رواية امتلكتنى طفله الفصل الثالث 3 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية امتلكتنى طفله الفصل الثالث 3 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
البارت الثالث من
امتلكتنى طفله ❤
بقلم بيرى الصياد ✍🏻
ينظر نوح أمامه ويقول بغضب شديد.عايز ايه يا حامد
حامد بخبث شديد.مش محتاجه كلام دي يا نوح باشا الحاله ضانك اوي معايا ومحتاج قرشين أسند بيهم نفسي
نوح باشمئزاز وغضب شديد.انت مش لسه واخد مني مية ألف من اسبوعين ايه لحقت خلصتهم
يبلع حامد ريقه بخوف من صوت نوح ويقول.والله يا باشا مقضوش معايا دول يادوب سدد بيهم الديون اللي عليا ودلوقتى معيش جنيه واحد اجيب بي لقمه حتى
يذهب نوح إلى غرفته ويقول.اخلص يا حامد وقول عايز كام
يبتسم حامد ويقول بطمع شديد.عايزه ميه وخمسين الف المره دي
ينظر نوح أمامه ويقول.هديك
مليون جنيه بس تطلع من البلد ومشوفش وشك لا انت ولا اهلك تاني
يفكر حامد قليلاً ويقول.لا انا مقدرش اعيش من غير بنتي يا نوح باشا تالا دي روحي ومقدرش اطلع من البلد واسيبها
يغلق نوح الباب بقوه كبيره ويقول بصوت عالي.لا وانت الاب الحنين اللي مفيش من امه اتنين ما تتعدل يا حامد و اوعى تنسا نفسك انت رامي بنتك من وهي عندها خمس سنين لو كنت ناسي افكرك عملت ايه تاني يا حامد
حامد بخوف.خلاص يا نوح باشا محصلش حاجه انا بس مش هقدر اطلع ب
قطع حديثه نوح الذي غلق الخط بوجهه وينظر أمامه وهو يغضب من هذا الحقير بشده وينظر أمامه ويقول. انا مضطر تستحمل الارف ده علي طول ولا ايه
أنهى حديثه وينفخ بغضب ويذهب إلى الحمام لكي يجهز حاله ليذهب الى الشركه
تفتح هذه الصغيره عينيها علي من يمسح علي شعرها بحنان وتنظر اليها وتبتسم ببراءه وتقبلها وتقول.صباح الخير يا ماما
تبتسم انتصار وتقول.صباح الهنا يا روحي قومي يلا عشان ننزل نفطر مع بعض يا تالا
اومأت لها تالا وتنهض وتنظر انتصار الي (الدبدوب) الذي على الأرض لتقول وهي تمسكه.معقول ترمي الدبدوب بتاعك كده يا تالا
تلف تالا وتنظر اليها وتقول.أبيه قالي ان في عفريت يا ماما وانا خوفت منه اوي ارمي بره خلاص انا مش هاخده في حضني تاني
تنظر اليها انتصار باستغراب شديد وتقترب منها وتقول.عفريت ايه يا تالا ومين قالك الكلام ده
تخاف تالا من (الدبدوب) وتعود الي الخلف قليلاً وتقول.ابيه نوح قالي ان العفاريت بتلبس الدباديب وهو في عفريت وانا مينفعش اخده في حضني
تبتسم انتصار وتقول.واية تاني يا حبيبتي
تالا بتلقائية.وقالي اني لما معرفش انام اروح لي وانام في حضنه وهو امبارح نومني في حضنه وانا نمت بسرعه وكنت مرتاحه اوي يا ماما
تنظر اليها انتصار بغضب شديد وترمي الدبدوب وتذهب الي الخارج ومنه الي غرفة ولدها وتفتح الباب وترى ولدها يقف امام المرآة لتقول بغضب شديد.تقدر تقولي انت بتعمل ايه مع تالا يا نوح وايه قلة الادب دي
نوح بغضب.قلة ادب ايه وبتاع ايه يا امي ايه الكلام ده
تغلق انتصار الباب وتقول.انت كنت بتعمل ايه في اوضة تالا يا نوح وكمان ليه تقولها الكلام ده علي العفاريت والدبدوب انت مالك ومالها
نوح بصوت عالي.بنتك مش بتنام غير والزفت ده في حضنها وجوه صدرها يا امي عايزاني اعمل ايه
انتصار بغضب مصتنع.وانت مالك ما تحضنه ولا تعمل اللي هي عايزه اومال هتعمل ايه لما تتجوز ويكون جوزها مكان الدبدوب يا نوح
تحمر عين نوح بشده من شدة غضبه ويمسك زجاجة العطر ويرميها علي الحائط بقوه كبيره تخاف انتصار بشده ويقول نوح بصراخ عالي.انتي خلاص جوزتيها يا انتصار هانم عايزه عيله لسه مكملتش عشرين سنه تتجوز ايه عصر الجاهلية اللي انتي في ده
انتصار بغضب شديد.وايه اللي يمنع يا نوح البنت بيجلها ناس كتير وانا شايفه ان في المناسب منهم يبقي ليه منجوزهاش واطمن عليها مع اللي يستهلها
يجز نوح علي أسنانه بقوه كبيره وهو لا يعلم ماذا يفعل مع هذه السيده الآن هل يقتلها ويرتاح ام يتركها وكان نوح ان يذهب لكن تمسك انتصار ذراعه وتقول.طالما عايزها يبقي تتجوزها يا نوح
نوح بغضب شديد.انتي ليه مصيره تعصبيني يا انتصار هانم اتجوز مين تالا عيله كل اللي تعرفه في الحياه هو ان ليها عشر صوابع اتجوزها ازاي
تبتسم انتصار وتقول بخبث.يا ابني افهم تالا صغيره والعين عليها وانت لما تتجوزها هتعلمها كل حاجه علي ايدك وتكون تربيتك مش احسن ما تروح تاخد واحده خبره متعلمه علي ايد غيرك
ينظر اليها نوح بغضب شديد وكان أن يذهب لكن تقول انتصار بصرامة شديده.براحتك يا نوح أنت مش عايز تتجوزها انا هجوزها لغيرك وانا وانت والزمن طويل بس مترجعش تندم بعد ما تلاقيها داخله ومعاها ابنها من غيرك في ايديها
ينظر إليها نوح نظرة اخيره ويذهب الي الخارج علي الفور وتنظر خلفه انتصار وتبتسم بخبث وتقول.ما هتتجوزها يعني هتتجوزها يا نوح مفيش عندك خيار تاني
بعد قليل يدخل المكتب وهو غاضب بشده من والدته وحديثها وينزع هذا الجاكيت ويرمي بجانبه ويجلس علي الكرسي وينظر أمامه بغضب شديد وينفخ بقوه كبيره ويدخل عليه اسر وينظر اليه ويقول.مالك يا عم ايه اللي حصل
ينظر اليه نوح ويقول.اسسسر مش ناقصك ومش فايق لك خالص
اسر بغيظ شديد.هو انا كلت وارثك يا نوح ولا ايه انا بسالك مالك يا عم في ايه
نوح بصوت عالي.متسالش تاني يا اسر ويلا علي شغلك
اسر بخبث شديد.شكل الموضوع في مزه يا نمس ولا ايه شكلك بتحب من غير ما تقول لاخوك وتفطمه علي الموضوع
ينظر اليه نوح بغضب اعمي ويضرب الطاوله وكان ان ينهض لكن يقول اسر بخوف.ايه يا عم مالك لا سلام
انهي حديثه ويركض بسرعه إلى الخارج وينظر خلفه نوح وينظر أمامه ويرى الذي تدخل عليه وهي تتمايل كالحيه لينظر الي اللاب وتقول سوزي بدلع.حضرتك عندك اجتماع مهم بعد ساعه
نوح ببرود شديد.غوري بره
تبلع سوزي ريقها وتميل برأسها وهي تخاف من نبرته بشده ويرفع نوح رأسه وينظر أمامه وهو يفكر بحديث والدته اليه اليوم ويفكر ماذا يفعل
ريهام متعصبنيش وهاتيها بقي حرام عليكي دي بتاعتي انا.كان هذا صوت تالا الغضب الطفولي الذي تريد هذه الحلوى من ريهام التي تأخذها لكي تغيظها وتقول ريهام.لا يا صغنن دي بتاعتي وانا هاكلها
تالا بغضب طفولي.ريهام هاتيها والا انا هقول لأبيه واخلي يضربك بس
تنظر اليها انتصار بغضب شديد وتنهض وتمسك يديها وتسحبها خلفها وتصعد بها إلى غرفتها وريهام تستغرب تصرف والدتها وتجلسها انتصار علي السرير وتربع يديها امام صدرها وتقول.انتي هتكبري امتي يا تالا
تنظر اليها تالا باستغراب وتقول.انتي بتقولي ايه يا ماما
تفكر انتصار بخبث شديد وتجلس بجانبها وتقول.بقولك اللي المفروض يحصل يا تالا انتي لسه بتفكري وكانك لسه ست سنين ونوح بيقول عليكي عيله صغيره ومش بتفهمي حاجه
تالا بغضب طفولي.لا انا كبيره يا ماما وبفهم كل حاجه
انتصار بحزن متصنع.ومين اللي يقول لنوح كده يا حبيبتي
تنهض تالا وتقول.انا هقوله يا ماما
وكانت ان تذهب لكن تمسك انتصار يدها وتجلسها مره اخرى وتقول.لا هو مش هيفهم بالكلام يا توتي هو عايز يشوف بعينه ويتاكد انك كبرتي فعلا انا عايزاكي تخلي يفهم انك كبيره فعلاً ومش صغيره
تالا باستغراب شديد.طب انتي عايزني اعمل ايه يا ماما
تفكر انتصار قليلاً وهي تنظر الي تالا وتقول.اكبري انتي بتصرفاتك يا تالا عايزكي تعقلي وعايزكي تغيري تفكيرك كطفله صغيره عايزكي تكوني انثي كبيره وعاقله انتي كبرتي وبقيتي احلي عروسه في الدنيا كلها
أنهت حديثها وهي تضع يديها علي شعرها بحنان وتبتسم تالا ببراءه وتنظر انتصار لابتسامتها وتقول بغيظ شديد.لا انتي كده مش هتكبري خالص يا تالا انا عايزاكي تاخدي لؤم وخبث بنات اليومين دول انتي كده هتفضلي صغيره ونوح هيتجوز واحده تانيه
تنظر اليها تالا بغضب طفولي وتقول.ويتجوز واحده تانيه ليه يا ماما
تبتسم انتصار وتقول بخبث شديد.عشان هو شايفك لسه عيله صغيره يا قلب ماما ونوح كبير عايز واحده كبيره تفهمه
تالا بغيظ شديد.انا كبيره والله يا ماما انتي ليه مش عايزه تصدقي بجد انا كبرت وانتي لسه قايله الكلام ده دلوقتي
انتصار بخبث.يا هبله انتي كبرتي بالسن والشكل لكن عقلك لسه صغير اوي خلاص يا تالا انتي مش هتفهمي حاجه وانا هكون بتكلم علي الفاضي
انهت حديثها وتذهب الي الخارج دون ان تعطي إليها فرصه تتحدث وتنظر خلفها تالا وتجلس علي السرير وهي تفكر ماذا تفعل لأجل أن ترضي انتصار عنها تدخل عليها ريهام وتقول.بت يا تالا عندي فكره حلوه اوي
تالا بغيظ شديد.ابعدي عني انتي وافكارك يا ريهام انا مش نقصاكي خالص كفايه اللي حصل امبارح
تجلس ريهام بجانبها وتقول.يا بت مش مصيبه دي حاجه حلوه تعالي ننزل نجرب نعمل حاجه جديده بيتزا مثلاً او كب كيك
تنظر اليها تالا وتقول.لا المطبخ هيبوظ وماما هتزعق جامد انا رايحه اخد دوش بسرعه
أنهت حديثها وتذهب الي الحمام وتنظر خلفها ريهام وتقول بتفكير وغيظ شديد.ايه البت اللي مش بيعجبها العجب يعني وانا اللي قاعده افكر من الصبح عشان افرحها اخص عليها واطيه صحيح
في مساء هذا اليوم يدخل نوح الي القصر بعد يوم عمل شاق وطويل ويرى التي تركض بسرعه من شقيقته وكانت ان تقع لكن يمسكها نوح بقوه ويسحبها اليه ويقول بغضب شديد.ما تخلي بالك وانتي ماشيه
تنظر اليه تالا وتقول برقه.سوري يا ابيه
ينفخ نوح بقوه كبيره ويقول.بتجري ليه كده
تالا بغضب طفولي.ريهام بتجري ورايا وعايزه تضربني يرضيك كده
ينظر نوح الي شفتيها ويقول.لا طبعاً ميرضنيش ريهام وامي فين
تلوي تالا شفتيها بطفوليه وتقول.ريهام كانت بتجري ورايا وماما راحت تنام بعد ما زعقتلي و شكلها زعلانه مني يا ابيه
ينظر إليها نوح باستغراب ويقول.وزعلانه منك ليه .
تالا بغيظ شديد.بتقولي اني لازم اكبر وان انا صغيره انا صغيره يا ابيه
يبتسم نوح ويمسح علي شعرها ويقول.لا طبعا انتي كبيره
تمسك تالا يده وتقول برقه ودلع غير مقصود.يعني انت شايفني كبيره يا ابيه
يبلع نوح ريقه بصعوبه شديده ونبرتها كانت كافيه ان تحرك كل أنش بداخل هذا نوح وينظر نوح الي شفتيها ويسحبها اليه اكتر ويقول بصوت منخفض.بلاش أبيه الغيها يا تالا انتي مش اختي عشان تقوليها فاهمه لازم تلغيها
تلوي تالا شفتيها بطفوليه وتقول.لا هي حلوه وانا اتعودت عليها كمان يا ابيه
كان نوح ان يهجم علي شفتيها لكن يرى بالذي تنزل علي الدرج وتقول.تالا فينك
تفزع تالا وتبتعد عن نوح سريعاً وتذهب خلف ظهره وتمسك قميصه من الخلف وتقول بهمس شديد.تالا مش موجوده هي ماتت خالص
ينظر اليها نوح ويبتسم عليها وينظر الي شقيقته التي تنزل علي الدرج وتنظر اليه ريهام وتقول.متعرفش تالا فين يا ابيه
ينظر نوح الي تالا التي تخاف ان تراها ريهام ويقول نوح وهو ينظر الي ريهام.مالك ومالها عايزها في إيه
ريهام بغيظ شديد.عايزها في حا
قطع حديثها وهي ترى قدم تالا الذي تظهر لتذهب اليها وتفزع تالا بشده وتصرخ باعلى صوتها وتصرخ معها ريهام علي الفور وهي لا تعلم لماذا تصرخ من الاساس لكن صوت تالا أفزعها ليقول نوح بصوت عالي.باااس منك ليها مش عايز اسمع صوتكم
يفزعون الفتيات من صوته وتبتعد تالا عنه وتذهب إليها ريهام تضمها بخوف من صوت نوح الذي نظر إليهم وقال.لو سمعت صوتكم تاني ه
قطع حديثه تالا التي قالت بخوف.لا مش هتسمعه احنا هنفضل ساكتين خالص
ينظر إليها نوح ويبتسم ويذهب الي الاعلي وتتنهد ريهام براحه وتقول.روح ياشيخ منك لله قطعت خلفي
تالا بغيظ شديد.انتي ملكيش دعوة بيا تاني يا ريهام انا مش هكلمك تاني بعد كده
انهت حديثها وتركض الي الاعلي وتنظر خلفها ريهام وتحك شعرها وتقول.هو مين فينا اللي كان متعصب من التاني انا ولا هي خدي يا تالا والله ما هسيبك
انهت حديثها وهي تركض علي الدرج لكي تذهب الي تالا
بعد وقت كان يتسطح نوح علي السرير وهو ينظر الي سطح الغرفه ويفكر بكل شئ يفكر هل يستطيع ان يتزوج هذه الفتاه بالفعل كما تقول والدته ام لا فهو من ربها وهي طفله صغيره هل يتزوجها بعد كل هذه السنوات لكن اذا ما حدث هذا سوف يتزوجها رجل آخر يقبض نوح علي يده ويضغط عليها بقوه كبيره وهو يفكر بأنها بالفعل سوف تذهب الي رجل آخر بعد كل هذا ويراها وهي تفتح الباب وتدخل وتنظر الي الأرض وهي تفرك يديها ببعض بتوتر شديد وتقول بصوت منخفض.انا مش عارفه انام وخايفه من الدبدوب اوي يا ابيه
ينظر اليها نوح ويبتسم ويفتح يده اليها ويقول.تعالي يا تالا
تذهب تالا الي احضانه ويضمها نوح وسطحها بين أحضانه و يقبل رأسها ويقول.نامي يلا
تدفن تالا حالها بداخل احضانه اكتر وتغلق عينيها لكي تنام بالفعل وينظر نوح إلى سطح الغرفه وهو يفكر ماذا يفعل بهذه الفتاه وهل سوف يتحمل ان يتزوجها سوا
في صباح يوم جديد تفتح تالا عيونها وترفع يديها بطفوليه وتنظر إلى نوح وتبتسم غصب عنها وهي تراه يغرق بالنوم وتضع يديها علي وجهه ويشعر نوح بنعومة يديها ليفتح عينيه وينظر إليها لتتوتر تالا بشده وكانت ان تنهض لكن يسحبها اليه وينظر اليها ويقول بصوت أجش من آثار النوم.اوعي تخافي مني يا تالا انتي مينفعش تخافي مني فاهمه
تالا بتوتر وبراءة.انت بتزعقلي انا وريهام واحنا بنخاف منك اوي يا ابيه
يقربها نوح منه اكتر ويقول امام شفتيها وانفاسهم تختلط مع بعض.بزعقلكم عشان انتوا بتغلطوا ومش بتسمعوا الكلام يا تالا
تخجل تالا بشده ويحمر وجهها بشده وينظر اليها نوح ولم يتحمل ويقلبها لتبقي اسفله وتشهق تالا بقوه وينظر نوح الي شفتيها وتهمس تالا بهمس شديد وهي تقول.ابيه
نوح وهو يثبت نظره علي شفتيها.انتي كفرتي ابيه يا شيخه مش قادر يا تالا ومش هقدر استحمل
انهي حديثه ويهبط علي شفتيها وهو لم يتحمل بالفعل ويسرق اول قبله اليها وهو يمص شفتيها بقوه كبيره ويرفع يده ويعصر جسدها بقوه ويشعر بطراوتها بين يديه تزيد حرارته التي تشعل من اقل لمسه من هذه الفتاه التي تشعر بدوخه شديده وتفقد الوعي علي الفور يصدم نوح بشده بعد ان شعر بارتخاء جسدها ليترك شفتيها وينظر اليها بصدمه شديده وهو لا يستوعب انها من قبلة واحده حدث بها هذا ويضرب علي وجهها بخفه ويقول.تالا تالا
لا ترد تالا عليه ليمسك نوح كاس الماء ويصب منه القليل علي يده ويرش عليها القليل لتفتح تالا عينيها وتنظر اليه وتخجل بشده ويحمر وجهها لينظر اليها نوح ويقول.انتي طلعتي عيله اوي انتي من بوسه اغمي عليكي يا تالا
تالا بغضب طفولي.انا مش صغيره انا كبيره يا ابيه
يبتسم نوح بسخريه ويقول.ما هو واضح يا قلب ابيه
تنظر اليه تالا وتخجل بشده ويقول.ممكن تسيبني امشي مينفعش اللي بتعمله ماما قالتلي ان مينفعش حد يقرب مني ولا يلمسني بطريقه دي
ينظر نوح الي شفتيها ويبتسم ويبتعد عنها وكان ان يتحدث لاكن تركض تالا بسرعه كبيره الي الخارج
ينظر خلفها نوح ويبتسم ويرى والدته تدخل الغرفه عليه لينظر اليها وتقول انتصار.تالا كانت بتعمل عندك ايه يا نوح
ينفخ نوح بقوه كبيره ويقول.مكنتش عارفه تنام جات عشان انومها يا امي ومش مضطر أبرار كل شويه
انتصار بغضب.لا مضطر يا نوح ومينفعش الوضع ده بينك وبين تالا هي مينفعش تنام في حضنك كل يوم كده هي متقربلكش حاجه علشان تعمل ده
ينهض نوح بسرعه ويقول بصوت عالي.متقربليش ايه دي بنتي يا انتصار تالا بنتي اللي مربيها وعلاقتنا علاقة اب ببنته و اوعي تتكلمي بطريقه دي تاني
انتصار بغضب اشد.طالما علاقة اب ببنته يبقي انت مستعد تجوزها وتسلمها بيدك يا نوح مش كده
نوح بصراخ عالي.هو عشان علاقتنا اب وبنته يبقي لازم اجوزها يا امي انتي بتفكري ازاي
تنفخ انتصار بقوه كبيره وتقول.والله طالما هي بنتك يبقي تقدر تسلمها لراجل غيرك يا نوح غير كده معنديش يا تعترف ان تالا مش بنتك وانك بتحبها
يبتسم نوح ببرود ويقول.تالا بنتي يا امي ومفيش حاجه بينا غير كده
تنظر اليه انتصار وتعلم بأن ولدها يكابر أمامها لكن بداخله يعلم بأنه يعشقها وتبتسم انتصار وتذهب الي الخارج دون حديث فقط عقلها يفعل خطه لحاله وهي تعلم ماذا سوف تفعل لأجل ان يعترف ولدها بمشاعره وينظر نوح خلفها ويذهب الى الحمام ويخرج علي صوت هاتفه ويذهب ياخذه ويرى الرقم لينفخ بقوه كبيره وهو يرى حامد ليرد عليه ويقول بغضب شديد.عايز ايه
حامد بتوتر.عايز اقابلك يا نوح باشا
يشعر نوح بأن يوجد شئ ليقول.قبلني بعد نص ساعه في $$$$$$
انهي حديثه ويغلق الهاتف علي الفور دون ان يسمع الرد وينظر أمامه ويذهب يرتدي
وينزل بعد قليل علي الدرج ويذهب الي الخارج ويركب سيارته ويقودها بسرعه كبيره الي المكان الذي قال الي حامد عليه وينزل من السياره بعد مده قصيره يرى حامد يجلس علي طاوله ليذهب ويجلس أمامه ويقول ببرود شديد.خير عايز ايه تاني
حامد بخوف من رد فعله.انا عايز اخد تالا يا نوح باشا هي بنتي وانا اولى بتربيتها دلوقتي
يبتسم نوح بسخريه شديده ويقول.ودلوقتي افتكرت انها بنتك وانت اولى بتربيها يا حامد لخص يا حامد وقول المفيد عشان بطريقتك دي هزعلك
يبلع حامد ريقه ويقول دون سابق إنذار.في واحد عايز واحده يتجوزها وانا اقترحت عليه تالا ووريته صورتها وهو قالي انه هيديني مليون جنيه وانا هجوزها لي عشان اريحك وهي هتعيش احلى عيشه مع البيه ده يا نوح باشا وهيبسطها اوي
تسود عين نوح بشده من حديث هذا الذي من المفترض يكون والد هذه الصغيره ويضرب نوح علي الطاوله بقوه كبيره ليتحرك كل ما علي الطاوله ويقول نوح بغضب اعمي.انت ايه يا حيوان انت ابوها ازاي عايز تبيع بنتك يا زباله
حامد بخوف وهو يحاول ان يتصنع القوه.انا شايف ان ده المناسب ليها يا نوح باشا تالا كبرت ولازم اجوزها لواحد يقدر قيمتها واستفاد لو انا ابوها السبب في وجودها مستفدتش منها هتكون بنتي ازاي
نوح بصوت افزع كل ما في المكان.وعشان انت ابوها هتجوزها لي دلوقتي يا حامد وامك جابت راجل تعترض ولا تقول كلمه تانيه متعجبنيش وربي لا ادفنك مكانك
........ ✨.......... ✨.......
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق