاه يقرب من تالا ونوح دخل علينا فاجأه واحنا موتنا من الخوف

انتصار بغضب شديد.وانتوا ايه اللي طلعوكم من البيت من الاساس ما لو كنتوا قاعدين هنا مكنش حصل اللي حصل ده


تنظر تالا الي ريهام وتنهض وتقول.ريهام السبب يا ماما انا قولتها منطلعش وان ابيه هيزعقلنا بس هي مسمعتش الكلام وقولتلي انه مش هيحس بينا انا معملتش حاجه والله


نهت حديثها بشبه بكاء وخوف من ما حدث وتذهب انتصار اليها وتضمها الي احضانها بقوه وتقول.بس يا حبيبتي خالص محصلش حاجه نوح شويه وهيهدي اهدي انتي بس 


تبكي تالا بقوه وطفوليه وتضمها انتصار الي احضانها وتمسح علي شعرها بحنان شديد وتقول ريهام بغيظ متصنع لأجل ان تنسي تالا.خلاص بقي يا صغنن ده انتي المستفاده يا بت انا طلعت الوحشه في الاخر وانا اللي مطعلكي علشان اجبلك عرسان واهو جالك بس منه لله بقي نوح موته قبل ما يجي يا قلب امه


تنظر اليها انتصار باستغراب وتقول.عريس ايه يا ريهام 


تسحب ريهام تالا وتجلسها بجانبها وتربع قدمها وتقول.الود اللي ضربه نوح هو قاله انه عايز يتقدم تالا ويتجوزها وابنك معطهوش فرصه يعرف علي نفسه حتي ونزل علي الغلبان قلب اخته ضرب لحد ما الود اغمي عليه تفكتري ممكن يكون عايش يا توتي


نهت حديثها وهي تنظر الي تالا بفضول شديد وتنهض تالا وتقول.انتي ملكيش دعوه بيا تاني ومتكلمنيش يا ريهام


نهت حديثها وتركض الي الاعلي وتنظر ريهام الي انتصار وتقول.عجبك بنت اختك واللي بتعمله معايا يا ماما هي مش المفروض تشكرني علي الواجب اللي عملته معاها 


تنظر اليها انتصار وتذهب تجلس بجانبها وتقول.واجب ايه اللي عملتي معاها يا روحي 


ريهام بهمس.احنا كنا قاعدين في النادي و$$$$$$$$$


وتسرد ريهام علي والدتها كل ما حدث في الخارج وتنظر انتصار امامها وتقول في داخلها.والله و وقعت في الفخ يا نوح سهله يا حبيبي لما تيجي انا عارفه هعمل معاك ايه كويس جدا


كان يجلس علي البار في هذا الملهي الليلي ويشرب هذا الكأس علي دفعه واحده ويخبط الكاس بقوه كبيره علي البار لدرجة ان لا يتحمل الكأس ويتكسر علي الفور لينظر اليها وينظر الي النادل ويقول.هات واحد تاني 


يفعل النادل كما يقول وهو يخاف منه بشده ويشرف نوح من هذا الكأس وهو يغضب ولا يري امامه شي ويسمع الذي يقول.ايه يا عم ده كله ما براحه شويه


يشرف نوح الكأس ويقول بغضب شديد غير مبرر.اخرس يا اسر ومسمعش صوتك 


يستغربه أسر بشده ويجلس بجانبه ويقول.مالك يا عم في ايه وبعدين انت طلعت من الشركه بطريقه دي ليه


ينظر اليه نوح وينظر أمامه ولا يتحدث ليستغربه اسر اكتر ويقول بغيظ شديد.ما تتكلم يا عم هو انا هشحت منك الكلام ولا ايه


لا يرد عليه نوح ليقول اسر بخبث شديد.واضح ان الموضوع في مزه يا ابن المحظوظه


ينظر اليه نوح وفي اقل من ثانيه كان اسر يقع علي الأرض بقوه كبيره أثر لكمة نوح القويه اليه ويقول نوح بصوت عالي بشده.غور ومش عايز اعرفك تاني يا اسر انا غلطت لما عملتلك قيمة وانت واحد زباله 

نهي حديثه وينهض وكان ان يذهب لاكن يمسكه اسر بسرعه ويقول.خد بس يا عم في ايه انا بهزر 


يسحب نوح ذراعه منه ويقول بصراخ عالي.الحاجات دي مفهاش هزار يا حيوان اتلم علشان مش ناقصك انا دلوقتي 


اسر بخبث.شكلك وقعت يا ابن الكلب


كان نوح ان يكلمه مره اخرى لكن يبتعد اسر عنه بسرعه ويقول.هو اللي بيقول الحق بيطلع من ام البلد دي خلينا نتكلم بعقل شويه يا عم مش كل حاجه ايدك تتكلم شغل عقلك بدل الركنه شويه 


يكتم نوح غضبه الشديد ويعود يجلس علي البار ويشير الي النادل الذي اعطي اليه كأس وجلس اسر بجانبه ويقول بخبث.مين دي بقي يا نمس وناوي معاها علي جواز ولا يومين تتسلي وخلاص


يلف نوح بالكرسي ويقول ببرود شديد.اخرس يا زباله مفيش حاجه انت اللي عقلك حادف شمال زيك 


يبتسم اسر ويقول.لا ما هو واضح ياخويا يا عم ما تتكلم والله هفيدك كتير اسمع مني


يبتسم نوح بسخريه ويقول.فيد نفسك الاول وبعد كده تاني اتكلم يا ننوس امك


يضغط اسر علي شفتيه بغيظ شديد منه وكاد ان يتحدث لكن يري هذه الفتاه تقترب منه لينظر اليها بوقاحه وتقول الفتاه.ايه ده نوح بيه بنفسه هنا ايه الفرصه السعيده دي


ينظر اليها نوح و يرتشف من الكأس ببرود ويقول.ايه اللي جابك هنا يا سوزي


تقترب سوزي منه بشده وتقول بدلع شديد.جايه اسهر شويه علشان افصل ما تيجي نفصل عن الشغل مع بعض


اسر بهمس شديد.ااه يا ابن المحظوظه انا لو منك افصل عن الدنيا كلها مش الشغل بس


ينظر اليه نوح وينظر الي سوزي ويقول بجمود شديد.روحي افصلي بعيد عني يا سوزي مش فاضيلك 


تتغظ سوزي بشده لكن تقول.ليه بس حضرتك احنا في مكان سهر يعني مش شغل خلينا نفصل شويه بعيد عن كل ده 


ينظر اليها نوح من الأسفل الي الاعلي باشمزاز ويقول.مليش في الصنف الملعوب فيهم وللاسف انتي مفيش واحد ملعبش يبقي روحي لأمثالك متجيش عندي انا 


نهي حديثه وينهض ويذهب من امامهم وتنظر خلفه سوزي بغضب شديد ويقترب اسر منها ويقول بوقاحة.لو مولعه زياده اقدر اطفيكي انا اهو بدل نوح اللي كرفك 


تنظر اليه سوزي بغضب شديد وتذهب الي الخارج ويعدل أسر ياقة القميص وينظر الي فتاه بوقاحة وتقترب الفتاه منه بشده ووقاحه وتقول بدلع شديد.رايح ولا جاي يا اسورتي 


يسحبها اسر اليه بقوه ويقول.لا طلع نازل يا روح امك 


تضحك الفتاه ضحكه عاليه بشده ويضحك معها اسر ويسحب كأس ويقول وهو يرفعه قليلاً.في صحتك يا غزال


يدخل الغرفه وينزع هذا القميص وهو مازال يغضب ولا يطيق حاله تتكرار كلمات هذا الشاب في عقله.انا عايز اطلب ايدها واتجوزها والله قصدي شريف انا عايزه اتعرف عليها علشان اتقدملها مش اكتر


يرمي نوح القميص ويجلس علي السرير وينظر أمامه بغضب اعمي ويري بالتي تدخل عليه الغرفه لينظر اليها وتقول وهي تفرك يدها ببعض بتوتر وخوف شديد وتنظر الي الأرض.سوري يا ابيه 


ينظر اليها نوح بغضب شديد ويمسك يدها ويسحبها بقوه كبيره اليه لتقع تالا علي قدمه ويسحبها نوح من خصرها بقوه كبيره ويقول بصراخ عالي.سوري ايه انا مش قولت مفيش خروج من البيت طلعتي ليه


تتفزع تالا من صوته بشده وتحاول ان تتحدث وتقول بصوت متقطع.ه...هي...ر..يهام اللي خل


قطع حديثها نوح الذي قال بغضب اعمي وهو يضغط علي خصرها بقوه كبيره.وانتي مالك بـريهام يا تالا ليه تسمعي كلامها وتطلعي لييييه


نهي حديثه بصراخ اعلي لترجف تالا من صوته وطريقته بشده وتنزل دموعها بغزاره وخوف شديد وكانت ان تنهض لكن يمسكها نوح وينظر الي وجهها الاحمر بشده ويضمها الي احضانه وتبكي تالا بقوه كبيره ويعلي صوت شهقتها ليضمها نوح بقوه اكبر وينفخ بقوه ويقول.خلاص يا تالا بلاش تعيطي دلوقتي خلاص بس اللي حصل ميرجعش يتكرر تاني ومتسمعيش كلام ريهام مهما قالت


اومالت لهو تالا وتقول بدموع شديده.انت مش زعلان مني صح


ينظر نوح أمامه ويقول.لا مش زعلان بس بطلي عياط دلوقتي 


ترفع تالا رأسها من أحضانه وتمسح دموعها بظهر يدها كالأطفال وينظر اليها نوح ويبتسم غصب عنه عليها وتنظر اليه تالا وتقول بطفوليه.حلو كده


يبلع نوح ريقه بصعوبه شديده وهو يريد ان يلتهمها وياكلها الآن من طريقتها ويقول بصوت أجش من مشاعره.حلو بس انتي عديتي المرحله دي من زمان اوي


تبتسم تالا بسعاده طفوليه وتقول.بجد يعني انت شايفني حلوه


يسحبها نوح اليه اكتر ويقول وهو ينظر الي شفتيها.احلي بنت اشوفها في حياتي كلها 


تخجل تالا ويحمر وجهها بشده ليحملها نوح سريعا ويضعها علي السرير وهو يهبط فوقها وتنظر اليه تالا باستغراب شديد من فعلته وتقول.في ايه يا ابيه


نوح وهو يثبت نظره علي شفتيها.في انك مولعاني ومخلياني اموت علي البطئ يا قلب ابيه 


تستغربه تالا بشده وتقول بحزن شديد.بس انا معملتش حاجه والله يا ابيه سوري لو كنت بديقك او باذيك


ينظر نوح الي وجهها كما انتي بريئه أيتها الصغيره لماذا تفعلين بي كل هذا وانتي لم تنتبهين الي ما تفعلي كأن تفكير نوح يدور بعقل نوح وتستغربه تالا بشده وتقول.ابيه انت بتفكر في ايه


يغلق نوح عينيه بقوه كبيره وينهض ويمسك راسه بين يده ويقول.روحي نامي يا تالا يلا


تنهض تالا وتقول برقتها المعتاده.هو انا عملت حاجه غلط يا ابيه


نوح بغضب شديد.قولت روحي يلا يا تالا 


تركض تالا بسرعه كبيره الي الخارج وينظر خلفها نوح ويقول بغضب شديد.ابيه ابيه معندكيش غيرها قرفتيني يا شيخه 


نهي حديثه وينفخ بقوه وغضب شديد من ما تفعله به هذه الصغيره ويري بالتي تدخل الغرفه وتقول بغضب شديد.بتزعق لتالا ليه يا نوح عملت ايه هي علشان تخليها تعيط كده


ينهض نوح ويقول بصوت عالي.بنت اختك قرفتني يا انتصار هانم وانا مش ناقص 


تنظر اليه انتصار وتقول ببرود.خلاص نجوزها وترتاح يا نوح 


يتصدم نوح بشده من حديثها ويقول بصراخ عالي.انتي بتقولي ايه 


انتصار بهدوء وخبث مخفي.مش انت تعبت منها وعايز ترتاح يبقي نجوزها وترتاح البنت كبرت

واحلوت وكل صحابي واولادهم عايزينها وانا مش برضي اجي اكلمك علشان حاسه انها صغيره بس خلاص انت تعبت من مسؤوليتها يبقي نجوزها وجوزها يشيل مسؤوليتها ويحافظ عليها ويحميها 


ينظر اليها نوح وهو يتمني ان يمسك رأسها ويخبطها بالحائط الي ان تموت هذه السيده ويقول نوح بصوت افزعها بشده.اطلعي برررررررررررره واوعي تجيبي سيرة جوزاها تاني يلاااااااااااااااااااا برررررررررره


تتفزع والدته منه بشده بالفعل وتبلع ريقها وتقول.طب خلاص اهدي شويه يا نوح انا بفكر معاك مش اكتر وبقولك علي اللي عايزين نعملوا 


لا يرد عليها نوح وكان ان يذهب الي الحمام لكن تمسك انتصار يده وتقول.طالما بتحبها ومش مستحمل تسمع حاجه عن موضوع جوازها يبقي اتجوزها انت وعيش معاها حياتك يا نوح


نوح بغضب شديد.اتجوز مين يا امي تالا لسه عيله انت بتتكلمي في ايه


انتصار بغضب.والله العيله اللي مش عجبك دي بيجلها عرسان كتير اوي وكل واحد بيقي مستعد يتجوزها بكره انت بس اللي شايفها صغيره انت مخدتش بالك انها كبرت بس العمر عده بينا وتالا مبقش البنت الصغيره اللي بتجري لحضنك وقت خوفها هي كبرت دلوقتي وبقيت بنت يتمنها كل الشباب يا نوح


يغضب نوح منها اكثر واكثر وكأنها لا تريد سوا ان تذيد غضبه وتبتسم انتصار وتقول.ولو انت متجوزتهاش غيرك هيتجوزها يا نوح تالا مش هتفضل طول عمرها تحت رعايتك مسيرها هتتجوز وهتسبينا في يوم من الايام وبكره تصحي من النوم تلاقيها جايه تزونا مع جوزها وعيالها 


نهت حديثها وتذهب الي الخارج قبل ان يتفجر بها هذا البركان الذي عيونه تحمر بشده من الغضب الشديد وهو ينظر خلفها ويجز علي اسنانه بقوه كبيره وصوت احتكاكهم عالي بشده وهو يفكر بأنه سوف يسلم هذه الصغيره للراجل آخر بل وتذهب معه وتنجب منه ليلف نوح ويمسك هذه المزهريه ويضربها في الحائط بقوه كبيره وينظر أمامه وهو يتنفس بعنف من الغضب الشديد الذي به الآن ويذهب الي الخارج ويدخل غرفة تالا وينظر اليها وهي تضم (الدبدوب) الخاص بها وتنام لينظر الي هذا (الدبدوب) بغضب شديد وهو يقول بداخله.والله لا اولع فيك 


نهي حديثه ويذهب اليها ويسحبه منها بعنف شديد ويرمي علي الأرض وتفيق تالا وتنظر اليه بصدمه وتقول.في ايه يا ابيه


ينظر اليها نوح ويقول.مفيش حاجه البتاع ده مينفعش تحضني كده تاني العفاريت بتلبس الدبديب وانتي كده بتحضني العفريت وبتنامي معاه مش الدبدوب


تتصدم تالا وتترعب بشده من حديثه وتقول بخوف شديد.بجد مكنتش اعرف كده والله يا ابيه انا بس بحبه وبحب اخدوا في حضني علشان اعرف انام


يتسطح نوح ويقول وهو يضمها.لما متعرفيش تنامي تعالي وانا هنومك بس متحضنيش البتاع ده تاني علشان هياذيكي اوي


اومات لهو تالا وهي تدفن حالها بين أحضانه ويضمها نوح ويمسح علي شعرها ويشعر بها تنام بسرعه كبيره ويرفع نوح رأسها وينظر الي ملامحها الطفوليه وييتسم غصب عنه وينظر الي شفتيها وهو يشتهيها بشده ويريد ان ياكلهم الآن لكن يعودها نوح كما كانت ويغلق عينيه بقوه كبيره لكي يهدي شيطانه عن ما يفكر به الآن وهو يشعر بالخطر يعم عليه من هذه الصغيره التي لا تتركه بحاله 


يفيق نوح علي صوت هاتفه وينظر الي تالا التي تقلبت بانزعاج شديد ويمسك هاتفه وينظر اليه يري رقم مجهول لينهض بهدوء شديد لكي لا تفيق تالا ويقبل جبهتها ويذهب الي الخارج ويرد علي هذا الرقم ويقول.الو


يسمع نوح ما يقول.ايه يا نوح باشا خدت مني بنتي ونسيتني ولا اي

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع
    close